äänenmurros

iug

Mul on alkanu äänenmurros, ja tulee sellasii ärsyttäviä kiekaisuja! Voisko joku kertoo kauanko tää kestää?

7

1225

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • napulismineekeri

      Ihan sama ;D just täytin 13

    • oon tyttö 95

      Äänenmurros alkaa jo 10–11-vuotiaana ja myöhäisimmillä vasta yli 16-vuotiaana. Keskimäärin äänenmurros alkaa kuitenkin 13–14-vuotiaana. Loppuminen on yksilöllistä.
      Kyllä se loppuu aikanaan :) vaikka en oikeen tie tarkalleen koska oon tyttö :) :D mut sen loppuminen on yksilöllistä ;)

      • äänenmurroksen kokenut

        Kuten edellä kerrottu, äänenmurroshan alkaa tyypillisesti siinä 13-14 vuotiaana, aikaisimmilla siinä 11-vuoden tietämillä. En ole kuullut että se olisi jollain tullut jo 10-vuotiaana, ja jos on niin se on hyvin harvinaista. Itse tulin vähän jälkijunassa, koska ääni alkoi muuttua vasta noin 15,5 vuotiaana, eli viimeisten joukossa, mutta nyt 18-vuotiaana ääni on jo miehisen matala.

        Äänenmurrosksen alkaessahan murrosiän kehitys on jo edennyt selvästi. Pojalla on siihen mennessä yleensä kivekset kasvaneet jo vuoden-pari, penis alkanut kasvaa, häpykarvoitus alkanut kasvaa, siemensyöksyt alkaneet ja mahdollisesti myös pituuskasvu jo selvästi kiihtynyt. Murrosiän ruumiillista kehitystä on tällöin yleensä kestänyt jo noin 2 vuotta, ja sitä on jäljellä vielä siihen asti kunnes pituuskasvu päätty, eli pojilla noin 17-19 vuotiaaksi. Tietysti poikkeuksiakin on, mutta normaalisti äänenmurroksen alkaminen kertoo jo suht korkeista testosteroni arvoista, ja yleensä sukupuolielimet ja häpykarvoitus alkavat kehittyä jo varsin pienellä tuotolla. Äänenmurroksen alkaessa pojat ovat kihtyneestä pituuskasvusta huolimatta yleensä vielä hyvin babyfaceja, ja miehiset kasvonmuodot kehittyvät hiljalleen parikymppiseksi.

        Se millä tavoin äänenmurros etenee, vaihtelee yksilöllisesti. On mahdollista että äänesi muuttuu lyhyessä ajassa, esim parissa kuukaudessa roimasti, toisaalta on mahdollista että ääni madaltuu kasvun myötä tasaisesti. Kuitenkin kaikki huomaavat tahattomista "kukotuksista", eli äänen tahattomista kimeäksi muuttumisista, että äänielimet ovat muuttumassa. Yleensä näitä "kukkoja" tulee koko äänen madaltumisen ajan.

        Yleensä äänenmurros kestää semmoiset parisen vuotta.


    • Minullakin on

      Oon 12 vuotias ja mullaki on tullu niitä kiekaisuja. Kaverit aina alkaa nauraa, mutta se kannattaakin ottaa vitsinä

    • Helari :/

      No itsellä on vielä ihan pikkupojan ääni, ärsyttää kun kaverit sanoo helariksi kun muilla on jo joksenkin matala ääni

      • Helarii

        Ja olen kohta jo 14


    • 2V - ei ikinä

      oon nähny nelikymppisiä joiden ääni vinkuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe