peugeot xps viritys

pösööö

Mulla on tollanen peugeot xps sm -09. Sisäänajo on ajettu jo ja pitäis saada viriä kehiin.

Nii, että mitkäs virit ois parhaat että kulkis 60-70 km/h?? Poraanko kuria ja vaihan isomman suuttimen ja ehkä vaihan rattaita?
Vai laitanko teharin kii ja isomman suuttimen? Tälläsii oon kuullu, ja näillä kuulemma kulkis ton 60-70 km/h. Eli mikä ois teijän mielestä paras toimenpide? Kertokaahan myös, mikä on mielestänne paras tehari nimittäin oon kuullu että esim. metrakit thrower ois huono, koska vastaa kuulemma tyhjää vakioputkea?

Ja te jotka ette tiedä asiasta, älkää vaivautuko kirjoittamaan, kiitos.

115

12952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poraat sen holkin sieltä kokonaan pois, vaihdat suuttimen johonkin kokoon 80. Noilla se menee tuon verran. EHKÄ vähäsen ylikin.

      Tehoputkella mopo menee helposti yli 80km/h. Aivan sama mikä tehari.
      Itselläni oli Metrakit Thrower, 13-54(En kyl muista tarkasti...) ja joku 90 suutin. Mopo meni melki 95km/h GPSssään.

      • pösö

        ok, kiitos vastauksesta :) Luultavasti poraan ton kurin pois ja vaihan suuttimen. Tulee halvemmakski ku tehrarin osto. Muuten mikäs on suuttimen koko pösössä vakiona?


      • pösö kirjoitti:

        ok, kiitos vastauksesta :) Luultavasti poraan ton kurin pois ja vaihan suuttimen. Tulee halvemmakski ku tehrarin osto. Muuten mikäs on suuttimen koko pösössä vakiona?

        Enpä pösöistä tiedä, mutta yleensä vakio mopoissa on 65, 70 o_O


      • ajatusta käteen
        pösö kirjoitti:

        ok, kiitos vastauksesta :) Luultavasti poraan ton kurin pois ja vaihan suuttimen. Tulee halvemmakski ku tehrarin osto. Muuten mikäs on suuttimen koko pösössä vakiona?

        suuttimen koko on vakiona pösössä 84


      • Tammisaarelainen

        sull on kohta reikä männäs jos noin pieni suutin,kokemusta on,laita 100-110


      • pösö mies
        pösö kirjoitti:

        ok, kiitos vastauksesta :) Luultavasti poraan ton kurin pois ja vaihan suuttimen. Tulee halvemmakski ku tehrarin osto. Muuten mikäs on suuttimen koko pösössä vakiona?

        pösössä on vakiona 92 tai ainaki mul oli ku vaihoin 110 tilalle


      • amatöörit

        lyötte turbokitin kiinni ja helvetin iso suutin ja vapaavirta ilman putsari ja 11 53 välit kulkee melkei 90 ja vääntää ihan vitusti


    • Tammisaarelainen

      xps -09 ,sisään ajo kaasu pohjassa 1000km,laitto tecnigasin kiini ja ajoi silla 1000km kunnes mäntä räjähti kiitos liian pienen suuttimen..... :/

    • pesukarrhhu!!

      mul on toi sama vehje ja kuriton vakio putki, kulkee sen 60 :( , koska pyörässä on kierrosten rajotin jonka saa pois vaihtamalla cdi boksin, ja sitten nopeusrajotin jota ei saa pois ku koneen vaihdolla. välejä vaihtamalla tietty saa lisää potkua vehkeeseen

    • Peugeot XPS 2010

      Peugeot XPS:ssä vakiona 84 koon suutin. (16mm kaasutin).

      KURIN POISTO

      Hommahan alkaa irroittamalla alkukäyrä. Siis putken pätkä, joka kiinnittyy mopon moottorin sylinteriin (pakoaukkoon). Alkukäyrä on kiinnitetty jousin/pultein. Alkukäyrän irrotuksen jälkeen otat sen käteen ja katsot sisään. Sieltä pitäisi näkyä sellanen "holkki" tai "pilli", joka on hitsitäplillä kiinni. Nyt hiot ne hitsitäplät pois ja otat kurin sieltä ulos. Sitten alkukäyrä takaisin paikoilleen.

      ja nyt..

      Nyt on suositeltavaa ostaa isompi suutin, jotta ei pääse sylinterissä syntymään rauta-rauta kosketusta tai ettei mopo käy liian laihalla. Tämähän on siitä kiinni ajatko kaasu pohjassa. Osta 95-100 koon suutin ja laita se paikalleen. Joudut luultavasti ensin irrottamaan kaikki katteet, penkin ja bensatankin. Tämä koska Peugeot on äärimmäisen huonosti suunniteltu huoltotöiden kannalta. Kokemusta on.

      SUUTTIMEN VAIHTO

      Suuttimet, tässä tapauksessa "pääsuutin" löytyy kaasuttimen pohjassa sijaitsevan luukun alta. Se on parilla ruuvilla/pultilla kiinni. Ensin joudut irrottamaan kaasuttimen ilmanpuhdistajasta ja imukaulasta/sylinteristä, jotta saat sen vedettyä ulos mopon uumenista. Älä kuitenkaan irrota letkuja/vaijereita kaasuttimesta. Nyt kun kaasutin on käsissäsi avaa luukku sen pohjassa ja keskellä kaasutinta näet ruuvin. Tämä ruuvi on suutin. Sen saa tasapää meisselillä irti, aivan kuten ruuvinkin. Nyt vain uusi (tässä tapauksessa isompi) suutin tilalle ja kaasutin kasaan ja paikalleen.

      Nyt pösön pitäisi vääntää, kiihtyä ja kulkea sen 60-70km/h.

    • Pököttimies

      itellä oli Peugeot xps -09 power up moottorilla. virejä = kuri pois, tyhjä vakio putki, suutin 98 ja etuhamppi 13 ja näillä meni poliisi sedän alla tutkaan 61km/h
      poliisit olivat reiluja ja päästivät varoituksella lähtemään... tämän jälkeen ajelin kuri paikallaan pari viikkoa ja porasin sitte kaverin kanssa cdi boksi rajoittimen
      (youtubesta löytyy hyvät ohjeet) ja otin kurin pois (taas :D) vaihdoin takarattaan kokoon 52 ja suuttimen 105 tällä setillä vauhtia kertyi n. 79km/h... jotkut ovat aina väittäneet, että 2009 mallissa on NOPEUSRAJOITIN ja KIERROSRAJOITIN mutta 2009 mallissa ei ole "nopeusrajoitinta". kerkesin ehkä 3 viikkoa ajelemaan tällä setillä kunnes myin aarteeni.

      • nii.o

        vaihdoitko pienempää rattaasee?


    • pösömies

      Itelläni on -09 supermotard.Otin holkin pois ja vaihdoin 100 suuttimen ja vähän välejä.Näillä 95KM/H poliisin tutkaan

    • janneut

      Mulla on XPS enduro 09 ja siinä on tk:n tehari ja 95mm suutin, kulkee sen 65 ja pätkii ihmeellisesti. voiko ongelma olla että siinä on jokin rajotin cdi-boksissa? pitäskö se ottaa pois vai ostaa uusi? auttakaa tietämätöntä

      • omistan xps -10

        kyllä siinä on rajoitin cdi-boksissa. nyt sun pitää ottaa se cdi-boksi pois sielt ja kattoo onks se dellorto vai joku muu(jonka nimeä en nyt muista) koska peugeot xps power up malleissa voi olla kumpi tahansa noista. mutta nyt asiaan ne kummatkin voi porata. dellorton cdi-boksin poraamiseen löytyy ohjeet youtubesta ja sen toisen ohjeet tulee tässä: vasemmassa ala reunassa on lovi jonka joka päässä on pieni reikä, etsit siihen reikään sopivan poranterän ja poraat läpi.

        tän jälkee sun pösös kulkee sen 75km/h


      • minä ihan ite

        niin no yheksän ja puolisenttiä????? ookko ihan pässi??? mee kouluu!!! (homooo hommaa mopo)


      • jesswee
        omistan xps -10 kirjoitti:

        kyllä siinä on rajoitin cdi-boksissa. nyt sun pitää ottaa se cdi-boksi pois sielt ja kattoo onks se dellorto vai joku muu(jonka nimeä en nyt muista) koska peugeot xps power up malleissa voi olla kumpi tahansa noista. mutta nyt asiaan ne kummatkin voi porata. dellorton cdi-boksin poraamiseen löytyy ohjeet youtubesta ja sen toisen ohjeet tulee tässä: vasemmassa ala reunassa on lovi jonka joka päässä on pieni reikä, etsit siihen reikään sopivan poranterän ja poraat läpi.

        tän jälkee sun pösös kulkee sen 75km/h

        kuinka syvälle pitää porata tossa vikassa tapauksessa?


    • XPS forever

      mulla on 08 vm pösö, otin siitä kurin veks ja iskin isompaa suutinta (100) nii joha lähti ku hauki rannasta. nyt menee sen 70-75km/h. PS onko kellään kokemusta pösö turbo kit??? :D

      • pösö on paras

        ei kannata turbokittiä itellä kokemuksia kun on kiihtynyt vaihteella niin laskee tehot puoleen


    • auttakaa24

      mitkä välit kannattais laitta mun pösöön? oon laittanu siihe teharin ja isomman suttimen. ja kulkeee jotain 63-65. aattelin eteen 14 ja taakse 62. pitäskö näillä mennä se 80km/h?

      • Xpsbeast

        http://soliferia.parasiitti.org/laskurit.php Tuolta voit laskea että paljo pyöräsi menisi uusilla välityksillä.Itseäni auttanu tosi paljon ja pitää kyllä paikkaansa.
        Peugeot Xps 05 MK tehoputki ja 11/58 välit menee sen 70km/h ja vääntää kuin mikäkin.


      • Pösö123345

        Mulla on 14-53 välit ja kutosen pinta kaasul 88


    • nv blxh jssndsf hjl-

      ehdottomasti kannattaa ainaki vanhempii pökötteihi laittaa tyhjä vakioputki. täysin sama ku metra mut sen mehupillin ansiosta vääntää PALJO paremmin. toki tehariki on iha hyvä vaihtoehto ku se nopeus tehään väleillä eikä putkella:)

    • tietämätönnoname

      olis sellanen kysymys että paljoko tollanen pösö

    • auttakaa tyhmää

      haittaako se mitään jos ei vaiha suutinta jos on porannu holkin pois et voiko se särkyy se mopo??

      • isäs

        itellä on 2005 vuoden xps ja koko kesän ajoin tyhjällä putkella, enkä vaihtanu suutinta. ei hajonnu, mutta kannattaa vaihtaa


    • 21

      Asenna siihen uusi innovatiivinen Holset HX40 turboahdin.

    • pööööössssssöööööööö

      mulla on 07pösö 11/58 kurit pois ja 106 suutin mutta ei jaksa oikeen kunnolla kiihtyy mut kulkee seen 65

    • peugeot xps 2007

      mihin phot eco rajottimen vihreä johto kuuluu kytkeä peugeot xps 2007.tai siis cdi pokssiinhan se tulee mut mihin kohtaan???

    • Helppikääs vähä

      Mul on -09 supermotard.otin holkin pois laitoin,90 suuttimen ja 15h eturattaan
      kulki iha hyvi aluks mut sit kun oli 45 km/h lasissa niin alko iha v***n kova pätkintä
      Ei kulkenut kun vain 55km/h. Itse luulen että kyseessä on sähköinen rajoitin. Mutta missä se on?AUTTAKAA! Ja jos se ei ole syy niin mikä? Help please!

    • Dumppi-

      Itselläni on Peugeot XPS enduro -07

      Täysin vakio muuten, mutta pelkät kuristukset poistin niin kulki 75km/h tasaisella isäni (90kg) alla GPS:än mukaan. Tossa pelissä kuristusten poisto vaikuttaa saatanasti ihme kyllä :o
      Sahasin puolet kuristuksesta pois ja hitsasin kiinni niin nyt on vääntöä tarpeeksi, että jaksaa mennä mäet ylös ja kulkee sen 65km/h.

    • grandy69

      itellä oli vähä aikaa xps 2008. ihan saakelin laiska, ei jaksa ylämäkeen koska pillikuri ja vitun pienet välit. asia hoituu pillin poistamalla, välien vaihtamisella ja isommalla suuttimella

    • pösöboy

      Kuulostaako hyvältä viriltä?
      Ois pösö xp7 super motard ja mittaris 350km: Poraa kurii ja isompaa suutinta(minkä kokosta ja miten vaihdetaan) ?

    • gdsgsd

      älä viritä itelläni sama on paska vehe 5000km ajettu 09 ja kaikki mahollinen hajonnu paitsi ite moottori... sähköt aivan perseestä ja vitusti muitakin vitun ärsyttäviä vikoja koko paska täynnä

    • olli

      mulla porattu putki ja 110 suutin ja menee 75...

    • Pösö Xp Street Evo 3

      Itellä on Peugeot Xp Street evo 3. Suutin vaihettu isompaan (entiiä minkää kokoseen, entinen omistaja vaihtanu) ja pipercross kiinni. entisen omistajan mukaan kurit ollu joskus pois mut ny paikallaan ja menee sen 58-65 tasasella riippuu vähä alamäkee päältä 70. ylämäkrrn 60. kaks pääl 55. iha hyvä ku ei pitäs tulla poliisien kaa ongelmii. mut ei oo mikää laiska paska kaa. sais kulkee kovempaaki kuri pois ja 13-14 eturatas nii alkaa liikkua.

    • pösööö

      Mistä vuosimallista eteenpänpäin on xps supermotossa sähköinen rajoitin?

      • pökötti jannu

        Itellä on 09 vuoden xps ja siinä on sähköinen rajoitin (dellorto) ja sitä ei voi ohittaa muuta kun poraamalla ja mulle on sanottu että siihen ei saa rajottomatonta cdi boksia. En tiiä pitääkö paikkansa


    • Pösömies

      Mulla on Peugeot XPS SM 2005, tyhjä vakioputki, 11/52 välit (eli vakiovälit?) ja suutin vaihdettu isompaan (koosta ei tietoa, entisen omistajan vaihtama, mutta joku 100 luulisin), kulkee sen 75 km/h. Tarkoitus ois saada hiljempaa kulkee, koska en veroja halua maksella kiinni jäädessä. Mut mieluiten ilman kauheeta putken kaa säätöö. Katoin yhelt sivult (linkki lopus) et jos kulkee 75 km/h 11/52 väleil, ja katoin et paljon menis 12/65 väleil, lukee et 65 km/h. Joten nyt vaan kysyn että onko tää realistista vai pelkkää kusetusta? Et voiko noil väleil saada kulkee 10 km/h hiljempaa? Ja onko hyvät välit, vai? Jos noin on niin olisin kul onnellinen :D Linkki sivulle : http://soliferia.parasiitti.org/laskurit.php

      • 323

        Laitat 10 eturattaan ja 60 takarattaan niin pitäs mennä sen 60 ja kiihty iha vitun nopeet


      • Pösömies
        323 kirjoitti:

        Laitat 10 eturattaan ja 60 takarattaan niin pitäs mennä sen 60 ja kiihty iha vitun nopeet

        Niin mutta siis jos laittaa 12/65 välit nii kulkee ton 65? Tai siis vauhti laskee tohon 65? Koska kun poliisi ratsaa nii se yleensä -3 km/h niin siit tulis 62, ja kun haluun sen kulkee sen 65.


    • 2323

      pösös vakio suutin on 84 ja jos mopossas on rajoitettu cdi vaihat rajottamattoman otat kurin pois ja vaihat isomman suuttimen niin menee jo yli 70 ja jos laita viel vaik 13 eturattaan niin menee 80. itellä kuri paikallaan ja isompi suutin pipercross (parantaa ääniä) ja menee 60-65 XP Street evo 3

    • pösö vai rieju

      Nyt on tiukkapaikka :D vastausta mahdollisen nopeasti! Eli mietin et ostanko Rieju MRT Supermotard Power Up vai sit toi Peugeot XP7 Power up ? VASTAUKSIA !

      • pökö xp7

        osta peugeot xp7 suosittelen.


    • mopopoika

      Miten saa peugeot xp7 2012 kiihtymään hyvin ja kulkemaan n. 60

    • 13.1

      "pösöö" vois kysyä isältään viritysohjeita ja jollei iskä tiedä,niin hän voi kysellä poliisilta neuvoja.

      • pösöt on best

        ketä kiinnostaa älä tuu inisee


    • tervey5y5

      paljonko peugeot xp street evo 2 kulkee suunnillee vakiona ja miten kiihtyy?

      • 7 + 12 = ????

        KAIKKI mopot ja skootterit kulkee täysvakiona 45km/h. IHAN KAIKKI


      • ja vitut
        7 + 12 = ???? kirjoitti:

        KAIKKI mopot ja skootterit kulkee täysvakiona 45km/h. IHAN KAIKKI

        vitun jonneapina älä tuu pätee yhtää mitää :D


      • !!!
        7 + 12 = ???? kirjoitti:

        KAIKKI mopot ja skootterit kulkee täysvakiona 45km/h. IHAN KAIKKI

        vitut miul on täys vakio xp7 ja kulkee yli 50


    • ebin

      itel -09 sm powerup koneel ja iskin kiinni technigasin porasin rajottimen vaihoin 95 suuttimen ja välit 12-60 tolla setupilla kulkee sen 80

    • Dumppi-

      Juu vähän päivitystä, nyt on 84 suutin(hieman liian pieni, vakio) ja välityksiä vaihettu 10-58(kiihtyy paljon paremmin ja jaksaa vääntää). Eilen otin sit kaikki kurit pois ja nyt kulkee sen 80km/h, mutta mittari kusee 2km ylinopeutta ni se on sitten sen 78km/h. En oikeen pitänyt siitä ni hitsasinpa taas kuria takasin ni nyt se kulkee noille välityksillä vain 57km/h. Oisko neuvoa miten helpolla sais sen 5km/h nopeutta lisää, ilman putken tyhjennystä, koska heti kun supistus lähtee pois, niin vauhtii kasvaa roimasti. Mahdollisesti vaihdan vielä jonkin 62-64 takarattaan. Joten auttaako suuttimen vaihto mitenkään, jos vaihdan jostaan 84->95 ?

      Vuosimallihan oli Peugeot XPS Enduro -07

      • tuvi1

        vaiha rattaat ?


    • me mad ;((

      Oisko ehdotuksia pösön suuttimeksi xps 2010 vakio suutin 75, kurit pois putkesta rajoitin ohitettu tarvis isompaa, mutta minkä kokonen ;( ?

      • dhaskdltyks

        92 suutin iha hyvän kokone


    • peugeot xps 07

      itelläni on tälläne patonki eli peugeot jossa 12/70 välit, kurit puoliksi pois otettu ja suutin iha normaali koko.. kulkee sen 53-55 km/h näinkin paskoilla väleillä?!

      • pieruuu

        itellä kulkeee 70km/h 12-60 väleillä :D


    • gggggggggggggggggggg

      Jos haluaa menemään sen 65-72km/h, ota alkukäyrästä kuriste pois, ja vaihda 13-62 välit. kiihtyy kiitettävän nopeasti ja edullinen ajaa!

    • kiinnostunut

      Haluaisin tietää paljo tommonen Pökötti kulkee vakio suuttimella ,jos ottaa kurit pois

      • pösön omistaja

        Itellä kulki noin 55km/h kepsiin kun antoi kaasua erittäin hellästi.


    • kiinnostunut

      Itellä on peugeot XPS 05 enduro. Paljo kulkee 100 suuttimella ja kurit pois?

    • XP7 2012

      Eli mul olis ny peugeut XP7 2012 oon ottanu kuri pois nii kannattaaks vaihtaa isompaa suutint vai pärjääkö alku peräsellä ja mite cdi boksi sais vaihdettuu

      • isompi suutin

        vaiha isompi suutin! muute leipoo kiinni


    • Pösö xp7

      Niin siis älä nyt mene sitä kuria poraamaan irti. Voit ottaa kuripalan pois eikä putki vuoda. Siinä välissä ei tarvitsisi olla periaatteessa kuin 1tiiviste. Joten älä mene pilaamaan sitä kuripalaa hajottamalla sitä.
      -pösö kuski

    • mh kuski1
      • Poopster

        No , itsellä on ohitettu cdi , välit ainoastaa takaa 1 isompi eli 53 , kuri otettu irti mutta laitoin takasin (en hitsannut joten päästää hieman enemmän ilmaa) ja pääsen itse suoralla ~64


    • pösöpoeka

      Minulla on Peugeot xps 2012 enduro. sisäänajon jälkeen porasin cdi-boksin kurin pois sitten otin alkukäyrän kurin poikkee ja kulkee 60 km/h suoralla. seuraavaksi pitäisi suutin vaihtaa :D

    • paskan möivät

      ostakaa panssarivaunu? saatana lähtee käsistä koko paska. menee vitu lintas jos on laitettu liukuvoidetta telaketjuihin. :)

      • jdjdsjdjdjsjdsjdjsö

        jaahas :D


    • iwejfhoiwjf

      itellä on peugeot xps top road 2009. tyhjä vakioputki suutin kokoa 110, kulkee n.80. hyvin kulkee ja kiihtyy. :)

    • asdasdd

      jos sen koko holkin ottaa putkesta pois ni vauhtia kertyy vakio väleillä ja isommalla suuttimella yli 70. itellä on 3/4 osaa hinkattu siitä holkista pois ja 12/65 välit ja 95 suutin... menee vähä päälle 60 ja kiihtyy perkeleen hyvi :D jää moni mopo jälkee kiihytyksessä ... ja tossa 2008 supermotardissa ei oo rajotinta (?) ainakaa ite oo huomannu että ois....

    • pösö boy

      Mulla on tuo pösön xp street evo 3 vuosimallia 2009 ja sitä ahistaa ihan hirveesti. Ei jaksa mennä pienintäkään ylämäkeä ylös. Joten sanokeepa viisaammat millä sais vetoja pököttiin, että jaksas kulkee jonnekkin.

      • pösömestari

        Putki tyhjäks laitat 100-110 suuttimen kiinni, niin kyllä jaksaa vetää itellä ainaki kun vetää nelosella tosi jyrkän ylämäen niin ei tarvii vaihteita pienemmälle laittaa, vaan jaksaa vetää loppuun asti.. :) ja kiihtyy ihan perkeleen hyvin, kulkee se n.80-90 km/h

        ja vakio pösössä on 84 suutin niinkun kaikissa muissakin mopoissa joissa on minarelli am6 moottori, esim yamaha peugeot rieju derbi yms


    • pösö mestari

      Vakio pösössä on 84 vakio suutin ja kyllä sen siellä suuttimessa pitäs lukea. Itellä on tyhjävakioputki suutin 110 kyllä jaksaa kierrättää kiihtyy kun mikäki.

      • vail

        sattuuko olla tietoa -09 XPS.n sähköistä , nimittäin ei tule sitä kipunaa.
        saa toki kaikki vastata , jotka tietää .
        eli pitääkö staattorilta tulla puolalle virtaa ja jos niin paljonko?
        valot kyllä palaa muttei käy.


    • vakio xps 07

      Mulla vakio xps 07, kaikki alkuperäsiä ja menee 55 mutta vääntö ja kiihtyvyys on perseestä. Tarkistin että on vielä vakio välitkin:)

    • pööösshöööö

      mulla on xp street evo2 vm. 2006 eli sama asia melkee ku xps. alkukärästä kuri pois ja 100-110 suutin paikal ja vakiovälit eli 11/52. kiihtyyy hyvin ja kulkee gps 70-75 km/h

    • Oma pösö

      Peugeot XPS enduro -07

      Tyhjä vakioputki = parempi ku metra, ei anna piikkiä vaan tasaisesti nousee.
      Vakiosuutin 84 = jos tyhjäputki hanki lähelle 95, ei tuu muuten mitään.
      Vakio välit 11/52 = noilla väleillä, tyhjällä putkella ja 84 suuttimella meni sen 82 GPS

      Nykyään tyhjä vakioputki, 92 suutin, 10/58 välit kulkee sen 74 GPS ja kiihtyy jotenkin...

      Pelistähän löytyy laadukas dellorton 16mm kaasari ja rajottamaton CDI ( ei rajota nopeuteen/kierroksiin ) Kiihtyvyyttä tähän peliin ei ilman teharia oikein saa valitettavasti...

      Kiertä niin perkeleesti ! 11 000 ei tunnu riittävän xD

    • Niiettämiköoli

      Nii siis mikä suutin xp7:ssa on vakiona ja mikä suutin kantti vaihtaa jos ottaa alkukäyrän kurin pois?

      • jdgjgjfjfjfkffkfkkfkffkd

        Kummallista. Mulla kulkee 90 tyhjällä muokatulla vakioputkella, lasketulla kannella vaparilla ja 110 suuttimella


      • xp7omistaja

        -12 smoto mallissa on vakiona 92. Olettasin että enduroissa on myös tuo sama. Ite vaihoin 102 joka osottautu täydelliseks ainaki tulpan värin perusteella. Nyt paikallaa viilattu n. 110-120 suutin. Pitää kikkailla kaasulla kylmällä koneella mut lämpimänä vetää aina rajottimelle asti ilman mitää röpellystä.Tulppa kyllä menee hiukan mustaks mut ite tykkään ajaa varmoilla seoksilla


      • mr.papi
        xp7omistaja kirjoitti:

        -12 smoto mallissa on vakiona 92. Olettasin että enduroissa on myös tuo sama. Ite vaihoin 102 joka osottautu täydelliseks ainaki tulpan värin perusteella. Nyt paikallaa viilattu n. 110-120 suutin. Pitää kikkailla kaasulla kylmällä koneella mut lämpimänä vetää aina rajottimelle asti ilman mitää röpellystä.Tulppa kyllä menee hiukan mustaks mut ite tykkään ajaa varmoilla seoksilla

        Vai että täydellinen suutin, kun kylmänä ei meinaa pysyä käynnissä... Aikas epätäydelliseltä kuulostaa. Vika ei ole välttämättä pääsuuttimessa, vaan esimerkiksi tyhjäkäyntisuuttimessa tai seosruuvissa. Ensin tietenkin kannattaa koittaa säätää seosruuvista tyhjäkäynti kohdalleen ja vasta sitten tyhjäkäyntisuuttimen kimppuun.

        Ja nuo sinun "varmat" seokset on liian rikkaat seokset, jotka voi lyhentää tulpan käyttöikää. Silloin seos on kohdallaan, kun tulppa ei ole musta tai liian vaalea. Kiinnileikkaamisen riskiä ei oikeilla seoksilla ole, jolloin ei ole olemassakaan "varmoja" seoksia.


      • jooh2
        mr.papi kirjoitti:

        Vai että täydellinen suutin, kun kylmänä ei meinaa pysyä käynnissä... Aikas epätäydelliseltä kuulostaa. Vika ei ole välttämättä pääsuuttimessa, vaan esimerkiksi tyhjäkäyntisuuttimessa tai seosruuvissa. Ensin tietenkin kannattaa koittaa säätää seosruuvista tyhjäkäynti kohdalleen ja vasta sitten tyhjäkäyntisuuttimen kimppuun.

        Ja nuo sinun "varmat" seokset on liian rikkaat seokset, jotka voi lyhentää tulpan käyttöikää. Silloin seos on kohdallaan, kun tulppa ei ole musta tai liian vaalea. Kiinnileikkaamisen riskiä ei oikeilla seoksilla ole, jolloin ei ole olemassakaan "varmoja" seoksia.

        Kannattaa neulan sokkaa kokeilla siirtää.


      • mr.papi
        jooh2 kirjoitti:

        Kannattaa neulan sokkaa kokeilla siirtää.

        Neula ei oikeastaan vaikuta tyhjäkäyntiin, joten jos toimii hyvin siinä 2/4-3/4 kaasulla, niin neulaventtiili on kohdallaan.


      • jooh2
        mr.papi kirjoitti:

        Neula ei oikeastaan vaikuta tyhjäkäyntiin, joten jos toimii hyvin siinä 2/4-3/4 kaasulla, niin neulaventtiili on kohdallaan.

        Hyvä kun korjasit, luin vähän väärin taas aiemmin nuita viestejä.. *facepalm*


      • xp7omistaja
        mr.papi kirjoitti:

        Vai että täydellinen suutin, kun kylmänä ei meinaa pysyä käynnissä... Aikas epätäydelliseltä kuulostaa. Vika ei ole välttämättä pääsuuttimessa, vaan esimerkiksi tyhjäkäyntisuuttimessa tai seosruuvissa. Ensin tietenkin kannattaa koittaa säätää seosruuvista tyhjäkäynti kohdalleen ja vasta sitten tyhjäkäyntisuuttimen kimppuun.

        Ja nuo sinun "varmat" seokset on liian rikkaat seokset, jotka voi lyhentää tulpan käyttöikää. Silloin seos on kohdallaan, kun tulppa ei ole musta tai liian vaalea. Kiinnileikkaamisen riskiä ei oikeilla seoksilla ole, jolloin ei ole olemassakaan "varmoja" seoksia.

        Meinasin kyllä ihan sitä kikkailua kaasulla kylmällä koneella ennen tehopiikkiä. Kone pysyy erinomaisesti käynnissä sekä käynnistyy ekalla polkaisulla kylmänä.
        Tyhjäkäynninkin olen säätänyt ja tulpan väri on huom. HIUKAN musta eli tumma eikä umpinokinen. Sekä puhuin kahdesta eri suuttimesta: 102 jonka kanssa tulppa oli vaalean ruskeahko, sekä veti tehopiikille asti ilman röpeltämistä kylmänä ja n.110-120 viilatusta mikä veti hiukan tummaksi ja joka taas jaksoi vetää tehopiikille täydellä kaasulla vasta lämpimänä.


    • pököttiiiih

      voiko joku laittaa linkkii ytubeen tai neuvoa, miten porataan -08 xp:st dellorton cdi boksi?

    • peugeotmiess

      oisko jollain myydä peugeot xp -08:siin rajottamatonta boksia?

      • Pököttimiäs 07

        Ducatin Boksin pitäisi mennä kyseiseen malliin hinta on tietääkseni 40e ? tai sitten vaan poraat boksin rajattomaksi


    • PöZöMaN

      Itellä on 07 mallin pösö ja vakio putki tyhjänä, 11 piikkinen eturatas ja 52 takaratas. Suutin on kokoa 95 ja huiput 68 km/h. Ja ongelma on se, että paisari tykkää kuumentua ihan hel**tisti, joten tietääkö kukaan että mistä tämä johtuu??? Kiitän jos joku kertoo minulle vastauksen.

      • jooh2

        Ootko vaihtanu suutinta, kun on tuo tyhjä putki? Yleensä kun pakoputki on paljon normaalia kuumempi, niin käy laihalla.


    • PöZöMaN

      Edellinen omistaja sanoi vaihtaneensa vakio suuttimesta 95:n

      • jooh2

        Toimiiko mopo muuten ihan normaalisti, ei röpötä eikä booaaa ajaessa? Ja onkos tuossa pösön mittarissa moottorin lämpömittaria? Jos semmonen löytyy, niin laita näkyville joku kerta ja kato, käykö se miten kuumana.


    • PöZöMaN

      Röpöttää kyllä kokoajan muttei booooaa. Lämpömittari ei ole ainaskaa tuossa mallissa. Ja mallihan oli Peugeot XPS street evo 3 2007.

    • jooh2
    • alkukäyrä

      mikä tää kuminen putki on mikä lähtee alkukäyrästä? kun se oli lohennu multa ja siitä kuulu vitun moiset äänet mietin vaan että onko se sama tukkia vai onko se joku tärkee?
      pösö on vuosmallia 2012

      • jooh2

        Ihan turha kapistus, irti vaan.


      • jdowajdoajwod

        mikälie hiukkassuodatin olikaan. En nimeä muista, oli pösö n.2 vuotta sitten viimeksi alla. Ei pahemmin vaikuta mopon toimintaan, ruma ääni vaan lähtee. Korjaa vaikka lämmönkestävällä teipillä.


    • Peussijäbä

      Olen ottanut omasta pösöstä vakioholkin pois, ja laittanut ohuen omatekoisen holkin tilalle, ja mopo kulkee kuitenkin 75km/h tasasella, ja alamäkeen huiput ollut 92km/h.
      Aion laittaa taakse vakio 52 rattaan tilalle 58:n jotta huiput hieman laskisi ja saisin vääntöä ja kiihtyvyyttä mäkiin (keulimiseen:D)
      Tosiaan aika puskista tuli tollanen nopeusero, sillä vakiona kulki sen 50km/h,
      hyyty jyrkkiin mäkiin 30m/h nykyään pääsee vajaa 60km/h samaiset jyrkät mäet.
      enkä kuseta.

    • paska_puhetta

      vittu paskapuhetta, et saa pelkällä holkin poistolla huipuiks 92, se menee holkin poistolla sen 75 alamäkee

      • Peussijäbä

        Mopo tosiaan meni 92km/h alamäkeen. Miksi huijaisin täällä? Miksi edes koitan vakuutella koska et kuitenkaan usko. :D No ihan sama,
        niin ja juu, olihan tossa toki reilusti isompi suutin kun vakiossa (100 luokkaa)


    • MHpoika

      Mul on 07 vuoden motorhispania ryz enduro otin kurin pois alkukäyrästä katalysaattori vittuun paisarista suutin kokoa 105 vakio välit menee sen 90km/h

    • pösö mies

      Mulla on toi peugeot xps street evo3 ja kun yritän irrottaa putken ni ei lähdw irti. Olwn irrottanut alkukäyrästä 2 pulttia ja 2 jousta eikä lähde irti moottorin kohdasta. Onko se ruostunut kiinni ja millä sais sen irti ja vaikka on koputellu vasaralla niin ei liiku mihkää

    • mopopoikaa

      itellä oli pösössä kurit poistettu ja vaihdettu isompi suutin näillä vireillä meni 60... sitten vaihdoin 13-60 välit ja leovincen teharin niin kiihtyi ja keuli aivan mahtavasti ja kulki noin 75km/h.Nykyään tekniikkana toimii rajoittamaton cdi,turbokit ja 70cc metrakit handmade :)

    • pösömies

      noh , älkää innostuko. Iteltä löytyy tallista Peugeot cps 2012 SM .
      siinä on rajoitettu cdi , eli kierrokset ei nouse yli 10 000 . Joka taas meinaa , että mopedi ei mene 60 enempää.
      Ei kellää ois tietoa saman mopon suuttimen koosta ?

      • pösötallis.com

        Pitäisi olla 92


    • suutin69

      Onko pögötin suutin 6 vai 5 millin kierteillä

      • Pösöllärullaa

        mulla on peugeot xp7. otin kurin pois ja suutin 100. huomasin että mopo röpöttää ja vaihdoin suuttimen 96. nyt toimii täydellisesti. ottaa kierroksia sen 14 000 ja kulkee sen 75


    • Pösö xps +10hp

      Pösön xps:än vakioputki on metrakit thower, E-hyväksyttynä joten sisäkalut pois niin turha ostaa "tehoputkea" koska sellainen jo siinä on. se vain että katalysaattorin laippa on titaania elikkäs sitä ei aloittelija saa poltettua pillillä kunnolla pois.

    • juksaaja

      Paljo kulkis tällä setillä? Tyhjä vakio putki suutin 100 tai 102 välit 16-46

      • juksaaja

        kyseessä siis peugeot xp7 vm 2012


    • Anonyymi

      Tota meikän xps kulkee sen 75 km/h noin ja siin on kuri otettu pois ja 11/52 etu ja taka ratas.

    • Anonyymi

      Mul o 2014 vuosmalli pösö ni saaks siit kui helposti rajoittimen pois? Ja miten saa pois

    • Anonyymi

      Mulla on 2011 vuoden pösö ja 100 suutin ja tyhjennetty vakioputki ja välit 13:62 ja silti kulkee just ja just 60km/h. Mikä vikana?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5630
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3567
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1692
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1690
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      91
      1156
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe