Parainen Solliden camping

tietoa kaipaa

Hei

Onko kellään kokemuksia Paraisten Solliden leirintäalueesta?

37

5838

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rapa II

      On kokemuksia Juhannukselta kaksi vuotta sitten. Tarkoitus oli olla kolme yötä, mutta yksikin jo oli liikaa. Vaihdettiin paikkaa, onneksi saatiin maksetut rahat takaisin. Keskellä metsää pimeä paikka, huonot weeceet, kauhea meteli koko yön vartijoiden kielloista huolimatta. Älä mene!!

      • pyhä metusalem

        Ei se nyt kylläkään keskellä metsää ole,kun on meren rannalla.Kauppaan ja alkoon kilsan verran.Eväät illanviettoon löytyy siis läheltä.
        Alueella osa porukasta kausipaikkaporukkaa,joka tietysti ulkopuolisesta saattaa tuntua sisäpiiriltä. Itse alueen palvelut saunaa/pesutilaa myöden ei todellakaan mitään luksusluokkaa,mutta jotenkuten välttävät.
        Kausipaikkalaisiinkin tutustuu mukavasti,kun menee iltanuotiolle juomaan viinaa ja grillaileen.
        Eli kyllä paikassa nyt mukavasti muutamapäivä menee,ellei ole lapsia,on sinkku ja tykkää lystinpidosta!


      • tietoa kaipaa
        pyhä metusalem kirjoitti:

        Ei se nyt kylläkään keskellä metsää ole,kun on meren rannalla.Kauppaan ja alkoon kilsan verran.Eväät illanviettoon löytyy siis läheltä.
        Alueella osa porukasta kausipaikkaporukkaa,joka tietysti ulkopuolisesta saattaa tuntua sisäpiiriltä. Itse alueen palvelut saunaa/pesutilaa myöden ei todellakaan mitään luksusluokkaa,mutta jotenkuten välttävät.
        Kausipaikkalaisiinkin tutustuu mukavasti,kun menee iltanuotiolle juomaan viinaa ja grillaileen.
        Eli kyllä paikassa nyt mukavasti muutamapäivä menee,ellei ole lapsia,on sinkku ja tykkää lystinpidosta!

        lasten kanssa. Tarkoitus on pitää leirintäaluetta lähinnä yöpymispaikkana ja lomailla Turun ja Naantalin ympäristössä lasten paikoissa.

        Kiitokset näistä tiedoista!


      • sinulle..
        tietoa kaipaa kirjoitti:

        lasten kanssa. Tarkoitus on pitää leirintäaluetta lähinnä yöpymispaikkana ja lomailla Turun ja Naantalin ympäristössä lasten paikoissa.

        Kiitokset näistä tiedoista!

        Lasten kanssa alle 10v kannattaa mennä Turussa Seikkailupuistoon Kupittaalla sekä Koiramäen kierrokselle. Poikani jaksoi myös ihastella tuomiokirkkoa ja jos Lietoon eksyy on Vanhanlinnan vuorelle nousu aika ihastuttava lapselle varsinkin jos historia on hallussa alueesta. Zoolandia oli vuosia sitten tosi kiva paikka. Kuralan Kylämäki myös.

        Naantalissa muumit pienille ja isommillle Väskin saari. Naantalihan pieni paikka mutta paljon kivoja pyöräteitä ja uimapaikkoja pitkin kaupunkia. Myös Särkänsalmen sillan tuntumassa kiva uimaranta..

        Yöksi leiriytyisin Ruissaloon ja kävisin luonnontieteellisessä ja Kansanpuistossa katsomassa kun lalivat viistää ohi. Naantalissa leirintäalueesta ei kokemusta koska itse olen Naantalilainen..:)

        Anneli


      • tietoa kaipaa
        sinulle.. kirjoitti:

        Lasten kanssa alle 10v kannattaa mennä Turussa Seikkailupuistoon Kupittaalla sekä Koiramäen kierrokselle. Poikani jaksoi myös ihastella tuomiokirkkoa ja jos Lietoon eksyy on Vanhanlinnan vuorelle nousu aika ihastuttava lapselle varsinkin jos historia on hallussa alueesta. Zoolandia oli vuosia sitten tosi kiva paikka. Kuralan Kylämäki myös.

        Naantalissa muumit pienille ja isommillle Väskin saari. Naantalihan pieni paikka mutta paljon kivoja pyöräteitä ja uimapaikkoja pitkin kaupunkia. Myös Särkänsalmen sillan tuntumassa kiva uimaranta..

        Yöksi leiriytyisin Ruissaloon ja kävisin luonnontieteellisessä ja Kansanpuistossa katsomassa kun lalivat viistää ohi. Naantalissa leirintäalueesta ei kokemusta koska itse olen Naantalilainen..:)

        Anneli

        Kiitos hyvistä vinkeistä. Ruissalossa ei ole leirimökkimajoitusta, sinne olisin majoittunut. Leirimökki on lasten kanssa oiva valinta voivat olla pihalla leikeissään.
        Olen veivannut Naantalin ja Paraisten leirialueen välillä, kumpaanko majoittuisi.

        Onko kellään kokemuksia Naantalin leirintäalueesta?


      • on
        tietoa kaipaa kirjoitti:

        Kiitos hyvistä vinkeistä. Ruissalossa ei ole leirimökkimajoitusta, sinne olisin majoittunut. Leirimökki on lasten kanssa oiva valinta voivat olla pihalla leikeissään.
        Olen veivannut Naantalin ja Paraisten leirialueen välillä, kumpaanko majoittuisi.

        Onko kellään kokemuksia Naantalin leirintäalueesta?

        ylivoimaisesti parempi!


      • tietoa kaipaa
        on kirjoitti:

        ylivoimaisesti parempi!

        ...tiedoista. Itse asiassa varasin jo eilen Naantalin leirintäalueelta leirimökin ja aion peruuttaa Paraisten varauksen. Naantalin aurinkoa odotellessa...:)


      • tietoa kaipaa
        sinulle.. kirjoitti:

        Lasten kanssa alle 10v kannattaa mennä Turussa Seikkailupuistoon Kupittaalla sekä Koiramäen kierrokselle. Poikani jaksoi myös ihastella tuomiokirkkoa ja jos Lietoon eksyy on Vanhanlinnan vuorelle nousu aika ihastuttava lapselle varsinkin jos historia on hallussa alueesta. Zoolandia oli vuosia sitten tosi kiva paikka. Kuralan Kylämäki myös.

        Naantalissa muumit pienille ja isommillle Väskin saari. Naantalihan pieni paikka mutta paljon kivoja pyöräteitä ja uimapaikkoja pitkin kaupunkia. Myös Särkänsalmen sillan tuntumassa kiva uimaranta..

        Yöksi leiriytyisin Ruissaloon ja kävisin luonnontieteellisessä ja Kansanpuistossa katsomassa kun lalivat viistää ohi. Naantalissa leirintäalueesta ei kokemusta koska itse olen Naantalilainen..:)

        Anneli

        ...hyvistä vinkeistä. Olimme lomareissulla, yövyimme Naantalin leirintäalueella. Oli tosi kiva paikka. Rauhallinen, paljon lapsiperheitä.
        Kävimme muumimaailmassa, Väskin saarella, kiertelimme Naantalin vanhassa kaupungissa, söimme hyvin rantakakduilla, uimme.
        Turussa kävimme Kupittaan seikkailupuistossa ja Kuralan kylämäellä.
        Lomamme oli mitä ihanin, oli lämmin lapset tykkäsivät. Lomailmat mitä parhaimmat n. 30 astetta joka päivä. Kyllä Suomessa on hienoja paikkoja viettää lomaa ei tarvitse aina lähteä etelään.


      • Nyt jo isot lapset
        tietoa kaipaa kirjoitti:

        ...hyvistä vinkeistä. Olimme lomareissulla, yövyimme Naantalin leirintäalueella. Oli tosi kiva paikka. Rauhallinen, paljon lapsiperheitä.
        Kävimme muumimaailmassa, Väskin saarella, kiertelimme Naantalin vanhassa kaupungissa, söimme hyvin rantakakduilla, uimme.
        Turussa kävimme Kupittaan seikkailupuistossa ja Kuralan kylämäellä.
        Lomamme oli mitä ihanin, oli lämmin lapset tykkäsivät. Lomailmat mitä parhaimmat n. 30 astetta joka päivä. Kyllä Suomessa on hienoja paikkoja viettää lomaa ei tarvitse aina lähteä etelään.

        Turussa linna ja Aboa Vetus ovat kiinostavia kohteita lapsille. Käytiin useasti, kun lapset olivat vähän pienempiä. Myös merimuseo linnan kupeessa on hieno.


    • ödghalha

      Varasimme mökin Sollidenin leirintäalueelta juhannukseksi. Nettisivuilla olevien kuvien perusteella odotuksemme olivat korkealla. Onneksi saimme idean käydä katsastamassa paikka etukäteen! Ei todellakaan tehnyt vaikutusta ja varauksen peruimme heti kotiin päästyämme. Mökkimme takana oleva kummitustalo osoittautui suihku- ja WC-tilaksi. Talon lähes kaikki ikkunat olivat rikki ja kuivumassa olevia pyykkejä roikkui siellä täällä. Maali oli täysin rapistunut ja talon takana oleva hakkuualue karkoitti entisestään mielikuvat mukavasta leiripaikasta. Ranta oli pieni emmekä alueelta kunnon saunaakaan löytäneet. Rannan vieressä tönötti peräkärryjen päällä tynnyrisauna...?! Nettisivuilla puhuttiin ravintolasta. Ilmeisesti tämä kyseinen ravintola sijaitse respan kanssa samassa hilseilevässä rakennuksessa. Terassista ei tietoakaan ja koko paikka sijaitsi niin varjossa ettei aurinonpaisteesta voinut edes haaveilla.
      Tämä kokemus varmista taas sen, ettei pidä uskoa kaikkea mitä nettisivuilla luvataan! Siellä kuvat ja sanat ovat kauniita mutta todellisuus onkin sitten aivan toisenlaista...

    • Vuosipaikkalainen

      Ja toi ei pidä yhtäään paikkaansa...te taidatte olla hiukan hölmöläisiä..ette te lukemani perusteella ole edes käyneet siellä varsinaisella leirintäalueella..kuvailemassasi kummitustalossa ei ole edes suihku tilat ne ovat lähellä rantaa missä on myöskin kaunis ranta sauna grillikatokset lasten leikkipikat ja paljon kaikkea kivaa :)
      Rantasaunasta on kaunis näkymä merelle ja kuistilla voi istua kuivatellessaan ja ihailla kauniita maisemia.

      Me olemme olleet kyseisellä alueella vuosipaikkalaisina ja voin vakuuttaa että kertomasi ei ole totta.Eli sinä joka nyt luet näitä kirjoituksia niin ei kannata jättää väliin edellisen kirjoittajan takia...tulkaa katsomaan ja perehtymään paikkaan.

      PS.Tämä kummitustalosta kertoja ei ilmiselvästikkään ole käynyt perillä asti tai ehkä ei edes koko alueella koska mm info ei sijaitse siinä vanhassa talossa josta puhuit.

    • taisto7

      Tulin tänne ja petyin pahasti .Paikka on erittäin epäsiisti(suorastaan paskanen)
      Suihkuihin ei voi mennä ellei ole kumisaappaat jalassa,kaikki rikki ja rempallaan

      • pösilö

        VAROKAA TÄTÄ PAIKKAA !!!!
        Oli hölmö varannut mökin n:r 5 viikoksi !!
        Ajateltiin, että jos mökki maksaa 110,-/vrk niin ei kai se kovin paha voi olla...
        Netissä ei ollut kuin 1 kuva mökistä.
        Tulttiin sitten paikalle sovittuna ajankohtana....koko porukka meni aivan sanattomaksi...
        "..siis tässä liiterissä pitäisi olla koko viikko..". Siis aivan karmee paikka. 20,-/vrk olisi ollut sopiva hinta kyseistä mökistä.
        Päätettiin lähteä saman tien pois...110,- piti maksaa kun ei oltu peruttu 24h ennen saapumista. Maksoin 110,- ja lähdettiin saman tien pois.


    • utelias1

      Onkohan kukaan käynyt esim viime kesänä? Onko ollut remonttia?

      • ex kausipaikkalainen

        tänä kesänä kuulema alkaa remontti. Hinnat nousi,niin et suurin osa kausipaikkalaisia lähti pois.
        Paikka on tosi kaunis maisemaltaan ja lähellä kaupunkia.


      • olleh
        ex kausipaikkalainen kirjoitti:

        tänä kesänä kuulema alkaa remontti. Hinnat nousi,niin et suurin osa kausipaikkalaisia lähti pois.
        Paikka on tosi kaunis maisemaltaan ja lähellä kaupunkia.

        Kävin viime viikonloppuna kiertelemässä ja silloin siellä oli arviolta 40-50 ihmistä töissä.....Kymmenkunta ravintola/ infon kimpussa, kaivinkone töissä ulkopuolella!!
        Muutama rakensi jotain terassia...
        Pari metsuria parkkipaikalla ja 2-3 moottorisahaa hääräsi itse leirintäalueella sekä porukkaa joka raivasi risuja kasoihin.
        Eli tuntuu että uudet tuulet puhaltelevat kyseisellä alueella !!!
        Juttelin jonkun vetäjän??? kanssa...
        Pitää paikkansa 3:!!kausipaikkalaiselle jotka kuullemma majoittuneet ilmaiseksi 3-6 vuotta parhaimilla paikoilla,
        niin jos uudet pitäjät tulee, jotka pistäneet hösseliksi, niin nousee se silloin.....> 0€/ vuodesta ;)


      • lupaavaa kehitystä
        olleh kirjoitti:

        Kävin viime viikonloppuna kiertelemässä ja silloin siellä oli arviolta 40-50 ihmistä töissä.....Kymmenkunta ravintola/ infon kimpussa, kaivinkone töissä ulkopuolella!!
        Muutama rakensi jotain terassia...
        Pari metsuria parkkipaikalla ja 2-3 moottorisahaa hääräsi itse leirintäalueella sekä porukkaa joka raivasi risuja kasoihin.
        Eli tuntuu että uudet tuulet puhaltelevat kyseisellä alueella !!!
        Juttelin jonkun vetäjän??? kanssa...
        Pitää paikkansa 3:!!kausipaikkalaiselle jotka kuullemma majoittuneet ilmaiseksi 3-6 vuotta parhaimilla paikoilla,
        niin jos uudet pitäjät tulee, jotka pistäneet hösseliksi, niin nousee se silloin.....> 0€/ vuodesta ;)

        Uudet yrittäjät ovat panneet näköjään tuulemaan. Työn etenemistä voi seurata myös täällä https://www.facebook.com/pages/Solliden-Camping/660219940703948
        Solliden Campingin sivuille tulee varmaan myöhemmin lisää tietoa alueesta http://www.solliden.fi/#horizontalTab1
        Hienoa jos alueen alennustila saa näin lopun uusien yrittäjien ja runsaan talkooporukan toimesta. Kyllä Parainen kunnollisen camping-alueen ansaitsee.


      • uudistus etenee
        lupaavaa kehitystä kirjoitti:

        Uudet yrittäjät ovat panneet näköjään tuulemaan. Työn etenemistä voi seurata myös täällä https://www.facebook.com/pages/Solliden-Camping/660219940703948
        Solliden Campingin sivuille tulee varmaan myöhemmin lisää tietoa alueesta http://www.solliden.fi/#horizontalTab1
        Hienoa jos alueen alennustila saa näin lopun uusien yrittäjien ja runsaan talkooporukan toimesta. Kyllä Parainen kunnollisen camping-alueen ansaitsee.

        Näkyy olleen ruotsinkielisessä YLE:ssäkin uutinen tuosta Paraisten Sollidenin uudistamisesta http://svenska.yle.fi/artikel/2014/04/01/solliden-gor-sig-redo-sommaren


      • arlaam1
        olleh kirjoitti:

        Kävin viime viikonloppuna kiertelemässä ja silloin siellä oli arviolta 40-50 ihmistä töissä.....Kymmenkunta ravintola/ infon kimpussa, kaivinkone töissä ulkopuolella!!
        Muutama rakensi jotain terassia...
        Pari metsuria parkkipaikalla ja 2-3 moottorisahaa hääräsi itse leirintäalueella sekä porukkaa joka raivasi risuja kasoihin.
        Eli tuntuu että uudet tuulet puhaltelevat kyseisellä alueella !!!
        Juttelin jonkun vetäjän??? kanssa...
        Pitää paikkansa 3:!!kausipaikkalaiselle jotka kuullemma majoittuneet ilmaiseksi 3-6 vuotta parhaimilla paikoilla,
        niin jos uudet pitäjät tulee, jotka pistäneet hösseliksi, niin nousee se silloin.....> 0€/ vuodesta ;)

        Luulen, että juuri kausipaikkalaiset ovat niitä, jotka jarruttavat suomen leirintäalueiden kehitystä.
        Olen kuullut monesta paikasta, missä, kausipaikkalaiset majoittuvat ympäri vuoden , parhailla paikoilla ja todella edullisesti. Ikäväkseen, ne samat tyypit rummuttavat kehittymistä vastaan, ettei hinnat nousisi.

        Uskoisin tämän olevan myös syy siihen, että yrittäjät ovat arkoja uudistamaan, koska tulot loppuu kertaheitolla seuraavaksi talvikaudeksi, kun kausipaikkalaiset äänestävät jaloillaan koppiensa kanssa. Suomessa matkailuajoneuvoja on kuitenkin niin paljon, että kyllä ne jonnekkin kuitenkin sijoittuvat.
        Ehkä koppeilijat, eivät osaa kaivata sellaista, mitä vielä ei oo. Mutta onhan se peseytyminenkin kivempaa, jos on nykyaikaiset peseytymistilat. Ja eipä ne lopun viimeksi paljon enempää maksa, kun huomioi pitkässä juoksussa energia tehokkuuden, puhtaanapito kustannukset ja huolto kustannukset.

        Ikävä kyllä uusia asiakkaita ulkomailtakaan ei tule, jos leirintäalueet lahoavat käsiin. Tähti luokituksessa voisi ottaa huomioon muutakin, kuin vesistön läheisyyden ja elintarvikekioskin tai a-luvat,

        Leirintäalueiden käyttäjistä n. 45% on lapsiperheitä, jotka käyttävät alueilla rahaa mm. harrasteisiin ja ruokailuun. Heidän selviytymistä alueilla tukisi kunnolliset puiteet peseytymiselle ja ruoan valmistamiselle. Useimmin heidän onkin helpompi valita hotelli, jos kyseiset palvelut eivät alueilla toimi.

        Palatakseni kausipaikkalaisiin, heidän kaipaamia palveluita useimmitenkin onkin vain nuo a-luvat ja makkaranpaisto paikka. Lisäksi he ovat niitä, jotka vetävät sitä röökiä ja kaljaa parhailla paikoilla.

        Ehkä suomen leirintäalue matkailu mielletään mökkeilyksi, missä kaikki örvelökaverit ovat lähellä, laatuseura taattua.
        Itse nauttisin kyllä leirintäalueista ja majjoituksesta siellä, mutta palvelut ei useimmiten ole tuotettu minun matkailua tukeviksi lapsiperheeen kanssa.
        Menen mielummin maatilamajoitukseen, jossa kausipaikkoja ei myydä ja ilmapiiri ei ole sisäänlämpeävä. :D

        Minä olisin valmis maksamaan leirinnästä enemmän, jos tilat olisivat siistimmät ja toimivat. Suomessa leiriytyminen onkin muuten pohjoismaiden halvinta ja euroopassakin laahataan puolan hintojen tasolla. Suomessa kuitenkin kaiken muun ollessa niin paljon kalliimpaa. Olen myös pannut merkille, että leiriytymisen hinnat ei monella eurolla heitä, olit sitten 3 tai 5 tähden campingissä. Kun taas hotellimajoituksessa hostellilla ja hotellilla on useiden kymppien erot. :(


      • on mahdollisuuksia
        arlaam1 kirjoitti:

        Luulen, että juuri kausipaikkalaiset ovat niitä, jotka jarruttavat suomen leirintäalueiden kehitystä.
        Olen kuullut monesta paikasta, missä, kausipaikkalaiset majoittuvat ympäri vuoden , parhailla paikoilla ja todella edullisesti. Ikäväkseen, ne samat tyypit rummuttavat kehittymistä vastaan, ettei hinnat nousisi.

        Uskoisin tämän olevan myös syy siihen, että yrittäjät ovat arkoja uudistamaan, koska tulot loppuu kertaheitolla seuraavaksi talvikaudeksi, kun kausipaikkalaiset äänestävät jaloillaan koppiensa kanssa. Suomessa matkailuajoneuvoja on kuitenkin niin paljon, että kyllä ne jonnekkin kuitenkin sijoittuvat.
        Ehkä koppeilijat, eivät osaa kaivata sellaista, mitä vielä ei oo. Mutta onhan se peseytyminenkin kivempaa, jos on nykyaikaiset peseytymistilat. Ja eipä ne lopun viimeksi paljon enempää maksa, kun huomioi pitkässä juoksussa energia tehokkuuden, puhtaanapito kustannukset ja huolto kustannukset.

        Ikävä kyllä uusia asiakkaita ulkomailtakaan ei tule, jos leirintäalueet lahoavat käsiin. Tähti luokituksessa voisi ottaa huomioon muutakin, kuin vesistön läheisyyden ja elintarvikekioskin tai a-luvat,

        Leirintäalueiden käyttäjistä n. 45% on lapsiperheitä, jotka käyttävät alueilla rahaa mm. harrasteisiin ja ruokailuun. Heidän selviytymistä alueilla tukisi kunnolliset puiteet peseytymiselle ja ruoan valmistamiselle. Useimmin heidän onkin helpompi valita hotelli, jos kyseiset palvelut eivät alueilla toimi.

        Palatakseni kausipaikkalaisiin, heidän kaipaamia palveluita useimmitenkin onkin vain nuo a-luvat ja makkaranpaisto paikka. Lisäksi he ovat niitä, jotka vetävät sitä röökiä ja kaljaa parhailla paikoilla.

        Ehkä suomen leirintäalue matkailu mielletään mökkeilyksi, missä kaikki örvelökaverit ovat lähellä, laatuseura taattua.
        Itse nauttisin kyllä leirintäalueista ja majjoituksesta siellä, mutta palvelut ei useimmiten ole tuotettu minun matkailua tukeviksi lapsiperheeen kanssa.
        Menen mielummin maatilamajoitukseen, jossa kausipaikkoja ei myydä ja ilmapiiri ei ole sisäänlämpeävä. :D

        Minä olisin valmis maksamaan leirinnästä enemmän, jos tilat olisivat siistimmät ja toimivat. Suomessa leiriytyminen onkin muuten pohjoismaiden halvinta ja euroopassakin laahataan puolan hintojen tasolla. Suomessa kuitenkin kaiken muun ollessa niin paljon kalliimpaa. Olen myös pannut merkille, että leiriytymisen hinnat ei monella eurolla heitä, olit sitten 3 tai 5 tähden campingissä. Kun taas hotellimajoituksessa hostellilla ja hotellilla on useiden kymppien erot. :(

        Monella paikkakunnalla paikallisen kunnan, joka usein on jotenkin osallisena leirinalueen toimintaan joko alueen omistajana tai vuokraajana yrittäjälle tai paikalliselle SFC yhdistykselle, pitäisi myös nykyaikaistua ajattelultaan. Usein kunnan päättäjille riittää kun alueella jatketaan samaan malliin kuin joskus 1970-80-luvulla. Muistellaan niitä ihania aikoja camping-alueella kun kesiä vietettiin telttaillen. Ajat ovat muuttuneet, vaatimukset matkailjoilla kasvaneet. Harva päättäjä tuntee omakohtaisesti missä nyt pitäisi mennä. Mutta siksipä vanhat alueet ränsistyvät ja kunnan isät päättelevät, että koko alue pitää lopettaa kun ei se näytä tuottavan ja homma vain ikääntyessään kuihtuu. Tästä on Suomessa useita valitettavia esimerkkejä. Tarvittaisiin uusia idearikkaita päättäjiä ja rivakoita yrittäjähenkisiä toimijoita alueita hoitamaan. Tälllöin se asiakaskuntakin alkaisi sopivasti vaihtua ja uusiutua. Tässäkin pitää paikkansa se vanha totuus: jos et uusiudu alat taantua ja pian onkin sitten jo loppu edessä.


      • lisää tietoa
        on mahdollisuuksia kirjoitti:

        Monella paikkakunnalla paikallisen kunnan, joka usein on jotenkin osallisena leirinalueen toimintaan joko alueen omistajana tai vuokraajana yrittäjälle tai paikalliselle SFC yhdistykselle, pitäisi myös nykyaikaistua ajattelultaan. Usein kunnan päättäjille riittää kun alueella jatketaan samaan malliin kuin joskus 1970-80-luvulla. Muistellaan niitä ihania aikoja camping-alueella kun kesiä vietettiin telttaillen. Ajat ovat muuttuneet, vaatimukset matkailjoilla kasvaneet. Harva päättäjä tuntee omakohtaisesti missä nyt pitäisi mennä. Mutta siksipä vanhat alueet ränsistyvät ja kunnan isät päättelevät, että koko alue pitää lopettaa kun ei se näytä tuottavan ja homma vain ikääntyessään kuihtuu. Tästä on Suomessa useita valitettavia esimerkkejä. Tarvittaisiin uusia idearikkaita päättäjiä ja rivakoita yrittäjähenkisiä toimijoita alueita hoitamaan. Tälllöin se asiakaskuntakin alkaisi sopivasti vaihtua ja uusiutua. Tässäkin pitää paikkansa se vanha totuus: jos et uusiudu alat taantua ja pian onkin sitten jo loppu edessä.

        Näyttävät uudet yrittäjät avanneen kotisivut http://www.solliden.fi/#horizontalTab1


      • arlaam1
        lisää tietoa kirjoitti:

        Näyttävät uudet yrittäjät avanneen kotisivut http://www.solliden.fi/#horizontalTab1

        Kylläpä onkin raikkaat sivut. Jos vertaa isoon vakaaseen yrittäjään Hollolasta.

        http://www.campingmessila.fi/fi, Kyllä jos camping alue on samalla tolalla, kuin nuo sivut... niin ei paljon telvision tositeevee ohjelmissa pyöriskely talkkarin kanssa auta homman elvyttämiseen. Vielä kun saisivat sollidenin sivuille raikkaita kesäkuvia tiloista, niin sivut on kuin ruotsalaisilla camping alueilla konsanaan. Raikkaat ja viettelevät. Onnea ja menestystä uusille yrittäjille!!!


      • suhteellista
        olleh kirjoitti:

        Kävin viime viikonloppuna kiertelemässä ja silloin siellä oli arviolta 40-50 ihmistä töissä.....Kymmenkunta ravintola/ infon kimpussa, kaivinkone töissä ulkopuolella!!
        Muutama rakensi jotain terassia...
        Pari metsuria parkkipaikalla ja 2-3 moottorisahaa hääräsi itse leirintäalueella sekä porukkaa joka raivasi risuja kasoihin.
        Eli tuntuu että uudet tuulet puhaltelevat kyseisellä alueella !!!
        Juttelin jonkun vetäjän??? kanssa...
        Pitää paikkansa 3:!!kausipaikkalaiselle jotka kuullemma majoittuneet ilmaiseksi 3-6 vuotta parhaimilla paikoilla,
        niin jos uudet pitäjät tulee, jotka pistäneet hösseliksi, niin nousee se silloin.....> 0€/ vuodesta ;)

        Joka kevät alueella on ollut kymmeniä talkoolaisia, vakiopaikkalaiset.
        Kukaa kausipaikkalainen ei koskaan ole majoittunut alueella ilmaiseksi, mistä moinen käsitys on tullut? Hinta on viimekausina ollut lähenpänä 1000 euroa, kuin 0 euroa.
        Minkälainen on leirintäalueen paras paikka, miten se määritellään? Paikka joka on suora ja tasainen ja johon on helppo ajaa ja "pystyttää " vaunu, helppo lähteä ja on lähellä keittiötä, vessaa, grilliä ja kemssantyhjennyspaikkaa? Vai paikka josta on paremmat näköalat ja ehkä vähän enemmän tilaa. Mutta johon vaunua on tosi vaikea saada, pitää vekslata moneen kertaan ja usean henkilön voimin käsin lopulta asettaa vaunu paikoilleen ja tukea ja nostaa vaunun toista sivua, jotta sen saa suoraan. Aikaa tähän kaikkeen kuluu useita tunteja.
        Kausipaikasta voi kyllä maksaa edelliskautta enemmän, jos myös saa enemmän, tai edes saman kuin viimekaudella!


      • vaikea uskoa
        suhteellista kirjoitti:

        Joka kevät alueella on ollut kymmeniä talkoolaisia, vakiopaikkalaiset.
        Kukaa kausipaikkalainen ei koskaan ole majoittunut alueella ilmaiseksi, mistä moinen käsitys on tullut? Hinta on viimekausina ollut lähenpänä 1000 euroa, kuin 0 euroa.
        Minkälainen on leirintäalueen paras paikka, miten se määritellään? Paikka joka on suora ja tasainen ja johon on helppo ajaa ja "pystyttää " vaunu, helppo lähteä ja on lähellä keittiötä, vessaa, grilliä ja kemssantyhjennyspaikkaa? Vai paikka josta on paremmat näköalat ja ehkä vähän enemmän tilaa. Mutta johon vaunua on tosi vaikea saada, pitää vekslata moneen kertaan ja usean henkilön voimin käsin lopulta asettaa vaunu paikoilleen ja tukea ja nostaa vaunun toista sivua, jotta sen saa suoraan. Aikaa tähän kaikkeen kuluu useita tunteja.
        Kausipaikasta voi kyllä maksaa edelliskautta enemmän, jos myös saa enemmän, tai edes saman kuin viimekaudella!

        olin matkallani yhden yön solidenissä heinäkuussa 2011.

        ympäristö oli siinä kunnossa, että sinä keväänä/kesänä ei ollut mikään talkooporukka haravoinu alueella pätkääkään. kausipaikkalaisia oli vain muutama. metsässä oli vaunupaikkoja, mutta tyhjillään, en kyllä ihmettele yhtään miksi olivat tyhjiä, olivat niin huonosto hoidetun ymp'rist;n keskell'.

        aivan sama mit' kausipaikka maksaa, tuolloin en olisi vuosipaikkaa edes halunnut sielt'. tuntuu ihmisill' olevan erilaiset k'sitykset viihtyis'st' paikasta.


      • suhteellista
        arlaam1 kirjoitti:

        Luulen, että juuri kausipaikkalaiset ovat niitä, jotka jarruttavat suomen leirintäalueiden kehitystä.
        Olen kuullut monesta paikasta, missä, kausipaikkalaiset majoittuvat ympäri vuoden , parhailla paikoilla ja todella edullisesti. Ikäväkseen, ne samat tyypit rummuttavat kehittymistä vastaan, ettei hinnat nousisi.

        Uskoisin tämän olevan myös syy siihen, että yrittäjät ovat arkoja uudistamaan, koska tulot loppuu kertaheitolla seuraavaksi talvikaudeksi, kun kausipaikkalaiset äänestävät jaloillaan koppiensa kanssa. Suomessa matkailuajoneuvoja on kuitenkin niin paljon, että kyllä ne jonnekkin kuitenkin sijoittuvat.
        Ehkä koppeilijat, eivät osaa kaivata sellaista, mitä vielä ei oo. Mutta onhan se peseytyminenkin kivempaa, jos on nykyaikaiset peseytymistilat. Ja eipä ne lopun viimeksi paljon enempää maksa, kun huomioi pitkässä juoksussa energia tehokkuuden, puhtaanapito kustannukset ja huolto kustannukset.

        Ikävä kyllä uusia asiakkaita ulkomailtakaan ei tule, jos leirintäalueet lahoavat käsiin. Tähti luokituksessa voisi ottaa huomioon muutakin, kuin vesistön läheisyyden ja elintarvikekioskin tai a-luvat,

        Leirintäalueiden käyttäjistä n. 45% on lapsiperheitä, jotka käyttävät alueilla rahaa mm. harrasteisiin ja ruokailuun. Heidän selviytymistä alueilla tukisi kunnolliset puiteet peseytymiselle ja ruoan valmistamiselle. Useimmin heidän onkin helpompi valita hotelli, jos kyseiset palvelut eivät alueilla toimi.

        Palatakseni kausipaikkalaisiin, heidän kaipaamia palveluita useimmitenkin onkin vain nuo a-luvat ja makkaranpaisto paikka. Lisäksi he ovat niitä, jotka vetävät sitä röökiä ja kaljaa parhailla paikoilla.

        Ehkä suomen leirintäalue matkailu mielletään mökkeilyksi, missä kaikki örvelökaverit ovat lähellä, laatuseura taattua.
        Itse nauttisin kyllä leirintäalueista ja majjoituksesta siellä, mutta palvelut ei useimmiten ole tuotettu minun matkailua tukeviksi lapsiperheeen kanssa.
        Menen mielummin maatilamajoitukseen, jossa kausipaikkoja ei myydä ja ilmapiiri ei ole sisäänlämpeävä. :D

        Minä olisin valmis maksamaan leirinnästä enemmän, jos tilat olisivat siistimmät ja toimivat. Suomessa leiriytyminen onkin muuten pohjoismaiden halvinta ja euroopassakin laahataan puolan hintojen tasolla. Suomessa kuitenkin kaiken muun ollessa niin paljon kalliimpaa. Olen myös pannut merkille, että leiriytymisen hinnat ei monella eurolla heitä, olit sitten 3 tai 5 tähden campingissä. Kun taas hotellimajoituksessa hostellilla ja hotellilla on useiden kymppien erot. :(

        Kausipaikkalaiset ei ole olleet kehityksen jarruna, ainakaan solliden,campingin tapauksessa. Päinvastoin, heiltä olisi saanut jopa apua remontoinnissa ja paikkojen siistimisessä ,ylipäätään viihtyisyyden parantamisessa. Kyllä se on ollut vain ja ainoastaan Paraisten kaupunki, joka sitä kehitystä on jarruttanut kaikin mahdollisin tavoin. Jos Paraisilla ei tarvita turistien rahoja, ei voi mitään. On niitä muitakin paikkoja.


      • tutki ennen kuin...
        vaikea uskoa kirjoitti:

        olin matkallani yhden yön solidenissä heinäkuussa 2011.

        ympäristö oli siinä kunnossa, että sinä keväänä/kesänä ei ollut mikään talkooporukka haravoinu alueella pätkääkään. kausipaikkalaisia oli vain muutama. metsässä oli vaunupaikkoja, mutta tyhjillään, en kyllä ihmettele yhtään miksi olivat tyhjiä, olivat niin huonosto hoidetun ymp'rist;n keskell'.

        aivan sama mit' kausipaikka maksaa, tuolloin en olisi vuosipaikkaa edes halunnut sielt'. tuntuu ihmisill' olevan erilaiset k'sitykset viihtyis'st' paikasta.

        Takuulla on haravoitu myös keväällä 2011!
        Kausipaikkalaisten vaunuja oli alueella sinä kesänä vähintään 12, määrä riippuu vähän siitä miten lasketaan, ketkä lasketaan kausipaikkalaisiksi.
        Kaikenkaikkiaan alueella on vaunupaikkoja n. 70. Mielestäni prosenteissa laskien kausipaikkalaisten osuus oli melko suuri.


      • vaikea uskoa
        tutki ennen kuin... kirjoitti:

        Takuulla on haravoitu myös keväällä 2011!
        Kausipaikkalaisten vaunuja oli alueella sinä kesänä vähintään 12, määrä riippuu vähän siitä miten lasketaan, ketkä lasketaan kausipaikkalaisiksi.
        Kaikenkaikkiaan alueella on vaunupaikkoja n. 70. Mielestäni prosenteissa laskien kausipaikkalaisten osuus oli melko suuri.

        tuli tutkittua ja tarkistettua paikka, kun siellä heinäkuussa 2011 kävin.

        haravoinnin laatu ei itteeni tehnyt suurtakaan vaikutusta, näytti omaan silmään erittäin hoitamattomalta paikalta. mutta jokaisella on varmaan eri käsitykset mikä on viihtyisä ja mikä ei. nyt kai uudet omistajat, joten varmaan uudet kuviot.

        hiljasta tosiaankin oli kun kävin ja omasta mielestäni tämä hoitamattomuus oli se syy miksi ei ollut 70 vaunua paikalla.


      • tutk1
        vaikea uskoa kirjoitti:

        tuli tutkittua ja tarkistettua paikka, kun siellä heinäkuussa 2011 kävin.

        haravoinnin laatu ei itteeni tehnyt suurtakaan vaikutusta, näytti omaan silmään erittäin hoitamattomalta paikalta. mutta jokaisella on varmaan eri käsitykset mikä on viihtyisä ja mikä ei. nyt kai uudet omistajat, joten varmaan uudet kuviot.

        hiljasta tosiaankin oli kun kävin ja omasta mielestäni tämä hoitamattomuus oli se syy miksi ei ollut 70 vaunua paikalla.

        Oliskos sattunu myrskyämään haravoinnin jälkeen, ja lehtiä ja oksia siksi lojui maassa ?Haravoinnista, tai sen puutteestako leirintäalueen vihtyvyys ainoastaan on kiinni?
        Omistaja muuten on edelleen Paraisten kaupunki, vuokraajat vain on vaihtuneet. Uudet tuulet todellakin puhaltaa, mut ei tiedä mihin suuntaan.


      • vaikea uskoa
        tutk1 kirjoitti:

        Oliskos sattunu myrskyämään haravoinnin jälkeen, ja lehtiä ja oksia siksi lojui maassa ?Haravoinnista, tai sen puutteestako leirintäalueen vihtyvyys ainoastaan on kiinni?
        Omistaja muuten on edelleen Paraisten kaupunki, vuokraajat vain on vaihtuneet. Uudet tuulet todellakin puhaltaa, mut ei tiedä mihin suuntaan.

        tossa ylempänä hehkutetaan noita talkoojuttuja.
        "Joka kevät alueella on ollut kymmeniä talkoolaisia"

        ja tulee myös varmistus, että on haravoitu
        "Takuulla on haravoitu myös keväällä 2011!"

        "Oliskos sattunu myrskyämään haravoinnin jälkeen, ja lehtiä ja oksia siksi lojui maassa ?Haravoinnista, tai sen puutteestako leirintäalueen vihtyvyys ainoastaan on kiinni?"

        ittelle aivan sama oliko haravoitu vai ei, oliko ollu talkoot tai ei, näin paikan omilla silmilläni.sen verta oli oksaa, lehtee, risuu ja käpyy maassa, että hoitamattomaltahan se näytti ja pelkästään haravoinnilla ja pienellä raivauksella olis yleisilmettä saanu kuntoon. Paikka on ollut kokonaisuudessaan synkin ja surkein leirintäalue missä oon koskaan ollut. sen verran vanhaa kabee ja soliferia siellä näky, että ilmeisesti se vakioporukka on kans jässähtäny johonkin menneisyyteen.


      • haravointia
        vaikea uskoa kirjoitti:

        tossa ylempänä hehkutetaan noita talkoojuttuja.
        "Joka kevät alueella on ollut kymmeniä talkoolaisia"

        ja tulee myös varmistus, että on haravoitu
        "Takuulla on haravoitu myös keväällä 2011!"

        "Oliskos sattunu myrskyämään haravoinnin jälkeen, ja lehtiä ja oksia siksi lojui maassa ?Haravoinnista, tai sen puutteestako leirintäalueen vihtyvyys ainoastaan on kiinni?"

        ittelle aivan sama oliko haravoitu vai ei, oliko ollu talkoot tai ei, näin paikan omilla silmilläni.sen verta oli oksaa, lehtee, risuu ja käpyy maassa, että hoitamattomaltahan se näytti ja pelkästään haravoinnilla ja pienellä raivauksella olis yleisilmettä saanu kuntoon. Paikka on ollut kokonaisuudessaan synkin ja surkein leirintäalue missä oon koskaan ollut. sen verran vanhaa kabee ja soliferia siellä näky, että ilmeisesti se vakioporukka on kans jässähtäny johonkin menneisyyteen.

        Nyt ainakin on haravointi menossa ja muukin alueen kunnostus.
        https://www.facebook.com/pages/Solliden-Camping/660219940703948
        Ei kannata muistella enää monen vuoden takaisia kokemuksia.


    • kalkkilaiva

      Onkos tältä kesältä kokemuksia Sollidenista? Puhaltaako siellä nyt oikeasti uudet tuulet? Itse en ole koskaan siellä käynyt, mutta mieli tekisi poiketa pongaamassa paikka. Kun näitä juttuja täältä lueskeli, niin ainakaan se vanha meininki ei kyllä saa autonnokkaa kääntymään paraisten suuntaan, mutta jos uudet vetäjät on saanut homman toimimaan, niin mieluusti poikkettais sielläkin. Jos joku yöpynyt Sollidenin leirintämökeissä tänä suvena, niin kertokaa ihmeessa kokemuksistanne.

      • katson autiota..

        Puhaltaa oikeasti uudet tuulet, mut Sollidenista poispäin. Ei siel ollu juhannuksenakaan ku alle kymmenen asunto vaunua/autoa, mökeistä vain kolmessa oli asukkaita. Paikan ruokaa on paljon mainostettu, mut sekin on täyttä skeidaa; annoksetkin niin pieniä et nälkä ei sillä lähde edes hiireltä. Ja minne on kadonneet alueelta kaikki ihanat kausipaikkalaisetkin? Sinne oli ennen niin mukava mennä, oli kuin kotiin olisi mennyt, kun aina oli joku monen vuoden takaa tuttu kausipaikkalainen alueella "odottamassa". Homma ei todellakaan toimi, edes sen vertaa kuin ennen. Ei maksa vaivaa edelleenkään kääntää auto nokkaa sinne suuntaan.


    • kehittyy?
      • Ex-turistirysä

        Tapahtumissa on saattanut olla jonkin verran paikallisia ihmisiä, mut turisteja ei Sollidenissä ei oo tänäkesänä liiemmälti näkyny. Miten niin remontti jatkuu, eihän se oo ees alkanu?


    • Pikkelssi11

      Yövyimme yhden yön pienessä leirintäalueen mökissä heinäkuussa 2015 . Keittiö ja ruokailutilat olivat siistit ja näköala merelle. Suihku - wc tilat uusittu. Sijainti on kiva luonnon keskellä ja paikkana rauhallinen .

    • Anonyymi

      Ollaan käyty yöpymässä mukavassa mökissä. Mukava rauhallinen paikka. Hiekkarannalla paljon hauskoja aktiviteettejä. Suplautoja, optimistiiolla, kanootteja , vesijettejä. Miellyttävä rauhallinen paikan pyörittäjä.

    • Anonyymi

      Kiva paikka. Mukavat mökit. Miellyttävä henkilökunta. Vahva suositus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe