Vikalistat autoistanne

Tässä linkki, josta jokainen voi käydä lukemassa omansa tai miten vaan vahingoniloisena naapurinsa kärryn isoimmat ongelmat. Löytyy mallikohtaisesti eri vuosina. Näitä ei tosiaan pidä mennä lukemaan kuin piru raamattua, vaan syytä arvioida ja vertailla kohtalontoverien kokemuksia ja miten niistä on selvitty taas ajokuntoiseksi menokiksi. Tietenkään toivottavasti kenelläkään meistä ei ole tällaista vikalistaa autostaan, muuten on osunut "ongelmajätteeseen". Katsoin huvikseni pari mallia ja eipä kovasti yllättäneet asiat, ihan samaa olen lukenut ja kuullut joka puolelta. Minulla ei ole edelleenkään Mersuista mitään traumaa, mutta katsoin uteliaisuuttani C-sarjalaisen, kun se on aika yleinen ja varmaan monille edes jotenkin tuttu. Ton jälkeen Almeran lista oli suorastaan helpottavaa luettavaa. Samoin sille Rellumiehelle ihan asiallisia terveisiä, hän on saanut näköjään hyvän yksilön, sillä Lagunan huoltohistoria ei paljon hymyillytä.
Muistin, että tosiaan omassa Allussa rasvanpuutteen takia jumittavien takajarrusylintereiden lisäksi on oikein toinenkin ihan mieletön kestämätön vika.Takaluukku on tosiaan kettuillut kovilla pakkasilla ja on saanut paukuttaa 4-5 krt. Öljysin lukkomekanismin huolella ja sitäkään ongelmaa ei ole.
Tossa listassa on nyt sotkettuna lahjakkaasti japsit eli N15 vuodesta95 ja britit N16 jotain -00 eteenpäin. Eli aika yleisluonteisia paikka paikoin.
1.8 konetta ei N15:ssa ole olemassakaan jne. Tosta saa muuten hyvin osviittaa, mihin kannattaa kiinnittää huomiota autossaan. Opelin Astra G pärjäsi hyvin ja mitättömiä vikoja verrattuna muihin, vaikka sitä on ihan turhaan haukuttu maan rakoon, kuten Almeroita. Yhtään ei tarvitse siis hävetä arvoisat "kollegat".

Ja loppuun ihan hupimielessä pari kivaa klippiä, kun Almeroita pari haukkunut ihan tehottomiksi, tukkoisiksi nuhapumpuiksi. Toisessa saksalaista "työn laatua", vaikka Golf IV onkin hyvä auto kaikin puolin ja R32 siitä vielä turboahdettuna aivan järjetön tykki. Lähtee todella hienosti alkuun hyökkäykseen kunnes ...En tiedä, oliko tossa vielä DSG-suorakytkentävaihteisto formula- ja rallimaailmasta. Tossa vaan näkee, mitä virkaa on tehoilla ja muilla ominaisuuksilla, jos esim. laatikko on tolla tasolla. Silti Golf IV voisi olla hyvä vaihtoehto Allulleni, mut tosiaan ilman R32 rakettiakin ehtii aina. Allullakin.

Tässä niille, jotka väittivät, että kone huutaa leipää ja joka paikka autossa nitisee ja natisee. Klipissä on 1.6 Almera eli ihan mun vastaava. En uskaltais kuin jossain radalla kokeilla, mut tässä siis neljä kyydissä ja yli 200 km/h kone kiertää n. 6000 kierr./ min. Ei mitään hälyääniä ja kone toimii just kuten japsikoneelta odottaa, tehotkin lasketaan eri tavalla Aasiassa kuin Euroopassa. Taustalla soi leppoisasti Bryan Adams. Monessa katiskassa joutuis huutamaan täysillä tossa vauhdissa muille kyydissä ja sais tosiaan ajaa, et pysyis ees tiellä.

http://www.youtube.com/watch?v=vkqXfWwQXZc

Toisessa Allu laittaa BMW 320 VS:n alle puolessa minuutissa kyykkyyn ja kääntää vielä kyljelleen. Siihen loppui sakemannien naureskelut riisipusseista.

http://www.youtube.com/watch?v=YHMzSZFrnXw


Tässä saksan kaunotar tositoimissa, kunnes Golfin heikoin osa ilmoittelee...
http://www.youtube.com/watch?v=xAUjhBtfyXQ

Jokainen voi hakea youtubesta vastaavia jonkin merkin puolesta tai vastaan. Tuskin silti hyppään sillalta, jos löytyis pätkä, missä vaikka Fiat Uno nöyryyttäis Allua (heh, vaikka helvetin noloa se kyl ois). Hyvää loppuelämää kaikille!
t. Sipisusi ja ihan hyvällä tuulella ja tosiaan en ole lääkityksellä, vaikka terveellä tavalla viiraisikin. Niin tekee ihan maamme johtajillammekin, katsokaa niitä vaikka.

27

2959

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nukkuisit joskus

      Eikö sulla ole ihan oikeasti mitään muuta tekemistä aamuyön pimeinä tunteina kuin etsiä jotain videoklippejä tai tutkia vahingoniloisena mitä tyyppivikoja naapurin C-sarjalaisessa on? Ei tainnut taas tänäänkään olla aamuvuoroa johon mennä.

      • sulle paskantonkija ja väärinarvaaja tai ylipäätään kellekään kuuluu, mihin kellonaikaan joku kirjoittaa. Ja mikä helvetin jumala luulet olevas, kuvitteleksä tosissaan, että tollaselta perkeleen kusipäältä kukaan täällä kyselee, saisko kirjoitella ja millaiseen sävyyn? Just näistä perslävistä puhuin tuolla edellä. Sun mielipiteellä ei ole paskankaan virkaa, varsinkaan tolla sävyllä vittuiltuna ja taas kerran niin väärässä jne. Sä ET tiedä mun elämästä yhtään mitään, joten lopeta ne arvailus, kun nekin menee kaikki aivan perseelleen. Sulle tai kellekään ei takuulla kuulu, onko jollain työtä tai ei tai paljonko tienaa tai minkälainen on jonkun vuorokausirytmi. Mä kirjoitan just sillo ko huvittaa. Mitä ite teet koneella tohon aikaan päivästä, eikö sun pitäis olla siellä ala-asteella koulussa tunnilla tai välkälllä, oletko piiloutunut koulun atk-luokkaan?
        Tai miten sulla on töissä aikaa lueskella pomoltasi salaa autopalstoja. Sitäpaitsi, älä lue, jos kerran vituttaa tekstini, sulle paskapää Aku Ankankin kieliasu on vaikeasti käsitettävissä. Ketään täällä ei kiinnosta, missä olet töissä, paljonko tienaat tai minkälainen nainen on jos yleensä tollasta assholea kukaan katselisi. Aivan sama, moneltako kirjoitat tai tuleeko viestit suoraan paskahuusista, ainakin (asia?)sisältö ja eri mieltä oleviin suhtautuminen on niin läpipaskaa, että on tainnut samaa olla aamupalanakin.

        Ja opettele lukemaan vähän tarkemmin lahopää, kerroin palstasta, missä jokainen voi katsoa mallinsa yleisimmät tyyppiviat ja vertasin, miten pieniä ja mitättömiä vikoja Almerassa on yleensäkään verrattuna mm. Lagunaan tai C-sarjan Mersuun. Samoin tarjosin noille kateellisillie paskoillekin idean harrastuksiinsa, jotta saisi nauraa kakkaisesti naapurilleen. Mun ei tarvi, mulla on oikein mukavia naapureita ja kannustetaan toisiamme ja perheitämme kaikinpuolin, teilläpäin varmaan aivan käsittämätöntä.Ymmärrän.
        Ja noi videoklipit löytyi ihan pelkällä hakusanalla, ei tarvinnut edes hakea.
        Olen pahoillani, olisi pitänyt varoitta, että oma autonne voi olla kuvassa.
        Noista olis voinut peittää kilpailijoiden merkit, pointti oli siis (sullekin rautalangasta vielä), että Almera jättää mm. 320 Bemarinkin alle puolessa minuutissa, kun sitä niin helvetisti on moni haukkunut laiskaksi ja tehottomaksi.
        Toisessa näytän toteen, että omani 1.6:llakin ehtii oikein hyvin jopa tollasessa kyydissä auto ei todellakaan nitise ja natise ja on täysin hallinnassa jne. Eikä tarvi huutaa, musa erottuu ihan normisti ja konekin käy esimerkillisesti n. 6 000 kierr./ min.
        Kolmannessa jopa päinvastoin kehuin toista merkkiä, kun siihen on todellakin aihetta. Isällänikin on nelos Golf ja kaikin puolin hyvä auto ainakin ajaa. Klipissä kehuin sen R32 mallia kaunottareksi ja raketiksi. Voi olla, että Allu ei lähtis samalla lailla ainakaan vakiona, mut so what, ollaan radalla ja mitataan aikoja. Varsinkin Volkkarin ongelmana on lähes joka mallissa huonolaatuinen ja holtiton vaihdelaatikko. Olen ajanut Poloja, eri Golfeja ja Passateja ja lähes joka kerta on laatikossa sanomista ja vaihdekepillä voi vaikka piirrellä, niin paljon ylimääräistä klappia löytyy, Polossa aivan holtiton. Kun laittoi hakusanaksi Golf, löytyi yllättäen monta klippiä, missä on vaihdelaatikon eri ongelmia ja kojelauta täynnä virheilmoituksia. Sitäpaitsi sanoin, että aivan varmasti Nissaneista löytyy ihan vastaavia klippejä, mutta minä kestän ne oikein hyvin ja tulin suorastaan uteliaaksi, mitä ongelmia voi tulla vastaan, toisin kuin eräät velliperseet. Oisko hirveä yllätys, jos omasi on Mersu, Bemari tai Volsu, jos noista kilahtaa, niin kovin on huumori kateissa ja voit ihan hyvin ampua muutenkin ittes. Voin vannoa, että tollasen elämäänsä kyllästyneen valittajan ja muista paskaa tonkivan mulkun perään ei surijoita ole liiaksi asti. Vanhempaski varmaan huokais, että:"Loppuihan se loputon narina ja toisten halveksiminen, heheh"!

        Tossa taas näkee, mikä on sivistystasosi (sydämestä ei kannattane edes mainita), sisälukutaitosi ja ymmärrät ja tulkitset lukemaasi. Ihan järjestäen onnistuit ryssimään jokaisen väittämän kohdalla ja tulkitsit päin helvettiä.
        Ja toi iänikuinen ruikutus kellonajoista veti lopunkin pohjan pois höpinöistä. Mä en uskois tollaselle jauhopäälle vessapaperinvaihtoa vaativampaa hommaa, varmaan eksyis matkallakin tai söis rulla tms. Mene sinne aamuvuoroos kollegoides kiusaks ja ketutukseks, mutta pysy poissa täältä, et tule ikinä tolla asenteella ja tekstin tasolla saamaan mitään toisia kunnioittavaa asiallista tekstiä ja ajatustenvaihtoa. Me olimme rellumiehen kanssa hyvässä vauhdissa ja täysin eri mieltä lähes kaikesta, kunnes taas yks tällainen tuli heittämään paskaa tuulettimeen. Voiko muuta edes odottaa tollaselta? Lopuksi haistatan samat, mitä olet tänne heitellyt!!!!! Toivottavasti elämäsi on mahdollisimman lyhyt meille kaikille.


      • HiTh
        Sipisusi kirjoitti:

        sulle paskantonkija ja väärinarvaaja tai ylipäätään kellekään kuuluu, mihin kellonaikaan joku kirjoittaa. Ja mikä helvetin jumala luulet olevas, kuvitteleksä tosissaan, että tollaselta perkeleen kusipäältä kukaan täällä kyselee, saisko kirjoitella ja millaiseen sävyyn? Just näistä perslävistä puhuin tuolla edellä. Sun mielipiteellä ei ole paskankaan virkaa, varsinkaan tolla sävyllä vittuiltuna ja taas kerran niin väärässä jne. Sä ET tiedä mun elämästä yhtään mitään, joten lopeta ne arvailus, kun nekin menee kaikki aivan perseelleen. Sulle tai kellekään ei takuulla kuulu, onko jollain työtä tai ei tai paljonko tienaa tai minkälainen on jonkun vuorokausirytmi. Mä kirjoitan just sillo ko huvittaa. Mitä ite teet koneella tohon aikaan päivästä, eikö sun pitäis olla siellä ala-asteella koulussa tunnilla tai välkälllä, oletko piiloutunut koulun atk-luokkaan?
        Tai miten sulla on töissä aikaa lueskella pomoltasi salaa autopalstoja. Sitäpaitsi, älä lue, jos kerran vituttaa tekstini, sulle paskapää Aku Ankankin kieliasu on vaikeasti käsitettävissä. Ketään täällä ei kiinnosta, missä olet töissä, paljonko tienaat tai minkälainen nainen on jos yleensä tollasta assholea kukaan katselisi. Aivan sama, moneltako kirjoitat tai tuleeko viestit suoraan paskahuusista, ainakin (asia?)sisältö ja eri mieltä oleviin suhtautuminen on niin läpipaskaa, että on tainnut samaa olla aamupalanakin.

        Ja opettele lukemaan vähän tarkemmin lahopää, kerroin palstasta, missä jokainen voi katsoa mallinsa yleisimmät tyyppiviat ja vertasin, miten pieniä ja mitättömiä vikoja Almerassa on yleensäkään verrattuna mm. Lagunaan tai C-sarjan Mersuun. Samoin tarjosin noille kateellisillie paskoillekin idean harrastuksiinsa, jotta saisi nauraa kakkaisesti naapurilleen. Mun ei tarvi, mulla on oikein mukavia naapureita ja kannustetaan toisiamme ja perheitämme kaikinpuolin, teilläpäin varmaan aivan käsittämätöntä.Ymmärrän.
        Ja noi videoklipit löytyi ihan pelkällä hakusanalla, ei tarvinnut edes hakea.
        Olen pahoillani, olisi pitänyt varoitta, että oma autonne voi olla kuvassa.
        Noista olis voinut peittää kilpailijoiden merkit, pointti oli siis (sullekin rautalangasta vielä), että Almera jättää mm. 320 Bemarinkin alle puolessa minuutissa, kun sitä niin helvetisti on moni haukkunut laiskaksi ja tehottomaksi.
        Toisessa näytän toteen, että omani 1.6:llakin ehtii oikein hyvin jopa tollasessa kyydissä auto ei todellakaan nitise ja natise ja on täysin hallinnassa jne. Eikä tarvi huutaa, musa erottuu ihan normisti ja konekin käy esimerkillisesti n. 6 000 kierr./ min.
        Kolmannessa jopa päinvastoin kehuin toista merkkiä, kun siihen on todellakin aihetta. Isällänikin on nelos Golf ja kaikin puolin hyvä auto ainakin ajaa. Klipissä kehuin sen R32 mallia kaunottareksi ja raketiksi. Voi olla, että Allu ei lähtis samalla lailla ainakaan vakiona, mut so what, ollaan radalla ja mitataan aikoja. Varsinkin Volkkarin ongelmana on lähes joka mallissa huonolaatuinen ja holtiton vaihdelaatikko. Olen ajanut Poloja, eri Golfeja ja Passateja ja lähes joka kerta on laatikossa sanomista ja vaihdekepillä voi vaikka piirrellä, niin paljon ylimääräistä klappia löytyy, Polossa aivan holtiton. Kun laittoi hakusanaksi Golf, löytyi yllättäen monta klippiä, missä on vaihdelaatikon eri ongelmia ja kojelauta täynnä virheilmoituksia. Sitäpaitsi sanoin, että aivan varmasti Nissaneista löytyy ihan vastaavia klippejä, mutta minä kestän ne oikein hyvin ja tulin suorastaan uteliaaksi, mitä ongelmia voi tulla vastaan, toisin kuin eräät velliperseet. Oisko hirveä yllätys, jos omasi on Mersu, Bemari tai Volsu, jos noista kilahtaa, niin kovin on huumori kateissa ja voit ihan hyvin ampua muutenkin ittes. Voin vannoa, että tollasen elämäänsä kyllästyneen valittajan ja muista paskaa tonkivan mulkun perään ei surijoita ole liiaksi asti. Vanhempaski varmaan huokais, että:"Loppuihan se loputon narina ja toisten halveksiminen, heheh"!

        Tossa taas näkee, mikä on sivistystasosi (sydämestä ei kannattane edes mainita), sisälukutaitosi ja ymmärrät ja tulkitset lukemaasi. Ihan järjestäen onnistuit ryssimään jokaisen väittämän kohdalla ja tulkitsit päin helvettiä.
        Ja toi iänikuinen ruikutus kellonajoista veti lopunkin pohjan pois höpinöistä. Mä en uskois tollaselle jauhopäälle vessapaperinvaihtoa vaativampaa hommaa, varmaan eksyis matkallakin tai söis rulla tms. Mene sinne aamuvuoroos kollegoides kiusaks ja ketutukseks, mutta pysy poissa täältä, et tule ikinä tolla asenteella ja tekstin tasolla saamaan mitään toisia kunnioittavaa asiallista tekstiä ja ajatustenvaihtoa. Me olimme rellumiehen kanssa hyvässä vauhdissa ja täysin eri mieltä lähes kaikesta, kunnes taas yks tällainen tuli heittämään paskaa tuulettimeen. Voiko muuta edes odottaa tollaselta? Lopuksi haistatan samat, mitä olet tänne heitellyt!!!!! Toivottavasti elämäsi on mahdollisimman lyhyt meille kaikille.

        Hanki elämä ja nussi almeran pakoputkea jotta tuntuut hyvältä.


      • ajomiehen kommentit
        HiTh kirjoitti:

        Hanki elämä ja nussi almeran pakoputkea jotta tuntuut hyvältä.

        Ei oo todellista. Taas tuota samaa vuodatusta sivutolkulla. Nyt on ihan etsitty Almera-videoitakin. Usko nyt, ettei semmonen kiikku kiinnosta ketään. Kaikki muut, joilla semmoinen tylsyke on, tajuavat edes olla hiljaa hehkumatta toosaansa. Montako ketjua aiot kirjoittaa tätä samaa soopaa? Ei ole meidän vika, jos Sulle on siunaantunut maailmankaikkeuden ankein ja tylsin kiesi. Otamme osaa.


      • ajomiehen kommentit kirjoitti:

        Ei oo todellista. Taas tuota samaa vuodatusta sivutolkulla. Nyt on ihan etsitty Almera-videoitakin. Usko nyt, ettei semmonen kiikku kiinnosta ketään. Kaikki muut, joilla semmoinen tylsyke on, tajuavat edes olla hiljaa hehkumatta toosaansa. Montako ketjua aiot kirjoittaa tätä samaa soopaa? Ei ole meidän vika, jos Sulle on siunaantunut maailmankaikkeuden ankein ja tylsin kiesi. Otamme osaa.

        naisena, voi voi!!!!!????!!! Eikö siellä ole yhtään naisia, kun kumppanit noin vähissä. Joo, nylkytä vaan sitä putkeas, kaikki on jo menetetty vitun ääliö!

        Ajomies: Kuvittelet olevas varmaan kovakin automies nimim perusteella? Ei kiinnosta edes arvailla, millä merkillä ajat? EVVK!!! Vois vaikka lyödä vetoa, että oli joku youtuben klipeissä. Mä arvasin!!!! Voi voi, mä tiedän, muakin on vituttanut, kun automerkkiäni on haukuttu kuin yleistä riistaa ja suurin osa täysin aiheetta. No, nyt tiedät, ettei oma katiska olekaan se pilvilinnojen liitäjätär. Totuus tekee aina kipeintä ja sen kiertää millä vaan paskanjauhamisella ja muihin huomionkiinnittämisellä. Nyt vain rimpuilet katiskassa, mut oot pahasti myöhässä.

        Voisit vetää ittes helvettiin täältä, kun asiaa ei ole paskatikunkaan vertaa. Laita pääsi kiikkusnarusta ja hyppää jakkaralta. Noin epäuskottavaa dorkaa ei oo oikeasti, mitä esität.
        Sulla on elämää todella tylsää jos Allu on tylsäke. Hankkisit edes elämän ja pysyisit poissa itseäsi fiksumpien seurasta. Kusipään on ihan mahdoton skarpata loputtomiin, pelkän nimim. varassa asiantuntijaksi verhoutuneena ei KOVASTI, heheheheheheh, vakuuta. Mäkin voisin olla Nissan Stunt Test Driver Specialist, mut jätän sut nyt yksin hiekkalaatikolle. Säät oot äijä niin loppu ja pohjalla, että paskanjauhanta on ainoa hyveesi. Painu ny vittuun täältä ihan oikeasti!!!!!!!


      • Näinks mä Sut valois?
        Sipisusi kirjoitti:

        naisena, voi voi!!!!!????!!! Eikö siellä ole yhtään naisia, kun kumppanit noin vähissä. Joo, nylkytä vaan sitä putkeas, kaikki on jo menetetty vitun ääliö!

        Ajomies: Kuvittelet olevas varmaan kovakin automies nimim perusteella? Ei kiinnosta edes arvailla, millä merkillä ajat? EVVK!!! Vois vaikka lyödä vetoa, että oli joku youtuben klipeissä. Mä arvasin!!!! Voi voi, mä tiedän, muakin on vituttanut, kun automerkkiäni on haukuttu kuin yleistä riistaa ja suurin osa täysin aiheetta. No, nyt tiedät, ettei oma katiska olekaan se pilvilinnojen liitäjätär. Totuus tekee aina kipeintä ja sen kiertää millä vaan paskanjauhamisella ja muihin huomionkiinnittämisellä. Nyt vain rimpuilet katiskassa, mut oot pahasti myöhässä.

        Voisit vetää ittes helvettiin täältä, kun asiaa ei ole paskatikunkaan vertaa. Laita pääsi kiikkusnarusta ja hyppää jakkaralta. Noin epäuskottavaa dorkaa ei oo oikeasti, mitä esität.
        Sulla on elämää todella tylsää jos Allu on tylsäke. Hankkisit edes elämän ja pysyisit poissa itseäsi fiksumpien seurasta. Kusipään on ihan mahdoton skarpata loputtomiin, pelkän nimim. varassa asiantuntijaksi verhoutuneena ei KOVASTI, heheheheheheh, vakuuta. Mäkin voisin olla Nissan Stunt Test Driver Specialist, mut jätän sut nyt yksin hiekkalaatikolle. Säät oot äijä niin loppu ja pohjalla, että paskanjauhanta on ainoa hyveesi. Painu ny vittuun täältä ihan oikeasti!!!!!!!

        Näinks mä Sut Sipisusi tänään Kehällä? Minkä värinen se Sun Allus oiken on? Alkaaks sen rekkari K-kirjaimella? Jos niin o ni miten mä saan Suhun yhteyden? Mä luulen ett meil vois olla jotainyhteist ku meil o sama unirytmiki. Vinkkaa vähän miten mä saan Suhun kontaktii ja ooks Sä ylipäätään etes enää vapaa? Sä tunnut tietävän autoist aikalailla. Mul ois vähän kysyttävää ku mä en oo ihan tyytyväinen mun nykyiseen kiesiin.


      • Näinks mä Sut valois? kirjoitti:

        Näinks mä Sut Sipisusi tänään Kehällä? Minkä värinen se Sun Allus oiken on? Alkaaks sen rekkari K-kirjaimella? Jos niin o ni miten mä saan Suhun yhteyden? Mä luulen ett meil vois olla jotainyhteist ku meil o sama unirytmiki. Vinkkaa vähän miten mä saan Suhun kontaktii ja ooks Sä ylipäätään etes enää vapaa? Sä tunnut tietävän autoist aikalailla. Mul ois vähän kysyttävää ku mä en oo ihan tyytyväinen mun nykyiseen kiesiin.

        ollut kehällä tänään, kun oon tääl Hämees, mut kohta taas pks-maisemissa.
        Oli siis toinen Allu. Mun on pakko tuottaa sulle pettymys, sillä en ole se kuski valoissa Kehällä, mihin ehkä ihastuit tai ainakin kiinnostuit jollain tapaa. Olen pahoillani. Itskin jutellut netissä henkilön kanssa ja selvis, et ihan eri tyyppi, mitä piti olla skypessä, molemmille vähän ikävä ja kiusallinen tilanne, mut ei siihen kuole ja nyt sille voi jo vähän hymyillä.

        Onks sullaki Almera, N15 vai 16? Mikä kone, minkä vuoden malli ja kilometrit n. ? Oon välillä aika yöeläin, mut jos seuraa haet, niin oon kyllä heterokundi ja varmaan jatkossakin, kaikella kunnioituksella, olet mitä sitten olet. Mut voin tosiaan vaihtaa ajatuksia autoista tai mistä haluatkin puhua.
        Mua hirvittää antaa täysin tuntemattomalle e-mailini, varsinkin kun melkein saanut tappouhkauksia ja Korson grillillä ei kannata Nissanista puhua, yks odottaa suurin piirtein pesismailan kanssa. Sairaita on liikkeellä ja paljon. Ja jos annan osoitteeni, joudun ehkä lähettämään viestit joltain yleiseltä koneelta, duunista, koulusta tai kirjastosta jne. Koneen tunnisteet saa yksityinenkin ongittua vaivatta, jos tietää mitä tekee. Samoin rekkari on kuin henkari, yhdellä tekstarilla tietää osoitteesi ja omistajan tiedot. En voisi ajatellakaan täällä sellaista järjettömyyttä varsinkaan näiden tulenkatkuisten raivoajien ja haistattelijoiden ym. sekopäiden seurassa. Aion hankkia skypen, niin sit voi valikoida, kenet ottaa mukaan juttuihin. Toi Rellu-mies on ollut suurinpiirtein ainoita täyspäisiä koko viestiketjujen aikana, muilta lähtenyt mopo käsistä heti ekoilla riveillä. On ollut tosi antoisaa vaihtaa ajatuksia, vaik ollaan oltu monesta ihan päinvastaista mieltä, vaikka väitti, että rupean heti räyhäämään ja keksin hatusta näitä väitteitäni.
        Voidaan kokeilla tässä alkuun, kunhan teet itselle nimimerkin, muuten tulee ihan skitso olo, kun ei edes tiedä, kenen kanssa melkein "privaa". Kerro nyt alkuun autostasi ja huolesi ja jatketaan siitä.

        Katsokaa muuten muut hiukan esimerkkiä, miten asiallisesti ja kunnioittavasti toisia ihmisiä tulee lähestyä. Edellinen kirjoittaa Sut isolla keskellä lausetta ja se juontaa juurensa englannin kielestä tai sitten ainakin toivoisin, jonkinlaisesta kunnioituksesta. Ehkä molempiakin, en tiedä. On aivan eri lähtökohdat vastata tällaiseen kuin esim. nuo kaksi ennen sinua.
        Joten anna kuulua vaan rohkeasti ja mielellään asiatekstiä, vastaan heti kun ehdin, saatan palata vielä tänään, jos ei ihan romaania tarvitse väkertää.


      • hävisi? Jäi juttu aivan totaalisesti kesken. Mikä oli perimmäinen asiasi vai näitkö vain itsellesi kiinnostavan potentiaalisen ihmisen, sama automerkki oli vaan keppihevosena asiaan?


    • jossain, kun

      en löytänyt muuta kun videoita?
      Olisi kiva katsella niitä tilastoja, vaikka itsellä on vaan tavallinen Nissan.
      Sanovat autoa persoonattomaksi, mutta en minä sen kanssa seurustele vaan ajan.

      80-luvulla minulla oli persoonallinen auto: Skoda 120. Sen persoonan kanssa riitti niin paljon puuhaa, että nämä japsimerkit on suorastaan taivaan lahja.

    • Sisu Pussi

      Vikalistoja löytyy esimerkiksi

      hs.fi > autot > vikasarja > Nissan > Almera

      http://www.hs.fi/autot/vikasarja/?merkki=Nissan

      Almera (1995-2006)
      Moottoriviat
      1.8 litran moottoreissa ainakin vuodelta 2004 saattaa olla suuri öljynkulutus. Syynä sylinterien soikeus.
      Moottorinohjausjärjestelmän häiriöitä.
      Kampiakselin ja nokka-akselin asentotunnistimen vika
      Polttoainepumppu pitää ääntä.
      Ajonestolaitteen vikoja.
      Sytytyspuolavika.
      Laturivikoja.
      Käynnistysmoottorivikoja.
      Vaihteiston ja voimansiirron viat
      Kytkinvikoja.
      Vaihteistovikoja.
      Jarruviat
      Lukkiutumattomiin jarruihin saattaa tulla kaapelivika, joka ehkäisee ABS-toiminnan.
      Käsijarru heikkotehoinen.
      Takajarruvikoja.
      Kuormantunnistusanturin vikoja.
      Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
      Iskunvaimentimet kolahtelevat.
      Alatukivarren pallonivel on väljä.
      Jousia poikki.
      Takapään puslat narisevat.
      Sähköviat ja valoviat
      Liittimien hapettumisesta johtuvia vikoja valoissa ja sähkölaitteissa.
      Akkuvikoja. Tarkista akkukenkien kireys.
      Sekalaiset viat
      Sivulasit saattavat kolahdella.
      Keskuslukituksen vikoja.
      Takaluukun lukko reistailee.
      Tuulilasinpyyhkimien vivusto irtoaa.
      Tuulilasinpyyhkimien sähkömoottori on rikki.
      Vuosimallissa 1998 etuturvavöiden lukitusmekanismin vikoja.
      Renkaat kuluvat nopeasti.
      Takaistuimen reunimmaisten turvavöiden lukitussoljen vastakappale on liian heikko. Takaisinkutsu 05/2003.
      Ovien tiivisteet irtoavat.
      Sivuturvatyynyjen tunnistinvika.
      Pakoputkistoviat
      Päästöt pielessä (CO).

      • Allun Grilli

        No eipä ollut ihan lyhyt tuo vikalista, oh-hoh... Ja japsikoneen pitäisi olla niiiiin ongelmaton, salli mun nauraa. Juu ei. Aika monta paikkaa tuntuu olevan, mikä voi hajota. Joukossa on aika isojakin ongelmia. Oman autoni vikalista on toisennäköinen - pikkuriesaa kyllä mutta isoja tyyppivikoja ei ole. Taitaa olla japanilaisten kestävyys melkoista tuubaa.


      • lista omassa

        Nubira (1997-2006)
        Moottoriviat
        Jakohihnavikoja vuosimalleissa 1997-2000.
        Sylinterikannen tiivisteen palamisia.
        Moottorinohjauselektroniikan vikoja.
        Ajonestolaitteen vikoja.
        Laturivikoja.
        Polttoainepumppuvikoja.
        Vaihteiston ja voimansiirron viat
        Kytkin kuluu nopeasti.
        Kytkin rusahtaa vuosimalleissa 1997-98.
        Vaihteiston öljyvuotoa.
        Vaihteistovika vuosimallissa 2004.
        Jarruviat
        Jarruvalokatkaisin jää päälle. Katkaisin vaihdettava. Takaisinkutsu 5.4.2005


    • Sonatisti

      Hyundai Sonata on hyvä auto.Ei vikoja.

      • ajan eurooppalaisella jatkossakin

        Hyundai Sonatan vikalista on todella lyhyt - lyhin mitä olen millään automallilla nähnyt:

        Sonata (1991-1996)
        Korealaisen Sonatan laatu parani vuodesta 1994 lähtien.
        Vaihteiston ja voimansiirron viat
        Vaihteiston synkronointi on kulunut. Ilmenee rasahduksena vaihdettaessa.
        Etupäässä tärinää moottoritienopeudella. Vaiva saattaa parantua renkaiden vaihdolla ja tarkalla tasapainotuksella.
        Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
        Raidetangon päät väljät.
        Sekalaiset viat
        Istuinlämmitys rikki
        Valojen pesimet rikki.

        Aika karu se on kyllä, mutta jos tahtoo pelkän työkalun, sellaiseksi kelpaa kyllä. Hyundai on pääkaupunkiseudulla aika yleinen taksina eikä ihme sillä se maksaa puolet siitä mitä Mercedes Benz. Ei ole kuitenkaan tuleva merkkini.


    • niin lujaa

      Kulkeeko 1.6 perusvehje kahtasataa? Uskallan epäillä. Mutta voihan nopeusmittari olla optimistinen.
      Almeran äänitasosta on sen verran kokemusta, että Megane II on nastarenkailla hiljaisempi kuin Almera kesärenkailla. Molemmat autot samaa vuosimallia, tie ja nopeus sama. Vertailu tehty useammalla ajokerralla eli asfaltinkaan laatu ei ole muuttunut. Ainakin suomalaisilla karkeilla teillä Almeran rengasmelu on lähinnä tuskaista kuunneltavaa.

      • Michelin vs. Nokia

        Megane II onkin oikein poikkeuksellisen hiljainen auto - lie ensimmäinen auto tuossa luokassa, jossa on äänieristys vakiona. Tuntuu siltä kuin olisi huomattavasti kalliimman auton kyydissä ja välillä pitää oikein kuunnella onko moottori käynnissä vai ei. Valitettavasti vaan tehdasasennetut kaiuttimet (6 kpl) ovat poikkeuksellisen vaatimattomat ja ne kannattaa siis vaihtaa parempiin. Pionerilla on malli joka käy alkuperäisiin reikiin. Kaiutin ei voi olla kovin paksu oven rakenteesta johtuen.

        Appiukolla on Almera ja täytyy sanoa että sen vaatimattomampaa autoa en ole ajanut. Auto on harmaa ja sisusta on yksivärinen harmaa. Sisustan muotokieli on hyvin askeettista. Ei säväytä millään lailla. Ihan kohtuullinen sillä oli ajaa, mutta... Voisi kuvitella että auto on suunniteltu Matti Vanhaselle. En jaksa muistaa miten äänekäs tai hiljainen tuo auto oli. Paljon riippuu tietenkin alla olevista renkaista. Renaulteissa on yleensä ensiasennusrenkaina Michelinit ja ne ovat paljon hiljaisemmat kuin esimerkiksi ne nokialaiset jotka viimeksi ostin. Olin kovin pettynyt niihin.


      • Michelin vs. Nokia kirjoitti:

        Megane II onkin oikein poikkeuksellisen hiljainen auto - lie ensimmäinen auto tuossa luokassa, jossa on äänieristys vakiona. Tuntuu siltä kuin olisi huomattavasti kalliimman auton kyydissä ja välillä pitää oikein kuunnella onko moottori käynnissä vai ei. Valitettavasti vaan tehdasasennetut kaiuttimet (6 kpl) ovat poikkeuksellisen vaatimattomat ja ne kannattaa siis vaihtaa parempiin. Pionerilla on malli joka käy alkuperäisiin reikiin. Kaiutin ei voi olla kovin paksu oven rakenteesta johtuen.

        Appiukolla on Almera ja täytyy sanoa että sen vaatimattomampaa autoa en ole ajanut. Auto on harmaa ja sisusta on yksivärinen harmaa. Sisustan muotokieli on hyvin askeettista. Ei säväytä millään lailla. Ihan kohtuullinen sillä oli ajaa, mutta... Voisi kuvitella että auto on suunniteltu Matti Vanhaselle. En jaksa muistaa miten äänekäs tai hiljainen tuo auto oli. Paljon riippuu tietenkin alla olevista renkaista. Renaulteissa on yleensä ensiasennusrenkaina Michelinit ja ne ovat paljon hiljaisemmat kuin esimerkiksi ne nokialaiset jotka viimeksi ostin. Olin kovin pettynyt niihin.

        Kerron ensin lyhyesti hiukan taustaa, väittämät näytän heti perään toteen. Motiivini oli vain ja ainoastaan oikaista palstalla aivan poskettoman perusteettomasti yleisesti kaikkia japsien haukkuminen. Tottakai on parempia autoja paljonkin, mutta v. 2002 10t e tarkkaan arvoituna oli aivan omassa luokassa kokonaan autoja läpikäytynä. Päivääkään en ole katunut ja miks ihmeessä pitäis tuntea pienintäkään häpeää, jos joku uudempi tai kalliimpi auto ajais vierelle. Päinvastoin, uuden auton hinta ja TODELLISET MERKITTÄVÄT SAAVUTETUT hyödyt aivan kosmeettisia suurin osa tai jotain mukavuusjuttuja. No se siitä, ylpeä olen, vaikkei tuolla tarvi elvistellä kellekään, tiedän itse kuinka hyvä se on, toisin kuin eräillä tuntuu oelvan todella hiljaista ja pientä piiperrystä etumuksessa, kun autolla otetaan telejatketta koko raitin huomiota kerjäten. Menkööt vaan pissaliisat jenkkeihin ja sakemanneihin, mihin vaan, ei ole tapana iskeä sakkolihoja muutenkaan kadulta autoihin. Aika arvelluttvaa touhua muutenkin, siks liftaritkin alkaa olla aika vähissä, näitä epätoivoisia on joka nurkalla vonkaamassa. Ei todellakaan hyvin mene, jos toi on ainoa kontakti vastakkaiseen sukupuoleen.
        Miettikääpä hetken aikaa tai tarkistakaa mistä vaan, miten paljon auton historiassa on tapahtunut vuosikymmenessä ja ennen sitä. 80-l farmareissa lisävarusteena tai höveli myyjä saattoi antaa farmariin kumimaton kaupan päälle (kaukaloista ei edes tiedetty) täysin eristämättömään ja verhoamattomaan takatilaan. Tää Megane on vuodelta 2006 ja Almerani 2000 eli viimeinen tota sorttia N15, minkä tekniikka on 1996 mallista. Siis haloo, tosi rakentavaa verrata kymmenen vuotta vanhempaan!!! Heh, on mullakin hiukan paremmin varusteltu ja tekniikka kuin 1990 Mazda 323, mut mitä toi nyt sit kertoo...?
        On totta, Megane on hiljaisempi, en ole perehtynyt rakenteeseen sen tarkemmin, mutta ranskalaiset haluavat satsata viihtyisyyteen ja ulkonäköön ja ne ovat etusijalla. No, sillä on myöskin hintansa, kuten kaikki tiedämme. Miks auton täys olla äänetön umpio, vaikka ei mulla tarvi satasessakaan ääntä korottaa mitenkään erityisesti, vaikka koneesta kuuluu hiukan ääntä, mut ei todellakaan valita tai vetele viimeisiä- päinvastoin. Kyllä jokainen voi tilkitä kojelaudan ja moottoritilan peittoamalla paljon hiljemmäksi, mut onko se sen arvoista? Almerassa ei todellakaan kuulu töyssyt ja muut ropinat sen enempää, ajan viikottain Hgin keskustan mukulakivetyksellä ja sen epätasaisemmalle en varmaan menisikään. Venäjän maaseudulla olis tarjolla metrisiä kuoppia ja sortumia ilman mitään ennakkovaroituksia, mut hei, unohtakaa tollaset reissut autollanne. Ihmetyttää, miten Nokiat on noin huonot tai äänekkäät, kun joka testeissä on palkintokorokkeilla. Renkaissa on tosiaan eroa pidoissa, kovuudessa ja äänissä. Nyt alla Agionin uusiorenkaat ja todella hyvät, melko hiljaiset, hyvin tasaisesti kuluneet yllättävän vähän muuten, ei lähde luisuihin kaatosateessakaan. Paremmat kuin aiemmat Dunlopit tai Michelinitkin.


      • Michelin vs. Nokia kirjoitti:

        Megane II onkin oikein poikkeuksellisen hiljainen auto - lie ensimmäinen auto tuossa luokassa, jossa on äänieristys vakiona. Tuntuu siltä kuin olisi huomattavasti kalliimman auton kyydissä ja välillä pitää oikein kuunnella onko moottori käynnissä vai ei. Valitettavasti vaan tehdasasennetut kaiuttimet (6 kpl) ovat poikkeuksellisen vaatimattomat ja ne kannattaa siis vaihtaa parempiin. Pionerilla on malli joka käy alkuperäisiin reikiin. Kaiutin ei voi olla kovin paksu oven rakenteesta johtuen.

        Appiukolla on Almera ja täytyy sanoa että sen vaatimattomampaa autoa en ole ajanut. Auto on harmaa ja sisusta on yksivärinen harmaa. Sisustan muotokieli on hyvin askeettista. Ei säväytä millään lailla. Ihan kohtuullinen sillä oli ajaa, mutta... Voisi kuvitella että auto on suunniteltu Matti Vanhaselle. En jaksa muistaa miten äänekäs tai hiljainen tuo auto oli. Paljon riippuu tietenkin alla olevista renkaista. Renaulteissa on yleensä ensiasennusrenkaina Michelinit ja ne ovat paljon hiljaisemmat kuin esimerkiksi ne nokialaiset jotka viimeksi ostin. Olin kovin pettynyt niihin.

        No niin, mennänpä tohon listaan sitten. Kuten sanoin, sitä on luettava TODELLA SUURELLA VARAUKSELLA enemmänkin tarkistusmielessä. Tietenkään kenenkään autoissa ei ole kaikkia noista merkkien vioista, vaan ne ovat yleisimpiä. Nyt vastaan, miten asia on, arvioikaa sitten uudelleen Almeran laatu, kiitos.

        Almera (1995-2006)
        Moottoriviat "Mitähän sellaista, auto ollut vuodesta 2002 ja mittarissa 90tkm, ei pienintäkään siihen viitaavaakaan"

        1.8 litran moottoreissa ainakin vuodelta 2004 saattaa olla suuri öljynkulutus. Syynä sylinterien soikeus.
        "1.6 ei kertaakaan tarvinnut lisätä öljyä, päinvastoin, sitä tulee todella paljon vasta vaihdettaessa uusiin"

        Moottorinohjausjärjestelmän häiriöitä. "Näkis vaan, eipä ole tuolla Nissanin palstoillakaan ilmennyt, varmaan 1 10 000:sta voi kerran startti nikotella"

        Kampiakselin ja nokka-akselin asentotunnistimen vika " En tunne osan rakennetta, mutta korjaajat ja katsastajat eivät ole huomauttaneet, joten tuskin on ongelmaa, varsinkaan vakavaa".

        Polttoainepumppu pitää ääntä. " Ei muuten pidä, olen niin kymmenet kerran kuunnellut koneesta vähääkään ylimääräisiä natinoita hakien, tuloksetta aina".

        Ajonestolaitteen vikoja. " Heh, ois jäänyt monta tärkeää menoa menemättä, mut ei kyllä taaskaan osunut, keksitkö muuten näitä ihan hatusta".

        Sytytyspuolavika. " Höpöhöpö, uudet tulpat ajoissa ja taas toimii kuin junan vessa, ehkei
        kauneinta, mut aina pelaa".

        Laturivikoja. " Joopa joo, kyllä se nyt ilmenis takuulla, jos laturi paskana, mut ei niin ei".

        Käynnistysmoottorivikoja. " Virheellisiä startteja nolla seitsemässä vuodessa kosteista
        merenrantasumuista paukkupakkasiin ilman tolppaa, joten aika
        paskapuhetta toikin".

        Vaihteiston ja voimansiirron viat " Vaihteet pelaa täysin ja ei tule virhevaihtoja juuri koskaan, vaikka välillä vähän hanallakin menis. Voimansiirto vetonivelineen ei ilmoittele mitään ja katsastusmieskin vaiti, joten ei huomauttamista. Isäni ja broidini Golf IV: ssa paljon holtittomampi ja klappaavampi laatikko ja helpommin virhevaihtoja. Youtubesta löytää ekaks Golfista vaihdeongelmia, ei lupaa siis hyvää, vaikka muuten hyvä kiesi sekin".

        Kytkinvikoja. " Joojoo, ainoa, missä kytkin luistaa, on toimittajan päänuppi".

        Jarruviat "Todella tehokkaat levyt joka nurkassa ja yllättää rumpujarruihin tottuneen. Ai niin, nyt tulee eka vika, vihdoin. Tosiaan, Almeroissa on tyyppivikana kuten muillakin jumittavat jarrusylinterit. Ongelma niin mitätön, kuin rasvaamattomat osat. Tuttava avasi sylkät, puhdisti, rasvasi ja sääti, maksoi jopa 10-20e. Ja jatkossa rasvahan ei ruostu, joten se siitäkin viasta. Mieletön meno-erä muuten moisesta, konkkahan tollasesta..."!


        Lukkiutumattomiin jarruihin saattaa tulla kaapelivika, joka ehkäisee ABS-toiminnan. "Kyllä ne ABSit tulee mukaan aika pian äkkijarrutuksessa joka kerta, testattu on".

        Käsijarru heikkotehoinen. " Tuo on muuten täysin totta, mm. Golfissa parempi, mutta toimii täysin, kun vetää vähän kireämmälle, ei ole sen kummempi ongelma koskaan ollut. Kannattaa muutenkin, miettiä mihin päin kääntää renkaat ylä- ja alamäessä, jos lähtee vierimään, rotvalli voi pelastaa vahingolta. Vaihde kannattaa jättää ykköselle, kakkosella ei pysy Golfikaan mäessä, testattu sekin".


        Kuormantunnistusanturin vikoja. "Tuohon en osaa sanoa mitään, kun en tunne osaa yhtään, mut ei vikaa ilmennyt ainakaan mitenkään".

        Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat " Huollettu ja leimat toukokuulta, joten eipä niitäkään
        edes sanomiseks asti".

        Iskunvaimentimet kolahtelevat. " Yhtään enempää kuin muillakaan vastaavilla, eikä normaaliajoon
        tarvi Konin iskareita tai jousia, kun on hyvät, kestävät ja toimivat".
        Alatukivarren pallonivel on väljä. " Ei muuten ole, läpikäyty nekin".
        Jousia poikki. " Just joo, no ehkä dorka ei huomaa, vaikka auto huojuu ja
        nilkuttaa"!

        Takapään puslat narisevat. " Mitä ihmeen narinaa muka, lopeta tollanen perätön narina"?
        Sähköviat ja valoviat " Kaikki sähköt pelaa moitteetta ja en edes muista, koska viimeks
        vaihdoin polttimoita, joten kork. kerran vuodessa ja saa ite
        vaihdettua. Joissain joutuu irroittamaan jopa puskurin tai
        koneen osia".
        Liittimien hapettumisesta johtuvia vikoja valoissa ja sähkölaitteissa. " Noup, missä muka, ei
        hakemallakaan löydy"!
        Akkuvikoja. Tarkista akkukenkien kireys. " Sama akku edelleen ja aina
        lähtee kuin tallista".
        Sekalaiset viat " Joo todella sekavalta toimittajalta, kerro heti, kun löydät
        taas uusia vikoja, mäkin saatan innostua vertaamaan"!
        Sivulasit saattavat kolahdella. "Totta, ropisee joskus 120 km/h, mut ei siihen kuole ja
        vois tilkitä niitä jollain, jos on sen väärti".
        Keskuslukituksen vikoja. " Ei kertaakaan, kannattaa pitää lukot öljyssä".
        Takaluukun lukko reistailee. " Totta, kunnes öljysin osat, maksoi pullo ehkä 2e ja taas
        toimii. Oliskos jotain OIKEITAKIN vikoja vielä tulossa, ei
        oikein vakuuta teidän listanne?.
        Tuulilasinpyyhkimien vivusto irtoaa. " Kohta 10v toiminut vivut, joten bullshittia tuokin".
        Tuulilasinpyyhkimien sähkömoottori on rikki. " kts. edeltä".
        Vuosimallissa 1998 etuturvavöiden lukitusmekanismin vikoja. " Voi olla, ei ole enää v. 2000".
        Renkaat kuluvat nopeasti. " Ei todellakaan, päinvastoin, kolmatta kesää samat ja
        pintaa hyvin jäljellä nimenomaan tasaisesti, lue hiukan
        edempää aiheesta kertauksena".

        Takaistuimen reunimmaisten turvavöiden lukitussoljen vastakappale on liian heikko.
        Takaisinkutsu 05/2003. " Ei muuten tullut ainakaan tohon autoon".

        Ovien tiivisteet irtoavat. " Ihan paikallaan ovat ja ovet aukeaa moitteetta".
        Sivuturvatyynyjen tunnistinvika. " Ei ole 2000 mallissa, edessä molemmille ja ei ongelmia".
        Pakoputkistoviat " Tosiaan helvetisti, ensinnäkin osa on harvinaisesti
        ruostumattomasta teräksestä ja alla oli jokin suojapelti mikä vain
        rämisi, putki täysin kunnossa. Asiantuntija Tiittanen tiesi jo
        puhelimessa vian ja laittoi suojapellin 5 min ja maksoi jotain 5-10e.
        Sanoi, että tolla ajaa vuosia. Muissa liikkeissä oltais huijattu eli
        vaihdettu uuteen osaan täysin virheetön putki katsomatta edes
        osaa. Tällaisilla huijareilla on vielä toimilupa, tsissus soikoon"!!!
        Päästöt pielessä (CO). " Taas päinvastoin, kone antaa todella hyvät arvot joka kerta
        jäähtyneenäkin tai just ajettuna. Mobil 1 Rally Formula 5W- 40 ainakin
        voitelee kunnolla. Älkää tehkö autoillenne källejä ostamalla
        jotain halpispaskoja"!


        No niin, kiitos kun jaksoitte lukea loppuun saakka. Ai tollanenko auto täysi
        paska?? Valitettavasti ilman yhtäkään painavaa perustetta olen
        täysin eri mieltä.
        Ja totta, minkä tahansa auton karvalakki pienimmällä koneella ei juuri sytytä,
        varsinkaan tylsän harmaana pellit ja penkit, mut katsokaa vielä uudestaan,
        mistä autosta on kyse, noita ajaa kyllä yleensä tollaset n18-40v ja
        karvalakeilla sit muut, mutta en löydä hakemallakaan noista ankeaa kohtaa.
        Jos te, niin ei voi mitään, kukaan kimma ei ole moittinut, kehuja senkin
        edestä"

        Jopa noi harmaat on kaukana tylsistä pappamalleista.
        Tässä Google kuvahausta näitä "pappoja"
        http://images.google.fi/images?hl=fi&source=hp&q=almera tuning&gbv=2&aq=0&oq=alme
        Joku väitti, ettei noita muka näe euroopassa, outoa, youtubesta saa hakea suomiclippejä, suurin osa briteistä, hollannista, belgiasta ja espanjasta. On ne tähän saakka olleet ihan euroopan maita, kannattais vaan ottaa pää hetkeks pois hanurista ja sit laittaa takas, kun muutenkin lyö vaan tyhjää.


      • 10+14=24
        Sipisusi kirjoitti:

        No niin, mennänpä tohon listaan sitten. Kuten sanoin, sitä on luettava TODELLA SUURELLA VARAUKSELLA enemmänkin tarkistusmielessä. Tietenkään kenenkään autoissa ei ole kaikkia noista merkkien vioista, vaan ne ovat yleisimpiä. Nyt vastaan, miten asia on, arvioikaa sitten uudelleen Almeran laatu, kiitos.

        Almera (1995-2006)
        Moottoriviat "Mitähän sellaista, auto ollut vuodesta 2002 ja mittarissa 90tkm, ei pienintäkään siihen viitaavaakaan"

        1.8 litran moottoreissa ainakin vuodelta 2004 saattaa olla suuri öljynkulutus. Syynä sylinterien soikeus.
        "1.6 ei kertaakaan tarvinnut lisätä öljyä, päinvastoin, sitä tulee todella paljon vasta vaihdettaessa uusiin"

        Moottorinohjausjärjestelmän häiriöitä. "Näkis vaan, eipä ole tuolla Nissanin palstoillakaan ilmennyt, varmaan 1 10 000:sta voi kerran startti nikotella"

        Kampiakselin ja nokka-akselin asentotunnistimen vika " En tunne osan rakennetta, mutta korjaajat ja katsastajat eivät ole huomauttaneet, joten tuskin on ongelmaa, varsinkaan vakavaa".

        Polttoainepumppu pitää ääntä. " Ei muuten pidä, olen niin kymmenet kerran kuunnellut koneesta vähääkään ylimääräisiä natinoita hakien, tuloksetta aina".

        Ajonestolaitteen vikoja. " Heh, ois jäänyt monta tärkeää menoa menemättä, mut ei kyllä taaskaan osunut, keksitkö muuten näitä ihan hatusta".

        Sytytyspuolavika. " Höpöhöpö, uudet tulpat ajoissa ja taas toimii kuin junan vessa, ehkei
        kauneinta, mut aina pelaa".

        Laturivikoja. " Joopa joo, kyllä se nyt ilmenis takuulla, jos laturi paskana, mut ei niin ei".

        Käynnistysmoottorivikoja. " Virheellisiä startteja nolla seitsemässä vuodessa kosteista
        merenrantasumuista paukkupakkasiin ilman tolppaa, joten aika
        paskapuhetta toikin".

        Vaihteiston ja voimansiirron viat " Vaihteet pelaa täysin ja ei tule virhevaihtoja juuri koskaan, vaikka välillä vähän hanallakin menis. Voimansiirto vetonivelineen ei ilmoittele mitään ja katsastusmieskin vaiti, joten ei huomauttamista. Isäni ja broidini Golf IV: ssa paljon holtittomampi ja klappaavampi laatikko ja helpommin virhevaihtoja. Youtubesta löytää ekaks Golfista vaihdeongelmia, ei lupaa siis hyvää, vaikka muuten hyvä kiesi sekin".

        Kytkinvikoja. " Joojoo, ainoa, missä kytkin luistaa, on toimittajan päänuppi".

        Jarruviat "Todella tehokkaat levyt joka nurkassa ja yllättää rumpujarruihin tottuneen. Ai niin, nyt tulee eka vika, vihdoin. Tosiaan, Almeroissa on tyyppivikana kuten muillakin jumittavat jarrusylinterit. Ongelma niin mitätön, kuin rasvaamattomat osat. Tuttava avasi sylkät, puhdisti, rasvasi ja sääti, maksoi jopa 10-20e. Ja jatkossa rasvahan ei ruostu, joten se siitäkin viasta. Mieletön meno-erä muuten moisesta, konkkahan tollasesta..."!


        Lukkiutumattomiin jarruihin saattaa tulla kaapelivika, joka ehkäisee ABS-toiminnan. "Kyllä ne ABSit tulee mukaan aika pian äkkijarrutuksessa joka kerta, testattu on".

        Käsijarru heikkotehoinen. " Tuo on muuten täysin totta, mm. Golfissa parempi, mutta toimii täysin, kun vetää vähän kireämmälle, ei ole sen kummempi ongelma koskaan ollut. Kannattaa muutenkin, miettiä mihin päin kääntää renkaat ylä- ja alamäessä, jos lähtee vierimään, rotvalli voi pelastaa vahingolta. Vaihde kannattaa jättää ykköselle, kakkosella ei pysy Golfikaan mäessä, testattu sekin".


        Kuormantunnistusanturin vikoja. "Tuohon en osaa sanoa mitään, kun en tunne osaa yhtään, mut ei vikaa ilmennyt ainakaan mitenkään".

        Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat " Huollettu ja leimat toukokuulta, joten eipä niitäkään
        edes sanomiseks asti".

        Iskunvaimentimet kolahtelevat. " Yhtään enempää kuin muillakaan vastaavilla, eikä normaaliajoon
        tarvi Konin iskareita tai jousia, kun on hyvät, kestävät ja toimivat".
        Alatukivarren pallonivel on väljä. " Ei muuten ole, läpikäyty nekin".
        Jousia poikki. " Just joo, no ehkä dorka ei huomaa, vaikka auto huojuu ja
        nilkuttaa"!

        Takapään puslat narisevat. " Mitä ihmeen narinaa muka, lopeta tollanen perätön narina"?
        Sähköviat ja valoviat " Kaikki sähköt pelaa moitteetta ja en edes muista, koska viimeks
        vaihdoin polttimoita, joten kork. kerran vuodessa ja saa ite
        vaihdettua. Joissain joutuu irroittamaan jopa puskurin tai
        koneen osia".
        Liittimien hapettumisesta johtuvia vikoja valoissa ja sähkölaitteissa. " Noup, missä muka, ei
        hakemallakaan löydy"!
        Akkuvikoja. Tarkista akkukenkien kireys. " Sama akku edelleen ja aina
        lähtee kuin tallista".
        Sekalaiset viat " Joo todella sekavalta toimittajalta, kerro heti, kun löydät
        taas uusia vikoja, mäkin saatan innostua vertaamaan"!
        Sivulasit saattavat kolahdella. "Totta, ropisee joskus 120 km/h, mut ei siihen kuole ja
        vois tilkitä niitä jollain, jos on sen väärti".
        Keskuslukituksen vikoja. " Ei kertaakaan, kannattaa pitää lukot öljyssä".
        Takaluukun lukko reistailee. " Totta, kunnes öljysin osat, maksoi pullo ehkä 2e ja taas
        toimii. Oliskos jotain OIKEITAKIN vikoja vielä tulossa, ei
        oikein vakuuta teidän listanne?.
        Tuulilasinpyyhkimien vivusto irtoaa. " Kohta 10v toiminut vivut, joten bullshittia tuokin".
        Tuulilasinpyyhkimien sähkömoottori on rikki. " kts. edeltä".
        Vuosimallissa 1998 etuturvavöiden lukitusmekanismin vikoja. " Voi olla, ei ole enää v. 2000".
        Renkaat kuluvat nopeasti. " Ei todellakaan, päinvastoin, kolmatta kesää samat ja
        pintaa hyvin jäljellä nimenomaan tasaisesti, lue hiukan
        edempää aiheesta kertauksena".

        Takaistuimen reunimmaisten turvavöiden lukitussoljen vastakappale on liian heikko.
        Takaisinkutsu 05/2003. " Ei muuten tullut ainakaan tohon autoon".

        Ovien tiivisteet irtoavat. " Ihan paikallaan ovat ja ovet aukeaa moitteetta".
        Sivuturvatyynyjen tunnistinvika. " Ei ole 2000 mallissa, edessä molemmille ja ei ongelmia".
        Pakoputkistoviat " Tosiaan helvetisti, ensinnäkin osa on harvinaisesti
        ruostumattomasta teräksestä ja alla oli jokin suojapelti mikä vain
        rämisi, putki täysin kunnossa. Asiantuntija Tiittanen tiesi jo
        puhelimessa vian ja laittoi suojapellin 5 min ja maksoi jotain 5-10e.
        Sanoi, että tolla ajaa vuosia. Muissa liikkeissä oltais huijattu eli
        vaihdettu uuteen osaan täysin virheetön putki katsomatta edes
        osaa. Tällaisilla huijareilla on vielä toimilupa, tsissus soikoon"!!!
        Päästöt pielessä (CO). " Taas päinvastoin, kone antaa todella hyvät arvot joka kerta
        jäähtyneenäkin tai just ajettuna. Mobil 1 Rally Formula 5W- 40 ainakin
        voitelee kunnolla. Älkää tehkö autoillenne källejä ostamalla
        jotain halpispaskoja"!


        No niin, kiitos kun jaksoitte lukea loppuun saakka. Ai tollanenko auto täysi
        paska?? Valitettavasti ilman yhtäkään painavaa perustetta olen
        täysin eri mieltä.
        Ja totta, minkä tahansa auton karvalakki pienimmällä koneella ei juuri sytytä,
        varsinkaan tylsän harmaana pellit ja penkit, mut katsokaa vielä uudestaan,
        mistä autosta on kyse, noita ajaa kyllä yleensä tollaset n18-40v ja
        karvalakeilla sit muut, mutta en löydä hakemallakaan noista ankeaa kohtaa.
        Jos te, niin ei voi mitään, kukaan kimma ei ole moittinut, kehuja senkin
        edestä"

        Jopa noi harmaat on kaukana tylsistä pappamalleista.
        Tässä Google kuvahausta näitä "pappoja"
        http://images.google.fi/images?hl=fi&source=hp&q=almera tuning&gbv=2&aq=0&oq=alme
        Joku väitti, ettei noita muka näe euroopassa, outoa, youtubesta saa hakea suomiclippejä, suurin osa briteistä, hollannista, belgiasta ja espanjasta. On ne tähän saakka olleet ihan euroopan maita, kannattais vaan ottaa pää hetkeks pois hanurista ja sit laittaa takas, kun muutenkin lyö vaan tyhjää.

        Olet sä vaan aika spede. Aloitat uuden viestiketjun otsikolla "Vikalistat autoistanne", ja uskot tietenkin kaikki muiden merkkien listatut viat (ja nekin kuvitellut joita ei ole edes lueteltu), mutta Almeran piiiiittkkääää vikalista on pelkästään HS:n toimittajan mielikuvituksen tuotetta. Luet vikalistaa kuin piru raamattua. Voi tsiisusmaria sun kanssasi. Kukaan ei ole väittänytkään että joka autossa olisi kaikkia noita vikoja, ei edes siinä sun palvomassasi Allussasi. Lista on laadittu siksi että lukija näkisi mihin SAATTAA tulla vikaa. Tulitko yhtään ajatelleeksi miksi ihmeessä joidenkin saman hintaluokan autojen vikalistat ovat lyhyempiä ja tyypilliset viat ovat olennaisesti halvempia ja helpompia korjata kuin vaikkapa sylinterien soikeus tai vaihteiston viat?

        Kukaan ei varmasti olekaan verrannut 2000 Almeraa ja 2006 Méganea. Vertailukohdaksi voisi ottaa 2000 Almeran ja 2000 Méganen, mutta silloinkin Almera jäisi kakkoseksi monessa asiassa. Ulkonäkö, ajettavuus, varusteet... Hei mieti sitä että jo tuon ikäisessä tuon hintaisessa Renaultissa on ilmastointi vakiona. Se on ihan oikeasti tärkeä varuste. Hän jolla se on, tietää kyllä eron ja sen tietää automyyjäkin. Sinäkin sen tiedät jos menet autoasi liikkeeseen vaihtamaan.

        Teksteistäsi paistaa läpi selkeästi ikäsi, yhteiskuntaluokkasi, sivistystasosi ja ennen kaikkea taloudellinen asemasi. Autolla ei ole edes lämpötolppaa ja olet ajanut kolme kesää samoilla pinnoitetuilla ping-pong-merkkisillä renkailla - ja siitä huolimatta "kylä lähtee" rampista kuin hauki rannikosta. On tosi huolestuttavaa että liikumme samoilla seuduilla. Täytyy toivoa että emme joudu törmäyskurssille - kirjaimellisesti.

        Tietämättäsi vahvistat monen mielissä olevia stereotypioita siitä mitä vanhoilla japanilaisilla ajavista amisviiksistä ajatellaan. Suppea putkinäkö on jotain mitä ei näin aikuisena elämää nähneenä voi ymmärtää.

        Koetahan ajella ihmisiksi uusiorenkaillasi.


      • skoda-kuski
        10+14=24 kirjoitti:

        Olet sä vaan aika spede. Aloitat uuden viestiketjun otsikolla "Vikalistat autoistanne", ja uskot tietenkin kaikki muiden merkkien listatut viat (ja nekin kuvitellut joita ei ole edes lueteltu), mutta Almeran piiiiittkkääää vikalista on pelkästään HS:n toimittajan mielikuvituksen tuotetta. Luet vikalistaa kuin piru raamattua. Voi tsiisusmaria sun kanssasi. Kukaan ei ole väittänytkään että joka autossa olisi kaikkia noita vikoja, ei edes siinä sun palvomassasi Allussasi. Lista on laadittu siksi että lukija näkisi mihin SAATTAA tulla vikaa. Tulitko yhtään ajatelleeksi miksi ihmeessä joidenkin saman hintaluokan autojen vikalistat ovat lyhyempiä ja tyypilliset viat ovat olennaisesti halvempia ja helpompia korjata kuin vaikkapa sylinterien soikeus tai vaihteiston viat?

        Kukaan ei varmasti olekaan verrannut 2000 Almeraa ja 2006 Méganea. Vertailukohdaksi voisi ottaa 2000 Almeran ja 2000 Méganen, mutta silloinkin Almera jäisi kakkoseksi monessa asiassa. Ulkonäkö, ajettavuus, varusteet... Hei mieti sitä että jo tuon ikäisessä tuon hintaisessa Renaultissa on ilmastointi vakiona. Se on ihan oikeasti tärkeä varuste. Hän jolla se on, tietää kyllä eron ja sen tietää automyyjäkin. Sinäkin sen tiedät jos menet autoasi liikkeeseen vaihtamaan.

        Teksteistäsi paistaa läpi selkeästi ikäsi, yhteiskuntaluokkasi, sivistystasosi ja ennen kaikkea taloudellinen asemasi. Autolla ei ole edes lämpötolppaa ja olet ajanut kolme kesää samoilla pinnoitetuilla ping-pong-merkkisillä renkailla - ja siitä huolimatta "kylä lähtee" rampista kuin hauki rannikosta. On tosi huolestuttavaa että liikumme samoilla seuduilla. Täytyy toivoa että emme joudu törmäyskurssille - kirjaimellisesti.

        Tietämättäsi vahvistat monen mielissä olevia stereotypioita siitä mitä vanhoilla japanilaisilla ajavista amisviiksistä ajatellaan. Suppea putkinäkö on jotain mitä ei näin aikuisena elämää nähneenä voi ymmärtää.

        Koetahan ajella ihmisiksi uusiorenkaillasi.

        mua ei pätkääkään kiinnosta, jos joku haukkuu vm 2005 skoda octavia 2.0 tdi jolla ajettu 90tkm paskaksi, vuoden päästä vaihdan taas merkkiä, en kuitenkaan nissaniin joka on vajonnut todella alas. N15 almera oli aikanaan vielä hyvä auto. Älä sipisusi vedä turhaan hernettä nenään aläkä ole merkkifanaatikko, muitakin vaihtoehtoja löytyy kun almera.


    • kaupunkilainen

      Oletteko huomanneet, että maahanmuuttajat ajavat lähes aina japanilaisilla autoilla? Samoin kuin maanviljelijät. Mistäköhän tämä mahtaa johtua?

    • 3+12=15

      Toyota Corolla on suomalaisten suosikkiauto. Ei mene muka ajamalla rikki. Aika paljon siinä silti tuntuu olevan tyyppivikoja. Lähde: hs.fi

      Corolla (1992-2007)

      Moottorin öljyvuotoja esimerkiksi öljynpaineanturin juuresta ja virranjakajan juuresta.
      VVT-i moottori saattaa kuluttaa öljyä. Vika johtuu männänrenkaista, jotka kuluttavat sylinterit. Vaihdettu puolimoottoreita takuuna.
      Vesipumppu vuotaa.
      Jäähdytysnesteletkuvuotoja.
      Käynnistysmoottorivikoja. Solenoidi juuttuu.
      Sytytysjohdinvikoja.
      Virtalukkovika vuosimallissa 2002.
      Käynnistysmoottorivikoja vuosimallissa 2000.
      Jäähdytinvikoja.
      Tukos jäähdytysjärjestelmässä.
      Vetonivelien suojuskumit rikki.
      Vetonivel rikki.
      Kytkin kulunut.
      Automaattivaihteistovikoja.
      Etujarrujen satulat juuttuvat ja jarrut puoltavat. Etujarrulevyt ruostuvat.
      Takajarrut puoltavat. Takajarrujen männät juuttuvat.
      Jarruputket ruostuvat.
      Käsijarrun vaijerit takertelevat.
      Viallisen jarrutehostimen alipaineletkun vaihto. Takaisinkutsu 13.6.2005.
      ABS-anturivikoja.
      Iskunvaimentimet ovat heikkotehoiset. Etuiskunvaimentimet alkavat vuotaa noin 100 000 ajokilometrin jälkeen. Myös takaiskunvaimentimet vuotavat.
      Ohjausakselin nivel voi olla kulunut.
      Ohjauspylvään väliakselin uraliitos löystyy. Vaihdetaan väliakseliasennelma. Takaisinkutsu 23.6.2006.
      Ajovalovikoja.
      Jarruvalovikoja.
      Äänimerkki ei toimi.
      Tuulilasinpyyhkijä jumiutuu.
      Istuimien sähkölämmitys reistailee.
      Polttoainesäiliön täyttöputki ruostuu. Polttoainesäiliön keskisauma ruostuu.
      Polttoainemittari näyttää väärin.
      Pakoputkiston kiinnitys rikki.
      Takimmainen äänenvaimennin syöpyy nopeasti. Corollaan tuli toukokuusta 1997 alkaen ruostumaton pakoputkisto.
      Pakokaasupäästöt ovat pielessä (HC, CO).
      Corollan ruostesuojaus on puutteellinen.
      Ruostevaurioita etuovien alareunoissa, kynnyskoteloissa, keskitolpan alareunassa ja lokasuojien reunoissa. Iso-takaluukkuisessa mallissa takaluukun alareuna ruostuu. Tarkasta myös jousien tuet. Tuulilasin ja takalasin reunat saattavat ruostua. Farmarimallin takaluukku ruostuu.

      • 1.6xsr=laiska paska

        kerran HANKI ELÄMÄ SIPSIPUSSI


    • sivusta kuuntelin

      Vakuutan kautta kiven ja kannon (taikka mörökölli minut vieköön), että tämä seuraava ei ole provo vaan täysin totta. Voisin vakuuttaa lukijat siitä että en vedättele mihinkään suuntaan, mikäli käyttäisin vuosia käytössä ollutta nimimerkkiäni, mutta keskustelun kiivaan luonteen ja asiattomuuksien vuoksi en tahdo ”tahria” sitä. Tämä tarina on kyllä aivan totta.

      Työskentelen avotoimistossa, ja tänään minua vastapäätä asettui istumaan nuori tyttö, joka soitti poikaystävälleen. Puhelu käsitteli auton vaihtamista, ja sitä miten nykyisestä olisi päästävä pikimiten eroon, semminkin kun sen ilmastointi lakkasi toimimasta ja kun siihen pitäisi ostaa uudet talvirenkaatkin. Puhelun päätyttyä kysäisin autosta tarkemmin, ja tyttö alkoi kertoa miten autoa on ollut korjattava kolmesti tämän kesän aikana. Ensin piti vaihtaa tuulilasi. Syy moiseen jäi kysymättä joten en osaa sanoa oliko vika auton vai lasin. Seuraavaksi auton nokkaketju piti uusia. Tässä vaiheessa hymyilin sisäänpäin, sillä ainahan tällä palstalla jengi on sitä mieltä että ketju olisi muka huoltovapaa. Kolmas autoon tullut vika oli puhjennut eturengas. Syykin puhkeamiselle selvisi renkaan vaihdon yhteydessä – auton etujousi oli katkennut ja repinyt renkaan sivun halki. Entäpä jos tämä olisi tapahtunut moottoritiellä…??? Tyttö kertoi että hänellä oli mennyt rahaa autoon 2000 euroa lyhyen ajan sisällä ja nyt hänen oli pakko vaihtaa se pois.

      Miksikö kerron tätä teille? Siksi että auto on… tadaa – Nissan Almera !!! Ja aina vaan paranee – tyttö on ostamassa tilalle uudenkarheaa Renaultia… Merkkiä jota tässäkin viestiketjussa on ruodittu. Alkoi hymyilyttää. Okei. Relluistakin menee etujousia mikäli etupään kääntölaakeri vanhemmiten jumittaa, mutta jousen katkeamista ei edes välttämättä huomaa ja ainakaan se ei raatele rengasta.

      Nissanin kanssa vastaava riskirakenne on muuten myös Ford Mondeossa – se on soitto seis jos jousi katkeaa. Huonossa tapauksessa joutuu vaihtamaan myös hiippakuntaa.

      • taulakalloilla hyvin luettu sieltä täältä. Itsekin mietin, miks näille saatanan ääliöille ylipäätään vaivautuisin vastaamaan, mut pakko oikaista pahimmat virheet, vängätköön sen jälkeen keskenään ja taustalta voi jatkaa täysin asiattomuuksien huutelua samaan malliin mistään tietämättömänä.

        Ensinnäkään en ole väittänyt autoani raketiksi, mutta 105hv tässä korissa on vähintäänkin riittävät ja vähemmälläkin pärjäis. Aina ehtii valoistakin ripeästi, enkä viivaile teinien isien laina-autojen kanssa muutenkaan. Hevoset ei kerro juuri mitään, isäni Golf IV samat tehot, mutta alavääntö paljon heikompi ja herkkyys reagoida kierroksiin aivan toista luokkaa, sen ovat kaikki todenneet, ystävät ja tutut.
        Eli melko sama, onko 95 vai 105hv, jos alavääntöä ole riittämiin. Muutenkin japsitehot lasketaan eri tavalla, mutta en ala sitä setvimään, edelläolevatkin puolelle täyttä hepreaa. Samoin kytkimen vaste ja vaihteiston tarkkuus ja toimivuus merkitsee paljon. Noistakin puhuin edellä. Ja jos nyt joku ihan välttämättä haluaa lähteä viivalle, niin koska vaan sopii, kunhan puhutaan samoista kuutioista ja hepoista, niin Alluni ei takuulla jää arpomaan aivan sama, onko vieressä Chrysler Neon, Opel Astra, Peugeot 306, Citroen Xantia, Ford Focus tai tää palvottu Rellun Megane. Osien kestävyydestä vaahtoaville, kannattaa käydä edes joskus merkkihuolloissa ja ottaa selvää, mitä palikkaa mihinkin laitetaan ja kuinka usein kuluvaa osaa, niin varsinkaan Almera N15 ei häpeä pätkänkään vertaa.

        Laitoin tuon vikalistan linkiksi, että jokainen voi käydä tarkistamassa omansa MAHDOLLISIA TAI ODOTETTAVISSA OLEVIA YLEISIMMIN ESIINTYNEITÄ VIKOJA. Nimenomaan varoitin lukemasta kuin piru raamattua, kenenkään autossa ei ole noita läheskään kaikkia, tarvinneeko edes tyhmemmille mainita, tai sitten on saanut todellisen maanantai-aamun ekan kärryn. LUKEKAA JOSKUS EDES MITÄ SANOTAAN JA MITÄ EI SANOTA !!!!!!

        Vastasin itse HS:n listaan, jotta näette, miten kaukana se voi olla autosta, jossa kaikki toimii. Jos omanne kanssa olette selvinneet yhtä vähällä, onnittelen, olette tehneet tod.näk. hyvät kaupat, oli merkki mikä tahansa. Ja minä arvostan todellakin muitakin merkkejä ja noissa edellä paljon hyvää( opetelkaa tekin), vaikken itse osaa Neonia juurikaan kehua, mut joku tykkää, so what, annetaan nauttia hänenkin. Samoin tälle Skoda Octavian omistajalle tai heille yleensä. Teidän ei tarvitse yhtään hävetä, vaikka merkillä aika ankea historia välillä, tänä päivänä taksitkin on niitä ja sinne ei mitä tahansa purkkia voi ottaa, mutta hinta ihan muuta kuin vastaava mersu. Jokainen voi arvioida, kannattaako maksaa melkein tuplat keulatähdestä ja saako rahoilleen muutakin vastinetta kuin henkseleiden paukuttelua "mersumiehenä". Varmaan laittavat puhelinluotteloonkin lisäyksen :D.

        Ja sille pahimmista kusipäistä, ajan todellakin kolmatta kesää Agion uusiorenkailla ihan normaali ajoa ja ovat selvästi paremmat kuin esim aiemmin Nokian, Dunlopit tai Pirellit. Ketään ei kiinnosta, vaikka ajaisit tunnissa slickseiksi omasi, ajaisit samanlailla koivuun kuin männä viikonloppuna kakarat, kerrankin tuottaisit muille iloa, asshole! Jos tää ääliö ei edes tiedä Agionista ja rengastesteistä, mitä helvetin virkaa tollasilla paskaväittämillä, varsinkaan tolla asenteella.

        Jotkut sairaat täällä uhkasivat suurinpiirtein pahoinpitelyllä, jos tunnistaa minut jossain ja yks odottelee Korson grillillä pesismailan kanssa. Hehheh, voi tulla urpolla aika hiukka pitkäks, ei ole edes harkinnassa moinen slummi. Ja jos tarve vaatii, se on yks puhelinsoitto ja uhkailijoiden osoite on poliisilla ja sit vasta pippalot alkaa. On se ny saatana, kun ei kestetä jotain tiettyä merkkiä, vaan mennään noin alas, elämä alkaa olla jo aika hukassa ja napanöyhtä tutumpaa kuin esim. perhe ja ystävät.

        Ja rellumiehille terveisiä, vuoden 2000 Meganessa ei ole yhtään sen kummemmin varusteita, varsinkaan oleellisia ja ajettavuudesta voidaan olla vaikka kenen mieltä tahansa, sitä ei voi edes mitata arvoina suoraan, koska kaikki vaikuttaa kaikkeen ja sama asia tarkoittaa toiselle ihan muuta jne.

        Tälle työpaikalle vakoilleelle kannataa kertoa sille likalle, että jousia ja iskareita voi testata ja okei, jos rellussa on osa paremmin rakennettu, että autolla voi vielä ajaa, hyvä niin, ei se tee siitä silti parempaa ajettavaa ehjänä. Ei ne jouset ja iskarit muutenkaan ihan tosta vaan hajoa, takana ajoa satoja tuhansia, eikä kertaakaan, autoa kannattais vähän huoltaa ja tutkituttaa. Aika heppoinen myyntiargumentti, että tällä autolla voitte vielä ajaa jousi poikki, Nissanilla soitto seis:D, varmaan as hetken miettis ja vaihtais kauppaa. Onko rikkoontuntu tuulilasi jokin vika? Herätys!!! Yksikään valmistaja ei tee sitä itse, vaan alihankkijalta. Ja kuka helvetti käskee ajamaan toisen puskurissa, (siitä ne useimmat kiveniskut keulallakin, jos joku ihmettelee)? Ja jos mihin tahansa lasiin tulee paha särö tai hiushalkeama, täyspäinen laittaa sen väh. niin, ettei lähde leviämään. Noin tampiolla nuorella parilla kannattais olla vain seutulippu, niin vältyttäis monelta turhalta huollolta ja korjaukselta.

        En tosiaankaan ole merkkiuskollinen, meillä on ollut eurooppalaisia ja japseja ja jälkimmäiset ovat pitäneet laatunsa joka kerta. Kummallista, kun täällä ne ovat täällä niin tehottomia paskoja riisikuppeja. No, eläkööt siinä uskossa ihan rauhassa, olkaa rauhassa, en edes harkitse meneväni vetämään lättyyn jotain rellu-kuskia tms. HALOO...autoja nää vaan on ja paikasta A...B.
        Jos jotain lohduttaa, voin vannoa, että seuraava autoni ei tule olemaan mikään nyk. Nissaneista Qashqai, Note tai ihan takuulla ei ämpäriruma Tiida.

        Ja lopuksi, ennustajat ja muut selvännäkijät, te ette tiedä minusta ja elämästäni yhtään mitään, varsinkaan töistäni, tuloistani, perhesuhteistani ja asumisesta jne. Joka ikinen arvaus mennyt ihan perseelleen, joten teidän on keksittävä jokin muu ammatti itsellenne kuin nettisalapoliisi. Valitan, teidän täytyy vain keskittyä omaan elämäänne ja yrittää löytää siitä edes jotain valon pilkahdusta ja yrittäisitte edes teeskentelemällä tuottaa iloa muiden elämään. Nykyiset taitonne rivät tosiaankaan vakuuta ketään täällä. Kiitos sille Renault-miehelle, että alussa oli vielä kunnon debattia, vaikka olimme aika eri mieltä, mutta hyvä niin. Sen sijaan 90% täällä provoa suoltaneille laitan ytimekkäät terveiset: Kyselkää aivokirurgia mahdollisuuksistanne, en odottanutkaan parempaa tuotosta, jos kapasiteetista valtaosa on paskan velloma.
        Jatkossa en vastanne enää tänne, kaikki on ainakin toistaiseksi sanottu, hyvä jos tulen lukemaan jatkoja. Nytkin oli viikkoja taukoa ja mitään en missannut. Voikaa hyvin nk. normaalit täyspäiset ihmiset, niin minäkin teen onnellisena.


      • nimimerkki-Erkki
        Sipisusi kirjoitti:

        taulakalloilla hyvin luettu sieltä täältä. Itsekin mietin, miks näille saatanan ääliöille ylipäätään vaivautuisin vastaamaan, mut pakko oikaista pahimmat virheet, vängätköön sen jälkeen keskenään ja taustalta voi jatkaa täysin asiattomuuksien huutelua samaan malliin mistään tietämättömänä.

        Ensinnäkään en ole väittänyt autoani raketiksi, mutta 105hv tässä korissa on vähintäänkin riittävät ja vähemmälläkin pärjäis. Aina ehtii valoistakin ripeästi, enkä viivaile teinien isien laina-autojen kanssa muutenkaan. Hevoset ei kerro juuri mitään, isäni Golf IV samat tehot, mutta alavääntö paljon heikompi ja herkkyys reagoida kierroksiin aivan toista luokkaa, sen ovat kaikki todenneet, ystävät ja tutut.
        Eli melko sama, onko 95 vai 105hv, jos alavääntöä ole riittämiin. Muutenkin japsitehot lasketaan eri tavalla, mutta en ala sitä setvimään, edelläolevatkin puolelle täyttä hepreaa. Samoin kytkimen vaste ja vaihteiston tarkkuus ja toimivuus merkitsee paljon. Noistakin puhuin edellä. Ja jos nyt joku ihan välttämättä haluaa lähteä viivalle, niin koska vaan sopii, kunhan puhutaan samoista kuutioista ja hepoista, niin Alluni ei takuulla jää arpomaan aivan sama, onko vieressä Chrysler Neon, Opel Astra, Peugeot 306, Citroen Xantia, Ford Focus tai tää palvottu Rellun Megane. Osien kestävyydestä vaahtoaville, kannattaa käydä edes joskus merkkihuolloissa ja ottaa selvää, mitä palikkaa mihinkin laitetaan ja kuinka usein kuluvaa osaa, niin varsinkaan Almera N15 ei häpeä pätkänkään vertaa.

        Laitoin tuon vikalistan linkiksi, että jokainen voi käydä tarkistamassa omansa MAHDOLLISIA TAI ODOTETTAVISSA OLEVIA YLEISIMMIN ESIINTYNEITÄ VIKOJA. Nimenomaan varoitin lukemasta kuin piru raamattua, kenenkään autossa ei ole noita läheskään kaikkia, tarvinneeko edes tyhmemmille mainita, tai sitten on saanut todellisen maanantai-aamun ekan kärryn. LUKEKAA JOSKUS EDES MITÄ SANOTAAN JA MITÄ EI SANOTA !!!!!!

        Vastasin itse HS:n listaan, jotta näette, miten kaukana se voi olla autosta, jossa kaikki toimii. Jos omanne kanssa olette selvinneet yhtä vähällä, onnittelen, olette tehneet tod.näk. hyvät kaupat, oli merkki mikä tahansa. Ja minä arvostan todellakin muitakin merkkejä ja noissa edellä paljon hyvää( opetelkaa tekin), vaikken itse osaa Neonia juurikaan kehua, mut joku tykkää, so what, annetaan nauttia hänenkin. Samoin tälle Skoda Octavian omistajalle tai heille yleensä. Teidän ei tarvitse yhtään hävetä, vaikka merkillä aika ankea historia välillä, tänä päivänä taksitkin on niitä ja sinne ei mitä tahansa purkkia voi ottaa, mutta hinta ihan muuta kuin vastaava mersu. Jokainen voi arvioida, kannattaako maksaa melkein tuplat keulatähdestä ja saako rahoilleen muutakin vastinetta kuin henkseleiden paukuttelua "mersumiehenä". Varmaan laittavat puhelinluotteloonkin lisäyksen :D.

        Ja sille pahimmista kusipäistä, ajan todellakin kolmatta kesää Agion uusiorenkailla ihan normaali ajoa ja ovat selvästi paremmat kuin esim aiemmin Nokian, Dunlopit tai Pirellit. Ketään ei kiinnosta, vaikka ajaisit tunnissa slickseiksi omasi, ajaisit samanlailla koivuun kuin männä viikonloppuna kakarat, kerrankin tuottaisit muille iloa, asshole! Jos tää ääliö ei edes tiedä Agionista ja rengastesteistä, mitä helvetin virkaa tollasilla paskaväittämillä, varsinkaan tolla asenteella.

        Jotkut sairaat täällä uhkasivat suurinpiirtein pahoinpitelyllä, jos tunnistaa minut jossain ja yks odottelee Korson grillillä pesismailan kanssa. Hehheh, voi tulla urpolla aika hiukka pitkäks, ei ole edes harkinnassa moinen slummi. Ja jos tarve vaatii, se on yks puhelinsoitto ja uhkailijoiden osoite on poliisilla ja sit vasta pippalot alkaa. On se ny saatana, kun ei kestetä jotain tiettyä merkkiä, vaan mennään noin alas, elämä alkaa olla jo aika hukassa ja napanöyhtä tutumpaa kuin esim. perhe ja ystävät.

        Ja rellumiehille terveisiä, vuoden 2000 Meganessa ei ole yhtään sen kummemmin varusteita, varsinkaan oleellisia ja ajettavuudesta voidaan olla vaikka kenen mieltä tahansa, sitä ei voi edes mitata arvoina suoraan, koska kaikki vaikuttaa kaikkeen ja sama asia tarkoittaa toiselle ihan muuta jne.

        Tälle työpaikalle vakoilleelle kannataa kertoa sille likalle, että jousia ja iskareita voi testata ja okei, jos rellussa on osa paremmin rakennettu, että autolla voi vielä ajaa, hyvä niin, ei se tee siitä silti parempaa ajettavaa ehjänä. Ei ne jouset ja iskarit muutenkaan ihan tosta vaan hajoa, takana ajoa satoja tuhansia, eikä kertaakaan, autoa kannattais vähän huoltaa ja tutkituttaa. Aika heppoinen myyntiargumentti, että tällä autolla voitte vielä ajaa jousi poikki, Nissanilla soitto seis:D, varmaan as hetken miettis ja vaihtais kauppaa. Onko rikkoontuntu tuulilasi jokin vika? Herätys!!! Yksikään valmistaja ei tee sitä itse, vaan alihankkijalta. Ja kuka helvetti käskee ajamaan toisen puskurissa, (siitä ne useimmat kiveniskut keulallakin, jos joku ihmettelee)? Ja jos mihin tahansa lasiin tulee paha särö tai hiushalkeama, täyspäinen laittaa sen väh. niin, ettei lähde leviämään. Noin tampiolla nuorella parilla kannattais olla vain seutulippu, niin vältyttäis monelta turhalta huollolta ja korjaukselta.

        En tosiaankaan ole merkkiuskollinen, meillä on ollut eurooppalaisia ja japseja ja jälkimmäiset ovat pitäneet laatunsa joka kerta. Kummallista, kun täällä ne ovat täällä niin tehottomia paskoja riisikuppeja. No, eläkööt siinä uskossa ihan rauhassa, olkaa rauhassa, en edes harkitse meneväni vetämään lättyyn jotain rellu-kuskia tms. HALOO...autoja nää vaan on ja paikasta A...B.
        Jos jotain lohduttaa, voin vannoa, että seuraava autoni ei tule olemaan mikään nyk. Nissaneista Qashqai, Note tai ihan takuulla ei ämpäriruma Tiida.

        Ja lopuksi, ennustajat ja muut selvännäkijät, te ette tiedä minusta ja elämästäni yhtään mitään, varsinkaan töistäni, tuloistani, perhesuhteistani ja asumisesta jne. Joka ikinen arvaus mennyt ihan perseelleen, joten teidän on keksittävä jokin muu ammatti itsellenne kuin nettisalapoliisi. Valitan, teidän täytyy vain keskittyä omaan elämäänne ja yrittää löytää siitä edes jotain valon pilkahdusta ja yrittäisitte edes teeskentelemällä tuottaa iloa muiden elämään. Nykyiset taitonne rivät tosiaankaan vakuuta ketään täällä. Kiitos sille Renault-miehelle, että alussa oli vielä kunnon debattia, vaikka olimme aika eri mieltä, mutta hyvä niin. Sen sijaan 90% täällä provoa suoltaneille laitan ytimekkäät terveiset: Kyselkää aivokirurgia mahdollisuuksistanne, en odottanutkaan parempaa tuotosta, jos kapasiteetista valtaosa on paskan velloma.
        Jatkossa en vastanne enää tänne, kaikki on ainakin toistaiseksi sanottu, hyvä jos tulen lukemaan jatkoja. Nytkin oli viikkoja taukoa ja mitään en missannut. Voikaa hyvin nk. normaalit täyspäiset ihmiset, niin minäkin teen onnellisena.

        Jos verrataan vm. 2000 Renault Meganea ja vm. 2000 Nissan Almeraa, huomataan että...

        2000 Megane sai NCAP:n kolarikokeessa 4 tähteä kun 2000 Almera sai vain 2... Voit käydä katsomassa miten oma autosi pärjäsi - linkki löytyy esimerkiksi täältä

        http://www.renault-safety.com/fi/

        2000 Meganessa on ilmastointi, 2000 Almerassa sitä ei ole.

        2000 Meganessa on kauko-ohjaimella toimiva keskuslukko, 7-toimintoinen ajotietokone, ABS-jarrut, BAS-hätäjarruassistentti, neljä airbägiä, hyvät ajo-ominaisuudet ja käytännössä ruostumaton kori, sekä ihan siedettävä muotoilu. 2000 Almerassa puolestaan... onko mitään näistä?

        Muotoilu on makuasia, mutta mielestäni Nissan Note on kyllä kivemman näköinen kuin vastaava Renault Modus.


      • ajomiehen kommentit
        nimimerkki-Erkki kirjoitti:

        Jos verrataan vm. 2000 Renault Meganea ja vm. 2000 Nissan Almeraa, huomataan että...

        2000 Megane sai NCAP:n kolarikokeessa 4 tähteä kun 2000 Almera sai vain 2... Voit käydä katsomassa miten oma autosi pärjäsi - linkki löytyy esimerkiksi täältä

        http://www.renault-safety.com/fi/

        2000 Meganessa on ilmastointi, 2000 Almerassa sitä ei ole.

        2000 Meganessa on kauko-ohjaimella toimiva keskuslukko, 7-toimintoinen ajotietokone, ABS-jarrut, BAS-hätäjarruassistentti, neljä airbägiä, hyvät ajo-ominaisuudet ja käytännössä ruostumaton kori, sekä ihan siedettävä muotoilu. 2000 Almerassa puolestaan... onko mitään näistä?

        Muotoilu on makuasia, mutta mielestäni Nissan Note on kyllä kivemman näköinen kuin vastaava Renault Modus.

        No niin, piti kurkata, mitä pusipusi on vuodattanut. Seuraavassa ajatusten Tonavan tekstiä:

        Ajomies: Kuvittelet olevas varmaan kovakin automies nimim perusteella? Ei kiinnosta edes arvailla, millä merkillä ajat? EVVK!!! Vois vaikka lyödä vetoa, että oli joku youtuben klipeissä. Mä arvasin!!!! Voi voi, mä tiedän, muakin on vituttanut, kun automerkkiäni on haukuttu kuin yleistä riistaa ja suurin osa täysin aiheetta. No, nyt tiedät, ettei oma katiska olekaan se pilvilinnojen liitäjätär. Totuus tekee aina kipeintä ja sen kiertää millä vaan paskanjauhamisella ja muihin huomionkiinnittämisellä. Nyt vain rimpuilet katiskassa, mut oot pahasti myöhässä.

        Voisit vetää ittes helvettiin täältä, kun asiaa ei ole paskatikunkaan vertaa. Laita pääsi kiikkusnarusta ja hyppää jakkaralta. Noin epäuskottavaa dorkaa ei oo oikeasti, mitä esität.
        Sulla on elämää todella tylsää jos Allu on tylsäke. Hankkisit edes elämän ja pysyisit poissa itseäsi fiksumpien seurasta. Kusipään on ihan mahdoton skarpata loputtomiin, pelkän nimim. varassa asiantuntijaksi verhoutuneena ei KOVASTI, heheheheheheh, vakuuta. Mäkin voisin olla Nissan Stunt Test Driver Specialist, mut jätän sut nyt yksin hiekkalaatikolle. Säät oot äijä niin loppu ja pohjalla, että paskanjauhanta on ainoa hyveesi. Painu ny vittuun täältä ihan oikeasti!!!!!!!

        Lainaus päättyy.

        En ymmärrä, miten Sinun nimimerkkisi eroaa omastani. Jos minulla on ajomies ja Sinulla sipsipussi, niin ne ovat molemmat tasan yhtä hepreaa kaikille. Kuka niistä meitä kumpaakaan tunnistaa? Se, mitä tuohon kirjoitat, osoittaa hyvin sen Sinun "fiksumman" seuran, mitä täällä palstalla olet tarjoillut jo jonkin aikaa. Tekstisi vain kertoo, ettei Sinulla ole resursseja kirjoittaa muuta kuin alatyylistä juttua, et vain ole se terävin kynä penaalissa... Ja mitä Almeraan tulee, niin sen tylsyys ei ole minun vaivani, Sinähän se sillä ilmeisesti kuljet?
        Hauskaa oli se, että kun joku ottaa listan verran faktaa esiin, niin siitä ei mikään pidä paikkaansa. Jos Sinä olet kuunnellut konepellin alla tarkkaavaisena ja "ei kuulunut mitään outoa", niin otos on vielä kovin pieni. Sillä tiedolla ei vielä kumota suuresta automäärästä kerättyä vikalistaa ja sen oikeellisuutta.
        Mitä noihin Sun linkkeihin tulee, niin et kai kuvittele, että olisin hukannut aikaani niihin? Olen tietoinen oman ajokkini puutteista ja eduista. Samoin mitä termiin ajomies tulee, niin ajan ammatikseni ja näen niitä Almera-tuhnuja TIELLÄ päivittäin. Maailmankaikkeuden ankeinta liikkumista AUTOjen seassa. Syvin osanottoni Sinulle, toivottavasti saisit joskus vielä elämän. Toivon oikeasti sitä.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1796
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      1564
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1387
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe