Skeittilaudan leveyden valitseminen

GuitarFan

Eli skeittilautaa olen ostamassa ja heräsi kysymys oikean levyisen skeittilaudan valitsemisesta. Olen kuullut että skeitin leveys valitaan kengän koon mukaan, joka minulla on 42. Joten osaisiko joku tuon perusteella sanoa oikeaa kokoa? Varmaan joku 7,5 - 8,0?

65

8746

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PJ ladd

      Ensinnäkin, skeittilautojen leveydet yleensä rajouttuvat tuolle 7,5 - 8,0 välille. Saat kyllä muutamat kaupat ja vastaavat käydä läpi jos meinaat esim 7,5 kapeampaa dekkiä löytää. Yli 8 olen nähnyt muutaman kerran, mutta nekin erittäin harvinaisia.

      Mutta joo, itse olen skeitannut about 8 vuotta ja kengän koko on juurikin tuo 42. Yleinen suosikki on tässä vuosien varrella ollut perus 7,75 mutta 7,625 ja 7,875 ovat toimineet myös. 7,5 on kuitenkin aivan liian kapea, ja 8 liian leveä. Suosittelisin kuitenkin lähtemään tuosta 7,75:sta liikkeelle.

      • aasadadsdassdasadssdsd

        ei ole yli 8 vielä mitenkään harvinaisia..


      • g

        kanttiiko ottaa 7.75 vaikka on kengän koko 39?


      • Real s8s

        Ei todellakaan ole yli 8 harvinaisia-.- Katoppa tää: http://lamina.fi/nun-so-vile/3018064/dp

        Ja sillä kengän/jalan koolla ei ole mitään väliä siihen kokoon. Leveämpi skeitti on aina vakaampi. :)


    • ?herra?

      itse aijon tilata netistä asteen skeitin ja kengän koko on 39 niin mikä skeitin koko kanttiis olla

    • onu23

      kun itteläni on beyond trukit 18 cm leveät minkä kokoinen dekki sopii siihen mielellään yhtä leveä kuin trukit

    • weeti99

      minkä kokoinen dekki pitää olla jos kengän koko on 36 ?

      • kalle mies

        joku semmonen 7,75 tai siitä yks alas päin...


      • skadepelt

        Noin 7.5


    • omgasdman

      entä se pituus? mihin asti se täytyy olla vai tuleeko se sinä leveydestä se eri koko? ku en tiiä :D

    • en tiiä!

      apua! auttakaa! en tiiä onko tää lauta hyvä ja onnko nuo jutut hyvät siinä? http://www.lamina.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=105296 Laminan OG7 complete sisältää: Laminan OG7 7.5, 7.625 tai 7.75 laudan, Laminan Gripin, Valuen kokomustat trukit, Laminan Boo5t 52mm renkaat (98A eli pehmeä), Asteen 7 Peninkulmaa ABEC7 laakerit sekä Laminan ruuvit! Tuote on valmiiksi koottu. Heti valmis käyttöön! auttakaa ku entiiä :D :P

      • skeittari45353535453

        on hyvä, osta toi 7.75 ja 98A renkaat ei oo pehmeet vaan keskikovat.

        pitäs olla toimiva skeitti


      • skedepoju

        ei kannata ostaa mun kaverilla oli tommonen ja se dekki oli ihan persiistä


      • kannattaako

    • skedepoju

      olen tässä ostamassa uutta lautaa ja kengän koko on 36 ja minulla tällä hetkellä on kuopion swhitdansesta tai mikä nyt onkaan ostettu lauta kokoa 7.0
      kannataisikohan ostaa 7.5

      • skadepelt

        Kantsii ottaa 7.3-7.5


    • skedepoju

      korjaan lauta on sittenkin kokoa 7.2

    • skadepelt

      Mitä materiaalia skeittilaudan kannattaa olla?

      • jotainsemmostii

        Eikös ne dekit ylleensä kanadan vaahterasta valmisteta :D


    • Aloittelia

      Oon tyttö ja ajattelin ruveta skeittaamaan mutten tajuu yhtään noita kokoja? O.o
      Jalan koko on ehkää... 44-45 :/

      Auttakaa?? :D

      • Aloittelia

        Tarkoitan 34-35

        Oisin muuten aika isojalkane :O


    • saans

      ittellä jalan koko on 40 ja olisin myös kiinnostunut aloittamaan skeittauksen :). oon 172 cm pitkä. Mikä voisi olla hyvä koko ?

    • 7.75

      suosittelen 7.75

    • skate

      oon 150 cm mikä ois hyvä koko mulle?

      • Anonyymi

        Se on kengän koosta


    • sopiva 7.5

      hyvä koko niille joilla pieni kenkä (alle 40) on 7.5, sitten jos jalka on joku 42 niin voi olla 7.75 tai sitten vielä isompi. pituus ei vaikuta leveyden valintaan

    • amatööriskeittari

      mun kengän koko n 43-44 ja pituus 170cm. mikä skeden leveys olis sopiva?

      • cgdggdgdgdsdsggdsa

        7,75 vitun pässi paska


    • pätkä151

      minkö kokonen lauta mun kanttis ostaa? kengän koko 37 ja pituus 151cm :D

    • Apua1

      Itellä kengän koko 39,5 olisko sit toi koko iha ok jos ottais 7.625`?

      • :))

        Suosittelen ennemmin 7,5 :)


    • skateman

      suosittelen 7,75 itselläni on 8,125 en huomaa kovin isoa eroa

    • kukamitähä??!123
      • grip-man123

        grippi (se hiekkapaperin tapainen, joka pitää jalat paikoillaan) on siinä laudassa paikoillaan. mukana ei tule trukkeja eikä renkaita, ne pitää ostaa erikseen. toi koko on ihan sopiva, mutta jos haluat kokonaisen laudan tai olet aloittelija, suosittelen asteen completea


    • PerfectPoika

      Itel kengän koko 36 ja laudan koko 7,5 ja se on perfect

    • Aloittava

      Minkä kokoinen lauta pitäisi olla, jos kengän koko 38? Entä mikä olisi sopivin merkki aloittelijalle?

    • skaterskater

      7.5 on sopiva, hyvä merkki on Aste tai Lamina

    • joumäänasddsa?

      Menkää johonki skeittikauppaan, siellä kyll neuvotaan. Ostin laudan tos pari viikkoo sitten ja en tienny juuri mistään mitään, mut kyllä siellä kaupassa kerrottiin minkä kokonen pitää olla ja millanen lauta sopii aloittelijalle.

    • Minkä kokonen sopis mulle oon 195cm pitkä ja kengän koko 0n 48

      • 56g

        pieni paska


      • vitun jättiläinen

        longboard


    • Miten se pituus valitaan?
      Esim laminassa.

    • 775

      7.75

    • APUAA!

      MUN kengän koko on 35. Minkä kokoinen lauta mun pitäisi ostaa ?

      • superlassi

      • <zbfzbfzb

        ihan vitun pieni :D


    • superlassi

      No suosittelen ainakin itse kokoa 8.0 sillä esim 7.75 on kyllä liian pieni sinun kengän kokoon! P.s Kannattaa käydä kattomassa aika hyviä jätkiä noin nuoriksi: https://www.youtube.com/user/Turkusk8

      • arskaauo

        kiitti!!!!!!!!!!!!!!!


    • skeittaaja2

      Mul kengän koko on 44 niin mikä ois hyvä leveys? Sopiiko 8.0?

    • skede poju

      mul on kengän koko 38-39 ja mun dekin koko on 7.75

    • tyhmä

      ite oot 13v tyttö joka aloittaa skeittaa:D itellä on jalka joku 39-40 ja aattelin ottaa 7.75
      onks hyvä vai pitäskö ottaa pienimpi?

      • Buns

        Se on varmaan ihan sopiva :)


    • ..jaa

      ei kannata ostaa!!! tehkää ite! mää ainakin teen niin!

    • ???
    • ...

      Mistä se laudan pituus katotaa ja oisko toi iha ok jos kengän koko 38 ja pituus noin.158
      www.surfdome.com/enuff_graffiti_skateboard,_purple_-_7.75_inch-163654 ja en tiiä tuliko linkkinä

    • almost daewon song

      minkä kokoset trukit ois hyvät 7.75 lautaan oisko 129mm vai 5.25 nopeita vastauksii!!?

      • 8.0

        Soriku vastaan, en voi muute kirjottaa mtn. Onko 13v, 157cm ja kengän koko 38/39 laudaksi 8.0 liia iso?


    • entiiä

      mul on kengän koko 40 ja mun lauta on 8 ja kyl sillä saa helposti heitettyy temppui

    • Anonyymi

      Mun kengän koko on 41.5 niin minkä kokoinen lauta pitäis olla

    • Anonyymi

      Olen 13 vuotias 147cm pitkä noin. Jalan koko 38. Oisko 7.75 tai 7.5 hyvä? Ja onko 79.3liian pitkä lauta mulle?

    • Anonyymi

      Onko 60e complete hyvä aloittelijalle? Merkki on Aloiki...

      • Anonyymi

        Aloiki lonkkarit on hyvii


    • Anonyymi

      Oisko 7.5 vai 7.75 lauta parempi 38 jalalle?

    • Anonyymi

      kengän koko 44 kanttiiko ottaa 8

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5510
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3527
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1652
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1624
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      77
      1087
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1078
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe