Uusi Buster L vai Yamarin 50

AluKuitu

Vaikeeta on veneen valinta, olisi kiva kuulla enempi veneilleiden mielipiteitä / kokemuksia ( uudesta ) Buster L:stä ja Yamarinin 50 veneistä.
Nykyinen veneeni on Terhi Nordic C / 20 hp yamahalla.
Tekisi mieli vaihtaa hiukan isompaan ja merikelpoisempaan veneeseen, ei sikseen kyllä Terhilläkin on tullut vietettyä mukavia hetkiä merellä..
Yleensä ollaan vaimon kanssa kaksistaan merellä aurinkoa ottaen, eväitä syöden ja vähän kalastellen, mutta joskus saattaa olla 4 -5 henkilöäkin veneessä.
Pääasiassa liikutaan hyvällä kelillä ( Helsinki - Sipoo seudulla ), mutta olisi hyvä, ettei vene menisi heti ympäri aallokon kasvaessa..
Lähinnä kiinnostaa 2-pulpettiset veneet, jotta olisi paremmin viimalta suojassa. Yamarin 50 varmaan liikkuu 50 hp moottorilla riittävästi, riittäisiköhän Buster L:ään 40 heppainen, Busteri kun on n. 100 kg kevyempi.
Silloin tällöin kuljettaisin venettä trailerilla länsi-rannikolle ja Savonlinnaan.
Molemmissa taitaa olla melko hyvät säilytystilat, jos ottaa Busteriin sen pitkän penkin/ säilytyslaatikon. Kummallakohan matka taittuu leppoisammin ja viihtyisämmin. Entä liukukynnys, mielestäni on parempi mitä alhaisempi se on, jotta voi ajella myös pienemmillä nopeuksilla, kiirettä kun ei lomalla ole..
Onkohan ero Terhi Nordiciin niin huomattava, että kannattaa maksaa n. 10.000 euroa välirahaa? Ovatko edellä mainitut veneet turvallisempia, vakaampia ja onko niissä reilusti enemmän ison veneen tuntua kuin nykyisessä veneessäni, kokoeroahan niissä ei kovin paljon ole.. Tietenkin ne ovat paljon nopeampia, mutta onko muita oikeita etuja?

28

6137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • venemiäs.

      Jus luin uusimmasta Vene-lehdestä ton uuden äLlän koeajon. Selkeästi positiivinen kuva jäi sekä ajo-ominaisuuksien, että sisätilojen ominaisuuksien osalta. Tilaahan tuossa on todella hyvin kokoon ja painoon nähden; turkkikin taitaa olla peräti 1,6m leveimmillään, ei monessa isommassakaan noin leveä. Säilytystilat ehkä heikoin kohta mielestäni tuossa, mutta esim. avoimet pulpettien aluset ovat mainiota tilaa vaikka uistinpakille, kylmälaukulle ym. tarpeille. Kannattaa käydä liikkeessä istumassa noissa paateissa- ja vielä sellasessa liikkeessä missä ois kummatkin veneet esillä.

      • ihmisellä

        "avoimet pulpettien aluset ovat mainiota tilaa vaikka uistinpakille, kylmälaukulle ym. tarpeille."
        on jalat,jota pidetään siellä pulpetin alla.


      • venemiäs.
        ihmisellä kirjoitti:

        "avoimet pulpettien aluset ovat mainiota tilaa vaikka uistinpakille, kylmälaukulle ym. tarpeille."
        on jalat,jota pidetään siellä pulpetin alla.

        En tiedä oletko itse "normaali" vai mikä, mutta älyllisesti et ainakaan likikään keskitasoa. Oletkohan koskaan edes istunut moottoriveneessä? Nyt ei todellakaan puhuta ala-asteen koululuokan pulpeteista, joissa ilmeisesti vielä joudut istumaan, vaan veneestä.
        Kun oikein tarkkaan katsot, on kaikissa Bustereissa erikseen jalkatuki, jota vasten jalkoja voi pitää eikä ole mitään tarvetta sulloa niitä pulpetin sisään. Useissa lasikuitumuoviveneissä ja esim. silvereissä on pulpetit ummessa takapinnastaan ja 10-20 sentin syvennys jalkatilana, ja niilläkin pystyy ihan "normaali" ihminen veneilemään, vaikkei pystykkään tunkemaan jalkoja pulpetin sisään!


      • Peräaalto
        venemiäs. kirjoitti:

        En tiedä oletko itse "normaali" vai mikä, mutta älyllisesti et ainakaan likikään keskitasoa. Oletkohan koskaan edes istunut moottoriveneessä? Nyt ei todellakaan puhuta ala-asteen koululuokan pulpeteista, joissa ilmeisesti vielä joudut istumaan, vaan veneestä.
        Kun oikein tarkkaan katsot, on kaikissa Bustereissa erikseen jalkatuki, jota vasten jalkoja voi pitää eikä ole mitään tarvetta sulloa niitä pulpetin sisään. Useissa lasikuitumuoviveneissä ja esim. silvereissä on pulpetit ummessa takapinnastaan ja 10-20 sentin syvennys jalkatilana, ja niilläkin pystyy ihan "normaali" ihminen veneilemään, vaikkei pystykkään tunkemaan jalkoja pulpetin sisään!

        Rönnqvist 550 saattaisi myös olla hyvä vaihtoehto, tilava pulpettivene ja merikelpoisuuden puolesta samaa luokkaa kuin Buster L ja Yamarin 50, tosin kuomua siihen ei saa ja sisälaitakorkeuskin matalampi kuin Busterissa tai puhumattakaan Yamarin 50:stä. Rönnqvistillä voi myös ajaa pienemmillä nopeuksilla, koska se on puoliliukuva.


      • Rönkköilijä
        Peräaalto kirjoitti:

        Rönnqvist 550 saattaisi myös olla hyvä vaihtoehto, tilava pulpettivene ja merikelpoisuuden puolesta samaa luokkaa kuin Buster L ja Yamarin 50, tosin kuomua siihen ei saa ja sisälaitakorkeuskin matalampi kuin Busterissa tai puhumattakaan Yamarin 50:stä. Rönnqvistillä voi myös ajaa pienemmillä nopeuksilla, koska se on puoliliukuva.

        Rönkkö menee hyvin kelissä ja sillä on mukava kalastella, koska kulkee tyhjäkäynniläkin suoraan. Mutta noista kahdesta jos pitää valita niin tietenkin yamarin (sama kuin vertailisi ladaa ja mersua)!!!


      • istutaan

        Että oikeen "käydä jossain liikkeessä istumassa"! Voi jessus! ajamassa venettä käydään ennen kuin se ostetaan.
        Ei ole ihme et noita busteita myydään noin paljon, kun porukka käy "vaan istumassa".


    • Yamariineilijä

      Mulla 50 sc Yamarin ollut nyt tämän kesän, ja täytyy todeta, että hieno ja toimiva paketti on. Tuo pulpetin tila on juuri hieno juttu. Vaikka jalat onkin pulpetin alla, jää syvyyttä vielä uistinpakeille ja eväskoreille yllin kyllin. Vaatteet ja "turhat" liivit voivat olla pulkpetin eteen jäävässä säilytystilassa, vielä jää vapaaksi perän ja keulan säilytystilat.
      Veneessä on riittävästi turkkia vapaana, ja leveyttä pisaa. Takapenkille mahtyy 2 aikuista ja 2 10v lasta mainiosti, ja nousee kevyesti plaaniin noin (60hv efi). Varalaitaa on reilusti ja käytös veneellä hyvin rauhallinen. Kaikenkaikkiaan tulee tunne, että alla on suurempikin vene.
      Silveriä eikä Busteria minulla ei koskaan ole ollut, mutta tyypit eivät ole siihen antaneet aihettakaan. Lue KIPPARI 3 / 2009. Ko. aiheesta vertailu. Yamariin voitti. Samoin mun omassa vertailussa.

      • Mökkivenes

        No kyllähän tuo yamarin mökkiveneeksi kelpaa mutta jos tekee mieli joskus vähän uistellakkin niin siihen siitä ei ole !
        Tietty jos tykkää leikkiä keke ruusperiä samalla kun ajelee uistelunopeutta niin mikäs siinä sitten.


      • hohohohoh
        Mökkivenes kirjoitti:

        No kyllähän tuo yamarin mökkiveneeksi kelpaa mutta jos tekee mieli joskus vähän uistellakkin niin siihen siitä ei ole !
        Tietty jos tykkää leikkiä keke ruusperiä samalla kun ajelee uistelunopeutta niin mikäs siinä sitten.

        Miksi jamarinistä ei ole uisteluveneeksi?

        Itse käyn ulkomerelläkin uistelemassa. Missä sinä käyt? Jossain lammella?


    • fox r

      Minulla on ollut silver fox r tämän kesän veneenäni. Olen ollut todella tyytyväinen. Moottorina on ollut mercuryn 60 efi (electronic fuel injeckt) vm 08.. Moottori on todella hiljainen ja pihi poltto aineen suhteen 4500 kiekkaa ja 0,47 liraa meripenin kulmaa kohden eli vähemmän kuin honda 50hp. Tosin sitten kun laittaa kaasu vipua pohjaan päin niin huippukulutukseksi jää noin 18,5 litraa tunnissa... Kulkeekin iha kivasti noin 36 solmuu... veneessä istutaan aika matalalle ja tuulilasilla on sen verran korkeutta että 185cm ihminen on todella hyvin suojassa viimasta. Kun veneellä ajaa noin 4000kierrosta niin menee tosi nätisti noin 70 cm aallokossa eikä pärski lähes olleenkaa vettä kuljettajan päälle...

      • Rönkköilijä

        Mercury ja tohatsu on samoja romuja, näyttää kaikki jenkkikonefirmat menneen jäihin (toisaalta hyvä näin)... häntäpäässä silti testeissä ovat, kuten silveritkin!!!


      • Big Foot

        Onpa silverit vuodessa muuttunut, ku nyt ajetaan 70cm aallokossa "eikä pärski lähes ollenkaan".
        Millähän tommosiin kulutuksiin pääsee? itse en ainakaan koskaan päässyt (tosin mulla oli perässä mc efi 60 BF), mut tuskin iso perä tohon kulutukseen paljon vaikuttaa.


    • hönis

      Ota hyvä mies harkintalistalle myös Faster 515, vai onko se 555? Hyvin tehty "hiljainen" jämäkkä peltivene ja saa myös millä penkkihässäkällä tahansa. Sitten on laadukkaita myös Rönkyt. Pohjanmaalla tehevät myös SeaBoy merkkistä pelti muovi venettä, joka näyttää ainakin pätevältä. Ei siinä, Yamariini on kyllä hyvä ajettava, jos ajamisesta tykkää...

      • asddsadasd

        Osta Master 540


      • FaBuSi

        Uusi515 60 heppasella on jo melkein 20 tuhannen hintainen peli ja tuo 555 koneineen on jo ainakin 25000 € paketti. Sillä saa 2 Buster L:ää.


      • Faster 640
        FaBuSi kirjoitti:

        Uusi515 60 heppasella on jo melkein 20 tuhannen hintainen peli ja tuo 555 koneineen on jo ainakin 25000 € paketti. Sillä saa 2 Buster L:ää.

        Faster 515 onkin saman kokoinen buster äksän kanssa ja myös aika saman hintainen, mutta tuplasti parempi.
        Itse en koske IKINÄ enää bustereihin.
        Järjettömiä paukkulautoja.Uudenkin busterin kuulee merimailien päähän, niin hirveä pauke niistä lähtee. Monissa testeissäkin Faster on ollut ainut aluvene, joka on pystynyt kilpailemaan ajettavuudellaan lasikuituveneiden kanssa.
        Jättäkää hyvät ihmiset se busteri kauppaan ja ostakaa itsellenne VENE! Buster on vaan nimi mikä on juurtunut päähänne. Ne on oikeasti huonoja ja toinen kotimainen lasikuitualumiinisekoitus tulee katsoa ihan samaan kastiin.
        Faster on hyvä vene, hyvällä moottorilla, hinnaltaan samaa tasoa em. pommien kanssa. Siitä kertoo ehkä sekin, että tämän vuoden myyntiluvut 62%, buster ja silver siinä -30%.
        Kokeilkaa niitä veneitä merellä, kelissä, eri merkkejä. Älkää perkele ostako aina sitä mikä naapurillakin on, vaan mikä itseä miellyttää.
        Ja siitä masterista ei kannata oikeasti puhua ollenkaan. Yhden sellaisen tappaneena tiedän mitä paskaa ne on. Jos joku sanoo olevansa tyytyväinen masteriinsa, niin sanovat sen vaan, koska eivät voi myöntää ostaneensa paskaa ja haluavat muut polvia myöten samaan paskaan, missä itse seisovat.


      • master 410
        Faster 640 kirjoitti:

        Faster 515 onkin saman kokoinen buster äksän kanssa ja myös aika saman hintainen, mutta tuplasti parempi.
        Itse en koske IKINÄ enää bustereihin.
        Järjettömiä paukkulautoja.Uudenkin busterin kuulee merimailien päähän, niin hirveä pauke niistä lähtee. Monissa testeissäkin Faster on ollut ainut aluvene, joka on pystynyt kilpailemaan ajettavuudellaan lasikuituveneiden kanssa.
        Jättäkää hyvät ihmiset se busteri kauppaan ja ostakaa itsellenne VENE! Buster on vaan nimi mikä on juurtunut päähänne. Ne on oikeasti huonoja ja toinen kotimainen lasikuitualumiinisekoitus tulee katsoa ihan samaan kastiin.
        Faster on hyvä vene, hyvällä moottorilla, hinnaltaan samaa tasoa em. pommien kanssa. Siitä kertoo ehkä sekin, että tämän vuoden myyntiluvut 62%, buster ja silver siinä -30%.
        Kokeilkaa niitä veneitä merellä, kelissä, eri merkkejä. Älkää perkele ostako aina sitä mikä naapurillakin on, vaan mikä itseä miellyttää.
        Ja siitä masterista ei kannata oikeasti puhua ollenkaan. Yhden sellaisen tappaneena tiedän mitä paskaa ne on. Jos joku sanoo olevansa tyytyväinen masteriinsa, niin sanovat sen vaan, koska eivät voi myöntää ostaneensa paskaa ja haluavat muut polvia myöten samaan paskaan, missä itse seisovat.

        Meillä on pienin master, se 410. Mietitään joko koneen vaihtoa (vanha on 25 hv Johnson) tai sitten koko paketin päivitystä. Uusi 30hv E-TEC trimmillä houkuttaisi.

        "Ja siitä masterista ei kannata oikeasti puhua ollenkaan. Yhden sellaisen tappaneena tiedän mitä paskaa ne on. Jos joku sanoo olevansa tyytyväinen masteriinsa, niin sanovat sen vaan, koska eivät voi myöntää ostaneensa paskaa ja haluavat muut polvia myöten samaan paskaan, missä itse seisovat"

        Nyt tulee sen sortin soopaa, että voisit edes hiukan perustella. Miten sen veneen "tapoit"? Ammuitko vai löitkö kirveellä? Vai oliko se talvella pihallasi lumikasan alla ja ajoit traktorilla päältä?

        Ei sillä, etteikö nimen omaan Faster olisi varmasti hyvä vene, mutta kyllä, Master 410 on ollut näppärä ja vahva vene. Melkein uskaltaisin väittää, että on varmasti vahvempaa tekoa kuin vaikkapa Buster S tai XS. Ja Fasterillahan ei Master 410:lle kilpailijaa edes ole. Faster 460, niin hyvä vene kuin taatusti onkin, on turhan iso ja sitäpaitsi perhanan kallis. Faster 445:n (jonka itsetyhjennys ei kunnolla toiminut, jos oli 40hv kone perässä) valmistus on puolestaan lopetettu.

        Ja ei, en ole "polviani myöten paskassa", vaikka tällä palstalla sitä joku nähtävästi kovasti haluaa suoltaakin.


      • faster than u
        master 410 kirjoitti:

        Meillä on pienin master, se 410. Mietitään joko koneen vaihtoa (vanha on 25 hv Johnson) tai sitten koko paketin päivitystä. Uusi 30hv E-TEC trimmillä houkuttaisi.

        "Ja siitä masterista ei kannata oikeasti puhua ollenkaan. Yhden sellaisen tappaneena tiedän mitä paskaa ne on. Jos joku sanoo olevansa tyytyväinen masteriinsa, niin sanovat sen vaan, koska eivät voi myöntää ostaneensa paskaa ja haluavat muut polvia myöten samaan paskaan, missä itse seisovat"

        Nyt tulee sen sortin soopaa, että voisit edes hiukan perustella. Miten sen veneen "tapoit"? Ammuitko vai löitkö kirveellä? Vai oliko se talvella pihallasi lumikasan alla ja ajoit traktorilla päältä?

        Ei sillä, etteikö nimen omaan Faster olisi varmasti hyvä vene, mutta kyllä, Master 410 on ollut näppärä ja vahva vene. Melkein uskaltaisin väittää, että on varmasti vahvempaa tekoa kuin vaikkapa Buster S tai XS. Ja Fasterillahan ei Master 410:lle kilpailijaa edes ole. Faster 460, niin hyvä vene kuin taatusti onkin, on turhan iso ja sitäpaitsi perhanan kallis. Faster 445:n (jonka itsetyhjennys ei kunnolla toiminut, jos oli 40hv kone perässä) valmistus on puolestaan lopetettu.

        Ja ei, en ole "polviani myöten paskassa", vaikka tällä palstalla sitä joku nähtävästi kovasti haluaa suoltaakin.

        Miten tapoin masterin?
        - Ajoin minulle normaalia ajotapaa käyttäen, merellä, joskus pahoissakin keleissä(ei sillä lotjalla kyllä kauheen pahaan keliin voi mennä).
        Pohja vaan ratkesi monesta kohtaa, monta kertaa kahden kesän (n.400h) aikana.
        Masteria korjattiin alumiiniin erikoistuneen liikkeen toimesta ja heidän selostus asiasta oli, että materiaali josta vene on tehty on niin huonoa ettei korjauksille voinut antaa mitään takuuta.

        Vene oli 510 master suzuki 50, samaa laulua olen kuullut myöhemmin myös muilta, jotka ovat sen erehdyksen tehnyt, että ovat ostaneet tuon kirosanan käyttöönsä.

        Master on järjettömän huono ajaa, se näyttää vahvalta, mutta on helvetin heikko rakenteiltaan(huonoa materiaalia).

        Masterin jälkeen on käytössä ollut Buster, Silver ja faster ja masterista ei voi puhua samana päivänäkään näiden kanssa.

        no, kehuuhan ne toiset ladaakin...........kait se on halpa???


      • master410
        faster than u kirjoitti:

        Miten tapoin masterin?
        - Ajoin minulle normaalia ajotapaa käyttäen, merellä, joskus pahoissakin keleissä(ei sillä lotjalla kyllä kauheen pahaan keliin voi mennä).
        Pohja vaan ratkesi monesta kohtaa, monta kertaa kahden kesän (n.400h) aikana.
        Masteria korjattiin alumiiniin erikoistuneen liikkeen toimesta ja heidän selostus asiasta oli, että materiaali josta vene on tehty on niin huonoa ettei korjauksille voinut antaa mitään takuuta.

        Vene oli 510 master suzuki 50, samaa laulua olen kuullut myöhemmin myös muilta, jotka ovat sen erehdyksen tehnyt, että ovat ostaneet tuon kirosanan käyttöönsä.

        Master on järjettömän huono ajaa, se näyttää vahvalta, mutta on helvetin heikko rakenteiltaan(huonoa materiaalia).

        Masterin jälkeen on käytössä ollut Buster, Silver ja faster ja masterista ei voi puhua samana päivänäkään näiden kanssa.

        no, kehuuhan ne toiset ladaakin...........kait se on halpa???

        Oliko "tapettu" vene varmasti Master 510 vai 500?
        Kyllä sellaisenkin varmasti hajalle saa, en sitä epäile. Mutta väitteesi siitä, että Masterin alumiini on huonolaatuista, on hiukan outo. Onhan se aika varmaa, että jos olet vienyt Masterin jollekin suomalaisia veneitä tekevälle verstaalle, niin helpostihan sieltä väitetään, että Masterin alumiini on huonolaatuista.

        Ja on niitä vanhempia fastereitakin muuten korjaamaan jouduttu:
        http://www.kalastus.com/keskustelu/messages/29747/33105.html?1093216574
        Toki kyseessä oli jo varsin vanha 515 malli.

        Maahantuojan mukaan kuitenkin
        "MASTER 510 alumiinivene on valmistettu erittäin korkealaatuisesta merialumiinista (ALMG 5 MN)"
        http://www.mcsea.fi/master/master510/510.htm
        Onko
        a) tuo Master-veneiden ALMG 5 MN siis huonolaatuista, vai
        b) eikö vene mielestäsi olekaan tehty siitä?

        Sinä olet siis saanut yhden Masterin ajamalla rikki. OK. Joku muu on todistettavasti saanut yhden Fasterin ajamalla rikki. Mitä tämä mielestäsi todistaa muuta, kuin että kyseessä on ollut yksittäistapaukset? Jos siis väität (ilman valokuvia tms. todisteita), että kaikki Masterit on paskoja, niin ihan vastaavasti voidaan todisteiden kera tuon yhden tapauksen perusteella väittää, että kaikki Fasterit on paskoja.

        Ja mielestäni Faster on siis hyvä vene, mutta ei Masterkaan ole hullumpi - jos nyt siis alumiinia haluaa. Itse siis harkitsen joko 30hv trimmikonetta nykyisen master 410:n perään, tai sitten vaihtoa lasikuituun köliraudalla. Yamarin 44SC houkuttaisi, mutta on vähän turhan painava. Menee lähes samaan painoluokkaan kuin Faster 460, ja itse tykkään aluveneen karusta sisustuksesta, jolloin voi surutta kuskata vaikkapa tiiliä ja sementtiä mökille.

        Ja tuo masterin ankannokka on yksinkertaisesti loistava. Miksi helkutissa Faster ei saa aikaiseksi Master 410:lle kilpailijaa? Masterkin alkaa nykyään olemaan hinnalla pilattu. 4700 euroa (ovh) Master 410:sta on nimittäin mielestäni jo aivan liikaa. Tonni pois, niin oltaisiin oikealla tontilla.


      • F640
        master410 kirjoitti:

        Oliko "tapettu" vene varmasti Master 510 vai 500?
        Kyllä sellaisenkin varmasti hajalle saa, en sitä epäile. Mutta väitteesi siitä, että Masterin alumiini on huonolaatuista, on hiukan outo. Onhan se aika varmaa, että jos olet vienyt Masterin jollekin suomalaisia veneitä tekevälle verstaalle, niin helpostihan sieltä väitetään, että Masterin alumiini on huonolaatuista.

        Ja on niitä vanhempia fastereitakin muuten korjaamaan jouduttu:
        http://www.kalastus.com/keskustelu/messages/29747/33105.html?1093216574
        Toki kyseessä oli jo varsin vanha 515 malli.

        Maahantuojan mukaan kuitenkin
        "MASTER 510 alumiinivene on valmistettu erittäin korkealaatuisesta merialumiinista (ALMG 5 MN)"
        http://www.mcsea.fi/master/master510/510.htm
        Onko
        a) tuo Master-veneiden ALMG 5 MN siis huonolaatuista, vai
        b) eikö vene mielestäsi olekaan tehty siitä?

        Sinä olet siis saanut yhden Masterin ajamalla rikki. OK. Joku muu on todistettavasti saanut yhden Fasterin ajamalla rikki. Mitä tämä mielestäsi todistaa muuta, kuin että kyseessä on ollut yksittäistapaukset? Jos siis väität (ilman valokuvia tms. todisteita), että kaikki Masterit on paskoja, niin ihan vastaavasti voidaan todisteiden kera tuon yhden tapauksen perusteella väittää, että kaikki Fasterit on paskoja.

        Ja mielestäni Faster on siis hyvä vene, mutta ei Masterkaan ole hullumpi - jos nyt siis alumiinia haluaa. Itse siis harkitsen joko 30hv trimmikonetta nykyisen master 410:n perään, tai sitten vaihtoa lasikuituun köliraudalla. Yamarin 44SC houkuttaisi, mutta on vähän turhan painava. Menee lähes samaan painoluokkaan kuin Faster 460, ja itse tykkään aluveneen karusta sisustuksesta, jolloin voi surutta kuskata vaikkapa tiiliä ja sementtiä mökille.

        Ja tuo masterin ankannokka on yksinkertaisesti loistava. Miksi helkutissa Faster ei saa aikaiseksi Master 410:lle kilpailijaa? Masterkin alkaa nykyään olemaan hinnalla pilattu. 4700 euroa (ovh) Master 410:sta on nimittäin mielestäni jo aivan liikaa. Tonni pois, niin oltaisiin oikealla tontilla.

        Juu kyllä olen masterin rikkonut, ajamalla normaalisti.
        masterin korjasi suomalainen alumiiniveneitä korjaava yritys. Eivät antaneet takuuta korjauksilleen, mitä masterille tehtiin, alumiinin huonon laadun takia( viimeviikolla korjasivat meidän rs-busterin (vm-86?)ja korjauksille takuuta saatiin).
        Masteri ratkesi korjattujen hitsausten vierestä seuraavana kesänä jolloin se poistettiin käytöstä.
        Vene (master)seisoo paskakasan alla helsingissä jos haluat hakea pois. Huonoin vene mitä on ikinä tehty!

        Tämä kyseinen master on vuosimallia noin? 2001. Voi olla että veli venakkokin on materiaalinsa vaihtanut tuon jälkeen parempaan, mutta tuo kyseinen yksilö oli ainakin tehty jostain säilyketehtaan jämistä.

        masterin tuotekuvista jo näkee, että se on hyvin, hyvin huono vene ajaa. Siihen ei todisteeksi tarvitse laittaa, kun masterin esite, niin voi sanoa että tuo kanootti ei voi olla hyvä. Eikä se ainakaan ajamalla parane. Se on vielä huonompi, kun miltä se näyttääja se ei ole yksittäistapaus.


        Halvalla ei hyvää saa! Sen se tietää jo virolainenkin halpa=viroksi huono


    • SilverKaunisjaHyvä

      Mielenkiintoiset vaihtoehdot sulla.
      Mutta oletko miettinyt silverin foxia tai haukkaa ?
      On parasta a-ryhmää hinta luokassaan,merikelpoisia ja hemmetin hienoja paatteja.

      Buster L:ään ei riitä 40hp !
      Vähintään 50hp kuten foxiin
      ja haukkaan 70hp ok

      • Asaintuntija

        Miten olisi Rönnqvist 550 tai Nymar 520? Ainakin näitä veneitä kehutaan kovasti merikelpoisiksi. Kauniitahan ne eivät välttämättä ole, mutta sopivat myös rauhallisempaan menoon, Rönnqvist on ainakin puoliliukuva.
        Pulpettiveneessä kun ei ole suojaa edessä istuville ja viima melkoinen liukunopeuksilla, ei tule kun niska kipeäksi vedosta suuremmilla nopeuksilla.
        Pulpettiveneellä matkustettaessa oikea nopeus lienee 5-15 solmua, suuremmilla nopeuksilla alkaa meno olemaan jo melko kylmää jopa kauniina kesäpäivänä..
        Jos haluaa ajella yli 15 solmun nopeuksilla kannattaa ostaa joko DC, HT tai sukellusvene, niin ei veto haittaa..


      • kalalle
        Asaintuntija kirjoitti:

        Miten olisi Rönnqvist 550 tai Nymar 520? Ainakin näitä veneitä kehutaan kovasti merikelpoisiksi. Kauniitahan ne eivät välttämättä ole, mutta sopivat myös rauhallisempaan menoon, Rönnqvist on ainakin puoliliukuva.
        Pulpettiveneessä kun ei ole suojaa edessä istuville ja viima melkoinen liukunopeuksilla, ei tule kun niska kipeäksi vedosta suuremmilla nopeuksilla.
        Pulpettiveneellä matkustettaessa oikea nopeus lienee 5-15 solmua, suuremmilla nopeuksilla alkaa meno olemaan jo melko kylmää jopa kauniina kesäpäivänä..
        Jos haluaa ajella yli 15 solmun nopeuksilla kannattaa ostaa joko DC, HT tai sukellusvene, niin ei veto haittaa..

        osta minkä ostat mutta tee se NYT, oma venekauppiaani soitti mulle että saisi järkättyä ylivuotisen veneen mulle uudella 09 koneella. Kauppa on mentävä lyömään heti kiinni kun hän kertoi mitä se paketti maksaisi ensi keväänä, tulee hinnat pomssahtamaan 20 % verrattuna tähän "ylivuotiseen".


      • Reh. kaup. reh. poik
        kalalle kirjoitti:

        osta minkä ostat mutta tee se NYT, oma venekauppiaani soitti mulle että saisi järkättyä ylivuotisen veneen mulle uudella 09 koneella. Kauppa on mentävä lyömään heti kiinni kun hän kertoi mitä se paketti maksaisi ensi keväänä, tulee hinnat pomssahtamaan 20 % verrattuna tähän "ylivuotiseen".

        Uskoo ken haluaa (venemyyjät tykkää että uskotaan).

        Kuitenkin aika paljon löytyy ihan ajamattomia -08 paketteja, joista kukaan ei todellakaan maksa -10 paketin hintaa. Itse kysyin 19k€ -09 veneen todellista hintaa ja tarjosin 13 k€. Siihen ei kuulemma kauppias pystynyt mutta keskusteluihin päästiin. Ehkä 14,5 k€ voisi tärpätä.


      • Pikavene
        Reh. kaup. reh. poik kirjoitti:

        Uskoo ken haluaa (venemyyjät tykkää että uskotaan).

        Kuitenkin aika paljon löytyy ihan ajamattomia -08 paketteja, joista kukaan ei todellakaan maksa -10 paketin hintaa. Itse kysyin 19k€ -09 veneen todellista hintaa ja tarjosin 13 k€. Siihen ei kuulemma kauppias pystynyt mutta keskusteluihin päästiin. Ehkä 14,5 k€ voisi tärpätä.

        Miltä kuulostaa, minulle tarjottiin uutta Rönkky 550 ( vm-2009 ) Yamahan 40 heppaisella moottorilla ( vm-2010 ) yhteishintaan 15.500 eur. Onko kokemuksia onko paketin hinta edullinen?


      • Rönkköilijä
        Pikavene kirjoitti:

        Miltä kuulostaa, minulle tarjottiin uutta Rönkky 550 ( vm-2009 ) Yamahan 40 heppaisella moottorilla ( vm-2010 ) yhteishintaan 15.500 eur. Onko kokemuksia onko paketin hinta edullinen?

        Ei se kalliskaan ole jos siihen sisältyy pulpetti, tuulilasi ja sen kaide, jotka ainakin 495 mallissa olivat lisävarusteita. Jos näin on niin kaupoille...


      • Pikavene
        Rönkköilijä kirjoitti:

        Ei se kalliskaan ole jos siihen sisältyy pulpetti, tuulilasi ja sen kaide, jotka ainakin 495 mallissa olivat lisävarusteita. Jos näin on niin kaupoille...

        Kyllä tähän Rönkky 550:n 15.500 euron hintaan sisältyisi sivukaiteet ja etukaiteet sekä "iso" pulpetti tuulilaseineen ja kaiteineen, moottorina olisi Yamahan ( vm. 2010 ) F40 EFI.
        50 heppaisella moottorilla hintaa tulisi n. 900 euroa lisää, mutta en tiedä tarvitsenko lisä heppoja, yleensä veneessä olisi kuormaa n. 200 kg, tosin joskus 400 - 600 kg. Jos 40 heppainen jaksaa kulkea vielä 600 kg kuormalla 15 solmua se riittää minulle, mutta jaksaako?
        Onkohan tuo Rönkky 550 maineensa veroinen merellä? Pärjääkö hyvin aallokossa?


      • Rönkköilijä
        Pikavene kirjoitti:

        Kyllä tähän Rönkky 550:n 15.500 euron hintaan sisältyisi sivukaiteet ja etukaiteet sekä "iso" pulpetti tuulilaseineen ja kaiteineen, moottorina olisi Yamahan ( vm. 2010 ) F40 EFI.
        50 heppaisella moottorilla hintaa tulisi n. 900 euroa lisää, mutta en tiedä tarvitsenko lisä heppoja, yleensä veneessä olisi kuormaa n. 200 kg, tosin joskus 400 - 600 kg. Jos 40 heppainen jaksaa kulkea vielä 600 kg kuormalla 15 solmua se riittää minulle, mutta jaksaako?
        Onkohan tuo Rönkky 550 maineensa veroinen merellä? Pärjääkö hyvin aallokossa?

        Isommassa koneessa olisi kyllä ideaa, koska ei sillä täysillä tarvitse ajella, kuten pienemmällä. Näin ollen ajelet edullisemmin, ja hintaero ei näköjään päätä huimaa, kun ajatellaan paketin kokonaishintaa... itellä on tuo 495 ja 30hv kalaveneenä ja kyllä sillä jo on kovissakin keleissä menty, suuntavakavuus pienillä nopeuksilla on aivan omaa luokkaansa verrattuna muihin... omasta mielestä sain vastinetta rahalle!!! (n.10 venettä ollut ennen tätä)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe