rikkaruohorobotti

leevileevi

Ylitorniolainen Ville Koivisto kuvaa peltorobotti ReDiä jalkapallon kokoiseksi laitteeksi, joka osaa nyhtää rikkaruohot pois pelloilta. Peltorobotti ReD kulkee neljän rattaan päällä ja sen eteen on laitettu siimaleikkuriyksikkö.

– Siimaleikkuri leikkaa rikkakasvit pois edellä kulkevan robotin antamien signaalien mukaan. Se tunnistaa konenäöllään robotin etäisyyden sekä suunnan ja osaa kulkea sen perässä oikean välimatkan päässä, Koivisto yksinkertaistaa.

Koivisto kehitteli laitteen yhdessä opiskelija Marko Niskasen kanssa. Peltorobotista tuli yksinkertainen, mutta toiminnaltaan monitahoinen.

http://www.pohjolansanomat.fi/cs/Satellite/PS-Uutiset/1194622727956/artikkeli/peltorobotti piiskaa rikkaruohot.html

Kerrankin on keksitty jotain todella hienoa, voisin kyllä ostaa tuommoisen omille tiluksilleni. Toivottavasti hinta ei nouse pilviin ja peltorobotti pääsee tuotantoon mahdollisimman pian.

14

2845

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varaa kun on!

Helppoahan se on kaikenlaista rakentaa kun on varaa ostaa kalliita laitteita. Eipä tuo nyt ihmeellinen laite ole. Rahajärjestelmässä sitä myydään kaikkea mutta mitään ei tehdä paljoa ihmiskunnan hyväksi vaikka siltä näyttää. Niitä ei tehdä ihmiskunnan hyväksi koska ne tehdään myytäväksi eikä anneta ihmisten käyttöön vapaasti. Harmillista mutta totta. Itse olen kiinnostunut roboteista ja niiden suunnittelusta, mutta rahajärjestelmässä ei ole intoa tehdä mitään semmoista koska joku ostaa ne omille nimilleen lopulta kun itse ensin kalliit materiaalit ostanut ja kaikki ja sitten huokaisee että se on valmis ja jos se kone oli jotenkin ihmeellinen niin sille joku ostaa patentit omiin nimiinsä. Näin rahajärjestelmässä. Etkä edes saa parhaimpia materiaaleja käyttöön kun niistäkin niukitellaan.

Ne materiaalit on aina saatavilla mutta ihmiset luulevat että ne pitää myydä eikä niitä voi jakaa keskenämme mihin tarvitsemmekaan. Mitä esimerkiksi rautapalikat sun muut materiaalit ovat ruostumassa jossakin hallissa, kun ne voisi käyttää hyödyksi. No niitä ei voi käyttää hyödyksi kun ihmiset pyytävät niistä näitä pyhiä paperinpalasia joita löytyy vessastakin.

• oletko tutustunut

oletko tutustunut koskaan kommunismiin. voisit pitää siitä. siinä kansalla on kaikenlaisia materiaaleja ja saa tehdä asioita ilman, että kukaan ottaa keneltään pois.

• Parempikin yhteeskuntale
        oletko tutustunut kirjoitti:

oletko tutustunut koskaan kommunismiin. voisit pitää siitä. siinä kansalla on kaikenlaisia materiaaleja ja saa tehdä asioita ilman, että kukaan ottaa keneltään pois.

Jos haluat tietää niin tälläinen - Resource Based Economy.

http://www.thevenusproject.com/

Tämä on paljon parempi kuin kommunismi.

• makeT4

Viestistäsi näkee että olet elänyt elämäsi tukirahoilla etkä tehnyt niiden eteen mitään töitä.
        Olet siis saanut kaikki jo ilmaiseksi ja vielä haluat lisää ja aikaa jää valittamiseenkin.
        Hävetä et varmaan osaa?

• ma_vaan__
        Parempikin yhteeskuntale kirjoitti:

Jos haluat tietää niin tälläinen - Resource Based Economy.

Tämä on paljon parempi kuin kommunismi.

mutta toihan on hemmetin mielenkiintoinen visio. Tämä rahajärjestelmä on ihan perseestä ja hidastaa kehitystä. Miettikää, kaikki ihmiset samanarvoisia, kaikilla samat mahdollisuudet harrasteisiin. Saastuttaminenkin loppuisi kun puhtaampi energia ei maksaisi mitään..

Ehkä ihminen olisi jo käynyt marsissa ja pidemmälläkin jos raha ei olisi aina kehityksen esteenä.

• ma_vaan__
        makeT4 kirjoitti:

Viestistäsi näkee että olet elänyt elämäsi tukirahoilla etkä tehnyt niiden eteen mitään töitä.
        Olet siis saanut kaikki jo ilmaiseksi ja vielä haluat lisää ja aikaa jää valittamiseenkin.
        Hävetä et varmaan osaa?

teen töitä ja tienaankin ihan mukavasti, mutta silti olen sitä mieltä että tää taloussysteemi on ihan perseestä. Muuttaisin heti sellaiseen rahattomaan yhteiskuntaan jossa ei enää köyhiä ja rikkaita, maailma jossa ihminen on onnellinen ja tekee töitä yhteiskunnan hyväksi niin kuin esimerkiksi muurahainen. Niilläki toimivampi systeemi kun meillä typerillä ihmisillä.

• ma_vaan__
        ma_vaan__ kirjoitti:

teen töitä ja tienaankin ihan mukavasti, mutta silti olen sitä mieltä että tää taloussysteemi on ihan perseestä. Muuttaisin heti sellaiseen rahattomaan yhteiskuntaan jossa ei enää köyhiä ja rikkaita, maailma jossa ihminen on onnellinen ja tekee töitä yhteiskunnan hyväksi niin kuin esimerkiksi muurahainen. Niilläki toimivampi systeemi kun meillä typerillä ihmisillä.

nykyään ihminen ajattelee vain omaa napaa. Tahkotaan hirveitä voittoja ja mennään sieltä mistä aita on matalin, tuotteet joita on tehty on ihan paskoja kun ne on tehty MAHDOLLISIMMAN halvalla ja myydään silti MAHDOLLISIMMAN suurella voitolla. Mitä väliä kuinka paljon saastutetaan, pääasia että fyrkkaa ei kulu niin paljon.

• 65856754535

"Itse olen kiinnostunut roboteista ja niiden suunnittelusta"

No sitten varmaan tiedät, että robotteja ei valmisteta täysin itse, vaan sähköosia tilataan muilta, kuten myös laakereita, sähkömoottoreita, antureita ja mitä ikinä robotti tarvitsee toimintaansa.

Pystyn suoralta kädeltä sanomaan, että sinulla EI OLE asiantuntemusta, välineitä tai aikaa näiden kaikkien ammattitaitoiseen valmistamiseen, mistä johtuen rahajärjestelmä on myös robotteihin liittyvän teknologian tärkeä osa. Alihankinta nopeuttaa robotin rakentamista ja turvaa laadun, koska eri osien valmistamisen on suorittanut ko. juttuun erikoistuva yhtiö, eikä naapurin Pena autotallissaan.

Tiedätkö muuten mitä on "reverse engineering"? Se on sitä, että puretaan valmis tuote ja kopioidaan ideoita omiin tuotteisiin. Suora kopiointi on rikos mm. patenttien nojalla, mutta idean soveltamista ei kukaan kiellä. Jos todella haluaisit edistää ihmiskunnan toimintaa, käyttäisit taitojasi esim. tähän ja jakaisit omaa tuotettasi ilmaiseksi teknisten piirrustusten muodossa, sen sijaan että vinkuisit maailman pahuudesta netissä!

• Naapurin Penat
        65856754535 kirjoitti:

"Itse olen kiinnostunut roboteista ja niiden suunnittelusta"

No sitten varmaan tiedät, että robotteja ei valmisteta täysin itse, vaan sähköosia tilataan muilta, kuten myös laakereita, sähkömoottoreita, antureita ja mitä ikinä robotti tarvitsee toimintaansa.

Pystyn suoralta kädeltä sanomaan, että sinulla EI OLE asiantuntemusta, välineitä tai aikaa näiden kaikkien ammattitaitoiseen valmistamiseen, mistä johtuen rahajärjestelmä on myös robotteihin liittyvän teknologian tärkeä osa. Alihankinta nopeuttaa robotin rakentamista ja turvaa laadun, koska eri osien valmistamisen on suorittanut ko. juttuun erikoistuva yhtiö, eikä naapurin Pena autotallissaan.

Tiedätkö muuten mitä on "reverse engineering"? Se on sitä, että puretaan valmis tuote ja kopioidaan ideoita omiin tuotteisiin. Suora kopiointi on rikos mm. patenttien nojalla, mutta idean soveltamista ei kukaan kiellä. Jos todella haluaisit edistää ihmiskunnan toimintaa, käyttäisit taitojasi esim. tähän ja jakaisit omaa tuotettasi ilmaiseksi teknisten piirrustusten muodossa, sen sijaan että vinkuisit maailman pahuudesta netissä!

Tiesitkö että suurin osa laitteista on juuri valmistanut naapurin Penat autotallissaan. Mutta koska rikkaat yhtiöt ovat ostaneet patentit omille nimilleen niistä laitteista niin itse naapurin Penojen laitteita ei niinkään huomioida että ne olisi naapurin Penat rakentanut, enemmänkin pisteet saa se joka osti patentit niistä omille nimilleen.

Jacque Fresco on esimerkiksi niitä naapurin penoja autotallissa ja siltä pöllitty sen tekemiä keksintöjään toisten nimille. Tätä on rahajärjestelmän patentit. Rikkaat vie jos apaja on auki.

"mistä johtuen rahajärjestelmä on myös robotteihin liittyvän teknologian tärkeä osa. "

Tämän luettuani ja loput alhaalta päin tulin ajatuksiin että sinulla ei ole visiota toisenlaisesta tavasta käsitellä asioita, koska käsittelet tällä hetkellä varmaankin useaan otteeseen rahajärjestelmän kautta useat asiat, että rahajärjestelmän takia on kaikkea.

"Jos todella haluaisit edistää ihmiskunnan toimintaa, käyttäisit taitojasi esim. tähän ja jakaisit omaa tuotettasi ilmaiseksi teknisten piirrustusten muodossa"

Tiesitkö että Resource Based Economy yhteiskunnassa tulee olemaan laaja design kirjasto jonne on kerätty laitteita ja muita jotka voi rakentaa tarvittaessa.

"sen sijaan että vinkuisit maailman pahuudesta netissä!"

Mistään en vingu netissä, kunhan vain mainitsen eräitä asioita ja lukija jos haluaa huomata, huomaapi. Mutta tällä hetkellä koska olen tutustunut paljon rahajärjestelmän toimintaan, olen tullut niihin päätöksiin että vasta Rbe yhteiskunnassa voin alkaa kunnolla tutkimaan ja rakentamaan, koska silloin tiimityöskentely ihmiskunnan hyväksi kaikessa tulee olemaan todellista. Rahajärjestelmässä on vain enemmänkin kilpailua kuka voittaa ja kuka menee konkurssiin ja rahajärjestelmässä ei voi olla eettisiä ja sanoa että mene tuonne kauppaan, siellä on halvempia ja parempia tuotteita kuin minun kaupassa. (Jokainen kilpailija huutaa että meillä on halvinta ja parhaimpia tuotteita)

Joten olen suurimmaksi osaksi tällä hetkellä työskennellyt laajan määrän ihmisien kanssa rakentamassa Rbe yhteiskuntaa, koska jos tutustut rbe yhteiskunta ideaan, se on paljon parempi kuin mitä meillä nyt on. Jos panostat aikaa rbe yhteiskunta idean tutustumiseen, pääset hyvin sisälle aivan erilaisempaan visioon kuin mitä sinulle on nyt tällä hetkellä syötetty. Rbe yhteiskunta ei toimi rahalla vaan se toimii järjellä, siinä se peruspointti mikä tekee rbe yhteiskunta ideasta hyvän. Ei kysytä enään paljonko se maksaa vaan kysytäänkin tämän sijasta "onko meillä resursseja siihen".

Ettäpä ettäpä, suosittelen sinulle tutustumista tähän ideaan. Toki sinun pitää ensin päästä kiinni siihen visioon ennenkuin ymmärrät, joten yritä parhaasi päästä visioon kiinni.

• En uso

on kapine. Jalkapallon kokoinen laite. Tuntus jottei tolla vehkeellä tee kyntöpellon vetisessä setorin urassa mitään, saati leikkele rikkakasveja. Sopiihan sitä yrittää. Golf- tai futiskentän parturointiin ehkä?

• 1983247598

Voidaanhan tätä ajatella eräänlaisena "Proof of concept" -versiona.

Opiskelijoiden robotti, opiskelijoiden budjetti! Mikään ei estä tekemästä laitteesta henkilöauton kokoista versiota, jossa olisi myös parempaa elektroniikkaa ja konenäöllä parempi kyky erotella asioita.

• voi olla

Yhdelle maanviljelijälle sanoin että sellanen peltorobotti voi ihan hyvin vaikka kyntää. Mulla tulee peukalo kippeeks moisesta hommasta kun ei osaa varoa rattia jossa ei oo ohjaustehostinta. Ja se tulee kyllä vielä meidän elinaikanamme ja perusteluina sanoin että onhan kiviäkin haettu kuusta.

• V....mainen voikukka

Hei,

Nyt neropatit jalostamaan voikukan tuhooja! Fiskarsiin voikukan murkaajasta jalostetumpi muotoa!!!! Itsellä on 7000 neliön tontti joka on täynnä niitä pirulaisia. Isolla ruohonlekkurilla kyllä katkaisee rikkaruohot ja muut mutta noi voikukkien juuret jää aina maan sisään.

KUKA OTTAA HAASTEEN VASTAAN. Lupaan myydä idean eteenpäin!!! Kotipuolella on jo isot markkinat odottamassa tätä tuotetta... USA:ta myöten:)

www.logmatic.com

• ryyni-

Kaikkee sitä näkeekin, ihmiset eivät kohta osaa tehdä itse mitään. ;)))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      55
      3935
    2. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      54
      1932
    3. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1406
    4. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      76
      1270
    5. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      199
      1237
    6. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1081
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      90
      1059
    8. Olisit ollut niin

Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua
      Ikävä
      41
      886
    9. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      55
      884
    10. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      64
      829
    Aihe