raskausoireet..

Tietämätön

eli milloinka teillä on raskausoireet alkaneet?ennen testin tekoa..eli aikas äkkiä??!!!

22

108542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lissu

      Mulla ei ollu mitään oireita muuta kuin että kuukautiset oli myöhässä. Olisko sitten 5 viikolla alkanut rinnat aristamaan ja sitten oli sellaista nipistelyä alavatsassa. Viikolla 7 lopussa alkoi aampahoinvointi mitä on nyt sitten jatkunut. Nyt olen rv 10.

      Viimisimmät menkat mitkä oli niin silloin oli kauhean kipeät rinnat ja pahoinvointia mutta menkat alkoi ihan ajallaan. En tiedä mikä juttu se sitten oli.

      • Muumi676

        En ole tehnyt testiä, mutta oireita on ollut, myös menkat olivat tässä kuussa... tai olivat ja olivat. Oli ensin ihan kunnon vuotoa ja huokaisin helpotuksesta että nyt ne alkoivat enkä olekaan raskaana. Oli menkkakipujakin niin kuin mulla yleensä onkin, mutta vuoto loppui yhtäkkiä kuin seinään. Ei kestänyt edes tuntia. Sitten seuraavana päivänä "alkoi" taas, mutta oli tosi niukkaa. Ja ei ollut edes kunnon vuotoa vaan semmoista ruskeaa jotain. Ihmettelin sitten hetken että mitäs ihmettä. Sitä kesti n. 3-4 päivää (siis sellaista että tuosta ajasta ehkä pari kolme tuntia oli kunnon veristä vuotoa ja muuten sellaista outoa tuhruttelua. Ja sitten ne oireet, ennen noita "menkkoja" niitä oli, sitten ne hävisivät, mutta nyt on taas ollut. Ensin sai rampata vessassa jatkuvasti, hajut oksetti ja muutenkin hajuaisti tuntui jotenkin erilaiselta, kaikki oli jotenkin erilaista ja haistoin jo kaukaa jos joku oli laittanut hajuvettä.
        Menkkojen jälkeen oli oireita, joita saattaa olla vaikka ei edes olisi raskaana, mutta mahaa on muutamaan otteeseen nipistellyt. Sitten kaiken lisäksi, juuri kun mietin että käyn ostamassa testin kunhan saan rahaa ja jos menkat ei ensi kuussa ala, näin unta että olin tehnyt (unessa) testin ja tuijotin (edelleen unessa) tulosta, joka näytti plussaa, että olisin raskaana. Näin varmasti jotain muutakin unta, mutta muistan vain tämän ja tämä on outoa sillä en yleensä muista unia. Ystävälleni, jolla on laskettu aika lähipäivinä, oli myös känynyt niin, että kun alkoi odottamaan, niin näki unta lapsesta - pojasta - ja sai selville että poika on tulossa =) Ei kai tässä mitään testiä ja menkkoja odotellessa tämä menee...
        Lisäksi maha tuntuu todella oudolta. Olen alipainoinen ja kaikki sanovat ettei minulla ole "mahaa" ollenkaan, mutta kummallisesti on alkanut pyöristymään, varsinkin kun parannan ryhtiä niin oikein kunnon kumpu tulee ja tuntuu kanssa! Ei ole ennen ollut tällaista eikä edes turvottanut koskaan... =/


    • *Kipinä

      Musta tuntu että mun oireet alko suunnilleen hedelmöittymisestä:)) Kauhian paha olo, kaikki oksetti ja oli koko ajan "vatsa täysi" olo vaikka ei olisi syönytkään mitään. Painoa tippu alussa pienessä ajassa reilut 5kg kun en syönyt muuta kun banaaneja ja viinirypäleitä.

    • Äipäksi 04

      Mä odottelin vaan menkkojen alkamista ja ihmettelin ku oli niin huono olo. Oksetti, paskatti ja alamaha oli kipee, tai sitä niinku nipisteli. Viikon kärsin tästä, sit tuli päivä jolloinka menkkojen olis pitäny alkaa. No ei alkanu, ja sillon vasta aloin laskeen päiviä tarkemmin ja huomasin et menkkojen olis pitäny alkaa jo viikko sitte. Tein testin ja oli sit tietenkin positiivinen! Silloin oli just alkanu rv 5. Nyt on laskettu aika heinäkuun vipana päivänä, ja olen ollut koko ajan todella hyvävointinen =)

    • jenny

      mulla alkoi rintojen arkuudella(kivulla)....ilmestyi sellaisia valkoisia pilkkuja nänneihin ja ympäristöön...ei oikein pystynyt edes koskemaan ja sitten en tiedä onko mun kipu kynnys tosi alhainen tai jotain mutta mulla oli kyllä alamahassa sellasta vihlontaa ja oikein pistävää kipua silloin tällöin.Eka kerran kun tein testin oli kuukautiset paripäivää vain myöhässä ja viiva oli ihan ohut ja vaalea...kolme päivää sen jälkeen tein uuden ja siinä oli selvä kirkas viiva!Sitten alkoikin pahoinvointi jouluaattoa edeltävänä päivänä=)...nyt on viikkoja 15 5 ja olo ihan normaali=)....tee vain se testi jos epäilet olevasi...saa selvyyttä asiaan!Vaikka apteekissa sanokin että kuukautisten poisjäännin jälkeen tee testi mutta voihan sitä kokeilla kuitenkin ja sitten myöhemmin uudelleen jos tulos on neg.

      • ...

        Liian aikaisin thty testi voi antaa väärän positiivisen tuloksen. Eli testi näyttää positiivista, mutta menkat sitten kuitenkin alkaa. Itse odottelisin rauhassa ainakin menkkojen alkamispäivään saakka ja mahdollisesti muutaman päivän ylikin, jos vaan pystyy. Ei sitten tule liian ajoissa testattua plussaa ja iloittua, kun kuitenkin sitten menkat alkaa ja raskaus ei olekaan alkanut. Rahan tuhlausta liian aikaisin testaaminen!


      • Vaisnava
        ... kirjoitti:

        Liian aikaisin thty testi voi antaa väärän positiivisen tuloksen. Eli testi näyttää positiivista, mutta menkat sitten kuitenkin alkaa. Itse odottelisin rauhassa ainakin menkkojen alkamispäivään saakka ja mahdollisesti muutaman päivän ylikin, jos vaan pystyy. Ei sitten tule liian ajoissa testattua plussaa ja iloittua, kun kuitenkin sitten menkat alkaa ja raskaus ei olekaan alkanut. Rahan tuhlausta liian aikaisin testaaminen!

        Mainitsemasi "väärä" positiivinen tulos ei ole mahdollinen, koska positiivinen tulos voi johtua vian raskaushormonista virtsassa.

        Sen sijaan on aika yleistä, että lapsi menee kesken niin varhaisessa vaiheessa, että keskenmeno vaikuttaa myöhässä alkaneilta kuukautisilta :I Eli jos testi antaa positiivisen tuloksen mutta menkat sitten alkavat kumminkin, kyseessä on keskenmeno eikä viallinen testi.


      • ...
        ... kirjoitti:

        Liian aikaisin thty testi voi antaa väärän positiivisen tuloksen. Eli testi näyttää positiivista, mutta menkat sitten kuitenkin alkaa. Itse odottelisin rauhassa ainakin menkkojen alkamispäivään saakka ja mahdollisesti muutaman päivän ylikin, jos vaan pystyy. Ei sitten tule liian ajoissa testattua plussaa ja iloittua, kun kuitenkin sitten menkat alkaa ja raskaus ei olekaan alkanut. Rahan tuhlausta liian aikaisin testaaminen!

        Kiitos oikaisusta!

        Tarkoitin juuri kirjoittamaasi asiaa, mutta en osannut muotoilla sitä oikein. Juuri Vaisnavan kirjoittaman syyn vuoksi olisi hyvä odottaa menkkoja vaikka viikko. Jos ei kuulu, tee testi!


    • tytteli

      meni rinnat tosi araksi ja kovaksi.en alkuun epäilly mitään ku oottelin menkkojen alkavan ja silloin samalla tavalla rinnat arat,mut menkkoja ei kuulunu ja alko etova olo.tuntu et oksettaa mut mitään ei tullu ja tietyt hajut oksetti.tein testin ja se oli positiivinen,siinä vaiheessa rv oli 6.rv 7 jälkeen olo korjaantu ja oli normaali koko raskuden ajan.

    • Äiti kohta

      No mä oon saanu oottaa tähän päivään asti niitä kaikkia pahoinvointeja ja muita raskausoireita. Ei mulla oo koskaan ollu mitään. Ehkä söin enemmän, mutta eikai sellaista tohinassa huomaa,vaik oli kokoajan nälkä..:)
      Kyl sitten rupes massu kasvaan eikä menkkoja tullu:)) Ja nyt jymmyyttää tuol masus, toivottavasti viel kuukauden päivät!

      • äiti_82

        Mulla ollut oireina pahoinvointi, vatsan nipistely, palelu, pientä lämpöä jo useamman päivän, kylläisyyden tunne vaikka onkin nälkä.
        Olen tehnyt tänä aamuna testin ja kp on 30/28. Tuli näkyviin haamuviiva, mut sehän ei välttämättä tarkoita mitään. Luulisin merkkien olevan selviä, mut en toivo kuitenkaan liikoja, jotta en sitten pety hirmuisesti.
        Ollaan yritetty toista lasta nyt jo pidemmän aikaa. Poika on nyt 1v 3kk.


      • mimosa
        äiti_82 kirjoitti:

        Mulla ollut oireina pahoinvointi, vatsan nipistely, palelu, pientä lämpöä jo useamman päivän, kylläisyyden tunne vaikka onkin nälkä.
        Olen tehnyt tänä aamuna testin ja kp on 30/28. Tuli näkyviin haamuviiva, mut sehän ei välttämättä tarkoita mitään. Luulisin merkkien olevan selviä, mut en toivo kuitenkaan liikoja, jotta en sitten pety hirmuisesti.
        Ollaan yritetty toista lasta nyt jo pidemmän aikaa. Poika on nyt 1v 3kk.

        Heips! Oli pakko vastata kun luin juttusi.. Mulla sama tilanne, eli poika 1v6kk toista lasta yritetty jo 5kk mut nyt tuntuu et väsyttää koko ajan ja alavatsaa nipistelee, mut en uskalla tehdä testiä.. Toisaalta tiedän et oon raskaana mut kuitenkin..


    • <3 plussa

      25.3 kuukautiset
      6.4. ovulaatio

      11.4. rinnat kipeät, huimaus, päänsärky, jatkuva pissahätä, löysä vatsa, vihlaisut ja nippailut vatsassa ja vatsan turvotus

      14.4 mielialan vaihtelut ja tukkoinen nenä
      17.4 kuvotus

      19.4. positiivinen raskaustesti, 4 päivää ennen kuin kk olisi pitänyt alkaa (clearblue)

      Olen ylipainoinen ja sairastanut vakavan kilpirauhassairauden jonka takia olen käynyt läpi raskaita hoitoja sädehoitoja myöden, kilpirauhanen on poistettu ja vajaatoiminnalla elän koska tyroxin ei imeydy kunnolla.

      • !!!!!!!!!!!!

        Katsotteko te koskaan milloin ketju on aloitettu??


      • ..
        !!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        Katsotteko te koskaan milloin ketju on aloitettu??

        Saahan sitä lueskella vanhoja aiheita ja kirjoittaa jos siltä tuntuu.. kyllä näitä on mukava lukea ja ihan uudet jututkin on tervetulleita:):)


      • ^maahinen^
        .. kirjoitti:

        Saahan sitä lueskella vanhoja aiheita ja kirjoittaa jos siltä tuntuu.. kyllä näitä on mukava lukea ja ihan uudet jututkin on tervetulleita:):)

        Niinpä, hätä ei lue lakia ;)
        Kerron siis oman tarinani, jos siitä olisi jollekulle googlettajalle apua. :)

        Mulla vattaa nipristelee ja iltaisin päätä alkaa särkeämään. Pari viikkoa sitten parina iltana huimausta, kamalaa palelua melkein viikon ajan sekä ajoittain edelleen.. "Kuukautiset" kuitenkin olivat,ihmeen kirkasta nestettä suht normaalia vain neljän päivän ajan. Normaalistihan pillerienkin kanssa vuotopäiviä on ollut aina enemmän, tuhkupäivät mukaanlukien. Mielestäni ne olivat todella niukat kk, ja epäilen että jos ne olivat valekuukautiset, vuoto johtui automaattisesti pillereistä. Nyt tuli valkovuotoa, oikeastaan kellertävää, sekä myös hieman beigeä, ja koko ajan on olo "liukas olo" siis sillain että aivan kuin kuukautisvuoto olisi käynnissä. Kummallista! Viluilun ja pitkään koholla oleen lämmön takia jätin pillerien uuden laatan aloittamatta. Nyt mietin että milloin testata.. Yritin raskauslaskurilla katsella mahdollisia päiviä varmistuakseni olenko ihan kuvittelemassa, itse olen näissä ihan totaalisen sekaisin. Kipeäksi en ole kuitenkaan tullut, ja nipristelykivut taulukkoa katsellen täsmäis siihen milloin hedelmöitys ja kiinnittyminen olisi tapahtunut. Tiedä näistä sitten! Eli olivat ehkä valekuukautiset, ja ehkä uskaltaudun testaamaan aamulla.

        Ps. jugurttia on mennyt 1 iso purkki per ilta kokonaan omaan herkutteluun ja koko ajan tekee mieli makeaa, oikeaa ruokaa en ole viime päivinä juuri syönyt. Yleensä Arki-jugurtti on ollut makuuni tarpeeksi makeaa, että myslin kera sitä iso kupillinen riittää-paitsi nyt. ;)


    • "vatsatauti"

      Mulla alkoi sinä päivänä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa ..oksetti, ellotti..ja luulin, että on vatsatauti tulossa..Pari päivää odottelin ja sitten tein testin ja plussahan sieltä tuli ja nyt menossa rv36

      • liian toiveikasko?

        Itse lopetin kuukausi sitten pillerit monen monen syömisen vuoden jälkeen. Ollut jo kolme viikkoa kaikki mahdolliset raskausoireet, etomista, mahan nipistelyä, löysää vatsaa, päänsärkyä, ilmavaivoja, viluilua, todellista väsymystä jne. siis aivan kuin olisin tulossa kipeäksi. Valkovuotoa ei ole yhtään, siis yhtään, mikä on täysin uutta ja ihmeellistä. Makean nälkä (mikä ollut erittäin voimakasta ennen) on hävinnyt lähes kokonaan. Kahtena viikonloppuna ottanut kaksi lasia viintä ja tullut täysin humalaan, vaikka ennen olen pystynyt nauttimaan alkoholia paljon enemmän tullen vain pieneen hiprakkaan. Ovulaatiotestiä tehnyt päivittäin kierron puolivälistä saakka ja niiden mukaan en ovuloi laisinkaan :D Voivatko kaikki oireet olla johtuvia ainoastaan pillereiden lopettamisesta? Toivonko siis täysin mahdottomia.. JOskushan keho voi alkaa toimimaan oudosti jos jotain todella odottaa:(


    • Äiti41

      Oireet/oireettomuus
      Heissan!

      En halua ketään pudottaa pilvistä, mutta oma kokemukseni neljän raskauden jälkeen on, että silloin on tärpännyt, kun mitään oireita ei ole ollut. Kuvitellut raskausoireet ovatkin minulla aina olleet pms-oireita, jotka ovat yleensä aivan samoja, kuin raskausoireet (päänsärky, pahoinvointi, mielialanvaihtelut, arat rinnat jne.)
      Jotenkin raskaushaaveet aina saavat ihmisen toivomaan ja tutkailemaan asioita ja tietysti kaiken aina haluaisi tulkita toivomallaan tavalla.
      Kaikilla ei tietysti näin ole, mutta kuulemma usein näinkin, että oireettomuus onkin hyvä juttu :)

    • ylläri

      Hei!
      Lopetin kans minipillerit mooonen vuoden syömisen jälkeen, kun ei ne enään sopinutkaan mulle, oli sellaset 3kk menkat niiden takia. No, mun piti alottaa uudet pilsut, kun seuraavat menkat tulee, mutta olin reissussa sillonkun ne alko, enkä saanu niitä alotettua sit sillon. Nyt tässä kuussa ei menkkoja tullu ollenkaan, ja kas kas, paksuna ollaan. Tein testin pari päivää ennen menkkoja, kunnon viiva siihen pärähti ja oon uusinu sen vielä monta kertaa.
      "oireita" on ollut mm. palelu, tukkoisuus, ruokahalu katos yli viikoks kokonaan, nyt alkaa palautuun, tissit on ihan pirun kipeet, mahaa nipistelee välillä tosi pahasti. Ei mulla ennen tällästä oo ollut, joten kyllä heti tiesin mistä on kyse. Huomenna lääkäriiiiin! :)

    • sincerely

      Mulla oli jo n. viikko ennen testin tekoa hirveää kipua vatsalla oikealla. Ja siitä sitten pikku hiljaa tuli pahoinvointi. Pahinta oli iltaisin, mutta oli ihan jatkuvasti olemassa. En silti oksennellut.

    • ei oireita...

      Mulla alkoi oireilu kun synnytys käynnistyi :D Muuten oli ihan sama fiilis kun muutenkin, neuvolassakin joskus ihmettelin et eiks mulla pitäis olla ees selkä kipeä, mutta eipä ollut. Mutta hyvä niin. Nyt toinen raskaus menossa viikolla 10 ja ainoana oireena on ollut on välillä väsyttää :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      3706
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2264
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe