90 päivässä täysipäiväiseksi hierojaksi?

consultingmassagebusiness

Hierojia valmistuu erilaisista oppilaitoksista vuosittain todella paljon, alalta poistuu myös huomattava määrä väkeä sen takia "ettei ala sopinut" itselle. Fakta on se, että useimmat poistuvat alalta sen takia, että aloittaminen koetaan liian vaikeaksi ja hierojan työstä ei saa sellaista elintasoa kuin haluaisi tai olisi toivonut.

ONGELMIA JOITA JOKAINEN ALOITTAVA HIEROJA ON VARMASTI MIETTINYT?
Isoin ongelma varmasti mihin ei hierontakouluissa riittävästi puututa on se, että mistä ensimmäiset asiakkaat? Mitä jos muutat paikkakunnalle, josta et vielä tunne ketään? Miten aloitat hierojana työskentelyn jos rahaa ei ole? Jos hyppäät täysipäiväiseksi hierojaksi niin talous ei kestä odotella asiakkaita kovinkaan pitkään, oman työn ohella ei ehkä koskaan tule panostettua asiakashankintaan oikealla tavalla?

KYSYMYKSIÄ JOIHIN JOKAINEN ALOITTAVA HIEROJA TOIVOISI VASTAUKSIA?
- Onko hierojan työ kannattava ammatti?
- Miten hankin uusia asiakkaita ja saan asiakkaat pysymään?
- Miten jaksan tehdä hierojan työtä?
- Miten pystyn aloittamaan ja markkinoimaan jos siihen ei ole rahaa käytettävissä?

Toivoisin, että tähän ketjuun vastaisi aloittelevat hierojat mietteinensä ja jo kokeneet hierojat jotka ovat saaneet homman hyvin käyntiin... Ajatusleikkinä siis: Olet valmistunut hierojakoulusta ja jättänyt koulun ja edellisen työsi, Sinulla on 90 päivää aikaa rakentaa hieronnasta itsellesi päätöiminen ammatti... mitä tekisit?

Jos saisit valmiina tällaisen systeemin niin olisiko se Sinusta hyödyllinen omalle hierojauran aloituksellesi?

4

1130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hieroskelija

      meille sanottiin koulussa lähinnä, että suusta suuhun menetelmä on parasta mainosta, että asiakkaat kertoo hyvistä kokemuksista eteenpäin ja suosittelee... ja että täysipäiväisen klinikan kasvattaminen vie n. 1.5 - 2 vuotta aikaa että asiakkaita alkaa riittämään tarpeeksi. Tuntuu vain, että tällaisena aikana ainakaan uudet ihmiset ei kovin helpolla lähe kokeilemaan hierontaa.

      • koulutettu hieroja :)

        alkavan ongelma??? Ei siis pelkästään hierojaksi valmistuvan...

        Itse opiskelin ensin juuri tuon 90 päivää (hieronta akatemiassa) vuoden kuluttua lähdin suorittamaan ammattitutkintoa ja nyt olen muutaman vuoden ollut koulutettu hieroja.

        Ehdottomasti paras mainos on ollut tuo PUSKARADIO!!! lehdissä yms. toki kannattaa markkinoida, mutta paras mainos ikinä on tyytyväisen asiakkaan tekemä mainostyö! ja mikä parasta se on ilmaista mainosta :)
        Itselläni on työtausta vuosikymmeniltä juuri terveydenhuoltoalalta, joten kipeät, sairaat yms asiakkaat ovat tuttu juttu ja juuri sitä pidän omalla kohdallani rikkautena :) asiakaspalvelu ja vaitiolovelvollisuus on ne valttikortit joilla on "helppo ja hyvä pelata", jos nuo on kohdallaan AIDOSTI, saat asiakkaita ja tyytyväisiä sellaisia! "kätesi puhuvat enemmän kuin sata sanaa", nimittäin jo hierojan otteista pystyy asiakas lukemaan teetkö työtä mielelläsi ja "sydämelläsi" , oletko epävarma siitä mitä teet jne.

        On totta, että ns. "oman" asiakaskuntansa hankkiminen vie aikaa... ellet lähde polkemaan hintoja ja tekemään ns. liukuhihna hierontoja tai muita.... klassiseen hierontaa kuulumattomia juttuja... Mutta itse ainakin olen sitä mieltä, että hitaasti hyvä tulee eli lähes jokainen hyvin hierottu asiakas tulee takaisin ja monesti vielä puskaradion kautta tuottaa uusia asiakkaita. Maltti on valttia! Ja ainahan sen hierontatyön rinnalle voi keksiä muutakin kun moni kuitenkin yrittäjäksi lähtee :) näin pystyt turvaamaan "tasaisen" tulon itsellesi...


      • kuppariakka
        koulutettu hieroja :) kirjoitti:

        alkavan ongelma??? Ei siis pelkästään hierojaksi valmistuvan...

        Itse opiskelin ensin juuri tuon 90 päivää (hieronta akatemiassa) vuoden kuluttua lähdin suorittamaan ammattitutkintoa ja nyt olen muutaman vuoden ollut koulutettu hieroja.

        Ehdottomasti paras mainos on ollut tuo PUSKARADIO!!! lehdissä yms. toki kannattaa markkinoida, mutta paras mainos ikinä on tyytyväisen asiakkaan tekemä mainostyö! ja mikä parasta se on ilmaista mainosta :)
        Itselläni on työtausta vuosikymmeniltä juuri terveydenhuoltoalalta, joten kipeät, sairaat yms asiakkaat ovat tuttu juttu ja juuri sitä pidän omalla kohdallani rikkautena :) asiakaspalvelu ja vaitiolovelvollisuus on ne valttikortit joilla on "helppo ja hyvä pelata", jos nuo on kohdallaan AIDOSTI, saat asiakkaita ja tyytyväisiä sellaisia! "kätesi puhuvat enemmän kuin sata sanaa", nimittäin jo hierojan otteista pystyy asiakas lukemaan teetkö työtä mielelläsi ja "sydämelläsi" , oletko epävarma siitä mitä teet jne.

        On totta, että ns. "oman" asiakaskuntansa hankkiminen vie aikaa... ellet lähde polkemaan hintoja ja tekemään ns. liukuhihna hierontoja tai muita.... klassiseen hierontaa kuulumattomia juttuja... Mutta itse ainakin olen sitä mieltä, että hitaasti hyvä tulee eli lähes jokainen hyvin hierottu asiakas tulee takaisin ja monesti vielä puskaradion kautta tuottaa uusia asiakkaita. Maltti on valttia! Ja ainahan sen hierontatyön rinnalle voi keksiä muutakin kun moni kuitenkin yrittäjäksi lähtee :) näin pystyt turvaamaan "tasaisen" tulon itsellesi...

        Miksei hieroja voisi ottaa lainaa niinkuin muutkin yrittäjät? Yrityksen käynnistäminen vaatii rahaa ja kärsivällisyyttä.
        Tee työsi hyvin, niin puskaradio toimii.
        Suhtaudu firmaasi kuin yrittäjä, valitettavan moni hieroja ei tajua tätä. Ajatellaan, että mikään ei saa maksaa mitään.
        Erotu joukosta; tee itsestäsi mieleenpainuva paremmalla palvelulla kuin muut.
        Älä tee rutiinihierontoja, kuuntele asiakastasi, ole kiinnostunut juuri tämän asiakkaan vaivoista ja pyri saamaan niihin apua. Kotihoito-ohjeita arvostetaan.
        Älä vastaa puhelimeen asiakkaan aikana, arvosta maksavaa asiakastasi.
        Ekat kaksi vuotta teet töitä kun niitä on, myös illalla ja viikonloppuisin, keikkahommia työpaikoille, kotikäyntejä.
        Ole esillä: ilmoitustauluilla, paikallislehdissä, messuilla jne.
        Ole kärsivällinen, asiakaskunnan saaminen ja sen pitäminen on pitkän ajan työ.
        Kouluta itseäsi jatkuvasti. Tarjoa asiakkaille monipuolista osaamista.
        Uskalla heittää itsesi peliin ja persoonasi.
        Asiakas maksaa palkkasi, ota se huomioon.
        Tee asiakaspalautekyselyitä ja pyri kehittämään toimintaasi.


    • Beeata

      Hei! Olen hvvaeillut lähteväni opiskelemaan hierojaksi. Minulla on lähihoitajan ammatti takana ja työpaikkakin vakituinen. Onko täällä ketään joka tekee oman työn ohella hierontaa? Nykyisessä työssä teen aamua ja iltaa ja myös viikonloppuja. Tavoitteeni olisi, että voisin vapaa ajallani ottaa oman jaksamiseni mukaan asiakkaita. Onko kellään kokemuksia siitä miten tämmöistä rumpaa pyörittää. Pidän nykyisestä työstäni, mutta en koe saavani siitä tarpeeksi haasteita. Joskus myöhemmin sitten myös kokopäiväinen hierojan työ kiinnostaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      295
      3239
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1601
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1117
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe