psoriasis pilaa elämäni

kurkumiini

moikka!

osaisiko joku sanoa/neuvoa, alan olla jo epätoivoinen psorini kanssa ja parisuhteeni ja sosiaalisetsuhteeni ja elämänlaatuni kärsii siitä todella paljon

oikeista lääkkeistä ei ole mitään hyötyä, päin vastoin pahentavat tilaa valtavasti ja en ole niitä enää käyttänyt..

muutamia viikkoja sitten aloin kiinnittää huomiota ekoodeihin ja siihen mitä laitan suuhuni enemmän, se auttaa vähän ja aion jatkaa sitä

noh pari viikkoa sitten poistettiin kaikki viisaudenhampaat kerralla ja sain ison määrän antibiootteja sekä särkylääkkeitä koppakaupalla ja olen nyt syönyt isoja määriä särkylääkkeitä 2viikkoa poiston jälkeiseen särkyyn ja psri on villinä taas :/

psoria minulla on päänahassa, korvissa ja intiimi alueilla mikä vaikuttaa parisuhteeseeni aikalailla.. ei kauheesti innosta miehen ehdottelut kun paikat on kuivat ja haavoilla ://

sosiaaliseen elämään psori vaikuttaa myöspaljon kun koko ajan pelkää että iho varisee keskusteluumppanin syliin..


mitä öuontaistuotteita olette käyttäneet?

mitkä kaikki ruoka aineet ovat kiellettyjä?

51

10729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chaos87

      Ystävälläni on psori joten en voi omilla kokemuksillani auttaa mutta ystäväni on suositellut auringon ottoa samassa tilanteessa oleville.
      Olen itse nähnyt hänessä vaikutukset, psoria kadonnut melkein 60 prosenttia rusketuksen myötä.
      Hänellä lääkkeet taas auttavat hiukan ja lisäksi hän rasvaa ihottuma alueita usein.
      Vauvaöljy on kuulemma hyvää kun sitä hieroo ihottumaan.

      Tohon parisuhdetilanteeseen sanoisin että voittehan keksiä joitain muita tapoja olla intiimisti yhdessä, eihän sen aina tarvitse olla vain sitä itseään, if you know what i mean...

      • kurkumiini

        niimpä... sanoppa se miehelle ja yritä vielä saada se ymmärtämään..


        mulla ei aurinko auta eikä muutkaan valo hoidot yms..
        ei lääkkeet ei mikään..

        ressiä ei sais olla mutta ku ressi tulee jo siitä ku saa koko ajan kytätä joka iho suikaleet peittää olkapään


      • no name
        kurkumiini kirjoitti:

        niimpä... sanoppa se miehelle ja yritä vielä saada se ymmärtämään..


        mulla ei aurinko auta eikä muutkaan valo hoidot yms..
        ei lääkkeet ei mikään..

        ressiä ei sais olla mutta ku ressi tulee jo siitä ku saa koko ajan kytätä joka iho suikaleet peittää olkapään

        et oo lääkärillä käyny? mulla alotettiin lääkehoidot ku valo yms. ei tehoo. nyt parempi.


      • kurkumiini
        no name kirjoitti:

        et oo lääkärillä käyny? mulla alotettiin lääkehoidot ku valo yms. ei tehoo. nyt parempi.

        olen käyny lääkärillä 3 eri ihotauti lääkärillä ja aloitin lääkkeet, noh meni vaan pahemmaksi koko ajan eivät siis auttaneet ollenkaan.. käytin lääkkeitä n. puolivuotta ja sitten luovutin kun koko ajan iho teki vain paksumpaa ja paksumpaa kerrosta :/

        minkä nimisiä lääkkeitä sulla on? jos mulla on vaan väärä lääkitys :/


      • mangosteenifani
        kurkumiini kirjoitti:

        olen käyny lääkärillä 3 eri ihotauti lääkärillä ja aloitin lääkkeet, noh meni vaan pahemmaksi koko ajan eivät siis auttaneet ollenkaan.. käytin lääkkeitä n. puolivuotta ja sitten luovutin kun koko ajan iho teki vain paksumpaa ja paksumpaa kerrosta :/

        minkä nimisiä lääkkeitä sulla on? jos mulla on vaan väärä lääkitys :/

        Tässä sinulle vaihtoehto, täysin luonnontuote, ja ilman mitään lisättyjä kemiallisia aineita,

        www.terveysmehu.fi


        Olen oman käsiekseemani tällä taltuttanut, sekä sen jälkeen monen psoriaatikon
        elämän muuttanut,

        Tuote ei ole mikään täsmälääke, vaan hoitaa samalla myös koko kehoa.
        Iho, kynnet sekä hiukset saavat uuden mahdollisuuden.


