Lidlin moottorisaha

Saw from Oregon

http://www.lidl.fi/fi/home.nsf/pages/c.o.20090907.p.Moottorisaha

Sanokaapa asiantuntijat, mahtaako tuolla tehdä satunnaisessakaan käytössä mitään? Esim. harvoin mökkikäytössä. Mitä puutteita tuossa on verrattuna "kunnon" sahaan?

27

9844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwerasd

      Ensimmäisenä pistää silmään huono teho/painosuhde (1,9hv/5,4kg). Laatumerkeissä, esim. stihl ms260 3,5hv/4,8kg. Tuollahan nyt ei merkitystä ole satunnaisessa käytössä, sattui vain silmään.

      Puutteet on varmasti sellaiset kuin odottaa sopii, laite tuntuu lelulta käteen, heikompi kestävyys, varaosien saanti mahdollisesti huono.
      Terälaipan vaihtaisin 13 tuumaiseen, turhan iso tuollainen 16" laippa tuon tehoisessa. Jos en väärin tulkitse kuvaa niin tuossakin on kahvat jousien varassa, tahtovat katketa välillä. Jouset saa hitsattua takaisin, mutta tärinänvaimennushan kärsii joka hitsauksella. Eipä taida paljoa uudetkaan maksaa.
      Satunnaiseen käyttöön varmaan riittävä saha ja onhan siinä 2 vuoden takuu. Varaosat tosiaankin voi olla kiven alla.

      • Lähin Husg. myymälä

        Florabest = Partner = Poulan = McCulloch, kyllä varaosia saa aivan taatusti, netistä löytyy varaosanumerotkin, osa hyllytavaraa Husgvarna liikkeissä joka on Partnerin virallinen maahantuoja, myös Lidlillä on Suomessa huolto josta voi osia tilata, sahan mukana on thteystiedot.

        "Enhän minä mitään tiedä mutta muuten olen sitä mietä"


    • cunt-to-way

      Näkyy olevan Einhellin valmistama, jotenka osia saa varmasti. Sitga, Hurricane ym merkeillä myydään tuota samaa sahaa. Ihan ok peli, varmasti hintansa väärti. Kunhan käytät oikeaa pienkonebensaa ja teräöljyä sahassasi!

      • Hanki tietoa

        ...ei ole kyllä tuolla sahalla mitään tekemistä Einhellin kanssa. Eikä myöskään tuota sahamallia myydä Stigana ym.


      • batmanrydman
        Hanki tietoa kirjoitti:

        ...ei ole kyllä tuolla sahalla mitään tekemistä Einhellin kanssa. Eikä myöskään tuota sahamallia myydä Stigana ym.

        Ei ei ja ei. Helevetinmoinen laippa ja huonosti tehoa, painaa kuin ammattisaha.
        Saa sitä halvalla hyväkin. Sthil ms171,220€,12" laippa-eli tehoihin nähden sopiva.
        Tommosen sahan voisin korkeintaan ostaa ankkuriksi paattiin, mutta tokkopa toimisi taitaa olla 99% muovia,eli kelluishan se.


      • öljyterä

        Aivan tavallinen 98 bensa ja halvin 2-t öljy ja toimii loistavasti.

        "Oikea" teräoljy jota myydään kaupassa on puhdistettua jäteöljyä johon on lisätty sitkoainetta jotta pysyy paremmin terässä.


      • Hanki tietoa kirjoitti:

        ...ei ole kyllä tuolla sahalla mitään tekemistä Einhellin kanssa. Eikä myöskään tuota sahamallia myydä Stigana ym.

        Vai puppua..Kukahan ne Stigan sahat valmistaa...Onko jotain ensik'den tietoa vai vaan pelkk'' paskanjauhantaa.....


      • tareee
        Hanki tietoa kirjoitti:

        ...ei ole kyllä tuolla sahalla mitään tekemistä Einhellin kanssa. Eikä myöskään tuota sahamallia myydä Stigana ym.

        Ostin kyseisen sahan heinäkuussa Lidl:istä 28.7.2013 ja sahassa lukee einhelll, en tiiä onko sitten mitään tekemistä einhellin kanssa vai eikö mutta samapa tuo kuitenkin lukee käynnistinlaitteessa Einhell.


      • pöre35
        Hanki tietoa kirjoitti:

        ...ei ole kyllä tuolla sahalla mitään tekemistä Einhellin kanssa. Eikä myöskään tuota sahamallia myydä Stigana ym.

        Minulla on Lidl raivuri ja käynnistys laitteessa lukee Einhell


    • justihi

      onkohan teistä kukaan koskaan ees käyny metsässä? epäilen :D taitaa kaikki olla kaupungista jotka täällä viisastelee.. hahaha

    • Olliiiii

      Tämä "justihi" yllä on oiva esimerkki siitä miksi Ruotsi on meitä edellä vähän kaikessa. Siellä osataan suhtautua asiallisesti asiallisiin kysymyksiin.

      Ei ole esim. firman tuotekehityksen aivoriihessä mukana sellaista joukkoa "ei se toimi" -miehiä kuin on Suomessa. Ja on rohkeutta uusiin asioihin toisin kuin monesti meillä.

    • Pankakoski

      Lidl moottorisahat ja raivaussahat yms. polttomoottori härvelit ovat parempia ja kestävämpiä kuin minkään merkin ns.muovirunkoiset moottorit eli joissa on petilaakerit muovirungossa kiinni (esim. moottorisahat joissa on öljysäiliö muovirungossa nääs!!!!) Itsellä on Lidl Moottorisaja ja Raivaussaha vituttaa kun niitä ei saa rikki sitten millään:) :)

      • tareeee

        Jep. olen samaa mieltä kanssasi, olen sahannut Lidl moottorisahalla 8v joka vuosi 13- 15 kuutiota pulttopuita ja pelaa vieläkin tosin alkaa olla hieman hiipumaan päin. Mutta edellinen oli Stihl muovirunkoinen joka kesti 1v rössiin sahata, suli rungosta laakerit irti kun loppui bensa kesken sahuun ja kun kuuma saha sammui teki tehtävänsä :( :(


    • Lidl4

      Lidlin sähkömoottorisahat ovat olleet meillä kovassa käytössä. Suosittelen lämpimästi.

      • bncmxmmcncc

        Tuollaisella tuli tänään metsässä sahattua, kun polttomoottoriketjusaha on huollossa. Vähänkö tunsi itsensä typeräksi raahatessaan metsään sähköketjusahaa ja aggregaattia :)
        Mutta hyvä saha, ei siinä mitään!


      • looraonbest

        Tuossa just kaadoin litkun froorabest sähkösahalla paksun (n 50cm) koivun ja hyvin pelas ja jaksoi kun painoin laipan kären kylkeen ja pyöritin. Vähän kankea johdon takia karsimiseen. Muuten hyvä ostos.


      • looraonbest

        Tuossa just kaadoin litkun froorabest sähkösahalla paksun (n 50cm) koivun ja hyvin pelas ja jaksoi kun painoin laipan kären kylkeen ja pyöritin. Vähän kankea johdon takia karsimiseen. Muuten hyvä ostos.


      • looraonbest

        Tuossa just kaadoin litkun froorabest sähkösahalla paksun (n 50cm) koivun ja hyvin pelas ja jaksoi kun painoin laipan kären kylkeen ja pyöritin. Vähän kankea johdon takia karsimiseen. Muuten hyvä ostos.


    • ahti4

      Kaveri osti 2005 Flora Best moottorisahan Lidl:istä, sahasi sillä yhden talven puut 15 kuutiota. Sitten vuoden päästä osti varalle toisen Kun tuli taas myyntiin 69€ hintaan no nyt 2014 sahaa vieläkin sillä ensimmäisellä tosin taisi sanoa että pitää ottaa käyttöön se uusi lun alkaa olla väljä losa. Mielestäni noilla sahaa puuta, eikä laatua kannata edes miettiä!!!

    • vanhassasahaparempi

      Olen saita ja persaukinen ihminen joka tarvitsee sahaa vain satunnaisesti.

      Lainasin joskus maanviljelijäsukulaiselta Husqvarnan sahaa, olisko se ollut jo silloin kymmenvuotias. Ostin sen, ja sukulainen meni ja osti uuden. Satasen jouduin maksamaan. Pelannut nyt kymmenkunta vuotta. Vielä on löytynyt osia ilman eri tilaamista, jokaisesta moottorisahoja myyvästä kaupasta. Ne sanoo että löytyy vielä pitkään, kaksikymmenvuotinen saha. Se on tuollainen keskikokoinen puoliammattilaismalli.

      Siksi suosittelen hyvää käytettyä tuon liiterin korppusahan sijaaan.

      • öre11

        Miten tämä liittyy Lidl moottorisahaan?


    • asdf234sdf

      täällä on joku joka on joko hullu tai sitten botti tai sitten suomi24 palkollinen joka melkein joka palstalla kirjoittelee vähän asiaan päin ja sitten siitä poispäin ihan muualle.

    • Woldemar12345

      Itse olen mökkisahalla sahaillut vuosia ja halpa partneri palvellut hyvin,kerran sain lainaksi ammatti huskun sillä sahasin jätkänkynttilöitä ja teho oli uskomaton.Huskulla sahasin puun poikki samalla nopeudella sahasin myös puunpäähä ristikko kuvion,kun viskillä huseeraa saa sahata miten tykkää se suorastaan imee puuhun kuin kuuma veitsi voihin.

    • Anonyymi

      Minä ostin uuden Hussen 435 mk II, kun olin vuosien käyttämättömyyden jälkeen unohtanut miten se Lidlin bensasaha oikein käy enkä saanut revittyä käyntiin. Husse on ihan helvetisti kevyempi kuin Florabest, mutta ei suostu käymään ollenkaan työmaalla. Lidl saha ny käy, mutta se hyytyy, kun painaa nopeasti kaasua, kierrokset pitää kerätä ylös ennen kuin alkaa sahaamaan. Luulin sahan ollessa uusi tämän johtuvan pienkonebensan hiilivedyistä, mutta sama jatkuu nyt 98:lla. Ei ollut nuorena mopoa meneekö kone laihalle vai saa liikaa bensaa? Ei viitsisi randomina Lidliä ruuvata, kun pitäis vielä vähän pöllejä sahata ja uuden hussen korjaus varmaan kestää kuukausia.

      • Anonyymi

        Laihaa on


    • Anonyymi

      Vähän myöhään, mutta kuitenkin...
      Avaa vähän kerrallaan L - ruuvia, niin saat kierrokset nousemaan nopeasti. Sitten H-ruuvilla maksimikierrosluku. Siitä sitten vähän takaisin, että ei jää käymään liian laihalla.
      Tämän jälkeen voit kokeilla vielä, että nousee herkästi kierroksille, jos ei niin L-ruuvista uudestaan. Lopuksi voit säätää tyhjäkäynnin kohdalleen.

      Hussen veisin merkkiliikkeeseen säädettäväksi.
      Se ehkä vaatii erkoistyökalun siihen säätöön.
      Takuuta on varmaan vielä jäljellä.

      Sitten, ongelmien välttämiseksi, pienkonebensa ja se ihan oikea teräketju öljy takaavat että saha toimii niin kuin sen on ajateltu toimivan.
      Voit toki käyttää 98 bensaa ja siihen laadukasta 2T öljyä. Itse olen huomannut, että se pienkonebensa on itselle miellyttävämpää.

    • Anonyymi

      Ostin joku vuosi sitten Lidlistä moottorisahan. Se on paras saha mikä minulla on (Skill hajosi vuodessa ja Partnerissa on käynti ongelmia. Yhtä-äkkiä ei käynnisty vaikka alussa toimi hyvin n. 20 min. MUTTA Lidl-saha toimii kuin unelma (vuosia 5-6)!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe