YAMAHA NEOS

moponostaja

skootteri pitäis hankkia, ei kikkailuun. pitäis olla kestävä ja muutenki hyvä, onko kokemuksia yamahan 4-t neossista? hyvät ja huonot puolet, kestävyydestä, vakion nopeudesta yms.
kovin pitkiä matkoja ei tarvi ajaa ja skootteri on mun ensimmäinen, enkä noista oikein tajua mitään. OLISIKO PIAGGION 4-T FLY PAREMPI? =)
kiitos jo etukäteen!

49

13020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yamahat

      Kalliita ja huonoja. Kiinalaista tekniikkaa länsimaiseen hintaan! Yamahallahan ei ole omaa moottoria kuten Peugeotilla ja Piaggiolla vaan käyttävät 2-tahtisia Minarellin moottoreita ja Neo's nelitahtinen tulee siis Kiinasta. Sama peruskone kuin Fudeissa yms.
      Vakio Neo's kulkee sen 45 km/h ja on kotikonstein mahdoton piristää.

      • moponostaja

        jos ei yamaha, niin mikä merkki olisi parempi??


      • jammu,n,
        moponostaja kirjoitti:

        jos ei yamaha, niin mikä merkki olisi parempi??

        Osta reilusti Neos jos mielesi tekee äläkä kysele muiden mielipiteitä. Mitä itse katsoin niin siistin oloinen peli ja nelitahtisuus on plussaa kaikin tavoin. Yamahan merkki takaa jonkinmoisen arvon säilymisen, ei ainakaan nollille mene kuten marketkiinalaisissa.
        Tosin pitää todeta että kaikkien moposkootterin kaikki osat lienee lopulta kiinalaista alkuperää ja tässä tilanteessa itse ostaisin sen marketkiinalaisen. Kaksi merkkiskootteria ajoin loppuun ja elinkaari oli niissä se 2 vuotta 10tkm. Eli Kinuski tarjoaa ehkä enemmän vastinetta rahalle?


      • jammu,n, kirjoitti:

        Osta reilusti Neos jos mielesi tekee äläkä kysele muiden mielipiteitä. Mitä itse katsoin niin siistin oloinen peli ja nelitahtisuus on plussaa kaikin tavoin. Yamahan merkki takaa jonkinmoisen arvon säilymisen, ei ainakaan nollille mene kuten marketkiinalaisissa.
        Tosin pitää todeta että kaikkien moposkootterin kaikki osat lienee lopulta kiinalaista alkuperää ja tässä tilanteessa itse ostaisin sen marketkiinalaisen. Kaksi merkkiskootteria ajoin loppuun ja elinkaari oli niissä se 2 vuotta 10tkm. Eli Kinuski tarjoaa ehkä enemmän vastinetta rahalle?

        että sait mopon ajettua loppuun noilla kilometreillä,itellä ei oo ees mäntää vaihdettu vaikka 16000km jo peugeotin mittarissa.

        itte en ostais tota yamahaa ton ruiskutekniikan takia,vaikea ja kallis korjata eikä oo niin luotettava kun kaasari,enemmän vastinetta rahalle tois kymco agility ja se on n tonnin halvempi ku jammu


      • koska__
        Scooterguy kirjoitti:

        että sait mopon ajettua loppuun noilla kilometreillä,itellä ei oo ees mäntää vaihdettu vaikka 16000km jo peugeotin mittarissa.

        itte en ostais tota yamahaa ton ruiskutekniikan takia,vaikea ja kallis korjata eikä oo niin luotettava kun kaasari,enemmän vastinetta rahalle tois kymco agility ja se on n tonnin halvempi ku jammu

        Monin paikoin "löysä" ja käytön jäljet näkyvissä. Koneesta jo paras veto pois ja variaattori ei enää parhaassa terässään. Kulunut erillisvoitelun pumppu teki lisämausteensa ajeluun: Sininen savupilvi ja etenkin sen kitkerä tuoksu alkoi kiusata. Kuluneelle moottorille ominaiseen tapaan bensaa kului paljon ja öljyä vielä enemmän.
        Toimiva ja ajokelpoinen mutta katsoin ettei korjaaminen ole mielekästä, eikä ainakaan osiin uhrattuja euroja saisi takaisin mopoa myytäessä. Ajomäärä oli tuossa kohtaa reilut 12 tkm ja Peugeot TKR vaihtoi omistajaa 600 euroon.
        Täällä tuntuu suorastaan olevan uskonto tämä merkkimopojen puolustaminen. Tosiasiassa niidenkin taloudellinen käyttöikä on rajallinen. Joku piiskaa ruoskaansa vielä 20tkm ajettuna, toinen ei.


    • 4-tahti

      Yamaha Neos on todella hyvä laite. Kaikki osat ranskasta joten turhaan urputatte kiinalaisista osista !!! Ei mitään vikaa kummassakaan , toisella ehdittiin ajaa 1000 ennen lunastusta ja toisella jo 7000 eikä tosiaan mitään vikaa. Tukeva, jykevä ja varma peli. Toisin kuin kiinalaiset joissa vikoja aivan perkeleesti.

    • suosittelen

      Itte ostin tuon Yamahan neossin niin erittäin hyvin on pelittäny , tulee kohta 5000km täyteen ja ei ole ollu vikoja minkään laisia. Bensan kulutus pieni ja kiihtyvyys on mahtava.

      • neosin omistaja

        itellä ajettu vajaa 17 000 ja ei mitää vikaa konees ne on pomminvarmoja pelejä jotka on ostamas mopoo suosittelen 04-ylöspäin yanaha neos :)


    • :P

      mun siskolla on toi yamahan mopo ja kulkee nii kovaa että huh huh!! suosittelen lämpimästi!! mutta onkohan missään pohjanmaalla noita neosin jälleenmyyjiä? :O

      • myyjä

        joo tääl on yks jälleenmyyjä 05- neos 550e :)


    • Neosss

      Suosittelen erittäin lämpimästi tuota Yamaha Neo's 4. Kiihtyy nopeasti 4-tahdiksi, kuluttaa n. 2,5 litraa / 100km, kun taas 2-tahti koneet syö aivan helvetisti enemmän. Tässä on ruiskukone, mikä vähentää kulutusta ja mopo reagoi nopeammin kaasuun. Vakiona kulkee sen päälle 50km/h , kun ottaa prikan pois, menee sen 60km/h, itte en oo vielä pakoputken kureja poistanu, mutta sitten kulkee varmaan sen 70-75km/h. Vääntöä koneessa on erittäin hyvin, jaksaa ylämäen kuin ylämäen, Yksin tai kaksin... Tai kolmin ;) Eikä jätä tienposkeen. Siinä oli monta hyvää syytä ostaa Neossi

    • sxsxkl

      On pelittäny erittäin hyvin, suosittelen.

    • uusissa tunelmissa

      saa luvan toimia sillä tänään käytiin hakee kaupasta ja oottaa tossa pihassa että saan kortin ensviikol ja rekisterikilvet tai mitkä lie sillä olen urpo kaikissa moottori jutuissa :D kulkeeko miten muuten hiekkatiellä ja TODELELLA jyrkässsä 90 mutka ylämäessä :)

    • Neossi

      Kyllä Jammu on paras, säilyttää arvonsa, halpa korjata ja ylläpitää. Älkää ihmeessä ostako mitään Jingzan Bingejä tms.

      • Mulletoimyös

        Katso Nettimoto: Yamaha Neos, hienoja pelejä käytettynäkin tarjolla.


    • eero32

      Moi. En suosittele Yamahan Neo's-skootteria. 26 tkm olen moisella ruoskalla ajanut työmatkat, eli aiheesta jotain tiedän. Huonoja puolia on enemmän kuin hyviä, vaikka sinällään toki käypänen menopeli.

      Todettua faktaa: Todella hiljainen, täysin savuton ja hajuton käytössä. Menee pienellä bensalla ja E10 sopii. Itsellä kulutus kolmisen litraa sadalla. Variaattori toimii tosi hyvin. Laiskasti paikaltaan lähtee, mutta kiihtyvyys ihan hyvä nopeudesta 20 km/h ylöspäin. Ottaa mittariin 51 eli todellista sen 45... Ikinä ei ole tielle jättänyt, edes kovilla 25 asteen pakkasilla.. Kaiken kaikkiaan moottorissa ei minkäänlaisia lastentauteja, Bensaa tankkiin ja avaimesta käymään vain. Mitään isompaa huoltoa ei ole tarvinnut tehdä. Uudet öljyt ja jäähdytysnesteen lisäys tarpeen tullen kolme settiä etujarrupaloja.

      Miinuspuolia: Osittain huono viimeistely. Katteiden sovitus irvistelee sieltä täältä, kiinnitykset löystyy ajossa ja räminä alkaa. Katteiden muovi on kovaa ja ohutta, eli ei kestä osumia. Halkeavat helposti ja maalitkin lohkeilevat. Käytön jälkiä jää helposti. Etuhaarukan joustovara on pieni ja etujousitus todella löysä jo uutena. Pohjaa ainakin minulla vaikka olen 75-kiloinen kuski. Mopo on hivenen raskas ja kömpelö ( suuri kääntösäde ) Moottori on näin raskaassa raamissa hivenen alitehoinen. Rajoittimia mopossa ei ole, eli lisänopeutta ei saa sitten millään.

      Ajo-ominaisuudet on ihan ok. Talvella kaivaa tosin helposti itselleen liikkeelle lähtiessä kuopan johonka jää sutimaan. Kestää ainakin tuon 25 tkm suht vähällä vaivannäöllä ja pienin kustannuksin.

      Hyvistä osistahan tuo on koottu. Moottori on italiasta Minarellin paras ja uusin malli, Mikunin ruisku made in Japan. Brembon jarrut, Paiolin jousitus... Loput osat lienevät Ranskasta ja Kiinasta. Kokoonpanolinja on Espanjassa.

      Lopputulos: Markkinoilla on parempia ja halvempia. Kokemusta itselläni on Peugeoteista ( TKR, Ludix ) Päihittävät Yamahan satanolla. Pösöjen ainut miinus on kärytys ja kova polttoaineen kulutus.

      Seuraavaksi ostan Derbi Atlantiksen Tai jonkun Piaggion....

      • asdgegv

        ime eero munaa ja veä kätee se on nii hyvä peli ettet parempaa löydä


    • jammu neo's 4

      Yamaha neo's 4:ää suosittelen! Itse olen nyt tuolla ratsullani körötellyt 20 tuhatta kilometriä ja ei ole minkäänlaisia ongelmia ilmennyt. Kulutus on hyvin vähäistä, ja kiihtyykin vielä ihan semi-hyvin. Ja osat ovat hyvin laadukkaita, kuten jammuissa aina. Sanoisin että markkinoiden yksi parhaista nelari skoottereista.

    • Neos4 ääni täältä kans! Itellä semmonen -10 vuosmallia ja mittarissa 10000ja hyvin pelaa. saa kulkemaan 56 mittariin kun ottaa vaan prikan pois.

    • aakoo

      onko tuo prikka mitoiltaan millainen reiän halkaisija, paksuus, ym ettei tarvitsisi avata ja katsoa vaan voisi suoraan vaihtaa ohuemman prikan.
      Ohuemman siksi, että nyt ei kulje kun 41 km/h ja ei tarttekkaan kulkea 45

    • jamahaneos10

      Itelläki tämmönen -10 yamaha neos, toiminu moitteettomasti, kunnes 8300km tuli täyteen ajoin 50/kmh pikku/kuoppaan/lätäkköön pomppas vähä ja ei mittari rupes toimimasta, sen jälkeen alko palaa moottorihäiriö valo,.. silti oon ajellu vaan!..

      Mutta suosittelen silti yamaha neossia!!4tahtia
      kulkee minulla ainakin 56
      lähti -30asteesta käyntiin 2polkasulla

      minun oma vika toi on että rupes mittari pyörittämästä!,liiankovaa monttuun/monttuihin.. :D

    • neosmennaererketk

      Miten otatte prikan pois? Mitkä osat pitää avata? Missä sijaitsee variaattori, siinä polkimen takanako??

      Pliis vastatkaa!!!

      • neosin omistaja

        variaattori sijaitsee takarenkaan vieressä noin 40cm pituinen koppa. siitä aukastaan ruuvit(yleensä kuusikulmaiset), sen jälkeen otetaan hihnan etupäässä ensin mutteri, sitten niin kauan että hihna on etummainen osa, hina otetaan etupäästä irti, ja prikka otetaan pois. sen jälkeen osat laitetaan samassa järjestyksessä takaisin.


      • neosin omistaja
        neosin omistaja kirjoitti:

        variaattori sijaitsee takarenkaan vieressä noin 40cm pituinen koppa. siitä aukastaan ruuvit(yleensä kuusikulmaiset), sen jälkeen otetaan hihnan etupäässä ensin mutteri, sitten niin kauan että hihna on etummainen osa, hina otetaan etupäästä irti, ja prikka otetaan pois. sen jälkeen osat laitetaan samassa järjestyksessä takaisin.

        siis otetaa niin monta osaa pois että hihna on etummainen


      • omistan kans neosin
        neosin omistaja kirjoitti:

        siis otetaa niin monta osaa pois että hihna on etummainen

        Ja paljo kulkee tuon jälkee?


      • neossamsa
        neosin omistaja kirjoitti:

        siis otetaa niin monta osaa pois että hihna on etummainen

        Ja pitääkö poljin ottaa irti?


    • neossi

      Itellä oli 02 2tahti neossi ja ajettu 53000 km ilman suurempia vikoja. Nykyään veljellä käytössä ja toimii hyvin.itse ajelin vehkeellä 5vuotta Ollut perheessä 10 vuotta uudesta asti ja ollut viritettynä koko ajan. Kulkee 75 gps mukaan pelkillä kurien poistolla.

    • kokemusta on ;)

      4 tahti neos kulkee 56 mittariin prikan poiston jälkeen.

    • hansse1

      Neos 4t on ihan kelpo laite. Miinuksia: Tehottomuus, löysä etujousitus ja heikkolaatuiset muoviosat. Plussaa kohtuullinen toimivuus, hiljainen käyntiääni ja pieni polttoaineen kulutus.

      Omassa nyt 20tkm mittarissa. Alkaa olla "joka paikasta" loppu ja reilusti käytön jälkiä. Ihan tyytyväinen kuitenkin olen. Halpa kiinalainen kestää sen 2 vuotta ja 10tkm.

    • aikuinen mopoilija

      Pihassa vuosimalli 2012. Ensimmäisen vuoden aikana laite on toiminut ilman vikoja tai yllätyksiä. 4-T moottori on hidas kiihtymään. Tavallisessa liikennevirrassa ei kuitenkaan tarvita täyskaasukiihdyksiä eli sen verran potkua löytyy. Kulutus on vaihdellut 2,1-2,4 l/100km välissä. Huiput on 48 ja mittarivirhe 2. Mopossa on yllättänyt positiivisesti käyttäjäystävällisyys. Vaikkei korjauksia ole siis tarvinnut, niin olen havainnut, että katteet ja käyttöohjeet on suunniteltu ihan järkevästi tulevia remontteja ajatellen.
      Selvänä miinuksena on lyhyt ajoasento 182 senttiselle. Peilit on myös sijoitettu ja varsitettu lähinnä lyhyille kuskeille. Takamatkustajan kanssa 4-T moottori pitää muistaa. Toisaalta hajuton moottori on tehnyt minusta aikuisena uudelleen kesämopoilijan.

    • kisbee ja speedfight

      mun kaveril on yamaha neos ja siin on koko aja jotai vikaa ja kaiken lisäks se on niin ruma. Etuvalot... YÖK!
      Suosittelen lämpimästi peugeot kisbeetä tai speedfighttiä! Ne kyllä pelittää..

      • 17v poika

        Itelläni on neos 2t 04 ja koht on ilman mitään vikaa 34000 ajeltu ja prikka ei ole paikallan ei ole kone remppaa tehty ja viell menee eteen päin ku juna. Toisin ku ne pösöt lahoo vieres 10 000 ajettuna leikkaas kii ja syttys pieni tulipalo pösös. EI MISSÄÄN NIMESSÄ PEUGEOTTEJA!!! AIVAN PASKOI


    • Neos 4 20tkm

      Jos valitatte, ettei Neosin 4t-koneesta vääntöä löydy, ostakaa kevari tai moottorpyörä. Mopoksi Neos 4 on todella tehokas ja parempi kiihtyvyys vakiona kun monessa 2t-mopossa!

    • pasikasi

      jeo, tosi hyvä peli on, itselläni neos 4t kulutus meni vaan 1,9 litraa satasella kun ajo pidempiä matkoja! ja kulkee 60 helposti :) Ja hyvä ajettavuus ja näppärä peli! saa olla aika huonosti laitteistaan huolta pitävä jos 10000 jälkeen on entinen..itselläni tuli jo ensi viikkojen aikana 2000 mittariin ja sehän on vaan parempi kuin uusi, kun on vielä sisäänajettu mutta muuten kuin uusi :) outoa ois ajatella että yhtäkkiä seuraavan 8000 kilsan aikana mopo tuhoutuisi yhtäkkiä :D Oon paljon kuullu neoseista joilla ajettu yli 50tkm ilman ongelmia :)

      • eijuma

        3000 ajettu nelitahti neos ja ei pyöri talven jälkeen kunnolla, moottori vikavalo palaa, saa käyntiin vain jakamalla virtaa. Onko akku vai skootteri paskana?


      • neos
        eijuma kirjoitti:

        3000 ajettu nelitahti neos ja ei pyöri talven jälkeen kunnolla, moottori vikavalo palaa, saa käyntiin vain jakamalla virtaa. Onko akku vai skootteri paskana?

        Itellää on neo's ja kestää!!


    • Neos

      Neos. skootereiden ykkönen kun ei ole mikään kiinan lelu. Yamaha neosissa on muuten puupäät oma yamahan moottori eikä mikään minarellin kone niinku yks nero väitti. muissa yamahan mopoissa on minarellin kone mutta neosissa on yamahan oma 2t ja 4t kone tämän olen yamahan huollosta varmistanut kun itselläkin ollut skootteri mielessä. Köyhät ja ruuvaajat ajaa kiinalaisilla ja ranskalaisilla. Laatutietoiset kunnon yamahalla.

      • simmottostommottos

        Kuitenkin on niin että Yamaha omistaa Minarellin. Tämän takia Yamahan moposkoottereissa on Minarellin moottori. Neos 4-tahtisen moottori on myöskin Minarelli tyyppiä s/c 50 (xf). Tämä moottorityyppi löytyy vain Yamahan skoottereista. Sitä ei myydä muiden valmistajien mopoihin. Toisin kun näitä Minarellin 2-tahti vaakasylinteri- ja pystysylinterimoottoreita löytyy joka jumalan laitteesta. Oma lukunsa on tietysti myöskin kiinalainen "kopiominarelli"


    • Pokelo

      Itelläki löytyy tuommonen 09 vuojen malli ja nyt alko moottorin vikavalo pallaa nii miten saa valon pois palamasta?

    • Anonyymi

      Onko 2013 4t neokses sähköst rajotinta ja jos on miten voi ohittaa

    • Anonyymi

      Oon aika Vitusti myöhässä.
      Mulla on 98 yamaha neos 2t ja jumalauta enemmän vikoja kun ehtii korjata
      Kone toimii vieläkin 13tkm jälkee ilman koneremppaa
      En tiiä tosta 4t versiosta

    • Anonyymi

      4-t neos on todella hyvä mopo kulkee sen 56 nuoren alla sen jälkeen kun prikka on poistettu

    • Anonyymi

      mulla on 2018 vuoden 4-t neos ja kulkee mun alla sen 56 kun on poistettu prikka ja 4-t jaksaa vääntää niin paljon että kulkee 2 päällä sen 51

    • Anonyymi

      Kysymys...mikä vaivaa, kun sähköstartilla käynnistän ja käynnistyspoljin alkaa hakkaamaan alaspäin...meteli kova ja sammutin!

      • Anonyymi

        Avaa variaattorin koppa ja kato onko palautinjousi lähtenyt paikalta/venynyt/katkennut, jos siinä ei vikaa tsekkaa vapaaratas (onko kulunu sileäksi).


    • Anonyymi

      ostin rajoittamattoman cdin ja 10 km jälkeen leikkasi kiinni. mitä pitäisi tehdä. kiitos jo etukäteen neuvoista.

      • Anonyymi

        :DD


      • Anonyymi

        tais mennä yli kierroksille 😂 ton kanssa kannattais olla multivari


    • Anonyymi

      paska

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe