Teiniraskaus

Aniileva

Aihe on nyt noussut ajankohtaiseksi, vaikken ikinä näin uskonut olevan.
Olen itse siis 15-vuotias, parin kuukauden päästä 16 täyttävä tyttö, ja pelkään kovin olevani raskaana.
Ennen kuin tulee paheksuvia kommentteja siitä että EHKÄISY ON OLEMASSA, kerron että kyllä oli kortsu käytössä, ja itseasiassa en ole vielä ottanut raskaustestiä, eli voihan olla että olen vaan harhaluuloinen... Kuukautiset kuitenkin 6 päivää myöhässä, ollut todella väsynyt olo ja outo vääntö mahassa, ja muutenkin tosi emotionaalisesti herkkä olo- koulussa meinasi tulla oksennus, ja kaverit heitti läpällä et "ehkä oot raskaana". Palaset loksahteli yhteen päässä.
Poikaystävän kanssa oltiin ennen seksiin ryhtymistä puhuttu juuri tälläisista mahdollisista seurauksista, ja hän oli "tylysti" sitä mieltä että ABORTTI, tosin jälkeenpäin sanoen että tukisi minua, mitentahansa teenkään.
Itse järjelläni ja aivoillani ajattelen myös, että "ehdottomasti abortti!", elämässä on niin paljon jota haluan tehdä- haluan matkustella niin paljon kun voin, interrailata, kokeilla siipiäni ulkomailla opiskelemassa teatteriakatemiassa lontoossa... Ja 16 vuotias äiti herättäisi TODELLA paheksuntaa.

Jokin ääni sisälläni kuitenkin piipittää vastaan, se taitaa olla sitten se sydän. Sydän haluaa olla äiti, ja ei kykene aborttiin,ei pysty "tappamaan vauvaansa", vaikka kuinka yritän sanoa itselleni että JOS nyt olisin raskaana, sehän olisi vain joku nilviäinen siellä, niin ei, tiedän että päätös keskeyttää raskaus painaisi minua ikuisesti.
Olen aivan riekaleina jo ajatellassani sitä millaista olisi elää abortin tehneenä taikka lapsen pitäneenä, pelkään myös ehkä eniten että poikaystäväni jättäisi minut heti kuullessaan, vaikka lupaisi ettei tekisi niin- etenkin jos lapsi syntyisi, mahdollisuus sen lapsen elää ehjässä perheessä molempien vanhempien kanssa on todella pieni.
Haluiaisin nyt kuulla tarinoita muilta nuorilta, "paheksutuilta", teiniäideiltä, ostan testin ensi viikolla ja haluan tietää miltä tuntuu kun se näyttää positiivista- miten selvisitte vanhemmille kertomisesta, oltiinko teihin kovin pettyneitä? Pysyivätkö välit lapsen isään? teitkö abortin, ja miltä nyt jälkeenpäin se tuntuu, entä jos pidit vauvan, minkä ikäinen olet nyt? Kuinka selvitit lukion/opiskelusi? Oliko muu eläminen vaikeaa lapsenhoidon ohella, ja uskotko itse että lapsen saaminen näin nuorena "PILAISI ELÄMÄN", siis sulkisi mukamas kaikki ovet ja estäisi mahdollisuudet toteuttaa omia unelmiaan? Asutteko kotona, miten taloudellinen puoli, millaista odotusaika oli.... mikätahansa tieto auttaisi.
Mikätahansa neuvo on odotettu, sillä vaikken ole niin helposti manipuloitavissa että antaisin ventovieraiden jossain keskustelupalstalla päättää elämästä ja kuolemasta, mutta haluan muodostaa realistisen käsityksen muiden avulla
kiitos ja näin "teinimäisesti" sydämmiä

34

3801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      ...pitikö olla ääliö? Seksiä luoja paratkoon vaikka ikääkin on vasta 15-16-vuotta. Seksiä harrastetaan siinä 25-28-vuoden paikkeilla! Pellossa kasvanut?!

      • Aniileva

        Miksi?
        Seksuaaliset halut heräävät murrosiässä, nainen on hedelmällisimmillään kantamaan lasta 25 vuoden ikäisenä, ja kyllä, ymmärrän että järkyttää nuorten seksin harrastaminen, mutta jos molemmat osapuolet ovat suostuvaisia ja nauttivat tästä, miksi se pitäisi tuomita? Myönnän kyllä, että jos on alle oman ikäni (joo kuulostaa tosi tekopyhältä?) mennään niin alkaa jo tuntua inhottavalta, mutta tunnen useita jotka ovat menettäneet neitsyytensä 12-14 vuoden ikäisinäkin- tilastollisesti keskiarvo-ikä seksuaalisen elämän aloittamiselle on 16-17 v.
        Olitko itse siveänä liki kolmekymppiseksi; vai johtuuko tektisi agressiivinen sävy juuri tähän liittyvästä katkeruudesta?
        Ihan pääkaupugissa kasvanut, ja en häpeä fyysistä läheisyyttä suhteessani, voin olla iloinen siitä että eka kertani ei ollut känninen "kokeilu", niinkuin harmittavan monelle nuorelle.
        Luoja paratkoon sitten vaan. Juuri sinunlaistesi ihmisten takia mahdollisesti hyvinkin pätevä nuori äiti ei uskalla pitää lastaan, tuomitsevuutesi takia.
        Leikitäänkö sitten herkkiä ihmisiä varten sitä leikkiä, että jospa en harrastanutkaan seksiä? Jos kyseessä olisi neitseellinen puolukansyönti/ pyhän hengen hedelmöitys, ehkä silloin voisitte oikeasti yrittää antaa rakentavaa palautetta, sen sijaan että toteaa "shit happens to idiots."


      • ...
        Aniileva kirjoitti:

        Miksi?
        Seksuaaliset halut heräävät murrosiässä, nainen on hedelmällisimmillään kantamaan lasta 25 vuoden ikäisenä, ja kyllä, ymmärrän että järkyttää nuorten seksin harrastaminen, mutta jos molemmat osapuolet ovat suostuvaisia ja nauttivat tästä, miksi se pitäisi tuomita? Myönnän kyllä, että jos on alle oman ikäni (joo kuulostaa tosi tekopyhältä?) mennään niin alkaa jo tuntua inhottavalta, mutta tunnen useita jotka ovat menettäneet neitsyytensä 12-14 vuoden ikäisinäkin- tilastollisesti keskiarvo-ikä seksuaalisen elämän aloittamiselle on 16-17 v.
        Olitko itse siveänä liki kolmekymppiseksi; vai johtuuko tektisi agressiivinen sävy juuri tähän liittyvästä katkeruudesta?
        Ihan pääkaupugissa kasvanut, ja en häpeä fyysistä läheisyyttä suhteessani, voin olla iloinen siitä että eka kertani ei ollut känninen "kokeilu", niinkuin harmittavan monelle nuorelle.
        Luoja paratkoon sitten vaan. Juuri sinunlaistesi ihmisten takia mahdollisesti hyvinkin pätevä nuori äiti ei uskalla pitää lastaan, tuomitsevuutesi takia.
        Leikitäänkö sitten herkkiä ihmisiä varten sitä leikkiä, että jospa en harrastanutkaan seksiä? Jos kyseessä olisi neitseellinen puolukansyönti/ pyhän hengen hedelmöitys, ehkä silloin voisitte oikeasti yrittää antaa rakentavaa palautetta, sen sijaan että toteaa "shit happens to idiots."

        >>Seksuaaliset halut heräävät murrosiässä>nainen on hedelmällisimmillään kantamaan lasta 25 vuoden ikäisenä>ja kyllä, ymmärrän että järkyttää nuorten seksin harrastaminen, mutta jos molemmat osapuolet ovat suostuvaisia ja nauttivat tästä, miksi se pitäisi tuomita?>Myönnän kyllä, että jos on alle oman ikäni (joo kuulostaa tosi tekopyhältä?) mennään niin alkaa jo tuntua inhottavalta, mutta tunnen useita jotka ovat menettäneet neitsyytensä 12-14 vuoden ikäisinäkin- tilastollisesti keskiarvo-ikä seksuaalisen elämän aloittamiselle on 16-17 v.>Olitko itse siveänä liki kolmekymppiseksi>vai johtuuko tektisi agressiivinen sävy juuri tähän liittyvästä katkeruudesta?>Ihan pääkaupugissa kasvanut, ja en häpeä fyysistä läheisyyttä suhteessani, voin olla iloinen siitä että eka kertani ei ollut känninen "kokeilu", niinkuin harmittavan monelle nuorelle. /dev/null

        >>Luoja paratkoon sitten vaan. Juuri sinunlaistesi ihmisten takia mahdollisesti hyvinkin pätevä nuori äiti ei uskalla pitää lastaan, tuomitsevuutesi takia.>Leikitäänkö sitten herkkiä ihmisiä varten sitä leikkiä, että jospa en harrastanutkaan seksiä? Jos kyseessä olisi neitseellinen puolukansyönti/ pyhän hengen hedelmöitys, ehkä silloin voisitte oikeasti yrittää antaa rakentavaa palautetta, sen sijaan että toteaa "shit happens to idiots."


      • nainen20
        ... kirjoitti:

        >>Seksuaaliset halut heräävät murrosiässä>nainen on hedelmällisimmillään kantamaan lasta 25 vuoden ikäisenä>ja kyllä, ymmärrän että järkyttää nuorten seksin harrastaminen, mutta jos molemmat osapuolet ovat suostuvaisia ja nauttivat tästä, miksi se pitäisi tuomita?>Myönnän kyllä, että jos on alle oman ikäni (joo kuulostaa tosi tekopyhältä?) mennään niin alkaa jo tuntua inhottavalta, mutta tunnen useita jotka ovat menettäneet neitsyytensä 12-14 vuoden ikäisinäkin- tilastollisesti keskiarvo-ikä seksuaalisen elämän aloittamiselle on 16-17 v.>Olitko itse siveänä liki kolmekymppiseksi>vai johtuuko tektisi agressiivinen sävy juuri tähän liittyvästä katkeruudesta?>Ihan pääkaupugissa kasvanut, ja en häpeä fyysistä läheisyyttä suhteessani, voin olla iloinen siitä että eka kertani ei ollut känninen "kokeilu", niinkuin harmittavan monelle nuorelle. /dev/null

        >>Luoja paratkoon sitten vaan. Juuri sinunlaistesi ihmisten takia mahdollisesti hyvinkin pätevä nuori äiti ei uskalla pitää lastaan, tuomitsevuutesi takia.>Leikitäänkö sitten herkkiä ihmisiä varten sitä leikkiä, että jospa en harrastanutkaan seksiä? Jos kyseessä olisi neitseellinen puolukansyönti/ pyhän hengen hedelmöitys, ehkä silloin voisitte oikeasti yrittää antaa rakentavaa palautetta, sen sijaan että toteaa "shit happens to idiots."

        Miks ihmiset luulee oikeesti, että ihminen on hedelmällisimmillään joskus 25 vuotiaana. Sillonhan sitä alkaa hedelmällisyys laskea. Kyl se oikee aika on 18-25. Ei ihme, että ensisynnyttäjä ikä on 28v jos aikasemmin sanottiin, että seksiä pitäis harrastaa vasta 25-28 vuotiaana. En silti pidä hyvänä asiana, että teinit(tarkoitan tässä tilanteessa yläaste ikäisiä) harrastavat ylettömän paljon seksiä. Mutta luultavasti sinulla vain on menkat myöhässä. Se on täysin normaalia tuossa iässä. Itselläni ovat melkeimpä kellon tarkat, mutta en silti ole ollut huolissaan jos joskus stressin takia viikon myöhässä. Jos on yli viikon niin silloin kannattaa jo testejä tehdä. Kuten varmaan olet jo tehnyt jos ei ole alkaneet vielä.


      • ...
        nainen20 kirjoitti:

        Miks ihmiset luulee oikeesti, että ihminen on hedelmällisimmillään joskus 25 vuotiaana. Sillonhan sitä alkaa hedelmällisyys laskea. Kyl se oikee aika on 18-25. Ei ihme, että ensisynnyttäjä ikä on 28v jos aikasemmin sanottiin, että seksiä pitäis harrastaa vasta 25-28 vuotiaana. En silti pidä hyvänä asiana, että teinit(tarkoitan tässä tilanteessa yläaste ikäisiä) harrastavat ylettömän paljon seksiä. Mutta luultavasti sinulla vain on menkat myöhässä. Se on täysin normaalia tuossa iässä. Itselläni ovat melkeimpä kellon tarkat, mutta en silti ole ollut huolissaan jos joskus stressin takia viikon myöhässä. Jos on yli viikon niin silloin kannattaa jo testejä tehdä. Kuten varmaan olet jo tehnyt jos ei ole alkaneet vielä.

        >>Miks ihmiset luulee oikeesti, että ihminen on hedelmällisimmillään joskus 25 vuotiaana. Sillonhan sitä alkaa hedelmällisyys laskea.>Kyl se oikee aika on 18-25>Ei ihme, että ensisynnyttäjä ikä on 28v jos aikasemmin sanottiin, että seksiä pitäis harrastaa vasta 25-28 vuotiaana.>En silti pidä hyvänä asiana, että teinit(tarkoitan tässä tilanteessa yläaste ikäisiä) harrastavat ylettömän paljon seksiä.>Mutta luultavasti sinulla vain on menkat myöhässä.>Se on täysin normaalia tuossa iässä.>Itselläni ovat melkeimpä kellon tarkat, mutta en silti ole ollut huolissaan jos joskus stressin takia viikon myöhässä.>Jos on yli viikon niin silloin kannattaa jo testejä tehdä. Kuten varmaan olet jo tehnyt jos ei ole alkaneet vielä.


      • cindix_
        ... kirjoitti:

        >>Seksuaaliset halut heräävät murrosiässä>nainen on hedelmällisimmillään kantamaan lasta 25 vuoden ikäisenä>ja kyllä, ymmärrän että järkyttää nuorten seksin harrastaminen, mutta jos molemmat osapuolet ovat suostuvaisia ja nauttivat tästä, miksi se pitäisi tuomita?>Myönnän kyllä, että jos on alle oman ikäni (joo kuulostaa tosi tekopyhältä?) mennään niin alkaa jo tuntua inhottavalta, mutta tunnen useita jotka ovat menettäneet neitsyytensä 12-14 vuoden ikäisinäkin- tilastollisesti keskiarvo-ikä seksuaalisen elämän aloittamiselle on 16-17 v.>Olitko itse siveänä liki kolmekymppiseksi>vai johtuuko tektisi agressiivinen sävy juuri tähän liittyvästä katkeruudesta?>Ihan pääkaupugissa kasvanut, ja en häpeä fyysistä läheisyyttä suhteessani, voin olla iloinen siitä että eka kertani ei ollut känninen "kokeilu", niinkuin harmittavan monelle nuorelle. /dev/null

        >>Luoja paratkoon sitten vaan. Juuri sinunlaistesi ihmisten takia mahdollisesti hyvinkin pätevä nuori äiti ei uskalla pitää lastaan, tuomitsevuutesi takia.>Leikitäänkö sitten herkkiä ihmisiä varten sitä leikkiä, että jospa en harrastanutkaan seksiä? Jos kyseessä olisi neitseellinen puolukansyönti/ pyhän hengen hedelmöitys, ehkä silloin voisitte oikeasti yrittää antaa rakentavaa palautetta, sen sijaan että toteaa "shit happens to idiots."

        Eikö tuo nyt ole hieman asiatonta..? Jos tämä kyseinen nuori neitonen oikeasti kysyy apua ja tietoa jne tilanteeseen, niin itsetuntoa EI ainakaan kohota se että ensimmäinen joka hänelle vastaa, lyttää hänet alimpaan helvettiin, vai mitäs itse luulet?


      • nauran sulle
        ... kirjoitti:

        >>Miks ihmiset luulee oikeesti, että ihminen on hedelmällisimmillään joskus 25 vuotiaana. Sillonhan sitä alkaa hedelmällisyys laskea.>Kyl se oikee aika on 18-25>Ei ihme, että ensisynnyttäjä ikä on 28v jos aikasemmin sanottiin, että seksiä pitäis harrastaa vasta 25-28 vuotiaana.>En silti pidä hyvänä asiana, että teinit(tarkoitan tässä tilanteessa yläaste ikäisiä) harrastavat ylettömän paljon seksiä.>Mutta luultavasti sinulla vain on menkat myöhässä.>Se on täysin normaalia tuossa iässä.>Itselläni ovat melkeimpä kellon tarkat, mutta en silti ole ollut huolissaan jos joskus stressin takia viikon myöhässä.>Jos on yli viikon niin silloin kannattaa jo testejä tehdä. Kuten varmaan olet jo tehnyt jos ei ole alkaneet vielä.

        sun mutsis varmaan tosiaan söi puolukan ku sua rupes venaa, ja huomaa aika helvetisti tosta sun 'mä olen aikuinen kaikki tietävä' ja niistä kusipäistä, itse taidat olla aika kärkipäästä? :D yllätyinkö yhtäänn EN. mun mutsi sai mut ku oli 22 ja sen äitiydessä ei oo ollu mitää valittamista, ja sai mun broidin 23vuotiaana eikä siinnäkään mitään valittamista. en tiedä missä tynnyrissä oot kasvanu vaikka ei pahemmin kiinnostakkaan, mut et taida tuntee ketään itseäs nuorempaa tai NUORIA ihmisiä kun nyt pääkaupunki seudulla asustelee niin kyllä tää maailman meno on sen verran on muuttunut täs 40vuoden aikana että on harvase nuori joka ei olis menettäny neitsyyttään 16 ikävuoteen mennessä.
        pakko sanoa että asut jossain vaaleenpunasessa satumaailma kulplassa ja mun tekis vaan mieli puhkasta se, oo vaikka saamatta itse lapsia koko ikäs koska turha tota kusipäiden jälkikasvua on tänne levitellä. ja seksiä on myös itsetyydytys, hyväily tarkemmin sanottuna sen osaalueita . seksiä harrastetaan myös mielihyvän ja läheisyyden takia. itse taidat olla vaan oman maailmas kunigas, ja palaa maan pinnalle! ja tosta ' minua vastaan koska pommitan väitteesi hetkessä suohon ' ainahan sitä voi haaveilla. peace vähän tällee myöhässä, toivottavasti aikuistun tänä aikana :DD


      • veli-pukki

        Minäpä tunnen poitsun,
        joka on lähes viiskymppine, eikä ole harrastanut seksiä.


    • sos. mimmi

      Semmoinen poikakaveri, joka ensin sössii ehkäisyn ja sitten ehdottaa aborttia saa mennä.

    • Elämä on elämää

      vaikka olisitkin raskaana. Naisystäväni tytär sai lapsen juuri 15 v iässä ja muutti pojan avoksi, kun ei vielä vihille huolittu.

      Ei ole nuorin. Edellisessä työpaikkassani törmäsin tapaukseen, missä avopari haki asuntoa kolmelle. Poika oli 14 v ja nuori äitineito 13 v. Hakivat presidentin poikkeuslupaa avioon ja saivat. Tuttu juttu, kun itse kirjoitin heille tuon erivapaushakemuksen.

      • ...

        Lapsiavioliitot tyypillisiä jehovantodistajille.


    • äiti-90

      nyt 19-vuotias 6kk ikäisen pojan äiti. Yhdessä isän kanssa. Lukio-opinnot takana (nipin napin sain yo't suoritettua ennen synnytystä!)ja AMK-opinnot edessä. TÄllä hetkellä kotona vuoden lasta hoitamassa, isä opiskelemassa.

      Ihan rehellisesti sanottuna,vaikka lapsi oli harkittu ja toivottu, kyllä tämä osaa välistä olla rankkaa. Aviomieheni kanssa emme aiemmin riidelleet oikeastaan ollenkaan - nyt lähes päivittäi pikku asioista. Parisuhde jää vähälle huomiollekun hoidettavana on pieni lapsi. Usein lasta hoitaa äiti...varsinkin jos imettää.

      nyt ollaan miehen kanssa suunniteltu talvilomaksi matkaa - ilman lasta. Jos jonnekkin haluaa lähtä,tehdä ex tempore- juttuja, rentoutua ja olla terveellä tavallaitsekäs - se ei onnistu lapsen kanssa. Ja vaikka kuinka suunnittelee, voi koko päivän suunnitelmat mennä sekaisin jos lapsi ei nukukkaan normaaliin aikaan päiväunia tai syö tai mitä nyt vauvat/ pienet lapset tekee.

      EN IKINÄ vaihtaisi päivääkään pois, niin ihana pieni poikani on. mutta jos jotain muuttaisin, niin olisin odottanut muutaman vuoden eteenpäin ja käynyt maailmanympärimatkalla tms. nyt sitten odottelen aikaa jolloin lapsi on tarpeeksi vanha tulemaan mukaan matkalle. :)

    • mitä?

      on totta että jos 16 saa lapsen se on ihan eriasia kun 28v saisi. siinä jää opinnot kesken ym. mutta me elämme vain kerran ja opiskella pystyy AINA! minulla on muutama tuttu jotka ovat 15-17 saaneet lapset ja niistä on kasvanut ihanan herttaisia ja tasapainoisia, tietysti aina maailmaan mahtuu niitä poikkeuksia ettei asiat sujukkaan ja lapsen kasvua ei turvata oikealla tavalla, mutta niin käy myös monelle 25-30 äidille koska he eivät jaksa lapsen kanssa yhtä hyvin kun 20 äiti ja masentuvat ja alkoholistuituvat ym. Olen myös alanammattilainen voin kertoa että tuen myös teiniäitejä niikuin 30 ensisynnyttäjää, he tarvitsevat ympärilleen tukea ja rakkautta että he jaksavat, ihan niikuin myös vanhemmat.

      Ja voin kertoa ammattilaisena että naisen paras hedelmällisyys ikä on n. 20 ja sen jälkeen se lähtee laskemaan. Se on FAKTA!

      Jos myt olet raskaana, mieti mitä sinä haluat tehdä? haluatko lapsen, joka on varmasti sinulle aina maailman tärkein voimavara vai haluatko elää viellä huoletonta nuoruutta ja myöhemmin perheen. valinta on sinun ja sinä tiedät mikä sinulle on parhainta. Mutta paljon onnea ja voimia! Jos todella luotat itseesi kaikki menee hyvin ja muista että apu on siksi että sitä käyetään, yksin ei ikinä tarvitse selvityä! :)

    • Hyi sua

      etkö yhtään ajatellut seurauksia?

    • xkzfo

      omapa on vikasi mitä menit harrastamaan seksiä.

      • LadyGirl_93

        ...suvaitsemattomien henkilöiden takia vuodessa abortintekemiset lisääntyy. Ei kokonaan, mutta eivät he mitään "puhtaita pulmusia" ole! Kuulkaas, kannattaisi vaihtaa asennoitumistaan pikkuisen ainakin! Juurihan aloittelija kirjoitti, että on aivan riekaleina kun vain AJATTELEEKIN elämää lapsen kanssa/ilman lasta (abortin kautta). Kannattaisi pitää se suu sievästi supussa, ellet halua kontollesi lisää aborttikuolemia!


      • j.p.p.p

        Hei älä välitä noista vitun mummoista jotka valittaa tääl sulle sun raskaudesta :) niil on kato itellään sellanen ongelma et ne on varmasti sulle kateellisia ku ne ei ite oo saanu koko elämänsä aikana. Sun kannattaa puhua ensin äitis kanssa asiasta ja sanoa sille suoraan et aijot tehä raskaus testin ja että käytitte suojausta. Tsemppiä sulle :)


    • eikun avoliittoon

      On se kiva olla mummo kolmevitosena.

    • höh..-

      Millä keskiajalla ihmiset täällä elää? Nykyään kuulkaas kuksii 12 vuotiaatkin, eikä seksi ole enään tabu.

      • tosi on

        kaikkea katuu mutta ei nuorena naimista(seksiä)


    • jei7878

      kannattaa testata ... minulla itellä on vielä varmaan ainakin pari vuotta siihen et alan ite tekee mitää... mutta tsemppiä

    • Jopi.,

      Tekaset lapsen ja annat vanhemmille. Kyllä ne hoitaa. Semmonen jätkä, joka kuksii ja ehdottelee sitten
      aborttia, niin siltä pitäis napsasta munat pois.

    • Äiti 15v

      Kun sanoit alussa, että jos pidät lapsen, niin muut rupeavat "halveksimaan" yms. se ei ole totta! Tietysti on monia jotka puhuvat selkäsitakana, mutta suurinosa ihmisistä (ainakin omalla kohdallani) tukevat ja auttavat. Olin myös viisitoista tullessani raskaaksi. En kertonut kenellekkään raskaudesta ja lähdin toisella kuulla reiluksi puoleksi-vuodeksi Englantiin vaihtoon. Palattua sieltä, kului viikko ja lapsi syntyi. Soitin äidilleni lapsiveden tultua ja kerroin, lapsen syntyvän nyt ja ensin äiti oli hiukan ihmeissään, mutta tajusi tilanteen ja tuli luokseni. Yhdessä lehettiin sitten sairaalaan ja terve poika tuli. Äiti ompeli vaateita ja soitteli sukulaisille ja ystäville vaatteista ja muista lasten tarvilleista. Kun tulin kotiin oli kaikki valmiina. Isä itki monta päivää, kun tuli vaariksi jo 37-vuotiaana, mutta lopulta myönsi olevansa iloinen. Pidin vuoden lomaa koulusta ja hoidin lasta äitini kanssa. Isää lapsi sai tavata joka toinen viikko. Vuoden kuluttua menin kouluun ja kävin samalla töissä. Lapsi oli päiväkodissa. Se oli rankkaa, mutta sen arvoista. En harkinnut aborttia kertaakaan, ja olin täysin tyytyväinen ratkaisuuni. Nyt poikani on 30-vuotias ja itse olen 46.

    • moiiwewe

      tyhmää että ihmiset laittaa tommosia kommennetja et viestin alottaja on ääliö kun harasti seksiä niin varhan harrastinhan minäkin ensimmäisen kerran 12v tytön kanssa ja sen jälkeen en nähnyt mitään ongelmaa siinä ett vosin jo nyt kokeilla seksiä poikakaverini kanssa ehkä joskus...

    • Teinien puolella!

      Itekkin harrastin seksiä 16 vuotiaana noin 29 vuotiaan miehen kanssa. Ei siinä musta ollut mitään ihmeellistä, mutta parin kuukauden päästä tajusin että damn saan lapsen. Isäni ja äitini ovat hartaita uskovaisia joten ei auttanut muu kuin pitää lapsi.. Olihan se hirveää mutta aika olennaista naiselle, nuoresta iästä huolimatta. Kyllähän muakin haukutiin vaikka millä nillä mutta so what? Itsepähän olin siihen itteni ajanu!

      Mun mielest ikä on vaan numeroit ja jos pystyt huolehtimaan lapsesta ja sen hyvinvoinnista nii mikäs siinä. Mutta on väärin syyttää nuoria seksikokeiluistaan koska julkinen media lähettää telkaarista vaikka minkälaista sontaa ulos. Ja porno sivuillekkin pääse ihan tuosta vain. Että rupeaahan siinä himot hyrräämään ja kokeilun halut painamaan kun sellaista näkee???

    • dif-fy

      Ihmeellistä tekstiä riittää kyllä näillä joillakin ihmisillä. Tyttö ressu on pahassa pinteessa niin auttaako hirveesti tuo tuomitseminen..? Ihminen päättää itse milloin on valmis harrastamaan seksiä, sitä ei tarvitse muiden tulla kommentoimaan. Jokainen tavallaan. Onhan se karun kuuloista jos melkein lapsen ikäinen aloittaa seksi-elämän, mutta järkeä voi aina puhua päähän..mutta itse se sen päättää mitä tekee.

    • 15jaehkäraskaana

      IHMISET !!! te jotkut osaatte olla niin helvetin ankeita ja paskamaisia. en yhtään ymmmärrä ?! oln 15, ehkä raskaana, kondomia käytettiin mutta ei ole 100 prosenttisia. te aikuiset jotka kommentoitte tänne olette eläneet jossain perskeleen kivikaudella jolloin syntiä oli panna vielä 25 vuotiaana !! kuka sen rajan määrittää mikä on liian nuori ? mä nussin ketä haluun ja koska haluun, ei oo teijän asia. pidän huolta ittestäni ja kannan vastuun. kondomi oli nyt mun turva joka ehkä petti mutta koko ajan ollut sekin tiedossa ettei se 100 prosenttinen olekaan. HÄVETKÄÄ VANHUKSET !

    • Pekkak.-

      Kyllä se vauva kannattaa synnyttää. Voihan hänet antaa sijaiskotiin, jos ei jaksa
      hoitaa. Murhaamaan en alkais.

    • -SanSam-

      Kuules, älä välitä näistä ihmisistä jotka ensinäki tuomitsevat sinut täällä sen sijaan että yrittäisi nuorta tyttöä auttaa ja opastaa. En ymmärrä miten ihmiset luulevat että neityys pitäisi menettää vasta 25 ikävuoden jälkeen jolloin alkaa hedelmällisyys laskea ja muutenkin alkaa ikää olla. Minun mielestäni jos on tietoinen riskeistä ja ehkäisystä niin ei ole mitään estettä 16 ikävuoden jälkeen harrastaa seksiä. Lapsia sitten kun olosuhteet ovat oikeat ja hyvät. Tänäpäivänä teiniraskautta moititaan ja arvostellaan niin paljon että nuoret vain masentuu enemmän. Jos ihmiset oikeasti piittaisivat he auttaisivat nuorta kokematonta tyttöä eikä pahentaisi hänen tilannetta haukkumalla ja moittimalla. Tsemppiä sulle!

    • Kuulumisia ?

      Olisi kiva kuulla mitä alottajalle kuuluu. Olitko raskaana ja mihin ratkaisuun päädyit.
      Lapsihan olisi nyt pari vuotias.

    • kiinnostunut

      En ihan ymmärrä miksi ihmiset sanovat että 15-16 vuotiaat eivät voi harrastaa seksiä koska ovat liian nuoria siihen? Eihän siihen mitään ikärajaa ole! Tietysti päätös oli sulle varmasti tuolloin 2-3 vuotta sitten vaikea ja olis ihan kiva tietää minkä päätöksen silloin teit ja olitko tyytyväinen päätökseesi?

    • morje96

      olisi oikeasti mielenkiintoista jos tekstin aloittaja kertoisi omista kokemuksistaan ja ratkaisustaan matkan varrella :) olisi mukaava kuulla mitä sinulle ja mahdolliselle vauvalle kuuluu. Minulla on joitakin ystäviä, ketkä olisivat henkiseltä iältään tarpeeksi vanhoja hankkimaan lapsia, se on tuo henkinen ikä mikä ratkaisee, ei fyysinen ikä. :p Itse olen 16 ja en voisi ajatella harrastavani seksiä viellä moneen vuoteen mutta äidiksi olisin valmis. Muita samanlaisia?

    • Apua!!!!

      Oon 12 vuotias ja tein pikapuolin äskettäin raskaustestin ja Se näytti positiivista! Olime poikaystäväni kanssa sängyssä pariviikkoo sitten eikä käytetty kortsua, kun ei mulla ole vielä kuukautisia. En tiennyt, että silloinkin voi tulla raskaaks mut kun luin netistä ja muuta Nii kuulin et Se on mahdollista! Vaikka kuin vakuuttelen et abortti on aikoo vaihtoehto Nii en vaa pysty tekeen sitä! Joten jos joku muukin joka on ollu teiniraskaana vois kertoo millasta Se on kertoo vanhemmilleen. Poikaystäväni jättäis mut heti jos kuulis. En sitten kaipaa vittuilua. Se ei auta mihinkää.

    • hylätty

      Hei olin 15-vuotias tyttö. olin seurustellut 1.5 vuotta poikaystäväni kanssa ja harrastimme seksiä kortsun kanssa. Mulla oli myös pillerit. Huomasin että menkat oli myöhäs ja oli huono-ollo. Mutten voinut olla raskaana, soitin lääkärillekin ja kysyin olisiko mahdollista ja se sanoi että ei. No tein kuitenkin 2 raskaustestiä n. viikon päästä ja molemmat näytti positiivista. Kävin lääkärillä ja sekin ihmetteli suu ammossa raskauttani. En halunnut vielä kertoa vanhemmille. Mutta kuitenkin poikaystävälleni ja hän sanoi tukevansa minua ja haluaisi pitää lapsen. Puhuin yksi päivä puhelimessa poikkiksen kanssa ja äiti kuuli keskustelun. Häs kertoi isälle ja heitti mut ulos. Olin sit ilman kotia vauvan kanssa. Asuin poikkikseni kotona ja lapsen olessaan 1-vuotias äiti soitti ja sanoi haluavansa tavata. No sovimme äitini kanssa ja muutin takaisin kotiin. nykyään asun poikaystäväni kanssa omassa kodissa ja ollaan nykyään kihloissa. Oma poikani on jo 2,5 vuotta. Toivon että kaikki miettii loppuun asti mietin aborttia mutta se oli jo liian myöhäistä kun lensin kotoa pois. En luopuisi omasta lapsestani ikinä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe