Olen lauta, paha olla

lautaäiti vm08

Ennen raskautta minulla oli pienet A-kupin rinnat. Imetyksen aikana eivät juuri kasvaneet, sen hetken kun maitoa oli rinnoissa. Kun lopetin imetyksen ja maidon pumppaamisen, rintani hävisivät kokonaan. Nyt minulla ei ole enää rintoja lainkaan, nännit ja nännipihat ainoastaan, olen siis täysin lauta. Topatut A-kupin liivini ovat tyhjää täynnä. Tätä siis ollut jo vuoden verran. Olen aivan hajalla ja itsetuntoni on mennyt. Itken usein tämän vuoksi. Aviomiestäni ei haittaa ettei minulla ole rintoja. Mutta kyse onkin minusta ja siitä miltä minusta tuntuu, pahalta. Olisi aivan ihanaa käyttää puolitoistavuotiasta poikaani uimahallissa, osallistua tyttöjen saunailtoihin, käydä miehen kanssa kylpylässä, mutta en voi koska häpeän ettei minulla ole muuta kuin nännit ja en kestäisi muiden mahdollista arvostelua.
Joidenkin teidän mielestä huolenaiheeni on ehkä aivan turha ja naurettava. Olisin hyvin onnellinen jos saisin lähes A-kuppini takaisin.
Leikkaukseen en halua mennä. Onko kellään samanlaista tilannetta?

36

806

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älyhoihhh

      kylläpä on sullakin suuret murheet ja elämä köyhää oman navan ympärillä, huohhhh...

      • sanoit,

        turha ja naurettava huolenaihe. Toi on vaan kestettävä. Voivoi. Miksi ihmeessä välität MUIDEN IHMISTEN arvostelusta?


      • :-)

        Tai tässä tapauksessa omien nännien ympärillä.


    • nyt B 80 :)

      Otan osaa ja ymmärrän sinua TÄYSIN. Itse menin leikkaukseen ja olen TOSI TYYTYVÄINEN ratkaisuuni!!! Et pääse lautaisuudestasi kuin leikkauksella. Se mitä pään sisällä tapahtuu, on apuna psykiatrit tai psykologit.

      Oletko näin aluksi kokeillut topattuja uikkareita ja liivejä? Ei muuten ole mikään pakko mennä saunoihin ja siellä missä ollaan uikkareissa voi olla niissä topatuissa.

      Äläkä missään tapauksessa välitä noista ongelmaasi vähättelevistä kommenteista. Niiden takana ovat ihmiset, jotka eivät ole samaa kokeneita eikä heillä näköjään tuota empatiakaan liiemmälti ole.

      • kommentoineet

        arvostavat enemmän oikeasti tärkeitä asioita kuin pinnallisia...


      • tätä mieltä
        kommentoineet kirjoitti:

        arvostavat enemmän oikeasti tärkeitä asioita kuin pinnallisia...

        Minusta edellä olevat ovat juuri niitä pinnallisia, eivätkä arvosta ihmisen tunteita.

        Mikä on kenellekin oikeasti tärkeä asia, sitä ei voi kukaan määritellä. Keho on tärkein osa elämäämme, koska siinä me elämämme elämme. Tunteet ja keho eivät ole erillisiä, joista toisen voi sivuuttaa tai jättää vähemmälle huomiolle. Ihminen ei ole tasapainoinen kokonaisuus jos joku asia vaivaa, mieltä tai kehoa.


      • ...............
        kommentoineet kirjoitti:

        arvostavat enemmän oikeasti tärkeitä asioita kuin pinnallisia...

        Kyse ei välttämättä ole pinnallisuudesta, kaikki mikä liittyy ulkonäköön, ja jonka kantajansa tuntee ongelmaksi, vaikuttaa syvästi itsetuntoon ja sitä kautta koko elämään ja mahdollisesti sosiaaliseen kanssakäymiseen.

        Ne, joiden mielestä kenelläkään ei olisi oikeuttaa tuntea häpeää ja surua omasta kropastaan ja sen epäkohdista, omaavat itse siis keskiverron normaalin, tai jopa upean vartalon. Eli he eivät voi tietää, mistä puhutaan, kun itsellään asiat ovat tässä mielessä hyvin, eli heillä on ilmeisestikin sopiva kokoiset ja näköiset rinnat itsellään, eivätkä siksi nakkaa paskaakaan muiden tunteista.

        Itse olen koko ikäni (32) kärsinyt pienistä tubulaarisista rinnoista, ja mieluummin olisi siis täysin lauta, mutten väheksy niitä, joiden mielestä lautana olo on ikävää, koska ei se tämä minunkaan kroppani herkkua ole. Päällisin puolin kukaan ei huomaa eikä tiedä, mutta auta armias, jos saunaan joutuisin jonkun muun kuin mieheni kanssa.

        Teillä vaan ei ole aavistustakaan, mistä puhutte, ja siksi ette osaa tuntea empatiaa muita kohtaan. Kiva, että teillä muilla on täydelliset tissit, eikä ainakaan niiden suhteen valittamista. debiilit...


    • jos siitä olisi

      jotain TERVEYDELLISTÄ haittaa... esim niinkun liian isot rinnat=selkävaivat...muuten ei myötätuntoo kyl...ja kyllä tiedän mistä puhun.

      • sellureisi

        Jokaisella on aivan varmasti kropassaan joku kohta johon ei ole tyytyväinen. Turha väittää muuta. Jollain rinnat, toisella perse, kolmannella reidet jne. Turha se on vittuilla ihmiselle jolle esim. rinnat on itsetunnon kysymys. Hävetkää naiset! Inhottaa lukea tollasia viestejä.


      • kauheen rajoittava
        sellureisi kirjoitti:

        Jokaisella on aivan varmasti kropassaan joku kohta johon ei ole tyytyväinen. Turha väittää muuta. Jollain rinnat, toisella perse, kolmannella reidet jne. Turha se on vittuilla ihmiselle jolle esim. rinnat on itsetunnon kysymys. Hävetkää naiset! Inhottaa lukea tollasia viestejä.

        tekijä, sen kroppansa kanssa tulee oppia elämään, ja hyväksyä se sellaisena kun se on, ja olla jopa kiitollinen siitä, ei ne kaikki kohdat kuitenkaan varmaan huonoja ole!? (varsinkin jos se terveys kuitenkin on kohdillaan)

        Se nyt vaan on ikävä fakta ettei kaikkea nyt voi, eikä pidäkkään muuttaa leikkauksella kropassaan, johon ei ole tyytyväinen.

        Heikoilla ollaan jos itsetunto on rinnoista kiinni, olen ajatellut että se itsetunto tulisi sisältäpäin, mutta ei kai se sitten ole niin...

        On se nyt hiukan psykologinen juttu jos rinnat estää äitiä viemästä lasta uimahalliin, ei niinkään fysiologinen!! Sopisi nousta niiden rintojensa yläpuolelle!


      • hörökorvat
        kauheen rajoittava kirjoitti:

        tekijä, sen kroppansa kanssa tulee oppia elämään, ja hyväksyä se sellaisena kun se on, ja olla jopa kiitollinen siitä, ei ne kaikki kohdat kuitenkaan varmaan huonoja ole!? (varsinkin jos se terveys kuitenkin on kohdillaan)

        Se nyt vaan on ikävä fakta ettei kaikkea nyt voi, eikä pidäkkään muuttaa leikkauksella kropassaan, johon ei ole tyytyväinen.

        Heikoilla ollaan jos itsetunto on rinnoista kiinni, olen ajatellut että se itsetunto tulisi sisältäpäin, mutta ei kai se sitten ole niin...

        On se nyt hiukan psykologinen juttu jos rinnat estää äitiä viemästä lasta uimahalliin, ei niinkään fysiologinen!! Sopisi nousta niiden rintojensa yläpuolelle!

        Hyvin sanottu!


      • bOObiEs
        kauheen rajoittava kirjoitti:

        tekijä, sen kroppansa kanssa tulee oppia elämään, ja hyväksyä se sellaisena kun se on, ja olla jopa kiitollinen siitä, ei ne kaikki kohdat kuitenkaan varmaan huonoja ole!? (varsinkin jos se terveys kuitenkin on kohdillaan)

        Se nyt vaan on ikävä fakta ettei kaikkea nyt voi, eikä pidäkkään muuttaa leikkauksella kropassaan, johon ei ole tyytyväinen.

        Heikoilla ollaan jos itsetunto on rinnoista kiinni, olen ajatellut että se itsetunto tulisi sisältäpäin, mutta ei kai se sitten ole niin...

        On se nyt hiukan psykologinen juttu jos rinnat estää äitiä viemästä lasta uimahalliin, ei niinkään fysiologinen!! Sopisi nousta niiden rintojensa yläpuolelle!

        Kyllä se itsetunto liittyy usein vahvastikin ulkonäköön, toi nyt on tollasta kaikkitietävää hölinää mitä kirjotat. Varmasti ap:lla on päiviä jolloin tuo asia painaa mieltä enemmän ja toisinaan taas vähemmän. Jo se että voi kirjottaa mieltä painavista asioista nettiin voi pikkasen helpottaa, mutta täällä nyt tulee heti kuraa niskaan joten se siitä helpotuksesta.

        Taitaa suomalaisetkin naiset käydä veitsen alla hepposemmistakin syistä, ja se on toki jokaisen oma asia mitä kropalleen tekee. Turha tuomita, ei se multa ainakaan ole pois joku niin tekee.


      • olet itsekäs
        kauheen rajoittava kirjoitti:

        tekijä, sen kroppansa kanssa tulee oppia elämään, ja hyväksyä se sellaisena kun se on, ja olla jopa kiitollinen siitä, ei ne kaikki kohdat kuitenkaan varmaan huonoja ole!? (varsinkin jos se terveys kuitenkin on kohdillaan)

        Se nyt vaan on ikävä fakta ettei kaikkea nyt voi, eikä pidäkkään muuttaa leikkauksella kropassaan, johon ei ole tyytyväinen.

        Heikoilla ollaan jos itsetunto on rinnoista kiinni, olen ajatellut että se itsetunto tulisi sisältäpäin, mutta ei kai se sitten ole niin...

        On se nyt hiukan psykologinen juttu jos rinnat estää äitiä viemästä lasta uimahalliin, ei niinkään fysiologinen!! Sopisi nousta niiden rintojensa yläpuolelle!

        Etköhän sinäkin käy ainakin suihkussa ja kampaajalla kohentamassa fiilistä ja ulkonäköäsi. Lopeta kaikinpuolinen ulkonäöstäsi huolehtiminen ja tule sitten vasta kertomaan tekopyhästi itsetunnon tulevan pelkästä ajattelusta.

        Et selvästikään itse kamppaile epämuodostuneiden rintojen kanssa, kun vähättelet ja moralisoit täällä.


      • AINOASTAAN
        olet itsekäs kirjoitti:

        Etköhän sinäkin käy ainakin suihkussa ja kampaajalla kohentamassa fiilistä ja ulkonäköäsi. Lopeta kaikinpuolinen ulkonäöstäsi huolehtiminen ja tule sitten vasta kertomaan tekopyhästi itsetunnon tulevan pelkästä ajattelusta.

        Et selvästikään itse kamppaile epämuodostuneiden rintojen kanssa, kun vähättelet ja moralisoit täällä.

        katsojan silmissä!!! Se ei ole mikään yleinen mielipide, että millaiset rinnat ovat täydelliset.

        Niiiiin, noh noiden kellä on kroppansa osien kanssa noin pahoja ongelmia, kun aloittajalla, niin heidän tuskin kannattaa käydä sitten suihkussakaan tai kampaajalla!!!

        On sulla logiikka... Rupee ilmeisesti paskan hajusta näkeen/haistaan ihmiset, joita joku ruumiinosa ei miellytä =)))))


      • ...............
        AINOASTAAN kirjoitti:

        katsojan silmissä!!! Se ei ole mikään yleinen mielipide, että millaiset rinnat ovat täydelliset.

        Niiiiin, noh noiden kellä on kroppansa osien kanssa noin pahoja ongelmia, kun aloittajalla, niin heidän tuskin kannattaa käydä sitten suihkussakaan tai kampaajalla!!!

        On sulla logiikka... Rupee ilmeisesti paskan hajusta näkeen/haistaan ihmiset, joita joku ruumiinosa ei miellytä =)))))

        Tai sitten koitetaan viedä huomio epäkohdista pois, korostamalla parhaita puolia. Sinua lainatakseni (osaksi), kauneus on siis katsojan silmässä...ihan samoin sinä silloin tällöin näet mielestäsi rumia ihmisiä, niin aivan varmasti joku ap:n tai minun tai muidenkin rintoja pitäisi rumina.

        Miksi ihmeessä aina pitää olla tyytyväinen siihen, mitä on saanut tai miltä näyttää? Miksi ei saisi surra tai valittaa epäkohdistaan, jos ne kantajaansa häiritsevät pahoin? Kuinka se on muilta pois?

        Jos jonkun mielestä ei saa valittaa mistään, niin niillä ihmisillä sitten vaan on asiat elämässään ihan liian hyvin. meillä kaikilla kun ei niin ole... kivat teille.


      • mutkunmutkun
        ............... kirjoitti:

        Tai sitten koitetaan viedä huomio epäkohdista pois, korostamalla parhaita puolia. Sinua lainatakseni (osaksi), kauneus on siis katsojan silmässä...ihan samoin sinä silloin tällöin näet mielestäsi rumia ihmisiä, niin aivan varmasti joku ap:n tai minun tai muidenkin rintoja pitäisi rumina.

        Miksi ihmeessä aina pitää olla tyytyväinen siihen, mitä on saanut tai miltä näyttää? Miksi ei saisi surra tai valittaa epäkohdistaan, jos ne kantajaansa häiritsevät pahoin? Kuinka se on muilta pois?

        Jos jonkun mielestä ei saa valittaa mistään, niin niillä ihmisillä sitten vaan on asiat elämässään ihan liian hyvin. meillä kaikilla kun ei niin ole... kivat teille.

        Jotkut kantavat sen ristinsä kunnialla ja toiset eivät!

        "Kuinka se on muilta pois? "

        Tässä tapauksessa aloittajan tyytymättömyyden vuoksi taitaa olla hänen lapseltaan uintireissut poissa, eihän tässä nyt muuta... Minä ainakin mietin uimaan mennessä sitä kylmää vettä ym. kun omia ryppysiä rusinoitani, en ole mennyt mihinkään kauneuskilpailuun, vaan uimaan... Joten keskitytään olennaiseen!

        Mut toisaalta täytyy kyllä myöntää että en ymmärrä tyhjänpäiväistä valittamista, en ymmärrä mitä hyötyä on rypeä itsesäälissä, kun asialle ei kuitenkaan voi mitään...


      • Laitan vielä.......
        ............... kirjoitti:

        Tai sitten koitetaan viedä huomio epäkohdista pois, korostamalla parhaita puolia. Sinua lainatakseni (osaksi), kauneus on siis katsojan silmässä...ihan samoin sinä silloin tällöin näet mielestäsi rumia ihmisiä, niin aivan varmasti joku ap:n tai minun tai muidenkin rintoja pitäisi rumina.

        Miksi ihmeessä aina pitää olla tyytyväinen siihen, mitä on saanut tai miltä näyttää? Miksi ei saisi surra tai valittaa epäkohdistaan, jos ne kantajaansa häiritsevät pahoin? Kuinka se on muilta pois?

        Jos jonkun mielestä ei saa valittaa mistään, niin niillä ihmisillä sitten vaan on asiat elämässään ihan liian hyvin. meillä kaikilla kun ei niin ole... kivat teille.

        Sain äsken kuulla että tädilläni, jonka rinnat ovat niin pienet että AA-kupin rintsikoita sai keittää kattilassa, on syöpä niissä molemmissa, joka on levinnyt pahasti, JOTEN VALITETAAN SITTEN VASTA KUN OIKEETA VALITETTAVAA, oppisivat ihmisetkin joskus arvostaan sitä mitä heillä on, eikä sitä mitä heillä ei ole, jotta sitä ei tarvitsisi elämän opettaa heille kantapään kautta!!! hävetkää!


      • CANCERSYÖPÄ
        Laitan vielä....... kirjoitti:

        Sain äsken kuulla että tädilläni, jonka rinnat ovat niin pienet että AA-kupin rintsikoita sai keittää kattilassa, on syöpä niissä molemmissa, joka on levinnyt pahasti, JOTEN VALITETAAN SITTEN VASTA KUN OIKEETA VALITETTAVAA, oppisivat ihmisetkin joskus arvostaan sitä mitä heillä on, eikä sitä mitä heillä ei ole, jotta sitä ei tarvitsisi elämän opettaa heille kantapään kautta!!! hävetkää!

        Joo ja mun äidillä myös diagnosoitiin rintasyöpä molemmissa rinnoissa vuosi sitten. Silti en tuomitse (eikä hänkään) niitä jotka ovat tyytymättömiä esim. rintoihinsa. Mutta sulla varmaan sädekehä kimaltelee päänpäällä niin että häikäsee. Kukin taaplaa tyylillään.


      • ...............
        Laitan vielä....... kirjoitti:

        Sain äsken kuulla että tädilläni, jonka rinnat ovat niin pienet että AA-kupin rintsikoita sai keittää kattilassa, on syöpä niissä molemmissa, joka on levinnyt pahasti, JOTEN VALITETAAN SITTEN VASTA KUN OIKEETA VALITETTAVAA, oppisivat ihmisetkin joskus arvostaan sitä mitä heillä on, eikä sitä mitä heillä ei ole, jotta sitä ei tarvitsisi elämän opettaa heille kantapään kautta!!! hävetkää!

        Aina on jollain ihmisellä jokin asia huonommin kuin meillä muilla, ja siksipä valitus tulisikin kieltää lailla. Kukaan ei ole oikeutettu valittaa mistään. Tätisi tilaa ollenkaan väheksymättä, on ihmisiä, jotka ovat vieläkin sairaampia, ja joilla siis olisi vieläkin enempi valittamista. Meinaatko vieläkin, ettei tädilläsi olisi oikeus valittaa omista rinnoistaan ja tilastaan?


      • valittaminen
        ............... kirjoitti:

        Aina on jollain ihmisellä jokin asia huonommin kuin meillä muilla, ja siksipä valitus tulisikin kieltää lailla. Kukaan ei ole oikeutettu valittaa mistään. Tätisi tilaa ollenkaan väheksymättä, on ihmisiä, jotka ovat vieläkin sairaampia, ja joilla siis olisi vieläkin enempi valittamista. Meinaatko vieläkin, ettei tädilläsi olisi oikeus valittaa omista rinnoistaan ja tilastaan?

        On sama asia??? Jos et, niin miten niin vieläkin??

        Kuoleman sairas on kuoleman sairas, sairaampi on kuollut!


      • SUAHAuyGa
        valittaminen kirjoitti:

        On sama asia??? Jos et, niin miten niin vieläkin??

        Kuoleman sairas on kuoleman sairas, sairaampi on kuollut!

        Ja kuollutkaan ei valita...


    • mistä valita

      Yleensä en ymmärrä enkä oikeastaan hyväksy kauneusleikkauksia. Itselläni on B-kupit eli aika pieni koko myös. En menisi leikkaukseen. Kuitenkin uskon, että alle A-kupin koko voi olla itsetunnolle kolaus. Monella naisella kuitenkin on lähes olemattomat rinnat ja silti voivat jopa imettää ja olla ihan kivan näköisiä ja kauniitakin. Pitää vain valita sellaiset vaatteet, jotka eivät vaadi isoja rintoja. En minäkään ole koskaan voinut käyttää monia kauniita mekkoja, koska moni mekkomalli vaatii näyttävän poven. Mutta olen tyytynyt hieman poikamaisempaan tyyliin ja se pukee minua varsin kivasti. Joka tapauksessa sinun tilanteessasi kannattaa harkita kahta vaihtoehtoa: pukeutua niin että näyttää kivalta pienirintaisena ja unohtaa moinen murhe. Japanilaiset urheilijatytöt olivat aina aika litteitä mutta käyttivät puvun alla "keinorintoja". Sekin siis on vaihtoehto. Jos miehesi mielestä olet ok ja haluat käyttää mekkoja niin laita sellaiset keinorinnat. Toinen vaihtoehto on leikkaus. Jos valitset leikkauksen, on se kumminkin aina riski, koska jokaisessa leikkauksessa on riski (infektioriski, nukutuskomplikaatioriski, veritulppariski). Jos vielä haluat imettää kenties tulevaa lasta, niin leikkaus ei ole paras valinta.

      • voi mennä

        Siis uimaankin voi mennä keinorintojen kanssaa kuten mainitsemani japanilaiset urheilijatytöt tekivät. 


      • ...............
        voi mennä kirjoitti:

        Siis uimaankin voi mennä keinorintojen kanssaa kuten mainitsemani japanilaiset urheilijatytöt tekivät. 

        mainittakoon vielä, ettei saunaan voi mennä keinorintojen (eli siis uimapuvun) kanssa, ja on muuten astetta nolompaa kun toinen keinotissi valahtaa altaan pohjalle tai ihan kävellessä pomppaa liiveistä ulos... kokemusta on :)


      • leikattu

        "Jos valitset leikkauksen, on se kumminkin aina riski, koska jokaisessa leikkauksessa on riski (infektioriski, nukutuskomplikaatioriski, veritulppariski). Jos vielä haluat imettää kenties tulevaa lasta, niin leikkaus ei ole paras valinta."

        Hmm.. Selvästi huomaa ettet ole asiasta ihan perillä. Itselläni oli epämuodostuneet rinnat, jotka molemmat korjattiin leikkauksella 17 vuotta sitten. MITÄÄN ongelmia ei ole KOSKAAN ollut ja kaksi lasta on imettetty runsaalla maidontulolla, toinen vuotiaaksi ja toinen 1v.4kk. Leikkaus on todella hyvä vaihtoehto, jos kokee sen ITSE tarpeelliseksi. Sellaisten, jotka eivät ole korjauttaneet rintojaan, on oikeastaan täysin turhaa moralisoida muiden valintoja.

        Murheet ja valitus kuuluvat elämään ja jokaisella on niihin oikeus.


      • nyt tyytyväinen
        leikattu kirjoitti:

        "Jos valitset leikkauksen, on se kumminkin aina riski, koska jokaisessa leikkauksessa on riski (infektioriski, nukutuskomplikaatioriski, veritulppariski). Jos vielä haluat imettää kenties tulevaa lasta, niin leikkaus ei ole paras valinta."

        Hmm.. Selvästi huomaa ettet ole asiasta ihan perillä. Itselläni oli epämuodostuneet rinnat, jotka molemmat korjattiin leikkauksella 17 vuotta sitten. MITÄÄN ongelmia ei ole KOSKAAN ollut ja kaksi lasta on imettetty runsaalla maidontulolla, toinen vuotiaaksi ja toinen 1v.4kk. Leikkaus on todella hyvä vaihtoehto, jos kokee sen ITSE tarpeelliseksi. Sellaisten, jotka eivät ole korjauttaneet rintojaan, on oikeastaan täysin turhaa moralisoida muiden valintoja.

        Murheet ja valitus kuuluvat elämään ja jokaisella on niihin oikeus.

        ..meni suoraan sanottuna elämä aika pohjlle kun olin lauta rinta.Ensin päätin että en välitä mitä muut ajattelevat, ja meni hyvin noin vuosi, kunnes työ toverini alkoivat ensi olemaan kummallisia, lopettivat puhumisen aina kun menin viereen tai lähelle, ja nauroivat tai hymyilivät pirullisesti.Sitten eräiden pikkujoulujen jälkeen mieheni alkoi käyttäytyä erittäin oudosti, ei koskenut enää,ei puhunut paljon mitään minulle,tuli tosi myöhään kotiin,kävi joka päivä jos vain ehti niin kavereidensa kanssa yhdellä.
        Pikku hiljaa sain selville että kaikki johtui lauta rinnoistani.Aloin olla yksin tosi paljon,en käynyt ulkona..hyvä jos töihin menin..kun aloin pelkäämään ihmisten ajatuksia, ja kun tuntui siltä että kaikki vahtasivat (vaikka niin ei ollutkaan).Sitä kesti yli vuoden, ja sitten yksi ystävä joka pysyi kaikesta huolimatta, suoraan pakotti minut puhumaan asiasta (ja siitä olen ikuisesti kiitollinen hänelle).Ja sitten päätettiin tohtorin kanssa, että leikkaus on minun kohdallani se hyvä ratkaisu.Päivääkään en ole sitä ratkaisua katunut.Ero tuli miehen kanssa, koska alkoi käymään vieraissa naisissa, sen vuoksi että saisi nähdä kunnon rinnat! Kehtasi vielä sanoa syyn minulle päin naamaa.Moni ystävä jäi, koska en voinut luottaa heihin enää.Yksi ystävä on siis pysynyt, ja siinä sen huomasikin kuka se todellinen ystävä on.
        Kaikki eivät tuota varmaan ymmärrä, mutta ei se kaikille ole se ja sama.Minäkin olin ennen tuota erittäin ylpeä omasta vartalostani! Mutta tuo tapaus muutti kaiken..


    • hehheh

      kyllä joo varmasti työpaikalla aikuiset ihmiset kyttäilee toisten rintoja...

      • niin tekevät

        Kyllä ne niin tekevät. Kyttäilevät kaikkea mahdollista muutenkin.
        Kyttääjät ovat usein korkeastikouluttautuneita idiootteja.


    • Cloetta...

      Minulla taas on isot ja roikkuvat rinnat, eivät lainkaan hyvännäköiset mutta mieheni, kuten sinunkin, tykkää rinnoistani. Olen opetellut pitämään vartalostani, joka ei muutoinkaan ole mitenkään timmi.

      Meitä naisia on monenmuotoisia ja -kokoisia ja usein hyvännäköisenä nähdään nainen, joka on sinut itsensä kanssa ja on terveellä tavalla itsevarma. Jokaisella on jotakin vartalossaan, joka ei miellytä omaa silmää, olipa kyse sitten huippumalllista tai tavisnaisesta.

      Opettele hyväksymään itsesi ja nauttimaan vartalostasi, saat paljon pitkäkestoisemman nautinnon ja hyvänolon tunteen kuin esim. korjauttamalla rintasi.

    • B:stä A:han

      Minäkin olen pienirintainen. En nyt täysin lauta, vaan minulla on A-kuppi. Ennen minulla oli pienehkö B-kuppi, mutta imetyksen jälkeen tuhoutui osa siitä vähäisestäkin rasvakudoksesta. Harmittihan se, ja vielä toisinaankin, mutta opin kyllä elämään asian kanssa aika nopeasti. Minulla on ihana taapero, ja imetin häntä 9 kk. Rintani ovat mitä ovat. Mieheni mielestä kauniit, toisinaan omastakin mielestä.

      Surkuttelun sijaan keskityn hyviin puoliin. Olen pitkä ja hoikka. Olen aina ollut hoikka, mutta siitä huolimatta peppuni ja lantioni ovat sopivasti naiselliset. Olen kasvoiltani kaunis, tosin kun katson peiliin, näen vauva-ajan jälkeisiä väsymyksen merkkejä, vaikka nuori olenkin. Muut eivät muka niitä näe, ehkä eivät vain kehtaa myöntää :)

      Olen ajatellut näin: Olisinko mieluummin tolkuttoman lihava kuin pienirintainen? Olisinko mieluummin kasvoiltani kuin petolinnun peräsin kuin pienirintainen?
      Rinnat voi "huijata" suuremmiksi push up-liiveillä tai pukeutua niin ettei huomio kiinnity niihin. Toisaalta minun pajunvitsakroppaani eivät isot melonit sopisikaan. Jos taas on rumat kasvot joita haluaa peitellä, täytyy laittaa pussi päähän. Jos taas painaa 120 kg....niin, no, ymmärrätte varmaan.

      En tarkoita pahalla lihavia ihmisiä kohtaan, en halveksu enkä moiti, mutta tämä on ollut minun keino hyväksyä itseni kaikin puolin tällaisena kuin olen. En ole eläessäni ollut lihava, ja terveydellisistä ja elämää rajoittavista syistä toivottavasti en koskaan tule olemaankaan.

      Aloittaja: Keskity hyviin puoliisi. Mistä erityisesti pidät itsessäsi? Voit miettiä niin fyysisiä kuin henkisiäkin ominaisuuksia.

      • -peppu-

        Niin minullakin kävi parin lapsen imetyksen jälkeen että pyöreä B on nyt vähän vähemmän pyöreä A. Miesystäväni ei ole valittanut koosta. Luulen, että hän on biseksuaali. Muuten varmaan valittaisi, luulisin. Muuten hän kyllä tuo esiin ne asiat, joka häntä harmittavat ulkonäössä. Mutta tästä aiheesta hän ei ole valittanut. Yleensäkin olen huomannut, että se on se peppu, joka miehiä houkuttelee. Pepun pitää olla pyöreä ja houkutteleva. Senpä vuoksi keskityn siihen peppuun koska sitä voi sentään jumpalla muokata toisin kuin rintoja :).


    • äityliini10

      Hei..
      Itselläni on b kuppi koko. En ole laiha enkä läski, olen vaan mahasta vähän pyöreä..

      Löysin netistä näitä rintojen suurennus kapseleita, ja on 3 päivää menossa :)
      Kai ne jotain auttaa, kun löysin täältä suomi24 sivuilta ihmisiä joilla oli tullu täytettä rintoihin ja jopa kuppikokoa isontuneet..

      Kannattaa koittaa syyä rasvaisia ruokia, karkkia, kokista jne..
      Kaveri oli ali painoinen 7lk (43kg), ei mitään muotoja pepus, rinnois tai mahas..
      Jo kuukauden päästä sillä oli rinnat isontuneet ja peppuun tullu muotoja :)

      Semppiä.. :)

      • äityliini10

        Uhondin mainita että mulla toi ei toimi, koska kaikki rasva keräytyy toosi ihanasti mahaan ..
        Pienet rinnat ja iso maha.... et kiva.. :D


    • sejokatietää

      Ap!

      Voin kertoa kokemuksesta (ollut rinnat A-kupista D-kuppiin) että kyllä ne pienet rinnatkin tuottaa aikeuksia. Ei ehkä tereydellisiä. On koko aika teinipoikamainen ja epänaisellinen olo. Vaatteet ei istu eikä täytä paitoja, puseroita. Varsinkin kun on naisellinen pyöreä lantion niin on vaikeaa kun on rinnaton, kun näyttää niin suhteettomalta. Minulla on aina ollut hyvä itsetunto. Mutta kyllä itsekin viihdun paremmin isommissa rinnoissa. Vaatteet iistuu oikein. Tyhjästä kun on vaikea nyhjästä.

      Ja voi voi, kun ihmiset nyt kiukkuaa että olematon ongelma ja sillä ja sillä on syöpä ja afrikan lapset näkee nälkää. Ette voi mitenkään noilla kommenteilla vähentää apn tunteiden aitoutta. Jos kärsii pienistä rinnoista on se oikeutettu tunne. Sen voi joko hyväksyä ja olla murehtimatta tai sitten tehdä asialle jtn. Se on apn päätös. Ei huolen tarvitse olla kuolemanakava jotta sillä olisi merkitystä.

      Omalla äidillä on ollut rintasyöpä myös joten tiedän että hänelle rinnattomuus oli todella vaikea, ihan vaan pukeutumisen kannalta.

    • a kuppi

      Onko kukaan kokeillu tällästä http://easydiili.fi/#desc50 ? Mua on kiusattu pitkään pienten tissien takia, mut en saa mistään rahoja leikkaukseen. Onko kokemuksia tälläsistä laitteista?

    • Myötäelävä

      Käyn uimahallissa säännöllisesti. Olen itse hyvinpienirintainen, ennen käytin laadukkaita uimapukuja, joissa oli toppaukset. Nyt on ensimmäinen urheilutyyppinen uimapuku, jotka vielä litistää rinnat. Ajattelin että olen jo niin vanha ja vahva etten välitä. Mutta kyllä on kurjaa, en viihdy yhtään. Heti kun löydän sopivat topatut niin ostan. En vain ole löytänyt kuin jotain mummumalleja.

      Pukeutuneena ollessani kukaan ei arvaa että olen pienirintainen, olen oppinut tyylikkäästi hämäämään asian.

      Aloittajan kyllä kannattaisi päästä eroon siitä että nolottaa naisten saunan puolella. Meitä on kyllä kaikenlaisia lyllertäjiä, ei siellä toista arvostella. Jos joku puhuu omasta vartalostaan niin sitä kuunnellaan, mutta ei kukaan toisten vartalosta kysele.

      Paitsi minä kerran törppöyttäni kysyin eräältä naisesta: Joko tiedät kumpi on tulossa? Nainen ei onneksi mitenkään loukkaantunut vaan ystävällisesti kertoi ettet ole ainoa. Edellisen lapsen jälkeen jäi sellainen vatsa, joka näyttää kuin olisi ainakin kuudennella. Muuten nainen oli hoikka, sorjasäärinen ja kaunis.

      Ja sanon niinkuin joku muukin tuolla ylempänä. Älä lannistu ihmisten tyhmyydestä ja ilkeydestä. Kun jostakin on kompleksi niin sitten on. Itselläni oli nuorena liian usein punastuminen, se sai tuntemaan itsensä todella nollaksi ja oikeastaan tuhosi kehitystäni monta vuotta. Mutta se on ihan eri tarina ja olen parantunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe