Ratsastustallit Riihimäellä

gjth

Moi! Olen 12-vuotias tyttö ja haluaisin aloittaa ratsastuksen Riihimäellä tai sen läheisyydessä. Kuinka paljon maksaisi jos ostaisin kaikki varusteet uutena? Kuinka paljon maksaa suunnilleen syys tai kevät kausi?
Mikä on lähin ponitalli ja mikä on suurpiirteinen ponitallien painoraja?

36

5655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heppahöpsy97

      no, itse asun riihimäellä, mutta ratsastan ratsutalli hirshaassa, lopella. Riihimäellä on sammaliston talli, mutta en suosittelisi mennä sinne!!! itse ratsastin 2 vuotta siellä, vuoden poneilla ja vuoden hevosilla. opetus: huonoa!!! en oppinut paljoa!!! siellä ei opi hyvin!!!! hepat: no, jotkut ihania. Suurin osa hepoista luimii, puree tai potkii!!! hoidin siellä neljäää hevosta, joten tiedän mistä puhun. Talli: uusi talli on ihan siisti. ilmapiiri: huono!! kateutta ja VARKAUKSIA esiintyy! puhelimia varastettu yms... kaikenkaikkiaan melko huono talli! maneesi on sammaliston ainoa hyvä puoli! Hirshaka: hyvä opetus, opin paljon puolessa vuodessa. hepat: kiltit, paitsi seikku (joka on tosin lempparini:D) talli: hieno, uusi ja siisti. ilmapiiri: hyvä ja iloinen Hirshakaa suosittelen kaikille!!! ainoa huono puoli, ettei ole maneesia, mutta pakkasraja on -15 astetta. oon ratsastanu koht 4 vuotta.

      • ENTINEN RATS.

        Olen itse todellakin samaa mieltä!!!! Lapsityövoimaa!!! Olin hoitanut vuoden Sammalistontallilla hevosta ja siivosin VAPAAEHTOISESTI KARSINOITA JA ILMAN PALKKAA TAI ILMAISIA RATSASTUSTUNTEJA!!!!!, niin sitten sielä ei ollut ehjiä kottikärryjä ja ei yhtään talikoita, sitten ope moitti mua et etten voisi jättää karsinoita siivoamatta.... HERRANJESTAS: PITÄÄKÖ MUN TUODA KOTOA HAARUKKA, VEITSI JA LAUTANEN ET VOISI PUTSATA TUNTARIN KARSINOITA???? Sammalistossa jauhettiin samaa PA*K*A... EN SUOSITTELE SAMMALISTOA!!!!!!!!!!! Siitostoimintakaan ei ole hyvä!!!! Varsoja tulee joka kesä tammoille, jotka ovat hyvin huonossa kunnossa! Niiden kaviot ovat repalaiset ja yli kasvaneet!!!! ja viimevuonna jouduttiin laittamaan hevosia katokseen joihin laitettiin vaan seinät ja se oli ulkona, mutta vain katto pään päällä! ja tallitytöt on yhtä ja samaa sontaa!!!!!!!!!! EI KUNNIOITA MUITA IHMISIÄ!! Joo ehkä tallil on joku ns. "hyvä esteratsastaja" mut ei se tee tallista hyvän ja kunnostettu on myös talleja mut ihmiset pilaavat kaikki, ei pahal kenellekkään mut en voi käsittää, ymmärtää ja... ei en... en astu enää ikinä siihen talliin... KIITOS HENKILÖIDEN JOTKA PILASIVAT HOITSUNI VÄLIT JA TULEVAISUUDEN! En tosiaan ole teistä ylpeitä!!!! Enkä halua loukata, hermostuttaa tai haukkua ketään, mut ittepähän on soppanne keittänyt! En.. en vain voi sille mitään et niil on oma lehmä ojas, mut mul ei oo kun oon saanu jo vuokraponin ja elämä loistaa... mut.. mut tunnen et tyhjä paikka on viel mussa ja se on aina avoinna sille rakkaimmalle hevoselle johonka sain aikoinaan tutustua ja rakastua... omilla sanoilla: Poksu oot mun muistossa...


      • heppafani94
        ENTINEN RATS. kirjoitti:

        Olen itse todellakin samaa mieltä!!!! Lapsityövoimaa!!! Olin hoitanut vuoden Sammalistontallilla hevosta ja siivosin VAPAAEHTOISESTI KARSINOITA JA ILMAN PALKKAA TAI ILMAISIA RATSASTUSTUNTEJA!!!!!, niin sitten sielä ei ollut ehjiä kottikärryjä ja ei yhtään talikoita, sitten ope moitti mua et etten voisi jättää karsinoita siivoamatta.... HERRANJESTAS: PITÄÄKÖ MUN TUODA KOTOA HAARUKKA, VEITSI JA LAUTANEN ET VOISI PUTSATA TUNTARIN KARSINOITA???? Sammalistossa jauhettiin samaa PA*K*A... EN SUOSITTELE SAMMALISTOA!!!!!!!!!!! Siitostoimintakaan ei ole hyvä!!!! Varsoja tulee joka kesä tammoille, jotka ovat hyvin huonossa kunnossa! Niiden kaviot ovat repalaiset ja yli kasvaneet!!!! ja viimevuonna jouduttiin laittamaan hevosia katokseen joihin laitettiin vaan seinät ja se oli ulkona, mutta vain katto pään päällä! ja tallitytöt on yhtä ja samaa sontaa!!!!!!!!!! EI KUNNIOITA MUITA IHMISIÄ!! Joo ehkä tallil on joku ns. "hyvä esteratsastaja" mut ei se tee tallista hyvän ja kunnostettu on myös talleja mut ihmiset pilaavat kaikki, ei pahal kenellekkään mut en voi käsittää, ymmärtää ja... ei en... en astu enää ikinä siihen talliin... KIITOS HENKILÖIDEN JOTKA PILASIVAT HOITSUNI VÄLIT JA TULEVAISUUDEN! En tosiaan ole teistä ylpeitä!!!! Enkä halua loukata, hermostuttaa tai haukkua ketään, mut ittepähän on soppanne keittänyt! En.. en vain voi sille mitään et niil on oma lehmä ojas, mut mul ei oo kun oon saanu jo vuokraponin ja elämä loistaa... mut.. mut tunnen et tyhjä paikka on viel mussa ja se on aina avoinna sille rakkaimmalle hevoselle johonka sain aikoinaan tutustua ja rakastua... omilla sanoilla: Poksu oot mun muistossa...

        samaa mieltä!!! Sammalistoon ei kannata mennä rääkkäämään itseään jos ei osaa ottaa oikeaa asennetta...


      • hevosten sääliä

        menisin mielummin hirshakaan kun sammalistoon!!! Ja sen olen päättänyt ja päätökseni pitää kunnes tallitytöt ovat kielettyä ja siitosta vahditaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Lardekka
        ENTINEN RATS. kirjoitti:

        Olen itse todellakin samaa mieltä!!!! Lapsityövoimaa!!! Olin hoitanut vuoden Sammalistontallilla hevosta ja siivosin VAPAAEHTOISESTI KARSINOITA JA ILMAN PALKKAA TAI ILMAISIA RATSASTUSTUNTEJA!!!!!, niin sitten sielä ei ollut ehjiä kottikärryjä ja ei yhtään talikoita, sitten ope moitti mua et etten voisi jättää karsinoita siivoamatta.... HERRANJESTAS: PITÄÄKÖ MUN TUODA KOTOA HAARUKKA, VEITSI JA LAUTANEN ET VOISI PUTSATA TUNTARIN KARSINOITA???? Sammalistossa jauhettiin samaa PA*K*A... EN SUOSITTELE SAMMALISTOA!!!!!!!!!!! Siitostoimintakaan ei ole hyvä!!!! Varsoja tulee joka kesä tammoille, jotka ovat hyvin huonossa kunnossa! Niiden kaviot ovat repalaiset ja yli kasvaneet!!!! ja viimevuonna jouduttiin laittamaan hevosia katokseen joihin laitettiin vaan seinät ja se oli ulkona, mutta vain katto pään päällä! ja tallitytöt on yhtä ja samaa sontaa!!!!!!!!!! EI KUNNIOITA MUITA IHMISIÄ!! Joo ehkä tallil on joku ns. "hyvä esteratsastaja" mut ei se tee tallista hyvän ja kunnostettu on myös talleja mut ihmiset pilaavat kaikki, ei pahal kenellekkään mut en voi käsittää, ymmärtää ja... ei en... en astu enää ikinä siihen talliin... KIITOS HENKILÖIDEN JOTKA PILASIVAT HOITSUNI VÄLIT JA TULEVAISUUDEN! En tosiaan ole teistä ylpeitä!!!! Enkä halua loukata, hermostuttaa tai haukkua ketään, mut ittepähän on soppanne keittänyt! En.. en vain voi sille mitään et niil on oma lehmä ojas, mut mul ei oo kun oon saanu jo vuokraponin ja elämä loistaa... mut.. mut tunnen et tyhjä paikka on viel mussa ja se on aina avoinna sille rakkaimmalle hevoselle johonka sain aikoinaan tutustua ja rakastua... omilla sanoilla: Poksu oot mun muistossa...

        Tää nyt on jo vanha kirjoitus mutta:

        "Olin hoitanut vuoden Sammalistontallilla hevosta ja siivosin VAPAAEHTOISESTI KARSINOITA JA ILMAN PALKKAA TAI ILMAISIA RATSASTUSTUNTEJA!!!!!"

        Sinä siis tekstisi mukaan siivosin VAPAAEHTOISESTI karsinoita. Oletatko että jos teet sen vapaaehtoisesti, saat mitään palkkaa? Tuskin millään tallilla pakotetaan tuntilaisia siivoamaan. Saatetaan tosi kysyä että haluatko auttaa, mutta siihen ei ole pakko suostua.

        Itse en voi olla Sammalistosta mitään mieltä kun en ole sillä itse känyt kuin katsomassa kaverini tuntia joskus 2-3v sitten, ja olen lauantaina käymässä paikkaa katsomassa, kun ehkä rupean siellä ratsastamaan.


      • Ihminen

        tää ei ole totta !! Älä hauku Sammalistoa, se on oikeasti todella hyvä paikka ja opetus on tehokasta ja ymmärrettävää toisin kuin hirshaassa !! >.


      • tallialähelläasuva

        sammalisto on siis maailman surkein talli


      • Anonyymi
        Ihminen kirjoitti:

        tää ei ole totta !! Älä hauku Sammalistoa, se on oikeasti todella hyvä paikka ja opetus on tehokasta ja ymmärrettävää toisin kuin hirshaassa !! >.

        Kyllä! Sammaliston talli on hyvä paikka! Isosiskoni ratsastaa siellä, ja olen itsekin ratsastanut siellä n 2-3 vuotta sitten. Ja Sammalisto on ennen ollit joku suo kai ja sen takia ilmapiiri voi olla "huono" joidenkin mielestä. Sammalistosta joko tykkää tai ei. Suosittelen kokeilemaan kuitenkin!


    • tiedän

      en voi kieltää ketään menemästä Sammalistontallille, mut en suosittele sitä... Suoraansanoen niitä kiinostaa vaan raha ja kuuluisuus...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • gggggfereewtry

      Ponitalleja en oikein tiedä, mutta useilla talleilla on kyllä poneja...

    • -

      Minä puolestani voin suositella Sammalistoa. Tallilla pääsee kokeilemaan itse ja näkemään hyvin paljon kaikkea sellaista mitä ei monilla muilla talleilla pääse. Hevoset ovat kilttejä ja hyväkäytöksisiä. Tuntihevosissa ei ole valittamista, jokaiselle löytyy sopiva ja kun on paljon erilaisia hevosia oppii näin myös enemmän. Lisäksi Sammalistossa on erikseen perheen pienimmille ponitunnit ja myös hevostunneilla poneja pienikokoisemmille ratsastajille. Kaikki on siis otettu huomioon! Ihmisetkin tallilla ovat oikein mukavia ja siellä on mukava olla ja hoitaa hevosia. Mukaan vaan :)

      • Anonyymi

        Itse en suosittelisi kenenkään menemään sille tallille. Moni ponikin sielä on jo 27vuotias mutta silti tekee edelleen töistä. Niitä ei kiinnosta kun raha😒


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en suosittelisi kenenkään menemään sille tallille. Moni ponikin sielä on jo 27vuotias mutta silti tekee edelleen töistä. Niitä ei kiinnosta kun raha😒

        Ponit ovat oikein hyvässä kunnossa, ja kuka luulet edes olevasi jos noin sanot? Ratsastat tyyliin jossain saajan tallilla joka on sitte aivan karsea mesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ponit ovat oikein hyvässä kunnossa, ja kuka luulet edes olevasi jos noin sanot? Ratsastat tyyliin jossain saajan tallilla joka on sitte aivan karsea mesta