        Ota yhteyttä ja kerron lisää,


        entinen ihottuma käsi


      • psorilife
        kurkumiini kirjoitti:

        olen käyny lääkärillä 3 eri ihotauti lääkärillä ja aloitin lääkkeet, noh meni vaan pahemmaksi koko ajan eivät siis auttaneet ollenkaan.. käytin lääkkeitä n. puolivuotta ja sitten luovutin kun koko ajan iho teki vain paksumpaa ja paksumpaa kerrosta :/

        minkä nimisiä lääkkeitä sulla on? jos mulla on vaan väärä lääkitys :/

        kokeilemalla löytyy oikea... jos sulla on oikeest noin paha toi juttu, niin lekurille puhumalla ne kyllä laittaa sulle tehokkaimman tarjollaolevan biologisen, joka sulle sopii (Humira, Embrex, ...) mee vaan juttelemaan asiantuntijoille ja jätä nää blogikeskustelut ihmemikstuuroineen sikseen..


      • höpö höpö
        psorilife kirjoitti:

        kokeilemalla löytyy oikea... jos sulla on oikeest noin paha toi juttu, niin lekurille puhumalla ne kyllä laittaa sulle tehokkaimman tarjollaolevan biologisen, joka sulle sopii (Humira, Embrex, ...) mee vaan juttelemaan asiantuntijoille ja jätä nää blogikeskustelut ihmemikstuuroineen sikseen..

        Jos psoriin olisi joku asiantuntija joka pystyisi oikeesti auttamaan 100 %
        , niin siellähän kävisi kaikki, vai onko sinulla esittää jonkun lekurin nimi joka on niin hyvä.
        Sellaista lääkäriähän pitäisi sinun viisaudessasi oikein mainostaa ja siten oikeesti auttaa hädässä olevia.
        Mutta kun sinäkin vaan höpiset jostain asiantuntioista , joita et tiedä edes olevan olemassa.
        Mulle ne sun asiantuntias ei o osannu muuta kun määrätä kortisoonia, niin ruotsissa , australiassa ja suomessa. Lääkärissä käynti tuottaa minulle ainakin tässä asiassa vain enemmän stressiä toivottomuudessaan.
        Neuvoni on , kokeile poistaa stressi esim. meditaatiolla.


    • Sartsukka

      Hei,

      Veljelläni on paha psori. Hän käyttää siihen rasvaa nimeltä "Kartalin". Sitä saa mm. verkkoapteekki.fi:stä. Maksaa about 20€/purkki. Voiteella on ollut todella hyvä teho!

      Keskustelin kerran ulkomailla ollessani psorista kiinalaisen lääketieteen expertin kanssa. Hän sanoi, että kiinalaisella lääketieteellä on konstit psoriasiksen hoitoon. Hoito on sisäistä ja ulkoista, eli syödään joitain tiettyjä yrttejä tms. ja käytetään tiettyjä rasvoja. Hän selitti minulle, että psori tulee ihmisen sisältä ja on elimistön tulehdustila ja sen pystyy kuulemma helposti parantamaan. Itse en ole saanut veljeäni kiinalaiseen hoitoon, mutta Kartalinia hän on suostunut käyttämään. Ja se oikeasti auttaa :) Eikun shoppailemaan?

      • pin 6548425

    • Sivuilla

      On hyvää tietoa sairaudesta. Kannattaa lukea.

    • nainen30.

      Itsellä lievä psoriasis. Minulle se tulee aina stressistä. Käytän sellaista vahvaa kortisonivoidetta kun dermovat. Saa vain ihotautilääkäriltä. Minulla kahden viikon käytön jälkeen psoriasis hävinnyt.

      • mutta ...

        tulee takaisin, kun et käytä dermovattia enää. ko. salva ei paranna psoria, vaan lievittää sitä. pian taas kukkii...odotas vaan


      • silu24
        mutta ... kirjoitti:

        tulee takaisin, kun et käytä dermovattia enää. ko. salva ei paranna psoria, vaan lievittää sitä. pian taas kukkii...odotas vaan

        psoriin ei oo keksitty lääkettä! Ei voi muuta ku hoitaa ihottumat kuntoon ja pitää ne kunnossa.

        Itse käytän bemetsonia joka on tosi hyvä hiuspohjalle!


      • psori
        mutta ... kirjoitti:

        tulee takaisin, kun et käytä dermovattia enää. ko. salva ei paranna psoria, vaan lievittää sitä. pian taas kukkii...odotas vaan

        mutta kun psoriin ei ole parannusta...on vain oireiden helpotusta.


    • luonnonmukaista

      Pistä postia osoitteeseen [email protected] , niin kerron lisää tuotteista joista monet ovat saaneet avun. Ei humpuukia vaan tutkittuja dermatologisesti testattuja tuotteita ilman parabeenejä. Lisäksi tietoa myös sisäisesti käytettävistä tuotteista, turvallisia ja tutkittuja myös ne.
      Ota yhteyttä, et ainakaan menetä mitään! Päinvastoin, toivottavasti saat avun.

      • huh,huijaa

        löytyi paikalle....


    • Rentista

      Minulla on myös psoriasis, joka näkyy ihomuutoksina käden rystysissä, läiskinä kyynärpäissä, jaloissa ja genitaalialueella. Vuosia olen käyttänyt erilaisia voiteita, viimeksi Daivobettiä ja Diprosalicia. Diprosalicista oli jonkin verran apua, mutta Daivobet sai taudin leviämään, jopa silmien ympärille asti. Pilkkuja tuli myös pitkin vartaloa.
      Nyt olen lopettanut lääkevoiteiden käytön ja aloittanut uuden elämän.
      1) Lopetin alkoholin käytön kokonaan.
      2) Ryhdyin aluksi käyttämään Valmarin nimistä kivennäisjuomavalmistetta, jota saa luontaistuotekaupoista. Se helpottaa aineenvaihduntaa ja vaikuttaa myönteisesti ruumiin happamuustasapainoon.
      3) Lopetin perunan, tomaatin ja paprikan sekä voimakkaiden mausteiden syönnin. En siis syö mitään em. ruoka-aineista ja mausteista.
      4) Aloitin uuden ruokavalion, joka koostuu salaateista ja hedelmistä. Koko ruokavalion pitäisi olla n. 80 %:sti kasvis/hedelmäperäistä. Erityisesti omenoiden syönti on suositeltavaa.
      5) Alkuvaiheessa pidin viikon mittaisen laihdutuskuurin. Laihdutuskuurin aloitin nauttimalla glaubersuolaa 30 grammaa n. 1-1½ litraan veteen sekoitettuna. Vatsa tyhjenee sillä. Sitten nautin omenia n. viikon ajan ja minimaalisesti hiilihydraattia, kuten esim. leipää ja bataattia.
      Myöhemmin n. parin viikon kuluttua aloin syödä salaatteja ja niiden kanssa kalaa tai kanaa. Äyriäiset eivät käy. Mielikuvitusta tosin tarvitaan jotta ruokavalion saa sopivaksi, mutta kyllä se kohtuullisella vaivalla onnistuu.
      Luonnonmukaiseen psorin hoitoon kuuluu toki paljon muutakin. Tärkein oppikirjani tässä on ollut tohtori Paganon kirja: "Voita psoriasis", jota kustantaa Suomessa Psorinat Oy. Tilasin kirjan ja sen hinta on 50 €.

      Tuon kirjan hoito-oppien ansioista rystyseni ovat käytännöllisesti katsoen parantuneet ja pienet pilkkulaikut ovat kokonaisuudessaan vartalon iholta hävinneet. Isommissa läiskissä ihon uusiutuminen on hidastunut, mutta toki se edelleen hilseilee, mutta ei enää suurina läiskinä ja "paloina". Tulipunaiset laikut kyynärpäissä ovat pienentyneet ja niiden väri on vaalentunut.
      Välittömiä tuloksia ei kannata odottaa viikon tai kahden kuluessa. Minun hoitoni on tässä vaiheessa kestänyt vain 1 ½ kuukautta ja tilanne on korjaantunut jo paljon. Tämä luonnonmukainen hoito voi kestää - riippuen läiskien laajuudesta - muutamasta kuukaudesta, jopa vuoteen. Muutoksia tulee joka tapauksessa tapahtumaan. On oltava sitkeä ja valittua hoitolinjaa jatkettava.

      Lisäksi haluan tuoda esiin senkin, eikä kaikkein vähäisimmän seikan, että painoni on pudonnut 3 kuukauden hoitojakson aikana melko tarkalleen viisi kiloa. Miellyttävä lisä hoitotulokseen !

      Näillä eväillä minä olen saanut psorin hallintaan ja aion jatkaa "hoitoa" niin kauan kuin tarvitaan.
      Kyse on siis elämäntapa ja ruokailutapojen muutoksesta. Jos olet valmis niitä tekemään tulet selviämään psorisi kanssa ja se pysyy kurissa.

      Joku täällä on kirjoittanut kiinalaisten hoitomenetelmistä. Kiinalaiset todellakin tietävät että kyse siitä mitä laitat suuhusi. Käytännössä psorissa on kyse siitä, että suolesi "vuotaa" kuona-aineita ruumiiseesi ja ne tulevat ulos ihon kautta. Tämä kuulostaa huuhaalta, mutta mitä enemmän asiaa järkeilin, sitä varmemmin vakuutuin ongelman peruslaadusta. Alttius psoriin tulee tietysti immuunijärjestelmän muutoksista, joita väärät ruoka-aineet ovat saaneet aikaan ja mahdollisesti perintötekijöistä.

      Terveisiä sinulle ja jaksamista vaivasi kanssa.

      • Voi vaikuttaa

        Alkoholin käytön lopettaminen on varmasti paras keino sairauden helpottamiseen. Vähäinenkin alkoholin käyttö, pitää yllä jatkuvaa tulehdusta, joka pahentaa ihosairautta.

        Kokemusta 40 vuodelta.


    • gyg

      Kokeile hyljeöljyä, esim igloo tai omegaxi.

      • kurkumiini

        kuukausi kulunut siitä kun olen lopettanut vahvojen mausteiden ja aspartaamin käytön

        lisäksi on lisätty sinkki ja carnosiini ruokavalioon hiukset pesen psorinol nimisellä aineella 3-4 kertaa viikossa
        aluksi piti pestä joka päivä ?on joku norjan psoriliiton kehittämä pesuaine?

        nyt voin ravistaa hiuksiani ilman että peityn lumisateeseen :D huippua!
        ja pää nahka ei kutise eikä ole rikki :) alkaa siis pikku hiljaa helpottaa..
        toivottavasti tämä nyt auttaa etten ole turhaan syynännyt syömisiäni..

        mutta jos syön lusikallisenkin esim jugurttia mikä sisältää aspartaamia tai juon lasin aspartaamia sisältävää mehua alkaa pää taas kutista ja halkeilla..


      • psorilainen
        kurkumiini kirjoitti:

        kuukausi kulunut siitä kun olen lopettanut vahvojen mausteiden ja aspartaamin käytön

        lisäksi on lisätty sinkki ja carnosiini ruokavalioon hiukset pesen psorinol nimisellä aineella 3-4 kertaa viikossa
        aluksi piti pestä joka päivä ?on joku norjan psoriliiton kehittämä pesuaine?

        nyt voin ravistaa hiuksiani ilman että peityn lumisateeseen :D huippua!
        ja pää nahka ei kutise eikä ole rikki :) alkaa siis pikku hiljaa helpottaa..
        toivottavasti tämä nyt auttaa etten ole turhaan syynännyt syömisiäni..

        mutta jos syön lusikallisenkin esim jugurttia mikä sisältää aspartaamia tai juon lasin aspartaamia sisältävää mehua alkaa pää taas kutista ja halkeilla..

        Hei!

        Mulla todettiin puoli vuotta sitten päänahassa psoriasis sekä viime viikolla myös taivepsoriasis joka mulla esiintyy rinnoissa, kainaloissa, navassa ja korvissa.
        Päähän sain Xamiol liousta sekä Daivonex liuosta. Näistä on ollu vähän apua. Päänahka ei enää eritä kirkasta nestettä mutta kuiva ja hilseilevä edelleen.
        Ihoon sain Pevisone nimistä geeliä joka on auttanut aivan mahtavasti. Olen nyt käyttäny sitä
        nyt viikon joka päivä ja psorista on iholla enää jäljellä pikmenttimuutokset. Suosittelen!
        Lisäksi sain Humektan perusrasvaa jota olen yrittänyt levitellä myös.

        Voimia psoriasiksen kanssa! :)


      • PPP+psori
        kurkumiini kirjoitti:

        kuukausi kulunut siitä kun olen lopettanut vahvojen mausteiden ja aspartaamin käytön

        lisäksi on lisätty sinkki ja carnosiini ruokavalioon hiukset pesen psorinol nimisellä aineella 3-4 kertaa viikossa
        aluksi piti pestä joka päivä ?on joku norjan psoriliiton kehittämä pesuaine?

        nyt voin ravistaa hiuksiani ilman että peityn lumisateeseen :D huippua!
        ja pää nahka ei kutise eikä ole rikki :) alkaa siis pikku hiljaa helpottaa..
        toivottavasti tämä nyt auttaa etten ole turhaan syynännyt syömisiäni..

        mutta jos syön lusikallisenkin esim jugurttia mikä sisältää aspartaamia tai juon lasin aspartaamia sisältävää mehua alkaa pää taas kutista ja halkeilla..

        Lue ruokavalioketjut ja saat paljon hyvää tietoa. www.psorinat.com Itse en voi käyttää mitään lääkkeitä, aurinko auttoi vähän ja valohoito vähän enemmän. Mutta ruokavalio on pelastukseni. Rasvoina käytän tarvittaessa Ceridalia ja Hamppurasvaa (Body Shop). Lisäksi kylvettelin jalkojani ja käsiäni suolakylvyissä. Iho on ollut kunnos lähes kaksi vuotta oltuaan sitä ennen monesta paikkaa vereslihalla.


      • ihottumainen
        psorilainen kirjoitti:

        Hei!

        Mulla todettiin puoli vuotta sitten päänahassa psoriasis sekä viime viikolla myös taivepsoriasis joka mulla esiintyy rinnoissa, kainaloissa, navassa ja korvissa.
        Päähän sain Xamiol liousta sekä Daivonex liuosta. Näistä on ollu vähän apua. Päänahka ei enää eritä kirkasta nestettä mutta kuiva ja hilseilevä edelleen.
        Ihoon sain Pevisone nimistä geeliä joka on auttanut aivan mahtavasti. Olen nyt käyttäny sitä
        nyt viikon joka päivä ja psorista on iholla enää jäljellä pikmenttimuutokset. Suosittelen!
        Lisäksi sain Humektan perusrasvaa jota olen yrittänyt levitellä myös.

        Voimia psoriasiksen kanssa! :)

        oletko uskaltanut laittaa pevisonea myös kasvojen ja kaulan alueelle?


      • psori
        psorilainen kirjoitti:

        Hei!

        Mulla todettiin puoli vuotta sitten päänahassa psoriasis sekä viime viikolla myös taivepsoriasis joka mulla esiintyy rinnoissa, kainaloissa, navassa ja korvissa.
        Päähän sain Xamiol liousta sekä Daivonex liuosta. Näistä on ollu vähän apua. Päänahka ei enää eritä kirkasta nestettä mutta kuiva ja hilseilevä edelleen.
        Ihoon sain Pevisone nimistä geeliä joka on auttanut aivan mahtavasti. Olen nyt käyttäny sitä
        nyt viikon joka päivä ja psorista on iholla enää jäljellä pikmenttimuutokset. Suosittelen!
        Lisäksi sain Humektan perusrasvaa jota olen yrittänyt levitellä myös.

        Voimia psoriasiksen kanssa! :)

        Hei, voikohan Pevisone voidetta laittaa intiimialueelle?


    • Psori 7- vuotiaasta

      Moikka ! Minulla on ollut psori jo yli kolmekymmentä vuotta. On kokeiltu valohoidot, rasvat ja nyt toiset sisäiset lääkkeet menossa. Ensimmäinen lääkekokeilu (Neotigason) oli huono. Nyt käytössä Trexan-lääke. Siitä olen saanut avun, ainakin toistaiseksi ! Ja vielä on jotain muitakin lääkkeitä, jos tämän teho hiipuu. Ja onhan sitten ne uudet biologiset-lääkkeet vielä, jos mikään muu ei tehoa ! Ja mitä siihen parisuhteeseen tulee, niin sinun kannattaa puhua siitä psoristasi ihan avoimesti puolisosi kanssa. Voihan olla, että hänellä ei ole ihan oikeaa käsitystä vielä vaivastasi... Kaikki oppivat psoriaatikon kanssa elämään, niin minunkin mieheni on jo siihen tottunut. Ei hätkähdä enää mistään läiskistä ym.

      • messuvieras

        Oletteko kokeilleet suolaa? Ostin Saltlifen osastolta viime kuussa messuilla suolasaippuan ja saunasuolaa. Nyt kuukauden kokemuksella tuntuu että oireilu helpottanut. Myös akne on lieventynyt. Suolahan on vanha tuttu luonnonkonsti, joten sinänsä ei mitään uutta. Joskus vaan vanha on parempi kuin pussillinen uusia.


    • "valko-olkainen"

      Mulla kans tosi paha psori ollu kohta 15 vuotta. kaikkea olen kokeillut mut päänähkaan parasta (paksu karsta ja psori ja hilse) ollu XAMIOL-geeli. Olen käyttänyt sitä vasta viikon ja päänähkä on melkein puhdas. 3 viikkoa vielä edessä joten hyvältä näyttää.
      Säärien psori läikkiin käytän Bemetson K voidetta. Se värjää vaatteita joten siirryin Bemetsoniin ilman K:ta.

    • ehkä vielä

      Jos toivot vaadit ja lähes pakotat psoria loppumaan , niin se tuo sinulle vain stressiä lisää
      Karkit ja pullat ja valkonen sokeri pois lievittää ainakin ja päälle mieltä rentouttava pakottamaton meditaatio.
      Onnea

    • Psorkke

      Psoriin vaikuttaa särkylääkkeet ja antibiootit todella pahentavasti eli siitä se pääosin johtuu jos yhtäkkiä äityi parissa viikossa. Jätä ne pois. Itse yritän välttää kaikkia särkylääkkeitä. En oikein jaksa uskoa mihinkään kikkakonsteihin vaan esim. luontaistuotteista Kartalinia suosittelen kuten joku jo mainitsi, mutta ensin nuo lääkkeet pois! Ja jos sulla paikat kuivat, siis iho, niin rasvaatko todellakin tarpeeksi? Psori vaatii hillitöntä rasvausta aamuin ja illoin hyvillä imeytyvillä, rasvaisilla perusvoiteilla. Tietysti olisi hyvä kuulla miten hoidat psoriasi nyt.

      • sisko71

        Siskollani on keskivaikea psoriasis ja kertoi löytäneensä hyvän tuotesarjan iholle ja hiuspohjalle. Tuotteet ovat apteekista saatavia neitsytoliiviöljyäpohjaisia IDEA TOSCANAN Prima Spremitura -tuotesarjaa. Jos ei löydy lähiapteekista kuten täällä Itä-Suomessa niin saatavissa myös netistä www.apteekkishop.fi ja www.primaspremitura.fi .


    • Psori kunnossa

      Hei! Huomaan että viestisi on n.vuoden vanha ja ehkä olet jo oikeesti saanutkin apua?
      Mutta ajattelin kuitenkin vastata että jos vaikka et ole saanutkaan apua!
      Itselläni on ollut psoriasis 9vuotiaasta saakka. Mutta olen saanut sen kuriin Ruokavaliolla ja Stressiä vähentämällä.
      Eli naudanliha,sianliha,lihajalosteet,maito ovat vaikeaksi sulavia tuotteita, olen seurannut itseäni mitä syön ja olen havainnut mm. että nämä tuotteet ei hyvästä! Ja sit kun on huonossa kunnossa yritän syödä mm.
      maitohappobaktereita jotta tulehdus suolistossa rauhoittuisi.Antibiotikuurin tuhoo hyvät bakteerit joten sen kanssa kannattaa aina maitohappobak. syödä
      Kana ja kala jos ei tietenkään allergia ole niin ne on helposti sulavia ruokia niistä minulle ei ole tullut oireita.

      Päänahkaan hyvä shampoo(hajustamaton) on System 4 nro 2 se on psoriasishiuksille ja öljykuuri nro 0
      Kantsii kokeilla HAJUSTAMATTOMIA tuotteita, rasvoja esim. kasvoille,intimialueelle ja pyykinpesujauheet.

      Sitten aina syksyisin olen aloittanut Kalaöljyn syömisen kun siinä on hyviä rasvahappoja kantsii D-vitamiinin kanssa ottaa, kerta D-vitam.kehittyy auringosta ja kesällä psoria on yleensä paremmassa kunnossa ja talveakohti on heikompi saanti tästä vitamiinistä.
      Toivottavasti tästä olisi joillekin apua!!
      Itse olen oppinut kuuntelemaan kroppaani mikä hyvästä mikä ei ja näin itse olen saanut psorin kuntoon.
      Sekä sisältäpäin että ulkoapäin hoito on hyvästä! : )

    • Navan alle

      Esim. Ceridal-sarjassa on intiimialueille sopiva öljy, ja tekokuituiset alushousut voi heittää romukoppaan.

    • puuvillaa cotton

      Alusvaatteet puhdasta puuvillaa.
      Miksi vaatteisiin nykyään lisätään elastaania, minä en osta elastaanilla pilattuja vaatteita.

      • Näppylöitäperseessä

        Psoriasikseen tuolla elastaanilla ei ole mitään vaikutusta! Alusvaatteet ei sitä tautia aiheuta vaan ihan jotkut muut asiat,vaikka sitten munasilleen kulkisi niin samaa ihottuman paskaa kantaa mukanaan jos on kantaakseen!


      • ppp+psori
        Näppylöitäperseessä kirjoitti:

        Psoriasikseen tuolla elastaanilla ei ole mitään vaikutusta! Alusvaatteet ei sitä tautia aiheuta vaan ihan jotkut muut asiat,vaikka sitten munasilleen kulkisi niin samaa ihottuman paskaa kantaa mukanaan jos on kantaakseen!

        Ei elastaanilla varsinaisesti, ellei ole allerginen sille, ole suoraan vaikutusta psoriin. Mutta hikoileminen ja sähköistyminen ärsyttävät ihoa ja kiihdyttävät siten sen uusiutumista.

        Psoriläiskien alueella iho uusiutuu nopeammin kuin muualta ja hilse ei ehdi alta pois ennenkuin seuraava kerros tulee alle. Raapiminen lisää hilseilyä mutta kylvetys ei. Vaseliinityyppiset voiteet pitävät hilseiset alueet kosteina ja irrottavat hilseen kylvetyksen aikana hyvin.

        Jos koko elimistö on rauhallinen (mieli, suolisto) niin psorikin rauhoittuu. Siksi kannattaa kokeilla ravintohoitoa, sehän ei maksa mitään, koska syödä täytyy muutenkin.

        Kannattaa kokeilla vaikka pientä aluetta luonnonmukaisilla hoidoilla. Kortisoni ohentaa ihoa ja on siten tautia ylläpitävä lääke. joillakin se sopii ensiavuksi, minulle ei ollenkaan.

        Jos tulee märkänäppylöitä se kertoo siitä, että iholla on jokin bakteeri. Stafylokokki on monella piilevänä ja kun on vaikka flunssan vuoksi huonomassa kunnossa, se tulehduttaa paikat helpommin. Lääkäriltä saa antibiootti-reseptin. Harmi vaan, että kaikilta staffaria ei saada häädettyä.


    • Kerro psoriasiksesta

      Kärsitkö psoriasiksesta? Kerro tarinasi.

      Etsimme psoriasiksesta kärsiviä henkilöitä haastateltaviksi erilaisiin artikkeleihin. Kerro, miten psoriasis on haitannut Sinun elämääsi ja oletko saanut siihen apua?

      Tarinat julkaistaan nimellä. Korvaamme haastattelusta 50 euron lahjakortin.

      Jätä yhteystietosi ja kerro hieman itsestäsi:
      Projektipäällikkö Marika Hiltunen, Kaufmann Agency Helsinki Oy,
      [email protected] tai puh. 050 34 97 405.

    • Chem

      Minulla oli ensin koko päänahkaa peittävä ihopsori. Kun jätin kokonaan vehnäjauhot keliakiaepäilyn takia puoleksi vuodeksi, lähti psori päänahasta kokonaan. Joillakin vehnäjauho pahentaa sitä. Löytyy myös tutkimuksia... Kun otin jauhot uudelleen käyttöön, palasi psori kolmessa kuukaudessa. Nyt tiedän, että minä voin säädellä omaa psoria jauhojen käytöllä.

      • Tulehduspesäke

        Oletko varma että on psoriasista? Olen jo vuosia sitten jättänyt vehnäjauhotuotteet kuten pullat, pastat, makaronit, spagetit yms. eikä mitään vaikutusta.
        Olen menossa poistattamaan hammasta jossa on ollut jo monta vuotta juuressa tulehduspesäke. Saas kattoo auttaako psoriin. Kaikki tulehdukset ainakin pahentavat psoriani.


    • Oulustaykspsori

      Luulin että vitaepro autttaisi mutta nosti kuumeen, kauan meni ennenkuin keksin etteimsovi minulle... katso mitä kokeilet..

    • copypaste

      Psoriasis on kukistettavissa oleva autoimmuunisairaus!
      http://www.raikasweb.com/psoriasis-on-kukistettavissa-oleva-autoimmuunisairaus


      Nujerra Psoriasis (remissio on oireeton sairaus)!
      http://www.raikasweb.com/nujerra-psoriasis


      Ruokavalion muutos vei nivelpsorin!
      http://terveyshymy.fi/artikkelit/ruokavalion-muutos-vei-nivelpsorin


      Pullukka-kilpailija jätti maitotuotteet – nivelpsoriaasin oireet katosivat täysin!
      http://m.mtv.fi/lifestyle/ohjelmat/rakas-sinusta-on-tullut-pullukka/uutiset/artikkeli/pullukka-kilpailija-jatti-maitotuotteet-nivelpsoriaasin-oireet-katosivat-taysin/4938882

      • Herkkuaamupala

        Viekö iho-oireet myös? Pirullinen kutina häiritsee nukahtamista ja yöunta. Vaikea on jättää maitotuotteita kun rakastan villiä, jugurttia ja maitorahkaa joissa seassa taatelia, kuivattua luumua, kuivattua viikunaa, banaania, viinirypäleitä, mustamarja-aronioita, kaurahiutaleita, tyrnijauhetta, macajauhetta. Se on sellainen alkupaukku päivälle että selviän sillä monta tuntia ja paino pysyy kurissa kun on sekä proteiinia että hiilihydraatteja.


    • tapa-psoriasis

      Psoriaksen tapoin itse pois omena siideri etikalla ja ruokasoodalla. Toimii ja helpotuksen huomaa jo ensimmäisen käyttökerran jälkeen. Kostuta etikalla vanutyyny ja pidä sitä iholla paikallaan useamman minuutin. Polttelee aikalailla jos psori on pahana, mutta pikkuhiljaa oman kestävyyden rajoissa toistaa prosessia usein.Psori sieni kuolee, kuivuu ja arpeutuu, lopuksi sen voi nyppiä pois iholta. Youtubessa ohjeita myös. Tiedän mistä puhun ja noin voit TAPPAA PSORIASIS sienen iholtasi

      • Ainutvaan

        että PSORIASIS EI OLE MIKÄÄN SIENI !!!


      • Silsa-sieni

    • Xugfd

      Nyppiä pois ok:D

      • Psoriaatikko

        Mihin on kadonnut tämä "Sienimies" joka kertoi,että Psoriasis-sieni kuolee jollain etikalla ja soodalla?


    • ShiningBright

      Moi! Minulla on ollut vaikea psoriasis päänahassa 12 vuotta ja muualla vartalolla läiskäpsoriasis noin 9 vuotta. Olen 33 v. nainen.

      Viime vuonna tutustuin Anthony Williamin kirjaan Medical Medium, Secrets Behind Chronic and Mystery Illness and How to Finally Heal. Aloin vähitellen seuraamaan hänen suosittelemaansa ruokavaliota, ja huomasin pian psorin ja muiden vaivojen vähentyvän. Ruokavalio perustuu tuoreisiin hedelmiin, kasviksiin ja vihanneksiin. Tänä syksynä aloitin ruokavalion kokeilun kunnolla uudelleen, mm. syömällä joka aamu puolikkaan vesimelonin. Noin viiden viikon jälkeen prosiasis on kokonaan kadonnut, päänahkani on puhdas ensimmäistä kertaa koko 12 vuoteen sairauteni aikana! En käytä mitään kortisoni tai muita lääkevoiteita, ainoastaan ruokavaliolla tämä upea parantuminen!

      Suosittelen ehdottomasti kaikkien psoriatikkojen tutustuvan Anthony Williamin kirjaan ja blogiin, sekä facebook ja instagram sivuihin nimellä Medical Medium. Myös googlaamalla "psoriasis Medical Medium", löytyy blogi suoraan, jossa kerrotaan myös todellinen syy psoriasikseen. Tekstit ovat englanniksi, mutta tänä vuonna on hänen kirjansa ilmestynyt myös suomeksi käännettynä nimellä Anthony William, Terveysmeedio auttaa.
      Toivon todella paljon tästä olevan apua myös muille psoriatikoille, oman elämäni tämä on pelastanut! Mukavaa syksyä!

    • Tapa-Psoriasis
    • Anonyymi

      Moikka. Minulla kans psoriasis päänahassa ja polvissa. Ei mitkään apteekin lääkkeet auttanu. Ostin kerran kaupasta halvan suihkunestesaippuaa family fresh honey. Ajattelin kun siinä on hunajaa niin ei kuivu iho. Oon sillä pessy hiukset ja vartalon . Psoriasis on hävinny ihostani. Meni kylläki aikaa noin puoli vuotta. nyt ei iho enään hilseile. En tiedä mutta mulle ainakin tehosi toi.

    • Anonyymi

      Valohoito auttaa, psoriasis häviää lähes täysin. Psoriasis-voiteiden teho oli ainakin minulle aika huono.

    • Anonyymi

      Kookosöljy on auttanut ja parantanut yhden tapauksen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1635
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1479
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1378
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1350
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1304
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe