Tutkitusti paras ryppyvoide?

Prismatesti

"on olemassa eräs muutama vuosi sitten tutkimuksissa (tehty Ranskassa muistaakseni) jopa kalliita merkkivoiteita paremmaksi todettu edullinen tuote, jota myydään myös marketeissa."

Mikähän tämä tuote voisi olla?

Näin jokinaika sitten Prisman lähetyksen jossa naisproffa tutki tieteellisesti kauneustuotteita.

Muistan että tärkein tulos oli että pitää käyttää kosteusvoidetta jossa on mahd. suuri auringonsuojakerroin, koska aurinko vanhentaa ihoa eniten.

Mutta jutussa oli myös joku marketti ryppyvoide joka tehosi yhtä hyvin kuin reseptilääke Tretinoliini?

Mutta minulta meni ohi kerrottiinko missään mikä tuote tämä oli???
Tai mitä vaikuttavaa ainetta siinä oli?

Näkikö kukaan muu kyseistä ohjelmaa? Onko se vielä nähtävissä jossain netissä?

30

16817

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BBC-dokumentti

      Ohjelmassa lähdettiin liikkeelle aika avoimin mielin, ehkä ihan pikkasen vain naureskeltiin naisten herkkäuskoisuudelle, mitä tulee kosmetiikkaan.

      Ideana oli löytää ne kosmetiikkatuotteet jotka tehoaa oikeasti ja pitää nuorena (jos sellaisia on).

      Tässä dokumentissa 50-v professoritason lääkärinainen halusi juuri tietää mitkä tuotteet oikeasti voivat säilyttää nuorekkuutta, jos tutkitaan juuri samoilla kriteereillä kuin lääkkeitä.

      Lista:

      1) Aurinkonsuoja päivävoide

      Nivean tuote todella oli paras antioksidanttirasva!

      Anti-oksidantti -voiteet taistelevat ainakin osittain vapaita radikaaleja vastaan - näistä viidesta voiteesta paras oli pelkkä C- ja E-vitamiinia sisältävä Nivean voide, joka maksoi n. 100 euroa vähemmän kuin kallein testattu voide. (SIIS: Syö hedelmiä, kasviöljyä ja pähkinöitä, ja valitse esim. päivävoiteeksi suojakertoimella varustettu edullinen antioksidanttivoide).


      2) Käsiteltyjen hiusten hoitoaine
      Värjätyille hiusille tarkoitetut hiustenhoitoaineet (testin mukaan ne piti hiukset hyväkuntoisempina kuin tavallinen hoitoaine (tulos tsekatttiin mikroskoopilla).

      3) Ryppyvoide

      Lisäksi siinä todettiin että on olemassa "ihmeaine" joka vähentää ryppyjä selvästi (erot on havaittavissa paljaalla silmällä), mutta tuo aine imeytyy ihon syvempiin kerroksiin, joten se luokitellaan lääkeaineeksi.

      Kosmetiikkafirmat taas ei halua lääkeaineita tuotevalikoimiinsa, koska ne pitäisi testata samoin kuin lääkkeetkin eli tosi perusteellisesti ja tieteellisesti. Se taas on kallista ja hidasta.

      Kyseessä oli tretinoin, A-vitamiinijohdannainen.

      Tehokkaasti vaikuttavassa muodossa olevaa A-vitamiinia löytyy myös mm. apteekeissa myytävän Avene-sarjan Ystheal-sekä Eluage-voiteista. Tehokkaita ja patentoituja, mutta vähemmän sivuvaikutuksia kuin reseptitason voiteilla.

      - A-vitamiinijohdannainen tretinoiini (kauppanimi Retin-A tms.) on lääketieteellisesti tutkittu iholääkäärien reseptilääke. Samaa ainetta on lisätty noihiin ryppyvoiteisiin, joten ainakin niillä on mahdollisuus toimia - riippuu vaan retinolin määrästä ja muista voiteessa olevista aineista. Näitä ryppyvoiteita ei ole tietenkään tutkittu tieteellisesti, vaan jokainen firma tutkii omansa, jos tutkii... (SIIS: tarkista retinolivoiteen valmistajan tutkimukset ja INCI-listalta se miten paljon retinolia voiteessa on, sitten osta paras ryppyvoide yövoiteeksi - yövoiteeksi siksi, että voi ärsyttää herkkää ihoa).

      • gemena

        "Näitä ryppyvoiteita ei ole tietenkään tutkittu tieteellisesti"

        Kyllä on. Eniten on tietenkin tutkittu tiettyjä aineita, kuten ym. A-vitamiini (tretinoini), ei niinkään kokonaisia voiteita (koostumuksineen)... mutta nyt on tutkittu myös erästä tiettyä voidetta ja tulokset olivat lyhyesti sanottuna että tehoaa suurella osalla (70%) käyttäjiä kohtuullisesti.

        http://www.manchester.ac.uk/aboutus/news/archive/list/item/?id=4606&year=2009&month=04

        Kyseessä Boots No7 sarjan voide: Protect & Perfect Intense Beauty Serum. Maksaa n. 23 euroa, joten ei ole hinnalla pilattu.

        Ei saa Suomesta kaupasta kai, mutta joku nettikauppa näyttää mainostavan hintaan 35 e (joku e-beautyshop, jota en tunne itse). Ei paha mun mielestä. En ole kokeillut, käytän toista tuotetta (jolla myös hyvä maine) ja olen ihan tyytyväinen siihenkin.

        Ei se teknologia kehity vaan lääketieteessä ja kännyköissä, kyllä se onneksi alkaa näkyä muussakin ;-)


      • minäääää

        mikä oli tuon nivean rasvan nimi, oliko tuo pure energy day care


      • Avitcid
        gemena kirjoitti:

        "Näitä ryppyvoiteita ei ole tietenkään tutkittu tieteellisesti"

        Kyllä on. Eniten on tietenkin tutkittu tiettyjä aineita, kuten ym. A-vitamiini (tretinoini), ei niinkään kokonaisia voiteita (koostumuksineen)... mutta nyt on tutkittu myös erästä tiettyä voidetta ja tulokset olivat lyhyesti sanottuna että tehoaa suurella osalla (70%) käyttäjiä kohtuullisesti.

        http://www.manchester.ac.uk/aboutus/news/archive/list/item/?id=4606&year=2009&month=04

        Kyseessä Boots No7 sarjan voide: Protect & Perfect Intense Beauty Serum. Maksaa n. 23 euroa, joten ei ole hinnalla pilattu.

        Ei saa Suomesta kaupasta kai, mutta joku nettikauppa näyttää mainostavan hintaan 35 e (joku e-beautyshop, jota en tunne itse). Ei paha mun mielestä. En ole kokeillut, käytän toista tuotetta (jolla myös hyvä maine) ja olen ihan tyytyväinen siihenkin.

        Ei se teknologia kehity vaan lääketieteessä ja kännyköissä, kyllä se onneksi alkaa näkyä muussakin ;-)

        Ihotautilääkärit ovat kauan tienneet, että tretinoiini (trans-A-vitamiinihappo, Suomessa kauppanimellä Avitcid) pitkään (kuukausia, vuosia) käytettynä uusii ihon sidekudoksen.

        Pelkkä A-vitamiini sitä sisältävien voiteiden pitoisuuksina on tehotonta.

        Rasvoihin, seerumeihin ja muuhun tuhlataan ihan liikaa rahaa ja ajatuksia - kyse on toiveajattelusta. Tehokkain keino pitää hipiä rypyttömänä on välttää auringonvaloa, joten aurinkosuojavoiteita voidaan pitää "ryppyvoiteina".


      • jkäljkäjjä

        Eikös A-vitamiinijohdannaisia käytetä mm. aknen hoidossa? A-vitamiini on yliannoksena myrkyllinen. Käsittääkseni aknenhoidon jälkeen ei saa tiettyyn ajanjaksoon tulla raskaaksi. Tämähän ei tietysti koske hedelmällisen iän ohittaneita naisia, jolla raskausriski on mitätön.

        Täytyypä koettaa löytää jokin A-vitamiinipitoinen tuote lisäravinteena nautittavaksi. Porkkanalla saa lisäksi väriä ihoon.


      • jkäljkäjjä

      • Nuortuva

      • reddev
        minäääää kirjoitti:

        mikä oli tuon nivean rasvan nimi, oliko tuo pure energy day care

        Hei,
        Minulla on hyvä kaupallinen kokemus sivuston olen tyytyväinen tuotteiden laatua ja nopeuttaa niiden palveluja. Ostan täällä koko ajan - Bifogad länk: http://medicineronline.net/
        __________________________________________


    • Tretinoiinia?
      • niveaa

        sen prisman. Siinä oli se Nivean voide ykkönen. Oon käyttäny siitä asti, enkä oo huomannu ainakaan mitään huonompaa eroa kalliisiin. Kuluu vaan enemmän, mutta eipä tuo mitään maksakaan.


      • DNAge
        niveaa kirjoitti:

        sen prisman. Siinä oli se Nivean voide ykkönen. Oon käyttäny siitä asti, enkä oo huomannu ainakaan mitään huonompaa eroa kalliisiin. Kuluu vaan enemmän, mutta eipä tuo mitään maksakaan.

        Olen käyttänyt Nivean DNAge voidetta jossa on SPF8.

        Vaihtoehtoja on useita.

        Q10 ei kai ole tutkitusti ollut kauheasti hyötyä?


      • RindaRinda
        DNAge kirjoitti:

        Olen käyttänyt Nivean DNAge voidetta jossa on SPF8.

        Vaihtoehtoja on useita.

        Q10 ei kai ole tutkitusti ollut kauheasti hyötyä?

        Täältä löytyy erittäin laajasti viitattu Q10-tutkimus: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10416055

        Tutkimuksessa havaittiin Q10:n vähentävän hapettumisvaurioita, ryppyjen syvyyttä, sekä kollagenaasia (eli kollageenia hajottavaa entsyymiä).

        (Tämä ei tietenkään tarkoita, että Q10 olisi hyvä ainoaksi valinnaksi.)


      • Botoxia huulee
        RindaRinda kirjoitti:

        Täältä löytyy erittäin laajasti viitattu Q10-tutkimus: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10416055

        Tutkimuksessa havaittiin Q10:n vähentävän hapettumisvaurioita, ryppyjen syvyyttä, sekä kollagenaasia (eli kollageenia hajottavaa entsyymiä).

        (Tämä ei tietenkään tarkoita, että Q10 olisi hyvä ainoaksi valinnaksi.)

        uskoiskohan noihin ryppyvoiteisii..miksi ei saa vaa näyttää siltä miltä näyttää vanhana?Kauheeta hömpötystä:DNo muijat on muijia:D Meikinkäyttöki menny jo yli hilseen naisilla,näyttää jo trans seksuaaleilta melkee,ku kauheet pakkelit ja puuterit sun muut naamassa.Johtuu varmaa nykyajan paineista/ulkonäköpaineista. Siis kohtuus kaikessa..liika on liikaa,tällee jätkänä sanon.


      • niinp

        Mutta ei tuota kasvoille kannata käyttää, koska ohentaa ihoa


    • PureEnergy

      "mikä oli tuon nivean rasvan nimi?"

      Eikö kukaan osaa kertoa minkä niminen Nivean rasva oli kyseessä?

      • C + E vitam.

        Nivean tuote todella oli paras antioksidanttirasva!
        ...jokin C-vitamiini voiteista...?

        - Anti-oksidantti -voiteet taistelevat ainakin osittain vapaita radikaaleja vastaan - näistä viidesta voiteesta paras oli pelkkä C- ja E-vitamiinia sisältävä Nivean voide, joka maksoi n. 100 euroa vähemmän kuin kallein testattu voide.


    • nimmy3
    • sam790
      • ingaliina_

        Tulli kyllä poimii nuo lähetykset talteen ja hävittää ja sinne menivät rahat. Kannattaa siis hakea resepti ja ostaa ihan kotomaasta.


    • korot vaiko

      bellavitaa tai bella 35 tai leiraksen avitamiinivoidetta kehiin ja positiivisuus kunniaan niin kyl se siit!

    • Luonnonkosmetiikkaa

      Kyllä kosmeettinen.fi verkkokaupasta saatava Evolven - Multi Peptide Single Cream on paras. Se sopii myös meikin alle!

    • NIVEAN

      Q 10.

    • savannah

      Hei,
      Kaikella on olemassa ratkaisu, ja juuri. Kanssa Renova kärsivällisesti ja oikea tuote, voit saada erittäin hyviä tuloksia. Lue lisää!
      http://genericmedstonorth.biz

    • Minä76

      Ap:lle: Jos tarkoitat sitä testiä, jossa Claire Ciscotti käytti 30 päivän ajan kasvojensa toisella puolella Creme de la Mer-voidetta (hinta n. 124€) ja toisella puolella Nivea Cremeä (kyllä, juuri se perinteinen sininen peltipurkki, hinta Suomessa vissiin about 3€), niin ainakin siinä testissä Nivea voitti ylivoimaisesti tuon kalliin voiteen. Laita Googleen rouvan nimi niin saat myös kuvat.

      • näin on

        Minä 76 on oikeassa.


    • Tämä keskustelu on suljettu

      Voit yhä lukea viestiketjua, tykätä kommenteista ja ilmiantaa asiattomuuksia. Halutessasi voit aloittaa uuden keskustelun samasta aiheesta.

    • brandon1
    • Nykänen

      Alkoholi on paras ryppywoide.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe