täydennyshaku

nim.

mistäköhän löytäisi koulut jotka ovat mukana täydennyshaussa (amk,amis)? koulutusnetistä yritin katsoa mutta tulevatko vasta 13.7 esille?

9

2695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...................

      Se katsos riippuu siitä, miten paljon paikkoja jää täyttämättä. Elokuussa ne sitten on. Itse pääsin kouluun täydennyshaun kautta... en tosin sille alalle mille olisi halunnut, mutta ompa jotain.

    • Tuutori

      Pohjois-Karjalan Ammattikorkeakoulu järjestää ainakin molempiin englannin kielisiin koulutusohjelmiin jatkohaun elokuussa, kyseessä ovat Degree Programme in International Business ja Degree Programme in Design.

      Itse opiskelen International Businessiä ja erikoistun Venäjän ja EU:n väliseen kauppaan. Vuoden olen opiskellut ja ainakin itseäni on amk miellyttänyt. Ei ole tullut mieleenkään vaihtaa koulutusohjelmaa mihinkään toiseen. Vuosi vietetään mm. ulkomailla työharjoitteluissa, oppilasvaihdossa ja ekskursioilla. Voin suositella :)

      http://ib.pkamk.fi/ Löytyy tietoa koulutusohjelmasta

      http://www.pkamk.fi/yhteishaku/ Tänne pitäisi päivittyä jonkun ajan kuluttua tiedot hausta. 27.7. - 7.8. on hakuaika.

      • paha helsinki city boy

        Kuka nyt muka johonkin Pohjois-Karjalan amkkiin haluaa? Ei hän se ole edes Suomessa.


      • innokas1

        Millainen tuo koe oli käytännössä? Oliko vaikea ja kova karsinta? Varmaan testaavat englanninkielen taitoa niin kirjallisesti kuin suullisestikin. Mulla on pari välivuotta takana lukiosta ja kiinnostaisi kyllä lähteä opiskelemaan ja vaihtamaan maisemaa täältä pk-seudulta. On kyllä enkku päässyt vähän rapistumaan sitten lukioajoista, mutta ainahan sitä voi yrittää vielä hakea. :)


      • ei kielipäätä

        moi! kuinkakohan vaikeeta tonne enkunkiel.linjalle on päästä? en ole englannissa mikään mestari... jotenkin se sujuu ja olen myös työskennellyt englannix..mutta en koe kuitenkaan olevani järin hyvä. Haaga-helian sivuilta löytyi mielenkiint.linja jolla olen joskus jo opiskellut (suomeksi).


      • sinne vaan sekaan
        ei kielipäätä kirjoitti:

        moi! kuinkakohan vaikeeta tonne enkunkiel.linjalle on päästä? en ole englannissa mikään mestari... jotenkin se sujuu ja olen myös työskennellyt englannix..mutta en koe kuitenkaan olevani järin hyvä. Haaga-helian sivuilta löytyi mielenkiint.linja jolla olen joskus jo opiskellut (suomeksi).

        Ei sinne mitenkään vaikea ole päästä eikä ne kovin korkeatasoisia ole (mun mielestä), mutta on parempi vaihtoehto hakea Haaga-Heliaan kuin että jää kokonaan kotiin sylkemään kattoon vuodeksi. En kuitenkaan ehkä hakisi, jos olisin käynyt saman linjan suomeksi, koska suomenkielisillä taso on parempi. Itse jouduin enkunkieliselle, kun en päässyt suomenkieliseen. Parasta minusta oli, että vaihtoon pääsi aika helposti ja vaihtokouluja oli paljon.

        Se kyllä ihmetyttää, että miksi Metropolian enkunkielisiin koulutuksiin on niin paljon vaikeampi päästä kuin Haaga-Heliaan? Niillä ei varmaan ole mitään jälkihakuja taaskaan. Eikä niillä näy niin paljoa afrikkalaisia ym. vaan enempi valkoihoisia englanninkielisiä.


    • Opiskelemaan

      Käypä HAAGA-HELIAn sivuilla (www.haaga-helia.fi). Siellä on tarjolla täydennyshakupaikkoja. Joskus pyrkijöistä karsiutuu niin paljon esim. psykologisten testien perusteella, että joudutaan järjestämään täydennyshaku. Näin varmistetaan motivoituneiden ja alalle sopivien opiskelijoiden valikoituminen koulutukseen.

      Onnea hakemiseen!

      • yksi ongelma

        Tuo HH ei tarjoa kuin jotain Siwan kassa -koulutuksia, joten sinne tuskin kaikki haluaa.


      • tasokasta koulutusta
        yksi ongelma kirjoitti:

        Tuo HH ei tarjoa kuin jotain Siwan kassa -koulutuksia, joten sinne tuskin kaikki haluaa.

        Tästäpä olen kokemukseeni nojautuen aivan eri mieltä. Etpä taida tuntea nyt tätä aluetta, joten käypä tutustumassa koulutustarjontaan. Itselläni ei ole ollut mitään vaikeuksia saada jo opiskeluaikana haastavia ja hyviä työtehtäviä hoitaakseni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe