Pelien lopettamiseen neuvoa.!

nimetön911

Rayn pelit vie rahani esim eilen sain tilin ja pelannut siitä 100euroa koneisiin olen 18 vuotias eli ei oo minkäänlaisia menoja muutako rayn koneet sinne ne rahat menee onko teillä kertoa miten pystyn lopettaa. olen viime 2kk aikana kokeillut lopettaa ekalla kerralla 10 päivää olin pelaamatta sitten retkahin " no voihan sitä vähä kokeilla" no sinne meniki sitte 20e varmaan no toisella kerralla 3 päivää kaverin kans tutus paikas mis pelataan no houkutteli pitkään ja retkahin sinne meni 30e. olen huomannut että ei koskaan oo lompakossa rahaa ku pelaan ja ku oon pelaamatta kolikoita tulee viikossa jo n.20 euroa pieninä kolikkoina 5,10,20 cent ja 1 euron kolikkoina mut tällä hetkelläkin ei kolikon kolikkoa. no nyt kokeilen lopettaa taas ja toivottavasti onnistun paljon autto ekalla kerralla ku luin näitä juttuja jotka on hävinny 50 000e:täkin ja on saanut elämän raiteelleen toivon että itsellä ei mene siihen. että loppuu pelit nyt. pelaan siis päivittäin ainaki 20-50euroa koneeseen minimi se 20e ja ku rahat on pelattu kokeilen elää pers aukisena lainaan tutuilta esim bensaan 20e josta tankkaan 5e ja pelaan 15e. pelaamisesta saan joka ikinen päivä pahan mielen nyt vähä helpottaa ku saa kirjottaa mut en halua mihinkää soitella tai alkaa käymään missään terapioissa jos olis jotain mikä helpottais.

APUJA KAIVATAAN. kiitos jos joku viittii lukee ja auttaakki mua.

62

7424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noin nuori

      siksi toivon että löydät apua ajoissa. Elämäsi saattaa luisua tosi pahaksi jos jatkat.

      Voi olla ettei ilmaisista nettipeleistä ole mitään apua, mutta kokeile sitä suurinpaan pelituskaan. Jostain sen paranemisen on lähdettävä.

      Onnea lopettamiseen!

    • toma tom

      itse pelasin reilun 20 vuoden iässä kovasti ray:nn pelejä. täyspoteissa rulettia ja black jack:iä pääsääntöisesti. suurin päivässä häviämäni summa oli 700mk joka oli n 2000 mk työttömyys korvauksesta aika iso osa. nooh loppu kuu mentiin sitte matala lentoa rahan suhteen. nyt reilu 30v iässä pelaan tosi harvoin uhka pelejä ehkä 1 kerran kuussa n 2e verran jos sellainen taskun pohjalla sattuu olemaan. täys poteissa en ole käynyt vuosikausiin. pelaamisen lopettaminen on vähän sama kun tupakin lopettaminen. tänään en pelaa/polta huomisesta en vielä tiedä. näin kun ajattelee joka päivä niin lopettamisen "taakka" ei tunnu niin pahalta. tsemiä lopettamisen suhteen sulle.

      T:aikanaan samaisen ongelman kanssa paininut.

    • Teppo Z

      Analysoi miksi pelaat ja korvaa tämä sama tarve jollakin muulla aktiviteetillä !
      Pelaamiseen on aina jokin syy, ja vain sinä voit oman syysi tietää. Kannattaa käyttää ammattiauttajaa/yhteisöä apuna mikäli tarvetta on, ihan reilusti ottaa yhteyttä...ei ne pure.

    • Kokemusta omaava

      missä päin Suomea olet mutta ainakin täällä pääkaupunkiseudulla on myös AA- ja NA-ryhmiä vastaava GA-ryhmä joka on tarkoitettu kaikenlaisten peliongelmien kanssa painiville. Toimintaperiaatteet on kaikissa ryhmissä samat.

      Minulla meni aikanaan noin 50€/pv pelikoneisiin. En pelannut vedonlyöntipelejä tai korttia, ainoastaan peliautomaatteja. Mä menetin perheeni tämän ongelman mukanaan tuoman luottamuspulan takia mutta nyt oma ongelma on hallinnassa. Mulla ei oma itsekuri ja tahdonvoima yksin riittänyt mutta tuo GA-ryhmässä käynti, vaikkakin vain kerran viikossa, auttoi mua. Oma selviytymistarina ei tuntunut miltään kun kuunteli ihmisiä jotka olivat pelihimossaan pistäneet menemään niin auton, asunnon kuin muunkin omaisuuden. Nyt oon ollut 7v kuivilla tuosta ongelmasta. Ei ole elämä edelleenkään helppoa mutta koko ajan paremmin ja paremmin osaan pysyä erossa kolikkopeliautomaateista. Minulla on myös uusi perhe ja sekin on yksi motivaationlähde pysyä peleistä erossa...

      Toivottavasti saat apua ongelmaasi. Se on jo paljon että sen olet tiedostanut ja tunnustanut mutta matka on pitkä. Tukea tarvitset ja toivottavasti sitä löydät.

      • ölli

        Laita irtokolikot lukittuun säästöpossuun ja pidä lompakossa vain pankkikorttia niin ei tule pottipelejä pelattua ...?


    • jioupi

      pelaamisesta pääsee eroon, niin eetet laita rahoja koneeseen!!

    • asdddddddddddddddddddddd

      itse lopetin käteisen kantamisen mukana ja pian tulee vuosi ilman pelikonetta ja nyt pystyn jo kantamaan käteistä;) Eli maksa aina kortilla;)

    • valvoja....

      Ainakin voi aloittaa sillä, että käyt asuinpaikkakuntasi potissa/täyspotissa tekemässä itsellesi pelikiellon. Se on voimassa vuoden ja sinä aikana et voi näissä paikoissa pelikoneita pelata. Tai voithan sinä yrittää livahtaa pelaamaan, mutta se olisi lähinnä itsensä huijaamista ja sinun omaa tyhmyyttäsi.

      Lisäksi ota yhteyttä johonkin tukiryhmään, jos sellainen mahdollisuus on. Pelaamasi rahamäärät eivät ole vielä edes kovin suuria, mutta pääasia on se, mitä itse tunnet. Kierre on hyvä katkaista alkuunsa. RAY tarjoaa jonkinsortin auttavaa puhelinta tälläisissä asioissa. Soita vaikka sinne, pitäisi olla ilmainenkin.

      Myös joku kirjoittaja ehdotti vain muovirahan kantamista mukana. Hyvä idea! Kun ei ole kolikkoja niin kiusaus pelaamiseen voi vähentyä. Lisäksi korteilla toimivia peliautomaatteja, kun ei vielä kaupoissa ja kioskeissa onneksi ole - eikä toivottavasti tule.

      Kerro myös joillekin läheisille tai hyville ystävillesi, että sinulla on vaikeuksia pelihimojen suhteen ja pyydä heitä esim. olemaan pelaamatta (ainakaan kovin kauaa) seurassasi.

    • peliriippuvainen

      kuulostaa todella tutulta toi sun homma... mulla se meni vaan hieman suurempien mittakaavojen mukaan.... tili tuli (750€) ja tilistä jäi (300€) kun kävin pelaamassa ray:n pelisalissa... siellä oli helppo vaihtaa ja kukaan ei kysellyt sen ihmeemmin rahoista...
      mulle tuli asiaa stoppi kun otin itseäni niskasta kiinni ja menin luukulle ja kysyin enemmän tietoa siitä peli kiellosta saleissa... sellaisen kiellon sain vuodeksi ja nyt sitten rahat on säästynyt johonkin muuhun...
      jos satun pelaamaan kaupassa valitsen sellaisen kaupan missä ei ole sitä rahanvaihtajaa koska kaupan kassasta on harvemmin vaihtaa mitään isompia summia ja se on sitten jäänyt vähemmälle se pelaaminen...
      apua saat ja kannattaa hakea ray:n omilta sivuilta sieltä löytyy hyvin seikkaperäisesti kaikki... sieltä löytyy myös linkkejä oman paikkakunnan avohoito ohjelmiin sun muihin systeemeihin...
      eli ota reippaasti yhteyttä auttavaan puhelimeen tai nettiin koska siitä on apua...
      ja lohdutuksen sanana pelaan edelleen mutta huomattavasti pienemmissä määrin...

    • suurempia velkoja

      Mieheni jäi juuri "kiinni" lähes 40 tuhannen lainoista, jotka kaikki ovat menneet eri pokerisivustoille ja automaatteihin.

      Nyt hän aloittaa käynnit GA-ryhmässä, nähtäväksi jää onko apua.

      Vaatii todella vahvan itsetunnon ja päättäväisyyden, että ongelmat pystyy ratkomaan yksikseen. Siksipä toivon, että kuitenkin, vaikka asiaa vastaan oletkin, ottaisit yhteyttä ensin Peluuriin. Voit keskustella nimettömänä ja harkita tarpeen ollen myös terapiaa.

      Olet nuori ja elämä edessä, älä hyvä ihminen tee sitä virhettä, että ajaudut velkakierteeseen, sillä juuri niin monelle käy.
      Voin kertoa, että 400 egee kuukaudessa MUUTAMAN vuoden ajan on erittäin vittumaista maksettavaa.

      Toivottavasti pääset peleistä eroon, uskon niin, koska kuitenkin osaat myöntää ongelman! Hyvää kesää!

      http://www.peluuri.fi/

    • ratkaisu on

      Mulla ei ole tuota ongelmaa, koska en pidä juurikaan käteistä lompakossa. Maksan kaiken pankki- tai luottokortilla.

      Muutenkin pidän hedelmäpelejä ja muita uhmapelejä todella typerinä ja kyllästyttävinä, en ymmärrä miten niihin muka voi jäädä koukkuun. Minä pidän paljon enemmän tietokonepeleistä, niissä on sentään jotain tekemistäkin. World of Warcraftia en ole uskaltanut kokeilla, pelkään että siihen koukuttuisi liikaa.

      • markkkkk

        no asiahan on yksinkertainen.... et vaan pelaa! ;)

        mutta ehkä parhaiten auttaa se mikä toimii juopottelijoillakin... et kanna pankkikorttia mukana , ja vain vähän käteistä... jos sulla on vaa 2€ taskunpohjalla nii et voi hävitäkää paljoo


      • vihainenpeliriippuva

        nykyään on niitä korttipelikoneita, että saa oikeen kortiltakin kuluttaa kaiken. AIVAN SAIRASTA. Pelikoneita on kiva pelata silloin kun on esim kauppaostoksista jäänyt jokunen euro ylimääräistä. esmi. 2e kolikko... Ei niissä pelikoneissa ole enää mitään muuta ideaa kun riistää nuorten/eläkeläisten rahat.


    • Toinen läheinen

      Luotan tuohon ohjelmaan, joka auttaa eroon riippuvuudesta peleihin. Samat periaatteet ovat myös alkoholista ja huumeista irti haluaville. Päätös vain että tänään en pelaa. Säännöllinen ryhmässä käynti jossa on muitakin jotka haluavat selviytyä pelaamatta ja korjata elämänsä ja ihmissuhteensa. - Pikavipit ovat toinen kirous tässä pelaamisen maailmassa.

    • ahahahahah

      No meneepä rahat hyvään tarkoitukseen. Tee vaan työtä enemmän ja pelaa ne kaikki ain;) Ois parempi jos rayn rahat annettaisiin veronpalautuksena kaikille työssäkäyville kansalaisille

    • nykyinen ammattilainen

      Hyvin tuttu ongelma, itse olin samassa iässä ja samoilla tuloilla melko samassa tilanteessa. Oma ongelma oli "helppo" ratkaista. Kesällä tuli oltua sen verran syrjäisessa paikassa ettei pelaamiseen ollut mahdollisuutta. Tuo nyt ei mikään ratkaisu ongelmaan ollut, vaan sinä aikana tapahtunut asian perinpohjainen miettiminen. Tajusin että koko hommassa ei ollut mitään järkeä. Nämä pelit kun on suunniteltu siten, että ne toimivat rahankerääjinä. Siis tavallaan piiloverotuksena. Mahdollisuutta ei isoihin voittoihin ole, joten tuurillaan ei pysty voitolle jäämään. Ellei sitten pelaa paria euroa ja sillä voita huikeata 20€ pääpottia, jolla ei mitään vaikutusta ole mihinkään.

      Kuitenkin kun pelaaminen on pienen ikäni ajan kuvioissa matkassa niin pelejä tuli edelleen pelattua ja ajoittain jopa pelihimo iski, mutta ei läheskään siinä mittakaavassa kuin ennen. Viimeisenä käännekohtana oli se, että R-kioskilta löysin Vuoksenmaan kirjan vedonlyönnistä. Tätä luettuani aloin kiinnostumaan tosissaan urheiluvedonlyönnistä, etenkin kun jalkapallo-hullu olen. Pikkuhiljaa alkoivat uhkapelien mekaniikat selviämään ja innostus peliautomaatteja ja muita lottoja kohtaan loppumaan. Jopa siihen pisteeseen, että tilanteessa, jossa ainoa ajanviete oli rayn automaatilla pelaaminen, sorruin pelaamaan kahdella eurolla josta seurasi valtava häpeän tunne useaksi päiväksi. Ei siis siksi että olisin sortunut pelaamaan, vaan siitä että olin niin tyhmä että hukkasin rahojani peliin jossa etu on pelinjärjestäjällä.

      Myöhemmin aloitin pokerin opiskelun ja nyt alkaa olla 5-6 vuotta takana täysi päivästä urheiluvedonlyönti- ja pokeri-ammattilaisuutta. Varsinaista pelihimoa ei ole ollut vuosiin, kyllästymistä enemmänkin. Uhkapelit eivät tuo mitään jännitystä eikä niissä voittaminen mitään iloa. Sen verran siis selvennyksenä että vedonlyöntiä ja pokeria en pidä itselleni uhkapelinä, koska useampi voitollinen vuosi on takana ja omaan osaamiseen vahva luottamus. Ja edelleenkin kyseessä on toive-ammatini, mutta isoilla voitoilla ja onnistumisen ilolla ei ole yhteyttä. Enemmänkin hyvin tehty työ tuo ne parhaat fiilikset.

      Siis yhteenvetona voisin suositella aluksi pelien välttelemistä. Eli kiertää kaukaa täyspotit, marketit, baarit ynnä muut paikat joissa näitä pelejä tarjotaan. Helppoa, eikö totta... Ja yritä opetella ymmärtämään näitä pelejä ja miksi niitä ei kannata koskaan pelata. Ja mitä seuraamuksia niiden pelaamisella on. Ehkä jopa opetella pokeria tai vedonlyöntiä. Siis ihan oikeasti opiskella. Ja panokset pieninä pitäen ei merkittäviä vahinkoja pääse syntymään. Esimerkiksi tuttuni, jonka kuukausi tulot olivat ~5000€, pelasi 5€ pelikassalla pokeria tasoilla, joilla yksittäiset suurimmat tappiot noi ½€ ja tunnusti pelkäävänsä tuon pelikassan häviämistä. Eli jännitystä ei kyllä rahan puolesta tullut, vaan jostain muusta.

      Pelkkä pelien välttely ei toimi vaan tekee sinusta tikittävän aikapommin, joka jossain vaiheessa pelaamiseen sortuu. Ja toisaalta rahapelit voivat olla hyvinkin kehittävä ja mielenkiintoinen harrastus, jos itsekuria löytyy. Joillekin harvoille jopa ammatti. Tosin ammatiksi en kyllä suosittele, siinä määrin raskasta ja aikaavievää tuo on, että jos ei todellista mielenkiintoa ja "intohimoa" hommaan löydy, niin ura-valinta voi jossain vaiheessa kaduttaa.

      Sekavaa tekstiä, mutta enpähän koskaan ole lahjakas kirjoittamisessa ollut. Eli sitä pyydän anteeksi, toivottavasti tuosta ajatuksen lennosta saat kuitenkin kiinni.

      PS. Rayn keräämät rahat eivät mene yhteiseen hyvään, vaan kyseessä on rahankeräys järjestö, joka mahdollistaa poliitikkoille rahojen suuntaamisen suoraan haluamaansa toimintaan. Tuskin ovat niitäjärjestöjä, joihin nuoret, vanhukset, syrjäseutujen ihmiset yms jotka näistä rahoista suurimman osan lahjoittavat, haluaisivat niiden menevän. Ja rayn pelit ovat myös ylivoimaisesti suurin peliongelmien aiheuttaja.

      • kaksi kertaa

        Itsekin olen samalla "uralla" ja jos jollekkin peliriippuvaiselle suosittelet tämän tyyppistä elämää niin siinä kyllä mennään ojasta allikkoon. Tämä vaatii ennenkaikkea kylmää päätä, raha on tässä vain pelinappula, eikä siihen saa tulla mitään riippuvuutta. Ei tämä ole niin hohdokasta elämää kuin luullaan, täyttä työtä. Mulle tämä on sopinut toistaiseksi, mutta olen tehnyt sen valinnan että mulla ei ole perhettä. Asunnot ja hieno auto ei kuitenkaan korvaa läheistä ihmissuhdetta.


      • nykyinen ammattilainen
        kaksi kertaa kirjoitti:

        Itsekin olen samalla "uralla" ja jos jollekkin peliriippuvaiselle suosittelet tämän tyyppistä elämää niin siinä kyllä mennään ojasta allikkoon. Tämä vaatii ennenkaikkea kylmää päätä, raha on tässä vain pelinappula, eikä siihen saa tulla mitään riippuvuutta. Ei tämä ole niin hohdokasta elämää kuin luullaan, täyttä työtä. Mulle tämä on sopinut toistaiseksi, mutta olen tehnyt sen valinnan että mulla ei ole perhettä. Asunnot ja hieno auto ei kuitenkaan korvaa läheistä ihmissuhdetta.

        Pitkälti ihan samaa mieltä olen ja se ilmeisesti ei täysin auvennut sekavasta viestistäni. Pitkälti samassa tilanteessa olen kuin sinäkin eli täysipäiväistä työtä tällä hetkellä ja myös olisi vaikea kuvitella perheen sopivan tätä työtä tekevälle. Ja minullakin se on oma valinta. Tai no tietystihän tapoja on erilaisia eli joltain perheelliseltäkin varmaa voisi onnistua. Ja raha ei tähän työhön ole se suurin motivaattori. Mutta nämä nyt ovat sivuseikka.

        Se mitä tällä viestilläni hain on se, että peli-ongelma ei ratkea välttelemällä pelejä. Jossain vaiheessa tulee eteen se tilanne jossa näitä pelejä ei välttämättä voi vältellä ja silloin vanha ongelma palaa takaisin. Samahan se on alkoholismissa tai muussa vastaavassa "sairaudessa".

        Paras tapa päästä kokonaan irti ongelmista on asioiden perinpohjainen miettiminen ja käsitteleminen. Paras tapa mielestäni peliongelmassa on tutustua näiden pelien toiminta-mekanismeihin. Näin tajuaa pelaamisen järjettömyyden. Tämä ei vaadi ammattilaiseksi ryhtymistä eikä edes harrastamista. Senhän tuossa aikaisemmassa viestissäni jo mainitsin. Itselläni tuo tapa toimi hyvin. Siis peli-ongelmasta todellakin kärsin nuorempana ja edellisestä "uhkapelistä" on jo vuosia aikaa.


    • nanana

      Mä pääsin irti pelihimostani kun poikaystäväni kertoi että niistä pelikoneistä ei ole mitään isoa pottia tulossa että jos halua voittaa sit mieluummin pelaa lottoa, sieltä olis jotain tulossakin, mutta en viitsi lottoakin enää pelaata ja hedelmäpeleistä pääsin samalla sekunnilla irti kun tajusin niiden turhuuden.

    • voimapiiri

      Syyskuussa alkaa uusi Voimapiiri-tekstiviestipalvelu rahapeliongelmaisille. Ilmaisessa palvelussa voi keskustella samassa tilanteessa olevien kanssa tai saada puhelimeen neuvoja siitä, miten koukusta pääsee irti.

      Samanlainen palvelu on ollut toiminnassa päihdeongelmaisille. Peliriippuvuuden hoito on kuitenkin Suomessa vielä lapsenkengissä, toteaa YLE Uutiset. Peluurin Tapio Jaakkola kertoo, että peliongelmaiset joutuvat turvutumaan A-klinikoihin, joita ei edes ole kaikilla paikkakunnilla, eikä edes ammattilaisilla ole aina tarpeeksi tietoa peliriippuvuudesta.

      Lähde: YLE

    • voimapiiri

      Syyskuussa alkaa uusi Voimapiiri-tekstiviestipalvelu rahapeliongelmaisille. Ilmaisessa palvelussa voi keskustella samassa tilanteessa olevien kanssa tai saada puhelimeen neuvoja siitä, miten koukusta pääsee irti.

      Samanlainen palvelu on ollut toiminnassa päihdeongelmaisille. Peliriippuvuuden hoito on kuitenkin Suomessa vielä lapsenkengissä, toteaa YLE Uutiset. Peluurin Tapio Jaakkola kertoo, että peliongelmaiset joutuvat turvutumaan A-klinikoihin, joita ei edes ole kaikilla paikkakunnilla, eikä edes ammattilaisilla ole aina tarpeeksi tietoa peliriippuvuudesta.

      Lähde: YLE

    • Sivusta seurannut..

      Monta monituista kertaa olen kaksnelosen keskusteluja lukenut, mutta koskaan en ole niihin vaivautunut vastaamaan. Tämä aihe koskettaa kuitenkin niin läheltä, että en voinut olla sanomatta omaa sanani asiaan. Eli tässä sinulle, ja muillekin viestiketjuun kommentoiville.

      Eli, minä olen peliriippuvaisen läheinen. Olen sivusta seurannut ja taistellut tuota pirullista sairautta vastaan. Niin, kyseessä on sairaus, riippuvuus, joka on verravissa alkoholismiin tai huumeriippuvuuteen. Te, jotka toteatte:" Hei, älä vaan pelaa, se on typerää, se on turhaa", ette tiedä mistä puhutte. Peliriippuvainen elää paineen ja ahdistuksen alla, eikä hän itse tee valintaansa pelaamisestaan. Ei ainakaan silloin, kun ollaan syöksykierteessä ja peli vie.

      Meillä kävi tuuri. Hän jäi ikäänkuin rysän päältä kiinni ja pystyimme puuttumaan tilanteeseen. Itse hän totesi, että odotti sitä, jotta saisi apua. Ei hän olisi sitä pystynyt pyytämään, hävetti liikaa. Oma päättämättömyys ja heikkous kohdata oma ongelmansa oli liian suuri. Nyt kaikki on paremmin, rahaongelmat ovat hoidossa, hän käy vakituisissa töissä. Peliongelmainen kokee olevansa turvassa. Mutta onko se harhaa? Näin väittäisin ainakin minä. Olen kolunnut jokaisen opuksen ja teoksen aiheesta, vieraillut jokaisella nettisivustolla ja keskustellut ammattiauttajien kanssa. Ei ongelma häviä, että selvittää vain ja ainoastaan niiden seuraukset? Täytyy paneutua niiden juurille ja syyhyn: Mikä saa minut pelaamaan, mitä minä kenties haluan korvata pelaamisella elämässäni? Olemme keskustelleet asiasta paljon, ja käyneet erilaisissa tapaamisissa. Ne auttavat, vertaisten tuki on ensiarvoisen tärkeää. Valitettavasti paikkakunnallamme ei ole vielä tunnistettu tätä riippuvuuden muotoa, joten välimatkat ovat pitkiä. Se rasittaa läheisiä, kaikki tutkat ovat kokoajan herkillä.. Mitä jos kaikki alkaa uudestaan..?

      Sinulle nuori, joka painit samaisen ongelman kanssa. Älä ole asiasta hiljaa. Totesit, että kirjoittaminen auttaa : JATKA SITÄ! Älä missään nimessä hautaa ongelmaasi ja kuvittele, että sitä ei ole olemassa. Aina, kun tunnet kolikon polttavan taskussasi ja toivot pelikonetta vierellesi, niin saisit ääneen huutaa : MINULLA ON ONGELMA. On hyvin valitettavaa, että peliriippuvuuden hoito on Suomessa vielä lapsen kengissä, mutta jos aikaisemmissa viesteissä mainittuja vertaistukiryhmiä on paikkakunnallasi, niin lähde ihmeessä niihin mukaan. Ole rohkea ja reipas, teet itsellesi ja loppuelämällesi palveluksen. Tunnusta itsellesi, että pelaaminen tuottaa sinulle pahaa oloa, ja sinun itsesi on tehtävä asialle jotain. Toivon, että lähipiiristäsi löytyy ihmisiä, jotka ovat tukenasi, sillä tulet tarvitsemaan sitä. Olen avoin ja rehellinen, niin itsellesi kuin muillekin. Se on ensimmäinen askel parempaan. Muista, että kyseessä on sairaus, josta voi jossainmäärin toipua, mutta ei varmaankaan parantua.. Ei alkoholistikaan voi ottaa "yhtä" ryyppyä..Täytyy olla vahva ja tunnustaa totuus.

      Kaikkea hyvää sinulle. Muista, että sinulla on tulevaisuus edessäsi, sinä itse määrittelet millainen siitä tulee! Onnea matkaan :)

    • Miten käy, kun pelaa

      Lue Rulettipäiväkirja (by Anneli Poutiainen), niin ymmärrät, miten pahasta sairaudesta on kysymys ja miten sairaus etenee pikkuhiljaa. Luin, ymmärsin ja lopetin pelaamisen.

      • Kirjan lukenut

        on peliriippuvuus, jos siitä ei pääse irti. Häpeä ja syyllisyys, kasvojen menettäminen ovat mm niitä asioita, jotka johtavat jopa itsemurhaan kuten kirjan kirjoittaja AP kuvaa.


    • Miten on mahdollista?

      Nämä "mummopelien" voittotodennäköisyydet ovat suunniteltu luonnostaan sellaiseksi, että pitkällä tähtäimellä jokainen pelaaja niissä tappiolle. Ihmettelenki, miten jotkut voviat retkahtaa tällaiseen typeryyteen. Nettipokeririippuvaiset voin jotenkin ymmärtää, sillä niissä sentään sentään voi VOITTAA, mikäli vain osaa pelata. Näissä eläkeläisten rahalingoissa ei vakipelaaja jää KOSKAAN VOITOLLE.

    • arab.

      mee heti pankiin, tilaa uusi electron maksu panki korti, laitta sopimus pankisi kansa että kyseiseen panki kortin ei vaan saa nosta raha noin vuosi sopimus, ja lisäksi paa semmonen sopimus pankin kansa etei sina voit nosta raha vuoden tai kahden vuoden aika.vaikka käyt pankin tiski henkilökohtaisesti, semmonen sopimus joka ei eres sina voi purka kahdeen vuoden ajan.


      electron panki korti kyllä saat silla tankata ja osta tavara kaikialla, mutta se ei käy nettin pelaamisen eikä muuta ihmeetä rosvo peliakaan,...

      ne rosvo koneet ,(,,,,,,,,) ovat sen kyllä huomaneet että electron visalla on laaja asiakas piiri, sen taki ne oo taas keksimässä joku menetelmä joilla tehä köyhistä väkea enemään köyhä.,sil et pian saa myös maksaa pelinsa electron ja visalla.

      ei siinä ole mikään hevettävä menna pankiin muokamaan omaan tilin ja maksu kortin sopimus, .

      arabi maailmassa saa hävettä vain jos on rosvoomassa joku.

    • nimetön911

      Noniin 3 viikkoa sitten oli asiat huonosti tällä hetkellä menee hyvin rahaa olen laittanut 0 euroa koneisiin tai muuhun rahan peluuseen kovasti hyvä kaverini kysellyt "oletko vielä pelilakossa" olen vastannut en ole lakossa vaan lopettanut pelien pelaamisen rahaa on lompakossa ollut jatkuvasti paljon jolla olen saanut maksella ostoksia. olen päättänyt alkamaan säästämään noin 1000e/kk. olen yllättynyt paljonko vastauksia tämä kyseinen viesti on saanut aikaan sen sanon että en varmastikkaan ala pelaan enään, koska olen jääräpää enkä pelaa ei ole käynyt enään mielessäkään pelaaminen eikä tee kipeää. te jotka olette vielä näin alku vaiheessa niinku minä olen. lopettakaa ihmeessä. olen kuulut että nykyään on jo pelikoneita joita voi pelata visa electronilla ja peliriippuvaisethan tästä taas kärsii helppohan se on varmasti sillä höylätä koneeseen rahaa ja saada paska olo.!

      • pankkiautomaattiin

        Peliautomaattiriippuvuuteen saa apua sillä, että laskee päivittäisen nostorajan 20 euroon automaatilla ja maksaa ostokset aina kortilla.
        Viime aikoina olen pahasti retkahtanut juuri kauppamatkoilla ja löytänyt itseni jostain RAY:n pelisalista tai hakkaamassa baarien automaatteihin rahaa,


    • nimetön911

      Nuorten peliriippuvuus loppuu tulevaisuudessa veikkaukselle tullut k18 ikäraja ja myyjät ovat kuulemma todella tarkkoja kelle myy veikkauksen pelejä koska voidat saada sakkoja/ menettää luvan myydä pelejä. ray:lle toivon myös tulevaisuudessa k18 ikärajoja tai pelit pois ja ainoastaan pelisaleihin pelit ja k18 ikäraja.

      • pläyer

        pelikoneet antavat 90% laittamasi rahat takaisin eli siitä voi päätellä jo että häviölle siitä yleensä jää ) melkein jokainen pelikone perustuu pelkästään tuuriin) ja itse tämän kirjoittaaneena en silti tajunnut sitä kunnes löysin pitkävedosta paremman vaihtoehdon! toki pelaan vielläkin pelikoneita mutta yritän pelata aina mahdollisimman pienillä panoksilla ja vähällä raha määrillä toki vielläkin tulee ratkettua välillää tunkemaan 100€ koneeseen mutta hyvin harvoin. pitkäveto on minulle nykyään pieni tulon lähde joka kuukausi ja siinä saa jännittää aivan eri tavalla kun pelikoneissa . aluksi pitkäveto voi tuntua tylsältä mutta ajan kanssa huoma että se on paljon parempi vaihtoehto kun pelikoneet. toki pitkäveto on myös vähän tuurista kiinni mutta jos omaat hyvän tietämyksen urheilu joukkueista niin olet melko hyvissä asemissa. suosittelen!


    • .

      .

      • nimetön911

        pelaaminen jatkunut eikä millään pysty lopettamaan sitä "ihanaa pelaamista" koulut loppunu työttömänä ollaan ja päivät menee kioskeilla rayn pelejä pelatessa. rahaa tililtä kyllä löytyy mutta päivässä menee se 20-50e joka on tosi paljon työttömyys korvaukseen nähden joka n. 200e/kk!! nyt pitää pystyä lopettamaan jo tämä peli helvetti! sitä ei tiedä 10vuoden päästä minkälaisissa veloissa jo oon.! Tästä se lähtee.


    • lambi888

      Itse pelasin unibetille aina rahani kun oli tilipäivä. Kahtena kertana voitin 2000€ mutta hävisin sinne n. 50000€. Yhtenä tilipäivänä kun olin taas hävinnyt kaiken mikä laskujen jälkeen jäi käteen päätin että nyt saa loppua ja laitoin itselleni 6kk pelikiellon. Aiemmin unibet oli joka päivä mielessä ja kova kuumotus että on pakko päästä pelamaan ja muutamana kertana otin pikavippiä että pääsen pelamaan. Kaksi vuotta oloni oli surkea. Nyt pelikielto on ollut n. 3kk ja on kyllä voittajafiilis kun ei enää ole kuumottavaa tunnetta päältä pyörittämään rulettia.
      Poikaystävälleni en ole kertonut peliongelmastani mutta ajattelin kyllä kertoa, sillä haluaisin puhu asiasta jollekkin läheiselleni joka olisi myös tukijana ettei mitään retkahtamista tapahdu tai esim. kaupassa käynnin yhteydessä ei tulisi kolikoita syötettyä koneeseen.
      Halusin vain kertoa oman tilanteeni ja sanoa vaan että tahdonvoimaa vaan! :)

      • Vähän pelaava

        Ymärtää, että ne pelit ei ole sitä varten, että pelaaja voittaa nisstä rahaa. Ne ovat sitä varten, että RAY tekee nillä rahaa.


      • Hp
        Vähän pelaava kirjoitti:

        Ymärtää, että ne pelit ei ole sitä varten, että pelaaja voittaa nisstä rahaa. Ne ovat sitä varten, että RAY tekee nillä rahaa.

        Yksi mikä auttoi minulle oli tosiasioiden ymmärtäminen, elikkä se että RAY:n rahat ei mene läheskään kaikki "kansanterveydelle" vaan esim. Antti Kaikkosen ylisuuriin kokouspalkkioihin.

        Jotenkin vaan kun luki näitä RAY sotkuja niin pelaaminen loppui kuin seinään. Toivotan ulkomaiset kilpailijat RAY:n apajille tervetulleiksi. Itse haen jatkossa jännitystä elämään verojen ja veroluontoisten maksujen kiertämisellä.


    • peliriippuvainen

      olen 13vuotias ja tunnen itseni peliriippuvaiseksi pelaan päivässä noin 10e...yleensä varastan rahaa isältäni ja pelaan sen mitä minun pitää tehdä kun en enää itse pysty kontrolloimaan itseäni ? AUTTAKAA

    • Apua on saatavilla

      UHKAPELIRIIPPUVUUS on sairaus josta voi toipua.
      Uhkapeliriippuvuus on salakavalasti ja hitaasti etenevä tunne-elämän sairaus, jota ulkopuolisen on vaikea havaita. Tunnusomaisia oireita ovat mm. salailu, velkaantuminen, valehtelu ja mielialojen suuri vaihtelu. Pakonomaisen pelaamisen kierre tuhoaa vähitellen ihmissuhteet, taloudenhallinnan, perhesuhteet, mielenterveyden ja elämänhallinnan. Peluri usein vähättelee ongelmaansa loppuun saakka, kunnes päätyy umpikujaan tavalla tai toisella ja ongelman laajuus paljastuu läheisille.Avun hakemisen ja vastaanottamisen kynnys on äärimmäisen korkea. Ongelmasta toipumiseen tehokkaimmaksi tavaksi on todettu vertaistuki. Vertaistukiryhmiä toimii maailmanlaajuisesti satoja. Myös Suomessa toimii useita vertaistukiryhmiä. Seuraavassa on kuvattu lyhyesti ryhmien toimintaa:

      Nimettömät Pelurit (GA, Gamblers Anonymous)
      -on miesten ja naisten vertaisryhmä, jossa he jakavat keskenään kokemuksensa, voimansa ja toivonsa voidakseen ratkaista yhteisen ongelmansa sekä auttaakseen toisia tervehtymään pakonomaisesta pelaamisesta.

      -ainoa jäseneksi pääsyn vaatimus on halu lopettaa pakonomainen pelaaminen.

      -jokainen ongelmapelaaja, joka haluaa lopettaa pelaamisen, on tervetullut GA:han riippumatta rodusta, sukupuolesta, ihonväristä,
      kansalaisuudesta, kielestä, rikos- tai luottohistoriastaan, uskonnollisesta/poliittisesta vakaumuksesta tms. ominaisuudesta.

      -GA:ssa ei ole mitään velvoitteita eikä jäsenmaksuja; toimimme omavaraisina omien vapaaehtoisten avustusten pohjalla.

      -GA ei ole yhteydessä mihinkään aatteelliseen, uskonnolliseen tai poliittiseen suuntaukseen, järjestöön tai laitokseen. Se ei myöskään halua ottaa kantaa mihinkään kiistakysymykseen eikä asettua enempää puolustamaan kuin vastustamaankaan mitään.

      -Ainoa päämäärämme on olla pelaamatta ja auttaa toisia pelureita saavuttamaan pelaamattomuus.

      -Kokousten pääkieli on suomi. Kirjallista materiaalia saatavilla myös englanniksi tai ruotsiksi. Kielitaidottomuus ei ole este toipumiselle, kokouksissa kaikki puheenvuorot ovat vapaaehtoisia. Kokouksiin voi tulla ilmoittautumatta. Kokouksessa luetaan 12 askeleen toipumisohjelmaa ja jokaisella on yhtäläinen oikeus puheenvuoroon omista kokemuksistaan. Paikalla on ainoastaan uhkapeliongelmasta toipuvia, ei ulkopuolisia (poliisia, lääkäriä tms.) Yhteenkuuluvaisuuden tunne vertaisten kesken on tärkeä tuki toipuvalle. Kokouksessa noudatamme tiettyjä periaatteita, tärkeimpinä nimettömyys ja luottamuksellisuus. Kokemukset jaetaan anonyymisti ja käsitellyt asiat pyritään pitämään luottamuksellisina. Tämä vahvistaa ryhmähenkeä ja madaltaa kynnystä avoimeen ja rehelliseen itsetutkiskeluun.





      Vertaistukiryhmät toimivat:



      HELSINKI:

      Keskivikkoisin klo 18

      Kampin palvelutalo, Salomonkatu 21 B

      00100 HELSINKI



      ESPOO

      Torstaisin klo 18

      Haukikappeli, Ukkohauentie 1

      02170 ESPOO



      TAMPERE

      Tiistaisin klo 18 ja

      Sunnuntaisin klo 14

      Sotkankatu 20 käynti sisäpihalta 33230 TAMPERE

      Lisätietoja 040-8728031





      TURKU

      Tiistaisin klo 16.15

      Turun A-klinikka, Brahenkatu 12a, 8.kerros



      VAASA

      Torstaisin klo 18

      Palosaaren SRK-keskus, Kapteeninkatu 14-16



      HÄMEENLINNA

      Tiistaisin klo 18

      Turuntie 1, Hämeenlinna

      Lisätietoja 044-5140615



      JOENSUU

      Sunnuntaisin klo 14

      Rantakylän Soropissa, Venetie 12

      Lisätietoja 040-9122349



      KITEE

      Tiistaisin klo 19

      Kerhohuone, Harjuntie 5E, 82500 Kitee

      Lisätietoja 046-6376596



      OULU

      Keskiviikkoisin klo 18.30

      Kumppanuuskeskus, kokoustila Pikkuseppä

      Isokatu 47, 90100 OULU



      PIEKSÄMÄKI

      Sunnuntaisin klo 14

      Opintie 2 Vanha lukio



      Lisätietoja netissä: WWW.NIMETTOMATPELURIT.FI
      Auttava puhelin 040-810 9161 joka päivä 16-21

    • Hawko

      Yksi toimiva temppu on, että lopetat kokonaan käteisen käyttämisen. Näin ei tule turhia kolikoita lompakkoon. Vaikka niitä korttilla pelattaviakin koneita on jo, niin luulisi tämän vähän auttavan. Ja niihin korttikoneisiin voi asettaa rajoituksen. Esim. 5€/päivä maksimi nosto.

    • GTAman

      Se on kyllä todella julmaa että voi pelata kortilla nykyään. Kannattaa miettiä homma siten, että ei vaan yksinkertaisesti pelaa niitä koneita. Maailman yksinkertaisin juttu: ei vaan pelaa. Ja mielestäni tuo että jättää rahat kotiin ei ole hyvä keino, koska sen pelihimon pystyy voittamaan vain silloin, kun on käytännössä mahdollisuus pelata (siinä yleisimmässä tapauksessa, että pelaa lähes kaikki omat rahat mutta ei lainaa rahaa pelaamiseen). Itse olen ollut pelaamatta pitkiäkin aikoja, mutta se on johtunut vain ja ainoastaan siitä että ei ole ollut mahdollisuutta tuplapotille tai pokerille. Jos lähes päivittäin pelaa, niin lopettaminen onnistuu vain sillain, että on rahaa ja liikkuu ulkona pelaamatta. Parin päivän pelaamattomuuden jälkeen luulisi että homma on hoidettu mutta ei. Sitten vasta alkaa se pahin: masennus, tylsyys, kädet tärisee, tulee stressiä jne. Mutta se helpottaa kun ajattelee "että olen maailman paras ihminen jos onnistun tässä" ihan sama onko ollut koukussa vuoden vai 6. (itse olen ollut 5-6 vuotta, nyt vihdoin raitis). Ja vaikka se lopettamisen tuska on fyysisesti hirveä ja raskas, niin henkisesti se on sen peliaddiktielämän parasta aikaa, kun pääsee vihdoin pois siitä maailmasta. Ja muistakaa että jos todella pelaatte monta kertaa viikossa niin ei ole mikään ratkaisu vähentää pelaamista. Vaan pitää lopettaa, kokonaan. Se on se oikea kosto RAYlle. Ja loppuu se itseään vastaan taistelu. Kun on viikon elänyt rahaa taskussa pelaamatta, niin alkaa jo helpottaa. Sen jälkeen pari viikkoa voi tuntua tyhjältä, mutta kuitenkin hyvältä, kun tietää, mihin on päässyt. Siinä oppii jo tajuamaan rahan arvon. 20 e on iso raha. Yhen viikon jälkeen ei parhaimmassa tapauksessa edes raaski pelata. Ja on turha palkita kahden päivän pelaamattomuus laittamalla vaihtorahat tuplikseen kun osti Ärrältä kahvin tai Siwasta purkkaa vitosen setelillä. Elämä on ihmisen parasta aikaa.

    • Nimetön911

      Viesti ketjun alottaneena kerron miten minulla menee tällä hetkellä eli 3.5 vuotta viime kirjotuksista...

      Palkkatyössä ollaan ja vanhempien tykönä vielä asutaan. pelaaminen on muuttunut astetta taas vakavemmaksi, 50euroa päivässä pelikoneisiin ja 200-500e viikossa netticasinoihin!!!

      Velkaa ei ole tullut, mutta säästöjä kulutut aivan pirusti!!

      En ole kertonut peliriippuvuudesta kenellekkään, enkä halua läheisilleni kertoa.
      Ulos päin näytän vakaa varaiselta (reilu parikymppisellä 30 000e auto)
      mutta todellisuudessa olen täysi nolla jätkä.!!

      Kertokaa minulle neuvoja miten pystyisin, liittymään netissä johonki peliriippuvuus ohjelmaan, jonne ei tarvisi soitella tai kertoa omaa nimeä!

      NYT HALUAN OIKEASTI LOPETTAA TÄMÄN PELIVANKINA ELÄMISEN!!


      Viimevuonna pelasin yht: n.15 000e
      Tämä vuosi mennyt tappiollisesti n. 3000e

      Miettikää jotka alotatte pelaamisen, mitä tämmöisillä rahoilla saisi.

      Pelottaa muuttaa omaan asuntoon, että miten saan pakolliset raha-asiat hoidettua ennen kuin pääsen kuiville tästä pelaamisesta.

      Apuja kiitos.

      • bonuspeli1

        Et osaa pelaa, punaista ruletissa ens kerrralla. Ja gonzosta on varmat voitot kans.
        Jacks or better kannattaa kans opetella tuplaamaan, niin et häviä koskaan.


    • nimetön911

      Tämä päivä ei mennyt vielä nappiin!

      Täyspotissa 150e tappiot..

      Nyt ne loppuu oikeesti! ei pelejä enään.

    • nimetön911

      3 päivä pelaamatta tuntuu hyvältä!! :)

      kirpasi katsoa toki tiliä viikonloppuna 416e oli mennyt netticasinoon.

    • bloginpitäjä
    • nimetön911

      Tämä sama mies ilmottautuu TAAS peli-illan jälkeen illan tappiot 280e.. viime kussa laskeskelin, että 10 000e tänä vuonna hävinnyt puhasta rahaa koneisiin/casinolle. kyllä tilannne on nyt se että pelaaminen täytyy lopettaa tänään 12.11 klo 3.55! tämän vannon koko suomi24 kansalle!! väli rapotteja kuuluu mutta ainoastaan positiivisiä. kiitos ja anteeksi pekut pystyyn nyt yhden nuoren puolesta kaikki.

      • nimetön911

        5 päivää mennyt 0e pelattu.


      • pelaatkohtalisää
        nimetön911 kirjoitti:

        5 päivää mennyt 0e pelattu.

        Onko sulla edes paljoa rahaa millä pelata nyt? Jos ei niin himot tulee ku taas saat rahaa.


    • nimetön911

      kyllähän tässä ei olla päästetty raha asiota niin huonolle mallille että olisi pers aukinen ollut. peliriippuvuus ajan (n.5vuotta) tili näyttänyt koko ajan 10 000e. tänä vuonna ollaan tehty kovasti töitä jotta on ollut varaa hävitä tämän vuoden puolella 10 000e pelikoneisiin. mutta todellakin se on omalta osalta nyt mennyttä elämää.

      • järjen veivät

        Et usko itekkään, ray on saanut sinun mielenhallintaan et lopeta kokonaan koskaan!


    • nimetön911

      niihän se taas yksi viikko meni pelaamatta ja tili ku se kukoistaa vaan rahaa. samalla taktiikalla tämä uusi alkanut viikko.. :)

      • nimetön911

        oivoi minua.. tammikuu lähti kivasti 3000e casinoista voittoa mutta tässä kuussa ne on mennytkin.. pelaaminen on muuttunut isommiksi panoksiksi! voinko saada nimettömänä apu netissä esim sähköpostin välityksellä? en haluaisi face to face keskusteluita vaan netin välityksellä apua!!


    • Kohtalotoveri

      Näitä keskustelu-/terapiaryhmiä on useimmilla isoimmilla paikkakunnilla ainakin, et niistä voisi löytää ainakin jotain apuja kun pääsee juttelemaan samanlaisten ihmisten kanssa. Näissä ryhmissä on entisiä pelaajia sekä tälläkin hetkellä ongelman kanssa painivia immeisiä myöskin.
      Usko pois, se ainakin helpottaa oloa, kun voi jutella jonkun kanssa tästä asiasta. Se auttaa oikeasti. Ja sitä kautta pystyy sit helpommin tappelemaan itseänsä irti pelaamisesta, vaikka se ei helppo tie olekaan kulkea.
      Lääkäriltäkin kyllä löytyy varmaan apuja asiaan, kunhan vain uskaltaa mennä vastaanotolle apua pyytämään.
      Nyt sulla kuitenkin olisi vielä hyvä hetki sinnitellä kuiville, kun et ole kymmenien tuhansien eurojen veloissa.
      Niin juu ja tosiaan esimerkiksi Peluuri-puhelinpalvelu peliongelmaisille on yksi linkki saada apua.
      Koita jaksella ja hae apua ongelmaasi. Ei kannata hävetä YHTÄÄN, koska siihen ei ole syytä. Itsellä ainakin oli tuo häpeä ja ylpeys aika kompastuskivi vielä siinäkin vaiheessa, kun ymmärsin etten pärjää yksin pelaamisen kanssa.

      • nimetön911

        jep jep.. auto myyty tällä viikolla josta massia 20 000e.. näistä 500e hävitty nyt jo. en selviä enään yksin.. nyt täytyy oikeasti löytää apua pelaamiseen. tämän viikonaikana saada holhooja rahoilleni ja itseni hoitoon. löytyykö lappeenrannasta näitä peliriippuvaisten ryhmiä.? jos ei niin lääkärin kautta jonnekki parantolaan lähete.


    • ville5

      Tutkimuksissa on havaittu häiriöitä peliriippuvaisten aivojen palkitsemisjärjestelmissä. Syy peliongelmaan saattaa aiheutua aivojen palkitsemisjärjestelmän liian nopeasta ja voimakkaasta aktivoitumisesta.

      Peliriippuvuuksiin erikoistuneita psykoterapeutteja löydät täältä:
      https://www.vastaamo.fi/psykoterapia/peliriippuvuus

    • nimeton 5

      vittu paska koko konet...

    • nimetön911

      pelaaminen senku jatkuu... autorahat hävitty eli n. 20 000e.

      omaisuutta ei paljoakaan enään. nyt ihmiset apuja! 6 vuotta tätä apua täältä hakenu mutta en ole löytänyt vielä itselle ratkaisua. en siis halua kertoa läheisille, enkä halua olla yhteydessä peluuriin. onko muita vaihtoehtoja? nettikeskustelua muiden riippuvaisten kanssa tms?


      TAAS YRITETÄÄN LOPETTAA....

      • Janzaaaaaa

        Mää voin ilomielin alkaa keskustella kanssasi asioista :)


    • fobatrolli

      kuka älytön pelaa jotain rayn kolikko pelejä niissähän on niin pienet voitotkii että ei niistä mitään hyödy eikö ennemmin kannattais pelata raveja tai vaikka veikkauksen pelejä? on isot voitot ja ite voi vaikuttaa todella paljon peliin... ;)

      aika pienillähän panoksillapelaatte kun minun pelivaihto yksinän oli raveja kun pelasin niin parhaina päivinä 800 euroo...

      joskus oli jopa 500 eskon tappio päiviä ja sitten seuraavana päivänä voitettnnkin jo 1400 eskoo jne... :)

      kerran menin helsingin kasinolle omaha pöytään 150 eskol ja pelasin pokeria tunnin ni olin yli 800 eskoo ylhäällä... ;)

      hylätkää jo noi rayn kolikko pelit ne on huijausta eikä niillä rikastumaan pääse!

    Ketjusta on poistettu 136 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1690
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1329
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1075
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      5
      1009
    Aihe