        Saajan talli ei ole karsea mesta vaan ihanin paikka joka voi olla itse ratsastan siellä nyt etsin toista tallia koska sieltä myydään poneja koska siitä tulee kait joku ihmisten omien hevosten talli


    • Sampin puolesta

      No olettekin käyneet varmaan siellä viimeksi vuonna nakki ja muusi. Siis Sammalisto on todella hyvä paikka. Oona on todella hyvä, selittää asiat perusteellisesti ja on huumorintajuinen. Hypätäänkin ihan tarpeeksi usein. Monet hevoset kilttejä (Doris ja Bob saattavat purra, Aada ei tee mitään, jos ei pelkää sitä). Sampin hevosilla oppii oikeasti ratsastamaan. Ja kävin lauantaina hoitamassa hoitsuni, ja kas kummaa: ehjiä talikoita oli viisi siististi rivissä. Ja ihan ehjiä kottareitakin oli.
      Miksi edes hankitte hoitsun, jos hoitaminen ei kiinnosta?! Ei teitä siihen hommaan pakota. Minulle kelpaa se palkaksi, että hevonen voi hyvin.

    • aikuisratsastaja

      Niin, Sammalisto on halvin tällä alueella. Myös maneesi on talvisin plussaa, tosin siellä ratsastetaan myös kesäisin. Ponit ovat hurmaavia, tosin eivät paljoa osaa. Uskoisin niillä olevan painorajana n. 40-45 kg.Ja pituuden puolesta joku 140cm. Siis kysehän on pienistä settiksistä, jotka ovat osa jo iäkkäitä. Kuulut jo ikäsi puolesta heppapuolelle.Hevoset ihan mukavia peruspolleja. Opetus vain ei ole ihan minun mieleiseni. (itse olen ratsastanut reilut 20vuotta) Olen seuraillut Sammaliston toimintaa lähinnä lapseni ja ystävieni kautta.Olen seuraillut tunteja silloin tällöin.

      Sammaliston lisäksi löytyy Ryttylästä Vangunojan ratsastuskoulu. Siellä kalliimmat hinnat ja pienemmät ryhmät. Parempi yksilöllinen opetus. Kokeneet opettajat. hevostalli

      Savin talli Punkalla on kokeilemisen arvoinen. Ryhmätunnit halpoja, opetus tosi laadukas, myös yksityisopetusta käytetään fiksusti.Opettaja todella kokenut huippuratsastaja.Hevoset hyviä, eivätkä kyllästyneet toimintaan.

      Käy kokeilemassa näitä vaihtoehtoja.

      Varusteiden ostoon hupenee 200-400e. Käy katsomassa hevostalli.net käytettyjä.

      Hauskaa uutta harrastusta sinulle ja antoisia heppatuokioita.

      ..

      • moivaann

        vai että huippuratsastaja..


      • savintallinot

        Mun mielipiteet:
        Sammalisto on ok mutta jotkut hevoset ovat inhottavia
        Savintalli:älä eksy ikinä.
        En oppinut mitää puole vuoden aikana.
        Hevoset ovat kanssa jotkut aika oikuttelevia.
        Ja samaa mieltä... vai huippuratsastaja...
        TÄMÄ OLI MINUN OMA MIELIPIDE ENKÄ TAHDO LOUKATA KETÄÄN!


      • Anonyymi
        savintallinot kirjoitti:

        Mun mielipiteet:
        Sammalisto on ok mutta jotkut hevoset ovat inhottavia
        Savintalli:älä eksy ikinä.
        En oppinut mitää puole vuoden aikana.
        Hevoset ovat kanssa jotkut aika oikuttelevia.
        Ja samaa mieltä... vai huippuratsastaja...
        TÄMÄ OLI MINUN OMA MIELIPIDE ENKÄ TAHDO LOUKATA KETÄÄN!

        Savintalli on paras talli mitä löytyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Savintalli on paras talli mitä löytyy

        Niin on sinne on pelastettu pari nälkiintynyttä hevostakin


    • Sammalisto on best

      Olen nyt aloittanut Sammalistossa ratsastuksen ja olen tosi iloinen siitä se on paras paikka ikinä ja meiltäkin sinne vai 3-4 km eli lyhyt matka siellä on iso maneesi ja poneja ja halpaa ja laadukasta opetusta. Suosittelen kaikille :)

    • jebs

      Muistuttaisin vielä että kaikilla on jäänyt tottakai erikokemukset kaikista talleista, mutta ei silti minun mielestä kannata rueta haukkumaan mitään tallia. Esim tuo sammaliston talli näyttää olevan jo niin iso että kaikkien hevosten hoito normaaalia paremmin voi olla tosi hankalaa, kun rahaakin on vain se rajallinen määrä aina.

    • Hevosrakastaja

      Heippa!!!
      En todellakaan suosittele ainakaan Sammaliston tallia! Olen 11-vuotias ja aloitin ratsastuksen 3-vuotiaana sammaliston tallilla. Talli on aivan kamala paikka!! Hevosia kohdellaan kaltoin ja tallilla kiroillaan ihan älyttömästi! Hevoset ovat villejä ja pukittelevat jatkuvasti! Pikkulapset putoilevat ponien selästä yhtä mittaa kun ponit alkavat piehtaroida kesken tunnin! Opettajana toimii nuori likka joka vaan istuu tuolissa ja silittelee koiraansa kun joku matami. Siis kertakaikkiaan hirvein talli jossa olen käynyt! Kaikki seinätkin on ihan rapistuneita ja hepat ja ponit on aina kipeenä!! Hirveä ilmapiiri ja kukaan ei moikkaa ketään!! Taluuttajat on hirveitä nyrppänokkia ja ihan kamalia!
      En ole ollut tallilla enää vuosiin mutta nämä jäi mieleen. Kaverinikin oli tallilla viime vuonna ja siirtyi melkeen heti toiselle tallille.
      Mutta nyt suosittelen lämpimästi Paiston tallia!♡ Opettaja on hyvä ja mukava ja hepat kilttejä ja koulutettuja! Turvallisuuskin on tärkeää toisin kuin sammalistossa. Paiston tallista ei ole pahaa sanottavaa!! Kaikin puolin hyvä talli ja ei ole kaukana Riksusta!
      ♡Suosittelen kypärän ostamista uutena, silloin se on takuulla turvallinen!
      (Noin 50€)voi ostaa säädettävän kypärän!
      ♡Turvaliivi KANNATTAA ostaa uutena niin on varmasti turvallinen. Noin 40€
      ♡Ratsastuskengät käytettynä n. 5€
      ♡Hanskat uutena ei maksa kun korkeintaan vitosen. Riksun prismassa kattelin just 4.95€ eli ei kalliit!
      ♡Ratsastushousujen hinta vaihtelee 20-50€ uutena, mutta käytettynä n. 10€
      ☆Vinkkeinä voisin antaa,että kannattaa ostaa turvakärkisinä mutta jos et hoitele heppaa hirveästi niin saappaat paras mahdollinen vaihtoehto!! Olen niin kauan ratsastanut, että tiedän varmasti!! Toivottavasti auttoi tallin ja varusteiden valinnassa!!

      • Nepe

        Moi.

        Mun turvaliivi makso kylläkin 130€. Ei 40€ saa turvaliiviä. Kannattaa ostaa parhaimman turvaluokan liivi (taso 3). Ja ei ratsastushousuja saa 10€, paitsi jos ne ovat TOSI PALJON käytetyt. Kengätkin maksavat noin 70€.


      • Hevosrakastaja
        Nepe kirjoitti:

        Moi.

        Mun turvaliivi makso kylläkin 130€. Ei 40€ saa turvaliiviä. Kannattaa ostaa parhaimman turvaluokan liivi (taso 3). Ja ei ratsastushousuja saa 10€, paitsi jos ne ovat TOSI PALJON käytetyt. Kengätkin maksavat noin 70€.

        Ai ootko sinä ostanu käytetyt ratsastuskengät 70€?!
        Sit sut on huijattu aika pahasti!
        Tää sivusto ei ollu tehy sellaseks et sä kerrot paljonko sun turvaliivi maksoi.
        Joissain kaupoissakin alennuksessa olevat housut maksaa 10€!
        Voit suosiolla pitää turpas kiinni kun et kerran tiedä!
        Turha sun on ruveta väitteleen mun kanssa jostain minkä mä tiän!


    • tiet4

      okei tää on aika vanha mutta kuitenkin!
      Heppahöpsy97 kun sanoit ettet oppinut Sammaliston tallilla mitään, niin tuliko mieleen et jokainen oppii asiat eri tavalla! Opetuskin on aivan erilaista eripaikassa!

    • Heppulityttö

      Sammalisto on ihan paska mesta, älä eksy ikinä!
      Varusteet maksaa yhteensä 200-500 €.

    • Vierailijaolen

      Sammaliston talli, Savintalli ja Paiston talli ovat kaikki sellaisia paikkoja, johon ei kannata jallansakaan astua.
      Sammaliston tallista täällä ollaankin jo kerrottu, mutta Savintalli on täynnä rottia, opettaja puhuu kännykkään tunnilla, ja hevosilla ei ole edes kunnon varusteita.
      Paiston tallilla opettaja on epämiellyttävä, ja jollain tapaa epäoikeudenmukainen. Tuntihevosia on kolme. Sivuilla lukee, että tunnilla on max. 4 ratsukkoa, mutta tunnilla saattaa olla kuusikin, omilla hevosillaan. Kenttä on pieni.

      • Anonyymi

        Savintallilla sentään oppii ja paljon! Se ei ehkä ole mikään marmorilattia upea talli vaan vähän tämä mutta hevoset ovat ystävällisiä (mopesta en nyt karsinassa ihan tykkää) kannattaa kokeilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Savintallilla sentään oppii ja paljon! Se ei ehkä ole mikään marmorilattia upea talli vaan vähän tämä mutta hevoset ovat ystävällisiä (mopesta en nyt karsinassa ihan tykkää) kannattaa kokeilla

        Jep


    • Savintallibest

      Savintallia kannattaa kokeilla opetus on laadukasta. Itse olen ratsastanut kyseisellä tallilla jo useamman vuoden. Olen edennyt 50cm metrin tasolle.
      En ole ikinä ajatellut tallin vaihtoa. Ensin kokeilisin useamman kerran enkä alkaisi yhdestä kerrasta haukkumaan tallia.

      • Anonyymi

        Savi on paras paikka mihin oon ikinä jalallani astunut


    • Anonyymi

      Joo vanha keskustelu. Mut kuitenkin. Sammalisto on ihan hyvä paikka. Mutta Riihimäen lähellä on Jokirannan ratsastuskoulu, jossa kannattaa käydä!

    • Anonyymi

      Vanha keskustelu mut vastaan silti. Sammaliston talli on ihan paras paikka. Suosittelen kaikille. Siellä on joskus saattanu tapahtua jotain, mutta nykyään kaikkien, hevosten ja ratsastajien, turvallisuus ja hyvinvointi huomiodaan hyvin. Isotuomistoa susittelen myös! Hevoset on hyvinkoulutettuja! Opettajta on tosi taitavia ja opetus on hyvää! Maksaa tosin jonkin verran, mutta on sen arvoinen! Savintallia en todellakaan suosittele! Hevoset ovat huonosti koulutettuja! Temppuilevat paljon! Opettaja on myös hyvun ilkeä, ja koko aika puhuu epäsopivia kommentteja! Kentällä mennään vaikka sataa! Hevoset pukittelevat ja muuta! Opettaja syyttää siitä ratsastajia! Sammaliston talli on halvin, ja todella hyvä! Suosittelen!

    • Anonyymi

      Itse asun riihimäellä ja olen käynyt sammalistossa. Aivan kamalaa hevosten rahastamista!! Opetus on huono ja ihmiset tosi ilkeitä ja haukkuvat toisten ratsastamista. Joka kesä isolle tarhalle tulee tammoja ja todella huonokuntoistia varsoja. Kaviot ylikasvaneet.... Tuntihevoset huonoja paitsi pari... Hevoset on pystyynkuolleita jotka ei jaksa nostaa jalkoja senttiäkään. Pienet ponit pystyis hyppää vaikka 60cm, mutta sammaliston ponit on niin huonokuntoisia, että hyppää 40cm jos edes sitäkään. Riihimäen lähellä on paljon parempia talleja kun sammalisto. Hevoset ja pikkuponit kaikki tungettu pikkutarhaan jossa ne potkii ja puree toisiaan. Mene siis muulle tallille äläkä kannata sammalistoa jossa hevoset ovat pystyynkuolleita ja huonokuntoisia!!!

    • Anonyymi

      Onko tuoreita kokemuksia Sammaliston tallista? Millaisia hevosia, onko hyvä opetus?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe