millainen on rasvapatti?

Naikkonenn

Niin, olen hieman tietämätön, millainen on rasvapatti, onko se siis ihosta kohollaan oleva möykky, vai voiko se olla myös ihonalla niin että iho on päältäpäin ihan tasainen?

Tämä on ehkä vähän väärä aihe syöpäpalstalle, koska en niinkään hae teiltä mitään diagnoosia, eikä rasvapatit niinkään liity mitenkään syöpään.

Mutta, mulla on rinnassa nännin vieressä (ja olen siis nainen) ihon alla punainen epämääräinen läiskä, joka on siis selvästi ihon alla ja kuultaa sieltä läpi. Kun sitä painaa, se välillä muljahtelee. Ei ole kipeä.

Voiko tuollainen olla rasvapatti? se on ollut siinä jo mahdollisesti vuosia, ei ole ikinä haitannut, mutta nyt tullut viimein sellainen olo että mitä jos se onkin jotain muuta.
Joo joo, tiedetään, lääkäriin ja mars! mutta kertokaa omia mielipiteitänne. Olen vasta 24 vuotias.

6

6690

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rasvapatti

      tai lipooma. Lipooma ei tosiaankaan välttämättä näy päälle päin

      • viestin aloittaja

        Enpä löydä googlella mitään järkevää, osa sivuista johdattaa takaisin tänne suomi24.
        Ei kukaan kirjottele "googleen" tälläisistä jutuista, siksi kysynkin täältä, keskustelupalstalta, jossa tietämätön kohtaa helpoiten tietävän ihmisen.


      • oikeasti
        viestin aloittaja kirjoitti:

        Enpä löydä googlella mitään järkevää, osa sivuista johdattaa takaisin tänne suomi24.
        Ei kukaan kirjottele "googleen" tälläisistä jutuista, siksi kysynkin täältä, keskustelupalstalta, jossa tietämätön kohtaa helpoiten tietävän ihmisen.

        sinne lääkäriin, koska vaikka sinulla olisikin nyt rasvapatti, sitä ei voi täällä diagnosoida vaikka sinulle selitettäisiinkin se perusteellisesti. Sinun on turha olla huolissasi ja pitkittää sitä kyselemällä rasvapatista täällä, koska jos ja kun menet lääkäriin, niin sinua helpottaa huomattavasti kun saat tietää testin jälkeen mikä se on mikä sinua vaivaa.

        Jos se on rasvapatti niin mitään huolta ei ole. Sitä ei välttämättä leikata pois jos se ei aiheuta mitään ongelmia, mutta jos se on syöpäkasvain niin pitkittämällä sen toteamista kyselemällä täällä ja toivomalla että saisit sitä kautta rauhan, on erittäin huono asia.

        Parasta on siis se että menet huomenna lääkäriin ja pyydät ammattilaisia tutkimaan sen. He myös selittävät juurta jaksain sen mikä rasvapatti oikein on.

        Rasvapatti on ominaisuuksiltaan sellainen että se muodostuu johonkin korkeuteen iholla, ihossa olevaan koloon tai repeämään ja kehon rasvaa alkaa tihkua sinne. Yleensä kehossa oleva rasva on sellaista että se käytetään pois jolloin rasva ei ehdi kovettumaan, mutta joskus rasva jostain syystä kovettuu paikalleen jolloin syntyy tuollainen rasvapatti. Se voi aiheuttaa kipuakin ja tuntua epämiellyttävältä jos se painaa jotakin hermoa, mutta yleensä se on täysin harmiton. Se kasvaa yleensä tiettyyn kokoon ja jää siihen kun ympäristö ei enää päästä rasvaa tihkumaan paineen vuoksi pallukkaan.

        Koko tarinaa on hankala kirjoittaa koska jokainen rasvapatin muodostuminen on oma tarinansa ja niitä ei voi oikeasti estää muutoin kuin pitämällä ihostaan ja kunnostaan huolta sekä syömällä terveellisesti, mutta sekään ei aina auta.


      • googlella
        viestin aloittaja kirjoitti:

        Enpä löydä googlella mitään järkevää, osa sivuista johdattaa takaisin tänne suomi24.
        Ei kukaan kirjottele "googleen" tälläisistä jutuista, siksi kysynkin täältä, keskustelupalstalta, jossa tietämätön kohtaa helpoiten tietävän ihmisen.

        lipoomista infoa? Kyllä minä ainakin löysin tuhansittain osumia (vain murto-osa johti tänne...)
        Mutta tosiaan, mene últraan


      • patti
        googlella kirjoitti:

        lipoomista infoa? Kyllä minä ainakin löysin tuhansittain osumia (vain murto-osa johti tänne...)
        Mutta tosiaan, mene últraan

        Selvisikö jo mikä tämä sinun pattisi oli? Itselläni on ollut vastaavanlainen jo muutaman kuukauden, mutta se on välillä todella kipeä, mikä todennäköisesti johtuu siitä, että patti sijaitsee lähempänä kainaloa, joten siihen kohdistuu aikalailla hankausta ym. ärsykettä.
        Minulla on ollut aiemminkin vastaavanlainen (tosin tätä paljon pienempi) mutta se katosi itsestään.
        Luin jostain, että rasvapattiin voisi tehota myös kortisoonivoide.. pitänee kai kokeilla


      • BM
        patti kirjoitti:

        Selvisikö jo mikä tämä sinun pattisi oli? Itselläni on ollut vastaavanlainen jo muutaman kuukauden, mutta se on välillä todella kipeä, mikä todennäköisesti johtuu siitä, että patti sijaitsee lähempänä kainaloa, joten siihen kohdistuu aikalailla hankausta ym. ärsykettä.
        Minulla on ollut aiemminkin vastaavanlainen (tosin tätä paljon pienempi) mutta se katosi itsestään.
        Luin jostain, että rasvapattiin voisi tehota myös kortisoonivoide.. pitänee kai kokeilla

        Olen 47-vuotias mies. Minulla näitä rsvapatteja on ollut teini-iästä asti ja vuosien mittaa niiden määrä sen kun vain lisääntyy. Niitä on rinnassa, vyötäröllä ja käsivarsissa. Joskus vuosia sitten muutamia pahimmissa paikoissa olevia on leikattu pois, mutta suurin osa on saanut elää omaa elämäänsä. Jos meikäläiselle tulisi joukkoon pahanlaatuinen patti, niintuskinpa sitä ihan äkkiä huomaisi mista erottaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe