Ero ja paluu yhteen.

Ikävöivä ja kaipaava

Kysyn kokemuksia erosta, kuinka moni on palannut yhteen eronneen kumppanin kanssa? Millä tavoin palasitte yhteen? Ottiko mies vai nainen yhteyttä? Kauanko olitte erossa?


Olin seurustelu suhteessa tämän vuoden alussa. Rakastuin kumppaniini ja hän minuun. Olimme onnellisia. Kaikki palat loksahtivat kohdilleen. Jalat menivät alta. Kumppanillani oli lapsi, joka kiintyi minuun ja minä siihen. Suhteemme päättyi yllättävästi ja ikävästi. Yhteiset suunnitelmat peruuntuivat. Masennuin tuli pahamieli ja särö sydämmeen. Nyt erosta on pari kuukautta. Emme ole kumppanin kanssa pitäneet yhteyttä. Joskus törmänneet keskustassa. Exä ei halua jutella eikä tervehdi. Viikko sitten törmäsin exään ja hänen lapseen kaupassa. Kumpikaan ei tervehtinyt vaikka tervehdin heitä kohteliaasti. Exä ei ollut pahalla päällä kuitenkaan. Lapsi katsoi minua pitkään ja todella herttaisella ilmeellä.

Kaipaan ja ikävöin todella paljon exääni ja hänen lastansa. Kaipaan yhteisiä kivoja ja hauskoja hetkiämme. Kiinnyin suhteen aikana moneen asiaan ja moniin uusiin ihmisiin. Tuntuu pahalta, kun jotku sanoo, että pitäisi uhnohtaa. En haluaisi unostaa. En ole uskaltanut ottaa yhteyttä exääni. Olen toivonut, että aika parantaa haavat ja hän ottaisi yhteyttä minuun. Voitais olla edes ystäviä, jos suhdetta ei tuu. Se on hieno asia, jos pystyy sopimaan asiat ja palamaan yhteen. Arvosta sellaista kovasti.

162

32089

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siitä se riippuu

      sehän riippuu täysin eron syystä, kumpi siinä tulee vastaan. Jos hän lopetti, voit odottaa häneltä, tuleeko hän itse vastaan. Jos sinä lopetit, sinun pitää myös mennä vastaan.

      • Nainen......

        Tavattiin n.5 vuotta sitten rakastuttiin ja suunniteltiin loppuelämä yhteen.
        Sitten tuli ero mutta ikinä en sitä lakannut rakastamasta.

        Vuoden tuskailin omillani ja sitten oli pakko hakea se takaisin käsiini,katsoo että onko meillä vielä mahdollisuuksia...
        Kävipä ilmi että silläkin on vielä tunteita mua kohtaan ja nyt on oltu yhdessä reilu kuukausi :)
        Muutto taas yhteen menossa.

        En usko että erotaan ikinä.
        Rakastan sitä niin hulluna ja tuntuu että sekin mua.


      • .................

        Mielestäni tämä (sairas) ero ja sinkku kulttuuri on edennyt nyt niin pitkälle feministisessä maassamme, että nyt pitäisi säätää myös mahdollisuus erota veronmaksamisesta sekä esim asevelvollisuuspakosta.

        Yhteiskunnanhan kantava pilari on ollut kautta aikojen perhe - joka nyt on romutettu lähes täysin ja josta nyt yhtäkkiä voi erota ynm miten lystää - miksi tällöin enää suomalaisen miehen pitää tehdä verotulojakaan pakotettuna niin paljon, että kuluttaa vain murto-osan tutkitusti tekemistään veroista elämänsä aikana, nämä eroilevat ynm naiset kuluttavat loput miehen työn tuotosta - miksei myös tästä voi nyt erota? entä miksei tosiaan maamme ainoasta orjatyöstä, asetyöstä voi erota kuten kaikesta muustakin yhtäkkiä?


      • lexiaa
        ................. kirjoitti:

        Mielestäni tämä (sairas) ero ja sinkku kulttuuri on edennyt nyt niin pitkälle feministisessä maassamme, että nyt pitäisi säätää myös mahdollisuus erota veronmaksamisesta sekä esim asevelvollisuuspakosta.

        Yhteiskunnanhan kantava pilari on ollut kautta aikojen perhe - joka nyt on romutettu lähes täysin ja josta nyt yhtäkkiä voi erota ynm miten lystää - miksi tällöin enää suomalaisen miehen pitää tehdä verotulojakaan pakotettuna niin paljon, että kuluttaa vain murto-osan tutkitusti tekemistään veroista elämänsä aikana, nämä eroilevat ynm naiset kuluttavat loput miehen työn tuotosta - miksei myös tästä voi nyt erota? entä miksei tosiaan maamme ainoasta orjatyöstä, asetyöstä voi erota kuten kaikesta muustakin yhtäkkiä?

        ja miksei tässä sovinistisessa yhteiskunnassa voi erota myös kotitöistä lasten hoidosta ja äijän passaamisesta? Miksi ne lastenhoidot, ruokinnat ja vaatetukset niin kovin usein eron jälkeenkin jäävät naiselle? Haluan eroon tästäkin.


      • Tuunari
        lexiaa kirjoitti:

        ja miksei tässä sovinistisessa yhteiskunnassa voi erota myös kotitöistä lasten hoidosta ja äijän passaamisesta? Miksi ne lastenhoidot, ruokinnat ja vaatetukset niin kovin usein eron jälkeenkin jäävät naiselle? Haluan eroon tästäkin.

        Vaikka heti ja eikä linnaan joudu.


      • Nainen27
        Nainen...... kirjoitti:

        Tavattiin n.5 vuotta sitten rakastuttiin ja suunniteltiin loppuelämä yhteen.
        Sitten tuli ero mutta ikinä en sitä lakannut rakastamasta.

        Vuoden tuskailin omillani ja sitten oli pakko hakea se takaisin käsiini,katsoo että onko meillä vielä mahdollisuuksia...
        Kävipä ilmi että silläkin on vielä tunteita mua kohtaan ja nyt on oltu yhdessä reilu kuukausi :)
        Muutto taas yhteen menossa.

        En usko että erotaan ikinä.
        Rakastan sitä niin hulluna ja tuntuu että sekin mua.

        aikaa tapaamisesta on puolet enemmän, mutta aivan kuin mieheni olisi tuon tekstisi kirjoittanut.
        Vaikka meillä tuli ero, hän ei koskaan lakannut rakastamasta. Vappuna palasimme yhteen ja päätöksestämme iloitsee myös yhteinen lapsi..


      • Timbe1
        Tuunari kirjoitti:

        Vaikka heti ja eikä linnaan joudu.

        Nii mikähän kumma täällä pakottaa edellä mainittuihin asioihin. On todellakin hyvä, että ihmiset rupeaa tajuamaan sen että "hei itsekkin voi jotain päättää, eikä se ole aina valtio/toinen ihminen joka määrää" Eli eläkää nyt hiiessä vähän edes itsellenne, älkääkä olko vähän väliin miettimässä "mitähän tästäkin nyt muut ajattelee jos näin teen". Jos ne ihmis suhteet on niin hemmetin tärkeitä, että oma hyvinvointi jää tois sijaiseksi ni sitten ei siinä mitään, kieriskelkää siinä liemessä ihan rauhassa ( :D ja sitten nää ihmiset ihmetelleen masennusta, ei äly hoi elä jätä) Ei ole mikään ihme, että tähän on tultu ja tätä rataa muuten jatketaa. Varsin epätodennäköistä että meidän ihana "demokratia" haluaa luopua omista eduistaa, kansan tähden.


      • uusiopoikamies vastaa
        lexiaa kirjoitti:

        ja miksei tässä sovinistisessa yhteiskunnassa voi erota myös kotitöistä lasten hoidosta ja äijän passaamisesta? Miksi ne lastenhoidot, ruokinnat ja vaatetukset niin kovin usein eron jälkeenkin jäävät naiselle? Haluan eroon tästäkin.

        älä mullen ala...

        Minulle ne tenavat jäi kasvatettavaksi sen jälkeen kun toinen osapuoli lähti omille teilleen. itte halusivat niin. Ja toinen on luonani edelleenkin, toinen omillaan jo. Kototöitä tein jo silloin kun olimme viä perhe. Lapset vannasin ja vaihdoin kuiviin kun olivat pieniä. leivoin. ja ruokaakin laitoin ainakin yhtä usein kuin hän. Siivosin ja pesin pyykitkin. mitäpä tuo kaikki auttoi?
        Auttoi se sen, että pärjäsin myös eron jälkeenkin. En ole katkera erosta. Päinvastoin. Monta ihanaa asiaa olisi jäänyt kokematta, josko ei olisi erottu. Olen sitä mieltä, että josko ei ole hyvä olla yhdesä, niin silloin on erottava, eikä yrittää väkisin jatkaa yhteiseloa jollakin "tekosyyllä". Ja josko jo kerran suhde on menny puihin, niin tuskinpa se välttämättä uudellakan kerrala siitä kohenee.


      • ero ja sinkku kulttuuri
        ................. kirjoitti:

        Mielestäni tämä (sairas) ero ja sinkku kulttuuri on edennyt nyt niin pitkälle feministisessä maassamme, että nyt pitäisi säätää myös mahdollisuus erota veronmaksamisesta sekä esim asevelvollisuuspakosta.

        Yhteiskunnanhan kantava pilari on ollut kautta aikojen perhe - joka nyt on romutettu lähes täysin ja josta nyt yhtäkkiä voi erota ynm miten lystää - miksi tällöin enää suomalaisen miehen pitää tehdä verotulojakaan pakotettuna niin paljon, että kuluttaa vain murto-osan tutkitusti tekemistään veroista elämänsä aikana, nämä eroilevat ynm naiset kuluttavat loput miehen työn tuotosta - miksei myös tästä voi nyt erota? entä miksei tosiaan maamme ainoasta orjatyöstä, asetyöstä voi erota kuten kaikesta muustakin yhtäkkiä?

        feministisessä maassamme??? :D Olipa hauskaa textiä..
        Käsittääkseni myös miehet eroaa naisista eikä vain naiset miehistä??
        Vai olenkohan feministinä ymmärtönyt asian väärin..
        On vapautta voida erota ja olla sinkkuna jos niin haluaa!


      • oon huomannut
        lexiaa kirjoitti:

        ja miksei tässä sovinistisessa yhteiskunnassa voi erota myös kotitöistä lasten hoidosta ja äijän passaamisesta? Miksi ne lastenhoidot, ruokinnat ja vaatetukset niin kovin usein eron jälkeenkin jäävät naiselle? Haluan eroon tästäkin.

        niin ,, voisithan sä idiootti erota elämästäsi ,, oltais kaikki tyytyväisempiä


      • aina mahdollisuuksia

        Jokainen suhde ja jokainen ero on asia erikseen, omanlaisensa. Ei voi sanoa sääntöä, että sen ja sen täytyy mennä vastaan. Jokaisella on oikeus yrittää. Suurin osa eroista johtuu puolisoiden omista keskeneräisyyksistä... Joskus toinen voi odottaa toisen vastaan tuloa...


      • tietotoimiston mies
        ................. kirjoitti:

        Mielestäni tämä (sairas) ero ja sinkku kulttuuri on edennyt nyt niin pitkälle feministisessä maassamme, että nyt pitäisi säätää myös mahdollisuus erota veronmaksamisesta sekä esim asevelvollisuuspakosta.

        Yhteiskunnanhan kantava pilari on ollut kautta aikojen perhe - joka nyt on romutettu lähes täysin ja josta nyt yhtäkkiä voi erota ynm miten lystää - miksi tällöin enää suomalaisen miehen pitää tehdä verotulojakaan pakotettuna niin paljon, että kuluttaa vain murto-osan tutkitusti tekemistään veroista elämänsä aikana, nämä eroilevat ynm naiset kuluttavat loput miehen työn tuotosta - miksei myös tästä voi nyt erota? entä miksei tosiaan maamme ainoasta orjatyöstä, asetyöstä voi erota kuten kaikesta muustakin yhtäkkiä?

        Olet ymmärtänyt väärin. Eihän veroja makseta sen takia, että saataisiin itse käytettyä kaikki. Veroja maksetaan sen takia, että kaikilla kansalaisilla on mahdollisuus koulutukseen, terveydenhuoltoon, julkisiin palveluihin, jne. Siis, että kaikilla on mahdollisuus olla osa tätä yhteiskuntaa, rakentaa ja kehittää sitä, riippumatta siitä, että paljonko ansaitsee.

        Ei tällaisten järjestelmien (valtio, EU, kunnat, jne.) ylläpitäminen ole ilmaista puuhaa. Esimerkiksi Saksa maksoi nettona EU:lle vuonna 2007 n. 7,5 miljardia euroa.

        Ettäniin, iloitaan siitä, että saadaan maksaa veroja.


      • ?????????
        lexiaa kirjoitti:

        ja miksei tässä sovinistisessa yhteiskunnassa voi erota myös kotitöistä lasten hoidosta ja äijän passaamisesta? Miksi ne lastenhoidot, ruokinnat ja vaatetukset niin kovin usein eron jälkeenkin jäävät naiselle? Haluan eroon tästäkin.

        Mitä vielä?Taas nainen äänessä.Meidän erossa lapsukaiset olivat äidillä noin puoli vuotta,kunnes joutuivat lastenkotiin(viinakset olivat tärkeimpiä)
        Kuinka ollakkaan minä miehenä hoidan lapset ,kotityöt ,oman yrityksen jne.
        Mitä sovinistisuuteen tulee hah haa akka hakee eron h....tisti rahaa mukaansa
        asuu velattomassa kämpässä,eikä mukamas oo varaa maksaa elatuksia senttiäkään.
        Yhteiskunta tietty tukee aina ERONNEITA ÄITEJÄ.
        Minäkin haluan eroon tästä


      • muita
        Nainen...... kirjoitti:

        Tavattiin n.5 vuotta sitten rakastuttiin ja suunniteltiin loppuelämä yhteen.
        Sitten tuli ero mutta ikinä en sitä lakannut rakastamasta.

        Vuoden tuskailin omillani ja sitten oli pakko hakea se takaisin käsiini,katsoo että onko meillä vielä mahdollisuuksia...
        Kävipä ilmi että silläkin on vielä tunteita mua kohtaan ja nyt on oltu yhdessä reilu kuukausi :)
        Muutto taas yhteen menossa.

        En usko että erotaan ikinä.
        Rakastan sitä niin hulluna ja tuntuu että sekin mua.

        .. sen tuskaisen vuoden aikana. Jommalla kummalla?

        - etin näkökulmaa omaan tilanteeseeni vaan, jonka kirjoitin tänne myös tänään otsikolla ex haluaa nähdä koko ajan =)


      • ettet saa
        ????????? kirjoitti:

        Mitä vielä?Taas nainen äänessä.Meidän erossa lapsukaiset olivat äidillä noin puoli vuotta,kunnes joutuivat lastenkotiin(viinakset olivat tärkeimpiä)
        Kuinka ollakkaan minä miehenä hoidan lapset ,kotityöt ,oman yrityksen jne.
        Mitä sovinistisuuteen tulee hah haa akka hakee eron h....tisti rahaa mukaansa
        asuu velattomassa kämpässä,eikä mukamas oo varaa maksaa elatuksia senttiäkään.
        Yhteiskunta tietty tukee aina ERONNEITA ÄITEJÄ.
        Minäkin haluan eroon tästä

        elatustukea valtiolta?


      • wonderful life
        Nainen...... kirjoitti:

        Tavattiin n.5 vuotta sitten rakastuttiin ja suunniteltiin loppuelämä yhteen.
        Sitten tuli ero mutta ikinä en sitä lakannut rakastamasta.

        Vuoden tuskailin omillani ja sitten oli pakko hakea se takaisin käsiini,katsoo että onko meillä vielä mahdollisuuksia...
        Kävipä ilmi että silläkin on vielä tunteita mua kohtaan ja nyt on oltu yhdessä reilu kuukausi :)
        Muutto taas yhteen menossa.

        En usko että erotaan ikinä.
        Rakastan sitä niin hulluna ja tuntuu että sekin mua.

        ..ei koskaan katoa.
        Jos sitä on ollut alusta saakka, se kestää jopa eronkin.
        Ja jos yhteen vielä palataan, syvän harkinnan tuloksena, silloin siinä on ollut sellaista sielujen yhteenkuuluvuutta, jota harvoin kohtaa ja joka on merkki siitä että voidaan vielä onnistua kunhan tehdään asiat hiukan toisin, eikä toisteta enää samoja virheitä mihin suhde aikanaan päättyi.
        Oma reilun 3 vuoden syvä rakkaussuhde päättyi eroon, omasta päätöksestäni, koska siihen pattitilanteeseen en löytänyt mitään muuta ratkaisua, syvästä harkinnastakaan huolimatta.
        Sen täytyi vain päättyä, alkaakseen sitten ihmeellisesti uudestaan, omasta aloitteestani, ihme kyllä.

        Puolen vuoden harhailun, etsimisen...enemmän itsensä etsimisen..jälkeen, kaikki ikäänkuin kirkastui.
        Koko ajan...etenkin kesän lopulla...alkoi entinen suhde nousta ajatuksiini..ja koin hyvin syviä tunteita exääni kohtaan, joka yllätti itsenikin.
        Olin jäädyttänyt tunteeni erottuamme...halunnut alkaa uuden elämän, vaikka tiesinkin että sitä ihmistä, sitä syvää rakkautta joka meillä oli, en ikinä unohda ja vaalin sitä sydämessäni elämäni loppuun jollain tavalla.
        Yhteydenottoni oli yllätys exälleni, mutta huomasimme tunteemme olevan edelleen voimakkaita ja päätimme syvästi asioista keskustellen yrittää uudestaan.
        Harhailtuamme, etsittyämme ja petyttyämme tahoillamme, halusimme yrittää uudistunein mielin, uudelta pohjalta ja tässä nyt ollaan.
        Onnellisena uudesta mahdollisuudesta...iloisena siitä että rakkaus ei ollutkaan kuollut ja että kaikki tuntuu loksahtaneen kohdilleen.
        Toinen on tuttu ja turvallinen ja se sama syvä tunne tuntuu parhaalta mitä etsiskelyjen ja harhailujen jälkeen koemme nyt tuntevamme.
        Aivan nuoria emme ole, elämää jo nähty, mutta paljon vielä voi olla edessä...sen aika näyttää.
        Iloisin ja seestynein mielin katsomme tulevaan.
        Vaikeitakin aikoja voi tulla, mutta ainakin olemme aina osanneet kaikenlaisia asioita käsitellä, halki poikki ja pinoon, ja toisemme hyvin tuntien taaperretaan eteenpäin rohkeasti avoimin mielin ja sydämin.
        Rakkaus on tärkeintä elämässä.Ja luottamus. Ja ilo.


      • audry
        Timbe1 kirjoitti:

        Nii mikähän kumma täällä pakottaa edellä mainittuihin asioihin. On todellakin hyvä, että ihmiset rupeaa tajuamaan sen että "hei itsekkin voi jotain päättää, eikä se ole aina valtio/toinen ihminen joka määrää" Eli eläkää nyt hiiessä vähän edes itsellenne, älkääkä olko vähän väliin miettimässä "mitähän tästäkin nyt muut ajattelee jos näin teen". Jos ne ihmis suhteet on niin hemmetin tärkeitä, että oma hyvinvointi jää tois sijaiseksi ni sitten ei siinä mitään, kieriskelkää siinä liemessä ihan rauhassa ( :D ja sitten nää ihmiset ihmetelleen masennusta, ei äly hoi elä jätä) Ei ole mikään ihme, että tähän on tultu ja tätä rataa muuten jatketaa. Varsin epätodennäköistä että meidän ihana "demokratia" haluaa luopua omista eduistaa, kansan tähden.

        Nimeni on Ahiga Audrey, asun Ohio, USA ja olen iloinen siitä, että hänellä on kaunis ja miellyttävä aviomies, jossa on kolme lasta. Suuri ongelma tapahtui perheessäni vuosi sitten, minun ja mieheni väliltä, ​​niin kauheaa, että hän toi asian tuomioistuimen avioerolle. Hän sanoi, että hän ei enää koskaan pysy kanssani ja että hän ei enää rakastanut minua. Joten hän lähti talosta ja aiheutti minulle ja lapsilleni vakavia kipuja. Yritin kaikin keinoin saada hänet takaisin läpi paljon kerjäämistä, mutta kaikki ei käytä. Lopulta hän vahvisti, että hän oli tehnyt päätöksen ja hän ei koskaan enää näe minua. Kun pörröinen yö, kun tulin töistä, tapasin ystäväni, joka kysyi miestä. Selitin kaiken hänelle, joten hän kertoi minulle, että ainoa tapa, jolla voin saada mieheni takaisin on käydä oikeinkirjoittajalta, koska se todella toimi myös hänen puolestaan. En kuitenkaan uskonut oikeinkirjoitukseen, mutta minulla ei ollut muuta mahdollisuutta kuin seurata hänen neuvojaan. Hän antoi minulle spell checkerin sähköpostiosoitteen, joka on [email protected]
        Joten seuraavana aamuna lähetin sähköpostin osoitteeseen, jonka hän antoi minulle ja oikeinkirjoitukselle, että saan mieheni takaisin kahteen päivään. Mikä loistava lausunto! LOL !!! En ole koskaan ajatellut, että hän puhui minulle ja kertoi minulle kaiken mitä tarvitsin tehdä. Seuraavana aamuna, mieheni, joka ei ole kutsunut minua yli vuoden ajan, kutsui minut takaisin. Niin mahtavaa? No niin hän palasi samana päivänä, paljon rakkautta ja iloa, ja hänet pyysi anteeksi hänen virheistään ja kivusta, joka hän sai minulle ja lapsilleni. Tästä päivästä lähtien suhteemme ovat olleet vahvempia kuin ennen. Kiitos avusta tästä suuresta oikeinkirjoituskanavasta. Minun neuvoni kaikille eri haasteiden kautta on ottaa yhteyttä tähän suuriin ihmiseen ja aivan kuten hän teki minulle, hän ratkaisee kaikki ongelmasi. Voit lähettää hänelle sähköpostin tämän sähköpostiosoitteen kautta. Lupasin hänelle, että kerron koko maailmalle hänen upeista voimistaan. jos olet missään tilanteessa tai jos sinulla on ongelmia "ottaa takaisin ex: nsi, ei ainoastaan, että hän voi auttaa sinua
        1) Edistetään kaikessa mitä teet.
        2) Ansaitse hyvää rahaa tai voita arpajaiset.
        3) Saavuta menestys liiketoiminnassa.
        4) hengelliset ongelmat.
        5) syytetty
        6) Etsi elämäsi kumppani.
        7) saada hyvin maksettu työ.
        8) Ota hallinta avioliittosi mukaan.
        9) saada hyötyä ja saada kiinnostusta ihmisiltä.
        10) menettää rahaa.
        (11) parantavat kaikki sairaudet. sekä parantavia ja epäterveellisiä kuin HIV / aids, syöpä, mikä tahansa
        (12) ratkaista raskauden ongelmat ja siunata sinua lasten kanssa.
        (13) Hanki viisumi tai työlupa
        hänen sähköpostiosoitteensa jälleen osoite on jälleen [email protected]


    • jpp3

      ...olisi, jos jo eron harkinta-aikana kumpikin puolisoista palaisi yhteen ilman suurempia
      haavoja. Minä tiedän monta tapausta. Voisin kertoa eräästä miehestä, jolla on monta
      lasta. Hän ihastui ja rakastui toiseen naiseen. Hääpäivätkin oli sovittu. Päivää ennen
      avioeron toista vaihetta, mies palasi takaisin vaimonsa luo. Kenellekään osapuolelle
      asia ei ollut helppo. Mutta minusta anteeksiantoineen paras mahdollinen ratkaisu.
      Tämä on ideaalitilanne, eikä aina edes mahdollista monestakin syystä. Mutta tiedän
      ainakin kolme vastaavanlaista tapausta.

      Voimia ja siunausta!

      Käyntikorttini:

      Johanneksen evankeliumi:
      3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

      • eron kaa?

        Ei yhtään mitään.


      • kaikenkanssa
        eron kaa? kirjoitti:

        Ei yhtään mitään.

        tosi paljon tekemista


      • tosielämän kanssa
        kaikenkanssa kirjoitti:

        tosi paljon tekemista

        ei ole mitään tekemistä.

        2000 vuotta vanha satukirja, jota monet hullut uskovat tosissaan. Mutta suotakoon tämä niille ken siihen uskoo.. Harmi vaan, että nämä aiheuttavat liian paljon turhia sotia..


      • Ahku Biebmu
        tosielämän kanssa kirjoitti:

        ei ole mitään tekemistä.

        2000 vuotta vanha satukirja, jota monet hullut uskovat tosissaan. Mutta suotakoon tämä niille ken siihen uskoo.. Harmi vaan, että nämä aiheuttavat liian paljon turhia sotia..

        Jovain sie oikhian asijan sanoit!
        Mutta et sie näille mithän maha! Net jumaluuksilla pelottelevat on niin änkkäpäitä! Mie ruukaan kyssyä heiltää, että miksi ja millä oikeuvella net tulit ja tuhosit meän uskomma? Saamen kansalla oli oma usko, osana kulttuuria, jonka lantapapit seuraajinhen ryöstit, tapot, raiskasit ja kaiken muun pahan tehit!
        Satuilua se on, joita satoja eri puolilla mailmaa! Ei siis vain yksi meillä valtaa pitävä suuntaus. Ja kaikki muka ainoat oikiat!
        Paras on, että: www.eroakirkosta.fi


      • Ahku Biebmun poika

        Sie puhut potaskaa! Sie olet tuon OPETELLUT ulukoa ja toitotat semmosta satua. Ettes ehki häppee?
        Perustuu vain siihne, ettei tahota myöntää, kun kuolee, aivot mätänee, kasvaa horsmaa... Et siis pysty tuntemaan, et ajattelemaan, et nautimhan seksistä. Tahot vaan saaha muutkiu samhan liemhen! Kunnioitama siis muitakin uskoja, uskottomia, jne. Mutta emmä enhän satuihin!
        Tottuven puhuja ei löyvä yösijjaa!


      • offtopic

        Todellakin menee offtopiciksi


      • mariamagnusti
        tosielämän kanssa kirjoitti:

        ei ole mitään tekemistä.

        2000 vuotta vanha satukirja, jota monet hullut uskovat tosissaan. Mutta suotakoon tämä niille ken siihen uskoo.. Harmi vaan, että nämä aiheuttavat liian paljon turhia sotia..

        ...Lukea kaikkia neljää evankeliumia ja tulla sen jälkeen väittämään sitä satukirjaksi. Koikeileppa. Siihen ei ole kukaan ikinä pystynyt, PYSTYTKÖ SINÄ?

        Haaste kaikille ateisteille ja muille pilipalipiipareille jotka eivät usko raamattuun!

        voin pistää pääni pantille että siihen ette pysty. ;)

        ps. ja terkkuja vaan sille toisellekkin uskovalle joka on ketjun aloittanut. siunausta. :)


      • Tiedät
        mariamagnusti kirjoitti:

        ...Lukea kaikkia neljää evankeliumia ja tulla sen jälkeen väittämään sitä satukirjaksi. Koikeileppa. Siihen ei ole kukaan ikinä pystynyt, PYSTYTKÖ SINÄ?

        Haaste kaikille ateisteille ja muille pilipalipiipareille jotka eivät usko raamattuun!

        voin pistää pääni pantille että siihen ette pysty. ;)

        ps. ja terkkuja vaan sille toisellekkin uskovalle joka on ketjun aloittanut. siunausta. :)

        Ettei joku paikallinen juoppo ole satuillut koko tarinaa joskus poropäissään?
        Ja nyt te pöljät vielä uskotte tuohon tavaraan!

        Mäki voisin kirjottaa jotain samanlaista sontaa ja tuhannen vuoden päästä sihe uskottas ja perustettais kaikki mielipiteen sen varaan!

        Aivan naurettavaa koko raamattu-höpöhöpö!


      • olipa siinä

        taas alistettu vaimo joka tuollaisen jälkeen 'ottaa miehen takaisin'.. Huh huh..
        Olis ollu onnellinen kun pääsi erikseen


      • normijorma
        mariamagnusti kirjoitti:

        ...Lukea kaikkia neljää evankeliumia ja tulla sen jälkeen väittämään sitä satukirjaksi. Koikeileppa. Siihen ei ole kukaan ikinä pystynyt, PYSTYTKÖ SINÄ?

        Haaste kaikille ateisteille ja muille pilipalipiipareille jotka eivät usko raamattuun!

        voin pistää pääni pantille että siihen ette pysty. ;)

        ps. ja terkkuja vaan sille toisellekkin uskovalle joka on ketjun aloittanut. siunausta. :)

        Luettu on molemmat testamentit ja moneen kertaan, hyvin pystyn väittämään sitä satukirjaksi. Että panttaapas nyt se pääsi.


      • paljonkin
        tosielämän kanssa kirjoitti:

        ei ole mitään tekemistä.

        2000 vuotta vanha satukirja, jota monet hullut uskovat tosissaan. Mutta suotakoon tämä niille ken siihen uskoo.. Harmi vaan, että nämä aiheuttavat liian paljon turhia sotia..

        onkos sitten paljonkin sellaisia sotia, jotka eivät ole olleet turhia?


    • lil_miss

      Jos välität ihmisestä noin paljon ja viihdyt hänen seurassa niin voit itsekin ehdottaa jotain juttelutuokiota hänen kanssa vaikka nyt myöhemmin kesällä jos tiedät että hänellä on lomaa ja aikaa. On tärkeetä jutella asioista eron jälkeen, en ole itse koskaan palannut yhteen exän kanssa jos ei puhuta teinivuosista. Olen semmoinen joka etsii seuraavaa mieluummin.

      Mutta jos hän ei tervehdi sua niin se yleensä tarkoittaa että hän tarvitsee lisää aikaa. Mulle kesti noin 6kk että kun näin exän syistä kuin syistä niin en ajatellut yhteenmenoa enää.. tosiaan hän meni yhteen yhden toisen naisen kanssa jo 4kk sen jälkeen että muutin pois sieltä niin sekin voi vaikuttaa asiaan :)

      mutta mielestäni sun pitää antaa aikaa hänelle, pari kuukautta ei ole pitkä aika, joskus voi mennä vuosia ennen kuin toinen ymmärtää että ei olisi pitänyt olla niin äkkipikainen ja päättää suhdetta, mutta yleensä jos syy on esim. pettäminen ja toinen on radikaalisesti sitä vastaan niin tuskin toiselle tulee uutta tilaisuutta.

      mutta tsemmpiä, älä painosta häntä tapaamaan sua, voit ystävällisesti soittaa ja kysyä esim kahville jutellakseen asioista. ja jos hän ei ole valmis siihen niin voit kysyä uudestaan myöhemmin...

    • sofiiiii7

      Liian moni yrittää liian montaa kertaa eron jälkeen. Asiat kuuluu selvittää suhteessa, eikä suhteeen jälkeen. Thats it. Kesä tulee ja äijät jää menneisyyteen. Kyllä hetken itkettää. Ota itseäs niskasta kiinni ja lopeta menneisyydessä roikkuminen. Se vasta on tuskaisaa.

      • NÄIN ON

        Ei mitään järkeä roikkua jonkun perässä kuukausikaupalla. Ei muuta kuin uusi mies ja uusi onni. Niin se vaan menee. Kannattaa enemmänkin pohtia mikä meni pieleen ja ottaa opiksi seuraavaa kertaa varten. Kannattaa myös pohtia mitä on rakkaus. Siihen ennen kaikkea kuuluu että molemmat rakastavat toisiaan, ei vain toinen osapuoli. En minä ainakaan rakastaisi miestä joka ei rakasta minua!


      • näin on
        NÄIN ON kirjoitti:

        Ei mitään järkeä roikkua jonkun perässä kuukausikaupalla. Ei muuta kuin uusi mies ja uusi onni. Niin se vaan menee. Kannattaa enemmänkin pohtia mikä meni pieleen ja ottaa opiksi seuraavaa kertaa varten. Kannattaa myös pohtia mitä on rakkaus. Siihen ennen kaikkea kuuluu että molemmat rakastavat toisiaan, ei vain toinen osapuoli. En minä ainakaan rakastaisi miestä joka ei rakasta minua!

        Vanha lyyli pellolle uudet oottaa jo jonossa,perään en itkeskele!


      • Härkä-63
        NÄIN ON kirjoitti:

        Ei mitään järkeä roikkua jonkun perässä kuukausikaupalla. Ei muuta kuin uusi mies ja uusi onni. Niin se vaan menee. Kannattaa enemmänkin pohtia mikä meni pieleen ja ottaa opiksi seuraavaa kertaa varten. Kannattaa myös pohtia mitä on rakkaus. Siihen ennen kaikkea kuuluu että molemmat rakastavat toisiaan, ei vain toinen osapuoli. En minä ainakaan rakastaisi miestä joka ei rakasta minua!

        Olen seurannut erään tuttavan eroa, jossa mies on löytänyt toisen. Nyt yrittävät aloittaa yhteiselon, mutta entinen avovaimo hankaa vastaan. Jatkuvasti yhteydessä entiseen ja parkuu sitä, ettei jaksa yksin. Ikävää tuo on, mutta mielestäni täytyisi jo päästää irti ja jatkaa elämää, kyllä varmasti ajan kanssa asia helpottuu, kun oivaltaa lopulta sen, ettei toisella osapuolella ole enään tunteita toista kohtaan.


      • kokemusta on
        NÄIN ON kirjoitti:

        Ei mitään järkeä roikkua jonkun perässä kuukausikaupalla. Ei muuta kuin uusi mies ja uusi onni. Niin se vaan menee. Kannattaa enemmänkin pohtia mikä meni pieleen ja ottaa opiksi seuraavaa kertaa varten. Kannattaa myös pohtia mitä on rakkaus. Siihen ennen kaikkea kuuluu että molemmat rakastavat toisiaan, ei vain toinen osapuoli. En minä ainakaan rakastaisi miestä joka ei rakasta minua!

        On se kumma, kun ne on yleensä naisia, jotka itkee vaikka minkälaisen kusipään perään. Kyllä sen huomaa onko toinen kiinnostunut vai ei. Ei sitä tartte arvailla ja odotella. Kokemuksesta voin sanoa ja sitä on, että kyllä mies naisen etsii, jos on tunteita toista kohtaan. Elä se väliaika, tulee varmaan kannattamaan. Kun on tunteita toista kohtaa, sen kyllä huomaa ja tietää, ilman miettimistä. Jossain asioissa kannattaa ajatella yksinkertasesti, ei pyöritellä turhia juttuja. Kun yksi ovi sulkeutuu, toinen avautuu, usko ihmeessä.


      • ........
        NÄIN ON kirjoitti:

        Ei mitään järkeä roikkua jonkun perässä kuukausikaupalla. Ei muuta kuin uusi mies ja uusi onni. Niin se vaan menee. Kannattaa enemmänkin pohtia mikä meni pieleen ja ottaa opiksi seuraavaa kertaa varten. Kannattaa myös pohtia mitä on rakkaus. Siihen ennen kaikkea kuuluu että molemmat rakastavat toisiaan, ei vain toinen osapuoli. En minä ainakaan rakastaisi miestä joka ei rakasta minua!

        Rakkaus on pyyteetöntä, eikä vaadi. Rakastatko vain siitä syystä että toinen rakastaa sinua?


      • mittari täysi
        Härkä-63 kirjoitti:

        Olen seurannut erään tuttavan eroa, jossa mies on löytänyt toisen. Nyt yrittävät aloittaa yhteiselon, mutta entinen avovaimo hankaa vastaan. Jatkuvasti yhteydessä entiseen ja parkuu sitä, ettei jaksa yksin. Ikävää tuo on, mutta mielestäni täytyisi jo päästää irti ja jatkaa elämää, kyllä varmasti ajan kanssa asia helpottuu, kun oivaltaa lopulta sen, ettei toisella osapuolella ole enään tunteita toista kohtaan.

        olimpa tuollaisessa sopassa mukana, nainen lähti, mies itki mulle surunsa ja minä hölmö rakastuin, tuli tunteet miúkaan ihan puskista, myös miehellä oli lämpimät tunnteen mua kohtaan, oli jo aiemmin ehdotellut vaikkasun mitä mutta olin kieltäytynyt kun hän varattu oli. ex tajusitämän jutun ja alkoi kammeta vkonlopuksi takaisin, viikolla saunomaan ja sitärataa, siis vejätti, hänen suhteensa oli lopahtanut muuton aikoihin. no mies on sekasin ku seinäkello, ollakko vaiko ei ja kumman kaa, aikalisiä on ollut nyt taas semmonen menossa, ihme kyttäämistä minun menoista tuntuu olevan, mustasukkaisuuttako lienee....MUTTA nyt mun vedätys on loppu ja hautaan kaikki tunteet tähän soppaan, juttu on loppukeskustelua valmis, ottakoon exän takas tai ihan kenet vaan, minua hän ei enää saa....


      • utelias ulla
        mittari täysi kirjoitti:

        olimpa tuollaisessa sopassa mukana, nainen lähti, mies itki mulle surunsa ja minä hölmö rakastuin, tuli tunteet miúkaan ihan puskista, myös miehellä oli lämpimät tunnteen mua kohtaan, oli jo aiemmin ehdotellut vaikkasun mitä mutta olin kieltäytynyt kun hän varattu oli. ex tajusitämän jutun ja alkoi kammeta vkonlopuksi takaisin, viikolla saunomaan ja sitärataa, siis vejätti, hänen suhteensa oli lopahtanut muuton aikoihin. no mies on sekasin ku seinäkello, ollakko vaiko ei ja kumman kaa, aikalisiä on ollut nyt taas semmonen menossa, ihme kyttäämistä minun menoista tuntuu olevan, mustasukkaisuuttako lienee....MUTTA nyt mun vedätys on loppu ja hautaan kaikki tunteet tähän soppaan, juttu on loppukeskustelua valmis, ottakoon exän takas tai ihan kenet vaan, minua hän ei enää saa....

        Onko tällä miehellä myös vene, jolla seilasitte kesäisin?


    • weqaefa

      No kuulostaa vähän siltä, että sää teit jotain mistä miehes veti herneen nenään. Aika outoa ettei edes tervehdi kaupungilla, suorastaan lapsellista käytöstä sanoisin. Juoksitko kenties toisen miehen perään? Vai juoksiko hän toisen naisen?

      • joka aloitti

        taitaa olla mies..


    • toimintaa

      "...Rakastuin kumppaniini ja hän minuun... Olimme onnellisia.... lapsi, joka kiintyi minuun ja minä siihen.... Yhteiset suunnitelmat peruuntuivat.."

      Kuitenkin olitte suhteessa vuoden alussa. Tarkoitatko todella että kuuden kuukauden aikana olette tavanneet, seurustelleet, eronneet ja elänyt pari kuukautta erillään? Jotenkin ei jaksa ottaa vakavasti koko tekstiä...

      • .. itse ..

        olen asunut erilläni vajaan vuoden, avioliittoa on kestänyt 42 vuotta. Paluuta suunnitellaan ja sitten taas ei. Kolmansia pyöriä ei ole mukana vaan välimme ovat hyvät. Kaksi osoitetta kuitenkin ja varsinkin iltaisin hirveä ikävä.
        On kuitenkin molemmissa tapahtunut niin paljon muutoksia näiden vuosien aikana, että aina ei natsaa. Erilaiset harrastukset, ihanteet ja aikataulut.
        Kuitenkin koko ajan hirveä suojeluvaisto toista kohtaan.
        Rakkaus ei koskaan häviä !!!


      • Järkikö hukassa
        .. itse .. kirjoitti:

        olen asunut erilläni vajaan vuoden, avioliittoa on kestänyt 42 vuotta. Paluuta suunnitellaan ja sitten taas ei. Kolmansia pyöriä ei ole mukana vaan välimme ovat hyvät. Kaksi osoitetta kuitenkin ja varsinkin iltaisin hirveä ikävä.
        On kuitenkin molemmissa tapahtunut niin paljon muutoksia näiden vuosien aikana, että aina ei natsaa. Erilaiset harrastukset, ihanteet ja aikataulut.
        Kuitenkin koko ajan hirveä suojeluvaisto toista kohtaan.
        Rakkaus ei koskaan häviä !!!

        Meil meni vajaa kymmenenvuotta yhessä, ja sit alko viime kesänä tuntuun että kaikki ei ole kohillaan, etittiin syitä löytämättä, yritettiin hakea piristystä onnistumatta, melkein vuosi asiallisesti funtsittiin ja päätettiin et erotaan, no nyt parin kuukauden eron aikana on kyl ollu sellasia tunteita et mitä helvettiä tässä oikein on menty tekemään, erottu ja kaikkee, tunteet on tallella, välitetään toisista sikana, mut kumpikaan ei halua paluuta siihen entiseen tilanteeseen jossa molemmat aistii et kaikki ei oo kohillaan, vaikkei mitään tiettyä asiaa olekkaan mikä tekee sen "pahanolon" tunteen, niin ehkä silti on paras et kokeillaan eri polkuja, ja jos se nyt vielä vuoden päästä kummittelee molemmilla, nii se on naimisinmeno edessä ja ikuisen valan vannominen, ja sit ei enää ikinä kokeilla erota...
        Ohan siinä vaihtoehto et vain toisella kummittelee vuoden päästä, mut sitte on peli jo menetetty ja se riski vain on otettava, ku ei sitä voi loppu elämää väkisin pahan olon tunteessakaan elää, jos ei tiedä olisko maailmalla jommale kummalle jotain parempaa tarjolla, en ainakaan itse voi toiselta riistää sitä onnen mahollisuutta... Miepä kerron sit jos palataan yhteen ; )


      • muistijälki
        .. itse .. kirjoitti:

        olen asunut erilläni vajaan vuoden, avioliittoa on kestänyt 42 vuotta. Paluuta suunnitellaan ja sitten taas ei. Kolmansia pyöriä ei ole mukana vaan välimme ovat hyvät. Kaksi osoitetta kuitenkin ja varsinkin iltaisin hirveä ikävä.
        On kuitenkin molemmissa tapahtunut niin paljon muutoksia näiden vuosien aikana, että aina ei natsaa. Erilaiset harrastukset, ihanteet ja aikataulut.
        Kuitenkin koko ajan hirveä suojeluvaisto toista kohtaan.
        Rakkaus ei koskaan häviä !!!

        Niin,rakkaus ei koskaan häviä sillä siitä jää muistijälki!
        Minä ja ex-mieheni erottiin 24 vuoden jälkeen minun toivomuksesta.En enää suostunut siihen että en ollut ainoa!En lakannut rakastamasta vaan kunnioitin itseäni etten alennu sellaiseen.Ei ollut helppoa exälläkään.Vuoden ajan joka viikko soitti kuitenkin!
        Nyt hänellä on toinen ja itse olen valmis 3:n vuoden jälkeen uuteen suhteeseen.
        Tiedän varmasti omat virheeni enkä toista niitä seuraavassa suhteessa.


      • Samaa mietin
        Järkikö hukassa kirjoitti:

        Meil meni vajaa kymmenenvuotta yhessä, ja sit alko viime kesänä tuntuun että kaikki ei ole kohillaan, etittiin syitä löytämättä, yritettiin hakea piristystä onnistumatta, melkein vuosi asiallisesti funtsittiin ja päätettiin et erotaan, no nyt parin kuukauden eron aikana on kyl ollu sellasia tunteita et mitä helvettiä tässä oikein on menty tekemään, erottu ja kaikkee, tunteet on tallella, välitetään toisista sikana, mut kumpikaan ei halua paluuta siihen entiseen tilanteeseen jossa molemmat aistii et kaikki ei oo kohillaan, vaikkei mitään tiettyä asiaa olekkaan mikä tekee sen "pahanolon" tunteen, niin ehkä silti on paras et kokeillaan eri polkuja, ja jos se nyt vielä vuoden päästä kummittelee molemmilla, nii se on naimisinmeno edessä ja ikuisen valan vannominen, ja sit ei enää ikinä kokeilla erota...
        Ohan siinä vaihtoehto et vain toisella kummittelee vuoden päästä, mut sitte on peli jo menetetty ja se riski vain on otettava, ku ei sitä voi loppu elämää väkisin pahan olon tunteessakaan elää, jos ei tiedä olisko maailmalla jommale kummalle jotain parempaa tarjolla, en ainakaan itse voi toiselta riistää sitä onnen mahollisuutta... Miepä kerron sit jos palataan yhteen ; )

        Vuosi on nyt vierähtänyt.


    • blondeistablondein72hki

      eottu ja palattu yhteen,kohta oltu yhdessä jo 17v.

      Ystävä ja sen mies useasti eronneen ja yhteen palanneet,heillä yksi 11v poika ja nyt he taas ovat ostamassa yhteistä asuntoa.

    • todella raskasta en ole koskaan palannut vanhaan suhteeseen , koska jossain vaiheessa ruoditaan ne samat vanhat asiat aina uudestaan ja uudestaan eikä sellaisessa suhteessa ole kenelläkään hyvä olla. Loppu mikä loppu.

      • Kf

        Täysin samaa mieltä! Jos erotataan, niin erotaan! Koskaan ei kannata erota löyhin perustein, joten jos jätän, niin se on loppu sit.


      • trokee

        vanhat asiat ole siinä vaiheessa jo käyty läpi, tai ainakin pitäisi??
        Jos noin onnellisesti tapahtuisi!


    • kumpikos olet

      tuossa tulikin kysymys...helpompi vastata kun tietää kumpi on kumpi:)

    • koemusta on

      jollekin tunteistasi. Puhu ja käy asiaa läpi, sillä ero tekee aina kipeää.
      En usko suhteenne onnistumiseen enää, jos tilanne on kireä. Ei ero ja sen tuomat ongelmat niin helpolla unohdu.
      Uskoin itse ennen, että aina voi palata yhteen mutta realiteetti on toinen.

      Aika haavat parantaa. Järjestä itsellesi mukavaa tekimistä ja tapaa kavereitasi.
      Ota rohkeasti järki käteen aja analysoi suhde uudelleen. Jos kaikki olisi ollut noin ruusuista kuten sanoit, ei suhteenne olisi loppunut.

      Harva mies pystyy ystävyyteen eron jälkeen. Heillä on tapana mennä siitä, missä rima on matalin.

      Voimia!!!!!!

    • Masa Nahjus

      Vaimo laittoi avioeron vireille. Tykkäsi että nyt riittää. Muutti pois kotoa. Ei kestänyt minua enää. Uusi suhde ei toiminut ja hän palasi takaisin.
      Minulle saman tekevää mutta toisaalta surullista. Häneltä jäi ne suuret unelmt sitten kuitenkin toteuttamatta.

    • Tyttönen..

      Minulle ainakin kävi niin että seurustelin poikakaverini kanssa kunnes hänelle alkoi eräs toinen nainen laittaa viestiä ja soitella yms. Sen jälkeen aloimme puhua poikakaverin kanssa asioista ja päätettiin että parempi erota. Sen jälkeen ajateltiin pysyä kavereina ja alkuun se oli vaikeaa, mutta muutaman kuukauden jälkeen välit lämpenivät ja olimme todella hyviä ystäviä. En silloin edes halunnut katsella muita miehiä sillä halusin olla vain tämän yhden ainoan miehen kanssa. Loppu vuodesta hän sitten soitti ja tuli kylään ja ehdotti yhteen palaamista, tottakai minä suostuin, mutta teimme selviksi kaikki asiat että molemmille olisi pelisäännöt selvät. Meillä oli puolen vuoden tauko silloin mutta nyt olemme seurustelleet toisella yrityksellä jo puoli vuotta :) Joten minusta toisen mahdollisuuden anto on ihan järkevää, sillä ollessaan erossa toisesta sen saattaa vasta huomata miten välittääkään kyseisestä ihmisestä! Vaikka poikaystäväni minun selän takanani tekstaili toiselle naiselle, niin olemme molemmat unohtaneet asian sekä luvattu ettei toisteta samoja virheitä. Myönnän kyllä, tätä asiaa on huonoina hetkinä puitu läpi muutamaan otteeseen.

      Mutta tsemppiä sinulle! Ja toivottavasti sinulla käy yhtä hyvin kuin minulla, mutta niin kuin muutkin ovat sanoneet sinun täytyy vain antaa aikaa eksällesi sekä voit yrittää alkuun kaveripohjalta lähestyä häntä. :)

    • assaas

      8 vuotta yhdessä, muutama yritys eron jälkeen. Parempi jättää entinen taakse...

      • Keelosto

        Olen samaa mieltä - ei se vanha suhde parane uudelleen yrittämällä. Niin monia kertoja koettu, kuultu ja nähty.

        Maailmassa on niin monia muitakin mahtavia ja uusia ihmisiä rinnalle! (kun huomaa vaan ja jaksaa kattoa ympärilleen)


      • tosi asia

        Ettei suhteen päättymisen jälkeen kannata "yrittää uudestaan". Ei se suhde siitä mihinkään muutu samaa se on ja tulee uutta lisäksi sen vuoksi kun kysellään "mitäs teit eron aikana?" Kerran kun suhde päättyy niin se myös päättyy. Minun ei koskaan tulisi mieleenikään palata entisen kanssa yhteen. 1 kerta avioliitossa hänen kanssaan riittää vaikka sillä liitolla olikin mittaa yli 20v.


    • kun ei edes moikkaa sull

      Mitä siis tapahtui, että tuli yllättävä ero?kannattaako väkisin roikkua ihmisessä, joka ei arvosta sua enää??sanon et ei.

    • yski

      Seurustelin poikaystäväni kanssa miltei vuoden, ja sitte erottiin, minun aloitteesta.. en jaksanut poikakaverin silloista asennetta ja käytöstä. Lähettiin kuitenkin viikko eron jälkeen samoille festareille ku liputki oli ostettu ja hotelli varattu.
      Minua alkoi harmittaan ero ja kerroin siitä poikaystävälleni, mutta siinä vaiheessa poikaystävä ei nähnyt enää meitä parina.

      Meni muutama viikko ja kyseinen poika kertoi että haluaa palata yhteen. Palattiin, ja siitäkin on jo vuosi kohta aikaa. Poikakaverin asenne ja käytös parani, myös minun oma. Ja hyvin menee tällä hetkellä.

      Meidän tilanteessa ero oli vain hyväksi, tajuttiin että mitä me kummatkin meinattiin menettää :)

    • martsi40

      Voin sanoa sinulle ,että ikävä kyllä aika on ainoa asia joka antaa vastauksen kysymykseesi... Ihmisten tunne elämää kun ei voi säätää millään koneella nopeammaksi ja jokainen meistä kun on oma yksilönsä... Olen itse kokenut saman asian rakastuin 10 vuotta sitten mieheen joka oli eroamassa vaimostaan,muutimme yhteen ja olimme rakastuneita,mutta mies päättikin palata takaisin vaimonsa luo pienen yhteisen lapsen vuoksi..ymmärsin asian vaikka se koski minuun kovasti...Meni siis tuo 10 vuotta ja viime vuonna tämä mies etsi minut käsiinsä uudelleen...olin aivan ihmeissäni asiasta... kysymyksiä riitti hänelle miksi nyt?miksi minä edelleen? sain vastauksen jotakin jäi liian paljon kesken ja se asia oli vaivannut häntä kaikki nämä vuodet..no olemme nyt kohta vuoden seurustelleet pitäen kuitenkin välimatkaa... testaamme tunteitamme ja suhteen kestävyyttä...ja myös lasten vuoksi... Olen vieläkin epäilevä hänen sanoistaan"rakastan sinua" vaikka se hyvälle tuntuukin... Joten anna miehelle aikaa selvittää ajatuksensa,ole kaukaa "läsnä",elä myös omaa elämääsi ,älä jää murehtimaan vaan jatka eteenpäin jos teidät on "tarkoitettu" yhteen niin tulee tapahtumaan....Voimia sinulle...

    • kokemukseni asiasta

      itse seurustelin exäni kanssa puol vuotta.. autoin hänet avioeronsa yli, lupaili kuun taivaalt ja vaikka mitä kaikkea.. tuli erittäin riitaisa ero, jossa jouduin kutsumaan poliisit paikallekin itseni turvaksi..

      pari kk pidettiin breikkiä, otin yhteyttä pyytääkseni yhteisen reissumme kuvia, tavattiin, juteltiin ja sovittiin et kokeillaan uudestaan suhdetta.. pari kk jaksoin sitä samaa vanhaa skeidaa ja itse sitten puhalsin pelin poikki.. sanoin suoraan etten enää jaksa olla hänen elämässään sijallla 500 001 ku kaikki muu meni hänellä minun edelleni (lapset hyväksyn ja tajuan että menevät edelleni kaikessa, mutta että jopa tietokone ja kahvinkeitin meni mun edelle tärkeysjärjestyksessä ni huhhuh...)

      itse sen jälkeen huomasin että taas kerran sain kuulla tyhjiä sanoja miehen osalta "en tee enää ikinä niin...." joopa joo...
      meillä ei onnistunut aloittaa tyhjältä pöydältä..

      mutta nyt kun asiaa ajattelen erosta kun on kulunut puoli vuotta ni paljon parempi näin.. nyt olen onnellisempi uuden kultani kanssa, joka rakastaa mua juuri tämmöisenä kuin olen..

      mutta sulle sanon et jos meinaat aloittaa exäsi kanssa uudestaan, ni koittakaa jättää vanhan suhteen ongelmat selän taakse ja aloittakaa puhtaalta pöydältä, jolloin se on helpompaa...
      ja ei muuta kuin lycka till!!! :) ja iloista kesää!!! :)

      • puoli vuotta..

        ja sitten pamahti ero...voi jumalauta näitä suomi24. aloituksia ...siis kuka perhana jaksaa näitä laittaa ???,kuka tuntee ketään jonkun puolenvuoden sisällä ja aina voi palata yhteen vaikka kymmenenkertaa ..eri asia mikä meni pieleen ,josta ap -ei kerro mitään .voi paska näitä sanon minä.


      • mieltä
        puoli vuotta.. kirjoitti:

        ja sitten pamahti ero...voi jumalauta näitä suomi24. aloituksia ...siis kuka perhana jaksaa näitä laittaa ???,kuka tuntee ketään jonkun puolenvuoden sisällä ja aina voi palata yhteen vaikka kymmenenkertaa ..eri asia mikä meni pieleen ,josta ap -ei kerro mitään .voi paska näitä sanon minä.

        ja vastaajina vielä teinejä jotka ei tiedä edes panemisesta yhtään mitään ja toivottelee tsemejä...


    • asian kokenut

      Muutimme erilleen 1v sitten mieheni kanssa ja avioeron 1-vaihe loppui 1.3.09.Takana 9 vuotta avioliittoa.Kummallakin on ollut omat"koukerot"eron jälkeen,mun 1 harha-askel ja hänellä vakituinen suhde.Missään vaiheessa emme lakanneet rakastamasta toisiamme,vaan toistemme parhaat kaverit koko ajan.Lapsia on 5,joista yksi yhteinen.Pikkuhiljaa ollaan lähennetty toisiamme ja tavallaan seurustellaan..Täytyy setviä asiat,jotka johtivat eroon.Ikinä ei voi jatkaa siitä,mihin jäi.Täytyy rakentaa ihan jotain uutta.Toivon,että saatte selvitettyä syyt,jotka eron aiheutti.Aina on toivoa ja mahdollisuus antaa tilaa uudelle yrittämiselle!Voimia sulle!

    • ahaajuujuu

      eiköhän tuo ole jo selvä viesti ettei ainakaan mies halua palata kanssasi yhteen, jos ei voi edes kaupassa tervehtiä?????????????? turhia toiveita elättelet tyttöseni!

      • narrasi

        miehen mukaansa,eikä anna isän soittaa edes lapsilleen kertaakaan,narraa minkä ennättää,eikä mies uskalla eikä saa tehdä liikettäkään ettei vahtaa vieressä,no ukkopa jo kerran päässyt pettämään siitä huolimatta, itse ties montako kertaa.Kyllä ukkomiehiä saalistavat seksiä kärkkyvät sinkkuakat ovat kaiken helvetin alku ja juuri;lasten elämät tuhotaan;pieni sydän itkee,mutta porno voittaa aina.


      • tervehtiä

        et edes lapsiaan,etkä soittaa heille kuulumisia kysyäkseen ja miestä harmittaa että antoi pornosi sokaista päänsä ja naisena et ole yhtikäs mikään,siksipä onnistui jo kerran pettämäänkin sinua.kyllä seksiä kärkkyvät sinkkuakat ovat kaiken pahan alku ja juuri;lasten elämät tuhotaan;pieni sydän itkee mutta mitäs pienistä vaikka pienet meistä ja yrittävät juurensa ja ehjän elämän rakentaakin vanhempiensa kautta.Perhe se perhe!!!!!!!!


      • on ilm.

        mies ja nainen on lapsen kanssa..


      • hööh

        ei se tyttönen sitä kirjoittanut, kun se mIES.


    • Kyntömies.

      Vanhat sanonnat pitää täysin kutinsa:

      Kyntömies, ÄLÄ katso taaksesi, vaan katso aina ETEENPÄIN!

      Koira palaa oksennukselleen jne.

      Vanha juttu ei siitä muuksi muutu vaikka kuinka monta uusintaa ottaisi. Samat ongelmat ne hiertää joka kerta kun aletaan uusintakierrokselle. Nyt on jo 3. kerta menossa ja on 2 lastakin hankittu. Suhde tökkii naisen haluttomuuteen ja passiivisuuteen, siis aivan samaan joka oli syynä siihen 1. eroonkin.

      • "Sari"

        Joo, sanotaan että älä katso taaksesi, mutta sanotaan myös että "Minkä taakseen jättää sen edestään löytää" ja ei ainakaan kannata polttaa siltojaan erotessa vaan jos mahdollista sovussa ja yhteisymmärryksessä.


      • Kaanaan häistä..........
        "Sari" kirjoitti:

        Joo, sanotaan että älä katso taaksesi, mutta sanotaan myös että "Minkä taakseen jättää sen edestään löytää" ja ei ainakaan kannata polttaa siltojaan erotessa vaan jos mahdollista sovussa ja yhteisymmärryksessä.

        Huomenna on Jerusalemissa jortsut. Tai "ei se v.... vaihtaen parane", ei tosiaan ole tullut mieleenkään, melkein 30 vuotta oltiin nssa, kun narahtaa niin narahtaa kunnolla. Tässä tapauksessa se oli entinen mieheni.


      • katki
        "Sari" kirjoitti:

        Joo, sanotaan että älä katso taaksesi, mutta sanotaan myös että "Minkä taakseen jättää sen edestään löytää" ja ei ainakaan kannata polttaa siltojaan erotessa vaan jos mahdollista sovussa ja yhteisymmärryksessä.

        Miksi ei kannata polttaa kaikki sillat, jos ainoa eväs jonka saa jatkoelämälleen - on katkeruus ?


    • 13

      Aloitin seurustelemaan poikaystäväni kanssa noin 1,5 vuotta sitten. Suhteemme päättyi kuitenkin poikaystäväni pettämisen takia noin puoli vuotta sitten.Koska olen vasta 13 se oli ensimmäisiä vakavempia suhteita ja otin sen päättymisen
      todella raskaasti.itkin monta viikkoa kunnes häneltä tuli taas viesti: Mä en tajuu miks me ollaan erossa ku tykätään molemmat niin paljon toisista... Ton viestin jälkeen nähtiin muutaman kerran ja ollaan taas onnellisest yhes;)

    • Onnistu

      Jossain vaiheessa ne vanhat luurangot kaivetaan kuitenkin kaapista.
      Ei pidä jäädä tuleen makaamaan.
      Niinkuin tuolla jo juku sanoikn: Ei kyntömieskään taakseen katso.

    • Takaisin ei ole paluuta

      Heips!

      Viestiketjun alkuun on väsätty melko tyhjästä. Puolessa vuodessa on vasta tutustuttu toiseen ihmiseen. Löyhähköjä yhteisen elämän siteitä on voitu luoda, mutta kovin syvällistä ja monipuolista tuntemusta tuskin on kehittynyt. Mietin, voiko ensimmäistä ½ vuoden tutustumisjaksoa edes nimittää seurusteluksi tai lyhyehkön tutustumisen keskeyttäneitä ihmisiä entisiksi (ex-kumppaneiksi).

      Oletkohan ihan varma, että toinen osapuoli oli sinun laillasi vakuuttunut suhteen laadusta ja siihen liittyvistä suunnitelmista?

      Kannattaa suhtautua realistisesti ja maltillisesti kumppanikandidaattiin, jolla on lapsi. On turha yrittää rynniä rivakasti suhteeseen ihmisen kanssa, joka huolehtii alaikäisestä jälkikasvusta.

      Olen sitä mieltä, että eipäs-juupas- ja Matti & Mervi -leikit voisivat aikuiset ihmiset unohtaa. Ongelmat pitää selvittää, jos suinkin mahdollista, suhteen aikana. Sen jälkeen niiden setviminen, vanhan suolan jano tai vanhan hiilloksen uudelleen liekkiin roihattaminen taitaa olla aikamoista utopiaa. Oletko varma, että et ihastunut ihastumisen tunteeseen, ihastunut toiveisiisi ja odotuksiisi ettet vain ihastunut johonkin ideaaliin?

      Oma kokemukseni suhteen kariutumisesta on sellainen, että ei kyllä tulis mieleenkään palata yhteen exän kanssa, jonka kanssa vietimme yhdessä vuosia ja ajatuksemme oli, että se olis kestänyt toistaiseksi. Sisintä lämmittävät hyvät ja onnelliset, iloiset ja hauskat muistot, vaikka vasten toiveitani ja odotuksiani suhteemme luhistui lähes siltojen polttamiseen.

      Eron jälkeen uudelleen yhteen palaaminen vaatii vahvuutta ja henkistä kestävyyttä. Jotenkin tuntuu, että se energia voi olla hukkaan heitettyä. Se kannattaisi panostaa uuteen ja mahdollisesti kestävämpään suhteeseen. Ylipäätäänkin kannattaa suuntautua tulevaisuuteen. Vanhan haikaileminen ja ikävällä tavalla loukanneen ja sisintä satuttaneen ihmisen rinnalle palaaminen ei välttämättä ole henkisesti kovin järkevää. Ihmisen kannattaa vaalia omaa henkistä terveyttään, koska se vaikuttaa monipuolisesti hyvinvointiin.

      Ihmisillä on syynsä erota. Kun on syy erota, tuskin on syytä palata takaisin. Poikkeuksia on, mutta harkintaa ja järkeä kaipaisin ihmissuhteiden rakentamis- ja purkamisvaiheisiin. Liian pelokkaasti ei kumpaankaan päähän suhdetta tulis suhtautua. Parisuhteilu on vaativa laji.

    • muutosta haluaa

      Erosimme seurusteltuamme kolmisen vuotta ja sen jälkeen asuimme erillämme noin puolitoista vuotta. Palasimme takaisin yhteen ja sitä kesti sen jälkeen kymmenisen vuotta.

      Jos näin jälkikäteen, seitsemän vuoden jälkeen, asiaa mietin, niin yhteen palaaminen oli enemmänkin molempien vaikeutta erota ja irrottaa ote toisesta. Oman elämän aloittaminen uudestaan oli silloin nuorempana huomattavasti hankalampaa kuin nyt uudelleen eroamisen jälkeen.

      En ole ikävöinyt takaisin, enkä ole kaivanut häntä. Kun erosimme uudelleen, hän teki lasten tapaamisen mahdottaman vaikeaksi. Tapaamisoikeutta piti hakea lastenvalvojalta saakka. Sen jälkeenkin olen ollut joustavampi osapuoli, jotta suhde lapsiini on säilyisi. On hieno asia, kun asioista pystytään sopimaan aikuisten lailla.

      En arvostaisi enää itseäni ihmisenä, jos palaisin vielä uudelleen yhteen. Minulla on nyt oma elämäni ja siihen kuuluvat myös exäni kanssa hankitut lapset.

      Itse pohdin miksi palata enää uudelleen yhteen? Jotkut perusasiat eivät kuitenkaan muutu. Toisaalta vaihtamalla myös harvemmin paranee. Jos muutosta todella haluaa, paras on katsoa peiliin.

    • Mefa-80

      Olen samaa mielta. Itsekkin kaipaan joskus exaani ja haluaisin, etta voitaisiin olla edes ystavia, mutta aika nayttaa. Toivon parasta tuon suhteen :)

      • .

        Itse seurustelin nykyisen avopuolisoni kanssa noin kuusi vuotta sitten, olin ylästeen viimeisellä ja hän lukion ensimmäisellä luokalla. oltiin pari kuukautta yhdessä, jonka jälkeen erottiin. Luonteet olivat erilaiset, eri maailmoista. Neljän vuoden tauon jälkeen näin miehen kaupungilla ja kysyin sähköpostilla mitä kuuluu jne ja siitä juttu lähti ja nyt ollaan oltu yhdessä pari vuotta. neljän vuoden tauko kasvatti kummatkin aikuisemmiksi ja saatiin kokemusta erilaisista ihmissuhteista: Ehkä meidät on luotu yhteen alunperinkin, toimiva suhde vaati vain muutaman vuoden tauon :)


    • saman kokenut

      jos tosissaan tahdot palata entiseen niin yritä puhua asiat selväksi minkä vuoksi teille tuli ero , mutta älä missään nimessä ruinaa itseäs takaisin sillon hän voi vaatia sulta mahdottomia eikä sekään ole hyvä asia

    • ASDad

      9½ vuotta yhdessä teineistä pitäen, kunnes tuli stoppi. Nuoruus jäänyt elämättä, joten molemmat lähtivät hakemaan seikkailuja. Nyt kohta vuoden jälkeen olen itse nussinut kymmentä naista, parin kanssa yrittänyt vakavampaakin ja todennut, ettei näistä paremmiksi vaihtoehdoiksi ole. Toinen eron osapuoli jo aikaisemmin julistanut ikuista rakkauttaan minuun, joten eiköhän tässä yhteen palata, kun ollaan toistemme arvo nähty pienten irtiottojen jälkeen. Toki pitää tämä kesä vielä pyörittää palettia käsissä, jotta kerkeää mahdollisimman monta naarasta käydä laittamassa ennen parisuhteeseen paluuta. Sen jälkeenhän se on taas sitten pettämistä. Näillä näkymin lapsia tulee perheeseen viimeistään 2011, joten näyttää siltä, että kaikki ovat voittaneet. Paitsi ne kurjat, joita tässä välillä käytimme hyväksemme, minullakin tosiaan muutama särkynyt sydän jäänyt matkan varrelle, mutta minkäs teet. Collateral Damage.

    • Takaisinko pitäis?

      5kk erosta ja erilleen muuttamisesta vieläkin tavaroitani roikkuu exän kämpässä ku en niitä ole tarvinnut, muutaman kerran olen ehdottanut keskustelutuokiota jotta saisimme niinsanotusti lian pois pöydältä mutta kumma homma et aina sovittu aika peruuntuu lieneekö naisen logiikaa? takaisin en kyllä halua mutta muutamat asiat pitäisi selvitellä jotka hieman nakersivat ja tekevät sitä vieläkin koskaanhan ei totaalisesti varma voi olla kun tunteiden kanssa pelaillaan!!!!?

    • ei enää

      Joku raja yhteenpalaamisilla ja riippuu eron syistä. Jotkin vaan ei ole luotuja elämään parisuhteessa, pitää saada uutta ja jännää vaikka arki olisikin ihan normaalia parisuhdemeininkiä. Kun sitten uusi ei olekkaan parempi kuin vanha palataan entisen kainaloon, meneehän se jo uudesta, mutta ei se exä montaa kertaa takasin ota. JOKU RAJA!

    • ei enää

      Joku raja yhteenpalaamisilla ja riippuu eron syistä. Jotkin vaan ei ole luotuja elämään parisuhteessa, pitää saada uutta ja jännää vaikka arki olisikin ihan normaalia parisuhdemeininkiä. Kun sitten uusi ei olekkaan parempi kuin vanha palataan entisen kainaloon, meneehän se jo uudesta, mutta ei se exä montaa kertaa takasin ota. JOKU RAJA!

    • kokemuksen omaava

      jos tosissaan tahdot takaisin nii yritä puhua asiat selväksi eron syystä , mutta älä ruinaa itseäs takaisin silloin hän voi vaatia sulta mitä vaan , kun huomaa että on päässyt niskan päälle

    • lueppas tämä

      Kuullostat aika lapselliselta - lienetkö edes täysi-ikäinen?
      Noin lyhyt aika seurustelua ja ero; eli aikuisuuden mittapuun mukaan sun pitäisi laittaa nyyhky-tarinasi jonnekin nuorten-lehteen, mitä noita nyt on, "sinä&minä" tms.
      Exä on exä ja sillä sipuli. Sun lienee turhaa puhua rakkaudesta, kun et ole mitään edes kokenutkaan.

      • sanon minä

        Olin itse 2,5 vuotta yhdessä rakastamani naisen kanssa. Kaikki oli niin kaunista, lukuunottamatta sitä rumaa, jota oli todella vähän . Kaikki tuntui hyvältä, mutta ero tuli tietystä syystä kuitenkin. Meni 2 vuotta, ei mitään yhteyttä toisiimme, rakkaus ei silti sisältäni kadonnut koskaan. Nyt 2 viikkoa sitten, ensimmäistä kertaa reiluun pariin vuoteen siis, hän oli kertonut minun tutulle että haluaisi jutella kanssani, otin yhteyttä koska olen koko ajan itsekkin halunnut, mutten uskaltanut koska olen luullut että hän haluaa elää omaa elämäänsä ilman minua. Tavattiin, juteltiin, sovittiin että olemma ystäviä loppuun asti! Neuvon sinua, ota yhteyttä häneen!! hänkin VARMASTI ajattelee sinua, mutta ei itse uskalla ottaa yhteyttä, tai ei nöyrry siihen jostain syystä. Rakkaus ei koskaan häviä. ONNEA! toivotan minä.


    • TietäjäMies

      Kyllä täytyy löytyä rohkeutta ottaa yhteyttä. Teillä meni hyvin ja exäsi sai tästä "flashbackeja" edelliseen/edellisiin suhteisiin, joissa asiat oli ensin hyvin ja sitten huonosti. Tämä trauma pitäisi hiilata (eng. heal). Siitä pitää uskaltaa puhua, se pitää ymmärtää ja se ahdistus tai ahdistuskohtaus pitää kestää ja uskoa parempaan.

    • The one

      Tää sun kirjoittamasi juttu kuullostaa niin tutulta , pystyn omaksumaan tän tarinan omaan elämääni. mulle kävi just noin ja ei olla palattu yhteen. vaikka toivoin ja yritin vähän liikaakin my bad. kaipaan ja ikävöin tätä naista vieläkin melkein joka päivä. mut elämä on tämmöstä ei muuta kun onnee sulle ja toivotaan et saat toisen mahdollisuuden. koska jokainen ihminen tarvitsee sen!

      • Tyttönen..

        Minusta myös jokainen tarvii toisen mahdollisuuden, (riippuu myös eron syystä) jotta ihminen voisi näyttää todellisen itsensä.

        Minusta on todella naurettavaa että te täällä arvostelette keskustelun aloittajaa että hän olisi lapsellinen?!? Antaa jokaisen ihmisen tehdä ratkaisunsa niin kuin haluaa katsomatta kirjoittajan ikää. Se ei tarkoita jos on täysi ikäinen että sitä ei enää oli lapsellinen! :D Ihan naurettavaa.. Voi alle 18-vuotiaskin välittää toisesta ihmisestä täysin rinnoin!!


    • cookos

      enkä usko että palataankaan. Turha on lämmittää sellasta, jonka on todennut epäonnistuneeksi. Vaikka niin paljon hyvää olikin, on oma elämä aloitettava puhtaalta pöydältä ja yksin.

      • Aikuinen nainen

        Kaksi erosta yhteen paluuta koettu, eikä kumpikaan niistä ollut kovin hedelmällisiä.

        Ensimmäisen miehen kanssa seurustelimme noin neljä vuotta, erosimme yhteisymmärryksessä molempien tahdosta. Puoli vuotta ehti kulua, kun molemmat kertoivat kaipaavansa toisiaan, ja suhteen uudelleen lämmittäminen alkoi. Sitä kesti kahden tapaamisen ajan. Ei kumpikaan kai enää osannut ajatella toista kumppanina, kun viimeinen puoli vuotta oli mennyt ystävinä. Olemme edelleen hyvissä väleissä, ja näin onkin paljon parempi!

        Toisen miehen kanssa on-off suhdetta kesti kaksi vuotta. Minä olin osapuoli joka halusi erota, mies sai aina puhuttua ympäri. Pisin aika erossa taisi olla kuukausi. Samat ongelmat tulivat aina uudelleen ja uudelleen eteen, niistä ei päässyt yli eikä ympäri. Lopullisen eropäätöksen tekemisen jälkeen, mistä on kulunut nyt noin vuosi, ex-mieheni vihaa minua edelleen, enkä minullakaan enää ole mitään halua palata suhteeseen.


    • vaikka jako

      pillua ulkopuolisille. Tosin en enään häneen koske, vaan tyydytän tarpeeni puhtaimmissa naisissa.

    • Pena!

      Olin 8kk. erosa ja asuin toisen naisen luona, mutta kun ex ei käynyt kirjoittamassa eropapereitani, niin oletin hänen muuttuneen ja näinollen palasin takaisin. Mutta, mutta, sama seksitön liitto jatkui ja jatkuu. Kertokaa, mikä olisi hyvä keino erota OIKEASTI, sillä poikani ja hänen lapsensa pitävät minut tässä kurjuudessa. Siis ymmärtäkää, meillä ei ole yhteistä, kuin seinät????

      Pena

    • pysy..

      Tekohengitystä nämä uudelleen lämmittelyt.
      Toki poikkeuksiakin on, yleensä kerran päättynyt ei enää liekkeihin roihahda.

    • Eteenpäin ja parempaan

      Se mikä on mennyt on mennyt ja uudet tuulet puhaltaa .
      Ei kannata enää vanhaan palata ikinä siinä tulee vain uudelleen samat ongelmat ja lisää. ota opiksi mokista ja mene eteepäin parempaan suhteeseen .
      On vain yksi ainoa elämä ja se on elettävä mahdollisimman hyvin ja virheistä oppii mutta ei pidä mennää takaisin suhteessa mikä on ollut mahdoton ja palanu karille
      Siis menneet on menneitä ja niitä ei voi muuttaa ja siihen ei kannata palata tai haikailla mitään . Tulevaisuus on edessä ja elämä menee eteenpäin näin myös saat itsellekin paremman elämän ja suhteen .
      Suhteessa on pystyttävä molemminpuoliseen luottamukseen rehellisyyteen ja asioiden ja tapahtumien käsitetlyyn ja tunteiden käsittelyyn
      Huomoimaan toinen toisensa ja rakentamaan yhdessä vaikeuksienkin kohdatessa
      Näin huomaat että se kannattaa ja elämä on ihanaa ja monivaiheista ja mukavaa ja kasva ihmisenä toisen kanssa siinä kumpikin hioo toinen toisiaan ja särmät siliää . Toisen kunnioitus ja ymmärtäminen ja kumpikin suhteessa tekee osansa ja huolehtii että se sujuu mahdollisimman hyvin se on sitä aikuisuutta ja suhteen rikkaus ja rakkaus

      • lämmittää...

        eikä se vatulointi mitään auta. päätös pitää osata tehdä.


      • Useasti särjetty <3

        Olen myös miettinyt, onko vanhaa suhdetta mahdollista saada enää takaisin. Erostani alkaa olemaan se puolisen vuotta. Noin vuoden kerkesimme olla yhdessä ja erosimme, kun mies sanoi, ettei ole rakastunut. Ei osannut syytä selittää, olin kuulemma parasta mitä hänelle oli sattunut. Suoraan sanottuna, en minäkään voinut käsittää sitä, kemiamme kohtasivat joka tasolla ja hän oli myös parasta mitä minulle oli tapahtunut. Kunnioitimme toisiamme ja luotimme toisiimme, meillä oli hauskaa ja olin valmis perustamaan perheen hänen kanssaan.

        Uskaltaisin väittää, että tiedän miten erosta selvitään, olen tehnyt sen jo kahdesti aiemmin ja syyt ovat itseasiassa olleet hyvin samantyyppisiä. Ja voi luoja että olen nytkin yrittänyt! En vain saa takaraivostani mielestäni tätä tunnetta, että me olemme toistemme vastakappaleet, avain ja lukko. Ajatus siitä, että en vietä elämääni hänen kanssaan, tuntuu yhtä luonnottomalta kuin jos yön jälkeen ei tulisi aamua. Olen yrittänyt pyöritellä asiaa mielessäni ja olen jatkanut elämääni ja olen sitä mieltä, että vaikka mies tulisikin takaisin, en olisi yhtään varma miten suhteen voisi uudelleen rakentaa, koska siinä olisi niin paljon kaikkia ulkopuolisia esteitä. Silti olen sitä mieltä, että me sovimme toisillemme täydellisesti, olisimme olleet varmasti onnellisia yhdessä.

        Mietin ja pelkään, että entä jos tunnen vielä 10 vuoden päästä samoin ja tilanne on sama? koska on aika ottaa asia puheeksi, vai onko sellaista ollenkaan? En ole ollut mieheen yhteydessä enkä varmaan väkisin aiokkaan, tilanne tulee vastaan jos on tullakseen. Aion jatkaa elämääni eteenpäin niin kuin tähänkin asti, toivoen, että jotain parempaa tulee tilalle ja tämä suhde jää unholaan ja näen sen uudessa valossa vielä joskus(vaikka tällä hetkellä uskon, että hän oli parasta mitä tulen saamaan...).


    • naiset pentuja..

      - jo päiväkodissa setyttöjen keinottelu alkaa. mä erosin aamulla.. mutta nyt taas tulin takas töiden jälkee..

    • piisku 3

      oletko mistäpäin tuo kertomasi juttu kuullosti melkoisen tutulle että ex ei tervehdi ei myskään juttele.. en kysuý millään pahalla

    • jotain näkemystä

      Ei tuohon voi antaa yleispätevää vastausta. Joillekin henkilöille jää selvittämättömiä asioita, toisille taas ei. Lisäksi alaikäinen lapsi sitoo osapuolia käytännön syistä. Ainakin fiksuilla vanhemmilla pidetään huolta siitä, että lapsi saa kokea lapsuuden molempien biologisten vanhempien kanssa. Täysi-ikäisyyden jälkeen lapsi voi itse päättää tapaamisistaan.

      Itse olisin sitä koulukuntaa, että kaula kerralla katki, eli kun erotaan niin siinä se. Eroakin voi harkita huolella. Menneisyyttä ei voi muuttaa ja on osattava katsoa myös eteenpäin. Ymmärrän kyllä niitäkin, jotka ottavat katumuspillerin ja haluavat mennä takaisin palauttamaan mieliin sen, miksi lähtivät nostelemaan.

    • ei tarvitse erota

      En ymmärrä miten ihmiset heilahtelee tuntemustensa orjina ja antaavat niiden ohjata aina sen mukaan mistä tuuli puhaltaa. Lapsiparkoja joita on sitten vielä ehditty hankkimaan näin lapsellisiin olosuhteisiin.

    • tytsy---

      Kyllä olen. Alussa vaikuttaa hyvältä asia, mutta loppujen lopuksi suhteesta saattaa tulla on-off suhde, ja ei enää ole helppoa koko homma, ja ollaan toisen kanssa enää vaa tavan takia ja siksi ettei osata elää ilman toista eikä päästää irti. Minulla on aina mennyt niin (yhen jätkän kanssa) että olimme ekaksi n. 1vk yhdessä, sitten erosimme, pian harrastimme seksiä ja olimme kuukauden yhdessä kunnes erosimme kun jätkä harrasti seksiä exänsä kanssa, tai hän jätti minut selitellen muuta, mutta myöhemmin kuulin asiasta. pian olimme taas yhdessä ja sitten se oli on-offia. nyt erosimme luultavasti viimeistä kertaa kun jätkä nuoli parhaan kaverini kanssa, tosin kännissä kumpikin. Mutta en jaksa katsoa tota enää, mut silti sattuu päästää irti... :s Minäkin olen kiintynyt exääni ja tämän perheeseen, ja siksi ero sattuu hyvin paljon, rakastan tätä poikaa, mutta tuntuu ettei hähn välitä tunteistani kun huutaa vaan ja puhuu ilkeitä asioita. tai sitten se johtuu siitä että hänellä on itsellään paha olla, kun hän nyt sellainen on. Olisi se hyvä asia jos voisitte olla sovussa, mutta minusta tuntuu, että asia sattuu mieheenkin hyvin paljon, eikä hän siksi halua repiä vanhoja haavoja irti, eli toisaalta parempi jos jätät vaan rauhaan, tiedän kyllä että se on hyvin vaikeaa. Mutta löydät varmasti vielä elämäsi miehen, pidän peukkuja. ;)

    • louneri

      Minun kohdallani ei ole yksikään suhde toiminut toista kertaa.

      Viimeisimmän exäni kanssa aloitettiin seurustelu kesällä -04. Hän petti ja erottiin. Aloimme kuitenkin seurustelemaan uudestaan noin kuukauden päästä. Erosimme uudestaan 4kk:n päästä..en vain voinut unohtaa sitä pettämistä kokonaan.

      Sitten pidimme pitkän tauon ja molempien tunteet alkoi lämpenemään taas loppu vuodesta -08. Alotimme TAAS seurustelun helmikuussa, mutta suhteemme päättyi TAAS siihen, että mies petti.
      Ja nyt on mahdollisuudet hänen osaltaan lopussa.

      Tunteita on vielä ja tulee varmaan aina olemaan jonkin verran, mutta luotto on mennyt totaalisesti...

      Ja eikös sanonta mene, että "Esilämmitetty suhde harvemmin kestää"...

    • onnistui , ja jatkuu

      Tapailtiin, päädyttiin eroon. Pari vuotta eri teillä, nyt oltu yhdessä uudelleen reilun vuoden. Vanhoista virheistä viisastuttiin, tuntuu hyvältä ja peräti loppuelämän suhteelta :)

    • onnistui

      .. pari vuotta breikkiä, nyt reilu vuosi yhdessä uusintakierroksella. Virheistä opittiin, loppuelämän suhteelta tuntuu :)

      • yhdessä!

        Kolmen yhteisen vuoden jälkeen, tuli ero kun ei ollut aikaa toisillemme.
        Asuin noin puoli vuotta yksiössä sinkkuelämää elellen, kunnes jouduin erään unohtuneen tavaran takia otin yhteyttä.
        Nähtiin, kemia oli palannut... :)
        Nyt erosta on lähes viisi vuotta, kaksi yhteistä lasta ja kesähäät!


      • yhdessä!

        Kolmen yhteisen vuoden jälkeen tuli ero kun ei riittänyt aikaa toisillemme.
        Asuin puolisen vuotta yksin sinkkuelämää elellen, kunnes otin yhteyttä erään kadonneen tavarani takia.
        Tavattiin, kemia oli palannut... :)
        Meille se ero oli välttämätön, että ymmärrettiin toistemme arvo.
        Nyt on erosta lähes viisi vuotta, kaksi yhteistä lasta ja kesähäät!


      • trokee
        yhdessä! kirjoitti:

        Kolmen yhteisen vuoden jälkeen, tuli ero kun ei ollut aikaa toisillemme.
        Asuin noin puoli vuotta yksiössä sinkkuelämää elellen, kunnes jouduin erään unohtuneen tavaran takia otin yhteyttä.
        Nähtiin, kemia oli palannut... :)
        Nyt erosta on lähes viisi vuotta, kaksi yhteistä lasta ja kesähäät!

        Että jotkut sentään uskaltaa..
        Ja jos ei mitään "kamalaa" aikanaan edes tapahtunut, niin miksei, mut jokainen tapaushan on ihan oma lukunsa ei voi yleistää.


      • trokee
        trokee kirjoitti:

        Että jotkut sentään uskaltaa..
        Ja jos ei mitään "kamalaa" aikanaan edes tapahtunut, niin miksei, mut jokainen tapaushan on ihan oma lukunsa ei voi yleistää.

        ..molemminpuolinen luottamushan tuohon tarvitaan, ei auta vaikka itse olisi täysin varma yhteiselon onnistumisesta.


    • KARIO

      ÄLÄ OLE LIIKAA KIINNI ENTISESSÄ!!!!!!!!!!!!!! HERÄÄ TODELLISUUTEEN!!!

    • yhdessä!

      Kolmen yhteisen vuoden jälkeen tuli ero kun ei riittänyt aikaa toisillemme.
      Asuin puolisen vuotta yksin sinkkuelämää elellen, kunnes otin yhteyttä erään kadonneen tavarani takia.
      Tavattiin, kemia oli palannut... :)
      Meille se ero oli välttämätön, että ymmärrettiin toistemme arvo.
      Nyt on erosta lähes viisi vuotta, kaksi yhteistä lasta ja kesähäät!

    • örkki

      On se niin, jos kerran on erottu ja käydään vähän " vieraissa" mistä eronna on varmaan johtunut, ei ikinä palanaa ainakaann normaaleilla ihmisillä normaaliin elämään.
      Epäily aina käykö taas vieraissa? Jos erotaan, NIIN EROTOAAN. >Luottamus on mennyt.

      • CelineNoir

        Minä erosin viime kesän lopulla poikakaveristani, yhessä oltiin 4 ½ vuotta. Loppuaikoina ajauduttiin vähän erilleen, ei osattu kommunikoida, ei ollu yhteistä aikaa niin paljon. Eron jälkeen meni muutama kuukausi että ei pidetty yhtään mitään yhteyttä, eikä nähty vahingossakaan tms. Sitten lopulta hän otti yhteyttä, ja nyt ollaan ihan kavereita.
        En tiedä ihan tarkkaan mitä hän meistä ajattelee, enkä ole uskaltanut kysyä.. Rakastan häntä vieläkin hyvin paljon, ja minua harmittaa että päädyimme eroon. Mutta en tiedä mitä muutakaan olisi siinä tilanteessa voinut tehdä.
        Tiedän että pitäisi puhua hänen kanssaan asiasta, mutta en uskalla. Pelkään että menetän sen ystävyyden mikä meidän välillä nyt on.
        Ottaisin hänet takaisin vaikka heti, ja olisin valmis yrittämään uudestaan. Luulen, että hänelläkin on vielä tunteita minua kohtaan, mutta hän ei uskalla/halua yrittää uudestaan. Tai sitten ei vain uskalla ottaa asiaa esille.
        Pointtini on se, että joskus eron jälkeen tajuaa, mitä toisessa arvostaa, tajuaa ne omat tunteet, ne asiat missä voi muuttua, mitä voi tehdä toisin. Jos rakkautta ja tahtoa on, suhteen voi saada vielä toimimaan. Tosin ei minulla ole tästä kokemusta, exät on mulle exiä, eikä ne ole jääneet elämääni. Tämän kohdalla vaan on toisin.
        Ehkä pitäisi antaa asian olla, ja tyytyä siihen että olemme ystäviä. Mutta toisaalta, luulen että en koskaan lakkaa rakastamasta häntä, ja minusta tuntuu että ehkä vielä palaamme yhteen, lopullisesti.


      • kokemusta on ...

        Ikävää, mutta totta... kokemusta on, kun on erottu, ei luottamus enää toimi vaikka yhdessä päätettäisiin jälleen yrittää... itselläni kävi niin, että yhteen palattiin eron jälkeen, kuitenkaan ei mikään ollut enää ennallaan... luottamus mennyt, koko ajan epäilyjä, mustasukkaisuutta.... - ja mikä ikävintä, ei turhaan... niin se vaan on, että sitä toinen helposti ajattelee, että "Noh, kerran on yhteen palattu, anteeks annettu ja menneet unohdettu, ehkä hän sen toisenkin kerran vielä nielee ja anteeksi antaa..."
        Mutta totuus on, jos luottamus puuttuu, puuttuu siitä rakkauskin... eikä koskaan kerran jäähtynyt ruoka samalle maistu uudelleen lämmitettynä... ei itseni kohdalla ainakaan nämä syvät tunteet ja kaipuu toista kohtaan enää ratkaise, tähän asti on kuunneltu sydäntä, olisi vissiin korkea aika jo kuunnella järjen ääntä... itsensä siinä rikkoo, mutta toki uskon että voi olla pareja, joita ero mahdollisesti voi vahvistaa ja tuoda esille ne kätkössä olleet tunteet, mutta itseni kohdalla se ei ole näin mennyt... alku on aina ollut ihanaa, ikävän purkamista ja tunteiden valtameressä uiskentelua, mutta totuus omalla kohdallani ainakin se, että kun luottamus on menetetty, ei sitä enää saa, se pitää ansaita... ei ne rikotut luottamuksen palat ole hetkessä kerätty, siihen menee ikuisuus....


    • erosin yhteisellä päätösellä eräästä tyypistä.

      Vitutti ku tyyppi ei vieny koskaan minnuu minnekkään ja kastematojen kuoavinta paikatki osoitti kotisohvaltaan sormella ja suuta soittaen. Ja melkein aina oli helpompaa, ett mie kävelin tai fillaroisin tyypin luo.

      Onneks alle vuosi meni.

      Pitää lopettaa ajoissa kun huomaa, ett tämä ei toimi ja ei saa sitä haluttua vastakaikua.

      Sokeudestakin herää, se tarvitsee vain aikaa.

      Muistakaa, ett naiselle suhde kuin suhde on loppuun asti taistelemisen arvoinen. Tämänkin havaitsin myös itsestäni, kunnes järki lopulta voitti ja vitutus kasvoi liian suureksi.

    • .......................

      Olette olleet yhdessä kolme kk mikä on TODELLA VÄHÄN. Sitten nopea ero, joten ilmeisesti aika rajusta syystä (ainoa syy joka mieleen tulee olisi pettäminen, muutenhan eroa mietitään aikalailla pidempään ja saa mennä pidempään huonosti) joten wtf, mitä sä kaipaat kert tuota en itse edes suhteeksi kehtaisi sanoa?!

      • naimisissa ..n

        Huomaa et alempi sosiaaliluokka täällä kirjoitelee,tyhmyyden ja kouluttautumattomuuden huomaa,sanavalnoissa ja kirjoitus tyylistä.
        Kaki tyhmää kun menee naimisiin,niin erohan siitä seuraa.


    • Free spirit

      If you love something, set it free.
      If it comes back to you, it's yours.
      If it doesnt, it never was.

    • Ja näin...

      Minä taas tilanteessa, jossa mies erosi 16v yhdessäolon jälkeen ja mielessä kieltämättä pyörii ajatus että mies palaa ex-vaimonsa luo vielä ja minä jään näppejäni nuolemaan...

      Varauksellisesti lähden tähän suhteeseen koska ystäväpiirissäni on monta jotka ovat palanneet entisen kumppaninsa luo..

      • Ei keskustelua

        Luulen, että ero on aina kipeä asia ja ainakin sille joka hädedään. Meillä toinen osapuoli pisti suunsa tukkoon ja luurnangot kaappii.Minä olin syyllinen ja toinen täysin syytön mielestään. Olin ja olen ihmnen, en juoppo enkä huora, mutta lähtö tuli.


    • stultulo

      Eipä romanssinne sitten kovin pitkä ollut, jos kerran alkoi tämän vuoden alussa ja loppui kaksi kuukautta sitten. Noin kolme kuukautta. Koska nyt ollaan kesäkuun alussa, joten se on päättynyt viimeistään maaliskuun lopussa. Eihän siinä ajassa edes ehdi oppia tuntemaan toista kunnolla.

      • aika parantaa haavat

        Jos oikeesti rakastaa niin ei sitä ihminen muutamassa kuukaudessa unohda toista. Tiedän kokemuksesta, josta on jo 20 vuotta , nyt on jo päässyt sen kaipauksen yli. Muistan että viisi vuotta oli sellaista aikaa jolloin hän oli aina ajatuksissa. Rakkaus ei ole romanssi joka ensiksi sitä on eikä himo ja eikä uuden viehätys. Vaan toisesta välittäminen, huomioon ottaminen, ja kun toiselle on hyvä saa myös itselle hyvän ja turvallisen tunteen.


    • ihan...

      sama tilanne :( Paljon tsemppiä ja haleja... toivon sekä sinun että itseni puolesta, että saamme exämme takaisin...

    • Pelonkantaja
    • Itsekin eronnut

      Jotenkin tuli sellainen kuva, että se olet vain sinä joka kaipaat ja elät niissä hyvissä hetkissä mitä teillä oli. Jos tunne on yksipuolinen, niin siitä ei todellakaan tule mitään. Mikähän oli eronne syy?
      Älä jää roikkumaan menneisyyteen vaan elä tätä päivää ja etsi uusia suhteita.

    • pieni immeinen

      Eron jäkeen on syytä käydä asioita läpi itsensä kanssa (toki tietenkin toisenkin, jos pystyy...) ennen kuin aloittaa uuden suhteen, oli se sitten exän tai jonkun muun kanssa. Suurin osa eroista johtuu ihmisen omasta keskeneräisyydestä ja omista "luurangoista" kaapeissa. Jos on rehellinen omille vajavuuksilleen ja hyväksyy itsensä ja sitä kautta myös toisen, ei tule ns. "turhia" eroja ja suhdettakin osaa hoitaa ja vaalia. Eli mielestäni kumpi vaan voi tulla vastaan kunhan on itse oikeasti valmis jakamaan arjen toisen kanssa. Yksinäisyys ei ole yksinänsä syy aloittaa suhdetta uudelleen, koska jos asioita ei ole KÄYTY OIKEASTI LÄPI, ne tulevat taas vastaan ennemmin tai myöhemmin joko exän tai jonkun muun kanssa. Helppoa ei ole, mutta kannattaa! :)

    • ilmeisesti mies

      koska nainen jättää yleensä tuolla viissiin ilman sen kummempia selittelyja. eikä tervehdi vastaantullessa. Sääli lasta, minkälaisen mallin antaa, pysyttele erossa.

    • RaitaineN

      ja itkeä itkut kerralla.
      Eniten pisti silmään tuossa textissä se, että vaikka tervehdit niin lapsikaan ei (saa?) tervehtiä.
      Olen itse eronnut muutaman kerran pitkästä suhteestani lapsen isään, nyt ollaan erossa oltu kohta vuoden päivät. Syyt eivät olleet tunneperäisiä eikä pettämisistä johtuneita. Joskus vaan ei sovi saman katon alle vaikka tunteet olisivat kuinka vahvat. Toista ihmistä ei voi omistaa.
      Itke itkut (et jaksa kauaa itkeä) ja jatka elämääsi eteenpäin. Aika kyllä parantaa haavat. Niistä voi ottaa opiksi ja seuraavan kerran olet vahvempi ja viisaampi.
      Tsemppiä, aurinko ja kesä pyyhkäisevät pahan mielen pois jos vain annat siihen itsellesi luvan!

    • paha virhe

      Kun oli eroon päässyt, en älynnyt pysyä. Taas oli sama ero prosessi käytävä. Tyhmintä mitä voi tehdä on palata.

      • Kokemusta löytyy

        Itse palasin aikoinaan yhteen miehen kanssa, kun hän ruikutti tarpeeksi kauan. Hyvin menikin varmaan puolisen vuotta, minkä jälkeen vanhat tavat ja tottumukset saivat vallan ja muistin minkä takia erottiin. Helvetillistä tilannetta kesti taas muutama vuosi, kunnes onneksi mies löysi toisen ja päästiin eroon toisistamme.
        Nyt olen löytänyt uuden rakkauden, kunpa vaan olisi tajuttu tämä aiemmin, ei kannata roikkua huonossa suhteessa odottaen, jos siitä kumminkin tulisi jotain. Ei toiminut ainakaan meillä.


      • elä kovetu

        noin pitää tehdäkin, teillä jäi jotakin kesken mikä piti selvittää.
        Kasvamista toi on ja vaikkei teidän tapauksessa onnistunukkaan niin ei voi yleistää.
        Eikä missään nimessä ottaa opiksi, vaan aina tapauskohtaisesti, se ei ole tyhmyyttä!


      • trokee
        elä kovetu kirjoitti:

        noin pitää tehdäkin, teillä jäi jotakin kesken mikä piti selvittää.
        Kasvamista toi on ja vaikkei teidän tapauksessa onnistunukkaan niin ei voi yleistää.
        Eikä missään nimessä ottaa opiksi, vaan aina tapauskohtaisesti, se ei ole tyhmyyttä!

        Ei voi kai palata, mistä sitten johtuneekin?
        Itse olen yrittänyt saada häntä palaamaan,kun meillä oli sentään hyvä suhde, jossa rakkautta ja kunnioitusta toisiamme kohtaan, vaan se palaaminen on kai sellainen "kunniakysymys" niin olen päätellyt, mitään järjellistä selitystä ei ole.


    • Taitaa olla kysymys johon ei ole oikeata vastausta. Itse koin samanlaisen yhteenpalaamis-syndrooman eilen kun viisi vuotta sitten avo-eronneeni tapasin. Meillä on ollut puhe- ym yhteydet koko ajan kuten muihinkin vastaaviin ystäviin. En tajua niitä jotka eivät esim tervehdi tavatessaan kuten tälläkin palstalla kävi ilmi.
      Joka tapauksessa kun hän tietää että minulla ja nykyisellä kumppanillani on ongelmia niin hänpä ehdotti että oltaisiin taas yhdessä. Hän olisi halunnut päättää sen heti mutta enpä suostunut ja perustelin sitä "harkinta-ajalla" ainakin siihen asti että voin kertoa asian nykyiselle kaverille.
      Ennenkuin tekee päätöksiä kannattaa muistaa minkä takia on oronnut ko henkilöstä.
      Kesää

    • Useasti särjetty <3

      Olen myös miettinyt, onko vanhaa suhdetta mahdollista saada enää takaisin. Erostani alkaa olemaan se puolisen vuotta. Noin vuoden kerkesimme olla yhdessä ja erosimme, kun mies sanoi, ettei ole rakastunut. Ei osannut syytä selittää, olin kuulemma parasta mitä hänelle oli sattunut. Suoraan sanottuna, en minäkään voinut käsittää sitä, kemiamme kohtasivat joka tasolla ja hän oli myös parasta mitä minulle oli tapahtunut. Kunnioitimme toisiamme ja luotimme toisiimme, meillä oli hauskaa ja olin valmis perustamaan perheen hänen kanssaan.

      Uskaltaisin väittää, että tiedän miten erosta selvitään, olen tehnyt sen jo kahdesti aiemmin ja syyt ovat itseasiassa olleet hyvin samantyyppisiä. Ja voi luoja että olen nytkin yrittänyt! En vain saa takaraivostani mielestäni tätä tunnetta, että me olemme toistemme vastakappaleet, avain ja lukko. Ajatus siitä, että en vietä elämääni hänen kanssaan, tuntuu yhtä luonnottomalta kuin jos yön jälkeen ei tulisi aamua. Olen yrittänyt pyöritellä asiaa mielessäni ja olen jatkanut elämääni ja olen sitä mieltä, että vaikka mies tulisikin takaisin, en olisi yhtään varma miten suhteen voisi uudelleen rakentaa, koska siinä olisi niin paljon kaikkia ulkopuolisia esteitä. Silti olen sitä mieltä, että me sovimme toisillemme täydellisesti, olisimme olleet varmasti onnellisia yhdessä.

      Mietin ja pelkään, että entä jos tunnen vielä 10 vuoden päästä samoin ja tilanne on sama? koska on aika ottaa asia puheeksi, vai onko sellaista ollenkaan? En ole ollut mieheen yhteydessä enkä varmaan väkisin aiokkaan, tilanne tulee vastaan jos on tullakseen. Aion jatkaa elämääni eteenpäin niin kuin tähänkin asti, toivoen, että jotain parempaa tulee tilalle ja tämä suhde jää unholaan ja näen sen uudessa valossa vielä joskus(vaikka tällä hetkellä uskon, että hän oli parasta mitä tulen saamaan...).

      • vaikeapäästääirti

        samanlaisia tunteita. Meillä oli hyvä suhde, jossa kumpikaan ei pettänyt. Rakastimme, välitimme, olimme ystäviä ja silti mies halusi erota. Elättelen toivoa, mutta ehkä turhaan.


      • mmmmmmmmmmm
        vaikeapäästääirti kirjoitti:

        samanlaisia tunteita. Meillä oli hyvä suhde, jossa kumpikaan ei pettänyt. Rakastimme, välitimme, olimme ystäviä ja silti mies halusi erota. Elättelen toivoa, mutta ehkä turhaan.

        Sama homma täällä ja takana yli 6 vuoden liitto. Itsekin haluaisin palata yhteen, mutta ex-mieheni ilmoitti että ei kykene eikä siihen pysty ja tarvii omaa aikaa. Voiko noin vaan kadota näin pitkä liitto kuin tuhkana tuuleen? Kumpikaan ei pettänyt toista suhteessa. Asiat alkoivat muuten vaan meneen niin rutiiniksi että sit tuli se ero :(


      • hyuhytut
        mmmmmmmmmmm kirjoitti:

        Sama homma täällä ja takana yli 6 vuoden liitto. Itsekin haluaisin palata yhteen, mutta ex-mieheni ilmoitti että ei kykene eikä siihen pysty ja tarvii omaa aikaa. Voiko noin vaan kadota näin pitkä liitto kuin tuhkana tuuleen? Kumpikaan ei pettänyt toista suhteessa. Asiat alkoivat muuten vaan meneen niin rutiiniksi että sit tuli se ero :(

        Kyllä kaikki voi kadota kuin tuhka tuuleen. Jättäjä on suunnitellu kauan eroa ja jätetty ei sitä huomaa tai halua huomata. Minulla kävi näin, seurustelin 2,5v naisen kanssa ja yhtäkkiä tuli sitten isohko
        riita ja nainen sanoi, nyt riitti ja jätti minut ja mielestäni meillä meni todella hyvin ennen riitaa. Erosta kulunut nyt 9vkoa ja nainen ei ole vastannut minun viesteihini tai soittoihin..kaikki katos kuin tuhka tuuleen


      • yksin jätetty

        erosta 5kk,mies halusi eron.En vaan voi tälle mitään,mut tuntuu et häneen rakastun aina vaan uudestaan,kun hänet näen.Sattuu ja haluan hänet takaisin!!Lasten vuoksi ei voi kokonaan katkoa suhteita,vaikka haluaisin.Haluan muuttaa pois tästä kaupungista ja unohtaa kaiken.Mutta mites lapset..jätänkö nekin.Hitto..en vaan jaksa tätä et on pakko nähdä vaik on erottu.Joka ikinen solu huutaa vaan pääsyä syliin,kun hän lapset hakee tai palauttaa.


    • alunperin

      Kaipaatko enemmän exääsi vai lapsia, vai onko totuus, että häpeät syntiäsi ja nykyisiä ihmissuhteitasi ja heitä miellyttääksesi syyllisyyden ajamana, puolustuskyvyttömänä: kuin ei tule uuttakaan, mustasukkainen sekä aikeissa luopua toivosta tyytyäksesi osaasi?

    • ertsu81

      Siitä on kaksi vuotta kun erosimme. Molemmissa oli yhtä paljon syitä eroon. Mutta vuoden verran ollaan pidetty yhteyttä toisiimme. Ex mieheni teki aloitteen. Möys makuunhuoneen puolella on vipinään. Mutta kun hänelle on tyttöystävä ja siitä ei pääse millään eroon. Haluaisin että me palattaisiin yhteen kun meillä on yhteinen lapsi. Lapsea hoidamme vuoretellen. Mitä useammin käyn hänen luonaan niin muista kuin paljon rakastan häntä. Käyn hänen luonaan jopa kaksi kertaa viikossa. Puhutaan asioista ja rakastellaan. Ja nykyinen ei tiedä että häntä petetään. Käyn aina silloin kun tyttöystävä ei ole siellä. Heillä ei mene hyvin koska he tappelevat melkein aina. Silloin kun me oltiin yhdessä me ei tapeltu kuin pari kertaa kahden vuoden aikana. Meidän on helppo puhua asioista. Välillä tuntuu että voisin antaa mitä vaan että saisin hänet takaisin. Kerran kysyin jos me palattaisiin takaisin yhteen. Niin hän vastaisin pitkän ajan kuluttua. Ja sanoi vielä että hänkin on miettinyt meidän yhteen palaamista. Mutta mä jaksan odottaa koska mä tiedän että hänellä on tunteita minua kohtaan. Mutta ex miehen äiti ei pidä minusta.

      • kokemuksen karu ääni

        vihreämpää siellä aidan toisellakaan puolen.
        Ensi huuman jälkeen tulee totuus ja se voi olla pahempaa kuin entisen rakastetun kanssa.
        Kehoitan kyllä tarkoin harkitsemaan eroja ja syrjähyppyjä.
        Näyttelijän lahjoja löytyy kyllä sen aikaa että toinen saadaan koukkuun, sitten se helvetti alkaa.
        Paluuta ei ehkä ole entisen luo, hänki nimittäin on jatkanut elämää eteenpäi.
        Siinä sitten olet!


      • sumusta huutaa
        kokemuksen karu ääni kirjoitti:

        vihreämpää siellä aidan toisellakaan puolen.
        Ensi huuman jälkeen tulee totuus ja se voi olla pahempaa kuin entisen rakastetun kanssa.
        Kehoitan kyllä tarkoin harkitsemaan eroja ja syrjähyppyjä.
        Näyttelijän lahjoja löytyy kyllä sen aikaa että toinen saadaan koukkuun, sitten se helvetti alkaa.
        Paluuta ei ehkä ole entisen luo, hänki nimittäin on jatkanut elämää eteenpäi.
        Siinä sitten olet!

        Jos suhde päättyy,siinä menee jommalta kummalta luottamus toiseen koska aina toinen pettyy.
        Ei siitä mitään yhteenpaluusta mitään järkevää sen jälkeen rakennu,poikkeuksia on mutta hyvin usein se vaan näin on.
        Mutta se muistakaa,jos olette kerran olleet toisiinne aidosti rakastuneita,ja suhde päättyy eroon,muistakaa niellä kiukkunne ja pitää hyvät välit toisiinne,sellaiset välit että kymmenien vuosien jälkeenkin on uskallusta soittaa ja kysellä kuulumisia toiselta.
        Aito rakkaus kun ei kuole,sen merkityksen huomaa vasta ikääntyneenä kun on aikaa ajatella,silloin tulee mieliin eri elämänvaiheet ja sen varrella tavatut tärkeät ihmiset,ja suru on puserossa jos nuoruuden rakkaus on päätynyt riitaan,sen kanssa kun on sitten elettävä.
        Välttämättä hetkistä elämää viettävä nuori ei tälläisiä ajattele,mutta se nuorikin istuu joskus kiikkustuolissa ja kelailee vanhoja asioita.


      • jarzzah
        sumusta huutaa kirjoitti:

        Jos suhde päättyy,siinä menee jommalta kummalta luottamus toiseen koska aina toinen pettyy.
        Ei siitä mitään yhteenpaluusta mitään järkevää sen jälkeen rakennu,poikkeuksia on mutta hyvin usein se vaan näin on.
        Mutta se muistakaa,jos olette kerran olleet toisiinne aidosti rakastuneita,ja suhde päättyy eroon,muistakaa niellä kiukkunne ja pitää hyvät välit toisiinne,sellaiset välit että kymmenien vuosien jälkeenkin on uskallusta soittaa ja kysellä kuulumisia toiselta.
        Aito rakkaus kun ei kuole,sen merkityksen huomaa vasta ikääntyneenä kun on aikaa ajatella,silloin tulee mieliin eri elämänvaiheet ja sen varrella tavatut tärkeät ihmiset,ja suru on puserossa jos nuoruuden rakkaus on päätynyt riitaan,sen kanssa kun on sitten elettävä.
        Välttämättä hetkistä elämää viettävä nuori ei tälläisiä ajattele,mutta se nuorikin istuu joskus kiikkustuolissa ja kelailee vanhoja asioita.

        Se pysyy vaikka kuinka yrität unohtaa.
        Sydän ei toimi patterilla ,kun patterit loppuu, loppuu rakkauskin ja uusilla pattereilla alkaa uusi rakkaus.
        Ei se noin mene.
        On uuden ihmisen pettämistä ja itsensä jos sydän on kokoajan entisen suuren rakkauden omistuksessa.
        Aina se totuus tulee siltä ulos!
        Se oikea rakkaus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • 19+9=199
        jarzzah kirjoitti:

        Se pysyy vaikka kuinka yrität unohtaa.
        Sydän ei toimi patterilla ,kun patterit loppuu, loppuu rakkauskin ja uusilla pattereilla alkaa uusi rakkaus.
        Ei se noin mene.
        On uuden ihmisen pettämistä ja itsensä jos sydän on kokoajan entisen suuren rakkauden omistuksessa.
        Aina se totuus tulee siltä ulos!
        Se oikea rakkaus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Ikuista rakkautta ei ole olemassakaan. Tosi rakkaudesta puhumattakaan. Se on kirjojen ja elokuvien luomaa harhaa! On itsensä pettämistä uskotella moisen olemassa ololla. On vain katkeria, yksinäisiä ja toisesta riippuvaisia ihmisiä jotka tuudittautuvat "tosi" rakkauden olemassa oloon.


      • Tosi rakkaus ei kuol
        jarzzah kirjoitti:

        Se pysyy vaikka kuinka yrität unohtaa.
        Sydän ei toimi patterilla ,kun patterit loppuu, loppuu rakkauskin ja uusilla pattereilla alkaa uusi rakkaus.
        Ei se noin mene.
        On uuden ihmisen pettämistä ja itsensä jos sydän on kokoajan entisen suuren rakkauden omistuksessa.
        Aina se totuus tulee siltä ulos!
        Se oikea rakkaus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Tosi rakkaus ei kuole koskaaan
        Niin on, ja jos on tarkoitettu, että palaatte yhteen niin asiat kyllä järjestyy vaikka ne tällähetkellä olisivat kuinka hullusti tahansa.


      • 10+7
        Tosi rakkaus ei kuol kirjoitti:

        Tosi rakkaus ei kuole koskaaan
        Niin on, ja jos on tarkoitettu, että palaatte yhteen niin asiat kyllä järjestyy vaikka ne tällähetkellä olisivat kuinka hullusti tahansa.

        "jos on tarkoitettu, että palaatte yhteen niin asiat kyllä järjestyy"

        Niinpä, mutta sitä 'tarkoitusta' ei kannata jäädä odottelemaan, kyllä sitä joskus jouttu vähän avittamaan, eli jomman kumman pitää tehdä se aloite.


      • kokemus täälläkin
        sumusta huutaa kirjoitti:

        Jos suhde päättyy,siinä menee jommalta kummalta luottamus toiseen koska aina toinen pettyy.
        Ei siitä mitään yhteenpaluusta mitään järkevää sen jälkeen rakennu,poikkeuksia on mutta hyvin usein se vaan näin on.
        Mutta se muistakaa,jos olette kerran olleet toisiinne aidosti rakastuneita,ja suhde päättyy eroon,muistakaa niellä kiukkunne ja pitää hyvät välit toisiinne,sellaiset välit että kymmenien vuosien jälkeenkin on uskallusta soittaa ja kysellä kuulumisia toiselta.
        Aito rakkaus kun ei kuole,sen merkityksen huomaa vasta ikääntyneenä kun on aikaa ajatella,silloin tulee mieliin eri elämänvaiheet ja sen varrella tavatut tärkeät ihmiset,ja suru on puserossa jos nuoruuden rakkaus on päätynyt riitaan,sen kanssa kun on sitten elettävä.
        Välttämättä hetkistä elämää viettävä nuori ei tälläisiä ajattele,mutta se nuorikin istuu joskus kiikkustuolissa ja kelailee vanhoja asioita.

        Yleistävää kokemusta, eikä oikea rakkaus oikein voi muuttua pelkäksi ystävyydeksi.


    • On heino juttu, mutta miten lie sen vetovoiman tuntemisen kanssa.

    • mies 53

      Koskaan ei ole liian myöhäistä.

      • rakkaus on ikuistaki

        Ei niin. Lehdessä oli juttu pariskunnasta, joka oli eronnut 70-luvulla ja menivät vastikään uudelleen naimisiin. Molemmilla välissä pitkä avioliitto. Ja rakkaus kuulemma kukoistaa nyt kuin silloin ennen.


    • miehenteko

      Miehenhän se on otettava yhteyttä, naiset ei sitä tee kun häpeävät ja pelkäävät muiden ajattelevan niin toivottomaksi.
      Kuitenkin hänkin katui, se kynnys ottaa yhteyttä vaan korkea kaiken jälkeen.

    • toivo yhteenpaluusta

      Erottii 2vko sitten ja silloin puhuttiin että on mahdollisuus palata viel yhteen. Mutta nyt tuntuu että hän ei tarkottanut sitä. Hän hengailee nykyään aika paljon yhden hyvän ystäväni kanssa joka oli ennen paraskaverini ja mielessäni on semmoinen mielikuva että heillä olisi jtn meneillä vaikka tyttöystäväni rakasti minua todella ja olemme puhuneet asiasta ja hän on vaan sanonut että heillä ei ole mitää meneillään että ovat pelkästään kavereita. Syy miksi mietin tuota voi olla se että heillä on joskus ollut jtn mutta kauan aikaa sit ja et tämä entinen paraskaveri on naistensuhteen että kunhan saa "sitä" naiselta että ei ajattele et onko jonkun exä tai mitään. Haluisin puhua tuosta ex-tyttöystäväni kanssa että onko se edes mahdollista palata yhteen kun on aikaa kulunnut ja ne asiat korjattu minkä takia erottiin. Tuntuu vaa silt että hän sanoi sen vaa helpottaakseen mun oloa. Olemme kyllä puheväleissä ja kavereita. Rakastan häntä todella ja haluisin saada varmuuden että mitä tuntee minua kohtaan. Kannattaako antaa aikaa mennä ennen kun menee kysyy mitään tosta asiasta?

    • miia 55

      Me olemme olleet erossa vuoden verran sitten päätettiin palata yhteen kaikki on mennyt paremmin suunittelemme häitä rakkaus ei kuole koskaan kaikki on aloitettu puhtaalta pöydältä eron syyt olivat meillä pettäminen MIES on mua 10v nuorempi se ei haittaa mua yhtään mieheni kulki suhteen aikana muualla nyt se on mulle lupaukset antaneet ne on pitäneet sain nyt siitä helvetin hyvän miehen enään ei tuu eroa pidän miehestä rakastan häntä tehkää näin tekin jotka olette eronneet tv miia kokkolasta nauttikaa rakkaudesta hellyydestä

    • Mikä oppi

      Minäkään en ymmärrä miksi se on niin vaikeata, siis palata yhteen?
      Varsinkin jos suhde on päättynyt nopeasti ja yllättäen, mutta itse suhde olisi ollut hyvä.
      Silloin luulisi et syykin olisi keskusteltavissa ainakin jonkin ajan päästä kun kumpikin on rauhoittunut.
      Vai onko se niin kovaan taottu useiden ihmisten mieliin, että palata ei voi vaan on unohderttava kaikki.

    • Mahdollisuus-

      Joo,tää viimeinen lause,se on iskostettu ihmisten mieliin.Oma henk.koht.mielipide on kyllä voi uudestaan alkaa hommat

    • Vaatiiiiii......

      Henkistä kasvua!

    • srta!

      No melkein erottiin, mutta eron aikana tunteet vahvistuivat ja näimme mitä meillä on ja mitä haluamme ja mitä emme halua menettää. Rakkaus löytyi kaiken tuskan alta. Nyt on uusi aika menossa ja häät ensi kesänä:)

    • lola3

      Haluan vain jakaa kokemukseni ja todistukseni tästä .. Olin naimisissa 6 vuotta mieheni ja yhtäkkiä, toinen nainen astui kuvioihin .. hän aloitti satelliittiseurantajärjestelmillä minua ja hän oli loukkaava .. mutta en silti rakastin häntä koko sydämestäni ja halusi hänet hinnalla millä hyvänsä? Sitten hän haki avioeroa .. koko elämäni oli kääntymässä erilleen, ja en tiedä mitä tehdä .. hän muutti pois talosta ja hylättyjä lapsia .. joten joku kertoi minulle yrittää hengellinen keinoja saada mieheni takaisin ja esitteli minut loitsu pyörän? joten päätin kokeilla sitä vastahakoisesti .. vaikka en usko kaikkia niitä asioita? Sitten kun hän teki erityisiä rukouksia ja oikeinkirjoituksen jälkeen 2 päivää, mieheni tuli takaisin ja vetosi .. hän oli ymmärtänyt hänen virheistään .. En voinut uskoa sitä .. anyways olemme taas yhdessä nyt ja olemme onnellisia .. jos joku tarvitsee tätä miestä, hänen sähköpostiosoite [email protected], hänen loitsuja on parempaa elämää. taas hänen sähköpostiosoitteensa on [email protected].

    • Eronnut3

      Mulle tuli ero lähes kahden kuukauden suhteen jälkeen poikaystävä lähetti tekstarilla et ei tästä tule mitään kun haluaa vapauden ja harrastaa minimx:iä et joo hävisin sit jollekki crossille sen sydämmes alus tuli kauhea paniikki ja shokki et mitä ny ku kaikki sukulaiset tietää et me ollaa yhes ja tällee et miten voi kertoa nillekki ja sit viel se et meil on vielki faces parisuhde juttu siel et sekin muistuttaa viel ja ootan et se poistaa sen ku en itte pysty meil oli tosi hauskaa aina kun nähtiin ja viimenen kerta oli iha jees mut sen piti lähteä aikasin rässäämään sitä crossia et se pääsee ajelee en tajuu miten joku voi vaihtaa ihmisen crossiin tai haluaa olla vapaa ois miettiny sitä ennenku alotti koko suhteen ja sukulaiset ei vielä tiedä tästä eikä vanhempanikaan ja se viellä että hän sanoi melkein heti suhteen alussa että ei aijo ikinä pettää tai jättää mua joten mietin että saan olla rauhassa ettei tarvi pelätä niitä no mitä nyt tapahtu hän oli vaan pahoillaan sovittiin et ollaan kavereita jos hän ei muuta halua mutta minä haluaisin ja yritin mutta ei auta haluaisin hänet takaisin jo nytten vaikka siitä on jo päivä eilen aamuna hän siis lähetti tämän viestin ja hän pyörii päässäni koko ajan mutta en tiiä jos vielä palattais yhteen ja toivon että hän peruisi kaiken ja voitais olla onnellisia mutta auttakaa! :/

    • Anna Anderson Moon

      TODISTUKSENI

      Kiitos artikkeli! Se koskettaa syvästi sydäntäni, koska olen viime aikoina käynyt läpi jotain vastaavaa asiassa. Nimeni on Anna Anderson Iso-Britannia, en koskaan usko rakkauteen loitsuja kunnes koen tohtori Samuel Oduduwa temppeliin, ja kun hän heittää rakkauden loitsu minua, minun Ex aviomies, joka jätti minut ja 2 lapsemme on 3 vuotta kutsui minut anteeksi kipu, että hän on aiheuttanut minulle ja tähän päivään asti elämme onnellinen perhe, jos tarvitset oikea paikka ratkaista ongelmasi i neuvoja voit ottaa yhteyttä DR ODUDUWA SAMUEL on oikea valinta. Hän on hieno mies, joka on loitsuja vuosien kokemuksella, ja hänen loitsu on ehdottomasti haittaa ilmaiseksi. hän loitsuja eri tarkoituksiin, kuten:

      (1) Jos haluat ex takaisin.
      (2) jos sinulla on aina pahoja unia.
      (3) Haluat edistää omassa toimistossa.
      (4) Haluat naiset / miehet juosta jälkeen.
      (5) Jos haluat lapsen.
      (6) [Haluat olla rikas.
      (7) Et halua sitoa miehesi / vaimo olla sinun ikuisesti.
      (8) Jos tarvitset taloudellista tukea.
      (9) Herbal hoito

      Ota hänet tänään: [email protected]

      Ystävällisin terveisin,
      Anna Anderson.
      [email protected]

    • gube4

      Erosin viitisen vuotta sitten vaimostani ilman suurempaa draamaa. Noin 30 vuotta ehdittiin olla yhdessä ja varmaankin toistemme naamat alkoi kyllästyttää.
      Viime kesänä kaikki muuttui, soiteltiin toisillemme ja tapailtiin toisiamme. Ja nyt seurustelemme taas, mutta emme asu yhdessä. Mutta elämä tuntuu taas elämisen arvoiselta

    • grayhead

      Vuosi mennyt erosta, 4v yhdessä ja olit se mitä olin etsinyt koko elämäni. Ei ollut isompaa draamaa eli ei pettämisiä ( ei varmasti omalta puoleltani enkä usko että hänenkään puoleltaan). Asiat kaatuivat jotenkin puhumattomuuteen, aluksi puhuimme kaikesta ja sitten työt ja harrastukset muuttivat asioita ilmeisesti liikaa. Asiat menivät liikaa lukkoon. No anyway yritin aloittaa uuden suhteen ja lulin jo että olen päässyt irti asiasta mutta.. Käsittämätöntä kuinka toinen ihminen voi jäädä niin täysin sydämeen ja päähän että vaikka luulet että asia on jo käsitelty loppuun niin kun joku muu yrittää koskea liian intiimisti niin tunnet loukkaavasi niin pahasti sitä joka on sydämessäsi ettet pysty tekemään uuden kanssa mitään, mikä tietysti katkaisee uuden asian siihen. Tässä iässä tiedän jo sen ettei tule helpottamaan koskaan eli jos ei vastakaikua tule yhteydenottooni niin naiset saavat jäädä muiden hoteisiin. Jos näin käy toivotan vain kaikkea hyvää sinulle.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4550
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      246
      2259
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1690
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      161
      1452
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      298
      1356
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1137
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1114
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1075
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      72
      1074
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      119
      977
    Aihe