Wellpur-sijauspatja (Tempur tms.)

Jäykkispäykkis

Onko näistä pur-tyyppisistä (Wellpur, Tempur tai muita vastaavia) memory-vaahtomuovia sisältävistä patjoista mihinkään? Lähinnä ongelmana on alaselän jäykkyys joka vaivaa hetken aikaa heräämisen jälkeen. Alustana oleva joustinpatja kun on liian kovan oloinen, mutta jos yritän pehmentää vuodetta esim. sijoittamalla tavallisen vaahtomuovipatjan ns. sijauspatjaksi, sitten selkäni vasta kipeytyykin ja sitä tökkii pitkin päivää. (Nuorempana oli iskiastyyppistä kipua viikkotolkulla.)

On taas joku tarjous jossakin, mutta hinta aika huima siltikin, joten ei viitsisi ihan sikaa säkissä ostaa. Olisiko siis kokemuksia?

3

10105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RAAAH!

      Omistan Wellpur-patjan ja selälle se on ihan hyvä, tosin en kärsi selkävaivoista joten en ole juuri huomannut eroa normaaliin petariin verrattuna. Ongelmana patjassani on lähinnä se, että se muuttaa muotoaan myös pituus ja leveyssuunnassa huomattavasti. En tiedä johtuuko ongelma siitä että patja olisi tarkoitettu yhdelle nukkujalle kahden sijaan vai missä mättää mutta on aika ärsyttävää kun petari vääntyy toisesta reunasta ylös ja toisesta reunasta sisäänpäin.

      • Jäykkispäykkis

        Ostin sitten tuollaisen patjan ja pitkään se oli paskalle selälleni ok. Mutta vaikkei patja olekaan muuttunut materiaaliltaan miksikään, niin enää selkäni ei pidä siitä. Minulla tuntuu olevan selkä jonka pitää saada aina välillä vaihtelua, joten tämäkään ei nyt enää tunnu hyvältä vaikka alkuun oli parhaita viritelmiä (Wellpur joustinpatja) mitä eläissäni olen kokenut.

        Ja minullakin se petari vääntyilee miten sattuu, sillä tavalla että toiselta että se ikäänkuin "kaareutuu", ei pysy suorana. Ei myöskään ole täsmällisen suorakuution muotoinen, vaan reunoista ja kulmista mitä sattuu, varsinkin jos laitan kireimmän muotoonommellun lakanani.


    • Anonyymi

      Minulla on selkäongelmia ja mielestäni ainakin tämä wellpur merkki ei tee hyvää. Omistan well purr vaahtomuovipatjan, sekä sijauspatjan jota olen kokeillut eri patjayhdistelmillä, ja tulen siihen tulokseen koko ajan että aivan liian pehmeä enkä tule enää ikinä ostamaan tätä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe