Myllypadontie?

???

Meille ollaan tarjottu monta kertaa Myllypadontieltä asuntoa, ja aikaisemmin ei olla niitä otettu, mutta nyt harkitaan asiaa. Olisi kiva kuulla kaikenlaisia kokemuksia alueesta ja se tietenkin ihmetyttää, miksi sieltä juuri koko ajan vapautuu asuntoja??

18

2450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perusmesta

      Rasistista porukkaa, itse olen asunut myllypadontiellä 20 vuotta eikä mitään häiriötekijöitä ole minulle sattunut.
      En sitten tiedä mitä kadun muissa rapuissa/taloissa tapahtuu.
      Itselläni ei mitään valittamista, peruslähiö

      • perusmesta

        Tarkoitan tuolla rasistista porukkaa sanonnalla sitä, että täällä on vähentynyt suomalaiset kummasti ja ulkomaalaiset lisääntynyt.
        LÄhteneet ulkomaalaisten takia?


      • luontoa ja rauhaa

        Onhan täällä kaikenlaista rasistia muttei mielestäni häiriöksi asti, täällä voi tavallinen ihminen elää ihan rennosti. Tiettyjä alueita kannattaa välttää, ainakin illalla mut sehän on ihan tavallista.
        Palvelut on hyvät, me ollaan täällä viihdytty jo 10 vuotta, tosin nyt ollaan muuttamassa pois takasin Helsingin keskustan liepeille mikä on hieno juttu, mutta kyllä täälläkin voi viihtyä.
        Joitakin epäilyttäviä taloyhtiöitä on, olen kuullu,no, niitä on IHAN joka paikassa, veikkaan että Eirassakin.

        Ihan jees paikka.


    • Asuin itse Neulapadontiellä syksystä 2004 syksyyn 2006. Pääosin Myllypurossa asuu aivan tavallisia työssäkäyviä ihmisiä, totta kai jokaisessa Hesan lähiössä on rähinäporukkaakin, mutta en itse koskaan kokenut ongelmia. Ostarilla tosin riittää juoppoja, mutta nykyinen ostoskeskus puretaan lähiaikoina, eikä uuteen tule samanlaista juottolakeskittymää kuin vanhaan. Muutenkin koko alue siistiytyy, uusi pientaloalue, ja uudet hitas-talot tuovat tullessaan mm. katujen valaistuksen uusimisen. Eksäni oli siellä asuessamme 22 vuotias, ja kotiutui usein yöaikaan töistä, eikä mitään ongelmia koskaan esiintynyt.

      P.S. Ostariporukasta olen aina sanonut että, kun olet selvinpäin eivät häiritse koska tietävät olevansa heikompia, ja ollessasi "viihteellä" eivät häiritse koska uskovat sinun olevan yksi heistä :P

      • uudet talot on?

        Mitä ne ihan uudet talot on, jotka on nousseet lähelle metroasemaa, ainakin yhdessä rakennusalueen nosturissa luki Avara? Onko ne niitä Hitas-taloja? Isäni asuu Myllypadontiellä, siellä perällä, sehän on niin luonnonläheistä, monipuoliset palvelut, puhtaan tuntuinen ilma. Lähempänä metroasemaa on ehkä levottomampaa.


    • kovasti...

      miksi haette asuntoa paikasta mistä ette tiedä mitään ja mihin ette ole valmiita ottamaan asuntoa vastaan? semmoiset kun saisi jonoista jotenkin pois niin helpottaisi kummasti.

    • Aikoinaan asunut

      olen asunut siellä nuoruuteni ja mieti mimmoista on asua lähiössä. missä 80% väestösta asuu kaupungin vuokra-asunnoissa. jos olet lapseton niin käy,mutta lastentakia miettisin jotain muuta lähiöta, (mielummin muualta kuin Itä-Helsingistä).

      • 20 vuotta asunut, ja yhä

        Voin sanoa että ei se länsi-Helsinki ole sen kummempi.
        Vaikka Itä-Helsingin maine onkin huono, nii se johtuu juuri näistä 70-80 luvun jutuista joista ei nykyään ole tietoakaan.


      • Mistä sait sen 80 % kaupungin vuokra-asuntoja? Myllypurossa on varmaankin n. 80 % omistusasuntoja (joista osa on vuokrattuna), ja loput sitten kaupungin vuokra-asuntoja.

        Eli et ole koskaan eläessäsi edes käynyt Myllypurossa.. Tai sitten olet itse niitä alueen maineen pilanneita yksilöitä (niin känässä koko asumisajan, että et tiennyt edes omaa nimeäsi).


    • mieti itse

      Sieltä vapautuu asuntoja,että muut sais kokea asumista hyvämaineisessa lähiössä.
      Kaikki poismuttaneet ovat olleet "lottovoittajia" siellä asuessaan ja haluavat nyt antaa myös muitten kokea miltä tuntuu olla "lottovoittaja Myllypurossa" asuessaan

      • myös minä

        Ostari uusitaan täysin, joten kaikki pultsarit ja räyhääjätkin vaihtavat maisemaa.
        Ei siis huolta heistä.


    • sillä muutin tänne

      reilu vuosi sitten. Asunnot on hyvin rakennetut. Mustia on pihalla, mutta niin on mummojakin. Sama missä asut et mustilta välty. Kun on kaksi perhettä joilla yhteensä n.20 lasta, niin se on varma että näkyy mustia. Se ei varmaan johdu muusta kuin sattumasta, tai mummojen kohdalla ilmeisesti siitä että on viihdytty. Asenne jos on se, ettei hyväksy kuin itsensä ei kannata muuttaa mihinkään. Täällä on edulliset vuokrat, remontteja tehdään ja ihmiset on asuneet jopa yli 40 vuotta täällä. Ei nää niin kauniita ulkoisesti sillee ole, mutta tilaratkaisussa aivan lyömättömiä. Ja näissä on kodin tuntu oikeesti. Olen kolunnut monet kämpät, ja sanon suoraan, että suosittelen tänne muuttamista te suomalaiset kivat perheet. Täältä on kuulemma kuollut ihmisiä luonnollisestikin, ja muutamat vaihtaneet kaupunkia kokonaan isommista asunnoista, voinut olla häätökin kyseessä, sillä täällä oli joku vuokrannut asuntoaan joillekin jotka aiheutti meteliä..Puistoja ja luontoa täällä on, ja saa olla rauhassa liikenteen melusta.Tästä vierestä menee yöbussikin, jos keskustan humusta tulee joskus yöllä. Ota kämppä vastaan , suosittelen. Näitä vanhoja hyvin rakennettuja taloja on harvassa.

    • Tarja123

      Hei,

      Asunnot ovat tosi siistejä ja pihapiiri mukava. Suosittelen .....
      Asuntoja vapautuu kaikista asumisoikeusasunnoista 3 vuoden välein koska asukkaat muuttavat omistusasuntoihin....

    • paikanpäällä

      Kävelet noin kilometrin ympyrän niin tiedät.Myllypadontie oli eka paikka mistä meille asuntoa tarjottiin vuonna jotain 01, tehtiin tunnin kävelylenkki lauantai iltana paikanpäällä ja se riitti hyvin että alueelle ei muutettu, silloin rusketus ei ollut alueen suomalaisiin niin pahasti vaikuttanut kuten varma tällä hetkellä mutta koskenkorvanystäviä riitti vaikka muille jakaa. Jos ei olisi lapsia niin voisin sinne jopa muuttaa mutta Helsingissä on paljon alueita missä ainakaan itse en halua että lapset varttuu ja käy koulua.

      • vaikka Hakaniemi

        jossa itse asuin muutaman vuoden. Kuinka moni siellä on selvinpäin,ydinkeskustassa puistojen kupeessa deekuja, mutta ah, kuinka kauniisti deeku istahtaa taustaansa ja arkkitehtoonisesti niin upea näky. Ajateltiin porukalla mennä bongaileen aitoja puliukkoja, jotka jokseenkin ovat kuolemassa sukupuuttoon. Siis sellaisia, jotka vaihtaa vaatteet kerran vuodessa kääntämällä kusisen puolen taakse ja päin vastoin. Saattaa niitä olla vanhoilla ostareilla, mutta silti keskustassa pullokouraan sammunut on visuaalisesti parhaimmillaan.


    • TAAVIANKKA

      Ollaan asuttu nyt 2 vuotta MPT 17 asi kämpissä ja kauhuksemme toteamme taas, että vastikkeet tulevat nousemaan ensi vuodelle n 5-6 % . Ongelma tässä on, että yhtiö ei millään lailla perustele mihin korotukset perustuu ja asukkaa eivät enään jaksa. Jos 86 mneliön kämpässä alkaa olevaan vuokra 1300 € kk niin aika kipurajoilla mennään ja varsinkaan, kun taloihin ei ole suunnitteilla tai tekeillä mitään korjauksia.

      • turhaa nillitystä

        Asuminen kallistuu kaikissa muodoissa, paitsi veneen alla asuessa. Minkä tahansa asunnon perusylläpito kallistuu, kiinteistönhoito, vakuutukset, jäte ym ym. Nyt äkkiseltään en keksi mitään asumiseen liittyvää, minkä hinta ei nouse.
        Eihän tuo paha vuokra ole helsingin vuokraksi. Toki kainuusta saa lähes puolet halvemmalla, jos tuntuu liian kalliilta.
        Vuokra-asunnoissa on se huono puoli että siitä voi lentää pihalle milloin tahansa. Kaverini äiti joutui muuttamaan kaupungin vuokratalosta pois viime keväänä, koska vuosi sitten sai kirjallisen ilmoituksen että talo puretaan. Sai kämpän kaupungilta tilalle, mutta aivan eri kaupunginosasta, jossa ei ole koskaan käynyt. Siinä on vanha ihminen vähän hukassa kun heitetään noin vain ihan tuntemattomaan paikkaan. Asossa irtisanomissuoja on samanlainen kuin omistusasunnossa. Taloa ei voi purkaa tai myydä alta.


    • Pulitaigo

      Kerronpa teille tarinan, joka on tosi. Meille tarjottiin asokotia Mpt 17 ja olimme ikionnellisia, kun sen saimme ja otimme vastaan vaikka vastike oli jo kova n 1100 € kk vesi autopaikat. Muutimme syksyllä 2012 ja heti ensimmäisessä asukaskokouksessa seuraavan vuoden talousarvio kertoi karua kieltä. N 7 % vastikkeiden nousua ja budejetoidut remontit siirrtty kauas hamaan tulevaisuuteen. Samana syksynä otin hoitaakseni taloyhtiön asiat. Kesä 2013 meni ja syksy saapui ja niin saapui seuravan vuoden talousarvio. 5-6 % nousua vastikkeisiin lisää. Aloin tutkia asiaa tarkemmin, kun en enään suostunut moiseen. Keräsimme taloyhtiöistä henkilöitä ja aloimme tekemään myyräntyötä yrittäen selvittää mihin tämä jatkuva vuosittainen nosto perustuu. Isännöitsijä vaihtui 2-3x vuodessa keneltäkään ei saanut vastauksia mihinkään. Yhtiö oli täysin oman onnensa nojassa missä käytännössä katsoen asukkaat tekivät kaiken itse. MPT 9 oli saman eli Avain asumisoikeus oy:n hallinnoima yhtiö. Käväisimpä siellä asioista. Vastaus tyrmistytti. En saanut sanaa suustani kuullessani asioita miten Avain yhtiö on hoitanut asioita. Olimme pitkään jo hakeneet halvempaa asokotia, koska vastike alkoi lähentelemään jo 1400 € kk. Saimme paljon tarjouksia missä tarjottiin uudenpaa ja isompaa samankokoista asuntoa jopa alle 1000 € kk. Viimeinen pisara oli se, kun kohta myös Mpt seitsemästätoista pois muuttava löysi netistä blogin. Avain asumioikeus. Suuri kupla ja miten se toteutettiin kertoi kaiken. Syksyllä 2014 meitä lykästi. Saimme ihanan isomman ja uudemman ja lähes 300 € kk halvemman asunnon ja sanomattakin oli selvää, että muutamme siihen. Nyt tuli juuri vuokrankorotus ilmoitus ensi vuodelle. - 23 € . Olisi kiva tietää paljonko Mpt 17 nousee ? Joten. En suosittele missään tapauksessa muuttamaan Mpt 9 tai Mpt 17 Hki 92.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe