Tilitoimistoni vaihtaa nimeä ja hinnoittelua. Uusi hinnoittelu on aika korkea, koska minulla on vain toiminimi, jossa laskuja 10-15 kpl kuukaudessa. Liikevaihto tänä vuonna 15-20 Ke, tulos alle 10 K.
Kannattaako maksaa hieman enemmän siitä, että kirjanpidon hoitaa isohko tilitoimisto eikä yhden miehen/naisen tmi, jossa kirjanpitoa tehdään sivubisneksenä?
Mitä mieltä olette tästä "ison" firman hinnoittelusta:
viennit 0,84e/kpl
minimi 75e/kk sis kp ajot
atk-ajot 0,20/kpl minimi 27
veroilmotus 70e/h
Toinen esimerkki:
Kirjanpidon minimiveloitus 60 euroa/ kk (alv-0%)
Kirjanpito 39 euroa/ h
- arvio minun tilanteeseen 2000 e / vuosi - huh huh eli melkein puolet vuoden tuotosta?
Suositelkaa kohtuuhintaisia, luotettavia ja nopeita tilitoimistoja. Löytyisikö linkkilistoja?
TARJOUS
Voisin hoitaa sulle saman homman edullisemmin!Tehdäänkö diili?
Kirjanpitäjää etsimässä
Tervehdys vaan !!Olen tosiaan etsimässä uutta tilitoimistoa, ja
huomasin suomi24 keskustelupalstalla aijemman
vuorokeskustelun mitä kirjanpidon palkkioihin ja
niin eteenpäin ! Mutta mitä minä olisin ollut kysymässä että teetkö vielä mahdollisesti noita
kirjanpidon hommia, niin että jos olet niin laita
vaihk tulee jotain sähköpostii niin voidaan neuvotella tarvitsisin siis kirjanpitäjää !!!!
Terveisin T:mi haltija
Katsokaas
http://www.kirjanpitoa.infoOikea hinta 30e/2kk
Verottaja ei vaadi, että kirjanpito tehdään joka kuukausi.Aikaa noiden kirjauksiin menee 10 min./2kk
Oikea hinta
Kirjoituksesta päätellen 10 min/30 € on sopiva veloitus? Se tekee 180 €/hToisaalta kirjanpito sisältää kyllä paljon muutakin kuin vain laskujen kirjaamisen kuukausittain.
ohje
Laita puskaradio töihin. Hae nettisivuilta esim joku yritystele.fi hakusanalla kirjanpito, ja lähetä tarjouspyyntö.Kirjanpito alkaen 45€/kk
http://www.kartanen.fi
Kirjanpito minimiveloitus 10€/kk
www.alstyle.fi
Googlaa myös "tilitoimisto edullinen"
Tässä muutamia Kirjanpitopalvelu A&L Stylen hinta-esimerkkejä tositemäärän mukaa. Olemme erikoistuneet pienten osakeyhtiöiden ja toiminimien kirjanpitoon:
(tmi / oy)
10 tositetta = 23 / 33 euroa
20 tositetta = 32 / 52 euroa
30 tositetta = 42 / 72 euroa
(hinta sis. juokseva kirjanpito, mapit, tulosteet, päiväkirjat, pääkirjat, alv-laskeminen, joka kuukausi tuloslaskelma sähköpostiin)
Tilinpäätös pienelle yritykselle 150 euroa
Tilinpäätös toiminimelle 150 euroa
Kirjanpito voidaan vaihtoehdoisesti tehdä myös tuntihinnan mukaan 39 euroa
www.alstyle.fi
Terveisin,
Kirjanpitopalvelu A&L Style
Helsinki
halpa ja hyvä
Halpaa ja hyvää on vaikea löytää samassa paketissa. Luultavasti kirjanpitäjä/tilitoimisto, joka veloittaa enemmän huolehtii mm. henkilökunnan ajantasaisesta koulutuksesta vähän eri tavalla kuin halvin tilitoimisto. Valitettavasti hinnoittelua ei voi sitoa asiakkaan liikevaihtoon tai tilikauden tulokseen. Jos sinulla ei ole varaa edes maksaa kunnon kirjanpitäjälle, niin kannattaa miettiä onko liiketoimintasi kovinkaan kannattavaa. Tosin suurimmat tilitoimistot voivat olla turhan kalliita aivan pienimmille yrityksille, koska pikkufirmat eivät ole kovinkaan tuottavia tilitoimiston näkökulmasta (haluavat palveluita, joista eivät ole valmiita maksamaan), mutta, jos haluat, että talousasiasi hoidetaan kumminkin ammattitaidolla, ei kannata luottaa "tutun tuttuun, joka hoitaa kirjanpitoa sivubisneksenä"Valitettavasti totta
Ei kiinnosta kouluttaa, kursseille lähetetään, missä joku monotoonisesti höpöttää lakipykälistä.Tämä on nähty yli 30 vuoden kokemuksella, pienissä 2-3 henkilöiden tilitoimistoissa saat kaiken parhaimman palvelun ! Ja vastuu henkilö löytyy heti !
Isoissa toimistoissa toimii vain laskutus kunnolla
KLT alkaa olemaan kirosana yrittäjien keskuudessa, niin on isot toimistot pilanneet tutkinnon
bgsgdfdf
Herää myöskin kysymys siitä että tuoko klt tutkinto ja ison tilitoimiston erikoisosaaminen mm konserni, ulkomaankauppa, yritysjärjestelyt, liikejuridiikka jne sektorilla mitään lisäarvoa 20t€ vuodessa liikevaihtoa tekevälle tmi yrittäjälle? Sanoisin että ei tule, mutta osallistuu kyllä omalla panoksellaan niiden yläkerran pukumiesten elättämiseen.Pienessä tilitoimistossa saattaa olla tietotaito ihan samalla tasolla kun se on isommassakin. Ehkä jopa parempikin kun kirjanpitäjä on hieman lähempänä yrittäjän arkea, mutta yli puolet halvemmalla. Veikkaisin että aloittajan mainitseman esimerkin mukainen tosite määrä hoidetaan pienemmässä toimistossa noin 50-60€/kk ja tilinpäätös ja veroilmoitus 100-200€.
linkkilistoja
http://www.referenssi.com/foorumi/index.php?board=5.0Kallis kirjanpitäjä sulla
Mie voin tehdä edullisemmin:) ja asiantuntemuksellaEs-tilipalvelu
Jos halua halpaa kp soita es-tilipalvelu oy.tätä voisin suositella
Minä bongasin keväällä uranuksen keskustelupalstalta tilitoimiston ja olen ollut tyytyväinen. Se tekee töitä kotonaan jyväskylässä. Homma on aina pelannut hyvin, kuitit laitan postissa ja sähköpostilla tulee parin päivän päästä kuukauden tulos ja kommentteja jos on jotain mihin tarvii kiinnittää huomiota, eikä ole edes mitenkään kallis. Jos haluat niin laita meiliosoitteesi niin voin laittaa sulle sen yhteystiedot.taas tätä
Enpä itse jaksa arvostaa kovinkaan korkealle sellaista toimistoa joka ensimmäisenä myyntiargumenttinään haukkuu kaikkien muiden korkeat hinnat. Pari tuttavaa meni tämäntyyppiseen aloittelevaan toimistoon asiakkaaksi (siis saatiin koukutettua sillä, että päiviteltiin miten ihmeessä joku voi periä noin korkeaa maksua pelkästä kirjanpidosta...). Meni vuosi, ja tilitoimistolta (siis tältä "korkeiden" hintojen haukkujalta) tuli soitto, että nyt pitäisi veloitusta hieman nostaa, kun on sitä-ja-tätä-ja-tuota. Eli ei mennyt kauan kuin oltiin lähes samalla tasolla kuin vanhan tilitoimiston kanssa ja palvelukin oli samalla tasolla kuin vanhassa.Aika raaka yleistys on myös, että kirjanpito on kaikkialla hinnoiteltu pilviin eikä sillä saa palvelua, Suomessa kun toimii tuhansia tilitoimistoja. Varmasti tällaisiakin löytyy mutta pientä rajaa sentään. Eiköhän kaikilla ole oikeus hinnoitella palvelunsa niinkuin parhaaksi näkee ja asiakas ostaa sitten sen mukaan pitääkö palvelua hintansa arvoisena.
Pienille yrityksille kirjanpito on monesti suhteessa kalliimpaa kuin suuremmille, johtuen esim. monien toimistojen käyttämistä minimiveloitusmaksuista. Näihin taas on syy se, että vaikka kuitteja ei välttämättä pienellä yrityksellä ole paljon, tarvitsee hän samat "oheispalvelut" kuin hieman suurempikin. Esimerkiksi sillä onko kuitteja kuukaudessa 15 tai 30 ei ole merkitystä siihen, paljonko asiakkaan muuhun neuvomiseen ja opastamiseen menee aikaa. Näin oma tilitoimistoni asian minulle selitti, vaikka eivät minimiveloitusta käytäkään.
Ap:lle sanoisin sen verran, että toivottavasti löydät tilitoimiston johon olet tyytyväinen ja jonka kanssa on sujuvaa tehdä yhteistyötä. Kannattaa siis pelkkien kirjallisten tarjousten pyytämisen lisäksi myös soittaa mahdollisille ehdokkaille ja kuulostella hieman puhelimessa minkätyylinen ihminen on langan toisessa päässä, toimiiko kemiat yhteen ja kuulostaako hän siltä, että häneltä uskallat kysyä apua niihin tyhmiinkin kysymyksiin. Omalla kohdalla nimittäin tilitoimiston vaihtaminen johtui juuri siitä, että aina kuin kirjanpitäjälle soitti, oli hän jotenkin äkäisen kuuloinen. Voit varmaan kuvitella, ettei tehnyt mieli soitella kovinkaan useasti vaikka asiaa olisi ollutkin. Nykyisen kanssa asiat hoituu huomattavasti mukavammissa merkeissä.
tarvin itsekin kirjanpitäjä just. toiminimi yritys ja aloitimme vasta
meillä on pieni kahden hengen tilitoimisto Iittalassa. Toiminimiyrittäjälle tarjoamme niin halutessa kiinteää kuukausihinnoittelua, joka sisältää tilinpäätöksen ja veroilmoituksen. Kysy rohkeasti, vaikka olisit Inarista, sillä yhteydenpito onnistuu kyllä mistä päin Suomea tahansa.
TiliKamu Oy
tilikamu@tilikamu.fi
040-1720110
Suuressa tilitoimistossa on monenlaisia kirjanpitäjiä. PK-yrityksen asioita ei välttämättä hoida se kokenein.
Ja pienet tilitoimistot ovat hyviä tai huonoja. Ulkopuolelta vaikea arvioida. Jos löydät hyvän, jossa kirjanpitäjä on oikeasti kiinnostunut katsomaan yhtiösi asioiden perään, kannattaa pitää asiakassuhteesta kiinni.
Toimiala on sillä tavalla polarisoitunutta, että on suuret "tilitehtaat" ja pienet usein perhevetoiset toimistot.
Pienet ottavat uusia toimeksiantoja, kunnes kapasiteetti on käytössä. Työntekijöitä ei haluta palkata, kun se ensimmäisen kirjanpitäjän palkkaaminen on iso riski. Tällaiset toimistot, joilla on asiakkaita tarpeeksi, hinnoittelevat uudet todella korkealle, jos edes ottavat. Meillä on tällainen pieni. Alle 80 euron tuntiveloituksesta en edes keskustele.
Hyvä kirjanpito uusyrittäjille.
Omalla kokemuksella sanoisin että paras kirjanpitäjä mulla ollut, on aloittava kirjanpitäjä, hän huolehtii joka kirjauksesta ja ilmoituksesta, kantaa mielettömän vastuun joka teosta. Ja aloittavat kirjanpitäjät eivät ole niin röyhkeitä hintojensa kanssa kuin kokeneemmat... Suosittelen ;) saittia hänellä ei ole vielä, mutta tässä on numero 0415330555Anna
Neuvoisin...
älä ota mitään isoa kirjanpitotoimistoa - ota mieluummin "yhden miehen tai naisen" kirjanpitotoimisto. Älä ota halvinta mahdollista äläkä kalleinta. Älä ota sellaista kirjanpitäjää, joka on kovin suosittu, koska hänellä on kuitenkin jo niin paljon asiakkaita, ettei hänellä ote aikaa keskittyä asioihin riittävästi.Vain asiakas
Ihan normaalia nuo hinnat - niillä kyllä älyät vaihtaa toimistoa! Se on tarkoitus.Et tuota tilitoimistolle mitään muuta kuin paljon kuluja ja aikaa vievää hommaa. isot haluavat isoja asiakkaita. Pienet pysyköön omiensa parissa.
Tilitoimistoa etsivä.
=)Hei. Tarvitsen apua tilitoimiston hankkimisessa ja haluaisin tietää millaisia hintoja kyseiset toimistot pitää. Olen aloittamassa pienimuotoista yritystä, jossa työskentelen itsekseni toiminimellä. Osaisiko joku viisas kertoa millaisissa hinnoissa nämä palvelut liikkuu? Minulle saa myös laittaa tarjousta suoraan sähköpostiin. smaija84@hotmail.comHinta vertailu
http://tilitoimistojenhintavertailut.netai.net/Tosin vain etelä soomi
Rikoksista tuomitut kirjanpitäjät
Tuo ylläoleva oli kyllä hyvä herätys.Kolmantena Helsinkiläisyrityksenä kolme vuotta kirjanpitorikoksesta istuneen firma:
"Kuittikauppa toi yrittäjälle pitkän tuomion" http://www.iltalehti.fi/helsinki/200801167104735_hi.shtml
Että kannattaa miettiä.
Keskustelupalstalta osaava ja luotettava kirjanpitäjä?
Ketjuun näyttää vastanneen myös omia palvelujaan edullisesti tarjoavat kirjanpitäjät. Itse en uskaltaisi antaa yritykseni kirjanpidon hoitoa henkilölle, joka ei ymmärrä edes keskustelupalstan sääntöjä (mainonta ja markkinointi kielletty).Vaihdoin tilitoimistoa kun
koin tulleeni huijatuksi edellisessä.Esim maksatti omia kiinteitä kulujaan varsinaisen kirjanpidon lisäksi.Tulosteista peri 0.52(alv0) kpl ja nykyinen 0,20(alv0).Laskutti ilman sopimusta 1/2 vuotta takautuvasti mukamas sellaisia töitä mitä ei norm kirjanpitolaskussa ollut huomannut laittaa,vaikka summat oli olleet jo ajat sitten samaa luokkaa.Unohti laskutukseni 2 kertaa viikoksi mappi Ööhön jne.Sitten kelasin vuoden taaksepäin ja tarkastin paljonko olin maksanut kirjanpitäjälle yhteensä vuoden ajalta ja siitä paikasta otin yhteyttä uuteen toimistoon.Sovin tapaamisen uuden kanssa ja hinta millä hommat sovimme kirjallisena, on nyt puolet siitä mitä ennen.Tietenkään sellainen tarkka vuosi arvio ei eurolleen pidä paikkaansa,mutta yli 1000€ edullisempi kuitenkin saa hieman heitelläkkin.Tuntuu näin itsekkin pien yrittäjänä oudolta että joillain tilitoimistoilla on varaa menettää juuri meitä pikku yrityksiä jotka yrittää sinnitellä eteenpäin ja hoitaa tunnollisesti laskunsa näin lama aikanakin.Mutta jos on liikaa asiakkaita niin pienet firmat menköön 1 ihmisen pyörittämän toimiston asiakkaaksi.Minä tein sen ja olen tyytyväinen ratkaisuuni.itse erittäin tyytyväinen
Moikka, itselläni oli kanssa "hieman ongelmia" palkanlaskijoiden kanssa. Tuntu olevan laidasta laitaan ja hinnasta toiseen... Ystävän yrityn kirjanpitoa hoitaa www.tilitoimistoaruk.fi ja sitä kautta päätin koittaa itsekkin. Toistaiseksi ainakin homma toiminut todella hienosti... thumbs upNyt on onneksi uus tilitoimisto, joka korjasti vanhan virheet ja saatiin rahamme takaisin. Kalliimpi on huomattavasti, mutta maksan erittäin mielelläni enemmän asiantuntujuudesta.
Nyt on onneksi uus tilitoimisto, joka korjasti vanhan virheet ja saatiin rahamme takaisin. >>
Mistä ihmeen rahoista oli kysymys, kenelle tai minne taholle olitte maksaneet liikaa, ja millä perusteella?
Kerro jotakin tarkempaa yksityiskohtaa. Muuten koko juttusi vaikuttaa aika lailla tuollaiselta kilpailevan, kalliin tilitoimiston kirjoittamalta keksityltä pelottelustoorilta.
Uusi kirjanpitäjä korjasi nämä vanhan tekemät veroilmoitukset ja verottaja ensin tietty soitti, kun ihmetteli mistä moinen muutos veroilmoituksiin. Sai uudelta kirjanpitäjältämme perustelut ja vastauksen, rahat palautettiin meille.
Ja sen verran minulla siis oli hajua, että kun ostimme esim. kuorma-auton firmalle, saamme alvit takas verottajalta, tätä asiaa sitten kyselin tältä vanhalta kirjanpitäjältä. Sain ihan kummallisia selityksiä ja vastauksia.
> tietty soitti, kun ihmetteli mistä moinen muutos veroilmoituksiin. Sai uudelta
> kirjanpitäjältämme perustelut ja vastauksen, rahat palautettiin meille.
Tuossa pisti silmään että "verottaja soitti", jota yhteydenottotapaa rankasti jäin epäilemään.
Verotoimistossa peffaansa levittävällä, etupäässä naisvoittoisella väellä, ei ole ikinä tapana soittaa asiakkaalle päin. Ei koskaan. Niin höveleitä asiakaspalvelijoita ne eivät ole. Vaikka puhelinnumeroita kaikenlaisissa Verottajan lapuissa aina kysytään.
Kyllä sieltä Verottajalta vaan tulee se A4-arkki, kapulakielistä tekstiä saatteena ja otsikkona "Selvityspyyntö", "selvitys annettava 8 vrk sisään" tms.
Ja asiakkaan itsensä pitää sitten alkaa koettaa tavoitella henkilöä, jos ylipäätään henkilönimi tai puhelinnumero on lapussa mainittuna. Nekin piilotellaan jonkin yleisen verottajan osastonimen taakse nykyään. Puhelu kiertää ja samaa asiaa saa Verottajan päässä selostaa 3:lle eri harjoittelijalle ja muulle tietämättömälle tumpelolle.
Verotoimistossa peffaansa levittävällä, etupäässä naisvoittoisella väellä, ei ole ikinä tapana soittaa asiakkaalle päin. Ei koskaan. Niin höveleitä asiakaspalvelijoita ne eivät ole. Vaikka puhelinnumeroita kaikenlaisissa Verottajan lapuissa aina kysytään".
Verottajan puhelut minullepäin vuoden aikana:
1. Kysyttiin onko toimiala oikein
2. Olin lähettänyt verottajalle väärät paperit
3. Palkkatietojen korjaus
4. Olin laittanut KY:n 13% ennakonpidätyksen vahingossa yhteisön 13 % pidätykseen...
Kyllä soittavat, saankohan jotain erikois "hoivaa"...
Ehkä verottajankin täytyy nykyaikaistaa toimintatapojaan. Minä yrittäjänä en näe verottajaa minään uhkana, kun hoitaa asiat hyvin. Ja minä ainakin olen joka kerta myös itse soittaneena saanut verottajalta loisto palvelua, jopa sähköpostia ovat perään laittaneet. Ja antoipa yks verovirkailija suoran numeronsakin, jos tulee vielä lisä kysymyksiä. Loistavaa palvelua! Ehkä se on omastakin asenteesta ja tavasta hoitaa asioita kiinni, millaista palvelua saa.
Saat kiva verottaja setä soitella toistekkin :)
Taitaa olla jostakin leppoisemmista lääneistä kyse, eikä Ruuhka-Suomen alueista.
Kaikki Uudenmaan yritysverotoimiston yhteydenotot ovat aina tulleet A4-paperilla.
http://www.vero.fi/fi-FI/Tietoa_Verohallinnosta/Yhteystiedot/Verotoimistot?d=Helsinki&service=Osakeyhtio_ja_osuuskunta
Noi mimmit ei käsittääkseni epäselvissä tapauksissa oma-aloitteisesti soita ikinä. Vaan ilmeisesti pitävät itselleen kätevämpänä tapana tätä kirjemenettelyä.
Samoin on käynyt lähes kaikille koleegoillekin vastaavassa tilanteessa. Verottaja joko soittaa tai lähettää selvityspyynnön. Viimeisen vuoden aikana on yleensä soittanut.
p. 050 5488 576
www.tilitiimiurpilainen.fi