Opiskelemaan kanadaan?

jJ20

Olen nyt menossa lukion 3.selle, eli ens syksyllä ja keväällä kirjotan. Haluaisin Albertan yliopistoon edomontoniin lukion jälkeen (ohjelma ois undergraduate/international business) tarkoituksenani olisi alottaa 2010 syksyllä. koitin etsiä yliopiston sivuilta milloin haku on, mutta en löytänyt sitä. selviää kun syvennyn sivuihin tarkemmin, mutta osaisiko joku antaa jotain suuntaa antavaa aikaa? en myöskään saanut selville mitä kielikokeita tmv. minun tulee suorittaa ennen hakua (enkun k.a lukiossa hieman päälle 9) ja jos joku tietää hyviä sivuja mistä saisi tietoa eri stipendeistä tai kanadassa opiskelusta ylipäänsä niin olisi mukavaa jos viitsisitte linkittää :) ja jos joku opiskelee kanadassa tai sattuu muuten vaan tietämään näistä asioista niin helpottaisi paljon jos saisin kysellä kun olen ihan yksin hakuprosessin kanssa :)

5

2246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivuiltahan

      loytyi kaikki tieto ihan helposti. Mitenkahan ne opiskelut sujuisivat kun alku on jo nain hankalaa?
      Sinun pitaa aloittaa haku ainakin vuotta ennen opiskelujen alkua. Tulee suorittaa TOEFL testi hyvaksyttavasti.

      Se on Edmonton, ei edomonton
      Kanada isolla koolla.

      • Ulkomailla opiskellut

        Hyvä linkki aloittaa tiedonhaku, lue maaopas huolella läpi: http://www.maailmalle.net/Resource.phx/maailmalle/maat/kanada.htx

        Linkkejä voit etsiä googlettamalla study canada, universities in canada, study grants/scholarships/financial aid for canada, itse löysin vaikka mitä, kuten esim. http://www.scholarshipscanada.com/

        Kun kerran olet jo valinnut yliopiston, hakemisen ja muiden asioiden luulisi olevan helppoa. Yliopiston nettisivu ja admissions office ovat parhaita tietolähteitä, ei Suomi24.


      • kanadassa
        Ulkomailla opiskellut kirjoitti:

        Hyvä linkki aloittaa tiedonhaku, lue maaopas huolella läpi: http://www.maailmalle.net/Resource.phx/maailmalle/maat/kanada.htx

        Linkkejä voit etsiä googlettamalla study canada, universities in canada, study grants/scholarships/financial aid for canada, itse löysin vaikka mitä, kuten esim. http://www.scholarshipscanada.com/

        Kun kerran olet jo valinnut yliopiston, hakemisen ja muiden asioiden luulisi olevan helppoa. Yliopiston nettisivu ja admissions office ovat parhaita tietolähteitä, ei Suomi24.

        Moikka,

        Ihan vaan mielenkiinnosta kyselisin että oletko onnistunut saamaan stipendejä esim etsimällä ja hakemalla tuolta www.scholarshipscanada.com:ista ?

        Itse opiskelen Kanadassa, ja onhan niitä stipendinettisivuja vaikka kuinka mutta usein stipendit ovat vain kanadalaisille tai tiettyä ainetta opiskelevalle.

        Hmm.. ulkomaalaisille on hieman hankalampaa löytää stipendejä. Itse olen yrittänyt mutta huonolla menestyksellä.

        Olenko väärässä?

        :)


      • Ulkomailla opiskellut
        kanadassa kirjoitti:

        Moikka,

        Ihan vaan mielenkiinnosta kyselisin että oletko onnistunut saamaan stipendejä esim etsimällä ja hakemalla tuolta www.scholarshipscanada.com:ista ?

        Itse opiskelen Kanadassa, ja onhan niitä stipendinettisivuja vaikka kuinka mutta usein stipendit ovat vain kanadalaisille tai tiettyä ainetta opiskelevalle.

        Hmm.. ulkomaalaisille on hieman hankalampaa löytää stipendejä. Itse olen yrittänyt mutta huonolla menestyksellä.

        Olenko väärässä?

        :)

        En ole opiskellut Kanadassa, eikä sellainen ole suunnitelmissa, kunhan vain huvikseni googlasin aloittajalle malliksi yhden linkin. Ei siis aavistustakaan, että onko tuossa laittamassani linkissa mitään stipendejä ulkkariopiskelijoille. Ulkomailla olen joka tapauksessa opiskellut itsekin ja on ihan totta, että suurin osa stipendeistä on maan omille kansalaisille ja ulkomaalaisten stipendit ovat todella harvassa. Itse joskus etsin vastaavia USA:aan ja enpä oikein löytänyt mitään ja niihin, jotka löysin, olisi tarvittu muistaakseni aika loistavat arvosanat ja suositukset, joten se siitä sitten.

        Eihän siinä toisaalta menetä muuta kuin hieman aikaa, jos silloin tällöin selailee nettisivuja ja etsii eri vaihtoehtoja.


    • ^^^^^^

      Pääsitkö sinne?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      754
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe