AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  /  / Qashqain viat

Qashqain viat

112 Vastausta 25 109 Lukukertaa
Mitäs korjauksia olette joutuneet Kaskaisiinne takuuaikana teettämään?

Itsellä on vajaa 20 tkm ajettu puolitoistavuotias 1.6 Visia. Kuopista ajettaessa taka-akselista päin kuuluu kolinaa. Onko muilla kokemuksia tällaisesta?

Primerasta ( P12) jäätyivät aikanaan lukot ja takajarrupalat kiljuivat peruutettaessa. Ne korjattiin aikoinaan takuun puitteissa monesta muustakin Primusta. Oikein tyyppivikoja.

Onko Qashqaissa tyyppivikoja?

Käy täällä:

http://qashqai.freeforums.org/index.php

Suomalainen qq-foorumi. Löytyy tietoa mm. tuosta takapään kolinasta.

Kiitos

Näyttää olevan tuttu vaiva Qashqaissa. Ilmeinen syy kolinaan on takaiskunvaimentimien kiinnitys. Takuuseen saa uudet iskarit vaihdatettua, jos älyää vaatia.

Kiitos vinkistä!

qashgai

joo,takaiskunvaimentimien kiinnitys tökkii autossa,laittakaa nyt autokorjaamot infoa eteenpäin,parannusta o saatava asialle,kuka joka huoltovälissä iskareita rupee vaihtamaan.takuu aikana vaihtakoot kylläkin.perusvika ,muuten tosi hyvä ajettava kylläkin.
50 tuhatta ajettu 18 kk cdi 2,0 aut. takaiskarit, takaluukun lukko jne vaihdettu 20tonnia sitten. Kuopissa ja katukivetyksellä ajaessa kolisee pahemmin kuin 200tuhatta ajettu vanha auto. Huollossa tällä viikolla vaihdettu kuskin oven sisä-avauskahva ja samalla pyynnöstä tutkittu alusta - todettu jotain pientä kolinaa. Ilmeisesti ei haluta maahantuojan taholta puuttua näin hemmetin huonoon laatuun. En suosittele autoa kenellekkään.

ihan samaa

peruskauraa ne on kaikki perus japsit ja sakut sekä ranskikset

Viallinen yksilö

2007 malli Acenta, ajettu 80000. Takaiskarit vaihdettu 2007 pyytämättä. Ajovalopolttimot vaihdettu kaksi kertaa. Ristiselän säätönuppi irronnut, korjattu. Ohjausvaihteen kiinnitykseen lisätty aluslevy. Muuten kaikki toimii. Uusi otettu käyttöön viime viikolla.

Taitaa jotain

olla, koska tuli kutsu kampanjakorjaukseen.Ilmeisesti ohjausvaihteen kotelon ruuvit tarkistetaan.
Muita tyyppivikoja olen kuullut :Takaiskareiden kiinnitys ja pelkääjän sivuikkunan jumitus.
Pitäskö tarkistaa myös ratin mutteri?

Kylmyys

Ainoa huono asia on auton hidas lämpeneminen(bensiinimalli). Se on riittävän kuuma, kun lämpenee mutta lyhyttä matkaa ajellessa ei millään ehdi. Tämä vuoden kokemuksella. Primeran jälkeen tuntuu enemmän kuin hyvältä.
Pettymys on ollut , polttaa ajovalon polttimoita tiuhaan, pakkasella ratti pitää hankaavaa ääntä , kulutus suurempi mitä ajotietokone näyttää. Onko muilla vastaavia ongelmia ? oon koittanut saada takuuseen asiat mutta toistaiseksi huonolla menestyksellä.
Samat jutut löytyy + alusta kolisee niin maan perkeleesti !

OOohops....

Onneksi tulin lukemaan tänne että auto todellakin sisältää vikoja, joten en viitsikään laittaa 27 500€ em. autoon ;(

Vuotaa

Lisäisin vielä tuskaa kertomalla, että meidän auton moottorinlämmitintä käyttäessä valuu jäähdytysnestettä pihalle desi tunnissa. :(. Ei kuulemma oo mikään vika, ei vaan saa lämmittää yli puolta tuntia muutoin käy niin. En huomannut ohjekirjasta ohjetta kyseisestä ominaisuudesta, eikä sitä ole esiintynyt missään muissa omistamissani autoissa. Hoh hoijaa, toivottavasti ei tule kovia pakkasia.
Tarkista vesiletkujen kiinnitykset mulla vuotikans. Ite kun kiristää ja laittaa kunnon klemmarit niin ei vuoja se ei ole vika vaan huolimatoin asennus. Jos qashqai ei miellytä niin ostakaa pösö 407 niin nissani rupeaa tuntumaan erinomaiselta ostokselta. pösön viat, moottorin ohjausyksikkö, ohjaustanko, syyläri, ohjaustehontin, lämmityslaitteen ohjausyksikkö, taka-akseli, + muut pikkuviat. En ukaltanu pitää autoa kun takuu loppui. Nissanin viat, takaiskarit eimuuta nyt autoilla ajettu samat eli 60 tkm
joo meillä laitettiin väänäsellä kuopiossa lämmitin uus kun ostettiin ja vuoti todella reippaasti, viikossa puol litraa... kiristeltiin toisessa paikassa takuuseen ja on pitänyt.

Jätä tän palstan jutut

Laita ihan rauhassa vaan ja jätä nämä tarinat omaan arvoonsa.
Ota QQ+2 2.0 dCi:nä niin saat aivan loistavan auton. Kun ajelet sillä vähän aikaa niin ihmettelet että miten jotku ostaa noita matalia koppeja ja maksaa niistä yhtä paljon. On nimittäin tosi hyvä ja helppo auto ajaa, oli sitten maantie, moottoritie tai kaupunki.
mielestäni siinä ei olekaan kuin tyyppivikoja, moottori, iskunvaimentimet, ajovalon polttimet vaihdettava 20tkm välein, korkea kulutus, matala vääntö, huono jälleenmyyntiarvo.

Heikkoa provoilua

Kylläpä on provot taas liikenteessä.

Pätkä-QQ:n ensimmäisten vuosien autoissa on tota takaiskariongelmaa joka korjataan takuuseen. Juuri muita tyyppivikoja autossa ei ole. Jokainen auto jossa on H7:t polttaa niitä polttimoita 20-30:n välein, mutta ne on QQ:ssa äärimmäisen helpot vaihtaa toisin kuin esim. Ford Mondeossa jossa edessä on aina huoltokeikka lampun vaihtoon 20-30t välein. Olisitte ostaneet auton Teknana jos ette jaksa käyttää viittä minuuttia lampun vaihtoon, Xenoneita ei tartte vaihdella kovin usein.

Tyyppivikana moottori, niinkö? Kaikki moottorit, niinkö? 1.6, 1.5 dci, 2.0, 2.0 dci? Kaikki paskoja? 1.5 dci kulutus 5.5 litraa/100 km, vitun korkea kulutus, niinkö? 2.0dCi 320Nm/2000 kierrosta, tosi huono vääntö, niinkö?

Huono jälleenmyyntiarvo :) Heh.

http://www.iltasanomat.fi/autot/uutinen.asp?id=1713384

Alempi keskiluokka :

Alempi keskiluokka
Nissan Qashqai 79 % PARAS JÄLLEENMYYNTIARVO
Toyota Corolla (uusi) 78 %
Kia cee'd 77 %
Toyota Corolla (vanha) 77 %
Toyota Auris 76 %
Volkswagen Jetta 76 %
Audi A3 75 %
Seat Leon 75 %
Skoda Octavia 75 %
Hyundai i30 74 %
Volkswagen Golf 74 %
Nissan Tiida 73 %
Honda Civic 72 %
Mercedes-Benz A 72 %
Suzuki SX4 72 %
Mazda 3 71 %
Volvo C30 71 %
Citroën C4 70 %
Opel Astra 70 %
BMW 1 69 %
Dodge Caliber 68 %
Fiat Linea 68 %
Peugeot 307 68 %
Mitsubishi Lancer 67 %
Nissan Almera 67 %
Volvo S40/V50 67 %
Fiat Stilo 64 %
Ford Focus 64 %
Suzuki Liana 64 %
Kia Cerato 63 %
Subaru Impreza 63 %
Chevrolet Lacetti 60 %
Chevrolet Nubira 60 %
Alfa Romeo 147 59 %
Renault Megane 58 %
keskimäärin 72 %

Hinattiin Porsche

Nissan Qashqai 2.0 dCi Acenta long-term test review

http://www.carmagazine.co.uk/Drives/Search-Results/Long-term-tests/Nissan-Qashqai-20-dCi-Visia/

Autossa ei juuri mitään valittamista.

Autolla hinattiin esim. paska Porsche 924 kun se ei lähtenyt käyntiin.

Nissanin neliveto toimii. Tekniikka on sama kuin X-trailissa (ja siitä edelleen jalostettuna mm. GT-R:ssä...) ja hyvin on kestänyt.
Nyt ollaan kyllä pahasti hakoteillä. X-trailin nelivetotekniikkaa ei ole jalostettu millään tavalla GT-R:ään. Kyseessä on aivan eri systeemi, jossa ei ole mitän samaa. GT-R:ssä mm. vaihdelaatikko taka-akselilla ja sieltä oma kardaani etuakselille. Kahdella kardaanilla siis. Mitoituksetkin on ihan eri luokkaa, GT-R:ssä 500hp. Eikä ole neliveto poiskytkettävissä, vaan se on mallia jatkuva.

Kyllä H7-polttimot kestää

Minullakin oli ongelmia Almerassa H7 poltimoiden kanssa, mutta Golf IV:ssä ensimmäinen polttimo paloi vasta 95000 km kohdalla, nyt ajettu 161000 km eikä vielä ole tarvinnut vaihtaa toistamiseen polttimoita onneksi, sillä se on suuri työ tai pitää löytää pienikätinen asentaja. Merkkihuollossa polttimoiden vaihto maksoi 30,- polttimoineen ja kesti vain 10 minuuttia.

Volkkarin tuikut kestää

Volkkarin H7 lamput kestää, koska niitä ei muisteta laittaa ollenkaan päälle tai ajellaan päivävaloilla. Niillä keltaruskeilla tuikuilla sitten ajella tihrustellaan tientukkona (lisäksi ilman takavaloja).

sama käsitys

Itselläkin vuosikymmeniä sitten oli volkkari eikä tyyli siitä näytä muuttuneen. Joo, polttimot kestää kun niitä ei juuri sähköllä rasiteta.

Kysymys on jännitteestä

sähköjännnite matalampi volkkarien valoissa, siksi polttimot kestävät pidempään.
Autto jonkunverran lisään polttimoiden kestävyyttä kun valitsi ns.perus tehon polttimia!!!Eikä jotain X-ekstra tai mitä nimeä nyt mikäkin merkki käyttää nimenä kaikki tehokkaimista polttimoista.
seat polo vähän ajettu jalökoihin
hyvä paatilat
enemmän ajaa poololla paremmaksi menee,
2000km
fiat polo
Tekeekö noilla 1.5 dieseleillä mitään? Lämpiääkö ne? Toimiiko ne? Eikös ne ole rellun tekemiä?
No, ei tee sitten yhtään mitään. Osta auto.
itselläni hanskalokerosta puuttuu se vipu kokonaan. onko muilla samaa vikaa että kylmää ilmaa virtaa lokerosta sisälle autoon? huolto neuvoi ilmastointiteipillä korjaamaan vuodon. Lisäksi omassa nissanissa lyhyen ajomatkan jälkeen auto ei enään käynnisty oikein vaan joutuu minuutti tolkulla starttailemaan. Huollon kommentti oli että ei saa ajaa lyhyttä matkaa että on ihan normaalia. Kahdesti viikon vanha auto on meinannut jättää parkkipaikalle. Jotenkin huollon kommentit alkaa tympimään. Autoni on 2012 vuosimallin 1.6 bensa. Onko muilla samaa ongelmaa? löytyykö kaikilta se vipu hanskalokerosta?
Mulla oli myös käynnistysongelma 5 km:n ajon ja lyhyen pysäköinnin jälkeen. Ostin Nissanin kun luulin että on luotettava kulkupeli, mutta saa nähdä. Auto myös 1.6 bensa vm 2012.
Minulla on vuosimallin 2012 Qasqai 1,6 Tekna varustelutasolla. Minullakaan ei ole hansikaslokerossa läppää, jolla tuon kylmän ilman virtauksen voisi estää. Kaverillani on viime vuonna ostettu 2 litrainen (bensa) Acenta, jossa on tuo läppä.
itselläni on 1.6 acenta 2010 ja siinä on läppä ja lähtee ainakin viel ok pyörimään lyhyestä ajosta.
vaihda huoltoliikettä,vipu löytyy ja sen saa tilattua merkkiliikkeestä......
Jos olet uusi Qashqain omistaja, niin kyseisestä linkistä löytyy asiallista keskustelua monesta aiheesta.

http://qashqai.freeforums.org/nissan-qashqai-f8.html
Täälläkin on selvästi asiallista keskustelua, kun mitkään merkkiniilot eivät pääse sensuroimaan todellisia kokemuksia Nissanista. Ei lähe käyntiin, alle sadan kilsan ajot kielletty, alusta kolisee, vaihdelaatikko vinkuu ja kuskai vituttaa. Toki saman saa myös pitkänä mallina.
Oikealta puolen kuuluu jumsutus kun kiihdyttää ,Vikaa ei lödy ainakaan Käyttöautolla
Alavuudella.Työnjohto syylistyy vandalismiin,kun asiasta käy kertomassa.
Takapäästä kuuluu kolahtelua,kallistus vaimetien takia.
Älkää koskaan tarjotko autoanne Alavuden käyttöautolle korjattavaksi kohtelu on ala-arvoista.Toivonki johdon puutumista palveluparantamiseksi.
Samassa huollossa 2008 keväällä vaihdetiin mulle oikea puolen laakerit jumsutus loppu siihen, samoin takaiskarit.
Minulla 5000km ajettu 1.6 Qashqai, muuten toiminut hyvin, mutta vaihdelaatikko (etenkin 2 ja 3-vaihde) vinkuu?? Huolto tarkisti öljyt, riittävästi oli, ja tämän jälkeen kommentoivat että ominaisuus. Aja ja kärsi, asialle ei voi mitään??
vaihteisto on Almeran peruja? Onko vinkuva etu vai neliveto?
Nissan qashqai 2,0 Tekna Dci kaikilla herkuilla ajettu 160000tkm eipä ole muuta kuin takaiskarit takuuaikana vaihdettu,normaali huollot tehty ei voi auto paremmin toimia.Keskikulutus n.5 9ltr, joten kulutus mielestäni kohtuullisen pieni.
Nissan on laatupeli. Näitä suomi24 palstoja lukemalla ei uskalla ostaa mitään autoa. Parempi kun olis vaan polkupyörä. Ai niin mutta siinäkin on sitä vikaa vikaa.
Itsellä qashqaihin meni vaihdelaatikko vaihtoon. Kyseessä 1,6 bentsiini ja manuaali. Päästää kylmänä rahisevaa ääntä.
Ajettu n.15tkm. Muuten pelittännä mainiosti. Josko tuolla laatikon vaihdon jälkeen ajas taas tuon 15tkm =)
Itse ajanut melkein 25000 qassulla suuremmitta ongelmitta. Vaihteisto tietty vinkuu ja perä kolisee mutta huollon mukaan ei kuulu takuuseen. Mitähän mieltä katsastaja on näistä iskarikiinikkeistä? Ovatkohan peräti vaarallisia? Kiharatiellä tuntuu kuin pyörät putois justiin.
Kun viimeksi valitin myyjälle, suositteli vaihtoa uuteen QQ:n. Ei kuulemma enää vinku ja kolise. Pitäisköhän vaihtaa jo kaks' vuotias auto uuteen?
Minulla on nyt mittarissa 24500 km. Vaihdelaatikko vaihdettiin jo ennen 10 tkm:n täyttymistä. Mottori avattiin ja takapylpyrän stefat vaihdettiin. Samalla todettiin venttillien kopparoitumista sekä röpötystä tyhjäkäynnillä. Ne todettiin qasiaan kuuluviksi ominaisuuksiksi.

Maalipinta irtosi isoina paloina suolakeleissä vähän yli 10 tkm:n jälkeen. Takuukorjauksena tehtiin paikkamaalaukset, mutta vika paheni ja lopulta ehdottivat sellaista tuning -juttua, että maalit hiottaisiin pois ja peltien pintaruostuttua vedettäisiin lakka päälle. Suuttuivat, kun vaadin maalin auton pintaan takuuna.

Kuskin penkki pehmeni niin pari viikkoa sitten, että perse ottaa lattiapeltiin istuessa. On kuulemma urheiluistuin, joka juuri sivutuen vuoksi on vähän syvempää mallia, ei toimenpiteitä.
Takuu loppuu just kun 100 000 tulee täys!! 1.5d pelannu ihan hyvin.Ilman mitään vikoja.Ainoastaan taka iskarit vaindettu takuuseen tähän mennessä

.Ja nyt hajoaa kuljettajan istuin!!!Ovenpuoleisen reunan rakenne pettänny ja istuimen sivusauma.Samoin kyljessä olevan muovipaneelin kiinikkeet pettänny.Ja kuunnellut uskomattoman kavalkaadin selityksiä miksei muka olis takuun alainen juttu.Ja kyseisen autoliikkeen asenne ko. asian hoitoon ei pitäs enään olla(kun ei voi tänne kirjoittaa selväks suomeks mitä se on)nykypäivää!!!???Tai sitten se onkin just nykynen tapa kohdella asiakkaita.Asia siirretty nyt maahantuojan harkintaan joten katotaan miten iso älämölö pitää nostaa!!!Ja onko esim.kuluutaja asia systeemistä tosi paikassa mihinkään???Joten palaillaan kunhan selviää???Ei luulis edes näin pienistä asioiata liikkeiden tänäpäivänä rupeevan riiteleen kun esm.täällä netissä kokemukset leviää nopeasti!!!Ja mun mielestä kun sanotaan autoa myydessä että on TÄYS takuu niin mikä hajoa sen aikana niin kuulus hoitaa ilman selityksiä automaattisesti.Ja turhat selitykset pois sillä sehän on jo merkin imagonkin kannalta se viisain tapa???!!!Olisko muilla kokemuksia näistä takuu vikojen hoidoista????
Minulla putosi taka-akseli moottoritielle vähän yli 37 000 ajetussa qassarassa. Muutama kuukausi sitten apukuskin puoleinen loksu irtosi ajossa.
Uusi QQ Acenta 2012 ja meno mukavaa.

Onko odotettavissa suuriakin ylläreitä matkan päällä?

Eniten ihmetteln sitä styroxia varpyörän paikalla. Taitaa mennä heti hinauspalveluun, jos kumi puhkeaa:)
Ei siinä mitään suurta ole. Korkeintaan etupää narisee/rutisee, takaa vähän kolahtelee. Ominaisuuksia mitä ei kuuteen vuoteen ole saatu korjattua.
Täytyy vaan ihmetellä ostajia. Asiat mitkä on tiedossa niin kuitenkin ostetaan ja sitten niistä valitetaan.
Miksi ei maksa muutamaa tonnia enempää X-Trailistä. Kokonaisuutena jo ihan eri planeetalta. Ainut varsinainen "vika" mitä on koko historian aikana ollut. Polttoaineen täyttöputken puuttunut suojaus ja sekin korjattu jo 8 vuotta sitten.
T30 X-trailissäkin varapyörätilassa 0,5 m2 styroksia. Ne kun heitti hiiteen niin sinnehän sopii köyhän miehen viikon ruuat. Kokeiles jos ottaa ne tilkkeet veke niin sopiiko sinne normaali rengas. Ainahan noita pyöriä on yleensä yksi sarja ylimääräisenä. Oikeastaan turhahan sitä varapyörää on pitää pelkästään yhdeksätenä pyöränä varalla.
Mä kyllä laitoin sen styroksipyörän alle, kun vasen takapyörä irtosi ripustuksista maantiellä. Styroksirengas oli helppo kiinnittää akselin päähän, vaikka jarru yms. kilkkeet oli lentäneet metsään.

Tässäkin ketjussa huomaa, että ne penkit lasahtaa ja samoin vaihdelaatikko jokaisesta qässykästä. Motti on kestänyt joillain takuuajan, mutta siinä takapylpyrässä ja venttilleissä on usein vikaa jo vuoden päästä. Venttiilivika tulee ilmeisesti siitä, että viinabensa syövyttää nissanin venttiilit.
Olenko ymmärtänyt oikein et penkissä on kyse istuinosan reuna korotuksen hajoaminen? Joku kirjoitti "oven puoleisen reunan hajoamisesta"?
Jos näin on niin se on selkeä käyttövirhe. Ei se reuna ole tarkoitettu istumiseen. Niin kauan kun näitä "urheiluistuimia" on ollut niin lopputulos on sama. Ei sillä ole merkitystä oli vaikka Recaron penkki. Jos aina sisään mennessä ja ulos tullessa istutaan sen reunan päälle niin hajoaahan se.
Töissä kun oli erimerkkisissä autoissa näitä samoja ongelmia. Penkit korjautettiin ja poistettiin se oven puoleinen korotus, tai ainakin madallettiin. Sen jälkeen ei ollut mitään ongelmia ja verhoilut pysyi ehjinä.. Eihän superloni kestä määräämättömästi mitään jauhamista.
Ensimmäinen ja viimeinen Nisukka tuli meidän taloon n. 2v sitten.

Ensimmäinen auton huolto maksoi liki 700egeä, auto oli tänään huollossa taas ja selvisi, että olivat tehneet väärän huollon viimeksi, vaikka auto ei olisi sitä tarvinnut vasta kun tänä kesänä. 30t huolto Nissanilla on täysi vitsi! Laatu autoissa sentään huolletaan autoa, mutta nissanin huolto-ohjelmassa mekanismit istuu kahvihuoneessa ja ruksaavat lapusta tehtyjä hommia tyyliin...auto kierrelty vasemmalta oikeelle, chek! Vilkkuviiksi löytyi vasemmalta chek!
Polttimot H7:t on vaihdettu kaksi kertaa uusiin ja pakki ei meinaa mennä päälle.
Huolto ei suostu laatikkoa korjaamaan vaikka vaihdelaatikosta valitettu jo viime huollossa. Olivat lyöneet fiksut päänsä yhteen ja "pesseet" laatikon öljyllä, koska laatikossa oli kondesoitunutta vettä?

Mittaristo vaihdettiin autoon kun kello ja kulutusmittarit pyörivät Japanin aikaa....mitähän jäi vielä listaamatta.
Ajoin neljä vuotta 2 l dieselillä, en ole ikinä omistanut noin huonoa autoa. Remonttia tehtiin neljässä vuodessa lähes 10 t eurolla, mm. moottorin ohjausyksikkö, kat, hiukkassuodatin ja muita osia lukematon määrä. Auto oli pajalla todella paljon ja alkoi olemaan jo vitsi työkavereiden joukossa. Leasing meni onneksi umpeen 170 000 jälkeen.
Toki autossa oli hyviäkin puolia mutta tyypilliset "halvan auton merkit. Kitinää ja räminää seurasi kun 50 000 tuli täyteen.Penkit rispaantuivat melko nopeasti, kuskin penkin saumat hajosivat. Auto oli todella kylmä, ilman webastoa ei todellakaan pärjää talvessa. Jos pakkasta noin 15-20 kolmannella yrittämällä käyntiin jos webasto unohtunut käytöstä. En ole mihinkään autoon merkkiuskollinen , siis olen ajanut skodasta fiiattiin ja volvosta nissaniin, mutta tämä yksilö kyllä todella yllätti huonoudellaan. Auto on kyllä tyylikäs ja mukava ajaa, mutta lisähöysteeksi tulee muhkeat määrät vikoja.
Mutta kaippa se vanha sanonta pitää paikkansa, rellun tekniikka ja kasattu englannissa...ei voi onnistua...
cietroenin kääntyvyyssäde huono pakun
tikkurila meinaa kiveen nurmikkoon törmätä kun esteenä iso kivi .
nurmikkooon painuu onneks matolla saatiin pois
vuokraauto
vituttaa isä'nnöitsijä' tikurilassa kun iso kivi eessä.
nurmikko niin huonoa että painuu alle auto
keskusrikospoliisin vieressä
lainattiin paku jumbosta ja meinas osua kiveen monta kertaa osu puihin kun kivet eessä. oikeussyyte,
nurmikot niin opehmeitä että meni maan alle paku.
tahallaan laittaneet kiviä ettei pääse muuttaa,
vuokra auto citroen jfat mirnöitsijäos ois menny ruikki oisitte isännnässijä firmat joutunu maksanmaa,
kivi eessö
helsingin krphk
tilkurila ijä's
tikkurila ijäs
matoilla sain pois kiitä onneas isännäitsijä.
muuten oikuesjuttu ja paakkola kanssa
krp keskusrikospoliisi
kuullostaa ette osa aajaa autoa
kiviesteet ei kuulu uusiin taloihin
Mulla kanssa diesel Quashqaissa vaihdelaatikko-ongelmaa. osa vaihteita ei meinaa mennä millään päälle ja niitä myös putoilee ajon aikana veke päältä. Huollossa on sanottu, etten ehkä oikein osaa käyttää vaihteita!!!!!!

Apukuskin penkki muuttui keinutuoliksi, kun kuljetin äitiäni markkinoille. Penkin kiinnitykset olivat pettäneet takaa ja taas huollossa sanottiin, että omapa oli vikani, koska ilmeisesti joku läski oli keikkunut tuolissa. Miten tuollainen penkki kestää kolaritilanteessa?

Nyt on sitten alkanut moottori sammuilemaan kesken ajon. Mittarissa on 47 500km.
Omassa Qashgaissa etupenkkien verhoilut vaihdettu ja taas vuoden päästä puhki.Takaiskarien alapäät pettäneet, ajovalo lamput vaihdettu joka talvi kakkosvaihteen synkronointi ei tahdo pelata pakkasella.
Juu, paljon oli munkin nissanissa vikoja. Vaihdoin merkkiä ja viat loppui. Skodalla mennään.
Ajelen -08 Kassulla. Onko kellään muulla sitä ongelmaa, että tuulilasin pyyhkijät toimii miten sattuu? Käytän vipua ylhäällä = pitäisi pyyhkäistä tuulilasia vain kerran, niin pyyhkijät jäävätkin päälle ja sulat pysähtyvät vaikka mihin asentoon, eikä vipu tottele mitään... Sitten lähtevät taas uudelleen itsestään pyyhkimään ja pysähtyvät minne huvittaa. Aikansa näin temppuiltuaan pysähtyvät normaalisti ja toimivat jonkun aikaa ok, kunnes sitten vika ilmenee uudelleen. Voi mennä viikkojakin välillä, että toimivat normaalisti ja sitten taas... Edes auton sammuttaminen ei vie vikaa pois, vaan jos "oire" on jäänyt päälle, niin alkaa oikuttelemaan heti kun starttaa...
armeijaan jos menee ja tulee takasi vika poistuu
menee voittaa prikaatimestaruuden hiukkavaarassa niin lämmöt vähenee.
krhk9495
hiukkavaaraan kuuluu armeija ei se kainuu ainut.
Moottori käy ihmneen kylmänä , lämpö nousee hitaasti.
osta siihen jotain vettä ja lämmitys, hallissa
neste oulu
osta vaikka soraa sepeliä niin ei uppoa paku maahan.
saanko nauraa tikkurilalle ihmisille.,
päättäjille
Aasian autot on tehty ekonomien mitoituksella. Tarkoitus on, että loota hajoaa pian, että voidaan taas myydä uusi.
Menetelmä on ihan ok maissa, joissa autoa vaihdetaan kuin sukkia ja joissa autovero ei sairastuta ihmisiä.
Suomessa kun sen sijaan köpösenkin auton ostoa varten joutuu tekemään 5 vuotta töitä niin ei sitä hiellä ansaittua summaa haluaisi pistää näihin Aasian paperimerkkeihin.
Köyhälle on saksalainen auto paras ja lopulta halvin. Niiden suunnittelussa ja valmistuksessa on insinöörillä kuitenkin tänä päivänä enemmän sanomista kuin muiden maiden merkeissä.
Jaa, varsinainen asiantuntija..:)..sinussa taitaa olla vieläkin ajatukset -60 luvulla autojen suhteen. Ei ne sakemannien tekeleet ole aina sitä laatua taanneet, varsinkaan autoissa. Opel, VW, Audi, Tanukkaa ja Mersua ym. uhohtamatta. Aika paljon teknistä riesaa niitenkin kohdalle on sattunut....ja sattuu vielä näinä päivinäkin.
Enkä yhtään epäile sitä uutista jossa nämä säästöpossu turbomyllyt hajoo jo 150 tuh. ajolla.

Qassussa sensijaan perinteinen motti jota ei saa ajamalla rikki. En todellakaan kaipaa turboa riesakseni.
Nissan qashqai 1.6 2009 : Akku ja takaiskarit vaihdettu. 4v ikäisenä saatu ilmainen bensapumppu. Lienevät kaikki vakio vikoja.
Nissan Gashqai 1.6 2008 on toiminut hyvin tähän asti. Nyt tuli pieni harmi, kun lainasin peräkärriä jonka sähköpistoke oli huonokuntoinen. Ennen kuin sain sen paikalleen hävisi kuskin puolelta parkkivalot, etsin ohjekirjan perusteella sulakkeita, niitä löytyi kuskin jalkatilasta ja konehuoneesta akun viereltä. Minkähän kokoinen sulake on ja minkä nimen takana se voisi olla ? Pikaisen tutkimisen jälkeen en löytyänyt yhtään palanutta sulaketta. Lieneekö sulakkeita vielä jossain muualla, onko kenties vetokoukun kytkennän yhteydessä asennettu lisäsulakkeita jonnekin verhoilun alle/taakse ? Osaisiko joku alanmies neuvoa ?
meil 2008 1.6 acenta.. kellojousi on vaihdettu ratin taakse..ihan ok käyttöauto..vie bensaa aikas paljon..mut kai se oli tiedettävä kun painava auto niin pienillä väännöillä ..
Kassu nollakasille,minulla oli Citroen Berlingo tuulilasinpyyhkijät jäi päälle vaikka otti avaimen pois virtalukosta.Epäilivät huollossa että pyyhkijöittenrele antaa virtaa läpi.Koska releitä ei saanut erikseen,olisi pitänyt vaihtaa koko tietokoneyksikkö.Kustannukset olisi ollut ,1000 euroa yksikkö 300euroa työt +avaimien koodaus 120 euroa.Tästä on jo neljä vuotta.
Kymppitonni ajettu 2013 Qashqailla ilman vikoja mutta pyyhkijän sulat ihan sipissä jo. Mistähän saisi paremmat kun Nissanin varaosat on kuulemma alkuperäiset.

Luin ketjut läpi ja tuntuu että joillakin on joko hyvä mielikuvitus tai sitten laittavat auton liian koville kun noin paljon vikoja uudehkossa autossa vai mistä moinen vikamäärä. Edellinen autoni oli myös Qashqai jolla ajoin melkein 100 tuh. melko vähillä vioilla. Kytkimestä ja takaiskareista eniten harmia.
Qashqai Tekna 4x4 2014. Autolla ajettu 1500 km, tähän jaksoon sisältyy neljä korjaamolla käyntiä eikä loppua ole näkyvissä. Maahantuoja ei edes tunnista ilmoituksensa mukaan vikokoodien mukaisia antureita. Tämä uusi versio täysi SUSI.
Itellä kans uusmalli kassu 1.2. Parkkitutkat hälyttelee itekseen, radio jää päälle vaikka auton sammuttaa ja ottaa avaimen pois. Handsfree jää jumiin, on päällä mutta soittajan ääntä ei kuulu, soittaja kyllä kuulee. Kaiuttimista kuuluu outoja rätinöitä ja pauketta radion ollessa päällä, välillä jo luullut että kojelaudan takaa kaikki osat irronneet. Valoautomatiikka toimii pimeällä niin että jos vähänkin tienpinnassa tai pinta vaalea niin vaihtaa lyhkäsille, samoin jos vastaan tulee auto 2 km päässä. Huollossa ei löydetty vikaa eikä osattu sanoa mistä johtuu. Ohjeeksi sanottiin että jos toiminnot häiritsevät ne voi kytkeä pois päältä. Että sillei muutetaan auto karvalakkiversioksi vaikka herkuista maksettu maltaita. Edellisessä mallissa ei ollut mitään vikaa.
"Toinen kassu". Mikä malli sulla on?
Jo acenta+ safety pack. Sen verran huollossa kerrottiin että valmistajalla tiedossa että radio voi jäädä päälle mutta eivät tiedä mistä johtuu ja miten korjataan. Muuten kyllä auto mukava ajaa. Moottoritie nopeuksissa kylläkin hirveä bensasyöppö. 8-9 l/100 km
Radio/naviin on tullut jo päivitys.
No eivätpä ainakaan tuolta Raision Automyynnin huollosta ole vaivautuneet ilmoittelemaan vaikka nämä viat autossani ovat heillä tiedossa. Tuo kaistavahtikin on myös sellainen että välillä toimii ja välillä ei. Nyt viimeisin vika mikä emännän kanssa havaittiin että kartturin turvavyö hälytin ei myöskään aina toimi.
Lähetä maahantuojalle palautetta huoltosi toiminnasta.
Itselläni on myös uuden mallinen qashqai. Reilun parin kuukauden aikana käynyt jo kaksi kertaa takuukorjauksessa. Eikä ole vieläkään kunnossa, joten käynnit jatkuu.
On ensimmäinen ja viimeinen uusi nissan kohdallani.
Olin viikonloppuna uuden qashqain kyydissä. Autolla ei oltu vielä paljoakaan ajettu, mutta niin vaan jo oviverhous ja kojelauta natisi.

Kysyin omistajalta, että oletko viemässä huoltoon tutkittavaksi. Kertoi, että on jo ollut ja niitä on yritetty korjata. Muitakin vikajuttuja on kai ollut, mutta niistä ei ollut puhetta sen enempää. Ei ollut kovinkaan tyytyväinen uuteen autoonsa ja en viittinyt kuittailla sen enempää.

Näytti ja kuulosti vähän siltä, että erilaisia lapsenvikoja oli aika paljon.
Eikös tälläkin palstalla nissanin asentajana esiintynyt henkilö antanut vinkkiä, ettei kannata vielä uudemman mallin kassua hankkia. Olikohan sisäpiirin tietoa auton vikaisuudesta?

Itsekin pyysin tarjouksen uuteen kassuun talvella. Kovasti myyjä yritti saada kauppoja aikaiseksi, sanoi että kohta hinnat nousevat. Näitä kommentteja kun lukee, niin tulee väkisin mieleen yksi asia: Ei kai vaan mallisarjan alkupään autoja myydä halvemmalla siksi, että saataisiin niitä enemmän testatuksi liikenteessä ja voidaan sitten hioa lapsenviat pois?

Toivottavasti vikaisen uuden auton ostaneet älyävät pyytää edes jotain korvausta testaamisesta.
Korvauksia testaamisesta? Heh heh heh. Ainoa mitä saat on ylimielisiä vastauksia maahantuojan edustajalta, jos he yleensä vastaavat ja marmoritiskillä vihaisen mulkaisun.
Jos jaksat jankuttaa niin saatat saada 5 % alennuksen lippiksen hinnasta.
Tuo vika jäi minultakin mainitsematta, meinaan tuo kojelaudan natina. Tulee siitä ilmasuuttimen kohdalta kojelaudan oikealta puolelta. Huollossa korjailivat sitä, kertoivat laittaneensa jotain lisäpehmustetta ja kiinnittäneet sen paremmin. Emännällekin kehuin kun huollosta lähdettiin että saivat sentään yhden vian korjattua. Sitä onnea kesti 20 km ja taas alkoi sama natina. Saa sen äänen pois, emäntä kun painaa kojelautaa niin ei kuulu natinaa, paitsi tietty emännän suusta.
Katsotaan tapahtuuko mitään kun soitin maahantuojalle ja haukuin auton ja merkkihuollon sekä asenteen miten vikoihin suhtaudutaan.
Komeat on tittelit maahantuojan typsyillä ja tyypeillä, ihan lontoon kielellä. Mutta se ei muuta sitä tosiasiaa miksikään, että asiakas maksaa lopulta heidänkin palkkansa.
Jos maksava asiakas ei ole tyytyväinen palvelun tasoon, niin silloin hän vie rahansa muualle.
Itse olen sen verran pottuuntunut maahantuojan ja jälleenmyyjän toimintaan oman uuden qashqain kohdalla, että en anna heille senttiäkään omaa rahaa tulevaisuudessa. Hoitakoot vaan takuu korjaukset. Maksulliset huollot tekee joku muu.
Ajan kalliit kilometrit pois. Tosin kestääkö qashqai sen onkin jo toinen juttu. Sitten vaihtui merkki.
Me suomalaiset ollaan ihan liian nössöjä takuuasioissa. Laittakaa vaan painetta maahantuojalle. Jos joku huoltopäällikkö tms väittää, ettei autossa ole mitään vikaa, niin pyytäkää se kirjallisena. Jos autossa onkin vika ja siitä aiheutuu jotain ikävää, niin vastuunkantajan etsintä helpottuu.

Laittakaa tuulilasin Ketoselle kysymys noista nissanin vioista. Ne olisi hyvä saada julkisuuteen.
Vastausta tuli nopeasti maahantuojalta. Ovat asiaa kyselleet jälleenmyyjäliikkeen huollolta ja latelivat samat vastaukset mitä sain sieltä huollosta ja että auto pitäisi olla kunnossa. Asia ei myöskään suoranaisesti heille kuulu vaan minun pitäisi reklamoida kyseistä huoltoa. Kenelle sitten pitäisi reklamoida jos ei heille? Asiasta olen heti reklamoinut huollon tiskillä saanut vastauksen että ei löydy vikaa ja jos ongelmat häiritsee niin toiminnot voi kytkeä pois päältä.
Vastasin kyllä sähköpostiin ja kerroin asian todellisuuden ja että auto ei todellakaan ole kunnossa tai sitten maahantuoja on suorastaan huiputtanut auton hienouksista ja toiminnoista. Vastauksena sain heti ja jos rivien välistä luki niin viesti oli että kuules nyt urpo, ota lusikka kauniiseen käteen ja rutise sinne huoltoliikkeelle äläkä tänne kirjoittele valituksiasi.

Välittömästi kyllä päätin että sähköpostit ja vikamääritykseni toimitan Tuulilasiin, Start- ja Teknavi- tv-ohjelmiin ja tietenkin kuluttaja-asiamiehelle. Minunko tässä pitäisi ympäri Suomea lähteä etsimään joka ottaa vakavasti asiakkaan asiat ja tekee myös jotain.
Toivottavasti ottavat asian esille. Silloin se taatusti vaikuttaa myyntiin ja merkin imagoon.
Onko toisella kassulla ja muilla mitään uutta kerrottavaa uuden Qashqain vikojen korjauksista?
Mielenkiintoista luettavaa on ollut eri maiden Nissanin foorumeilla. Uusi Qashqai ei taida olla parhaimman laatuinen auto, sen verran vikoja on jo löytynyt, mm. ruostetta ovissa!!!
Päivitetään tätä. Naurattaa omasta puolesta, etten haksahtanut nissaniin. Tilasin toisen merkin.
Kaverin puolesta ei naurata, koska hänen uutta qashqaita ei ole vieläkään saatu kuntoon. Auton verhouksissa on edelleen natinoita, vaikka on jo kahdesti yritetty korjata. Ammattitaidotonta porukkaa nissanin huollossa, ei voi muuta sanoa.
Mutta tiedän, että kaveri on tarvittaessa tosi v...umainen. Uskoisin, että asia hoituu kun tarpeeksi korkea päällikkö nissanilla saa rajua palautetta.
Ehkä huollon ammattitaito ei riitä etsimään vikoja. Tai sitten he tietävät viat, mutta Nissan ei ole antanut lupaa korjata niitä.

Toisaalta Nissanilla ei luulisi olevan paljoakaan varaa käydä leikkimään asiakkaitten kanssa, kun myynti on täysin qashqain varassa. Äkkiä maine katoaa. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin uusi 1.2 turbo ei ole ollut muutenkaan myyntimenestys. Toisella foorumilla mainittiin, että hangosta niitä löytyy. Miksi ne ei ole menneet kaupaksi?
AutoBildin ensikoeajossa ( 1.2 tekna ) kiinnitettiin myös huomiota qashqain sisustan materiaaleihin. Oli ÄRSYTTÄÄ kohdassa maininta: Jotkin sisustan materiaalit vaikuttavat heppoisilta.

Ei ole ihme jos sisusta natisee, kun se on halvalla tehty.

Toisaalta ihan hyvä, että tällaiset asiat tulee jo nyt tietoon. Voi jokainen sitten itse päättää, ostaako natisevan qashqain.
Samanlaista natinaa olen kuullut kalliimman mersunkin kojelaudasta. Taitaa olla aika yleisiä natinat nykyautoissa.
Onko se mersu ollut uusi, niinkuin qashqait?
Mulla ei edes 15-vuotiaassa Mersussa kojelauta natise, vaikka ikkunat helisee. Kojalaudan psytyy tekemään äänettömäksi, jos osaa ja haluaa. Nissanilta puuttuu molemmat, kun köyhät ostaa kuitenkin.
Halvalla kyhätty=halpa hinta luulis olevan, hinnan pitäisi vastata laatua en kyllä maksais 30donaa riisikupeista
Selailin Qashqain varusteita ja hintaa. Ei voi välttyä ajatukselta, että kompromisseja on jouduttu tekemään.

Esim. Teknaan ja Businekseen on laitettu kattavat ja kalliit varusteet ja hinta ei ole kuitenkaan noussut kovinkaan suureksi. Tuskin niitä tappiolla myydään, joten auton muitten materiaalien laadusta on sitten todennäköisesti tingitty. Ei ihme jos auto rämisee jo uutena.

Ja ruostevauriot ja Suomen suolatut tiet. Kaikkihan tietää miten siinä lopulta käy.
 /   /  /  /  / Qashqain viat

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta