Acer vs Toshiba

Gigantin valikoimista

Hei. Olen ostanut Toshiban kannettavan tietokoneen Gigantista pari viikkoa sitten hintaan 479e.

Toshiban Linkki: http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat/SATL3002CL/toshiba-satellite-kannettava


Eilisessä mainoksessa on kuitenkin Acerin kannettava hintaan 499e.
Hintaero kutistuu 5 euron eroon sillä Toshiba veloittaa Windows 7n toimituksesta 30e ja Acer veloittaa 15e.

Acerin plussat:
- Oma ATI Radeon HD4570 näytänohjain 512 Mbn muistilla.
- HDMI-liitäntä vaikka minulla ei ainakaan vielä ole sellaista televisiota.
- Muistikortinlukija.
- 1 GB enemmän keskusmuista (Acerissa 4GB, Toshibassa 3GB)
- Acerissa oma numeronäppäimisto.

Molemmissa kannetavissa yhtä nopeat prosessorit, Toshibassa Intel ja Acerissa AMD, yhtä paljon kiintolevytilaa...

Toshiban plussa:
- Kaksi vuotta takuuta silla Acerissa todennäköisesti vain 1 vuosi?

Acerin linkki: http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat/ASLXPAZ0X178/acer-aspire-kannettava

Acer on siis viisi euroa kalliimpi ja siinä on parempi näytönohjain ja 4Gb muistia.

Toshiba on taas toiminut mainiosti enkä aikaan vielä ole pelaillut paljon uusia, vaativia pelejä mutta tulevaisuutta ajatellen.

Mielipiteitä, Faktoja kiitos. Minusta tuo vuoden lisätakuu painaa vaakakupissa melko paljon.

20

6400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ostaisi kumpaakaan. Minua kiinnostaa myös se, että onko kone huollossa takuuaikana tai onko siinä muita vaivoja, sekä se että toimiiko kone takuuajan jälkeen..

      Tietokoneet kun ei nykyisin silleen vanhene kuten 10v sitten niin nykyisin kestävyys on tärkeätä. Pyrin ostamaan kaikki laitteet niin, että käytän niitä vähintään 10v.

      • Kysyjä.

        Olen siis jo hankkinut Toshiban kannettavan joten tuo vastaus ei paljoa auta.


    • seppo&%&

      itse en tolle 2v takuulle laita mitään painoa koska tuotevastuu jo vaatii että laitteen pitää kestää tietyn aikaa..ei voida olettaa että kuluttajan täytyy ostaa joka vuosi uusi läppäri..muistaakseni EU on jonkin määritelmän kyseisestä asiasta sanonut.

      • Takuumies

        Voisihan tuon tulkita niinkin, että valmistaja uskoo myymänsä laitteen kestävän sille myöntämänsä takuuajan. Mutta eihän sillä sitten ole merkitystä, jos on ylipäätään valmis käyttämään laitetta huollossa valmistajan piikkiin EU:n pakottamana ekan 2 vuoden aikana.


      • löpöä

        Montako kertaa olet asioinut kuluttajaviraston kanssa tästä aiheesta?

        On ihan sama mitä joku eu-direktiivi kertoo asiasta. Myyjät eivät korviaa lotkauta näille kuluttajaviraston uhkaus yhteydenotoille. Kuluttajavirastossa vaan päivitellään, että niiden pitäsi ja pitäisi niiden toimia tämän ja tämän mukaan. Firmat eivät tee elettäkään ennenkuin joku kuluttajaviranomainen ottaa yhteyttä. Siitä huolimatta se ei ole oikeuden päätös vaan kuluttajaviraston suositus miten tulisi toimia. Yritykset ei tästä huolimatta näin yleensä toimi vaan vetkuttavat asoita ja odottavat sitä oikeaa oikeudenkäyntiä, jota harva jaksaa lähteä toteuttamaan ja asiat jää käsittelemättä.

