Deprakinea..?

avun tarpeessa

Minulle määrättiin Deprakinea kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön. En halauaisi aloittaa lääkitystä. Kuitenkin lääkärini passitti minut verikokeeseen tietyn ajan sisällä kun olen niitä syönyt. Katsoin, että valproaattipitoisuus voidaan määrittää verestä. Koko ajan uutta lääkettä ja 100 e. koko ajan..kontorollit....ja uutta lääkettä... Onko kokemuksia, verikokeista tai miks se pitää todentaa verikokein, kun rikollinen oisi...mania vaihe kun ei ole paha...auttakaa, jos kokemuksia. Pitää kait ne hakea lääkkeet..on mennyt hirveästi rahaa..tähän, että olen aivan masentunut jo siitä.....Kiitoksia!

50

7827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tabunaama

      Mulla on Deprakinea epilepsiaan ja verikokein tutkitaan vuosittain mm. maksa-arvot, se kun voi heilautella niitä. Ja tietty lääkkeen pitoisuutta veressä tarkkaillaan. Mun psykiatri heittelee välillä ehdotuksen depran poisjättämisestä jottei elämä olis niin tasaista! =D

    • Heikki

      Mainitset Deprakinesta 100e miksei tule täyskorvausta ?verikokeilla tietysti seurataan lääkrpitoisuutta ja maksa arvoja jne..

    • ------------aasi

      jos sinulla on todettu kaksisuuntainen mielialahäiriö.Siis häiriö,sairaushan se ei ole.Mutta ajatteleppa asiaa niin,että niitä uusiakin lääkkeitä on kuten Lamictal ja muita,jotka ei väsytä eikä tee suo tönköksi.Deprakine on pääasiassa epilepsialääke ja sitä nyt ei kannattaisi nykyaikana käyttää tollaseen oireiluun mitä sulla on. Deprakine väsyttää tosi paljon.Ei ole hyvä lääke ja kerron ihan kokemuksesta.Sano sille lekurille oma mielipiteesi.Niitä lääkkeitä on vaikka kuinka kunhan sulle oikee löytyy.

      • jatkan

        vaikea-asteinen mania ja se ei suo haittaa,niin miks sä sitten sihen lääkettä tarttet.Lääkärit kirjottaa kuules lääkettä heti kun ne saa jonkun heikkohermosen käsiinsä.Ajattele ite omilla aivoillasi ja päätä itse aiotko aloittaa lääkkeen vai et.Jos aloitat niin sitten olet riippuvainen koko ikäsi ja elätät niin lääkäriä kuin annat rahasi lääketehtaille.Niinhän se katos menee.Mania on oire ei mikään sairaus.Muista tää,niin helpottaa.


      • delight
        jatkan kirjoitti:

        vaikea-asteinen mania ja se ei suo haittaa,niin miks sä sitten sihen lääkettä tarttet.Lääkärit kirjottaa kuules lääkettä heti kun ne saa jonkun heikkohermosen käsiinsä.Ajattele ite omilla aivoillasi ja päätä itse aiotko aloittaa lääkkeen vai et.Jos aloitat niin sitten olet riippuvainen koko ikäsi ja elätät niin lääkäriä kuin annat rahasi lääketehtaille.Niinhän se katos menee.Mania on oire ei mikään sairaus.Muista tää,niin helpottaa.

        Ihmeen lääkekielteinen joku täällä! Älkää vetäkö johtopäätöksiä siitä, jos jokin lääke ei ole itselle hyvä. Se voi silti olla paras mahdollinen toiselle! Ja oikeasti kaksisuuntainen mielialahäiriö on iso kärsimys hoitamatta ja vaikkei haittoja maniassa itse huomaakaan, niistä kärsii sitten depressiovaiheessa tai ilmankin, kun on talous ja ihmissuhteet sekaisin.


      • Auttaa

        Minä syön Deprakinea kaksisuuntaiseen, auttaa hyvin eikä mitään väsymystä taikka muitakaan sivuvaikutuk- sia ole. Ennen käytin Remeronia ja olin ihan tokkurassa kaiket aamupäivät.Nuo sivuvaikutukset ovat hyvin yksilöllisiä. Saan Depran kokonaan korvattavana eikä siis maksa kuin jonkun euron täysi satsi!


      • koskaan mainita mitään
        Auttaa kirjoitti:

        Minä syön Deprakinea kaksisuuntaiseen, auttaa hyvin eikä mitään väsymystä taikka muitakaan sivuvaikutuk- sia ole. Ennen käytin Remeronia ja olin ihan tokkurassa kaiket aamupäivät.Nuo sivuvaikutukset ovat hyvin yksilöllisiä. Saan Depran kokonaan korvattavana eikä siis maksa kuin jonkun euron täysi satsi!

        Deprakinea 100 taplettia ja maksat siitä 3 euroa, eiks`niin? Uskomatonta ettei lääkärisi ole kirjoittanut sinulle erikoiskorvattavaa lausuntoa Kelaan, sieltä se määritelmä 112 lopulta tulee ja saat halvalla lääkkeen. No, joku tuolla moitti heikkohermoiseksi, no joo, sitähän se on. Kyllä tuo Deprakine auttaa, muuta en ole vielä saanutkaan ja seuraavalla kerralla kuulemma muutetaan lääkitystä kun kuulin lääkäriltä että olen vieläkin masentunut. Hmm, olen ryssinyt paljon elämässäni, toivoisin todellakin eten olisi saanut tälläistä häiriöistä päätä itselleni :(. Mutta perintötekijöille ei voi mitään, harmittaa kun minulla on yksi täti ruotsissa se sekoili viinan, miesten, lääkkeiden kanssa vuosia ja sitten sai lopulta elämänsä järjestykseen. Vaan saiko saman diagnoosin kuin minä, se onkin toinen juttu, siitä on jo 15 vuotta. Jos sai, niin olisin ollut todellakin kiitollinen vinkistä, oma elämä oli samaa kuviota. Salaperäinen tauti, kukaan suvussa ei sai sairastua, hulluus on meidän suvussa jokin juttu, josta ei saa puhua, muut vaan on hulluja!


      • läheinen
        delight kirjoitti:

        Ihmeen lääkekielteinen joku täällä! Älkää vetäkö johtopäätöksiä siitä, jos jokin lääke ei ole itselle hyvä. Se voi silti olla paras mahdollinen toiselle! Ja oikeasti kaksisuuntainen mielialahäiriö on iso kärsimys hoitamatta ja vaikkei haittoja maniassa itse huomaakaan, niistä kärsii sitten depressiovaiheessa tai ilmankin, kun on talous ja ihmissuhteet sekaisin.

        ja totta puhut. me,jotka olemme maanikon takia saaneet kärsiä suunnattomasti,emme tahtoisi kokea mitään tästä sairaudesta uudestaan.parempi lääkkeet kun helvetti omaisille.


      • depra
        jatkan kirjoitti:

        vaikea-asteinen mania ja se ei suo haittaa,niin miks sä sitten sihen lääkettä tarttet.Lääkärit kirjottaa kuules lääkettä heti kun ne saa jonkun heikkohermosen käsiinsä.Ajattele ite omilla aivoillasi ja päätä itse aiotko aloittaa lääkkeen vai et.Jos aloitat niin sitten olet riippuvainen koko ikäsi ja elätät niin lääkäriä kuin annat rahasi lääketehtaille.Niinhän se katos menee.Mania on oire ei mikään sairaus.Muista tää,niin helpottaa.

        Joo, kun ei ole sellanen mania, et häiritsis elämää..kyl raha kelpaa. En ala syömään. Lihottaaki luin siitä...otan ennen verikoetta useamman ja sitte purkki apteekkiin takas. Mä en kans ymmärrä tätä ylilääkitsemistä..jos ei oo hullu, ni kyl oisin tullu jo hulluks niillä lääkemäärillä mitä on kirjotettu...Kiitos sulle!


      • depra
        koskaan mainita mitään kirjoitti:

        Deprakinea 100 taplettia ja maksat siitä 3 euroa, eiks`niin? Uskomatonta ettei lääkärisi ole kirjoittanut sinulle erikoiskorvattavaa lausuntoa Kelaan, sieltä se määritelmä 112 lopulta tulee ja saat halvalla lääkkeen. No, joku tuolla moitti heikkohermoiseksi, no joo, sitähän se on. Kyllä tuo Deprakine auttaa, muuta en ole vielä saanutkaan ja seuraavalla kerralla kuulemma muutetaan lääkitystä kun kuulin lääkäriltä että olen vieläkin masentunut. Hmm, olen ryssinyt paljon elämässäni, toivoisin todellakin eten olisi saanut tälläistä häiriöistä päätä itselleni :(. Mutta perintötekijöille ei voi mitään, harmittaa kun minulla on yksi täti ruotsissa se sekoili viinan, miesten, lääkkeiden kanssa vuosia ja sitten sai lopulta elämänsä järjestykseen. Vaan saiko saman diagnoosin kuin minä, se onkin toinen juttu, siitä on jo 15 vuotta. Jos sai, niin olisin ollut todellakin kiitollinen vinkistä, oma elämä oli samaa kuviota. Salaperäinen tauti, kukaan suvussa ei sai sairastua, hulluus on meidän suvussa jokin juttu, josta ei saa puhua, muut vaan on hulluja!

        Kuule, me ns. hullut ollaan monesti aika herkkiä ihmisiä ja vaistoamme toisten tunnetilat ja vielä reagoimme tähän maailman pahuuteen, kun ei olle niin kovia, kun tämä maailma haluaisi. Olen joskus ajatellut, että hullun elämä on oikeastaan hyvä homma. kun asiat ei mene överiks. Mitä sillä on väliä mitä papereissa lukee..nokka pystyyn..sama meikäläisen suvussa. mut ei kannata välittää... ne on monesti vielä hullumpia..Eiku hymyä huuleen. Se parhaiten nauraa, jolla vahvin lääkitys....heh!


      • järkyttävä lääke
        depra kirjoitti:

        Kuule, me ns. hullut ollaan monesti aika herkkiä ihmisiä ja vaistoamme toisten tunnetilat ja vielä reagoimme tähän maailman pahuuteen, kun ei olle niin kovia, kun tämä maailma haluaisi. Olen joskus ajatellut, että hullun elämä on oikeastaan hyvä homma. kun asiat ei mene överiks. Mitä sillä on väliä mitä papereissa lukee..nokka pystyyn..sama meikäläisen suvussa. mut ei kannata välittää... ne on monesti vielä hullumpia..Eiku hymyä huuleen. Se parhaiten nauraa, jolla vahvin lääkitys....heh!

        syötetään psykooseissa sairaaloissa-


      • depra kirjoitti:

        Joo, kun ei ole sellanen mania, et häiritsis elämää..kyl raha kelpaa. En ala syömään. Lihottaaki luin siitä...otan ennen verikoetta useamman ja sitte purkki apteekkiin takas. Mä en kans ymmärrä tätä ylilääkitsemistä..jos ei oo hullu, ni kyl oisin tullu jo hulluks niillä lääkemäärillä mitä on kirjotettu...Kiitos sulle!

        Nytpä sä vasta pöljästi tekisit jos noin tekisit! Deprakine kyllä väsyttää, aiheuttaa painon lisääntymistä ja ehkäpä saa mielenkin rauhoittumaan?Itse olen sitä syönyt varmaan yli 20v ja nyt vuoden alusta lääkäri alkoi sitä purkamaan, koska valitin ainaista väsymistäni.
        Mutta..verikokeita varten ei auta hittojakaan vaikka heittäsit kourallisen naamaas edellis iltana, ellet oo sitä ennen syönyt lääkettä säännöllisesti! Moni muukin lääke aiheuttaa sivuvaikutuksia, mutta niistä selviät kun keskustelet lääkärisi kanssa..kysyen esim. toista vastaavaa lääkettä. Koskaan ei pidä mennä ittekseen muuttamaan lääkitystä minkä lääkäri on määrännyt. Toivon hyvää jatkoa ja koita pitää mieli korkealla;))


      • ei lääkkeitä
        depra kirjoitti:

        Joo, kun ei ole sellanen mania, et häiritsis elämää..kyl raha kelpaa. En ala syömään. Lihottaaki luin siitä...otan ennen verikoetta useamman ja sitte purkki apteekkiin takas. Mä en kans ymmärrä tätä ylilääkitsemistä..jos ei oo hullu, ni kyl oisin tullu jo hulluks niillä lääkemäärillä mitä on kirjotettu...Kiitos sulle!

        Minut todettiin maanisdepressiiviseksi, rupsein syömään niitä mömmöjä ja meinasin sairastua tosi pahasti. Lopetin lääkkeet ja elämä on nyt niin ihanaa! Mahtavaa olla terve ja nauttia elämästä. Työntäkööt ne diagnoosinsa minne huvittaa, minä olen vaan ailahtelevainen ja yliherkkä. Piste.


      • annep1

        entiseltä nimeltään maanisdepressiivinen mielisairaus, joten kyllä tämä on sairaus eikä pelkkä häiriö.


      • TZ124
        annep1 kirjoitti:

        entiseltä nimeltään maanisdepressiivinen mielisairaus, joten kyllä tämä on sairaus eikä pelkkä häiriö.

        Entinen on entinen. Psykiatrisessa diagnostiikassa se on häiriö, eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, että se olis jotenkin vähemmän vaikeaa kuin sairaus -määritelmä.
        Häiriö kuvaa sitä tilaa.
        Tietenkin ihminen on aina sairas kun ei voi hyvin, ilman selvää syytä (omaisen kuolema yms.).


      • Maria Godwana
        ei lääkkeitä kirjoitti:

        Minut todettiin maanisdepressiiviseksi, rupsein syömään niitä mömmöjä ja meinasin sairastua tosi pahasti. Lopetin lääkkeet ja elämä on nyt niin ihanaa! Mahtavaa olla terve ja nauttia elämästä. Työntäkööt ne diagnoosinsa minne huvittaa, minä olen vaan ailahtelevainen ja yliherkkä. Piste.

        Hei Jep! Olen ollut vain rakastunut 61v ja heti tuli deprakinee 1200 mg. 7kk söin, kaikki 7/9 pahimmat sivuvaikutukset heti: käytt.muutokset, tajuttomuuskohtaukset, ylävatsakipu, oksennutti, Na-arvot putosi =päänsärky. yh kauheampi koko syksyn 2012. Ei voinut nauttia muuta kuin kirkasta viinaa. Outoja kuplia sormenpäissä, imusolmukkeet kipeät jne. Ravasin lääkäriltä toiselle, terv.asema, ambulanssi, yksityinen. Tulos: onnellisesta, erittäin hyväkuntoisesta naisesta tuli 7 kk:n aikana yksinäinen, sairas vanhus, jolla nyt tutkitaan sepevaltimotautia ja raha-asiat aivan sekaisin. Olen itse ajanut lääkkeen alas, nyt pelkään. Ystävät ja omaiset pitävät hulluna, hylkäävät. En osannut valittaa Tampereen parhaaksi mainitulle psykisedälle, kun en osannut yhdistää oireitani Deprakine-lääkkeeseen. Enkä vittu vieköön ole itse lääkäri! Mutta aika hyvä jo. Ja juristi myös. Mikäli pysyn hengissä, niin syytettä lähtee useammallekin lekurille! Tai sitten istun itse linnassa opiskelemassa juridiikkaa, kuten muutkin roistot. Ottakaa yhteyttä: [email protected]. Nostetaan kansalaiskanne lekurien ylivaltaa vastaan. Lisäksi voisi haastaa Suomen valtion, omien lakiensa rikkomisesta: asianmukainen hoito on taattava = lääkärien pitäisi tietää, mitä yht. vaikutuksia on kaikilla samalle asiakkaalle määrätyillä lääkkeillä. Mutta kun siihen EI ole resursseja! Eli rahnaa budjetissa! Eikä aikaa vastaanotoilla kuunnella asiakasta. Senkuin vetäisevät uuden läkkeen kehään enempiä kyselemättä! Ja seur. aikaa saa odottaa 1-2 kk.


      • puheloinen
        koskaan mainita mitään kirjoitti:

        Deprakinea 100 taplettia ja maksat siitä 3 euroa, eiks`niin? Uskomatonta ettei lääkärisi ole kirjoittanut sinulle erikoiskorvattavaa lausuntoa Kelaan, sieltä se määritelmä 112 lopulta tulee ja saat halvalla lääkkeen. No, joku tuolla moitti heikkohermoiseksi, no joo, sitähän se on. Kyllä tuo Deprakine auttaa, muuta en ole vielä saanutkaan ja seuraavalla kerralla kuulemma muutetaan lääkitystä kun kuulin lääkäriltä että olen vieläkin masentunut. Hmm, olen ryssinyt paljon elämässäni, toivoisin todellakin eten olisi saanut tälläistä häiriöistä päätä itselleni :(. Mutta perintötekijöille ei voi mitään, harmittaa kun minulla on yksi täti ruotsissa se sekoili viinan, miesten, lääkkeiden kanssa vuosia ja sitten sai lopulta elämänsä järjestykseen. Vaan saiko saman diagnoosin kuin minä, se onkin toinen juttu, siitä on jo 15 vuotta. Jos sai, niin olisin ollut todellakin kiitollinen vinkistä, oma elämä oli samaa kuviota. Salaperäinen tauti, kukaan suvussa ei sai sairastua, hulluus on meidän suvussa jokin juttu, josta ei saa puhua, muut vaan on hulluja!

        "Deprakine auttaa, muuta en ole vielä saanutkaan ja seuraavalla kerralla kuulemma muutetaan lääkitystä kun kuulin lääkäriltä että olen vieläkin masentunut."
        Eihän Deprakine ole masennuslääke, se on mielialaa tasaava ja käsittääkseni juuri tuota maanisuudelta kärkeä vievä lääke. Vai olenkohan ymmärtänyt ihan väärin? Sen lisäksi voidaan määrätä varsinainen masennuslääke, jos tarpeen. Niiden kanssa sitten kokeillaan jonkin aikaa miltä yhdessä tuntuvat, eihän joka lääke sovi kaikille, eikä mikään lääke vaikuta viikossa, vaan tarvitaan pidempi aika vaikutuksen näkymiseen.
        Jos suvussasi on mielenterveysongelmia, niin ota rohkeasti kissa pöydälle, pääset helpommin hoitamaan myös itseäsi, jos yrität selvittää asiaa. Jos et saa selvyyttä, niin keskity tutustumaan itseesi ja siihen miten mm em salailu suvussa on vaikuttanut ja koeta päästä niistä yli.
        Onnea!


      • ÄhinääKiukkua
        järkyttävä lääke kirjoitti:

        syötetään psykooseissa sairaaloissa-

        Ja eiköhän siellä syötetä muitakin lääkkeitä, koska ihminen on tosi sairas jos Suomessa sairaalaan pääsee/joutuu.
        Miten joku voi kirjoittaa noin älyttömän vastauksen? Ihan kuin olisi päättänyt, että Deprakinea käytetään vain psykooseihin ja sairaalassa.
        Toivottavasti kukaan ei ota todesta ja jätä lääkkeitään pois tai käyttämättä tällaisteen kommenttien takia.


      • Anonyymi
        delight kirjoitti:

        Ihmeen lääkekielteinen joku täällä! Älkää vetäkö johtopäätöksiä siitä, jos jokin lääke ei ole itselle hyvä. Se voi silti olla paras mahdollinen toiselle! Ja oikeasti kaksisuuntainen mielialahäiriö on iso kärsimys hoitamatta ja vaikkei haittoja maniassa itse huomaakaan, niistä kärsii sitten depressiovaiheessa tai ilmankin, kun on talous ja ihmissuhteet sekaisin.

        Orionin trolliiiiii


      • Anonyymi
        ei lääkkeitä kirjoitti:

        Minut todettiin maanisdepressiiviseksi, rupsein syömään niitä mömmöjä ja meinasin sairastua tosi pahasti. Lopetin lääkkeet ja elämä on nyt niin ihanaa! Mahtavaa olla terve ja nauttia elämästä. Työntäkööt ne diagnoosinsa minne huvittaa, minä olen vaan ailahtelevainen ja yliherkkä. Piste.

        Hyvin oivallettu!

        Lääkkeet tappavat tunne-elämän, nämä mielikuvituslääkkeet vaikuttavat aivokemiaan

        Eivätkä mitenkään hyvin


    • delight

      Lääkkeitä, joiden veripitoisuutta seurataan, EI oteta ennen koetta kourallinen. Arvottu pitoisuus ei taatusti ole oikea ja haittavaikutukset moninkertaistuvat. Jos Deprakinea on määrätty, siihen on syy ja sellaisista asioista pitää keskustella rehellisesti sen oman lääkärin kanssa, myös niistä koetuista haitoista. Jos lääke on tarpeellinen, sitä on viisaampi käyttää ja monet epäillyt haittavaikutukset kuten lihominen voivat tosiasiallisesti johtua siitä sairaudesta, esim. masennuksesta.

    • Maanikko7

      Hei! Ne verikokeet ovat sinun hyväksesi! Ja tosiaan, miksei 112 -koodia... D kyllä lihottaa useimpia, lisää ruokahalua. Minua ei väsytä päivällä kun otan illalla nukkumista auttamaan. Sainkin Depran sairaalassa, jossa olin unettomuuden ja unilääkevieroituksaen sekä tämän 2-suuntaisuuden takia. Jos lihominen jatkuu, aion syksyllä kysellä uutta lääkitystä. Muuten yhdistelmä Deprakine Seroquel ollut tosi hyvä.

    • medicinegirl

      Hyvät ihmiset. Jos ette halua syödä lääkettä, niin sanokaa lääkärille että ette aio syödä sitä. Pääsette paljon helmpommalla kuin se että ennen verikokeita nielaisette enemmän alas. Ei teitä mihinkään pakkohoitoon kuskata ellette oikeasti täytä sen kriteereitä.

      Miksi pitää turhaan esittää ja maksaa rahaa lääkkeestä jota ei edes käytä?

    • natremiat

      Deprakine aiheuttaa sekä hypo- että hypernatremiaa, joten seuratkaa verenpainettanne. Epilepsiakeskusteluissa on enemmän tietoa Deprakinesta.

      • Anonyymi

        Kysymys deprakinen ja tai ketipinorin käyttäjille:

        Onko monella tullut näistä laskimotukoksia?

        Muita verenkierron tai -paineen ongelmia?

        Painon nousua ja verenkuvan yms muutoksia?

        Haittoja rasva-arvoihin?

        Tietoa etsimällä näyttää ettei näiden ja verenpaineen/sydänsairauksien yhteisvaikutuksista tiedetä mutta varoitukset ovat isoja jos näitä ongelmia on.

        Pitää siis kai päättää mitä sairauksia hoidetaan ja miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys deprakinen ja tai ketipinorin käyttäjille:

        Onko monella tullut näistä laskimotukoksia?

        Muita verenkierron tai -paineen ongelmia?

        Painon nousua ja verenkuvan yms muutoksia?

        Haittoja rasva-arvoihin?

        Tietoa etsimällä näyttää ettei näiden ja verenpaineen/sydänsairauksien yhteisvaikutuksista tiedetä mutta varoitukset ovat isoja jos näitä ongelmia on.

        Pitää siis kai päättää mitä sairauksia hoidetaan ja miten?

        Ketipinorilla rupes kilot kerääntymään... :/


    • TuuliLii

      natremiat: Tarkoitit varmaan, että pitää seurata veriarvoja. Hypo- ja hypernatremia on joko liian alhainen tai liian korkea veren natriumpitoisuus, ja natriumpitoisuuden saa siis selville verikokeella.

      Minä sairastan kaksisuuntaisen kakkostyyppiä, ja syön tuota Deprakinea annoksella 150mg, ja olen ihan älyttömän väsynyt koko ajan. Lisäksi kuukautiset ovat ihan sekaisin. Tuosta väsymyksestä sanoi lääkäri, että sen ei pitäisi johtua Deprakinesta, koska annos on sen verran pieni. Kysynpä teiltä muilta, joita Depra väsyttää, että millaisella annoksella sitä syötte?

      Minä lopetin viime joulun aikaan Deprakinen pariksi kuukaudeksi (meinasin vaihtaa Depran ketipinoriin, mutta en uskaltanut, kun pelkäsin sen sivuvaikutuksia). Väsymykseni katosi Depran ollessa tauolla.

      .En ole tällä hetkellä masentunut, mutta toimintakyky on silti nolla, joten seuraavalla lääkärikäynnillä otan taas puheeksi lääkkeen lopetuksen/vaihdon.. Lääkäri on nyt eri kuin viimeksi. Pitäkää peukkuja,että onnistun...

      • Anonyymi

        Typeryyttä syödä paskaa mitkä aiheuttavat esim työkyvyttömyyden

        Vai mitä?


    • TuuliLii

      Niin, siis tuo Depra-annokseni on 1000mg päivässä, eikä 150 mg:)

      • hesperian tonttu

        mulla on 2000g deprakineä ja on aina yleensä toiminta kyvytön "väsynyt" lääke on psykoosiin/maniaan. mulla on litoo 1200g ja sypregsaa 20g . olo on puuroa. sexi ei pelaa ei muutkaan jutut. otan satsin aina tuntia ennen nukkumaan menoa. ainaskin unitulee. 5- 7 h. olen ollut sairaaloissa hepessä ja auroorassa hoidossa yht noin 30 vuoeden aikana, mulla on ollut kaikkia diaknooseja, ja viimeisin on kaksisuuntainen mielialahäiriö pipolaarinen??? en edes tiedä mikä se on.


    • kuvotus

      kohta on diabetes ja zombi olo! Miten ihmiset uskaltaa vuosia syödä noita natsilääkäreiden myrkkyjä!

      • TZ124

        Mitä natsismi tähän liittyy?
        Ja sitten kun sinulla itselläsi on tarpeeksi vahvat oireet, niin syöt vaikka ulostetta, että ne helpottaisivat!


    • Kaksisuuntais mielialahäiriötä ihminen ei saaa ylempää erityiskorvattuvuuta 112, jos häiriö on tyyppiä 2.

    • sairastaaa

      Mulla menee dapraa 300mg x 2 iltaisin. Ei väsytä, mutta ruokahalu nousee ja tulee jotenki niin tönkkö olo. Ajattelin varata ajan lääkärille ja keskustella lääkkeen vaihtamisesta.

    • kaheli3

      Tosi myöhäinen vastaus, mutta jo viimeinen lauseesi "on mennyt hirveästi rahaa tähän ...masentunut jo siitä..."
      Jos sait diagnoosin 2-suunt,mielialahäiriö, saat myös Kelan korvattavuuden kaikkiin (myös masennus) mielialalääkkeisiin. Lääkäri kirjoittaa sinulle todistuksen Kelaa varten.
      Lääkepitoisuus tarkistetaan säännöllisesti verikokein, jotta tiedetään sen määrä, eli lääkityksen suuruus.
      Toivottavasti olet aloittanut lääkkeen, että näet onko siitä apua. Voithan myöhemmin kokeilla pärjäätkö ilman sitä.
      Itse käytin Deprakinea ja Cipramilia pari vuotta, sitten "unohdin" Deprakinen ja hyvin olen pärjännyt aluksi kokonaan ilman lääkkeitä, nykyisin käytän vain pienen määrän escitalopramia päivässä.
      Mutta - jälkeenpäin ajatellen aluksi todella tarvitsin nuo molemmat lääkkeet. Tosin edelleen epäilen lääkärin antamaa diagnoosia 2-suunt.mielialahäiriöstä
      Toivottavasti olet saanut apua ja lisää tietoa lääkäriltäsi sekä lääkkeista, että sairaudestasi.

    • pipsukka lääke

      kyllä kansii kokeilla,onhan kyse sun terveydestä.niin se mullakin otetaan verikokeena ei siinä ole mitn outoa.ei kukaan pidä sua rikollisena,höpsö.kysäseppä lääkäriltä että onko sulla mahkuja saada lääke erityiskorvattavaksi.mä ainakin sain.kamala stressi kun kallis lääke ja on pakko syödä sairauden takia mikä ei ole itse aiheutettu.

    • Depra ja hed.
    • bob1231

      Minä syön Deprakineä 2000mg päivässä jotta maniat ja psykoosit pysyisivät loitolla. Masennukseen ei tehoa. Elämä on tylsää ja tasapaksua.
      Verikokeita kahdesti vuodessa tohtorin mukaan.
      Muita sivuvaikutuksia ovat seksuaalinen haluttomuus, tylsyys ja välinpitämättömyys. Se latistaa kyllä, mutta kaipa se toimii.

    • anti

      Olen syönyt Deprakineä n. 20vuotta ilman, että minulle olisi koskaan sanottu olevan kaksisuuntaistata mielihäiriötiä, ainoastaan epilepsia. Minulle on siis täysin uutta että se olisi ,ainakin tämän ketjun mukaan ainoastaan mielialalääke. Varmaan sitä käytetään sen hoitoon kuten myös Rivatrilia. Niitä kuiitenkin käytetään moniin muihihkin sairauksiin tukihoitona. Älkää nimetkö jotain tiettyä sairautta, johon D:tä käytetään, ilman että luettelette mihin muihin sairauksiin sitä käytetään esim. tukena.

    • mummo-63

      Onneks täältä löytyy uudempiakin mielipiteitä Deprakinesta... tämän vuoden puolelta 2014...vai liekö tuolla merkitystä. Minulla muka oisi lievä epilepsia, muuta syytä ei ole oudoille muistikatkoille löytynyt. Olen 63 v melko perusterve työssäkäyvä nainen, verenpainelääke on ollut monta vuotta. Outoja muistikatkoja.. noin 2-vuoden ajan.. ON tutkittu, aivolisäkkessä on kuulemma vaaraton kystä kasvain... poissa olo kohtaukset noin kerran kuussa..tai vähemmän, ei mitään käsitystä onko aamu vai ilta ..poissa olo kohtaukset kestävät muutamia sekunteja, joskus enemmänkin.. Pää tutkittu aivosähkökäyrää myöten...siis kaikki mahollinen jopa neuropsykologinen muistitesti tehty Kuopiossa.. Nyt toukokuussa 2014 minulle määrättiin epilepsia lääke Deprakine (jo kolmas kokeilu) Neurotol Slow ei käynyt , menin ihan sekaisin, Lamistalf ei käynyt, jakuva kuvottava olo vatsassa. En ole vielä sinut Deprakine lääkkeenkään kanssa... Lääkärit eivät anna periksi... lääke on "otettava"... Mitä teen.. Oon hyvin "masentunut koko diagnoosista...

      • Anonyymi

        Sinun aivokemia on häiriintynyt

        Lääkkeet aiheuttavat nuo oireesi


    • hyvä lääke

      Deprakine on ensisijaisesti epilepsialääke.

    • Deprakineä 1000mg

      Ite mutustanu Deprakineä 1000mg iltaisin ja lähinnä väsyttää. Ei oo ollu mitään kummempia oireita siitä. Elämä on kieltämättä ehkä vähän tasaista, mikä ei 90% ajasta niinkään haittaa, mutta sitten ne harvat kerrat kun on joku iloinen tapahtuma mihin saa osallistua ja siitä pitäis ottaa ilo irti niin ei oikein lähde "kone" käyntiin... Sitä jää vähän kokemus vaisuksi...

    • Anonyymi

      Sinulle määrättiin muutakin

      • Anonyymi

        Ketipinor 1000 ×2 vrk


    • Anonyymi

      Määrättiin siis suljetulle

    • Anonyymi

      Vakavasti sairas ja lääkkeet kuin hevoselle

    • Anonyymi

      Määrättiin ripulilääkettäkin

    • Anonyymi

      Varat eivät riitä lääkkeisiin viina maistuu kuitenkin?

    • Anonyymi

      Missä kulkee raja etä kannattaa kokeilla lopettaa?

      Jos pärjää 500 Mg helposti yms ?

      Ja onko muita vaihtoehtoja 2 suuntaiseen?

      Ketipinor on mutta ihan nukkumis määrällä koska rajut haitat

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe