Taljajousi ja riista

Kysymys merkki

Onko kellään tietoa tai linkkiä liittyen taljajousen metsästys-rajoituksiin. Saako metsästää esim. Karhua tai hirveä??

19

1820

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NiFa1

      Jos semmoisen olisit hankkinut niin tietäisit. Eli ei saa metsästää hirveä taikka karhua. Etkä saa metsästää mitään jos ei ole voimassaolevaa metsästyskorttia.

      • Teeren poika

        On tainnu parikymmentä vuotta olla se metsästyskortti, mutta silloin kun ei kukaan puhunut jousimetsästyksestä niinkuin teille keltanokille on ehkä viime kursseilla puhuttu.
        Onko sulla ollu metsästyskortti kuukauden vai kaksi?

        Niin tosiaan jos olisin sellaisen hankkinut niin tietäisin, teitkö itse sen virheen että ostit ensin ja sitten kysyit et mihin tätä saa käyttää?? Itseppähän kysyn tietä, ennenkuin! eksyn. Et kiitos vaan vinkistä.
        PS. täytyy toivoo ettei liiku tuollaisen kanssa samassa metsässä, ettei vaan tulis saatua jousesta persuuksille. Kun sähän varmaan ammut ensin sitten tutkit et saikohan tuota ampua. Hyvä hyvä!


      • NiFa1
        Teeren poika kirjoitti:

        On tainnu parikymmentä vuotta olla se metsästyskortti, mutta silloin kun ei kukaan puhunut jousimetsästyksestä niinkuin teille keltanokille on ehkä viime kursseilla puhuttu.
        Onko sulla ollu metsästyskortti kuukauden vai kaksi?

        Niin tosiaan jos olisin sellaisen hankkinut niin tietäisin, teitkö itse sen virheen että ostit ensin ja sitten kysyit et mihin tätä saa käyttää?? Itseppähän kysyn tietä, ennenkuin! eksyn. Et kiitos vaan vinkistä.
        PS. täytyy toivoo ettei liiku tuollaisen kanssa samassa metsässä, ettei vaan tulis saatua jousesta persuuksille. Kun sähän varmaan ammut ensin sitten tutkit et saikohan tuota ampua. Hyvä hyvä!

        Sori mulla meni tuo vähän ohi: Niin tosiaan jos olisin sellaisen hankkinut niin tietäisin, teitkö itse sen virheen että ostit ensin ja sitten kysyit et mihin tätä saa käyttää??


      • amg

        saa metsästää rauhoittamattomia lajeja...


    • ja muuta suurriistaa

      mutta ei Suomessa. Tällä saa metsästää pienriistaa ja sorkkaeläimistä kaurista.

    • absoluuttinen totuus

      Kannattaa tutustua metsästyslakiin ja aselakiin jotka löytyvät netistä.

    • D:D:

      :D:D:D::D:D kovempi jätkä jos meinaat ampua jousella karhua kyllä noutaja tulee sillon.

      • T:T:

        No juu.... Amerikassa varsinkin tuo karhun metsästys jousella on suosittua, ja usein siinä sille karhulle noutaja tulee :)


    • jousimetsästäjä

      No jos on metsästyskortti, niin tulee myös se Metsästäjä-lehti, kyllä ne sinne on vuosien varrella päivitetty, mitä saa milläkin ampua.'
      Suomessa nyt ei kaurista suurempaa saa jousella ampua.

      • fkg

        eikö muka...?????


      • kgj
        fkg kirjoitti:

        eikö muka...?????

        ei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • jsxlöxm

      saako alle 18.v metästää taljajousella

      • ....

        Alle 18 vuotias ei saa ostaa jousiaseita tai nuolia, eli ei saa.


      • huoltajan kanssa?
        .... kirjoitti:

        Alle 18 vuotias ei saa ostaa jousiaseita tai nuolia, eli ei saa.

        Mutta eikös alaikäinen saa metsästää aseellakin, vaikka ei voi ostaa sellaista?


      • xdxd
        huoltajan kanssa? kirjoitti:

        Mutta eikös alaikäinen saa metsästää aseellakin, vaikka ei voi ostaa sellaista?

        kai


      • randomi9868260569846
        .... kirjoitti:

        Alle 18 vuotias ei saa ostaa jousiaseita tai nuolia, eli ei saa.

        alee 18.v saa ampua ja metsästää taljajousella jos on metsästyskortti mutta alaikäinen ei voi ostaa mitään metsästykseen liittyvää!


      • ortgko
        randomi9868260569846 kirjoitti:

        alee 18.v saa ampua ja metsästää taljajousella jos on metsästyskortti mutta alaikäinen ei voi ostaa mitään metsästykseen liittyvää!

        eikö edes metsästys asua? ? ?? ?


    • jarno 6v

      Ostin kaupasta teeri pillin ja kun se onkin rikollista niin nostanko syytteen myyjää vastaan?

    • en tiiä

      no,no mää oon 10.v keltanokka on voimassa oleva kortti.Saanko metästää taljajousella? ?=?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4460
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      243
      2218
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1630
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      159
      1427
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      285
      1292
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1127
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1084
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1065
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      55
      980
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      118
      957
    Aihe