        Kaikenlisäksi kun takuut ovat rauenneet niin huollot ja korjaukset maksaa asiakas ensin itse ja sen jälkeen saa jos saa rahoja takaisin. Tässä tilanteessa asiakkaan on vaikea arvioida mitä tekee, jos joutuu maksamaan lopullisesti korjuksen omasta pussista (saattaisi jättää sen siinä tapauksessa korjaamatta), mutta jos joku muu on maksaja niin korjauttaisi tietenkin. Varma ei ole siinä vaiheessa kuintenkaan saako rahoja takaisin. Kokeileppa ensin ottaa yhteyttä kuluttajaviraston puhelimeen. Ei päivä riitä läpipääsyyn. Entä kuinka nopeasti ratkaisevat asian? Korulauseet ja käytöntö on aivan eriasia.

        eli on 1000 kertaa helpompaa soittaa oikean takuunpiirissä olevan tuotteen asioista ostopaikkaan. Homma on yhdellä puhelinsoitolla sillä selvä.

        Toiseksi, toimittaja joka lupaa pitkän takuun uskoo itsekin tuotteen ominaisuuksiin ja kestävyyteen, on siis hyvin todennäköisesti laadukkaampi tuote. Toshiballa on muuten pienin vikaprosentti huoltoon tulevista koneista, alle prosentti. Näin väitti myyjä


      • seppo&%&
        löpöä kirjoitti:

        Montako kertaa olet asioinut kuluttajaviraston kanssa tästä aiheesta?

        On ihan sama mitä joku eu-direktiivi kertoo asiasta. Myyjät eivät korviaa lotkauta näille kuluttajaviraston uhkaus yhteydenotoille. Kuluttajavirastossa vaan päivitellään, että niiden pitäsi ja pitäisi niiden toimia tämän ja tämän mukaan. Firmat eivät tee elettäkään ennenkuin joku kuluttajaviranomainen ottaa yhteyttä. Siitä huolimatta se ei ole oikeuden päätös vaan kuluttajaviraston suositus miten tulisi toimia. Yritykset ei tästä huolimatta näin yleensä toimi vaan vetkuttavat asoita ja odottavat sitä oikeaa oikeudenkäyntiä, jota harva jaksaa lähteä toteuttamaan ja asiat jää käsittelemättä.

        Kaikenlisäksi kun takuut ovat rauenneet niin huollot ja korjaukset maksaa asiakas ensin itse ja sen jälkeen saa jos saa rahoja takaisin. Tässä tilanteessa asiakkaan on vaikea arvioida mitä tekee, jos joutuu maksamaan lopullisesti korjuksen omasta pussista (saattaisi jättää sen siinä tapauksessa korjaamatta), mutta jos joku muu on maksaja niin korjauttaisi tietenkin. Varma ei ole siinä vaiheessa kuintenkaan saako rahoja takaisin. Kokeileppa ensin ottaa yhteyttä kuluttajaviraston puhelimeen. Ei päivä riitä läpipääsyyn. Entä kuinka nopeasti ratkaisevat asian? Korulauseet ja käytöntö on aivan eriasia.

        eli on 1000 kertaa helpompaa soittaa oikean takuunpiirissä olevan tuotteen asioista ostopaikkaan. Homma on yhdellä puhelinsoitolla sillä selvä.

        Toiseksi, toimittaja joka lupaa pitkän takuun uskoo itsekin tuotteen ominaisuuksiin ja kestävyyteen, on siis hyvin todennäköisesti laadukkaampi tuote. Toshiballa on muuten pienin vikaprosentti huoltoon tulevista koneista, alle prosentti. Näin väitti myyjä

        olen itse ollut kodinkoneketjussa töissä (vielä vuosi sitten). kertaakaan ei jäänyt laite minun aikana huoltamatta/vaihtamatta uuteen vaikka 1v. takuu oli ylittynyt..eikä siinä tarvinnut kuluttavirastoon ottaa yhteyttä. kyllä laitteiden maahantuojat olivat joustavia,,jos esim. valmistaja kertoo että näytön käyttöikä on n, 50000 tuntia ja näyttö pimenee 1,5v päästä niinkyllä ne ihan oman maineensa takia huoltavat sen,,,,toshiboita saatetaan tuoda huoltoon vähän ihan sen takia ettei niitä paljoa myydäkkään..vahvasti epäilen jos suhteutetaan myyntiin vikaprosentti


      • mutta ei
        seppo&%& kirjoitti:

        olen itse ollut kodinkoneketjussa töissä (vielä vuosi sitten). kertaakaan ei jäänyt laite minun aikana huoltamatta/vaihtamatta uuteen vaikka 1v. takuu oli ylittynyt..eikä siinä tarvinnut kuluttavirastoon ottaa yhteyttä. kyllä laitteiden maahantuojat olivat joustavia,,jos esim. valmistaja kertoo että näytön käyttöikä on n, 50000 tuntia ja näyttö pimenee 1,5v päästä niinkyllä ne ihan oman maineensa takia huoltavat sen,,,,toshiboita saatetaan tuoda huoltoon vähän ihan sen takia ettei niitä paljoa myydäkkään..vahvasti epäilen jos suhteutetaan myyntiin vikaprosentti

        kannata yleistä että kaikki toimivat vastaavalla tavalla.

        Minulle on lyötu luuri korvaan myyjän puolesta kun reklamoin reilun vuoden vanhan TV:n pimenemisestä. Vastaus oli, emme vastaa emmekä tee asialle yhtään mitään. Ota ITSE yhteys maahantuojaan (joka ei toimi Suomessa).

        Onhan niitä isoja tavaratalojakin, jotka ottavat palautuksen takaisin kauppaan 14vrk:n aikana ostosta eikä syitä kysellä vaikka näin ei lain mukaan tarvitsisi edes tehdä. Tämä on palvelua ja joustoa.

        Eiköhän noita huoltoprosentteja lasketa ulosmyydyistä määristä. Muutenhan tuon mukaan suomen kestävin auto voisi olla vaikka lada. Ostamassani sattumoisin Toshiban koneessa on kahden vuoden takuu niillä ehdoin, että jos tulee yksikään vika koneeseen tänä aikana niin kone korjataan ja koneesta maksettu summa palautetaan takaisin. Pitää olla aika paljon uskoa tuotteeseen että pystyy tällaisen lupaamaan. Vaikka vain yksi näppäin lähtisi irti niin kone korjaukseen ja rahat takaisin. Oikeastaan toivonkin, että tämä ei kestäisi niin pitkään...


      • 66
        mutta ei kirjoitti:

        kannata yleistä että kaikki toimivat vastaavalla tavalla.

        Minulle on lyötu luuri korvaan myyjän puolesta kun reklamoin reilun vuoden vanhan TV:n pimenemisestä. Vastaus oli, emme vastaa emmekä tee asialle yhtään mitään. Ota ITSE yhteys maahantuojaan (joka ei toimi Suomessa).

        Onhan niitä isoja tavaratalojakin, jotka ottavat palautuksen takaisin kauppaan 14vrk:n aikana ostosta eikä syitä kysellä vaikka näin ei lain mukaan tarvitsisi edes tehdä. Tämä on palvelua ja joustoa.

        Eiköhän noita huoltoprosentteja lasketa ulosmyydyistä määristä. Muutenhan tuon mukaan suomen kestävin auto voisi olla vaikka lada. Ostamassani sattumoisin Toshiban koneessa on kahden vuoden takuu niillä ehdoin, että jos tulee yksikään vika koneeseen tänä aikana niin kone korjataan ja koneesta maksettu summa palautetaan takaisin. Pitää olla aika paljon uskoa tuotteeseen että pystyy tällaisen lupaamaan. Vaikka vain yksi näppäin lähtisi irti niin kone korjaukseen ja rahat takaisin. Oikeastaan toivonkin, että tämä ei kestäisi niin pitkään...

        Itseasiassa lada on tunnetusti maailman kestävimpiä autoja.


      • tuota noin...
        mutta ei kirjoitti:

        kannata yleistä että kaikki toimivat vastaavalla tavalla.

        Minulle on lyötu luuri korvaan myyjän puolesta kun reklamoin reilun vuoden vanhan TV:n pimenemisestä. Vastaus oli, emme vastaa emmekä tee asialle yhtään mitään. Ota ITSE yhteys maahantuojaan (joka ei toimi Suomessa).

        Onhan niitä isoja tavaratalojakin, jotka ottavat palautuksen takaisin kauppaan 14vrk:n aikana ostosta eikä syitä kysellä vaikka näin ei lain mukaan tarvitsisi edes tehdä. Tämä on palvelua ja joustoa.

        Eiköhän noita huoltoprosentteja lasketa ulosmyydyistä määristä. Muutenhan tuon mukaan suomen kestävin auto voisi olla vaikka lada. Ostamassani sattumoisin Toshiban koneessa on kahden vuoden takuu niillä ehdoin, että jos tulee yksikään vika koneeseen tänä aikana niin kone korjataan ja koneesta maksettu summa palautetaan takaisin. Pitää olla aika paljon uskoa tuotteeseen että pystyy tällaisen lupaamaan. Vaikka vain yksi näppäin lähtisi irti niin kone korjaukseen ja rahat takaisin. Oikeastaan toivonkin, että tämä ei kestäisi niin pitkään...

        Luurin korvaan lyönti ei vetele. Myyjäliike on vastuussa, ei maahantuoja.

        Meillä kävi aikoinaan sama homma, vuoden vanhasta koneesta meni emolevy. Myyjä vetosi ensin siihen, että takuu on loppunut.

        No sitten kaivettiin tieto lainsäädännöstä esiin, ja tuli tuo sama, "soita maahantuojalle, ei ole meidän ongelma". No, kysyttiin sitten saada puhua johtajan kanssa, ja asia selvisi sitä kautta. :) Kone haettiin kotoa korjattavaksi, ja tuotiin suoraan kotiin takaisinkin. Myyjät eivät näköjään aina ole tietoisia lainsäädännöstä. Asiakkaalla ei ole mitään velvollisuutta soitella maahantuojalle, myyjä vastaa!


    • Lorgan

      Mul on kyl acer ja 1,5 vuotta ollu. Hyva ostos oli. Halpa ja hyva. Tulpat on ja kaikki.

      • huolto11

        Myyjä ei valehdellut, Toshibat on tehty business-käyttöön ja ovat kestäviä koneita. Omassa taloudessa on ollut kummankin valmistajan koneita.

        Kaikki Acerit ovat hajonneet laajennetun takuun aikana. Parhaaseen koneeseen kerittiin vaihtaa emolevy kaksi kertaa takuuseen ja nyt kolmannella kerralla sitä ei enää korjata, koska omistaja ei halua konetta enää käyttää, sen tilalle ostettiin Asus, jossa on tällä hetkellä paras hinta-laatusuhde. Acerit korjataan Saksassa, joten logistiikka on pitkä ketju. Saksan huolto pyyhkii näytöt paskaisella rievulla pisteenä ii:n päälle.

        Aceriin on saanut laajennetun 3v. maksullisen takuun. Jos sitä tarjotaan kannattaa se ehdottomasti ostaa, sitä kyllä tarvitaan tuona aikana. Jos tämä on vaikea hyväksyä niin katsotaan tilannetta, kun Acer on ollut taloudessa tuon ajan.

        Keskeisiä ongelmia:
        -äänekkäät ja huonosti toimivat tuulettimet: kone käy kuumana ja komponentit ylikuumentuvat
        -emolevy erityisen rikkoutumisaltis
        -kaikki liitäntäportit oikosulkuherkkiä: standardin muistikortin liittäminen riskaabelia (testaa kaikki portit takuuaikana)
        -myös näytönohjain rikkoutuu helposti kuumuuteen, mikäli erillinen komponentti: tällöin bootissa yksi lyhyt ja kaksi pitkää piippausta, eikä tietenkään kuvaa (useimmat mallit)
        -saranat huonoa työtä ja rikkoutuvat ja kotelo murtuu saranoitten kohdilta
        -romppuaseman toteutus hutera ja rikkoutumisherkkä

        Otanta perustuu pariin omassa taloudessa olleeseen koneeseen ja yrityksen huollossa kohdattuihin kymmeniin koneisiin, tuttavien ja ystävien kokemuksiin, sekä netin keskustelupalstoihin. Samana aikana ei yrityksessä olleista Toshiboista ole rikkoutunut kovalevyä kummempaa.

        Huomiot Toshibasta:
        -akkukesto huono (kun haimme takuuseen uuden oli se ainut takuuhuolto Toshibalta siitä liikkeestä)
        -näppäimistö tunnkas, mutta ei oikeuta hurraahuutoihin
        -tarvikevalmistajan 6-kennoinen tehoakku on orkkista paljon parempi, nyt 3v. menossa 4h kestolla tehokäytössä

        Kannattaa googlata Acerin käyttäjäkokemuksia, jos vielä jotenkin epäilyttää. Miksi Aceria myydään paljon? Se on edullisin, jos sokeasti tuijotetaan komponentteja. Valitettavsti tinigtään laadussa ja se on huono yhtälö. Jokaisessa meistä suomalaisista asuu Sulo Vilen. "Kun saa halvalla". Köyhän ei ole varaa ostaa halpaa. Tiukalla budjetilla parempi ostos on esim. Käytetty IBM/Lenovo Thinkpad. Tämän voi kuka tahansa harrastaja kertoa.

        Acerin ostajissa on muuten erityisen paljon naisia ja he ovat usein täysin hullon armoilla. Kauhistuin, kun kuulin. että eräässä koneessa oli normaalia, että puolet näppäimistä ei toimi. Näin huollossa oli kerrottu. Emovikaista konetta oli siis käytetty näin reilut 2v.

        Tässä oma panokseni ketjuun. Eikö ole mielenkiintoista, miten ostajista tulee ostamiensa tuotteiden mannekiineja ja täysin ilmaiseksi? Tuotetyytyväisyys on metka asia. Aceria myydään sellaisella volyymilla, että otannassa väistämättä on hyviäkin kokemuksia. Acer on halpamerkkien ykkönen myynneissä.

        Toivottavasti tämä lohdutti Toshiban ostajaa. Jos oikeasti tarvitset lisämuistia ei yksi muistikampa ole niin kallis, että sen takia tulisi menettää yöunet.


      • Died O'Gone
        huolto11 kirjoitti:

        Myyjä ei valehdellut, Toshibat on tehty business-käyttöön ja ovat kestäviä koneita. Omassa taloudessa on ollut kummankin valmistajan koneita.

        Kaikki Acerit ovat hajonneet laajennetun takuun aikana. Parhaaseen koneeseen kerittiin vaihtaa emolevy kaksi kertaa takuuseen ja nyt kolmannella kerralla sitä ei enää korjata, koska omistaja ei halua konetta enää käyttää, sen tilalle ostettiin Asus, jossa on tällä hetkellä paras hinta-laatusuhde. Acerit korjataan Saksassa, joten logistiikka on pitkä ketju. Saksan huolto pyyhkii näytöt paskaisella rievulla pisteenä ii:n päälle.

        Aceriin on saanut laajennetun 3v. maksullisen takuun. Jos sitä tarjotaan kannattaa se ehdottomasti ostaa, sitä kyllä tarvitaan tuona aikana. Jos tämä on vaikea hyväksyä niin katsotaan tilannetta, kun Acer on ollut taloudessa tuon ajan.

        Keskeisiä ongelmia:
        -äänekkäät ja huonosti toimivat tuulettimet: kone käy kuumana ja komponentit ylikuumentuvat
        -emolevy erityisen rikkoutumisaltis
        -kaikki liitäntäportit oikosulkuherkkiä: standardin muistikortin liittäminen riskaabelia (testaa kaikki portit takuuaikana)
        -myös näytönohjain rikkoutuu helposti kuumuuteen, mikäli erillinen komponentti: tällöin bootissa yksi lyhyt ja kaksi pitkää piippausta, eikä tietenkään kuvaa (useimmat mallit)
        -saranat huonoa työtä ja rikkoutuvat ja kotelo murtuu saranoitten kohdilta
        -romppuaseman toteutus hutera ja rikkoutumisherkkä

        Otanta perustuu pariin omassa taloudessa olleeseen koneeseen ja yrityksen huollossa kohdattuihin kymmeniin koneisiin, tuttavien ja ystävien kokemuksiin, sekä netin keskustelupalstoihin. Samana aikana ei yrityksessä olleista Toshiboista ole rikkoutunut kovalevyä kummempaa.

        Huomiot Toshibasta:
        -akkukesto huono (kun haimme takuuseen uuden oli se ainut takuuhuolto Toshibalta siitä liikkeestä)
        -näppäimistö tunnkas, mutta ei oikeuta hurraahuutoihin
        -tarvikevalmistajan 6-kennoinen tehoakku on orkkista paljon parempi, nyt 3v. menossa 4h kestolla tehokäytössä

        Kannattaa googlata Acerin käyttäjäkokemuksia, jos vielä jotenkin epäilyttää. Miksi Aceria myydään paljon? Se on edullisin, jos sokeasti tuijotetaan komponentteja. Valitettavsti tinigtään laadussa ja se on huono yhtälö. Jokaisessa meistä suomalaisista asuu Sulo Vilen. "Kun saa halvalla". Köyhän ei ole varaa ostaa halpaa. Tiukalla budjetilla parempi ostos on esim. Käytetty IBM/Lenovo Thinkpad. Tämän voi kuka tahansa harrastaja kertoa.

        Acerin ostajissa on muuten erityisen paljon naisia ja he ovat usein täysin hullon armoilla. Kauhistuin, kun kuulin. että eräässä koneessa oli normaalia, että puolet näppäimistä ei toimi. Näin huollossa oli kerrottu. Emovikaista konetta oli siis käytetty näin reilut 2v.

        Tässä oma panokseni ketjuun. Eikö ole mielenkiintoista, miten ostajista tulee ostamiensa tuotteiden mannekiineja ja täysin ilmaiseksi? Tuotetyytyväisyys on metka asia. Aceria myydään sellaisella volyymilla, että otannassa väistämättä on hyviäkin kokemuksia. Acer on halpamerkkien ykkönen myynneissä.

        Toivottavasti tämä lohdutti Toshiban ostajaa. Jos oikeasti tarvitset lisämuistia ei yksi muistikampa ole niin kallis, että sen takia tulisi menettää yöunet.

        Ne kirjoittelevat nettiin, joilla on ongelmia. Kun toimii hyvin, ei sitä yleensä mennä nettiin hehkuttamaan, koska hommahan toimii kuten pitääkin.


    • JUBITUS77

      OSTAKAA IHMEESSÄ LÄPPÄREIDEN MERSU JA PÖYTÄKONEISSA CADILLAC , ELI HP JA PIDOT PARANEE ! OLEN KÄYTTÄNYT HP:N KONEITA VIIMEISET 10 VUOTTA JA KAIKKI TOIMIVAT, OSAN VAAN OLEN JOUTUNUT MYYMÄÄN IHAN VAIHTELUN VUOKSI, KUN EIVÄT HAJOO MILLÄÄN. VAIMOLLA ON KYLLÄ OLLUT VIIMEISET 3 VUOTTA IHMEEN SITKEÄ ACER EXTENSA , JOKU 5520 TAI SINNEPÄIN- MALLI JA HYVIN TOIMII VIELÄKIN. KERRAN AVASIN PROSSUN KANNEN JA IMUROIN TUULETTIMEN KOTELON NIIN HERKESI TOHISEMASTA. OLI MEINAAN KOOKKAITA VILLAKOIRIA SIELLÄ, JOTKA PYSÄYTTI VÄLILLÄ KOKO TUULETTIMEN. HP ON KYLLÄ HYVÄ LÄPPÄRI, AINAKI 2005- MALLIT, EN TIEDÄ NÄITÄ IHAN UUSIMPIA. PÖYTÄKONEENA MULLA ON IBM/LENOVO M58p JOKA ON TEHOKAS JA HILJAINEN. SUOSITTELEN. EI MIKÄÄN PELIKONE, MUTTA TYÖKONE ON ! TERV SÄHKÖ-JUSSI IISALMI

      • jooh...

        HP:lla on hyviä koneita varsinkin yritysmallistossa. Mutta on niillä nykyään ihan surkeitakin siellä halpis luokassa.

        Itse olen todennut Asuksen koneet yllättävän hyvin tehdyiksi! Tosin, omaa kokemusta vasta puolitoista vuotta läppäripuolelta. Mutta näistä en ole kuullut huonoa sanaa muiltakaan. Kaverlla ollut jo vuodesta 2007, eikä se hajonnut ole vieläkään, meni vain vaihtoon tehontarpeen kasvun takia.


      • jokotaas...

        miks hitossa pitää kaivella vuosia vanhoja juttja esille, johan koneetkin on ikäloppuja.


    • eljii

      HP eli Compaq ja Acer eivät vakuuta kokemusten valossa

      • hemis

        Tämmönen Toshiba - reilu pari vuotta vanha, ei käytetty juuri lainkaan sillä hidas kuin etana. Eikä tule huollossakaan miksikään vaikka keskusmuistia lisättiin tupalasti. Voiko olla tottakaan ???

        Satellite C670D-10W
        Osanumero : PSC4AE-00L00NN5
        Tärkeimmät ominaisuudet
        - Aito Windows® 7 Home Premium (64-bittinen, esiasennettu, Toshiban HDD-palautuslevy)
        - AMD E-240 -suoritin ja AMD Radeon™ HD 6310 -näytönohjain
        - DVD Super Multi (kaksikerros) -asema
        - 2 048 Mt (1 x 2 048) DDR3 RAM (1066 MHz)
        - 43,9 cm:n (17,3 tuuman) erittäin kirkas Toshiba TruBrite® HD TFT -näyttö, 16:9-kuvasuhde


      • 4+20
        hemis kirjoitti:

        Tämmönen Toshiba - reilu pari vuotta vanha, ei käytetty juuri lainkaan sillä hidas kuin etana. Eikä tule huollossakaan miksikään vaikka keskusmuistia lisättiin tupalasti. Voiko olla tottakaan ???

        Satellite C670D-10W
        Osanumero : PSC4AE-00L00NN5
        Tärkeimmät ominaisuudet
        - Aito Windows® 7 Home Premium (64-bittinen, esiasennettu, Toshiban HDD-palautuslevy)
        - AMD E-240 -suoritin ja AMD Radeon™ HD 6310 -näytönohjain
        - DVD Super Multi (kaksikerros) -asema
        - 2 048 Mt (1 x 2 048) DDR3 RAM (1066 MHz)
        - 43,9 cm:n (17,3 tuuman) erittäin kirkas Toshiba TruBrite® HD TFT -näyttö, 16:9-kuvasuhde

        Windows siellä on täynnä roskaa vaan. Tossa on enemmän kuin tarpeeks tehoa normaalien asioiden hoitoon. Hidastuminen ei johdu itse osista / koneesta fyysisesti eikä siitä kuka on mitäkin koneen kylkeen kirjoittanut (Toshiba).


    • TIMO !

      TOSHIBAA kannattaa VÄLTTÄÄ, ainakin läppäreitä. Oman kokemukseni kautta ymmärsin ettei koneella ole takuuta lainkaan, vaikka sillä on olevinaan 2 vuoden takuu. INFOCARE OY on "virallinen" huoltopiste, ja ei voi muuta kuin ihmetellä miksi. Asiakasta vedätetään ihan 6-0. Niin kauan menee hyvin kun kone toimii. TAKUUTA KONEILLA EI OLE !!!!

    • Täällä kokemusta Toshiba satelitesta.Hajosi puolen vuoden jälkeen ja uudestaan kolmen vuoden jälkeen,Nyt kävin ostamassa Acerin aspire v5 saa nähdä kestääkö paremmin..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe