Lomapäivien kertyminen

Timppa77

Nyt tarvitaan viisaampien apua. Eli kun meidän työehtosopimuksessa sanotaan, että töissä pitää olla 14pv/kk, jotta saan kyseiseltä kuukaudelta sen 2,5 lomapäivää.
Miten jos olen nyt pari viikkoa kesälomalla ja kymmenisen päivää palkattomalla lomalla, niin miten minun kertymäni ensi vuodelle käy? Kyse on nyt vain siitä, että lasketaanko tuon virallisen loma-aikani lauantait tuohon tarvittavaan 14pv/kk mukaan? Sen tiedän, että lomaillessani joudun käyttämään yhden lomapäivän/lauantai, mutta kerryttääkö ne palkalliset lauantait tuota tarvittavaa päiväsummaa (14pv/kk)?

Toivottavasti joku ymmärsi.

7

1777

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun olet lomalla - vaikka koko kuukauden, siitä kertyy lomapäviiä myös sen 2,5pv.

      Jos olet palkattomalla vapaalla, ei kerry.

      Mutta jos olet palkattomalla vapaalla, niin kertyy samoin kuin normaali lomallakin.

      • Selvennystä

        Mitä meinaat, kun sanot ihan ristiin tuon palkattoman vapaan osalta? Jos olet palkattomalla vapaalla, ei kerry, mutta jos olet palkattomalla vapaalla, niin kertyy samoin kuin normaali lomallakin. Eikö ole pahasti ristiin?

        Kyse on nyt lähinnä siitä, että kun olen normaalilla lomalla vaikka 2 viikkoa eli siihen minulla kuluu lomapäiviä 12kpl, koska viikot ovat ma-la. Saanko noilta kaikilta 12 päivältä tarvittavia päiviä siihen tavoitteeseeni eli 14pv/kk vai tuleeko noilta kahdelta viikolta vaan 10pv hyvää? Eli lasketaanko lauantait mukaan? Tiedän, että joudun käyttämään lauantaihin lomapäivän, mutta kerryttääkö se "lomapäivä" samalla lailla lomaa kuin ma-pe väliset lomapäivät?


      • Selvennystä kirjoitti:

        Mitä meinaat, kun sanot ihan ristiin tuon palkattoman vapaan osalta? Jos olet palkattomalla vapaalla, ei kerry, mutta jos olet palkattomalla vapaalla, niin kertyy samoin kuin normaali lomallakin. Eikö ole pahasti ristiin?

        Kyse on nyt lähinnä siitä, että kun olen normaalilla lomalla vaikka 2 viikkoa eli siihen minulla kuluu lomapäiviä 12kpl, koska viikot ovat ma-la. Saanko noilta kaikilta 12 päivältä tarvittavia päiviä siihen tavoitteeseeni eli 14pv/kk vai tuleeko noilta kahdelta viikolta vaan 10pv hyvää? Eli lasketaanko lauantait mukaan? Tiedän, että joudun käyttämään lauantaihin lomapäivän, mutta kerryttääkö se "lomapäivä" samalla lailla lomaa kuin ma-pe väliset lomapäivät?

        Hups tullut virhe kirjoitukseeni.

        Siis, jos olet palkattomalla lomalla, kertyy lomaoikeutta. Palkattomalta vapaalta ei kerry.

        Samoin, kun olet ansaitulla lomalla, kertyy noilta päiviltä ihan normaalisti seuraavan vuoden lomaoikeutta.

        Yleensä lasketaan vain arkipäivät lomaoikeuteen. Harvassa paikassa tehdään jatkuvasti 6-7 päivää viikossa töitä. Yleensä on aina 2 päivää viikossa vapaata, olivat ne sitten mitkä tahansa päivät.

        Oikeimmat vastaukset saat työnantajasi palkanlaskijalta ja/tai TES:stä.


      • Selvennystä
        RipsaK kirjoitti:

        Hups tullut virhe kirjoitukseeni.

        Siis, jos olet palkattomalla lomalla, kertyy lomaoikeutta. Palkattomalta vapaalta ei kerry.

        Samoin, kun olet ansaitulla lomalla, kertyy noilta päiviltä ihan normaalisti seuraavan vuoden lomaoikeutta.

        Yleensä lasketaan vain arkipäivät lomaoikeuteen. Harvassa paikassa tehdään jatkuvasti 6-7 päivää viikossa töitä. Yleensä on aina 2 päivää viikossa vapaata, olivat ne sitten mitkä tahansa päivät.

        Oikeimmat vastaukset saat työnantajasi palkanlaskijalta ja/tai TES:stä.

        Anteeksi tyhmyyteni, mutta miten palkaton loma ja vapaa eroaa toisistaan? Olin 2 viikkoa kesälomalla, jonka jälkeen jatkoin pari viikkoa vielä palkattomasti, kun halusin olla koko heinäkuun lomalla.


      • Selvennystä kirjoitti:

        Anteeksi tyhmyyteni, mutta miten palkaton loma ja vapaa eroaa toisistaan? Olin 2 viikkoa kesälomalla, jonka jälkeen jatkoin pari viikkoa vielä palkattomasti, kun halusin olla koko heinäkuun lomalla.

        Siinähän ne juuri eroavat, että toinen kerryttää tulevalle vuosiloma ajalle lomaoikeutta, mtuta toinen ei.

        Ja tämä on tietysti sovittava työnantajan kanssa, että oliko sinun pitämäsi palkaton pari viikkoa lomaa vai vapaata.


      • Mr. Moth
        RipsaK kirjoitti:

        Siinähän ne juuri eroavat, että toinen kerryttää tulevalle vuosiloma ajalle lomaoikeutta, mtuta toinen ei.

        Ja tämä on tietysti sovittava työnantajan kanssa, että oliko sinun pitämäsi palkaton pari viikkoa lomaa vai vapaata.

        Meni vissiin vähän sekasin täällä palkaton ja palkaLLINEN loma.
        Palkattomalta ei kerry lomaa, palkalliselta kertyy.


    • 45452

      eiköhän tuo jo selvinnyt kysyjälle VUONNA 2009

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6749
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4380
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2793
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1653
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe