Suku Tirkkonen

2009

Moikka!

Olisiko täällä ketään Tirkkosille sukua!
Olen aina halunnut tietää Tirkkosten suvun alkuperän kun on jäänyt epäselväksi...Kuullut olen että täällä on alun perin ollu Tirkkosen veljeksiä useampi kappale, jotka sitten ovat lähteneet eri puolille suomea, mutta haluaisin todellakin tietää onko kellään tarkempaa tietoa tästä suvusta?

22

3788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tirkotar

      Tirkkosia on väestörekisterikeskuksen tietokannassa seuraavasti

      Tirkkonen Lkm Miehet Naiset Suomessa Ulkomailla
      Nykyisenä nimenä 2552 1281 1271 2467 85
      Entisenä nimenä 1056 63 993 1007 49
      Kuolleilla 1525 595 930 1487 38
      Yhteensä 5133 1939 3194 4961 172

      Nimipalvelussa etu- ja sukunimitietojen lukumäärät löytyvät kaikista henkilöistä, jotka on rekisteröity Suomen väestötietojärjestelmään. Rekisteröinnin yhteydessä he ovat saaneet suomalaisen henkilötunnuksen. Henkilötunnukset annettiin elossa oleville henkilöille vuosien 1964-1968 välisenä aikana. Tämän ajankohdan jälkeen henkilötunnus on annettu lapselle syntymäilmoituksen perusteella ja ulkomaalaiselle erillisen rekisteröinnin perusteella.

      Eivät välttämättä yhtä ja samaa sukua. Samaisen nimen vanhoja kirjoitusmuotoja ovat myös Tirkoin, Tircoin, Tirckoin, Tirkkoin ja naisilla Tirkotar, Tircotar.

      • aloittaja

        Kiitoksia paljon en olekkaan ajatellu käydä katsomassa väestörekisterikeskuksen sivuilla..mutta kaipaisin vielä tietoja suvun alkuperästä jos joku tästä minua osaa vielä valaista niin olen todella kiitollinen!


      • yhtä alkuperää
        aloittaja kirjoitti:

        Kiitoksia paljon en olekkaan ajatellu käydä katsomassa väestörekisterikeskuksen sivuilla..mutta kaipaisin vielä tietoja suvun alkuperästä jos joku tästä minua osaa vielä valaista niin olen todella kiitollinen!

        Edellinen vastaaja yritti jo sinulle kertoa, että koska nimen kantajia on noin paljon, niin he tuskin voivat kaikki olla samaa alkuperää, eikä siis ole mahdollista löytää noin vähillä tiedoilla juuri sitä sukua, josta sinä olet kiinnostunut. Vertailun vuoksi, oman sukunimeni kantajia on alle kymmenesosa Tirkottaren antamista luvuista, eivätkä kaikki ole samaa sukua. Ja luen juuri opusta erään toisen sukunimen kantajista Suomessa. Niitä on reilu puolet Tirkkosten määristä, ja kantasukuja on useita. Jotain apua saattaa löytyä tuolta (näyttää sielläkin olevan useita kantasukuja, vaikka asiaan perehtymättömänä en voi olla varma) http://suvut.genealogia.fi/tirkkonen/sukuhaarat.html Mutta kannattaa hiukan selvittää tarkemmin, mistä sinun tirkkosuutesi juontaa, niin voi alkuperäinen kysymyksesikin saada aikanaan vastauksensa.


      • tirkoi
        yhtä alkuperää kirjoitti:

        Edellinen vastaaja yritti jo sinulle kertoa, että koska nimen kantajia on noin paljon, niin he tuskin voivat kaikki olla samaa alkuperää, eikä siis ole mahdollista löytää noin vähillä tiedoilla juuri sitä sukua, josta sinä olet kiinnostunut. Vertailun vuoksi, oman sukunimeni kantajia on alle kymmenesosa Tirkottaren antamista luvuista, eivätkä kaikki ole samaa sukua. Ja luen juuri opusta erään toisen sukunimen kantajista Suomessa. Niitä on reilu puolet Tirkkosten määristä, ja kantasukuja on useita. Jotain apua saattaa löytyä tuolta (näyttää sielläkin olevan useita kantasukuja, vaikka asiaan perehtymättömänä en voi olla varma) http://suvut.genealogia.fi/tirkkonen/sukuhaarat.html Mutta kannattaa hiukan selvittää tarkemmin, mistä sinun tirkkosuutesi juontaa, niin voi alkuperäinen kysymyksesikin saada aikanaan vastauksensa.

        tirkkoset ovat alun perin lähteneet saksasta ja tirkoi alun perin sukua kannattaa tutkia kannattaa liittyä sukuseuraan


    • upana

      Suomen Sukututkimusseuran ylläpitämistä Historiallisista kirkonkirjoista pikainen haku kertoo, että Tirkkosia on asunut mm.

      Antrea, Heinävesi, Hiitola, Iisalmi msrk, Iitti, Impilahti, Jaakkima, Johannes, Joroinen, Juuka, Juva, Jääski, Kaavi, Kerimäki, Kiihtelysvaara, Kirvu, Kitee, Kivennapa, Kuopio msrk, Leppävirta, Maaninka, Mikkeli, Multia, Nilsiä, Oulu, Pieksämäki, Pielisjärvi, Pietarin suomalainen Marian srk, Pälkjärvi, Rantasalmi, Ruokolahti, Ruskeala, Rääkkylä, Soanlahti, Sortavala, Sääminki, Tohmajärvi, Tuusniemi, Viipuri...

      http://hiski.genealogia.fi/hiski/

    • Tirkkosia

      Laitapa tuonne isän sukunimeksi Tirkkonen, niin saat ison liudan kastettuja Tirkkosia. Sitten paikkakunna mukaan etsimään juuria.

    • nimaka

      Itse olen Heinäveden ja Leppävirran sukuhaaraa Tirkkosia, nykyään Savonlinnassa Tirkkosia on ainakin, eli vanhassa Säämingissä.

      • Tirkkoset

        Minä oon nyk. Savonlinna-Säämingin Tirkkosia, mutta lähisukulaisia lähtenyt (osa asuu vieläkin) Päijät-Hämeen seudulle juuri Heinävedeltä/Leppävirralta. Törmäsin tähän viestiketjuun kun hain tietoja nimenomaan Tirkkosten sukututkimuksesta. =) Melko huonosti löytyy, tai sitten en osaa vaan etsiä...


    • minnie mousetar

      tän vaari on kaavin sivukylän Tirkkosia.Tirkkosista on tutkittuakin tietoa jo..Sukuseuralta kyseleppä. Tirkkoset, ei kaikki ole sukua keskenään.

    • sarita2

      et varmaan haluu tietää kaavin Tirkkosista. mun isä oli reima Tirkkonen.t. sari

      • Tutkittuja Tirkkosia

      • tutkituttaja
        Tutkittuja Tirkkosia kirjoitti:

        Sukuseuran sivut:
        http://suvut.genealogia.fi/tirkkonen/index.html

        Kaavilta löytyi testitulos.
        Aito savolainen. On voinut kulkea Saksassakin.
        https://www.familytreedna.com/public/piira/default.aspx?section=yresults
        Ylläolevalla sivulla erottuvat selvästi vihreän otsikon haarat sukulaisiksi.
        Tirkkonen on laitettu eri ryhmään YCAII-tuloksen mukaan. SNP-jakoa ei ole.
        Näyttässiin kuitenniin olovan sukua Piiraisille.

        Tirkkosten näytteitä ei ole Suomen tietokannassa ( yli 3 000 ) :
        https://www.familytreedna.com/public/finland/default.aspx?section=yresults
        Mutta tulosten alkuosan sarakkeilla
        14, 24, 14, 11, 11-13, 11, 12, 10, 14, 14, 30, 18, 10-10, 11, 12, 25, 14, 19, 31 ...
        sijoittuu neljännen alasivun puolivälin ylle seuraavien sukunimien seutuville:
        Nyyssönen, Hujanen, Likin, Kallijev, Lind, Tiilikkala, Pelli, Pölkki.
        Yhden sivun kolmesta Nyyssösestä selviää, että ovat samasta kantaisästä.
        Evijärven haara on kauempaa. Välissä on pari sataa sukunimeä.
        Saman kantaisän jälkeläisiä.

        Osa Tirkkosista voi olla myös aivan eri haploryhmästä, ilmansuunnasta.
        Tirkkosten nettisivulla on neljä eri haaraa. Yhteys on testattavissa.


      • Anonyymi

        Reima Tirkkosen tunsin niin myös Kaavilaiset , oli hieno mies ja hyvä persoona . t.Ipe


      • Anonyymi

        Sari...taidan tuntea sinut.Kuljettoin samaa koulua ja iloskia.Reima äidin serkku kävikin meillä..


    • olu

      kaavin kirjastossa on Tirkkosista kirjanen .Hiskistä löytyy kanssa jtn.
      Ukkini oli samoja Tirkkosia s.1899 ja isäsi olenkin nähnyt joskus,
      kävi kylässä serkkunsa, ed ,menn. äitini luona.Luulisin samaa sukua ollaan.

    • lilliputinorgasmi

      Tirkkosten suvussa on yleinen sairaus nimittäin kivulias orgasmimainen siltösairaus, sen alku perää ei tiedetä mutta itsekkin kuulun tirkkosten sukuun ja vanhemmillani sekä itselläni että serkuillamme o sama ongelma. onko sinun perheessäsi ilmennyt saman liasia ongelmia

    • Anonyymi

      olen puhdas verinen Kaavilainen ja olen erittääin ylpeä siitä täällä voi elää ja luonfo














      terve tuloa Kaaville

      • Anonyymi

        Tämä ja ei he mistään Venäjältä kyllä olleet tietääkseni.Ihan jostain muualta.Iso suku.


    • Anonyymi

      Luonfo?

    • Anonyymi

      Tunnen hyvin olympiaedustajamme Tirkkosen. Hän kertoi, että suku on vanha, muttei raihnas. Sukunimi on alkujaan itä-Karjalasta, josta löytyy Venäjänkielisistä lähteistä kauemmaksi kuin suomenkielisistä.

    • Anonyymi

      En usko että tirkkoset ovat mistään venäjältä

    • Anonyymi

      Minun isoisäni (äitini isä) sukunimi on / oli Tirkkonen

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      249
      791
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe