Esinahka kiinni terskassa!

Murrosikä

Minun murrosikäni on alkamaisillaan ja olen huomannut että esinahkani on kiinni ihan terskan alhaalla. Siis se ei ole pelkällä normaalilla ''ihopoimulla'', vaan myös hieman kiinni terskan alla, mutta kumminkin terskassa. Jollain nettisivulla sanottiin, että se irtoaa joillakin vasta murrosiässä mutta onko ihan normaalia että on vieläkin kiinni terskassa? Se on kyllä joistakin kohti ruvennut hieman irtoilemaan, mutta ei kuiteskaan kunnolla.



-Kiitos

182

34362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mayura

      Nyt ei mieli osaa selventää tuota : D

      • Murrosikä

        Eli koko esinahka on ympärykseltään kiinni alhaalla terskassa, kun taas muilla kavereillani se on muuten irti, mutta pelkkä ihopoimu pitää esinahan kiinni terskassa. En osaa oikein selventää :D


        -Kiitos todella nopeasta vastauksesta


      • feoksfkods
        Murrosikä kirjoitti:

        Eli koko esinahka on ympärykseltään kiinni alhaalla terskassa, kun taas muilla kavereillani se on muuten irti, mutta pelkkä ihopoimu pitää esinahan kiinni terskassa. En osaa oikein selventää :D


        -Kiitos todella nopeasta vastauksesta

        moi. minulla on sama ongelma kun sulla ja olen 16 vuotias mutta en ole kyllä kehittyny vielä valmiiksi. onko se muuten normaalia? voisiko harrastaa sexiä vaikka esinahka on kiinni tarskan ala osassa


      • anna mennä vaan
        Murrosikä kirjoitti:

        Eli koko esinahka on ympärykseltään kiinni alhaalla terskassa, kun taas muilla kavereillani se on muuten irti, mutta pelkkä ihopoimu pitää esinahan kiinni terskassa. En osaa oikein selventää :D


        -Kiitos todella nopeasta vastauksesta

        ....esinahan pinta on kiinni terskan alapuolella,ei jänteen(frenulom)kohdalta,
        vaan vaan siinä päälispuolella terskan sisällä?
        mulla oli sama homma mutta yks päivä revein sen vaan hitaasti(kirpasee pikkusen) irti,
        ja siihen tuli semmonen aristava paikka.kustessa kannatti varo vetämällä esinahka taakse ja se olikin 2-3 päivän päästä aivan normaali.vähän se välillä kirveli mutta ei kovaa ;p


      • 11v kingi
        Murrosikä kirjoitti:

        Eli koko esinahka on ympärykseltään kiinni alhaalla terskassa, kun taas muilla kavereillani se on muuten irti, mutta pelkkä ihopoimu pitää esinahan kiinni terskassa. En osaa oikein selventää :D


        -Kiitos todella nopeasta vastauksesta

        mulla on sellainen ongelma että kun oon 11v ja mun esinahka on kiinni terskassa mitä pitäis tehä vai pitääkö mitään ? kiitos nopeesta vastauksesta


      • 11v kingi kirjotimpa
        11v kingi kirjoitti:

        mulla on sellainen ongelma että kun oon 11v ja mun esinahka on kiinni terskassa mitä pitäis tehä vai pitääkö mitään ? kiitos nopeesta vastauksesta

        niin tai siis se on kiinni vähän niinkuin jollain ohuella sähkö joholla kiinni !


      • Samaongelma
        anna mennä vaan kirjoitti:

        ....esinahan pinta on kiinni terskan alapuolella,ei jänteen(frenulom)kohdalta,
        vaan vaan siinä päälispuolella terskan sisällä?
        mulla oli sama homma mutta yks päivä revein sen vaan hitaasti(kirpasee pikkusen) irti,
        ja siihen tuli semmonen aristava paikka.kustessa kannatti varo vetämällä esinahka taakse ja se olikin 2-3 päivän päästä aivan normaali.vähän se välillä kirveli mutta ei kovaa ;p

        Sormineeko revit vai millä?


      • SoppiiHarrastaa
        feoksfkods kirjoitti:

        moi. minulla on sama ongelma kun sulla ja olen 16 vuotias mutta en ole kyllä kehittyny vielä valmiiksi. onko se muuten normaalia? voisiko harrastaa sexiä vaikka esinahka on kiinni tarskan ala osassa

        Seksiä voi harrastaa mainitsemassasi tilanteessa, kunhan se ei satu. Jos tuntuu epämiellyttävältä tai tulee verenvuotoa, on viisainta lopettaa


      • Perskarva66
        SoppiiHarrastaa kirjoitti:

        Seksiä voi harrastaa mainitsemassasi tilanteessa, kunhan se ei satu. Jos tuntuu epämiellyttävältä tai tulee verenvuotoa, on viisainta lopettaa

        Venytteletniin että tarska irtoaa ja tässä voi mennä jopa vuosi muuten leikkaukseen,


      • Anonyymi
        feoksfkods kirjoitti:

        moi. minulla on sama ongelma kun sulla ja olen 16 vuotias mutta en ole kyllä kehittyny vielä valmiiksi. onko se muuten normaalia? voisiko harrastaa sexiä vaikka esinahka on kiinni tarskan ala osassa

        Ei hitto repesin ku näin tän😂. Voit harrastaa sun mainitsemaa "sexiä" vaikka se ei ikinä irtoiskaan siitä tarskasta.


      • Anonyymi
        anna mennä vaan kirjoitti:

        ....esinahan pinta on kiinni terskan alapuolella,ei jänteen(frenulom)kohdalta,
        vaan vaan siinä päälispuolella terskan sisällä?
        mulla oli sama homma mutta yks päivä revein sen vaan hitaasti(kirpasee pikkusen) irti,
        ja siihen tuli semmonen aristava paikka.kustessa kannatti varo vetämällä esinahka taakse ja se olikin 2-3 päivän päästä aivan normaali.vähän se välillä kirveli mutta ei kovaa ;p

        Tuota en itse suosittele koska jos näin toimit siitä ei välttämättä kirvelyllä selviä!


      • Anonyymi
        anna mennä vaan kirjoitti:

        ....esinahan pinta on kiinni terskan alapuolella,ei jänteen(frenulom)kohdalta,
        vaan vaan siinä päälispuolella terskan sisällä?
        mulla oli sama homma mutta yks päivä revein sen vaan hitaasti(kirpasee pikkusen) irti,
        ja siihen tuli semmonen aristava paikka.kustessa kannatti varo vetämällä esinahka taakse ja se olikin 2-3 päivän päästä aivan normaali.vähän se välillä kirveli mutta ei kovaa ;p

        Mul oli täysin toi sama. Itekkin vaan rvin sen yks ilta. Kirveli aika vitusti. Laiton bepantteenia ja parani ittestään muutaman päivän päästä.


      • Anonyymi
        Samaongelma kirjoitti:

        Sormineeko revit vai millä?

        Ite vaan vedin terskaa ja esinahkaa erillen ja se bähänniinku poksahti irti. Siihen jäi haavauma jota kirveli kaikki kosketus.


      • Anonyymi
        anna mennä vaan kirjoitti:

        ....esinahan pinta on kiinni terskan alapuolella,ei jänteen(frenulom)kohdalta,
        vaan vaan siinä päälispuolella terskan sisällä?
        mulla oli sama homma mutta yks päivä revein sen vaan hitaasti(kirpasee pikkusen) irti,
        ja siihen tuli semmonen aristava paikka.kustessa kannatti varo vetämällä esinahka taakse ja se olikin 2-3 päivän päästä aivan normaali.vähän se välillä kirveli mutta ei kovaa ;p

        Mite käristys siteen saa pois terskasta


    • -------

      Toimii, jos venytät aina välillä esinahkaa hieman taaksepäin, mutta ei liikaa kerralla.

      • Olen puhunut

        Totta tämä toimi minulla "back at the day"


    • leikattu

      Saattaisiko sinulla kenties olla ahdas esinahka? Itselläni juuri leikattiin. En oikein meinannut saada selvää mistä puhuit :D

      • 21v

        Mitäs ahtaalle esinahalle tulidi tehdä? Minulla kun sattuu aina olleen sama ongelma


    • Dr. Tri

      Vastaan vanhaan kysymykseen kun aikaisemmin ei kunnon vastausta ole tullut.

      Aika usein pojilla esinahka on tosiaan kiinni myös suoraan terskassa, ei pelkästään siellä alhaalla varressa. Siis kun esinahka vedetään taakse, muistuttaa penis enemmän ohjusta kuin kättä nyrkissä (lol). Tämä ylimääräinen kiinnitys on täysin normaalia ja irtoaa yleensä luonnostaan viimeistään murrosiässä hormonitoiminnan aktivoitumisen seurauksena. Tämän jälkeen esinahka on sitten kiinni enää sieltä tyvestä terskan ja varren yhtymäkohdasta, sekä alapuolelta frenulum-nimisellä jänteellä.

      Joskus harvoin esinahka jää osittain kiinni terskaan ylimääräisellä ihopoimulla. Tällaisessa tilanteessa on yleensä parasta käydä leikkauttamassa poimu irti, jottei se myöhemmin repeä yhdynnässä. Kyseessä ei ole ympärileikkaus eikä itse esinahkaa varsinaisesti leikata. Esinahan ahtaus taas tarkoittaa sitä, ettei esinahkaa ole mahdollista vetää terskan taakse ihon venymättömyyden takia.

      Sukupuolielimet: http://www.terkkari.fi/?page=8614381&id=1193885

      • aduixrhrh

        jees, itse en ollut koskaan ennen 14 ikävuotta vetänyt esinahkaan aivan taakse asti, ja pelästyin pahanpäiväisesti kuin sitten päätin kokeilla ja sieltä paljastui vaikka mitä ( :D ). Terska täynnä näppylöitä ja likaa yms.

        Vähän myöhemmin vasta tajusin, kuinka runkkaaminen sitten käytännössä tapahtuu.

        Ja nythän olen 18 vuotias.


      • Halsteri Parila
        aduixrhrh kirjoitti:

        jees, itse en ollut koskaan ennen 14 ikävuotta vetänyt esinahkaan aivan taakse asti, ja pelästyin pahanpäiväisesti kuin sitten päätin kokeilla ja sieltä paljastui vaikka mitä ( :D ). Terska täynnä näppylöitä ja likaa yms.

        Vähän myöhemmin vasta tajusin, kuinka runkkaaminen sitten käytännössä tapahtuu.

        Ja nythän olen 18 vuotias.

        Mulla tuo "irtautuminen" tapahtu aika myöhään ja hitaasti. Odota vaan niin kyllä se siitä!


    • esinahan alla saattaa olla "kinnikkeitä" joka siis tarkottaa että esinahka on tavallaan "liimautunut" terskan limakalvoon kiinni yhdestä tai useammasta kohtaa. usein nuo kiinnikeet sijaisevat juuri terskan reunassa mutta toki niitä voi olla muuallakin terskassa. ne irtoavat kyllä kun varovasti venyttelee esinahkaa terskan taakse. se saattaa kirpaista kun irtoaa mutta tuo kirpaisu kuitenkin menee nopeasti ohi. muista pitää esinahan alusta aina puhtaana eli joka kerta kun peseydyt, vedä esinahka niin taakse kuin saat ja pese nestesaippualla ja haalealla vedellä terska sekä taakse vedetty esinahka.
      kysyä saa lisää jos haluat: [email protected]

      • Anonyymi

        Isi tai isoveli (en oo varma) sano, että ei kannata pestä samppoolla terskaa, en tiiä johtuuko se sitä ettei oo kasvanu ja kosketus siihen sattuu.


    • boy18

      Tarkoitit sitä alla olevaa kiinnikettä niin sen kuuluu olla siellä.

    • kiinni on :D

      oon 15v ja murrosikä on mennyt jo ja oon alkanu huolestua kun se ei ole irronnut.
      saako noita "väkisin" koittaa saada pois vai voiko jossain käydä leikkauttamssa pois? vai pitääkö niitten antaa olla, on piru ärsyttävää ku en saa esarii vedettyy terskan allee kokonan

      • vyxtxöäbv-jvb

        Jos saat sen ihopoimun irti ilman suurta kipua tai vaurioita niin anna palaa. Esim. jonkun rasvan kanssa voit koittaa sitä varovasti irrottaa. Jos ei tunnu lähtevän ilman verta niin käy kertomassa asiasta terkkarille. Saat ajan lääkärille ja loppujen lopuksi ne leikataan irti. Muuten tosiaan voivat repeytyä yhdynnässä ja aiheuttaa muutenkin vaivaa.


      • irti on :D

        minulla masturbointi auttoi eli siis runkkaamaan vaa


      • Olen puhunut
        irti on :D kirjoitti:

        minulla masturbointi auttoi eli siis runkkaamaan vaa

        Totta taas mutta esinahan voi vetää pois kun penis ei ole erektiossa ja silloin kin se on arka ensimmäiset 2 pv olen puhunut vain runkut tällä kertaa mutta masturbointi on luonnollista joten ei pahalla


      • Anonyymi
        irti on :D kirjoitti:

        minulla masturbointi auttoi eli siis runkkaamaan vaa

        Itel autto kans runkkaaminen


    • .........

      aiheellista käydä lääkärillä tai koulun terveydenhoitajalla Joka sinut ohjaa lääkäriin.
      Tuo vaiva voi vanhemmiten muuttua kivuliaaksi joten kannattaa hoitaa pois leikkaustakin se voi vaatia.

      • lasa

        entä kasvaako itse muna jos toi on esari on kiini terskas?? Nopeasti vastaus


      • 17+2=22
        lasa kirjoitti:

        entä kasvaako itse muna jos toi on esari on kiini terskas?? Nopeasti vastaus

        Heh heh... Joo kyllä kasvaa. Ei vaikuta mitenkään kasvuun tuo seikka ja se esinahkahan kasvaa myös siinä siittimen mukana tietenkin. Jos jotain niin se kasvu saa aikaan sen ylimääräisen kiinnikkeen irtoamisen.


      • lasa
        17+2=22 kirjoitti:

        Heh heh... Joo kyllä kasvaa. Ei vaikuta mitenkään kasvuun tuo seikka ja se esinahkahan kasvaa myös siinä siittimen mukana tietenkin. Jos jotain niin se kasvu saa aikaan sen ylimääräisen kiinnikkeen irtoamisen.

        huhhu kyllähän helpotti kiitos vastauksesta.


      • tettu
        lasa kirjoitti:

        huhhu kyllähän helpotti kiitos vastauksesta.

        Aloin tuossa toissapäivänä miettimään että tuleeko ihmisellä sperma jos on esinahka kiinni terskassa??


      • ihminene
        tettu kirjoitti:

        Aloin tuossa toissapäivänä miettimään että tuleeko ihmisellä sperma jos on esinahka kiinni terskassa??

        hehhe kylläpäs nauratti, totta kai tulee koska sperma ei tule esinahan ja terskan välistä vaan itse kusemis aukosta..


      • 14-vuotias
        ihminene kirjoitti:

        hehhe kylläpäs nauratti, totta kai tulee koska sperma ei tule esinahan ja terskan välistä vaan itse kusemis aukosta..

        Joo olen siis 14-vuotias ja minulla on se "kiinnike/jänne" siinä ja en varmaan siksi saa esinahkaa vedettyä terskan taakse, olen asiasta kovin huolestunut, että lähteekö se siis murrosiän aikana liukumaan tuo esinahka terskan taakse, koska jossain sivuilla lukee että se lähtee jo viim. 10-vuotiaana. onko siis syytä huolestua?!?!?! auttaako esimerkiksi runkkaaminen asiaa! Kiitän jo vastauksista, jos niitä tulee!


      • esinahka sankari
        14-vuotias kirjoitti:

        Joo olen siis 14-vuotias ja minulla on se "kiinnike/jänne" siinä ja en varmaan siksi saa esinahkaa vedettyä terskan taakse, olen asiasta kovin huolestunut, että lähteekö se siis murrosiän aikana liukumaan tuo esinahka terskan taakse, koska jossain sivuilla lukee että se lähtee jo viim. 10-vuotiaana. onko siis syytä huolestua?!?!?! auttaako esimerkiksi runkkaaminen asiaa! Kiitän jo vastauksista, jos niitä tulee!

        se lähtee kyllä ei huolta.


      • Sanzza04

        onko normaalia että esinahka on jo lähdössä vaikka olen 12


      • 04.13v
        Sanzza04 kirjoitti:

        onko normaalia että esinahka on jo lähdössä vaikka olen 12

        Mullaki on lähössä ja oon saman ikäne


    • se kuulluu olla siel
      • 14-vuotias

        Kyllä se tuo on mutta tavallaan siihen "sattuu" kun vedän esinahkani alas, luulen että en sen takia saa sitä terskan yli koska tuo estää sen?


      • hilipatihippanhilipa

        Multa leikattiin joskus aikoinaan toi frenulum kun se oli liian piukka ja yhdynnässä siihen alkoi sattuun ja se repes hiukan. Parin minuutin toimen pide oli.


    • Ongelma_penis

      Mää oon 15 vuotias poika ja mulla on murrosikä varmaan n. puolessa välissä. Ja mulla on ihan sama ongelma. Saan vedettyä esinahan taakse peniksen ollessa lepotilassa, mutta sitten en saa venytettyä enempää, koska eskari on "liimautuneena" terskan juureen (Wikipedia linkissä numero 4)... Kannattaako tota vaan venytellä?

      • Nuorisiika

        Mul on sellane ongelma et oon pitkää yrittänyt vetää esinahkaa terskan yli mutta saan vain vähän terskaa näkyviin. Ja penikseni alapuolella on ruskea jänne esinahassa, joka kiinnittyy peniksen päällä terskaan, joten en saa vedettyä esinahkaa terskan päältä ikää minulla on vasta 13, mutta olen miettinyt asiaa. voisiko joku kokenut vastata?


      • Liian Tiukka
        Nuorisiika kirjoitti:

        Mul on sellane ongelma et oon pitkää yrittänyt vetää esinahkaa terskan yli mutta saan vain vähän terskaa näkyviin. Ja penikseni alapuolella on ruskea jänne esinahassa, joka kiinnittyy peniksen päällä terskaan, joten en saa vedettyä esinahkaa terskan päältä ikää minulla on vasta 13, mutta olen miettinyt asiaa. voisiko joku kokenut vastata?

        Exactly oon parin kuukauden päästä 13 ja minun esinahkani on ihan liian tiukka näkyy vain vähän terskaa ja pelkään jo että se ei lähe kokonaan pois tiiätkö mitään vinkkejä kun en aijo leikkauksee mennä..


      • olisiko huolissaan?

        Aivan sama ongelma


    • 15v runkku:P

      mulla on sellane 13cm pitkä erektiossa, ja en saa liututettua kuin n, 0.5cm esinahkaa taaksepäin. En ole huolestunut asiasta koska se irtoaa sitten kun sen on aika irrota.
      runkkaaminen onnistuu sillee että ottaa vaa kiinni ja ei vedä paljoo alas.
      Seksihän onnistuu ku pistää vaa kondomin silleen että ei se nahka mene alas. :D

    • afsasfas

      Mulla oli esinahka ihan täysin kiinni terskassa. Siis ihan kokonaan ei mitään poimuilla vaan nahka oli kiinni siin. Revin sen hitaasti pois ja oli pari viikkoo vähän kipee. mut ny ihna normaali :)

    • tgfuyp

      mulla on sama ku afsasfassil et se on kiinni siin terskassa niiku liimautunu pitäiskö vaa repii tai jotai ? :O

    • asdasdasdasdasd

      sen voi repiä irti hitaasti tai antaa vain olla.Aika hoitaa asian. runkaa sillöntällöin nii se lähtee irti. :D:D

    • Niggaz

      Minulla on aivan sama ongelma. Ei kannata repiä väkisin irti, koska terskasta tulee silloin paljon arempi (mielestäni). Esinahka irtoaa peniksen kasvun mukana joten ei kannata kuin odottaa (:

    • 13-vuotias

      Mulla sam ku afsasfasilla et se on täysin "liimautunt" kiinni kun yrittää repiä ni ei irtoa sattuu vaa himputisti ja murros ikä varmaan aika alussa (en tiiä millon murros ikä on puolivälissä joten veikkasin) äänenmurros on jo penis 13 cm pitkä ja leveys 10.5 karvoja on aik paljon yms. alkaa tympii jo ku ei irtoa runkannu oon joku 1v vähintään joka viikko yleensä 5 kertaa viikossa

    • 4+4

      Ei ole mitään järkeä repiä sitä kiinnitystä pakolla irti. Se kuuluu siihen ja irtoaa itsestään sitten kun on sen aika. Liian aikainen repiminen johtaa vain terskan pinnan vaurioitumiseen, so. kipuun ja ärsytykseen.

      Ja nyt puhun siis siitä kun esinahka on sisäpinnaltaan kiinni terskan pinnassa. Sitten se jänne (frenulum) on aivan eri asia samoin kuin myös tiukka esinahka jne.

    • 14+14=28

      Mulla sama ongelma kuin suorisiialla eli frenulum eli se ihopoimu liian lyht. Oon vasta 14 että kasvaako se myöhemmässä iässä tarpeeksi pitkäksi?

      • 3+12

        Tuskin kasvaa. Voit yrittää venyttää sitä pitemmäksi ja joskus se auttaakin. Siis esim. joka ilta ennen nukkumaan menoa venyttelet rasvan kanssa 5-10 minuuttia (vedät esinahan niin taakse kuin saat ilman kovaa kipua, pidät hetken ja vapautat ja toistat). Jos ei venyttely auta niin frenulum breve (=tiukka frenulum) on helppo korjata pienellä operaatiolla. Tässä ei ole kyse ympärileikkauksesta eikä mitään poisteta.


    • joooo___

      Mullan on esinahka liimautunut terskaan toiselta puolen ja sit siin on semmonen jänne vielä, koska pitäis irrota? oon 16v

    • hikihanhi

      mulla on frenulum niinku sillei vino.ei lähe siitä aukon alapuolelta vaan vasemmalta puolelta terskaa.

    • terska8070760

      voisit kokeilla moottorisahaa, kyllä lähtee!!!

    • gegeg

      Hölmöt sen kuulu irrota. Se jää pysvästi niin.

      • gegeg

        Hölmöt sen EI kuulu irrota. Se jää pysvästi niin.


    • granlund68m

      minulla esinahka on tavallaan "liimautunut" kiinni terskan vasemmalle puolella kun yrittää vetää sitä niin se jää siihen kiinni oikea puoli on ihan normaaili. mitä pitäisi tehdä vai odotanko vain ?

      KIITOS VASTAUKSISTA JOS TULEE !

      • 13+2

        Odota vain, tai kokeile varovasti irrottaa sitä suihkussa, mutta älä revi jos sattuu. Esinahka on sisäpinnaltaan syntymästä aina nuoruuteen asti kiinni terskan pinnassa. Tämä on ihan luonnollinen kehitysvaihe. Jossain vaiheessa se "liimaus" sitten irtoaa itsestään ja terskan saa ihan kokonaan esiin vetämällä esinahan taakse. Toisilla tuo irtoaminen tapahtuu jo lapsuudessa ja toisilla vasta murrosiän kynnyksellä kun talirauhasetkin aktivoituvat ja alkavat tuottaa "sissijuustoa". Sinulla prosessi on selvästi käynnissä parhaillaan ja toiselta puolelta nahka on jo irronnut. Enää ei pitäisi mennä kauaa kun koko esinahka on irti.


    • zufa

      mulla on ainakin esi nahka hyvin irti eikä oo tarvinnu venyttää sitä,

    • sdoeordsoas

      Minulta pienempänä oitas haluttu leikata pois , mutta en tietenkään suostunut, niin se lääkäri muistaakseni käski aina vähän vetää taaksepäin, jotta se itsestään lähtis. Joten runkkaaminen kannattaa !

    • morjensta23123

      minulla esinahka menee rullalle terskan taakse mietityttää että pitääkösen mennä mitenkä taakse `???

    • mietityttää

      moro ongelmani on esinahka. Vetäessäni sitä taaksepäin se menee ihan normaalisti terskan taakse,mutta jää siihen rullalle.Vetäessäni tämän loppuosan ihan suoraksi taaksepäin,alkaa terskan alapuolella oleva jänne kiristyä niin, että terskan kärki taipuu alaspäin ja virtsaputken suuaukko litistyy hieman.orgasmi tulee normaalisti mietityttää vaan kun ei siitä ole mitään haittaa muuten esinahkaa luistaa kun rasvattu pitäisikö sitä venyttää tai jotain muuta?? vai onko ihan sama vaikka se esinahka on rullalla terskan takana?

      • Äläpä huoli

        No se on kuule ihan normaalia. Sua ei suomalaisena ole ympärileikattu niin kuin suurin osa niistä sun katselemista jenkkipornostaroista on. Sen takia niillä se kyrpä on sellainen sileä ohjus ja sulla on siinä se esinahka rullalla. Esinahan määrä ei sitä paitsi ole vakia - toisilla on sitä enemmän ja toisilla vähemmän. Jos esinhakaa on enemmän niin sitä jää enemmän löysäksi myös seisokissa. Ei haittaa yhtään mitään.


      • 13-v
        Äläpä huoli kirjoitti:

        No se on kuule ihan normaalia. Sua ei suomalaisena ole ympärileikattu niin kuin suurin osa niistä sun katselemista jenkkipornostaroista on. Sen takia niillä se kyrpä on sellainen sileä ohjus ja sulla on siinä se esinahka rullalla. Esinahan määrä ei sitä paitsi ole vakia - toisilla on sitä enemmän ja toisilla vähemmän. Jos esinhakaa on enemmän niin sitä jää enemmän löysäksi myös seisokissa. Ei haittaa yhtään mitään.

        Mulla on alkanu tulee sitä "sissijuustoa" mutta terska on kiinni alhaalta pienellä jänteellä onko se normaalia vai pitääkö menmä lääkäriin?


    • apuaaaa

      Mulla näkyy vaan ihan vähän terskan päätä enkä saa vedettyä yhtään koska terskani on esinahassa kiinni? onko syytä huoleen?

      • 10+15

        Ei. Jos nahka ei mene yli koska se suuaukko on liian pieni, niin sitten, mutta jos se on sisäpinnaltaan liimautunut niin se on normaalia. Irtoaa itsestään ja saat vedettyä koko terskan esiin kun odotat hieman.


    • msmsndd

      Kyllä se siitä pikkuhiljaa irtoilee, käsi vaa hommii ja ajan kanssa irtoo !

    • apuaaaa

      mulla on suuakko liian pieni ja myös terska on esinahassa kiinni... mutta eli leikkauksella selviäis?

      • älksndf

        Mistä tiedät, että esari on vielä terskan pinnassa kiinni, jos suuaukko on kerta liian pieni? Siis saat kuitenkin vedettyä esarin niin taakse, että liitoskohta paljastuu?


    • oooooooooooooooooo

      mul taas repes esinahka toiselta puolelta kokonaan joskus pienenä ja nyt se toinen puoli on lähtenyt irtautumaan mutta puoleen vuoteen ei ole tapahtunut mitään se on vähän liimautunut ja kinni ihopoimuilla alhaalta ja murros ikä on kohta puolessa välissä niin onko syytä huoleen? pitäiskö venytellä vai odottaa että irtoaa?

      • 17+20

        Voit koittaa varovasti vetää esinahkaa irti terskasta. Jos teillä on käytössä kylpyamme niin kylvyssä sitä on parempi rassata kun se on lionnut vähän aikaa, mutta onnistuu se muutenkin. Kipuhan ne rajat asettaa sille miten paljon voit sitä rassata. Ei siinä mitään pysyvää vammaa saa aikaiseksi, vaikka sitä esinahkaa kiskoo. Korkeintaan se irtoaa ennenaikaisesti, mikä kirpaisee aika tavalla.


    • apuaaa

      kyllä saan sen verran vedettyä taakse että liitoskohta näkyy ja terskassani on sellainen kiristävä rinkula ennen olen kyllä saanut terskan kokonaan näkyviin mutta nyt siinä on sellaunen kiristävä rinkula ja terska kiinni esarissa

      • 5+11

        Säännöllinen venyttely saattaa hyvin ratkaista ongelman. Vaikka joka ilta ennen nukahtamista rassaat sitä vähäsen niin kyllä se ajan kanssa venyy.


    • apuaaa

      Vedin esinahkaani vähän taakseppäin sitten esinahkani repesi tai siis siihen tuli semmonen haava kun esinahkani oli niin tiukka, saan terskaa näkyviin vaan noin puolipikkurillia sillaan että kusi pääsee sieltä lentämään

      • 8+15

        No sulla on sitten klassisesti tiukka esinahka. Anna sen nyt parantua rauhassa äläkä räpläile sitä niin kauan kun se haava on siinä. Sen jälkeen koita venytellä, mutta AINA rasvan kanssa että se esinahka ei repeä niin helposti. Rasvaa muutenkin aamuin illoin se nahka niin se pysyy kosteana ja sen elastisuus paranee. Parissa kuukaudessa pitäisi olla jo huomattavaa parannusta tapahtunut jos jaksat joka ilta sitä venytellä. Jos edelleen et saa sitä kokonaan taakse niin sun pitää sitten miettiä voitko elää sen kanssa, vai käytkö kysymässä lääkärin mielipidettä.

        Muista puhdistaa se esinahan alus, vaikka et saakaan nahkaa kokonaan taakse. Voit tehdä sen virtsan avulla niin, että suljet sormilla sen nahan ja päästät virtsaa sinne nahan alle terskan ja nahan väliin. Voit antaa kusen virrata sieltä nahan alta ja terskan takaa, jolloin se vie mukanaan siellä olevaa smegmaa, tai voit vangita osan kusesta ja tehdä esinahasta "ilmapallon" ja hieroa toisen käden sormilla terskaa nahan läpi niin, että smegma irtoaa virtsan joukkoon ja tulee sitten sen mukana pois. Kannattaa tehdä istuen niin et vahingossa ruiskuttele kusta joka paikkaan =). Virtsassa on ammoniakkia, joka toimii hyvänä puhdistusaineena varsinkin talia vastaan. Sitten tämän kusipuhdistuksen jälkeen huuhtele esinahan alunen vielä vedellä suihkussa tuolla ilmapallotaktiikalla, mutta ÄLÄ käytä mitään saippuaa (virtsan ammoniakki toimii saippuana) koska ahtaan esinahan kanssa saippuan saaminen kokonaan pois on vaikeaa ja esinahan alle jäänyt saippua voi ärsyttää ja aiheuttaa ongelmia.


    • apuvaaa

      huhh, minulla ei välttämättä ole edes kireä esinahka koska esinahka on terskassa kiinni ihan terskan alussa

      • kjsdjb

        Jos se nahka on vielä kiinni terskassa niin älä sitten räpläile sitä. Se irtoaa kyllä itsestään kun sen aika on ja sen irrottaminen pakolla aiheuttaa vaan kipua ja haavaumia terskan pintaan.


    • kikke3li

      onko normaalia jos toinen kivesw on alempana kuin toinen?

      • öknklbnöbn

        Kirjoitin googleen "toinen kives alempana kuin toinen". Arvaas mitä sieltä tuli ruudulle? Aivan oikein, vastaus kysymykseesi. Ja nopeammin kuin mitä tämän viestin kirjoittaminen vei.


    • kohta 12

      mulla on semmonen valkoinen rinkula esinahan sisällä että en saa terskaa kokonaan pois terskan tieltä.Normaalia kun olen kohta 12 vuotias? ja murrosikä on meneillään

    • kohta 12

      korjaus siinä ei ole valkoista rinkulaa esinahka on kiinni terskassa katsokaa myös edellimen viestini

    • Ei kiirettä

      Kannatta käydä lämpimässä suihkussa tai kylvyssä, niin nahka vähän löystyy ja aikanaan yleensä kaikki muuttu normaaliksi.

      Mulla oli kireä esinahka, mutta kun "treenailin" niin nyt menee jo taakse erektiossakin. Kannatta vaan pikkuhiljaa venyttää, koska sen olen ainakin itse totenut parhaaksi vaihtoehdoksi.

      Älä siis kiirehdi, sillä itsekin sain terskan kokonaan näkyviin vasta 12 - vuotiaana :D :D

    • 13 vuotias

      Olen 13 vuotias ja saan vedettyä esinahan terskan yli erektiossakin, mutta se tuntuu ärsyttävältä pitää sitä siittimen päätä "ulkona" ja ei tunnu loogiselta :O

    • 13v

      Oon 13v ja murrosikä alkamassa ja mulla on muna käyrä pikkasen vasemmalle puolelle ja multa alko vähän aikaa sitten irtoomaan ja sitten revin sitä vähän aivan kivuttomasti ja nyt vasen puoli on kokonaa irti mutta oikee puoli ei oo paljoo yhtää irronnu niin pitäskö mun repiä sekin (ei hirveesti satu) vai oottaa että se alkaa irtoomaan itestään?

      Kiitti jo etukäteen! :DD

    • Penispoitsu

      Heippa! Oon 16-vuotias poika ja murrosikäkin jo jossain vaiheessa. Siittimeni on 16,5cm erektiossa ja saan esinahan vedettyä terskan alle erektiossa mutta se ei pysy terskan alla vaan menee terskan alle vain pitämällä, joten pitäisikö sen pysyä terskan alla vai?
      Kiitos avusta.-

      • troll

        troll troll ja troll


    • Penis_ongelma?

      tere! oon 13vuotias ja miun esari on siitä terskan alta kiinni molemmilta puolin vähän ja jos vedän sitä niin kirpasee aika paljo joten vetelenkö sitä hiljattain vai ootanko vaan että se irtoaa?:o

    • Penis_ongelma?

      tai siis kusireijän alapuolelta (selvennän asiaa:D)

    • Jännä juttu

      mul on semmonen ongelma et saan vedettyä esarin melkee taakse, niin että se ei ole kiinnni terskassa, mut se jääkii tohon terskan kiinni sillee et ku yrittää venyttää ny terska taipuu alas päin. onko tää normaalia auttakaa kiitos!!

    • Jännä juttu

      eli esinahka jää melkein terskaan kiinni eikä pitkälle alas niinkuin pitäisi, tätä on vaikea selittää

    • Penis_Ongelma?

      jooo mullaki käy silleesä et kun vedän esinahkaa niin terska taipuu sillee alas... o.o eli se esinahka on siellä (kusireijän) alla kiinni...:o

    • EI VIDDU MAGE!

      EI VIDDU MAGE!

    • Saman kokenut

      Joo mullakin oli esari kiinni terskassa mut se irtos iän myötä :D runkatessa venyttelin nahkaa alas, se autto :D

    • es

      mulla on myös kiinni mutta on tullut jo 2-3 mm suuri aukko ja runkatessa se ei tunnu lähtevän niin kannattaako sitä venytellä ???

      • gauhee kiire !!!

        Ensiapuun sairaalaan ihan helvetin äkkiä! Tuossahan iskee kohta kuolio kun peniksen verenkierto estyy. Esinahan menetys (ympärileikkaus) on pikku juttu peniksen poistamiseen (amputaatioon) verrattuna. Oikeesti: älä enää odota...


    • 10112

      kaikki jolla oli sama ongelma kun mulla eli parafimoosi nii äkkiä sairaalaan, mut nukutettiin ja siit sit laitettiin paikalleen.! kiitos avusta!

      • gauhee kiire !!!

        Kiva ettei käynyt pahemmin... Leikattiinko esinahka pois vai hoituiko muuten?


    • 10112

      ei leikattu mitään, espanjalaista kaulusta puristettiin että se neste mikä siellä sisällä on nii lähtisi pois ja siitä sitten laitettiin paikoilleen, jos esarii ei ois saanu laitettuu paikoilleen normaalisti, niin esarin päähä oltaisiin tehty pieni viilto että se saataisiin takaisin.

      • gauhee kiire !!!

        no hyvä ettei tarvinnu leikata mitään eikä ees tehä pientä viiltoa, ookke moi


    • Poika 17v

      Moro!

      Mulla jostain syystä on silleen, että kun vedän esinahan taakse (menee ihan kunnolla loppuun asti) niin peniksen vasemmalle sivulle jää sellanen "ihopoimu" tms. joka vetää terskaa peniksen varteen päin. Eli siis terska on sellasen suikaleen voimin kiinni tossa varressa, noin muutaman millin päästä terskasta. Osaako joku sanoa mistä moinen?

    • Sissijuuuuuuuuuuuuuu

      Mä maistelin sitä sissijuustoo se ei kyllä maistunu yhtähyvältä kun oltermanni, mutta se haisi ihan vitun pahalta, mutta eikö kalliimmat juustot haise pahemmalta?
      Saako sitä myymällä rahaa?

    • 12v

      onko mulla puoliks kiree esinahka ku erektiossa menis taakse mut saattas sattuu niin helvetisti! ku ei oo erektiossa menee helposti taakse...

      • PilluPesuri

        EI sul mikään ahdas esinahka oo :) Itelläni oli sama ongelma. Kun vedät sen ekaa kertaa terskan taakse ni se saattaa kirpasta mut kun teet sitä vaan uudestaan ja uudestaan ni ei se enää satu. Kun sul seisoo ni varovasti viet nahkaa terskan taakse. Jos sattuu ni lopeta ja yritä uuestaan, ja huomaat et homma alkaakin sujua


    • sama ongelma

      mulki on tommone ongelma kun ylemmäisellä

    • hgfhsgjsg

      Oon 13v poika ja murrosikä alkanut aikaa sitten. Kun vedän esinahkaa taaksen niin yhdestä pikkukohdasta se nahka on kiinni terskan alareunassa. Se ''kiinnike'' on kyl vähän pienentynyt ja lähtenyt irtoamaan kun olen alkanut runkkaamaan useammin :)

    • 14v

      oon 14 v poika ja ongelmana on että kivekset välillä jomottaa? ja myös terskan päässä on hieman punoitusta?(kai) ja sitten terskan takana kun esinahan vetää taakse niin tulee näkyviin pieniä valkoisia finnin taipaisia näppylöitä? pitäisikö huolestua? toivon pikaisia vastauksi koska tämä on ollut jo vuoden!

      • enempi vanhempi

        Niitä valkeita pieniä ryynimäisiä mollukoita on varmaan 45%:lla miehistä. Joskus oon lukenut että ympärileikatuilla kun terska on paljaana niin ne pallukat kuluvat pois. Varmaan tulee pientä hankausta koko ajan? Vaarattomia ovat, tietääkseni.


      • Anonyymi

        Se on herpes ja sulla on varmaan hiv:kin eipä iteltä löydy


    • apraka

      Mulla erektiossa ei näy ollenkaan esaria,on vaan paljaana kokonaan. Eikä ole leikattu,se on 19pitkä 5paksu.

    • 12v todella huolestu

      Mun terskasta ei näy kuin nuppineulan nupin kokoinen alue ( vähän pienempi). Mitä teen ?? Pitääks mun mennä lääkäriin ja siellä ne sit hoitaa sen vai ? Sattuuko se ympärileikkaus? En saa sitä väännettyy taaksepäi ilman kipua. Kerra väänsin kunnolla ja esinahka vähä repes rupee tulee verta ja kun kävin kusella se sattu ihan h*lvetisti. Sen jälkee en oo väännelly voimalla. Tämä tilanne on ollut jo 1,5 vuotta. 1,5 vuotta sitten se oli normaali. Sitten se aina vain liimautui enemmän ja enemmän terskaan kiinni. Mitä minä nyt teen? Vai meneekö se ajanmyötä ohi?

      • jäbä ilman esinahkaa

        Juu mene ihan vaan reippaasti lääkäriin koska tuossa voi käydä muuten huonosti. Ympärileikkaus ei satu yhtään koska siinä käytetään puudutusta ja/tai nukutusta. Joka vuosi Suomessa tehdään n. 500 ympärileikkausta pojille / nuorille miehille.


    • repes irti

      mulla repes esari irti terskast kun 12vuotiaana horjahdin fillaria ajaessa. Sattui ihan s....nasti mut en uskaltanu kertoa kenellekään. Parin viikon kärsimyksen jälkeen parani kyl itestään..

    • kiva joulu tulossa

      Mulle lääkäri kirjotti lähetteen ympärileikkaukseen esinahkaongelmien takia. Se sano että kaikki esinahka leikataan pois ja liitoskohta (tikit ?) tulee lähelle terskaa. Joku fernun jänne kanssa lähtee kun se on niin helvetin kiree että sattuu aina kun seisoo... lopputulos on kait saman näkönen kun tossa kuvassa... kattokaa ja naurakaa. Vähänkö nolottaa sit kun kaverit näkee ton uimahallissa. Vituttaa ihan saatanasti :( Toi näyttää ihan saatanan rumalta. Ei ehkä paljoo pesää sillä saa...

      http://chazhome.com/halfclip/style/index_files/style/samples/low1_files/low1_e.jpg

      • <AWEFWEARGF

        Ei tossa mitään noloa. Jenkkipornotähilläki tollaset


    • kulliii

      Mulla oli joskus kiree esinahka mut si liuttelin sitä yms ja se löyseni mut si mul oli viel esinahka kii terskas siit sivuilt ja eilenku runkkasin suihkus siit sillee et esinahka oli takan nii alko sattuu ja ny huomasin et se on revenny vähän ja siit tuli verta vähä ja sen aika arka. Lähteeks kipu ja eeikai oo vakavaa? Oon 15

    • autofellaatiokuningas

      Se kannattaa leikata siitä irti sillä jos se on kiinni vielä aikuisiässä, saattaa tulla impotenssi.

      • ÄlkääAinaKyselkö

        Vai niin ja millähän mekanismilla? Lukekaa perkeIe vaikka tämä älkääkä kuunnelko toistenne neuvoja joista ei koskaan tiedä kuinka tosissaan ne on kirjoitettu:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Esinahka


    • Normaali

      Joo se on ihan normaalia että esinahka ei mene terskan taakse :) itsellÄni tuo frelunum oli vÄhÄn tiukka, mutta kun sitÄ pikkuhiljaa venytti ni se meni terskan taa.
      KÄrsivÄllisyyttÄ vaan :)

      Ps. Ekaa kertaa ku venytin kyllÄ vÄhÄn sattu mutta sitte se meniki heti terskan taa 5 min venyttelyn jÄlkeenNo

      • 3gt34g134g

        Ei ole normaalia sillä esinahan pitää mennä taakse jotta voit pestä peniksen pään ja seksiin ryhtyessä voit paljastaa terskan. Rohkaise mielesi ja mene lääkäriin mikäli haluat olla joskus tytön kanssa sängyssä. Kondomia laittaessa esinahka vedetään taakse ja kumi rullataan peniksen päälle.


    • siis kuinka?(apua)

      Mites sen voi pestä terskan takaa kun on siinä terskan ja esinahan välissä se poimu tai kiinnityskohta joka ei oo vielä irronnut?

    • Joku kalle vaa xd

      Ite oon 13-vuotias poika ja sain aika nuorena hieman vahingossa esinahan alas nyt vaa hieman säikähin kun huomasin että se kiinnitys on alkanut ja nyt kyllä huilaan helpotuksesta :DD

      • Joku kalle vaa xd

        Siis tarkotin että se esinahan kiinnitys alhaalta on alkanyt repeilemää mutta naisia tulloo enemmänku laki salii..;)


    • tiukka jänne???

      kuulkaas nyt jonnet ei teillä oo sen esarin tiukkuuden kanssa mitään kiirettä...
      itelläkin oli vielä 15 vuotiaana esinahassa vaan joku 5mm halkasijan reikä mutta kun rupes venyttelee ni kyl se löysty enään vaan toi jänne on tiukka ja nipistelee runkatessa ja oon kohta 18v

    • ihan perusjuttui

      Esaria voi venyttää kuten peppuaki, kannattaa kokeilla ja venytellä, ajan kans ne sit venyy ja löystyy!

      Tässä 24v poika ottaa helposti nyrkkiä peppuunsa: http://tinyurl.com/nuxbadd

    • tietämätön123

      olen 15-vuotias ja minulla on esinahka molemmilta puolilta terskaa kiinni. mitä pitäisi tehdä?

    • 14v

      Meikäläisellä se ttoinen puoli irtos ja vuos verta mut näyttää fremulunilt mitäs miä teen

    • Kirktig

      Mitä pitäisi tehdä kun on esinahan aukko liian pieni niin en saa terskaa esille yhtään

      • Venyttämään

        Etpä kerro ikääsi etkä murrosiän kehityksen nykyistä vaihetta. Venytys on ainoa järkevä keino saada esinahka liikkeelle. En suosittele ympärileikkausta kuin viimeisenä keinona.


      • h89h89
        Venyttämään kirjoitti:

        Etpä kerro ikääsi etkä murrosiän kehityksen nykyistä vaihetta. Venytys on ainoa järkevä keino saada esinahka liikkeelle. En suosittele ympärileikkausta kuin viimeisenä keinona.

        No murrosiän vaiheella ja kyrvän pituudella ja iällä ei mitää välii venytys tepsii jokaiseen!


    • ehh4h4

      Muakin aikoinaan ihmetytti takana toi juttu, mutta sitten selvis, että se kuuluu olla noin.

    • 11v

      Noh mulla hoitu runkkaamalla ja venyttelemällä murkkuikä täyes vauhis ja muute vinkki kait se hoituu ajan kans

    • Nuoripoika12

      Mulla se on silleen että kun vedän esinahan niin ei satu ja penis on muutenki iha normaali jne.mut sit vasemmal puolel esari on vähän kiinni terskas ja kun sitä yrittää vetää "irti"niin sattuu vähä ei paljoo et mitä pitäs tehä tiiän kyl sen jäntee mikä on alapuolel mut eise sitä oo.kiitos nopeesta vastauksesta!

    • Nuoripoika12

      Mul se on kiinni vasemmal puolel se esari terskas ja ei satu paljoo ku sitä koittaa irrottaa mut sit tiiän sen jänter mikä on ala puolel terskas mut eise oo sitä .kiitti nopeest vastauksest!! Haluisin saada tietää

      • 8907089848

        Laita jotai rasvaa sinne välii ja koita runkuttaa se löysemmäksi. Irtoo kyllä pian ja kyrvän kasvun myötä löystyy mutta hyvä saada mahdollisimman pian liikkeelle.


      • Nuoripoika12

        Mitä rasvaa esim


      • Jokasestakasvaamies

        Esim jotai perusvoiteita vaik se kelta valkee tuubi. Varmaan sun mutsis kaapis on jotai. Zinkosal tai bebanthen käy myös. Kyll se sun kulli siit normalisoituu, ku maltat hetkisen venytellä. Elä käytä liikaa voimaa ku runkkaat vaan sopivasti ja komme toi vapaasti jos ongelmia. Muista myös pestä spermat pois nahan alta ja karvotuksesta ja lämmin vesi kans löysyttää esaria nii voit kokeilla runkata sitä suihkus löysemmäksi.


    • Nuoripoika12

      Se on ihan jämähtänyt kiinni siihen terskaan ja kun koittaa irrottaa niin ei hievahakkaa mut jospa se lähtee sit ku kyrpä kasvaa :)

    • Poika13v

      Mulla on ongelmana se ku frenu on esinahassa ja terskassa en voi vetää taakse ikää on 13 ja puol.

    • Moiheihei

      Onks normaalii jos suuaukko on liian pieni ettri saa vedettyy nahkaa?

    • ikää13

      Missä kohassa murros ikää esinahka lähtee?? Ikää on 13. Ärsyttää... se pn sivuist viel kiini.
      Vastauksia kiitos:)

    • 13vpoika69

      Oon 13v ja oon runkannu noin 4 vuotta 3-10 kertaa viikossa terskani on vieläkin kiinni jollakin poimulla mutta venyy pari senttiä alas sattuu venyttää mitä teen?

      • Sex6969

        Onko vaarallista kun mulla kun avaan esinahan niin terskan oikealle ylä puolelle asti on ihoa kiinni terskassa? Onko sairaala reissu eikä minun koko terska edes näy kun ihoa niin paljon!


    • Siinä-apusi

      Jos olet lukenut koko viestiketjun läpi, niin huomaat, että se vaiva on useiden nuorten edessä. Valitettavasti ei se usein "irtoa" itsestään vaan vaatii lisäksi pienen hellän irrottamisen. Yleensä ennen murrosikää se ei kaikilla lähde irti oikein millään vaan vaatii murrosiän hormonitoiminnan alun. Löydät tietoja miten se irtoaminen tapahtuu lukemalla jo kirjoitettuja viestejä.
      Et tarvitse mitään sairaalaa tässä asiassa. Lämmin vesi ja/tai öljymäinen rasva auttaa irrottamisessa myös runkkujen lisäksi. Älä pelkää pientä nipistelyä irrottaessasi. Toki jos löytyy joku kehityshäiriö, niin silloin terkkarin tai lääkärin puheille eli ei irtoa tavallisilla toimeen piteillä, mutta se on TODELLA harvinaista.

    • Esinahan tiukkuun on valitettavasti usein ongelma. Sitä voi yrittää venytellä esim suihkussa tai kylvyssä ollessaan. Tai rasvan kanssa (mikä tahansa perusvoide käy, nivea, aqualan, novalan tms). Vedä esinahkaa hitaasti taakse niin paljon kuin mahdollista, laita rasvaa sekä paljastuneeseen terskaan että esinahan reunaan. Rasva tekee ihosta joustavamman joka taas helpottaa venytystä. Rullaa esari rasvan päälle. Vedä takaisin alaspäin kunnes kipu on sen verran inhottava ettei pysty jatkamaan. Odota hetki ja jatka venytystä samalla tavalla useita kertoja. Mitä kauemmin tai useammin voit venyttää sen parempi. Lopulta esari luiskahtaa terskan reunan yli kokonaan taakse. Tuolloin pidä hetki sitä takana jonka jälkeen voit rullata esarin takaisin terskan päälle.
      Ainoa ongelma saattaa olla se, että esarin alla voi olla yksi tai useampi kiinnike jonka huomaa siitä että esari tuntuu olevan tavallaan "liimautunut" terskan reunaan kiinni. Kiinnikettä voi varovasti yrittää irrotella ottamalla esarista otteen niin että hitaasti painaa esaria aivan kiinnikkeen vierestä alaspäin. Se toki hieman tekee kipeää mutta sitä kyllä sietää. Irrotessa tuntuu tavallaan nipistykselle ja saattaa jopa pieni tippa tulla verta mutta pese terska hyvin ja huuhtele ja kuivaa pyyhkeellä niin paranee nopeasti yleensä ihan itsestään.
      Jos kovin nuori poika ja esinahan saaminen taakse ei onnistu, se yleensä johtuu siitä että ei uskalla venyttää sitä tarpeeksi. Pelätään turhaan että esari ei enää tule takaisin terskan päälle. Eli uskalla rohkeasti vaan avata esaria niin terska alkaa paljastua. Terskan pinta on aluksi aina hyvin kosketusherkkä, joka voi pelottaa tai ainakin hämmentää. Mutta älä anna sen estää. Pissareiän alapuolella on ohut ihopoimu frenulum, sen kuuluukin olla siellä ja sitä ei saa väkisin yrittää repiä irti. Muuten esarin pitäisi liikkua täysin vapaasti. Jos tästä asiasta tulee jotain kysyttävää niin voi laittaa täysin luottamuksellisesti viestiä [email protected]

    • kiitoshoitsukundi

      Moi hoitsukundi! niin sitä vaan että kun on tuo frenulum ni lähteekö se irti ikinä tai kuuluuko sen lähteä jossain vaiheessa ja onko se siis aikusillakin?

      Ja siis esarin saa vetää taakse vaikka on tuo frenulum? Luulin aluksi että mulla on jotain ylimääräistä nahkaa kasvanu terskan päähän mutta googletin ton frenulumin ni se on just sitä! Kiitti oikeest toi helpotti!!!

    • Frenulum ei irtoa eikä sitä saa yrittää repiä irti. Sen siis kuuluukin olla siellä. Sen alkuperäinen tarkoitus on helpottaa esinahan liikkumista terskan päällä ja varsinkin pitää terskan herkkä iho suojassa. Se on siis myös aikuisilla. Vain ympärileikkauksissa koko esari poistetaan. Voit itsetyydyttää täysin normaalisti frenulumista huolimatta. Jos frenulum kiristää runkkaamisen aikana yritä muuttaa sormien otetta peniksestä niin ettei frenulumin kohdalla turhaan yritä puristaa liikaa. Muutoin siis frenulum ei estä esarin liikkumista

    • 1231231231231

      Joo ja sit viel et onks tossa mitää vaaraa vetää esari terskan yli ku se on vähä kireähkö mut se luultavas menis mut kuumottaa et se jää siihin taakse ja ei kierrä veri tms. ni onkse mahdollist? Vai onko ihan 100% turvallist vetää se terskan taakse?

      Ja sit viel yks et onnistuuko seksi jos esinahka ei mee terskan taakse kun penis on jäykkä? Jos käyttää kortsuu jne ni sehä liukastaa.

    • Kyllä esinahkaa voi hitaasti painaa alas terskan taakse. Se voi aluksi tuntua kireälle mutta jo muutaman kerran jälkeen venyy ja alkaa luistaa paremmin. Ja kyllä se yleensä tulee sieltä takaisin terskan päälle myös. Eka kerta saada esari taakse kokonaan voi tuntua jännittävältä ja jopa hieman pelottavalta mutta kun tekee sen rauhallisesti niin kyllä kaikki sujuu hyvin.
      Seksiä toki voi harrastaa myös ni ok n että esari on osittain tai kokonaan terskan päällä mutta se voi viedä terskasta tuntoherkkyyttä pois eli välttämättä seksistä ei nauti ihan niin paljon kuin että esari on kokonaan takana ja terska paljaana. Kortsun toki voi pujottaa peniksen päälle oli esari päällä tai takana mutta yleensä esari suositellaan painettavan kokonaan taakse ja sitten kortsu paljaan terskan päälle ja rullataan aivan peniksen juureen saakka.

      • yötyön.tauolla

        Kannattaa venytellä toiseenkin suuntaan eli vetää kikkeliä mahdollisimman pitkäksi. Mulle isoveli opetti konstin kun olin 6 vuotias ja 9 vuotiaana esinahka oli jo kokonaan irti terskasta.


    • 14v

      Moikka, oon 14 vuotias ja ihmetyttää todella paljon se kun mulla on esinahka "liimautunut" penikseen enkä saa vedettyä kokonaan alas erektiossa enkä veltona.
      Joten mitä pitäisi tehdä, voiko joku nopeasti vastata!
      Ps. On siis murrosikä jo alkanut

    • Entiiäääää

      Esinahka takama mutta trskan päälle jää nahkaa onko normaallia lähteekö ajan kanssa pois

    • Osa esinahasta voi hieman jäädä terskan päälle kun sen on saanut vedettyä taakse. Se ei sinällään haittaa mutta kun peset sieltä alta sitä töhnää pois niin muista vetää esaria niin paljon taakse päin että se terskan reuna (vako) tulee kokonaan esille. Tuolloin saat pestyä hyvin kaikki paikat.

      • Entiiäääää

        Siis onko se terskan päälle kiinnittynyt nahka esinahkaa joka lähtee ajallaa pois vai ku tiukasti tuntuu olevan mutta saan siis esi nahan kokonaaan taakse häääähhh???


    • ei se itsestään irtoa vaan venyttelemällä se pitää saada irti jotta voi vetää pesun ajaksi kokonaan taakse

      • Entiiäääää

        Esinahan saan siis taakse p ouolet terskasta on jonku nahan alla jossa näkyy verisuonia tiukasti tuntuu olevan


    • Kannattaa käyttää jotain rasvaa esinahan alle laitettuna kun venyttää sitä. Rasva tekee ihosta joustavampaa ja vähentää samalla venymisen aiheuttamaa kipua. Kivusta huolimatta kannattaa yrittää rohkeasti vaan venytellä enemmän. Kiinnikkeen irrotessa terskasta siellä tuntuu nipistyksen tapainen kipu.

    • Helmiäine

      Mulla ainakin irtosi ihan perus runkkaus touhuissa. Ei kirpassu tai mitään, tuntui vaan sellanen repäsy. En nyt muista minkä ikänen olin, mutta ehkä jotain 12v.

      • Eenug

        Ei muutaku irti koko peli. Ette te niillä mitää tee...


    • Lainapeite

      Mulla nahan voi vetää pallien päälle nainnin ajaksi

    • PekkaPenis

      Olen hieman hämilläni. Keskustelijat ovat olleet nuoria. Minulla on ikää jo 70 v. Sukupuolielämäni on edelleen melko aktiivista ja nautittavaa. Kiinnostuin tutkimaan penistäni ja huomasin seuraavaa: Oikealla puolella taakse vedetty esinahka paljastaa terskan reunan kokonaan. Vasemmassa reunassa esinahka on "liimaantunut" terskan reunan päälle, eikä irtoa vetämälläkään. Onkohan tämä aina ollut näin. En ole ennen näin tarkkaan tutkinut. Entä onko "liimauksen" pakkoirroittamiseen enää mitään mahdollisuutta?

      • Anonyymi

        no jos toimii hyvin ja ei satu niin ei mitään hätää ja jos ei oo tulehtunu tai sellasta nii ei tarvi huolestua


    • Anonyymi

      Täytin vähän aika sitte 11 ja rasvalla esinahka lähtis ilman mitään kipua niin kannattaako vetää se pois ? Nopea vastaus

      • Anonyymi

        Vedä esari niin paljon auki kuin saat, laita rasvaa paljaana olevaan terskan ja rullaa esari rasvan päälle. Liikuttele esaria edestakaisin ja joka kerta kun vedät alas, ree se hitaasti niin paljon että alkaa sattua liikaa (pieni kipu ei haittaa). Tuo on juuri sitä venyttelyä joka saa kiinnikkeet irtoamaan


    • Anonyymi

      mitä teille tehtiin lähtikö itestään vai koska mulla sama tilanne ku teilläki???

    • Anonyymi

      Moikka!

      Painin ite saman ongelman kanssa aikanaan. Helpointahan on tietysti koulun terkkarin kautta hakeutua ympärileikkaukseen. Paranemisvaihe on kuulemma nopea, eikä esinahan puuttuminen vaikuta peniksen toimintaan mitenkään.

      Itse en kuitenkaan suosituksista huolimatta leikkaukseen mennyt, vaan neutraaleilla kosteusvoiteilla tai lämpimän veden alla liikuttelin esinahkaa terskan päällä vähitellen. Älkää yrittäkö väkisin ilman vettä tai voiteita. Helpottaa, jos hierotte penistä ensin. Lämpöisenä esinahka liikkuu helpommin edestakaisin. Mulla meni ehkä n. 2kk, että esinahka liikkui kokonaan terskan taakse.

      Muistakaa hygienia myös prosessin jälkeen! Sitten, kun homma on hoidossa, kannattaa säännöllisesti liikutella esinahkaa edestakaisin, mm. itsetyydytyksestä on hyötyä, jotta tilanne ei mene takaisin alkupisteeseen.

      Vanhemmilta ja kavereilta kannattaa kysyä neuvoa, tää on ihan yleinen vaiva monelle!

    • Anonyymi

      kokeilin tätä ´esinahan taaksepäin venytystä´ mutta unohin että olin runkannut tunti sitten, pyyhin speget mutta oli terska ja nahka aivan spegessä.. voi tätä 14 vuotiaan elämää on kaikki pilalla. miesmaidot housussa

      • Anonyymi

        Kannattaa käydä pesemässä kalu runkun jälkeen


    • Anonyymi

      Oon 19 ja sama juttu, siinä alhaalla on joku lihaksen pala joka pitää sitä kiinni terskassa. Eipä kusemista estä joten en valita kai se joskus vielä irtoo?

    • Anonyymi

      Olen 79 vuotias mies ja minulta ei ole vieläkään lähtenyt pussi letkusta,vai mikä esiliina onkaan.

    • Anonyymi

      Jos se on jo hieman alkanut irtoilemaan niin se on jo hyvä merkki. Odota vielä vähän aikaa. Eiköhän se siitä sitten kohta irtoa kokonaan.

    • Anonyymi

      Olen lueskellut tämän palstan kokemuksia ja päätin laittaa muutaman sanan, muistan miten ahdas esinahka oli, oli jo osittain auennut ja yritin peniksen jäykkänä ollessa vetää aukipäin, mutta ilman näkyvää tulosta sitten eräänä kertana saunassa jatkoin kyseistä harjoitusta esinahka ei liikahtanut ja pelkäsin ettei vain mistään repeä, pitkään esinahka oli taaksepäin vedossa ja yllätys yllätys sain ensimmäisen tietoisen laukeemisen eli siemensyksyöksykokemuksenn, stä en muista miten kauan meni kun esinahka meni kivasti terskan yli.

    • Anonyymi

      Aika saman suuntanen kokemus mitä edellisissä on kerrottu, ensin terska ei näkynyt lainkaan, mutta en osaa määritellä kuinka kauan kesti, kun huomasin esinahan alkaneen pikkuhiljaa avautumaan ja terskaa alkoi tulla näkyviin vähän yli puolenvälin. Siinä kohtaa kun esinahka oli terskan poimun reunalla oli kuin tilanne olisi joksikin aikaa pysähtänyt tuntui kuin esinahka olisi ikäänkuin liimautunut terskaan kiinni ei auennut vaikka yritin vetää aukipäin. Jossain vaiheessa sinahka irtautui terskan poimun yli. Siinä vaiheessa kun penis seisoo jäykkänä täysillä esinahan reuna on kaukana terskan reunavallista eli paljasta penistä on pitkälle näkyvissä. Lepotilassa esinahka palautuu terskan päälle luiskahtaa kyllä helposti terskan poimun taakse. Masturpoidessa esinahan saa helposi liikkumaan terskan yli edestakaisen masturpointi liikkeen ansiosta jota voi ja kannattaa tehostaa laittamalla liukuvoidetta terskaan jolloin esinahan liukuminen terskan yli liukuu hyvin ja antaa nautinnolisen tunne kokemuksen.

    • Anonyymi

      en pessyt 4 kuukauteen munia ollenkaan, liimautu kiinnin.

      voimakkaasti vetelin, niin smegma lähti pois. verta tuli

      eile kattelin pornoo 6 tuntii se liukastutitt ja pesin vedellä....lähti auku...on helllä

    • Anonyymi

      Mulla oli tuo sama ongelma joskus lapsena 11vuotiaana taisin hoksata sen ja Noh unohdin sitten koko jutun ja kului kuukausia tai vuosia ja aina välillä kirpaisi vaikka en asiaa tutkinutkaan ja yhdynnässä tuntu kans aika kirpaiseva tunne ja kunnes sitten huomasin nii oli kokonaan irronnut esinahka terskasta ja sit se parani itsestään. Ja siitä on aivan *** aikaa. 24.1.2024. Olen nytten 18v täysikäinen suomalainen mies.

    • Anonyymi

      Luonto on sen järjestänyt ja aikanaan se irtoaa.

    • Kyllä se siit irtoaa

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe