AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  / suomen energiayhtiö oy

suomen energiayhtiö oy

99 Vastausta 11 230 Lukukertaa
Puhelimitse hyväksyin että alan syksyllä suomen energiayhtiön asiakkaaksi, mutta sitten kaduin ja muutaman päivän jälkeen sähköpostitse peruutin koko jutun, mutta se ei onnistukaan ja he vastasivat, että vain sitten sen jälkeen voin heihin olla yhteydessä kun tietoni ovat päivittyneet asiakasrekisteriin. Eli kun saan sopimusvahvistuskirjeen kotiin 3-4 viikon päästä niin siitä kirjeen päiväyksestä alkaa 2 viikon peruutusaika. Onko tämä laillista ettei minun peruutustani hyväksytty jo nyt? Joudunkohan näin sitten huijatuksi eli olenko jo suomen energiayhtiön asiakas sitten jo kun olen saanut sen sopimusvahvistuksen kotiini. Miksi lappu lähetetään vasta 3-4 viikon päästä. Minulla on toistaiseksi voimassa oleva sopimus oman yhtiön kanssa, jossa on 14 pv irtisanomisaika. Eli sitten taidan olla jo suomen energiayhtiön asiakas ja peruuttaminen ja sähköyhtiön vaihtaminen omaan yhtiöön takaisin on vaikeaa. Minulle sanoittiin että syksyllä vasta alkaa tämä sopimus suomen energia yhtiölle?

Mitenkä teillä on toiminut toi peruutusjuttu?
Miksi asiakas ei saa peruttaa sopimustaan heti? Onko toi edes laillista kuluttajasuojalain mukaan? Ainakin huonoa asiakaspalvelua se on.

Soita nyt ainakin omaan

energiayhtiöösi ja ilmoita että sopimustasi ei saa missään tapauksessa siirtää suomen energiayhtiö oy:lle, vaan olet peruuttanut siirtymisesi suomen energiayhtiö oy:n asiakkaaksi
Ei missään nimessä kannata puhelimessa suostua mihinkään tämän yhtiön sopimuksiin. Täyttä kusetusta!!! Noin 20% kalliimpi kuin aikaisempi Fortumin sopimukseni! Itse tällä hetkellä 6kk kiinni ja irtisanominen mahdotonta.
En koskaan saanut mitään sopimuspapereita hyväksyttäväksi 14 päivän peruutus oikeudella vaan ensiksi tuli lasku. Soitin tämän jälkeen asiakaspalveluun ja pyysin lähettää sopimuspaperit. Paperit luettuani soitin ja yritin irtisanoa sopimusta, mutta ei onnistu koska heillä kuittaus Itellalta, että paperit on lähteneet jo aikaisemmin ja valitusaika mennyt umpeen.
Suomen Energiayhtiöllä ei ole mitään kiinteää asiakaspalvelu toimipaikkaa, vaan kaikki pitää hoitaa puhelimella tai maililla.
Tämäkin kertoo jo yrityksestä jotain...menee ihan samaan kastiin kaikkien muiden puhelinmyynti vedätysten kanssa.

Jaa

Itse viime marraskuussa tein sopimuksen puhelimitse kyseisen sähköyhtiön kanssa ja kun sen jälkeen hieman googletin kyseistä yhtiötä, tulin tulokseen, että parempi perua sopimus. Pari viikkoa myöhemmin tuli tilausvahvistus, jonka saatuani välittömästi (n. 5 min sisällä) soitin kyseisen yhtiön asiakaspalveluun ja peruin sopimuksen. Puhelu kesti alle puoli minuuttia, eikä tarvinnut edes jonottaa. Uskoisin, että peruutus meni läpi, koska laskuja ei ko. yhtiöstä ole tullut eikä sähkösopimuksenikaan ole siirtynyt mihinkään. Ainut häiritsevä juttu on, että soittelevat ko. yhtiöstä noin 1-2 kuukauden välein ja yrittävät saada tekemään sopimusta.

Et ole huijattu

Kuulostat vähän neuroottiselta. Ethän ole heidän asiakkaansa ennen kuin olet lähettänyt sopimustekstin allekirjoitetuna takaisin. En näe minkäänlaista riskiä ottaa vastaan sopimusteksti, jota voi rauhassa lukea ja miettiä hyväksyykö.

Tuo yhtiö lupaa kuitenkin halvempaa energiaa kuin kilpailijat ja houkutuksena saat vielä alkuun ilmaista/alennettua energiaa.

Jäitä hattuun näissäkin asioissa.

On hyvä olla tarkka mutta ei kaikkea tarvitse luulla huijaukseksi.

Ilmaista sähköä ei ole!

Sähkö ei ole ilmaista, jos saat arviolaskun jossa lukee eka kuukauden kohdalla 0 euroa. Mittari luetaan sopimuksen teon yhteydessä, mutta se pitää lukea uudelleen heti ilmaisen kauden jälkeen ja laskulla ei todellakaan saa veloittaa soviltulta ajalta yhtään mitään. Ellei näin tehdä, tasauslaskulla maksat kaiken kuluttamasi sähkön. Ja ilmaista sähköä oli myyntipuheessa, ei todellisuudessa.

Sopimuksista

Puhelimessa tehty sähkösopimus sitoo ilman allekirjoitusta. Tämän takia sähköyhtiöt lähettävät vahvistusilmoituksen, jonka saapumisesta asiakkaalla on 14 vrk aikaa peruuttaa sopimus. (Koska periaatteessa puhelinmyyntiä)
Itse liitin yrityksemme kiinteistöt myöskin Suomen Energiayhtiöön. Luvattiin Suomen halvimmat hinnat. Parinkuukauden päästä tulikin kirje, jossa kerrottiin että energian hinta nousee. Yrityksellämme on kuitenkin kerrostalohuoneisto Helsingissä joka kuului vielä Helsingin Energian piiriin ja sieltä tuli kirje, että energian hinta laskee. Hinta ero oli noin 3 centtiä kWh. Minulle soitettiin Suomen Energiayhtymältä jatkanko sopimusta heidän kanssaan, jolloin sanoin että kyselen Vantaan Energialta hintaa, koska Helsinki ainakin laskee hintojaan. Vantaan energialla oli suurinpiirtein sama hinta kuin Helsingin energialla joten palaan sinne sopimuksen päätyttyä takaisin. Sen jälkeen alkoikin rumba, kun Suomen Energiayhtiö rupesi painostamaan. Sain parhaimpana päivänä kolmekin puhelua heiltä. Eräällekin puhelinmyyjälle sanottuani, etten jatka heidän asiakkaana huomattavasti kalliimpien hintojen takia sain luurin korvaani. Sitten taas soitti joku ja tarjosi vähän halvemmalla, mutta sanoin että olen jo päätökseni tehnyt. No se oli siinävaiheessa ok, mutta puhelinrumba vaan jatkui koko viime viikon. Ovatkohan viimein jättäneet rauhaan, kun tänään ei ole kukaan soittanut. En todellakaan suosittele kenellekään!
Oiskohan nyt vähän omaa lisää tarinassa mukana..? :)

Kuulostaa hieman oudolta, että käyttävät voimavaransa yhteen, useaan kertaan kieltäytyneeseen asiakkaaseen..

Miten päässä eroon myyntipuheluista?

Mulle soitetaan tästä firmasta tasasin väliajoin, siitäkin huolimatta, ettei minulla ole edes mitään voimassa olevaa sähkösopparia mitä voisin kilpailuttaa. Minulla on myöskin suoramarkkinointikielto ja olen heitä kirjallisestikin kieltänyt olemasta minuun enää missään yhteydessä. Mitä muuta voi vielä tehdä?

idiootti

Jos tosiaan haluat että sinulle ei soitella koko ajan niin tee siitä ilmoitus omalle puhelin operaattorillesi. koska jos lähetät heille jonkun viestin niin heitä ei kiinnosta paskaakaan mitä siinä lukee. jos teet suoramarkkinointi eston operaattorillesi niin sekin pitää päivittää vuoden välein. senkin tietämätön idiootti !!

Miks ihmeessä peruutit??

Mä ainakin haluun luontoystävällistä sähköö ja mun lasku on ollut selvästi halvempi sen jälkeen kun otin kyseisen firman soparin. Miks kukaan haluu maksaa enemmän kun tarjolla on halvempaakin sähköö????
Minua myös kiinnostaa miksi tätä firmaa kohtaan on täällä niin kova vastustus?

Olen ollut heidän asiakkaansa 2 vuotta, eikä ole ollut mitään ongelmia. Sähkö on tullut luvatun mukaisesti ja on ollut sovitun hintaista. Ei ole ollut mitään ongelmia.

Ostavat sisään halvalla

Siinä syy. Että ensin ostavat sisään halvalla hinnalla mutta nostavat myöhemmin törkeästi hintaa.
Moi!

Jos Suomen Energiayhtiön (SEY) puhelinmyyjä on saanut sinut huijatuksi niin paras tapa estää sopimuksen lopullinen synty on soittaa heti mokan huomattuaan nykyiselle sähkönmyyjälle jotta he eivät ryhdy mihinkään toimenpiteisiin jos SEY lähestyy heitä. Jos sitten saat vahvistuskirjeen niin perut senkin heti
sähköpostilla ja vielä soittammalla..

Puhelimessa Enegriyhtiön (SEY) puhelinsopimusta ei saa purettu kirveelläkään ennenkuin asiakas on saanut vahvistuskirjeen kotiin josta se se 2 viikon irtisanomisaika lasketaan. Nyt vaan monille on käynyt niinkin, että mitään kirjettä ei tule ja SEY on lähestynyt omin luvin vanhaa sähköyhtiötä mikä on jo lähes rikollista toimintaa. Käsittämätöntä, että tilausta ei voi peru heti. Heillä on muka 5 eri myyntipaikkaa ja ilmeisesti
itse puhelinmyyjä vie tiedot heidän rekisteriin, heille ei tietenkään voi soittaa tai eivät ainkaan vastaa
puhelimeen..

Voi yrittää soittaa myös yhtiön Suomen johtajalle Petra Pesoselle 020-7789158 ja antaa palautetta. Eikös
asiakaspalute ole yleensä tervetullutta olipa se millaista tahansa.

Ihmettelen miten SEY saa edelleen toimia Suomessa lukuisista valituksista ja uhkasakoista huolimatta..

Kamala yhtiö

Minä jouduin myös heidän huijausyrityksensä kohteeksi. Onneksi sentään ainakin sillä kertaa peruutus onnistui. Kamala yhtiö, hinnoittelupolitiikka oli sellainen, että ensin (sopimus tehtäessä) hinta oli kilpailukykyinen mutta muutaman kuukauden jälkeen nousi ihan sairaasti, ja ehti olla n. 3 kk ajan todella törkeän kallis.

En ikinä enää menisi heidän asiakkaakseen, enkä todellakaan suosittele heitä kenellekään! Huh mikä kokemus.
Tosiaan kuten sanottu, itse otin muuttaessa vuosi sitten sähkösopparin heiltä. Nyt kolmatta kertaa heidän nostaessa hintoja päätin peruuttaa sen.
Sama homma, minulle soitettiin viimeviikolla ja luvattiin lähettää postissa paperit, tulin katumapäälle, eikä mitään papereita ole tullut.. olenko siis nyt niiden asiakas??? Eikö tämä ole huijausta?? Kuluttasuojalakikin sanoo että puhelinmyynnissä asiakkaalla on täysi oikeus perua kaupat 14vrk kuluessa ilman mitään erityisempää syytä! ja siihen yrityksen on suostuttava koska se on laissa!

Epämääräistä toimintaa

Yritys antaa toiminnastaa erittäin epämääräisen kuvan kun ei palvele asiakastaan kaikissa asioissa jotka liittyvät asiakassuhteeseen. Itselleni soitti kyseisen energia yhtiön myyntineuvottelia ja sovimme että
lähettävät sopimuspaperit tarkastelua varten. Selvitettyäni asiaa laitoin sähköpostilla peruutuksen ettei sopimuspapereita tarvitse edes lähettää koska aijon jatkaa nykyistä toimittajaani. Päätin vielä soittaa varmistaakseni asian perille menon. Puhelimeen vastasi surkein tapaamani asiakaspalvelia. Väitti ettei peruutus ole mahdollista kuin vasta parin viikon päästä. Kerroin kaverille että peruutus on tehty myös sähköpostitse jolloin ääni muuttui kellossa välittömästi. Sanoi että asia on siten selvä. Sähköpostistahan jää pysyvä dokumentti jota nähtävästi sitten kavahtivat. Otin myös yhteyden nykyiseen sähköntoimittajaani joka lupasi ilmoittaa välittömästi jos Suomen Energia yhtiö yrittää muuttaa sopimustani. Firman tapaa käsitellä asioita kuvaa hyvin etteivät ole kolmeen arkipäivään kyenneet laittamaan pyytämääni vastausta sopimusasiaan sähköpostiini. Voimassa oleva sähköntoimittajani vastasi kyselyyni seuraava arkipäivänä. Jos Suomen Energia yhtiö kuvittelee että tällä huijjauksen merkit omaavalla toiminnallaan saavat luottamusta ja jalansijaa tiukoilla energia markkinoilla. Niin suomalainen kuluttaja ei ainakaan ole oikea kohderyhmä. Varsinkin kun täällä on onneksi toimiva kuluttajansuoja,jota käytän varmasti jos tarve vaatii.
Yritys oli mustalla listalla. Ei ihme, jätti palauttamatta arviolaskutuksessa paljon yli todellisen perityn rahan melkein 90-vuotiaalle eläkeläismummolle. Että oli peritty liikaa kävi ilmi siitä kun Fortun palautti vastaavan siirtomaksun ylimääräisen osuuden. Tästä on vuoden verran ja on monta kertaa kysytty sieltä, ei mitään vastausta. Hyvä että sentään irti päästiin, se ei ole yhtä helppoa kuin muista sähköntoimittajista, johtuen suomen energian erilaisista säännöistä.
Laskun suuruutta lisää että lasku tulee tiheästi eikä heillä ole suoraveloitusta (ei ainakaan vielä vuosi sitten)
Meille soittivat myös suomen energialta ja tarjosivat sopimusta. Mieheni kieltäytyi missään nimessä tekemästä mitään sopimusta tai sitoutumaan mihinkään puhelimitse. Hän sanoi haluavansä nähdä tarjouksen ja tämän jälkeen vasta keskustella sopimuksesta. Hän myöskin sanoi, ettei missään vaiheessa aio puhelimen välityksellä ostaa mitään, vaan ainoastaan kirjallisen sopimuksen kanssa.
Kului pari viikkoa ja postiluukusta tipahti sopimusvahvistus, jossa ilmoitettiin, että hä'n on antanut suullisen valtakirjan siirtää sähkösopimuksemme heidänfirmalle.
Mieheni oli ulkomailla sillä hetkellä ja olisi ollut harkinta-ajan loppuessakin. Onneks satuin avaamaan kirjeen, koska luulin sitä työpapereiksi. Muuten meillä olisi ollut sopimus, jota ei ikinä oltu tehty.
Hieman on kusetuksen makua tuossa touhussa!!
Soitin ja tiedustelin asiaa ja meille ei edes esitetty anteeksipyyntöä vaan tokaistiin, että se on heidän käytäntönsä!!
Mitä ihmettä??? Läähettää ihmisille sopimuksia ja odottaa, että koskas jää peruutus tekemäättä??!!!
Ei tuossa ole mitään järkeä...'

Niinpä ilmoitin heille sähköpostitse, että saavat pitää sähkönsä! jA että maksan mielummin enemmän sille yhtiölle, joka tekee meidän sopimuksen yrittämättä kusta silmään jo heti alusta.

Sopimuksessa luvattiin halpaa ja vihreää sähköä, mutta hinnat olivat voimassa vain 6 kk, jonka jälkeen heillä on oikeus tehdä muutoksia hintaan... eli korottaa..

huijausta?

Pakko kertoo et ei voi olla mahollista.
jokaisesta SOPPARISTA tehdään ÄÄNINAUHA jossa ostajan/tilaajan pitää sanoa osote, nimi, sotu ja niin edelleen et turha tällasta paskaa on kenellekkää syöttää :DDD
Eri yhtiö... Suomen Energia Yhtiö ei ole suomen energia
Juttuhan on siinä että, sopimuksen tiedot eivät ole päivitettynä järjestelmään kun vasta parin viikon kuluttua, joka on syynä tuohon tilanteeseen. Sähköpostitse kun homman hoitaa niin jää nimenomaan pysyvä tieto jonka mukaan reagoidaan kun sopimustiedot näkyy.

Suomen Energiayhtiö toiminta perustuu epärehellisyyteen

Lopetin sopimuksen sähkön hinnan kallistuessa. Firma nosti heti erotiedon saatuaan noin vain hinnan pilviin ja kuukausimaksun 4 kertaiseksi, vaikka korotus ei vielä ollut voimassa. Hinta näkyi loppulaskussa.

Firman omistaja on ulkomainen henkilö, eikä asu Suomessa. Yritysidea: Halvalla sähköllä asiakkaat sisään, korotus puolen vuoden kuluttua yli markkinahintojen, kaikkea vilppiä siihen päälle, mitä voi keksiä.

hUIJAUSTA ON

Sain ko sähkötarjouksen paperiversion ja soitin Suomen Energiayhtiöön ja ilmoitin etten halua sopimusta. Sain toistaa kolmeen kertaaan ja siltikin jäi epävarma tunne... Muuutaman viikon kuluttua tuli sit lasku. Olin siirtynyt Suomen Energiayhtiön asiakkaaksi!!!!!!!!!!!!!!Älkää menkö ilmoittamaan puhelimessa SOTUa. Tyhmyydestä rokotetaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

suomen energiayhtiö on täysí huijjausfirma

vuosikausia asiakkaana, laskuja tuli kotiin vasta eräpäivän jälkeen, ja seuraavassa laskussa on muistutusmaksu 5 euroa ja 0,15 euroa korkoja, sitä ei saanut maksaa suoraan firmalle vaan niiden huijausperintäfirmalle Svea Perintään, molemmat firmat ruotsalaisia ja tällä lailla kivasti kuppaavat suomalaisasiakkailta lopulta tuplahinnan. No, onneksi jaksoin lopettaa asiakassuhteen, ja kaiken maailman 5euroisten jälkeen ei enää tarvitse olle noiden kanssa missään tekemisissä. PURA HETI sopimuksesi , jos olet jo mennyt lankaan. Ekan kuukauden halpatarjous tulee sinulle ajanmittaan tosi kalliiksi.
Koko suomen Energiayhtiö tuntuu täysin huijarifirmalta ja heidän markkinointimenetelmänsä erittäin kyseenalaisilta.Minut huijattiin jotenkin sopimukseen mutta minulla ei ole oikeutta tehdä sopimusta ko. asuntoon joten se siitä.Olemme kuitenkin ottaneet yhteyttä kuluttajansuojalautakuntaan ja he neuvoivat miten toimia ko. tapauksessa.Tämä kuitenkin aiheutti sen että en tilaa enkä tee mitään sopimuksia puhelimitsi.
Olisikohan Suomen Nokia tai Suomen Alko vapaana toiminimeksi, jolla tekisi rehellistä bisnestä...
Yrityksen johto on vaihtunut 2010 ja toiminta on rehellistä.
Paljonko sai kipurahoja? Mistä tiedät rehellisyyden?
Miten on kun tästä yhtiöstä soittavat ja sanovat että kun 6kk sopimus on lopuillaan niin silloin tulee uusi tarjous postissa, onko oikeesti näin? Tässä juuri odotan sopparia kotiin? Ja mitä mieltä ihmiset muuten nyt ovat kun nää kommentit on tässä aika vanhoja??
Suosittelen että heti saatuasi tilausvahvistuksen peru se! Mies oli mennyt lankaan ja tehnyt puhelimitse sopimuksen. Tilausvahvistus tuli kotiin ja samantien yritimme perua puhelintilausta, paperissa annettu sähköpostiosoite ei toiminut. Seuraavana aamuna soitin sinne ja ottivat vastaan peruutuksen ja laitoin vielä heidän info-osoitteeseen irtisanomisilmoituksen. Nyt vaan toivotaan että laskuja ei tule. Toista kertaa ei mennä tähän lankaan.
Nimeni varastettiin puhelinluettelosta ja useiden neuvotteluiden jälkeen eivät suostuneet poistamaan merkintää etten ole heidän asiakkaansa ja tilanne on yhä avoin.Oma tunnettu sähköyhtiöni yrittää kaikkensa jotta sähköni eivät katkeaisi ja vääryys saataisiin korjattua.Toivotan kaikille onnea taistelussa huijareita vastaan.
Itse meinasin alkaa asiakkaaksi mutta onneksi tajusin erehdykseni. Onkos kukaan lukenut niitä sopimuspapereita? Laskuttavat niiden mukaan joka kuukausi arviolaskutuksena 10% vuotuisesta käytöstä. No kun kuukausia on vuodessa 12, niin se tekee yhteensä 120%.

Anna mä arvaan, eivät palauta ylimaksua?
Tämänkin viestiketjun aloittanut varmastikin tekee töitä toiselle sähköyhtiölle, joka hänelle on tehtäväksi antanut mustamaalata kyseistä yhtiötä. Tutkimuksissani selvisi että yhtiöllä on asiakaskunta hyvinkin tyytyväistä. Yhtiöllä oli vuonna 2005 kun toiminta alkoi, pieniä "lastentauteja" ongelmat kuitenkin on ratkaistu ja yhtiö toimittaa juuri sen mitä lupaavat. Itse näin aika paljon vaivaa tämän tutkimuksen eteen, olen muunmuassa soittanut heidän asiakkaitaan läpi ja kaikki joilla sopimus on, ovat ollet hyvinkin tyytyväisiä. Ne joilla sopimusta enään ei ole, ovat sen irtisanoneet juuri kyseisten ongelmien takia. Toivon että, tämä saa ihmiset ajattelemaan järkevästi kun kilpailutusta tapahtuu. Puhelimitse tehdyllä sopimuksella ei ole muuta eroa papereiden edestakaisin lähettelyyn verrattuna muuta kuin asian helppous. Lopputulos on se että, olen itsellekin nyt tuon kyseisen yhtiön kanssa sopimuksen tehnyt, 6kk mennyt ja olen ollut hyvin tyytyväinen. Älkää ihmiset uskoko kun yhtiöitä mustamaalataan. Todellinen asian laita selviää vain kokeilemalla.
>> Tutkimuksissani selvisi että yhtiöllä on asiakaskunta hyvinkin tyytyväistä.

WAU! Sinä siis aivan itse, asiasta kiinnostuneena yksityishenkilönä pistit tuhansia euroja tuulemaan ja teit (teetätit) yhtiön asiakaskunnasta tyytyväisyystutkimuksen? Tosi sankariteko. Kai muistit yrittää myydä tutkimuksesi myös sähköyhtiölle itselleen. Noiden tutkimusten käyvät hinnat pyörivät 10-30 tonnin haarukassa.

Sitäpaitsi, uskon täysin kaiken mitä kirjoitat. Siis ihan älyttömästi uskon :D
Asioita voi ilman rikkauksiakin hoitaa. Näin on käynyt, en itse henk.koht usko mihinkään paskaan mitä täällä kirjoitetaan ja varmasti jatkuu samalla tavalla. Tutkimus maksoi jonkun verran, mutta ei todellakaan edes lähelle tuhatta euroa. Älkää olko lampaita ja menkö muiden mukana. Pointti oli se että, KOKEILEMALLA SELVIÄÄ!!! Sähkön kilpailutus kannattaa !

selvittänyt, joo-joo nimimerkillä kommentoinut voi nuo omat arviot pitää omana tietona kunnes hölmönä käyttää tuollaiset summat helppoon mutta aikaa vievään hommaan.
Ongelmahan tuossa on lähinnä se, että ihmiset ovat tottuneet saamaan sähkölaskuja harvemmin ja Suomen energiayhtiön laskutusvälit ovat tiuhemmat - ja tämä tuo mielikuvan siitä, että hinnat olisivat korkeat. Itse hinnat ovat suht edulliset määräaikaisuuden ajan (jollekkin yllätys, että hinnat nousevat määräaikaisuuden jälkeen?).

Pähkinänkuoressa ihan ok firma, jos ottaa määräaikaisuuden, kunhan ymmärtää jatkaa määräaikaisena sopparin loputtua. On halvempia firmoja, on kalliimpia.

Suomen energiayhtiö on mollattu lähinnä ihmisten tietämättömyyden ja huhupuheiden takia. Näin käy monelle firmalle tänä päivänä.

Sellainen firma kuin IBM myi aikoinaan 2 maailmansodan aikana natseille rautatiejärjestelmän valvonnan. Tämä mahdollisti keskitysleirit. Tänä päivänä IBM on maailman vaikutusvaltaisimpia ja parhaita Brändejä. Mikä yhtiö ei olisi ryvettynyt jossain vaiheessa historiaansa skandaaleissa?

Suomen energiayhtiön maine on tahriintunut alkuvaiheissa lähinnä epäselvyyksien ja sekavan aspan takia. Nykyään homma pyörii paljon paremmmin.
Suomen Energiayhtiö Oy toimii epärehellisin perustein!

Täysi-ikäinen, kotona asuva poikani sai puhelun sähköyhtiön vaihdosta Suomen Energiayhtiöltä. Poikani sanoi moneen otteeseen, ettei hän vastaa tämän talouden sähkösopimuksista vaan äitinsä. Puhelinmyyjä ei ottanut tätä kuuleviin korviin vaan jatkoi puhelua tarkastaen poikani nimen, osoitteen ja kysyen lopuksi sotua. Vaikka poikani onkin täysi-ikäinen on hän tähän asti ollut liiankin luottavainen ja meni hölmöyksissään sanomaan myyjälle sotunsa. No tästähän myyjä innostui, eikä sen jälkeen enää kuunnellut poikani argumentointia siitä ettei hän päätä sähkösopimuksesta eikä sellaista edes halua. Myyjä lopetti puhelun, ilman että poikani olisi voinut vahvistua siitä, ettei ole mitään tilannut.

Muutaman viikon kuluttua saapui vahvistus tilauksesta. Poikani näytti paperin minulle ja kertoi, ettei tällaisesta oltu sovittu. Tuntuu kuin yhtiö yrittäisi höynäyttää kotona asuvia juuri täysi-ikäiseksi tulleita, mutta vielä kovasti asioista tietämättömiä. (Mistäköhän he ylipäätään olivat saaneet poikani nimen?)

Soitin Vantaan Energiaan, jonka kanssa minulla on sopimus, mutta sieltä sanottiin, että he ovat voimattomia jos sinne tulee sopimuksen siirtopyyntö Suomen Energiayhtiöstä. Seuraavan puhelun otin Suomen Energiayhtiöön, jossa kehdattiin väittää, että poikani, sillä perusteella että on kirjoilla minun omistamassa asunnossa voisi lain puitteissa purkaa tekemäni sähkösopimuksen Vantaan Energian kanssa antamalla SEY:lle puhelimessa valtakirjan (jota poikani ei ollut edes antanut).

Poikani soitti tämän jälkeen Suomen Energiayhtiöön ja perui kaupan, jota ei koskaan ollut edes tehnyt. (Kuluttajasuojalain 2§ 2 jae sanoo, ettei kuluttajan tarvitse perua sellaista sopimusta mitä ei ole koskaan tehnytkään, mutta jopa kuluttajasuoja-asiamies kehoitti tekemään peruuttamisen sekä puhelimitse, että sähköpostitse.)

Sähköpostiperuutus lähtee Suomen energiayhtiöön vielä tänään ja sen jälkeen odottelen kuulumisia, joko kyseisestä yhtiöstä (sopimuksen peruutusvahvistusta) taikka Kuluttajasuoja-asiamieheltä, jonne olen asian siirtänyt käsiteltäväksi. Kuluttajasuoja-asiamiehelle yhtiön nimi on ennestään tuttu, sillä sinne on tullut lukemattomia yhteydenottoja Suomen Energiayhtiön edesottamuksista.

Yhtiö toimii epäeettisesti sekä lainvastaisesti. Suomen lain ja asetuksen mukaan kukaan EI VOI puhelimessa peruuttaa toisen ihmisen tekemää sopimusta vain sillä perusteella, että sattuu asumaan samassa osoitteessa. Näin Suomen Energiayhtiössä kuitenkin väitetään ja siksi onkin mielenkiintoista seurata, miten asiassa tullaan etenemään kun siihen seuraavaksi puuttuu Kuluttajasuoja-asiamies ja tämän takana oleva hallintoelin.

Terveisin,
Kotitarpeiksi lakia lukenut Vantaalainen
Älkää ostako!!!!1!! Omistajat huijareita
Tuli tieto että sopimus loppumassa ja puhelinnro mihin voi jatkaa sopimusta ja kun pari kolme kertaa yrittänyt soittaa , puhelu katkaistaan.. Onkohan kaikki ok ? Olen ollut tyytyväinen ja olisin jatkanut, mutta "lyövät luurin korvaan "
Olen itse myynyt suomen energiayhtiön sopimuksia, eikä siellä firmassa missä minä niitä tein niin todellakaan tehty valtakirjoja jos asiakas ilmaisi että sopimusta ei halua.. Ja tuossa valtakirjassa kysytään muistaakseni 4-5 kertaa että ymmärtääkö asiakas asian ja tuntuuko selkeältä. Jos asiakas ei antanut johonkin kysymykseen myöntävää vastausta niin kauppaa ei voinut laittaa menemään eteenpäin.

Kyllä itse uskoin täysin tuotteeseen koko ajan kun sitä myin (ja uskon vieläkin), kilpailuttaminen on mielestäni fiksua muutenkin.

Ja jos tuo tilausvahvistus tulee ilman että "ei ole sopimusta tehnyt" niin energiayhtiö on velvollinen toimittamaan puhelunauhoitteen pyynnöstä.
Olen itse Suomen Energiayhtiössä töissä, eikä siellä huijata ketään jos annat henkilötunnuksesi puhelimessa nii varmasti tulee tialus vahvistus kotiin muuten sitä ei voi mitenkään tulla. Ja sopimuksia on kahdenlaisia 6kk ja 24kk jonka aikana hinta pysyy täysin samana sen jälkeen se muuttuu jatkuvaksi ja voit palata kädenkäänteessä paikalliseen. jos te menkkikset jotka pelkäätte muutoksia ja muita sähköyhtiöitä ja haluatte maksaa korkeaa hintaa paikalliselle joka nostaa niitä ihan miten haluaa, nii siitä vaa. Suomen Energiayhtiö on suurin alallaan toimiva yritys joten amatööri myyjiäkin löytyy joten amatööri myyjiäkin löytyy,
Joo mäki haksahdin tekee sopimuksen kun lupasivat kuukauden sähköt ilmaiseksi, sekä hoitavat irtisanomisen edellisestä sähköyhtiöstä. Mulle tuli sen puol vuotta laskut molemmista yhtiöistä. Vaihdoin asuntoa ja sanoin seuraavalle asukkaalle, että tekee heti sähkösopparin ja täten omani katkeaisi. uuteen asuntoon tulee vanhoja SUOMEN ENERGIAYHTIÖ maksumuistutuksia :DDd
Voi jeesus että osaa ihmiset olla urpoja :DD Tottakai tulee kahdesta paikkaa lasku, koska PAIKALLINEN YHTIÖ laskuttaa sähkön siirrosta, ja Sey siitä KÄYTTÖSÄHKÖSTÄ. Tätä kutsutaan nyt nimen omaan KILPAILUTUKSEKSI, idiootti :D
Minäkin menin ansaan ja olin poissa joitakin aikoja silloin kun ilmoitus tuli.
Ne olivat tehneet kahteen käyttöpaikkaan sopimuksen. Toinen minulle aivan tuntematon. Laskuja tulee nyt kummastakin ja asiaa olen yrittänyt selvittäää
puhelimitse ja sähköpostein. Lisäksi ne karhuavat aikoja maksettuja laskuja, jotka itsekin ovat todenneet maksetuiksi. Painajaiseksi elämä alkaa tulla kun perintäyhtiöillä jo pelotellaan. Rakentavatko kiristysmaksua, jolla päästävät pois.
Onko firma tosissaan noin epärehellisesti toimiva? Täällä näkee vaan paskoja kokemuksia...eikö kellään ole mitään hyvää sanottavaa tai hyviä kokemuksia?? :0

Olen itse hakenut töihin kyseiseen yritykseen tai sen tytäryhtiöön...pitääköhän asiaa vielä miettiä, kun en halua vilpillisiä hommia tehdä vaan rehellistä työtä.

Joku asiasta tietävä tai omia kokemuksia omaava voisi kommentoida jotain!!

Vai kutsuuko MOL: lin sivut jälleen...
Suomen energiayhtiö toimii todella erittäin kyseenalaisella tavalla. Vaihdoin SEY:n tarjoamaan edulliseen 6 kk energiasopimukseen, sopimus tehtiin puhelimessa. Muutaman kuukauden kuluttua puhelimessa jatkettiin sopimusta. Sain nyt energiatarjouksen toisesta firmasta, jossa minulla on sähkönsiirtosopimus. Tässä yhdeydessä SEY:n sopimuksia tarkastellessani kävi ilmi, että ensimmäisen 6kk sopimuksen energian hinta olisikin uuden pidemmän määräaikaisen sopimuksen voimaan tullessa noussut yli 2 snt/kWh, energian hinnoista ei toki puhelimessa mitään erikseen ollut mainittu. Kusetus klassiseen tyyliin, kuluttaja-asiamies taitaa tosin ollakin jo tietoinen kyseisen firman toiminnasta.
Välttäkää Suomen energiayhtiötä! Huijaavat ovelasti, energiahinnat/kWh tuntuvat joka tapauksessa pieniltä ja ilmeisesti oletus on, että ei parin sentin nostoa vaivihkaa huomata.
Samaan lankaan minäkin jouduin, ensin halpaa ja sitten vaivihkaa sopimus muuttuu ja hinnat nousevat kalliimmaksi, kuin entisessä sähköyhtiössä. Eli taas vaihtamaan.
Minulle myös tarjottiin heiltä sopparia, ensin innostuin kunnes sopimus kirje tuli kotiin ja kuulin huonoja kyseisestä firmasta, peruin heti sopimukseni sähköpostilla ja muutama päivä kesti vastauksen tulla, nyt pitäisi olla asiat kunnossa, rehelliseltä taholta kuulin että firma ihan paska ja vaikea perua. Nyt minulla soppari johon eivät käsiksi pääse ja hyvä niin. Mutta tosiaan netissä heillä ihan eri sähköpostiosoitteet kuin sopimuksessa joka oli vain yksi A4 jossa molemmilla puolin paperia tekstiä, vastasivat minulle lopulta mutta kauan kesti kun oma energiayhtiö vastaili heti ja auttoi minua asiassa.
Minä hölmö menin ja tein sopimuksen. Ekassa laskussa oli heti kalliimpi perusmaksu kuin mitä sopimuksessani. Ero ei ollut rahallisesti iso, mutta periaatteellinen. Soitin asiasta ja lupasivat korjata asian seuraavaan laskuuni. Jatkoin kuitenkin laskuni tutkimista ja totesin heidän käyttäneen jotain outoa laskukaavaa laskiessaan esim. 13 pv maksuosuutta sähköstäni. Soitin uudelleen. Puhelintyttö kertoi saavansa kuitenkin saman summan kuin laskussani oli. Kyselin laskukaavaa ja kuukausi hinnan jakajaksi hän ilmoitti 30, vaikka kaiken järjen mukaan sen olisi pitänyt olla 31 (joulukuussa on 31pv). Toisaalta sähkönhintani 2.12-31.12 oli: 30pv: 4.02€/kk ->3,97€/kk eli jakaja ei voinut olla 30pv!

Koska asia ei selvinnyt puhelintyttö Lauran kanssa (sukunimeään hän ei sanonut), pyysin saada esimiehensä nimen ja puhelinnumeron. Esimiehen nimen saaminen vaati minulta tiukkuutta, koska hän ei olisi millään sitä sanonut. Puhelinnumeroa en saanut - hän lupasi jättää soittopyynnön. Firman pomo on muuten Ruotsissa eli onko firmakin siis ruotsalainen.

Heidän kotisivuillaan ei juuri yhteystietoja ole. Outoa.....
(ps. olen muuten matikan opettaja)
Huomasin saman asian että yhteystietoja ei pahemmin netissä ollut.... nyt kun sain heidät kiinni niin ainakin noin 30 sähköpostia on tullut ja pyytävät tietojani jne....sain sopparin kyllä peruttua ajoissa koska nykyinen sähkön myyjäni teki määräaikaisen sopparin ennen kuin uusi sopimus tuli voimaan niin enää sitä ei voida vaihtaa, luotan siihen...mutta sähköpostit ärsyttävät, nyt ensimmäinen päivä kun postia ei ole tullut. Ja tämä "Laura" kahdesti tietojani pyysi kun muka pelkän nimen perusteella ei voi sopparia purkaa, nyt vaan toivon kaiken olevan hyvin. Ja se heidän lähettämä soppari oli mielestäni hyvin outo, yks paperi jossa molemmilla puolilla tekstiä ja pienellä pläntillä luki koska sopimus muka alkaa.

Opin tästä että enää en ota puhelimessa vastaan mitään, siinä alkoi jo mietityttämään kun se äijä joka soitti niin alkoi nauhottamaan, mutta tyhmänä menin
lankaan.
Tuosa oli eri osoite kuin ns sopparissa jonka sain, sekin oli mielestäni hyvin askarrutavaa......
Jos vahvistus ei sisällä kaikkia laissa edellytettyjä tietoja, oikeutesi peruuttaa kauppa pitenee normaalista 14 päivästä kolmeen kuukauteen. Jos vahvistuksen puutteelliset tiedot oikaistaan, normaali peruuttamisaika alkaa kulua oikaisupäivästä
Sitä vielä, jos erehdytte tekemään sopparin ja kuulette huonoa firmasta niin ottakaa nykyiseen sähkönmyyjäänne yhteys, he voivat auttaa jos myyjä ei ole ehtinyt vaihtumaan, minulla kävi siinä kohtaa tuuri, nyt kukaan ei pääse soppariini käsiksi eli
tein määräaiksen sopparin... :)
Ei missään nimessä kannata puhelimessa suostua mihinkään tämän yhtiön sopimuksiin. Täyttä kusetusta!!! Noin 20% kalliimpi kuin aikaisempi Fortumin sopimukseni! Itse tällä hetkellä 6kk kiinni ja irtisanominen mahdotonta.
En koskaan saanut mitään sopimuspapereita hyväksyttäväksi 14 päivän peruutus oikeudella vaan ensiksi tuli lasku. Soitin tämän jälkeen asiakaspalveluun ja pyysin lähettää sopimuspaperit. Paperit luettuani soitin ja yritin irtisanoa sopimusta, mutta ei onnistu koska heillä kuittaus Itellalta, että paperit on lähteneet jo aikaisemmin ja valitusaika mennyt umpeen.
Suomen Energiayhtiöllä ei ole mitään kiinteää asiakaspalvelu toimipaikkaa, vaan kaikki pitää hoitaa puhelimella tai maililla.
Tämäkin kertoo jo yrityksestä jotain...menee ihan samaan kastiin kaikkien muiden puhelinmyynti vedätysten kanssa.
Itse sain tänään omalta sähköyhtiöltäni uuden sopimus paperin jossa huomattavasti
halvempi hinta kuin tässä Suomen energiayhtiössä että näin. Minulle Suomen energiayhtiö kyllä paperin lähetti ja siinä muka heidän yhteystietonsa jne...viimein kun sain sähköpostilla yhteyden niin sain sieltä noin 30 viestiä, nyt ensimmäinen päivä kun viestiä ei ole tullut. Meni jo hermot niihin viesteihin ja tiukasti siitä sanoin ja toivon ettei heistä enää kuulu mitään.
Miks et valita postille??!! Ei se kuittaus niille itesyään ilömesty..

20% kalliimpi?? Ettet oo ite antanu väärää infoo, jonka mukaan on tarjous sitten tehty? Et varmaan tietenkään, koska asiakkaitahan kusetetaan joka toimijan puolesta aina, oli sitten kysymys sähköstä, matkapuhelinliittymistä, vakuutuksista tms...

Ja jos näin on käynyt, niin joka asiakaspalvelussa, tailauskäsittelyssä jne tapahtuu virheitä. Ihmisiä sielläkin vain työskentelee.

Ei kukaan tuttavani ainakaan, jolla kyseisen yhtiös sopimuksia on, ole valittanut tullensa huijatuksi.
Miks et valita postille??!! Ei se kuittaus niille itesyään ilömesty..

20% kalliimpi?? Ettet oo ite antanu väärää infoo, jonka mukaan on tarjous sitten tehty? Et varmaan tietenkään, koska asiakkaitahan kusetetaan joka toimijan puolesta aina, oli sitten kysymys sähköstä, matkapuhelinliittymistä, vakuutuksista tms...

Ja jos näin on käynyt, niin joka asiakaspalvelussa, tailauskäsittelyssä jne tapahtuu virheitä. Ihmisiä sielläkin vain työskentelee.

Ei kukaan tuttavani ainakaan, jolla kyseisen yhtiös sopimuksia on, ole valittanut tullensa huijatuksi.
Kyseisestä yhtiöstä tuli lähes vuoden päästä sopimuksen päättymisestä loppulasku, jossa on moni asia pielessä. On tasauslasku, joka yleensä lähetetään heti kun sopimus päättyy. Ovatkohan venyttäneet lähettämistä, jotta ei pystyttäisi tarkistamaan edellisistä laskuista, mitä on jo maksettu? Lisäksi laskulla oli muistutuskulu 5,00eur jostain laskusta. Summa on pieni, jota moni ei viitsi edes tarkistaa, mutta kun muutama tuhat huijauslaskun saanutta maksaa, tulee mukavasti voittoa. Ovatko muut saaneet vastaavanlaisia laskuja?

Tein sopparin puhelimessa ja sen jälkeen luin netistä huonoja juttuja yhtiöstä. Peruin sopimuksen sähköpostilla 10pv sisällä kirjeen saatuani, mutta tuo ei kuulemma pätenyt. Kuluttajaneuvontaan olin yhteydessä, mutta ei mitään apua. Suomessa ei ole oikeaa kuluttajansuojaa, kun tällaiset yritykset vain toimivat.
Hei, minulla ainakin onnistui peruutus sähköpostilla, tosin vaikeimman kautta, toimitus olisi alkanut 14.2 ja he väittivät että peruutus on onnistunut, mutta saas nyt nähdä että onko näin. Laitoin sähköpostia heti kun sopparin sain, sopparikin oli mielestäni hyvin outo.
Yhtiö käyttää järjestelmällisesti suomalaista kuluttajasuojaa hyväkseen. Kuluttajaneuvojaan voi ottaa kyllä yhteyttä ja saada sieltä sympatiaa, mutta todellisuus on niin, että Suomen energiayhtiö viittaa kintaalla näille huomautuksille. Kuluttajariitalautakunnan käsittelyajat ovat taas niin pitkiä, etteivät ne ehdi purra tähän 6 kuukauden pakotettuun sopimukseen.
Saas nähdä miten käy, minulla piti alkaa nyt perjantaina sähkönmyynti heiltä, sain sen peruutettua ja tehtyä määräaikaisen sopparin oman myyjäni kanssa, silti jännään että saanko turhia laskuja kyseiseltä firmalta, onneksi kaikki sähköpostit tallessa kun sopparin peruin.
suomen energiayhtiö on yhtä luotettava kun mikäkin muu sähköyhtiö. yhtiöllä sattui käymään vain se että heidän entinen pomo oli kusipää nyt heillä on uusi pomo ja uusi alku ja myös olen ollut suomen energiayhtiön asiakkaana vuosia ja olen kyllä huomannut että todella halvat hinnat ovat ja kaikki on toiminut kuten puhelimessa ja tilausvahvistuksessa sovittiin en vain nyt älyä mikäs teitä närästyttää pilaa tämän yhtiön maine täällä kun ovat olleet suht normaali sähköyhtiö!!!

- SEY:n tyytyväinen asiakas.
ihanko käytit googlen kääntäjää, kun "sattumalta" päätit tulla kehumaan SEY:ä?
Ihanko olet hukannut pääsi perseeseen? on se ny vittu kumma kun ihmiset alkaa kitisemään jostain asiasta kun itse on selitetty myyntineuvottelijalle väärää tietoa. Näitä sey:n konttoreita on pitkin suomea hujanhajan ja ei nää työntekijät ensinnäkään ole tietoisia mikä sähköyhtiö kuluttajalla on käytössään varsinkin jos kuluttaja on kilpailuttanut jo sähkönhintansa.

Mutta auta armias jos joku puolustaa sey:tä niin puolustajan kimppuun käydään kuin yleiset syyttäjät.
Ihmisiä myö ollaan, myyntineuvottelijat, kuluttajat ja omistajat. Ihmiset tekee virheitä. Varsinkin kun asioista ei informoida tarpeeksi molemmille osapuolille.
Toiminta on täyttä kusetusta.

"10% halvempaa sähköä kuin nykyisellä yhtiölläsi" perustuu siihen, että nämä 6kk tarjoukset tehdään silloin kun sähkön hinnassa on piikki ja kaikkien hinnat ovat korkealla. Todellisuudessa 6kk:n aikana sähkön oikea hinta laskee takuuvarmasti niin reilusti tuon lasketun (0.9 * nykyhinta) että voittoa tulee ja rutkasti.

Myyvät ympäristöystävällistä sähköä, mutta se ei ole sen ympäristöystävällisempää kuin muidenkaan yhtiöiden vaan rutkasti kalliimpaa. Esim Oulun Energialta saa tällä hetkellä 100% uusiutuvan sähkön noin 5,6snt/kWh mikä on vain 0,1 snt/kWh kalliimpi kuin heidän normaali sopimus.

Tein eilen tällaisen sopimuksen ja tänään soitettiin SEY:ltä. "Haluaisitko vaihtaa nykyisen 8,...snt/kWh sopimuksesi 12kk määräaikaiseen 7,...kWh hinnalla? Tuli aika suoraa puhetta.
Muuten hyvä mutta jos ovat eilen sulle soittaneet niin sun pitäis tietää että nuo hinnat on tällä hetkellä 7..snt/ kWh ja tuo 12 kk määräaikainen on Seyltä aina 6,35 snt/kwh :) Hinta sama koko suomeen kun on kyseessä 12 kk sopimus. Tässä taas nähään miten tietämättömät ihmiset mollaa tätä yhtiötä. Itse olen tyytyväinen asiakas, enkä keksi mitään syytä miksi en olisi?
Sori, 6,35 hinta on käytössä hintatakulla 24kk sopimuksissa
Soittivat kysesisestä firmasta ja tarjosi sopimusta. Aikansa yritti sepustaa myyntipuheita ja saada sopimusta syntymään. Kun tarpeeksi monesti kerroin että en ole kiinnostunut löi luurin korvaan :D Puhelussa tuli monesti esiin "ilmainen kuukausi" ja "halvemmat hinnat". Pelkkä en ole kiinnostunut ei tuntunut riittävän vaan yritettiin tivata miksi et ole kiinnostunut ja taas lueteltiin uudestaan nää myyntipuheet. Mitään tietoa minulla ei ollut kyseisestä firmasta ennen puhelua. Nyt luettuani muiden kokemuksia olen iloinen että en erehtynyt sopimusta tekemään.
Harvinaisen ärsyttävä firma. Käyttäytyvät törkeästi puhelimessa eivätkä ymmärrä, kun sanoo "EI".
Ja vielä käsittämättömämpää on että ratsastavat Oulun Energian nimellä, piti kysyä puhelun aikana että mistä yrityksestä oikein soitat ja eka vastaus oli että "Kuinka niin?". Kun sitten vastauksen sain että Suomen Energiayhtiöstä ja sanoin että on määräaikainen sopimus voimassa niin löi luurin korvaan. Tähän saakka koko puhelusta oli saanut sellaisen vaikutelman että soitetaan Oulun Energiasta. Toivottavasti eivät soita enään uudestaan.
Hei te kaikki talipäät, kuunnelkaa mitä teille sanotaan puhelimessa ja lukekaa AJATUKSEN kanssa paperit läpitte, ei teitä ole kusetettu vaan itse olette liian laiskoja / helvetin idiootteja näissä tilanteissa. Terv- entinen myyntineuvottelija
Että näin, itse sain luotettavalta taholta tietoa tästä firmasta ja todellakin uskon jos näin sanotaan että on mikä on......paperit, itse sain yhen a4 paperin jonka molemmilla puolilla tekstiä ja yhdessä pienen pienessä kohdassa luki koska myynti muka olisi alkanut... energia yhtiöltä sentään tulee kunnon sopparit luettavaksi. Ja se kun peruin sopimuksen niin saakeli ainakin 30 sähköpostia tuli sen jälkeen kun ei jakeluun mennyt, mikä niin vaikeeta ymmärtää jos asiakas ei tyytyväinen..
Minulle soitti myös sieltä innokas myyjätyttö.Ei antanut suunvuoroa,vaikka sanoin,että kukaan ei voi luvata paljon halvemmalla,kaikki maksaa.Mutta hän ei ottanut vastaväitteitäni kuuleviin korviinsa,vaan sanoi lähettävänsä sopimuspaperit,ja jos haluan,minulla on kuitenkin perumisoikeus.Sopimuspapereita ei ole vielä kuulunut,mutta sopimus on jo astunut maalisk.alusta voimaan.Nyt yritin soittaa,mutta puhelua ei otettu jostakin syystä vastaan.
Suomen energia yhtiö ei tietääkseni ole mikään oikea yhtiö. Yhtiön sähkö ole edes kokonaisuudessaan suomessa tuotettua, eli siis suomalaista, vaan sähkö ostetaan Nordpoolin sähköpörssistä, siirretään suomeen ja nimetään suomalaiseksi. Mikäli sähkön alkuperästä haluaa tietää enemmän niin tutustuu Nordpooliin. Nordpool on suurin sähköpörssi järjestelmä ja nykyään kai osittain yksityisessä saksalaisessa omistuksessa. Osa Nordpoolista on myös suomalaisessa omistuksessa. Saksalainen yhtiö joka omistaa valtaosan Nordpoolista On nimeltään Nasdaq ja se omistaa myös fortumin joka omistaa ydinvoimalaitoksia ja yrityksiä mitkä omistavat ydinvoimalaitoksia. Kaikessa tässä on kyse paljon enemmästä kuin suomalaisesta firmasta. Suomen energia yhtiö on varmaankin myös oikeastaan nasdaqin omistuksessa. Nasdaq on ylikansallinen kapitalistien omistama, maailmaa turmeleva sähköyhtiö joka koittaa vallata sähkömarkkinoita Suomen energia nimisten peitenimien ja sukulaisyhtiöiden nimissä. Näiden suurten yhtiöiden johtajien nimet pidetään piilossa ja yritykselläkin on niin monta nimeä ja tunnusta sun muuta ettei kukaan niistä selvää saa. Nasdaqkkejakin on niin monta erilaista että oksat pois.. On Nasqaq OMX, QMX, ja mitä lie muita, ja nämä yritykset sitten omistavat muita yrityksiä jne.. Nasdaqin juuret ovat tietääkseni amerikassa ja yritys omistaa yli 3300 muuta yritystä ja Nasdaqin omistajia ovat taas ihme ja kumma toiset yritykset eli peitenimet näille huijareille tässä muutamia yrityksiä jotka ovat Nasdaqin johdossa. INVESTOR AB, FMR LLC, VANGUARD GROUP INC, MASSACHUSETTS FINANCIAL SERVICES CO /MA/, GOLDMAN SACHS GROUP INC, STATE STREET CORP, BARCLAYS GLOBAL INVESTORS UK HOLDINGS LTD, VULCAN VALUE PARTNERS, LLC, INVESCO LTD., DIMENSIONAL FUND ADVISORS LP, BANK OF NEW YORK MELLON CORP, BLACKROCK ADVISORS LLC, FIL LTD WELLINGTON MANAGEMENT CO LLP, PIONEER INVESTMENT MANAGEMENT INC.. ketä näitä yrityksiä sitten johtaa on taas uusi mysteeri ja mitä syvemmälle tonkii sitä vähemmän tietoa löytää.. Mutta siis loppujen lopuksi sähkö mitä yhtiötä saa on aivan samaa kuin mitä muilta saa Nordpoolin kautta kulkee 70% euroopan sähköstä ja hinta tuskin on kovin poikkeavaa. Mikäli ihmisiä oikeasti kiinnostaisi nämä sähkö ja ympäristö jutut ni kannattaisi ettiä joku luotettava suomalainen sähköyhtiö, vitut hinnoista.
Pojallemme 19v on soitettu useaan kertaan ko firmasta, pommitettu sopimusta isäni perikunnan nimissä olevaan omakotitaloon! Sopimuspaperi on talvella tullut, siihen ei ole reagoitu koska pojallemme ei ole mitään oikeutta tehdä ko kiinteistöä koskevaa sopimusta. Saa nähdä ollaanko raastuvassa. Sopimuspaperiin takana seuraavaa: jos nykyinen sopimus on toisen henkilön nimissä esim. Puolison niin irtisanoutuu hänen nimellä oleva shkönmyyntisopimus. Sähkönsiirtosopimus jatkuu entisen sopimushaltijan nimissä. Tämä tykitys lienee kaikkien hyvien myyntitapojen vastaista. Minähän voisin tehdä näitä naapuri mummojen nimissä kasan aivan vain huvikseni, eiväthän ne noita kirjeit näe lukea!
0449740762 soitteli äsken ja yritti agressiivisesti saada minut vaihtamaan halvempaan ja ekologisempaan. Myyjän asenne oli kyllä niin ylimielinen että vieläkin harmittaa mokoma puhelu. Hyvä ettei tyhmäksi haukkunut kun en halvempaa valinnut. Taitaa olla provisiopalkoilla töissä raukka.
Nyt teillä on vääräpuheenaihe täällä ollut joko huonoja myyjiä tai sitten vaan liian negatiivisia asiakkaita miettikää nyt tarkkaan! puhelimitse tehdään oikeasti parhaat kaupat itse olen tyytyväinen suomen energia yhtiön sopimukseen ! loistavaa vesivoimaa ja tosi halpaa eikä se nyt haittaa vaikka tuleekin kaksi laskua kokonaisuudessa on halvempaa kun ne helsingin energiat.

ÄLKÄÄ PELÄTKÖ NIITÄ KUUNNELKAA JA KOKEILKAA !
Älä huuda, ne huutaa jo tarpeeks luuiin....
paska pulju varokaa!! Kusettaa rahat ja rikkoo sopimukset jopa niille töitä tekeville, myynti yrityksille. Varokaa, ja hinnat on väärät millä ne myy..myjillekkin uskotellaa että myyvät verollista hintaa, mutta oikeasti hinnat on verottomia, siksi halvempia. Pysykää kaukana tuosta roskapuljusta, kusettaa kaikkia.
Jaahas.... Mitähän tästä viestiketjusta jäi käteen...Ken puhuu "totta"??? Toiset kehuu ja toiset moittii.
Itselleni soitettiin eilen 9.5. ja suostuin asiakkaaksi. Nyt mietin soitanko heti maanantaina nykyiselle sähköyhtiölleni ja pyydän olemaan perumatta nyk. sopimustani. Vai tuleeko tuo luvattu sopimus vkon kuluessa ja sitten minulla on vielä kaksi vkoa aikaa miettiä.
No eipä yhden hengen taloudessa tuo voi kovin suureksi tappioksi muuttua. Sitä korostin puhelimessakin että liekö sama jos säästäsin muutaman euron mutta sai ylipuhutuksi tuon uusiutuvan luonnonvaran turvin ja myös maailman epävakaata tilannetta ja kotimaisuusvalttia jnejne... Enpä o koskaan miettiny mistä suomen sähköt tulee... Liittyykö siihen muka jotenkin tilanteet mm. venäjällä?? Taisinpa mennä vipuun mutta hyvät oli myyntipuheet.
Itsehän olen toiminut asikasneuvottelijana ks. firmassa ja siis itse sopparit pitäisi tulla siinä 3vk sisällä josta sitten saapumisen jälkeen on se 14vrk aikaa mahdollisuus siis perua se soppari mikäli ei niihin puhelimessa käytyihin ehtoihin kuitenkaan halua suostua. Tämähän on siis etämyynnin ehto laissa.

Uusi pomo kävi kaikille läpi, että vanha pomo nimenomaan meni tällä kusetustoiminnalla, jonka takia uusittiin kokonaan se systeemin jolla näitä kampanjoita nyt kaupataan ja tarkennetaan sopimuksen ehtoja.

Kaikki ne myynnithän siis nauhoitetaan ääninauhalle kuten suomen laki vaatii, joka siis voidaan kuunnella tarvittaessa läpi ja kaikki sopimuksen käydään useaan otteesen läpi siinä suullisessa sopimuksessa puhelimitse, varmistellen, että asiakas nyt varmasti ymmärtää sen koko sopimuksen sisällön.

Hintaa ei voi enää noin vain vaihtaa, sillä siihen on laitettu se hintatakuu mikä takaa sen, että se sähkön hinta ei (yleisesti 6kk) tänä sopimusaikana voi nousta siitä 5% alennuksesta ja mahd. ilmaisesta ensimmäisestä kuukaudesta jos alle 10.000KWH vuosikulutus taloudessa, jos yli 10.000 mutta alle 20.000 KWH, on kuitenkin koko sopparin ajan se -5%.

6kk jälkeen vapaus irtisanoutua jos toteaa, että ei tykkää kilpailutuksen aiheuttamasta 2x laskuista joista toinen on se sähköverkko maksu, jonka siis toimittaa paikkakunnan sähköverkko, ja itse se sähkömaksu, joka tulee SEY:ltä.

Eli tiedossa siis on, että entinen toiminta on ihmisiä v-tuttanut, eikä puhelinmyynti jatkossa varmaan ihmisiä kiinnosta hevonv-ttuakaan, sillä onhan se yleisesti monelle ihmiselle kiusallista/ärsyttävää, kun joku provikalla töitä tekevä opiskelija koittaa kaupata sähkösopimuksia. Toimintamalli on siis ärsyttävä useimmille, mutta sen takia halvempi kun ei mene muihin toimintamalleihin niitä rahoja.

Halpuudesta maksetaan jotenkin, sillä se on jostain pois. Puhelinmyynti on halvin tapa markkinoida, mutta ymmärrettävästi monelle myös se v-ttumaisin. 220 Energia ja Market Energia ovat taatusti vieläkin v-ttumaisempia, että kukin nyt sitten uskoo ketäkin, itse puhun ihan omasta työkokemuksesta ja siitä mitä tiedän ks. myyntityön sisällöstä sopimuksia koskien ks. yhtiöstä.
Itse soitin heti omaan yhtiööni ja opastuksella muutin sopimulseni määräaikaiseksi joten sitä ei voi siirtää.
Sain sähkön vielä n. 2 senttiä per kilovattitunti halvemmalla.
jep todella törkeetä käytöstä puhelinmyyjältä taitaa olla tosi aivopestyjä ne kauppiaat kun myös tämän ketjun ko yhtiön puolustajat käyttäytyy saman tyyppisesti liekkö samaa porukkaa...
tänään sain puhelun toivottavasti ei laita papereitä vittuillakseen tulemaan nimiä eikä sotuja vaihdettu mutta liekkö se este tälle porukalle kun nimet ja osotteet ne tietää ilmeisesti kuitenkin
Voi voi. Ymmärrän että väärin käsityksiä voi syntyä, mutta rajansa kaikella. Itse olen Suomen energieyhtiön asiakkaana ollut, kuten myös muutama tuttavani. Mitään ongelmia ei koskaan ollut, ja puolen vuoden sopimus oli selkeästi edullisempi. Sen jälkeen tuli uudet tarjoukset sekä SEY:ltä, että paikalliselta yhtiöltä. Vaihdoin takaisin paikalliseen kun olivat silloin halvempia ja irtisanomisessa ei Suomen energiayhtiön kanssa ei ollut mitään ongelmia.

Ottakaa siis rauhassa asioista selvää ja vetäkää happea ennen kuin ristiinnaulitsette syyttömät ihmiset.

Niin ja muistakaa ihmeessä se, että SEY:llä on aika monta alihankkijaa Suomessa, jotka myyvät heidän sopimuksiaan. AIvan varmasti joukkoon mahtuu niin hyviä kuin surkeitakin myyjiä.
Miksi Suomen Energiayhtiö kysyy SOTU tunnuksia? Minulle soitettiin eilen numerosta 09 42423211 ja tarjottiin 1 vuoden määräaikaista sopimusta vakuutuksella että hinta pysyy samana vuoden ajan. Jos sopimus säilyisi toistaiseksi voimassaolevana niin hinta nousisi noin 0,83 euroa /kk . Todella outoa toimintaa. Epäilen että alihankkijat ovat rötöstelijöitä .
Juu niin minullekin soitettiin, mutta numerosta 044 97 55 931 ja kysyttiin SOTU.
todella epäilyttävää.
Rikollista toimintaa?
Suomen laki vatii että suullinen valtakirja täytyy nauhoittaa, joten rikollisuus on siitä kaukana.
Harhaan johtava markkinointi?
Myynnissä ei ole mitään epäeettistä, Puhelimessa käydään erittäin selvästi läpi että 5%alennus on paikallisen yhtiön hinnasta ei minkä tahansa nykyisen. Jos olet liian tampio kuunnellaksesi mitä sanotaan, suosittelen hartaasti muuttamaan asennettasi koska suurin osa hyvistä tarjouksista tulee puhelimitse, jopa lehtien suhteen. Puhelimitse usein saa halvemmalla kuin kaupasta ja itse ei tarvitse täytellä lomakkeita.
"Tarjousten" lähettäminen?
Suullisessa valtakirjassa sanotaan että "tämä toimii Suomen Energiayhtiön sopimuksen perusteena ja saat tästä tilausvahvistuksen kotiisi". Kysytään myös useaan otteeseen eträ "hyväksytkö" ja "tuntuuko asia selkeältä" ja vahvistukseksi pyydetään asiakkaan henkilötunnus, joten sama juttu kuin edellisessä. Kuunnelkaa mitä teille puhutaan, älkäkä vastailko vaan siinä toivossa että pääsette myyjästä eroon ja sitten tuutte itkemään nettiin asiasta!
Doodii ja sitte laskimet esille!
Netistä löytyy ehkä vajaa viitisen sataa negatiivista kommenttia Seyn toiminnasta, asikkaita Seyllä taas on 130 000.
Elikkä tuo tekee vajaa puoli prosenttia asiakkaista joilla täällä on huonoja kokemuksia.
Ja jos mietitään esimerkkiä jossa ostat kaupasta tottumuksena omenan jossa ei ole mitään tavallisuudesta poikkeavaa niin et siitä monelle mainitse.
Mutta jos omenasta olisikin löytynyt mato niin totta kai kerrot siitä lähes jokaiselle tutulle jota tapaat kun vielä tilanteen muistat.
Sama juttu Seyn kanssa, ne 99,5% joilla asiat ovat menneet juurikin kuten piti ovat rauhassa kotina naaattineet halvemmista sähköistä, mutta ne 0,49% joilla tullut jotain mutkia - lukemani perusteella, ihan oma vika useimmissa tilanteissa kun ei olla puhelimessa kuunneltu vaan hätäisesti vastailtu kysymyksiin toiveena päästä tilanteesta eroon - tulevat tänne ja samalla muille palstoille paahtamaan kuinka taas jokin asia elämässä ei mennyt kuin piti.
Minullekkin huijasivat puhelimessa sähkösopimuksen, tuleeko vahvistus kotiinvai pitääkö soittaa nykyiselle firmalle etteivät katkase sopimusta. En halunnut vaihtaa toiseen vaan pitää nykyisen,mutta myyjä ei sitä halunnut ymmärtää.
Vahvistus tulee kotiosoitteeseen, mutta vamuudenvuoksi, ota jo yhteyttä nykyiseen toimittajaan ja kerro että vaihtoa ei saa suorittaa.
Seyn myyjille on ihan sama, mitä heille puhelimessa sanot, he eivät kuuntele, vaan menevät puhelussa niin nopeasti, kuin voivat äänikuittiin.
Itse olin aikoinani Suomen Energiayhtiöllä töissä ja voin kertoa, että se on suoraan sanotusti täyttä paskaa kusetusta, tuote, jota he myyvät.
Töissä meille sanottiin, että on iha sama, mitä lupaamme puhelun aikana, kunhan saamme äänikuitissa kaikkiin kysymyksiin myöntävät vastaukset..
Ko. sopimuksessa luvataan ''vähintään'' 5 % nykyistä sähkönhintaa alemmaksi ja ensimmäisen kuukauden käyttösähköt täysin veloituksetta, mikäli kulutus menee alle 10 000 kwh vuodessa.
Sey kertoo sähkön tuotettavan kotimaisella vesivoimalla, joka on uusiutuva luonnonvara. Mutta mikä takaa sen? - he sanovat että nord poolin sertifikaatti takaa sen, mutta se ei pida paikkaansa.
6kk sopimus mitä Sey myy, niin ei ole välttämättä kusetusta, vaan tapa miten he sitä myyvät.
Ps. Laskutus voi olla sekavaa, ja fakta on, että sähkönhinta nousee pilviin 6 kk jälkeen.
Olen tehnyt tyhmyyksissäni 2 vuoden määräaikaisen sopimuksen Suomen Energiayhtiön kanssa... Voiko sitä mitenkään purkaa? Jossain paperissa luki, että ei voisi. Toistaiseksi laskun loppusumma on ollut mielestäni ok, tosin en hirveän tarkkaan ole sitä syynännyt. Nyt pelottaa, että se hinta tosiaan pompsahtaa jossain vaiheessa... Mitä voin tehdä? Neuvokaa, pliis, minua!
Hinta ei sinulla nouse, jos olet tehnyt määräaikaisen sopimuksen. Kiinteä hinta pysyy 2:n vuoden ajan muistaakseni 6.35 snt/kWh.
Itsellenikin soitettiin SEY:stä ja hölmöyksissäni annoin SOTU tunnukseni puhelun aikana mutta samalla myös luin yhtiöstä netistä ja päätin olla ottamatta kun niin paljon huonoa juttua löytyi kyseisestä yhtiöstä. Puhelun loppuvaiheessa ilmoitinkin että en haluakaan kyseistä sopimusta vaikka myyjä kyseli miksi ei kiinnostakkaan ja kertoi että on niin paljon tyytyväisiä asiakkaita... Soittivat vielä viikkoa myöhemmin ja kaupittelivat sopimusta uudestaan jolloin ilmoitin samantien ettei kiinnosta.

Nyt tänään ilmestyikin postin mukana tilausvahvistus SEY:ltä ja soitinkin sinne samantien ja peruin sopimuksen, soitin myös uudestaan jolloin toinen asiakaspalvelija vastasi ja sanoi että sopimus on jo peruttu. Kaiken varalta laitoin myös sähköpostin ihan varmuuden vuoksi. Toivottavasti tämä hoitui tällä.

Huvittavinta tässä on että huomasin sopimuksessa olevan osoitteen olevan vanha osoitteeni josta muutin n. 8-9kk sitten. Vanha osoite kuuluu opiskelija asuntoloita pyörittävälle yhtiölle jossa sähköt kuuluvat vuokraan, ainakin silloin kun vielä asuin siellä joten jää nähtäväksi jos vielä yrittävät jotain ja miten se onnistuu väärällä osoitteella. Puhelin firmoilla on ilmeisesti vielä vanhat osoite tietoni, enkä puhelun aikana muista myyjän kyseleen osoitettani, jos kysyi niin se meni ihan ohi korvien.
SEY EI HUIJAA!
Itse olen ollut asiakkaana kohta vuoden ja olen ollut tyytyväinen. Myös naapurini ja muutama tuttavani ovat olleet tyytyväisiä SEY:n sopimuksiin. Myös asiakaspalveluun soittaessa ei ole tarvinnut montaa minuuttia odottaa. Tilausvahvistuskin tuli ajallaan.
Firma itse myöntää, että joitakin vuosia sitten on tapahtunut virheitä. Nykyään kumminkin asiakkaan turvaksi tehdään äänikuitti puhelun aikana. Siinä tulee asiat hyvin selkeästi esille. Se on vain omaa hölmöyttään, jos ei kuuntele myyjää ja vastaa joka väliin myöntävästi saadakseen puhelun lopetettua nopeasti. Nauha voidaan aina jälkeenpäin tarkistaa.
 /   /  / suomen energiayhtiö oy

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku
Lähitapiola



Lisää keskusteluja aiheesta

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta