Kummitustaloja, -paikkoja yms???

waltteri85

Pyytäisin teiltä apua hyvät ihmiset.

Haluaisin tietää, onko Kajaanissa tai lähialueilla mitään paikkoja tai alueita joista olette kuulleet, että siellä kummittelisi? Olen aikuinen ja minua kiinnostavat tällaiset asiat, joten odotan asiallisia vastauksia. Kavereiltani olen kysellyt, mutta ei oikein kukaan osaa sanoa. Olisi hienoa, jos löytyisi ihan oikea kummitustalo jostain.

- Mika :)

79

10296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • musta vesi

      minä en usko kummituksiin, mitä kummitukset ylipäätään ovat. enkä edes ole kuullut että täällä jossain kummittelisi.
      mutta johonkin yliluonnolliseen uskon. viimeinen pyörteen tilan asukas tapettiin viereiseen metsään.
      päivälläkin siellä voi aistia jotain epämiellyttävää ja myöhään illalla pimeän jo laskeuduttua tuntee selvästi,
      että siellä on tapahtunut jotain pahaa. pieni metsikkö on luotaantyöntävä eikä viestitä millään tavalla sanomaa: tule ja tutustu minuun.
      luulen, että tämä murhattu kulkee alueella iltaisin, liikenteen ja ihmisten hälyn tauottua, ei välttämättä ihmisen muodossa. hän ei halua kenellekään mitään pahaa, mutta hän ei ole tyytyväinen.

      • waltteri85

        Kiitos tiedosta. Mistä olet kuullut että viimeinen pyörteen tilan asukas olisi tapettu? Kävin tässä vasta siinä pyörteen tilalla ja siellä pikku metsikossa haahuilin kun piti kukkia ettiä (kuulostaa oudolta mut pitkä juttu). En itse havainnut siellä mitään mut ei ollut samanlainen fiilis kuin vaikka oman mökin lähistöllä olevissa metsiköissä. Aavemainen sanoisinko...

        Mutta kiitos tästä tiedosta, täytyy joku päivä (krhm siis yö) käydä tarkastaa ko. paikka :)


      • musta vesi
        waltteri85 kirjoitti:

        Kiitos tiedosta. Mistä olet kuullut että viimeinen pyörteen tilan asukas olisi tapettu? Kävin tässä vasta siinä pyörteen tilalla ja siellä pikku metsikossa haahuilin kun piti kukkia ettiä (kuulostaa oudolta mut pitkä juttu). En itse havainnut siellä mitään mut ei ollut samanlainen fiilis kuin vaikka oman mökin lähistöllä olevissa metsiköissä. Aavemainen sanoisinko...

        Mutta kiitos tästä tiedosta, täytyy joku päivä (krhm siis yö) käydä tarkastaa ko. paikka :)

        siitä oli silloin lehdessäkin, samoin annetusta tuomiosta. toisaalta asianosaisia on vielä elossa, samoin
        omaisia kuin myös kanavaan hukkuneiden omaisia. enpä tiedä onko sittenkään loppujen lopuksi
        näistä asioista viisasta keskustelupalstalla kirjoittaa.


      • Minäpä minä..

        "tunteesi", jos olisit vasta muuttanut paikkakunnalle, etkä tietäisi historiasta yhtään mitään? Ehkäpä nauttisit luonnosta sellaisena, kuin se seesteisenä syyspäivänä vain voi olla...


      • HanskiJoke
        waltteri85 kirjoitti:

        Kiitos tiedosta. Mistä olet kuullut että viimeinen pyörteen tilan asukas olisi tapettu? Kävin tässä vasta siinä pyörteen tilalla ja siellä pikku metsikossa haahuilin kun piti kukkia ettiä (kuulostaa oudolta mut pitkä juttu). En itse havainnut siellä mitään mut ei ollut samanlainen fiilis kuin vaikka oman mökin lähistöllä olevissa metsiköissä. Aavemainen sanoisinko...

        Mutta kiitos tästä tiedosta, täytyy joku päivä (krhm siis yö) käydä tarkastaa ko. paikka :)

        Se, joka tappoi Pyörteen tilan viimeisen asukkaan, kuoli muutama vuosi sitten, alle 50-vuotiaana. Hänen lapsuudenkotinsa sijaitsi siinä aivan lähellä.


      • jännääääääääääääääää

        Höpönlöpön,höpönlöpön,höpönlöpön!!!!


      • Laatikaisen Pyörre
        HanskiJoke kirjoitti:

        Se, joka tappoi Pyörteen tilan viimeisen asukkaan, kuoli muutama vuosi sitten, alle 50-vuotiaana. Hänen lapsuudenkotinsa sijaitsi siinä aivan lähellä.

        Laatikainen osti viinat tappajalleen aikoinaan.


    • esko-iivari

      Ensimmäisenä tuli mieleen tämä legendaarinen "wanha mylly". Sijaitsee siis tuolla nakertajan suunnalla, vähän syrjemmässä soratien varrella, aika lähellä upm:mmän tehdasta.
      Itsekkin olen kyseisessä paikassa vastikään käynyt. Yläkerrassa lattiasta löytyy komea pentagrammi sekä hirttosilmukka. Alakerrassa taasen eräässä nurkkahuoneessa on aika runsaat määrät verta, tosin epäilisin että sekin on melko vanhaa. Mutta aavemmainen paikka, yleensä laudoitettu ihan umpeen mutta sorkkaraudan ja taskulampun kanssa pärjää vallan mainiosti =) suosittelen ottamaan myös jonkun kaverin mukaan.

      • Höpö Höpö

        Sekö ponttoonisillan lähellä oleva tiilirakennus? Jo pari kolme vuotta sitten ulkopuolella luki että Sisään vaan ei pelota yhtään. Se on kyllä niin hyvin kiinni, ei kovin helpolla mennä. Joskus olen käynyt sisälläkin, ei siellä kyllä mitään ollut. Jotain romua.

        Muistaakseni se on ollut olut tehdas aikoinaan. Kovin on vähissä, pelottavat paikat Kajaanissa. Jokin kauhuelokuva aikoinaan.


      • 5+9

      • Muovilapikas
        5+9 kirjoitti:

        Tarkoitat ilmeisesti ensilän myllyä. Tässä on kuvia sieltä. Vaikuttaa vaaralliselta pimeällä liikkumisen suhteen. Siellä voi murtaa nilkkansa.http://kniexp.org/suvantola_mylly/mylly.htm

        on varmaan tuttu sivusto? Mielestäni aivan loistavia kuvia.
        http://www.jornmark.se/places.aspx
        Jan Jörnmarkilta on tullut jo kaksi kirjaa hylätyistä rakennuksista. Jos rappioromantiikka kiehtoo, suosittelen!


      • Diavol

        Mitä minä olen kuullut että siellä on mukamasten saatananpalvojia mutta juttuunhan en usko ennen kuin näen (: joten kavereiden kanssa meinattiin mennä täydenkuun aikaan katsomaan paikka läpikotoisin taskulampun kanssa...


      • Suvantola

        Olen kuullut että sinne suvantolan myllyyn oisi joskus kauan sitten pikku poika mennyt ja tipahtanut siiloon. Hänen kuoleman äänet voi kuulla öisin.


    • haamu22

      Kun viimeinen koiran ulkoiluttaja ja viimeinen satunnainen lenkkeilijä ovat kulkeneet Pyörteen tilan läpi on jäniksen vuoro. Ja kun jänis on syönyt kylläksensä ja mennyt maate, kulkee metsästä polkua pitkin laiha, pitkä hahmo väljissä vaatteissa, housun lahkeet ja pitkän takin liepeet tuulessa lepattaen.
      On jälleen yö, pimeä, tuulinen, lohduton.
      Hahmo vaeltaa pihan läpi tietä pitkin sinne, missä ennen oli perunapelto, se katselee nurmettunutta aluetta ja kääntyy takaisin, ohittaa palaneen ladon jäännökset ja jatkaa matkaansa ohi uuden kasvimaan ja kulkee kohti rantaa.
      Rannassa öinen vaeltaja tarkastelee kotaa ja astelee sitten laiturille, vesi loiskahtaa kevyesti, kun jalat tavoittavat puisen pinnan.

      Laiturilla kirkkoveneen vieressä istuu kasaan painunut, murtunut, öinen aave tuijottaen synkkää vettä pitkän tovin.
      Aamun sarastaessa se viimein nousee ja palaa pihaan katsellen oudoin, kimaltavin silmin rakasta kotitaloaan, kivijalkaista navettaa ja muita rakennuksia,
      muistellen elämäänsä, onnen, ilon ja surun hetkiä ja sitten pää painuksissa se vaeltaa takaisin metsään häviten lopulta näkyvistä ia palatakseen taas seuraavina öinä.

      • haamu22

        Toisinaan öisin, puolenyön jälkeen, voit kuulla tilaa halkovasta kanavasta loiskintaa, aivan kuin joku uisi siellä. Mitään ei kuitenkaan näy.
        Mutta viimeinen Pyörteen tilan asukas, joka yhäkin öisin vaeltaa pihapiirissään, tietää saavansa seuraa.
        Haamu istuu laiturilla ja odottaa. Öisen mustasta vedestä nousee rannalle käsi kädessä kaksi hahmoa tummissa vaatteissaan, toinen on vielä lapsi, toinen jo aikuinen.
        Yhdessä nämä kolme istuvat laiturilla tai pelaavat palloa heinikkoisella niityllä. Joskus ohikulkija, joka palaa öiseltä reissultaan, saattaa kuulla lapsen kirkasta naurua.
        Kuolleet ottavat toisinaan eläimen muodon liikkuessaan edemmäksi tutusta ympäristöstään.
        Voimme vain arvailla mitä nämä kolme joen varrella vaeltanutta metsäkaurista olivatkaan.


      • kalapäivillä käynyt

        minun kotsanope asuu pyörteen tilalla -.-


    • zezekärpänen

      joskus kummitusjuna, miessä lie nykyään?

      • ..utelias

        Minä en ole kummitusjunasta kuullutkaan, ajeliko se öisin ilman ohjaajaa lastattuna luurangoilla?


    • minäpä minä

      tiedä, mutta jos suomussalmen tulijärvelle uskallat yöllä mennä, niin siellä alkaa tapahtumaan...

    • 6+1(helppo)

      Pimeinä syysöinä mikä tahansa autio paikka voi saada ihmisten mielikuvituksen liikkeelle.

    • Minäpä minä.

      alkkoholin vaikutuksen alaisena, niin sen jälkeen pelkäät jo omaa varjoasi ja näet ja kuulet kummallisuuksia... Sillä on jopa tieteellinen nimi: "Delirium tremens".......

      • opopop

        Paltaniemeltä on paljon kaikenmoisia juttuja.


    • 3+2

      Eipä taida Kajaanissa olla kovinkaan monta kummitusta tai kummituksiin uskovaa.

    • 3+11

      Subtv:n nettisivuilla on nähtävänä jakso paranormaaleista lapsista, jotka näkevät henkiä.
      Tällaista pitää helposti hölynpölynä, mutta mitä jos se onkin totta? Tasapaksut kainuulaiset saavat olla tyytyväisiä, ettei heillä ole mitään kosketusta henkimaailmaan eikä kummituksiin. Ja jos henget täällä liikkuvatkin niin niitä ehkä pidetään vain usvana tai pölynä.

      • waltteri85

        Tiedän noista ohjelmista ja olen kaikenlaisia ohjelmia katsonutkin ja muutenkin kiinnostaa monenlaiset asiat mitkä "normaaleille" ihmisille on huuhaata ;)... Mutta ei oteta kantaa siihen mikä on normaali ihminen ja mikä ei. Jokaisella on omat kiinnostuksen kohteensa ja harrastuksensa, joita tulee mielestäni kunnioittaa.

        Mutta mutta... Ei näytä montaa paikkaa kajaanissa olevan missä kummittelisi.. Entäs lähialueilla? Onko tietoa?

        Tai mitään muuta outoa mitä olette ihmiset nähneet/kuulleet täällä päin? :)


      • Anakonda pate
        waltteri85 kirjoitti:

        Tiedän noista ohjelmista ja olen kaikenlaisia ohjelmia katsonutkin ja muutenkin kiinnostaa monenlaiset asiat mitkä "normaaleille" ihmisille on huuhaata ;)... Mutta ei oteta kantaa siihen mikä on normaali ihminen ja mikä ei. Jokaisella on omat kiinnostuksen kohteensa ja harrastuksensa, joita tulee mielestäni kunnioittaa.

        Mutta mutta... Ei näytä montaa paikkaa kajaanissa olevan missä kummittelisi.. Entäs lähialueilla? Onko tietoa?

        Tai mitään muuta outoa mitä olette ihmiset nähneet/kuulleet täällä päin? :)

        vastaan mörkö, mutta onneksi sain eksytettyä sen Pitkässä Tanelissa! HUH


      • miksipä ei?
        Anakonda pate kirjoitti:

        vastaan mörkö, mutta onneksi sain eksytettyä sen Pitkässä Tanelissa! HUH

        Esim. Englannissa on linnoja, joissa väitetään kummittelevan. Niihin houkutellaan turisteja yöpymään ja sitten keskiyöllä siellä voi nähdä kummituksen vaeltavan ja kuulla sen kolistelevan. Eli sinne on palkattu henkilö esittämään kummitusta.
        Kajaaniinkin luultavasti saataisiin enemmän turisteja, jos pystyttäisiin jonkinlaisilla todisteilla esittämään, että joku menneisyyden kuuluisuus kummittelee täällä. Tämä aave, voisi sitten silloin tällöin vilahtaa kauppakadulla, linnanraunioilla, miksei Prismassakin.

        Tällä en tarkoita, etteikö oikeitakin henkiolentoja olisi, onhan niitä, mutta vain harvat saavat niihin yhteyden.


      • kuullut monesti
        Anakonda pate kirjoitti:

        vastaan mörkö, mutta onneksi sain eksytettyä sen Pitkässä Tanelissa! HUH

        Pitkässä Tanelissa on varsinki lauantaiaamuna paljon kummituksia ,josta kuuluu monenlaista ääntä ,semmoista örinää ja yökkäystä ulos asti.Kuullut ja nähnyt,kun kävelyllä käy lauantaisin.


      • Kaljumies
        kuullut monesti kirjoitti:

        Pitkässä Tanelissa on varsinki lauantaiaamuna paljon kummituksia ,josta kuuluu monenlaista ääntä ,semmoista örinää ja yökkäystä ulos asti.Kuullut ja nähnyt,kun kävelyllä käy lauantaisin.

        Haahaahaaa naurattaa pitkässätanelissa kuuluu yöl Yööö!


    • Hyi Kau Histus

      Yön pimetessä Huuhkajavaaran ja Oksatien suunnalla vaeltaa päättömiä hahmoja merkkivaatteissaan.

      • HUguGUGU

        Käykää illalla tuolla ensilän myllyllä. Siellä on parina iltana näkynyt valoa..


      • valonappula
        HUguGUGU kirjoitti:

        Käykää illalla tuolla ensilän myllyllä. Siellä on parina iltana näkynyt valoa..

        tuskinpa ainakaan kummitukset valoja sysyttelevät. :D


      • mie vaan

        siellähän niitä merkkarivaatteisia immeisiä vaeltaa ; -) kantsii näin "kaupunkilaisen" kannalta kiertää ympyrää, jos ei haluu frendejä ;-)


      • redcat87
        mie vaan kirjoitti:

        siellähän niitä merkkarivaatteisia immeisiä vaeltaa ; -) kantsii näin "kaupunkilaisen" kannalta kiertää ympyrää, jos ei haluu frendejä ;-)

        Kävin eilen paltaniemellä siinä maitolaiturilla. siinä alkoi kuulua ääniä, niinkuin joku olisi kävellyt lunta vasten, ja vauhti alkoi vaan kovenemaan.. Ja sitten kuului sellasta outoa muminaa.. :o Ja siinä yhessä kohdassa alkoi vaan heilua puun oksa.. aivan maitolaiturin yläpuolella.. tyyni ilma oli.. mutta jotakin siinä täytyi tapahtua..

        Onko kellään muilla kokemuksia/käynyt samalla tavalla?


      • aukusti peloton

        juupa juu ja lentää edelleen.


      • redcat87

        joo ei tarvii piilo vittuilla? :D


      • jännääääääääääääääää
        redcat87 kirjoitti:

        joo ei tarvii piilo vittuilla? :D

        niin ja lehmätkin lentää ja kissat nauraa ja ovet laulaa!!


    • -

      itse uskon kummituksiin tms. kannattaa käydä katsomassa vanha nakertajankoulu kokonaan kellarista ullakolle saakka, tosin kellarissa ei näe mitään ilman taskulamppua.

      • pelästynyt

        Pitkässä Tanelissa kummittelee varsinki lauantaisin,kannttaa pysyä kaukana siitä laitoksesta, huu kuulu ja hirveä rykiminen.


    • ossiiiii

      Mylly on ainaki omasta mielestä semmone paikka että huh.. kerran oli aikomus mennä pienellä porukalla, mutta siihe se sitte tyssäs ku oli lauotettu umpeen ja ei ollu mitään millä mennä läpi... va jooo kerra illalla olin menossa siitä bonttooni sillan kautta nakertajaan päin, varmaan moni tietää mitenkä nyt tarkotan. Kumminki sitte kävi mielessä että vilkasispa vähä myllyä nii käännyin sillalta vasemmalle ja kattelin siitä pellolta vähä aikaa ja sitte ku tarkemmi katto nii joku ihmee punanen valo näky ikkuna lautojen välistä ja sitte minä lähin kyselemättä sinne minne olin menossaki :D va suosittelen siellä käyntiä jos jännitys kiinnostaa... myös karangan tanssi lavasta puhutaan paljon ja petäisenniskassa mikä nyt onkaan joku vanha teurastamo tjsp...

      • anon

        Petäisenniskan vanha teurastamo on pihalla olevista autoista päätellen varikko tai varastokäytössä. Vartija/poliisi ei välttämättä tykkää hyvää, jos sinne menee tonkimaan.


    • aveeeee

      Huh meillä ainaki kummittelee pöydän toisella puolela joka aamu.

      • hahhahhahahahahahahh

        Tulkaapa kontiomäkeen erään joen erälle koskelle Juhannusyönä. Varmasti pelästytte. MInä olen ainakin siellä. Tule jos uskallat. HAHHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH


    • waltteri85_

      Kiitos tähän saaduista vastauksista, postatkaa vain lisää jos tulee mieleen jotain.

      Aina kuitenkin löytyy apinoita jotka alkavat postaamaan eri asioita kuin sitä mitä alunperin kysyttiin. Opetelkaas kuulkaa netikettiä.

      Peace :)

    • housutkintuiissa

      Kansanpirtillä etsii nuori kaunis nainen yöllä pikkuhousuja. Aaveen nähneet vakuuttavan tytön olevan hyvin ahdistunut.
      Kansanpirtin toimistopäässä etsii entinen palomestari kadonnutta punapääomaa.
      Kummankin aaveen tehtävä on ikuinen.

    • Kajjaa

      Tässä olis nyt ainakin 5 paikkaa Kajaanissa, jossa voisi kummitella. Eikä nyt ole kysymys mistään Ension "museo" myllystä.

      1. Kajaaninlinna. (Vankityrmä)
      2. Vimpelin ulkoilualue. (pari vuotta sitten sinne kuoli joku marjastaja)hyppyririnteiden vierellä on myös hylätty rakennus, jonne pääsee nykyään sisään)
      3. kuluntalahden autiotalo (olen kuullut kavereiltani, että siellä olisi hylätty talo, jossa kummittelee)
      4. sairaalan patologinen osasto kajaanissa (ilmiselvä kummittelupaikka)
      5. Ponttooninsillan takainen vanha hautausmaa (hyvin vanha hautausmaa, jota on käytetty jo 1800 luvulta lähtien. Kolkko paikka varsinkin yöllä)

    • efbdsce

      Kokeilkaa ravintola jussilaa

    • Meedio
    • :SSSS

      eilen kun kävin kaverin kanssa myllyllä sieltä yläkerrasta tuli 3 mustaan pukeutunutta miestä jahtaamaaan meitä niin lähddettiin karkuun en todellakaaan suosittele menemään myllylle yöllä kun siellä on saatanan palvojia!!!

    • Kajjaa

      Sillä Myllyllä ei ole saatananpalvojia, mutta tuskin monetkaan tietävät sitä että
      sen myllyn lähellä on myös toinen vielä isompi rakennus, joka on hylätty. Sen löytää, jos lähtee myllyltä lyhintä reittiä Nakerajaan päin. Rakennus sijaitsee tien oikealla puolella lähellä Paltaniemeen vievän tien ja myllylle vievän tien välistä risteystä. Tämä rakennus on 4 kerroksinen ja siihen kuuluu ulkorakennuksia. Puuosat sisällä ovat aivan varmasti lahoja ja sen takia rakennus on vaarallinen.
      Kävin siellä kesällä, mutta en mennyt sisälle vaaran takia.

      Kuitenkin jos pitäisi sanoa yksikin "mahdollinen" kummitustalo Kajaanista niin tämä talo on ehdottomasti sellainen. Pimeässä tämä vanha ja hylätty 4 kerroksinen tiilitalo on ehdottomasti kolkko ja vaarallinen paikka.

      Ai niin ja tätä rakennusta ei löydy Kajaanin kaupunkieksploraation http://kniexp.org/ sivulta, joten antakaapa vinkkiä heillekin.

      • Kiinnostaakkfk

        VOisitko kertoa minkä tien varressa kyseinen talo on


    • nossu

      Tämä vanha mylly on karmiva, niin lähteltä kuin kaukaakin katsottuna. On se jännä, vaikka kuinka pelottaa niin silti pitää käydä lähempää katsomassa. On sitä ihminen hölmö. Tuosta toisesta rakennuksesta en tiennytkään? vai olisiko parempi olla tietämättä, ettei taas pidä mennä uteliaana ihmisenä katsomaan :)

      • Spooooooooooky

        No, tuo toinen talo kyllä onkin todellinen kummitustalo. Sitä kun ei näy missään. :D


    • nossu

      Harrastetaanko myllyllä vielä saatanan palvontaa? ilmeisesti joskus on ainakin. Tai sitten pennut on halunnu vähä leikkiä ja mennä kokeilee sinne tälläisiä hommia..

    • :SSSs

      Kaijjaa kyllä myllyllä harastetaan vielä saatanan palvontaa eilen kun kävin siellä siellä oli eluka raatoja spirtismi ympyrän keskellä ja tuoretta eläimen verta.
      Mutta kerro lisää siitä 4 keroksesta talosta onko se kajaanin lossin/korien agility radan lähellä.

    • :SSS
    • EIKKA KOSKENSALMI

      YLÄKAUPUNGIN VANHA HEINÄVINTTI ,EI SYYSILTOINA TOHTINUT MENNÄ. KOLKKO MESTA OLI. JOSKUS AIKOINAAN RUUMIIDEN SÄILYTYSPAIKKAEIKKA

    • jediihminen

      Joo en tiiä enempää ko mitä täällä on mainittu ja itekkin kokeile ettii kaikkee, mutta eka pitäs saada kaveri mukaan...

    • Nimimerkki KuMIKAmel

      heinisuolla aittaharjuntien pääsä on kummitustalo. siellä meinas tulla paskat housuu oli sen verra pelottava paikka

    • -w-w-

      yksi hyvä paikka on paltaniemen vanha hautasmaa pappilanniemessä.olen varma joku tarttui minuun kiinni hihasta sen muistomerkin luona.selvinpäin oltiin 3 kaverin kanssa oli elokuun lopussa vuonna 2011.jäätävä tunne.suosittelen käymään kun yöt pimenee.

    • Meedio

      Wanha terveyskeskus ja Sissilinna siellä niitä Aaveita on(eli pää teveyskeskuksen vieressä,punertava kivi rakennus) Terveydenhoito oppilaitoksella on käynyt pappi manaamassa! kun eräs oppilas hirtti itsensä sinne ja itki kuolemaansa jälkeen.joutui pappi manaamaan siellä henkeä pois.

    • Että tämmöstä

      Tämmöistä kerrotaan, että joskus olisi tk:n vainajien säilytyshuoneesta kauhea möyke kuulunut kun henkilökunta on tullut töihin. Katsottaessa ei sielta mitään ollut löytynyt. Oikeuslääketieteelliseen selittämättömän kuoleman takia lähtöä odottavan vainajan kellon oli joku henkilökuntaan kuuluva löytänyt sitten, jostain osaston lokeroista ja se oli vainajalle palautettu. Möyke oli loppunut siihen.

    • hoitaja79

      Kajaanin ammattikorkeakouluun on aikoinaan hirttäytynyt alimpaan kerrokseen joku hoitajaopiskelija. Monet jotka on jääneet iltaisin koululle ovat kertoneet kuulleensa ääniä, myös opettajat. Ja minä olen kuullut että pappi olisi käynyt useamman kerran siellä siunaamassa sitä alakertaa..
      Toinen missä kummittelee on Kaksin ns.potilastorni eli vanha puoli missä sijaitsee kaikki osastot ja sitten kellarikerros missä on patologinen osasto.

      • TomiK13

        Kaks:in kellarikerroksessa sijaitsee myös aikuisten akuutti psykiatrian osasto ;)


    • Huhua

      Olen kuullut kerrottavan, että Karolineburg:n vanha rouva kiikkuu edelleen kartanon keinustuolissa. Kartanon kunnostuksen aikoihin syttyi selittämättömiä tulipaloja siellä sun täällä kartanoa.

    • jukkajopo

      tietääkö kukaan sen takkarannan hylätyn talon? onko se enää siellä ja mikä tienviitta sinne vie? ja onko totta että sinne olisi hirttäytynyt joku? näin ainakin jostain luin.

    • KAO_asuntolat

      Kannattaa käydä KAO:n asuntolassa siellä niitä kummituksia riittää :(

    • suvantola1

      Käytiin joskus siellä suvantolan koululla kavereitten kans tahallaan ku oltiin kuultu että ku pihassa väläyttelee auton valoja niin alkaa tapahtuu jotain. Rupes sitten kuulumaan siitä piharakennuksesta jotain möykkää ja jotain ulinaa. niinku joku ois huutanu siellä. hirveetä pauketta. sitte lähettii äkkiä pois. alko häirihtee että mikä se oli nii mentiin sitten takasi että käyään kattomassa. nii oltii ajamassa pihaan nii siitä puskasta oli joku siirtäny vanhoja auton renkaita tien tukoksi. ei päästy pihaan. sitte lähettii sieltä pois eikä menty takasi. parin viikon päästä se koulu oliki sitten jo palanu... hyvö vaan että se palo, eipä tuu kiusausta mennä enää uudestaan sinne :)

    • pelottava paikka

      ensilän myllyllä on saatanan palvojia olen käyny siellä kavereiden kassa täyskuun aikaan ja kuului toisesta kerrokset että kolmannessa kerrroksess olisi joku tömistellyt ja sitten kun sinne meni niin ei kuulunut eikä näkisyt mitään ja sittenkun meni takas kakkoskerrokseen kuuluitaas tömistelyä kkarmiva paikka

    • orpakynni

      minä kävin siellä vankityrmässä paskalla, haju oli kyllä pelottava.

    • anynom

      Ensilän myllyssä kummitelee

    • KummitusLiftariko

      Oli se joku tienpätkä kajaanissa missä kuulema näkyy kummitus ku myöhään ajelee, en nyt muista missä tarkalleen, mut olikohan sokajärven tietä jonnekkin päin tuolta lohtajalta

      • Kummitupylpyrä

        Lohtajan ympyrä ajaminen on oikea kummitus reitti sillä siinä matkan varrella näette monen hampin ja runkkarin asunnot samalla kertaa..!


    • Paikkoja

      Itse tiedän nämä paikat missä muka kummittelee:

      1. Suvantolan Mylly. Tosiaan pikku poika pudonnut sinne siiloon ja kuollut. Hänen vaikerrusta voi kuulla öisin.

      2. Pappilanniemi. Sinne on kauan kauan kauan sitten kuulema haudattu noitia. Sinne jos yöllä menee,voi tuntea noitien raivon.

      3. Pappilanniemen maitolaituri. Tarina kertoo,että jos pysähdyt siihen autolla ja sammutat auton ja olet hiljaa vähän aikaa,alkaa tyynenäki säällä lähellä olevat puut heilua "tuulessa". Käynnistät auton ja lähet hiljaa ajamaan eteenpäin ja katsot taustapeiliin,näet tytön seisomassa laiturin kohdalla. Katsot uudelleen ja tyttö on sinun takapenkillä.

      4. Paltaniemen vanha siilo/mylly. Siellä on kuulema joskus joku kuollut ja nyt se kummittelee siellä.

      5. Entinen teurastamo. Kuulema teurastamon alakerrassa asuu kodittomat,mutta ainakin pelottava paikka minusta muutenkin.

      6. Karankalahden entinen tanssilava. Kammottava paikka.

    • Anonyymi

      kummituksia on kaikissa niis paikoissa jossa kohdeltu ihmisiä huonosti, eli edesmenneet huonosti kohdeltut tuleva kummittelemaan ja hakemaan hyvitystä sillälailla :)

    • Anonyymi

      Pekkala niminen talo Karankalahdessa.
      Olisi kerrottavaa.

    • Anonyymi

      Karankalahti pekkala niminen talo.
      Täällä ols tietoa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1565
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1404
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1295
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1176
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe