Täiepidemia

Järkyttynyt

Miten voi olla mahdollista,että tänä päivänä,täällä Martissa kuhisee täitä??Kuulemani perusteella,niitä on ollut liikkeellä koko kesän ja todella monella lapsella ja myöskin aikuisilla!!Ja helpotusta ei varmaankaan ole luvassa,kun koulut alkaa.Eikös syksy ja kevät ole sitä aikaa milloin niitä on liikkeellä,mutta että kesällä!!??Onko hygienialla ja vanhempien välittämisen tasolla nyt jokin ongelma vaiko mikä tässä mättää??Mietin vain,että kuinka uskallan laittaa lapseni kouluun??Eikö niitä täitä voisi nyt hoitaa pois,että ottakaas nyt vanhemmat itseänne niskasta kiinni ja hoitakaa ongelma!!!Aika ällöttävää!!!!

18

846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totta puhut

      Täiongelmasta puhuttaessa korostetaan aina, ettei ole kyse huonosta hygieniasta. Olen eri mieltä, vaikka ymmärrän, ettei ketään haluta leimata. Aikuisten on hoidettava homma kuntoon.

      • Järkyttynyt

        Juuri niin ja nimenomaan!!!Kyllä se on tasan tarkkaan vanhempien vastuulla tuo kaikki ja se ettei hoitoja jätetä kesken,tuodaan lapsi päiväkotiin tai päästetään kouluun,kun on yhden kerran pesty pää täishamppoolla,mutta kun eihän se hyvät ihmiset riitä!!!!Karanteeniin niin pitkäksi aikaa,kun koti on saatu desinfioitua ja siivottua,kaikki pestyä ja uusinta käsittely päähän tehtyä!!Erittäin huonoa arvostelukykyä ja huonoa hygieniaa omaavat lopettavat tuon ja levittävät sitä sitten muihin kanssaihmisiin!!Oksettavaa,pistää oikein vihaksi tuommoinen ajattelemattomuus!!!!


      • Kokenut__
        Järkyttynyt kirjoitti:

        Juuri niin ja nimenomaan!!!Kyllä se on tasan tarkkaan vanhempien vastuulla tuo kaikki ja se ettei hoitoja jätetä kesken,tuodaan lapsi päiväkotiin tai päästetään kouluun,kun on yhden kerran pesty pää täishamppoolla,mutta kun eihän se hyvät ihmiset riitä!!!!Karanteeniin niin pitkäksi aikaa,kun koti on saatu desinfioitua ja siivottua,kaikki pestyä ja uusinta käsittely päähän tehtyä!!Erittäin huonoa arvostelukykyä ja huonoa hygieniaa omaavat lopettavat tuon ja levittävät sitä sitten muihin kanssaihmisiin!!Oksettavaa,pistää oikein vihaksi tuommoinen ajattelemattomuus!!!!

        - Täi elää ihmisruumiin ulkopuolella 24h, koska tarvitsee verta
        - Munat eivät kuole shampoolla, vaan hiukset tulee kammata täikammalla päivittäin tutkia viikkojen ajan. Munat nypitään käsin pois.
        - Täi munii hiuksen juureen, pitkällä hiuksessa oleva muna on kasvanut poispäin hiuksen mukana, ovat ns. vanhoja munia
        - Ei johdu hygieniasta

        En ihmettele etteivät ihmiset kerro asiasta. Omalla lapsellani oli täitä pari vuotta sitten kesäkuussa leirin jälkeen, osa ystävien vanhemmista kielsi yökyläilyt vielä lokakuussa täiden vuoksi, kun menin kertomaan...


    • Päätä haudotaan

      kesäkuumallakin lakki syvällä päässä kun se on niin muodikasta.On täillä lämpimät ja suojaiset paikat.Tämä on kyllä uusavuttomuuden huippu.Takavuosina penskoilta ajettiin kesäksi pää puliksi,eikä ollut täiongelmia.

      • aikuisetkin

        hautovat päätään lakin kanssa sisätiloissa.Voi aikoja,voi tapoja.


    • Pysykää kotonanne

      Kyllä on huolimatonta väkeä kun 2kk perheellä ollut täitä .Nuorin 14v ja 16v tartuttanut jo monta kaveriaan.mekin olemme ostaneet 150e edestä täisampoota mutta kun poika tapaa tyttöä niin aina niitä vaan ilmaantuu lisää.Sanotaan että ie ole puhtausongelma mutta kyllä on kun kotia ja vaatteita ei ole pesty täi aikana asiallisesti.Miten joku voi pitää täitä päässään 2kk nehän imevät verta koko ajan.Vastenmielistä ja uuvuttavaa kun kokoajan sama ongelma.Kotona 3 naishenkilöä mutta täitä koko ajan.

      • apteekkiin ja äkkiä

        Tämä 3 naisen huusholli on just sitä porukkaa, joka ei välitä muista ihmisistä, itsekkäitä, omahyväisiä moukkia. Itse naisihmisenä häpeäisin silmät päästäni jos omassa huuhollissani olisi pas.....ta niin, että täit viihtyisi. Tekisin täiasialle kaiken mahdollisen, että ne inhokit lähtisi kotoani. Mutta se välinpitämättömyys.


      • Minn_i
        apteekkiin ja äkkiä kirjoitti:

        Tämä 3 naisen huusholli on just sitä porukkaa, joka ei välitä muista ihmisistä, itsekkäitä, omahyväisiä moukkia. Itse naisihmisenä häpeäisin silmät päästäni jos omassa huuhollissani olisi pas.....ta niin, että täit viihtyisi. Tekisin täiasialle kaiken mahdollisen, että ne inhokit lähtisi kotoani. Mutta se välinpitämättömyys.

        Täällä eräs, joka taistellut täiden kanssa yli kuukauden. Pessyt ohjeiden mukaisesti koko perheen hiukset, saunottanut, pakastanut ja pessyt kaiken mahdollisen korvakuulokkeista lähtien. Silti nuo pirut ilmestyivät jo kolmatta kertaa. Joten aina kyse ei todellakaan ole välinpitämättömyydestä, tai PASKAISUUDESTA!!! Siis eihän kukaan täysjärkinen jätä täiongelmaa hoitamatta, sen nyt tajuaa lapsikin. Eli minun tapauksessa kyse ei ainakaan ole siitä, että olisin omahyväinen moukka, eikä meillä ole paskaista. Jos ette satu tietämään, täi viihtyy yhtä hyvin puhtaissa kuin likaisissa hiuksissa. Kannattaa tutustua aiheeseen, ennen kuin alkaa täällä ketään haukkua. Ongelma kun on todella järkky jo muutenkin, monta unetonta yötä takana varmasti muillakin kun minulla.


      • Minn_i
        Minn_i kirjoitti:

        Täällä eräs, joka taistellut täiden kanssa yli kuukauden. Pessyt ohjeiden mukaisesti koko perheen hiukset, saunottanut, pakastanut ja pessyt kaiken mahdollisen korvakuulokkeista lähtien. Silti nuo pirut ilmestyivät jo kolmatta kertaa. Joten aina kyse ei todellakaan ole välinpitämättömyydestä, tai PASKAISUUDESTA!!! Siis eihän kukaan täysjärkinen jätä täiongelmaa hoitamatta, sen nyt tajuaa lapsikin. Eli minun tapauksessa kyse ei ainakaan ole siitä, että olisin omahyväinen moukka, eikä meillä ole paskaista. Jos ette satu tietämään, täi viihtyy yhtä hyvin puhtaissa kuin likaisissa hiuksissa. Kannattaa tutustua aiheeseen, ennen kuin alkaa täällä ketään haukkua. Ongelma kun on todella järkky jo muutenkin, monta unetonta yötä takana varmasti muillakin kun minulla.

        Tuntuu, että parhaita syyllistäjiä ovat ne, joilla ei ole omakohtaista kokemusta, oli asia sitten mikä hyvänsä. Syyttely ja täällä sättiminen ei paljoa auta, tutkikaapas omat päänne, yli puolet täitartunnoista voi olla oireettomia, joten itse kukasenkin päästä voi näin poikkeuksellisen pahana täisyksynä löytyä ties vaikka mitä. Pistää NIIN vihaksi tuo suunsoitto. Todella lapsellista.
        Mutta tännehän on kasvottomana hyvää kirjoittaa ties mitä, sen kun antaa palaa vain.


      • mummo vain
        Minn_i kirjoitti:

        Täällä eräs, joka taistellut täiden kanssa yli kuukauden. Pessyt ohjeiden mukaisesti koko perheen hiukset, saunottanut, pakastanut ja pessyt kaiken mahdollisen korvakuulokkeista lähtien. Silti nuo pirut ilmestyivät jo kolmatta kertaa. Joten aina kyse ei todellakaan ole välinpitämättömyydestä, tai PASKAISUUDESTA!!! Siis eihän kukaan täysjärkinen jätä täiongelmaa hoitamatta, sen nyt tajuaa lapsikin. Eli minun tapauksessa kyse ei ainakaan ole siitä, että olisin omahyväinen moukka, eikä meillä ole paskaista. Jos ette satu tietämään, täi viihtyy yhtä hyvin puhtaissa kuin likaisissa hiuksissa. Kannattaa tutustua aiheeseen, ennen kuin alkaa täällä ketään haukkua. Ongelma kun on todella järkky jo muutenkin, monta unetonta yötä takana varmasti muillakin kun minulla.

        Mistä niitä täitä nykyään tulee, kun itse kävin koulua 50-60 luvulla, ei kenelläkään luokallani tai koko koulussa ollut täitä. Huushollit olivat sitä mitä olivat, ei lotrattu vesien kanssa vähän väliä, isot lapsikatraat joka kodissa. Nyt pestään pyykkiä joka päivä, siivotaan joka päivä, läträtään vahvojen pesuaineiden kanssa. Mutta täit senkuin lisääntyy..


      • Henna Läpikäytävä
        mummo vain kirjoitti:

        Mistä niitä täitä nykyään tulee, kun itse kävin koulua 50-60 luvulla, ei kenelläkään luokallani tai koko koulussa ollut täitä. Huushollit olivat sitä mitä olivat, ei lotrattu vesien kanssa vähän väliä, isot lapsikatraat joka kodissa. Nyt pestään pyykkiä joka päivä, siivotaan joka päivä, läträtään vahvojen pesuaineiden kanssa. Mutta täit senkuin lisääntyy..

        Jos syy on näissä , kulttuurin rikastuttajissa.


    • Kieltomerkki

      Täit tulevat ulkomailta, kirpputoreilta tai ulkomaan turisteilta.

    • Vastenmielisiä vier.

      Kyllä täit lähtevät kun pesee vaatteet ja pyykit 60 asteessa ja hoitaa täisampoolla jokaisen pään perheessä ja uusii täisampoo hoidon viikonpäästä uudelleen.Ei yövierailuja useaan viikkoon ettei uutta tartuntaa niiltä pösilöiltä jotka ei hoida pois täitään.Kyllä täytyy olla hölmöläisen sukulainen joka kuukausia tai vuodenkin kasvattelee täitä kotonaan...Ja tartuttelee niitä sitten kaikkialle missä liikkuu.Meneevät yökylään ja tartuttaavat täit .On siinä tuliaisia kerrakseen!Vastenmielisiä vieraita

    • Täi ruttoko?

      Onko tästä täi ongelmasta jo päästy?

      • hyi olkoon

        Kohta päästään, kun koulut loppuivat. syksyllä jatkuu taas, kun koulut alkavat. Näin se menee vuodesta toiseen.


    • ihmeissäni olin

      en sanoisi että ulkomaalaiset toisivat täitä .pitäis vain itse omalla perhellä rajoituksia välimatkaa muihin ei ihan liki kaikkien kanssa lapsilekin vaateet vähän erileen koulussa ja tarhasssa .ei kampaile kaikkien kammalla tai hiuksia.kuulostaa hullulta mutta kyllä pienet rajoitukset paikalaan .samoin tarkaille lasten hiuksia usein kuin varoitelakin lasta aika outo vieras täi on ruotsissa se on kuulemma normaalia kouluissa ja tarhoissa.jopa niin että tottuvat siihen luonolisena asiana .että kyllä siihen oma asenne paljon vaikutaa.samoin puhtaus on tärkeää niin kotiin kuin vaateilekin yö vieraat kylmästi tutkia onko pää puhdas.että näin nykyään ennen on ankara joka saa vähän haukkuja kuin seko joka huiskii jatkuvasti täiden keskellä.ei niihin saisi tottua luonolisena asiana hyvät kesät kaikille.

    • nnnnn2

      valerin päässä ei täit pysy kuin sen verran että vie niitä naapuriin

    • Rajansa kaikella

      Meillä Pukinmäessä taas täitä samassa perheessä joka kierrätti täitään 1vuoden.Nyt puoli vuotta ilman täitä kun lapset sioitettu muualle kotoa .Nyt saavat käydä taas viikonloput kotonaan ja taas täitä ja levittäneet niitä kavereihinkin.On kyse teiniikäisistä ongelmalapsista mutta suurin ongelma taitaa olla perheen äiti.Vastenmielistä ja ei ihme jos syrjäytyyvät kun olosuhteet ovat nämä.Toivon mukaan sijoituspaikat huolehtii täit ja että pysyyvät erossa täin levittäjästä ja pitäävät hoidokkinsa eristyksessä tarpeeksi kauan etteivät levitä niitä ympäriinsä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe