Kun meillä tuontiauto voyager automaattilootalla, kolme vaihdetta. Pitäisi kai vaihtaa laatikkoon öljyt, kun historia ei tiedossa. Mikä on oikea öljy? Autossa on kolme litranen moottori. Entä paljonko öljyä laatikkoon menee?
Automaattilaatikon öljy?
14
2215
Vastaukset
- frangrabba
automaattilaatikko öljy olis sopivaa,määrää en muista mutta tikusta sen näkee,vaihda suodatin kanssa
- Mopar on hyvää
Automaattilaatikon öljymäärä katsotaan aina auton käydessä ja öljyn ollessa lämmintä ja mielellään kuumaa. Vaihteet kannattaa ensin käydä läpi ja sitten jättää P:lle, kun katsoo öljyt. Tikussa on merkit HOT ja WARM.
- ultraraivari
Mopar on hyvää kirjoitti:
Automaattilaatikon öljymäärä katsotaan aina auton käydessä ja öljyn ollessa lämmintä ja mielellään kuumaa. Vaihteet kannattaa ensin käydä läpi ja sitten jättää P:lle, kun katsoo öljyt. Tikussa on merkit HOT ja WARM.
ja tyhjäkäynnillä alle sentin verran tikku märkänä, ADDin kohdalla -raju ero, kumpaa uskoa ???????????????????????????????
- Voya 3,3
Öljyn pitää olla ATF 3 tai 4 löytyy ainakin Tampereelta /Pirkkalasta
- Transaxle
miksi ne olisivat ainoat kelvolliset ?
- -----------------------
Transaxle kirjoitti:
miksi ne olisivat ainoat kelvolliset ?
Eipä taida enään saada tuota 3 öljyä vaan on kaikki 4 tavaraa. Sitten pieni varoituksen sana. Laita siihen laatikkoon ainoastaan MoPar atf 4 oljyä, jos et halua ongelmia. Öljyä saa ilmeisesti ainoastaan merkkiliikkeestä, mutta ei ole hinnassa eroa niin paljoa, että kannattaa laatikko hajoittaa. Sitten niille jotka sanovat, että ihan sama mitä öljyä laittaa, niin mullekkin on ihan sama millä öljyllä laatikon hajottaa. Olenpahan vain varoittanut.
- Transaxle
----------------------- kirjoitti:
Eipä taida enään saada tuota 3 öljyä vaan on kaikki 4 tavaraa. Sitten pieni varoituksen sana. Laita siihen laatikkoon ainoastaan MoPar atf 4 oljyä, jos et halua ongelmia. Öljyä saa ilmeisesti ainoastaan merkkiliikkeestä, mutta ei ole hinnassa eroa niin paljoa, että kannattaa laatikko hajoittaa. Sitten niille jotka sanovat, että ihan sama mitä öljyä laittaa, niin mullekkin on ihan sama millä öljyllä laatikon hajottaa. Olenpahan vain varoittanut.
kanssa ollut ongelmia ,enkä ole vuosiin käyttänyt ATF 3/ 4....hyvin on A604 sujautellut vaihteita vaikka vanha toki on.
- Kannattaa huomioida
----------------------- kirjoitti:
Eipä taida enään saada tuota 3 öljyä vaan on kaikki 4 tavaraa. Sitten pieni varoituksen sana. Laita siihen laatikkoon ainoastaan MoPar atf 4 oljyä, jos et halua ongelmia. Öljyä saa ilmeisesti ainoastaan merkkiliikkeestä, mutta ei ole hinnassa eroa niin paljoa, että kannattaa laatikko hajoittaa. Sitten niille jotka sanovat, että ihan sama mitä öljyä laittaa, niin mullekkin on ihan sama millä öljyllä laatikon hajottaa. Olenpahan vain varoittanut.
Vaihtuuko laatikkoon öljynvaihdon yhteydessä vain osa öljyistä. Gm autoissa jää esim turbiini täyteen öljyä eli koko öljytilavuus on 11litraa ja vaihtaessa menee 4 litraa.
- mmakine
lisäaineilla kirjoitti:
Saahan sitä kokeilla ja viritellä, käyttää ties mitä cocktaileja laatikossa mutta haluaisin esittää yhden hyvän kysymyksen:
Miksi ihmeessä ei kannattaisi käyttää Mopar ATF 4 :aa?
Joku kuulemma käyttää laatikossa synteettistä kaksitahtiöljyä ja se hänelle suotakoon mutta ihmettelen vaan kovasti tuota halua keksiä pyörää uudelleen, varsinkin 41TE-laatikon kanssa joka on hieman surullisenkuuluisassa maineessa. Mutta ihan oikeasti 4 litraa Moparia maksaa sen 59€ ja litran purkki päälle tekee kai 20€ lisää. 4-5 litraa sieltä saa valutettua nelivaihteisesta ulos ja jos pumppaa turbiinin tyhjäksi jäähdytysputkien kautta sitä tarvitaan luokkaa 11 litraa. Kolmivaihteisellekin varmaan löytyy tiedot pikku googletukselta.
Jos ei ole oikeasti tiedossa että joku kilpaileva tuote on varmasti parempi niin miksi riskeerata kallista vaihdelaatikkoa jos säästö on luokkaa 30€ ja aineen speksattu käyttöikä on 48000km?
Ja minullekin on muuten ihan sama mitä öljyä toiset laatikkoonsa laittavat. Huomaahan sen sitten jos se menee rikki ja muutaman sadantonnin jälkeen huomaa että ei mennyt... - Litku Oy öljy ab
mmakine kirjoitti:
Saahan sitä kokeilla ja viritellä, käyttää ties mitä cocktaileja laatikossa mutta haluaisin esittää yhden hyvän kysymyksen:
Miksi ihmeessä ei kannattaisi käyttää Mopar ATF 4 :aa?
Joku kuulemma käyttää laatikossa synteettistä kaksitahtiöljyä ja se hänelle suotakoon mutta ihmettelen vaan kovasti tuota halua keksiä pyörää uudelleen, varsinkin 41TE-laatikon kanssa joka on hieman surullisenkuuluisassa maineessa. Mutta ihan oikeasti 4 litraa Moparia maksaa sen 59€ ja litran purkki päälle tekee kai 20€ lisää. 4-5 litraa sieltä saa valutettua nelivaihteisesta ulos ja jos pumppaa turbiinin tyhjäksi jäähdytysputkien kautta sitä tarvitaan luokkaa 11 litraa. Kolmivaihteisellekin varmaan löytyy tiedot pikku googletukselta.
Jos ei ole oikeasti tiedossa että joku kilpaileva tuote on varmasti parempi niin miksi riskeerata kallista vaihdelaatikkoa jos säästö on luokkaa 30€ ja aineen speksattu käyttöikä on 48000km?
Ja minullekin on muuten ihan sama mitä öljyä toiset laatikkoonsa laittavat. Huomaahan sen sitten jos se menee rikki ja muutaman sadantonnin jälkeen huomaa että ei mennyt...Kannattaa pitää varmasti kiinni siitä latuvaatimuksesta jota sysleri suosittaa. Mutta täytyykö sen aina olla Moparia... ei välttämättä
http://www.centerforqa.com/licensedatf4brands.html
Kannattaa aina funtsia että esim 1gen Neonin aikoihin ei ATF4:sta oltu kuultu vielä mitään, hädin tuskin kolmosestakaan. Mutta jotakin litkua täytyi silloinkin laatikkoon laittaa.
Summa summarum, ota selville laatikkosi mallimerkintä (A413, A604 tai mikä nyt sattuu olemaan) ja funtsi sitten mitä laittaa.
Halpismerkeistä kannattanee pysyä kuitenkin erossa ja lisäainekikkailut sikseen.
- lootantekijä
Kyllä loota tosiaan hajoaa, jos vanhaa Dexron-I, II. tai III-öljyä laittaa uudempaan 41TE tai 42LE-vaihteistoon. Yksi selvä syy siihen on, mutten kerro sitä tässä. Antaa jästipäiden hajottaa laatikkonsa, minä korjaan niitä. : )
Käyttäkää niitä oikeita oljyjä kuitenkin!!!- liikksdk
Dextronilla ei ole atf luokituksia, joten on selvää ettei sitä kuulu laittaa. Muuten noita ATF 3-4 öljyä löytyy kyllä.
- spiritti
merkillistä ettei tässä ole vuosien saatossa muutamakin Saratoga hajoillut, kun olemme juurikin tuota mmakinen mainitsemaa sinistä 2-tahtia käyttäneet. A604 tykkää siitä selvästi:):
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1521626Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671596Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä671303En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311292- 441134
- 172958
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik102915Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60744Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42687Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke156675