timecap työnantajana

tiimppai

Kannattaako täyttää netissä työhakemusta kyseiseen kuljetusliikkeeseen?
Kertokaa kokemuksia.

119

6421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 25

      AINA KANNATTAA TÖITÄ KYSELLÄ.TALKOILLA SUOMI LÄHTI NOUSUUN SODAN JÄLKEENKIN.NYTHÄN KULJETUSALA ON HYVÄSSÄ MAINEESSA.HANKKII PAREMMIN KUN PAPERIMIEHET.

      • Kääkkänä

        Täyttä soopaa.kaikki lähiomaiseni on pareritehtailla Kaipolassa ja
        Jämsänkoskella paperikoneenhoitajina eli perusduunarina ja liksa on
        '73 000 eur vuodessa. Itse paina peräsuoli pitkällä yötä päivää
        ja vuosiansio on hikiset 51 000 eur. Tosiasiat peliin ihan tosissaan.
        Ja ne paperimiehet tekee vain 8 tunnin päiviä.Tietysti 3-vuorohomma.


      • quatru

        asiaa ja paljon


      • Ei enää onneksi
        Kääkkänä kirjoitti:

        Täyttä soopaa.kaikki lähiomaiseni on pareritehtailla Kaipolassa ja
        Jämsänkoskella paperikoneenhoitajina eli perusduunarina ja liksa on
        '73 000 eur vuodessa. Itse paina peräsuoli pitkällä yötä päivää
        ja vuosiansio on hikiset 51 000 eur. Tosiasiat peliin ihan tosissaan.
        Ja ne paperimiehet tekee vain 8 tunnin päiviä.Tietysti 3-vuorohomma.

        Puhut asiaa, vuosiansiosi kuljetusalla on huippua ja saat todellakin painaa yötä päivää ja olla viikot reissussa, sitten kun lasketaan mitä sulla kuluu viikon aikana baareihin niin siihen ei päivärahat tahdo riittää, tosin päivärähat onkin matkamiehen kuluja varten, eikä ns. palkkaa. Ei voi ikipäivänä verrata paperimiesten palkkoihin ja tekemisiin, silloin sinä painat hommia niskalimassa, niiin paperimiehet lukee iltapäivälehtiä valvomoissaan. Eikä tämä ole mitenkään paperimiehiltä pois, kertoo vaan kuka on osannut hoitaa hommansa, automiehet ei ikinä, eikä tule ikinä hoitamaankaan, kun teot tällä saralla on pelkkää vit. perk. baareissa ja sitten kun pitäisi avata suu niin mennään paskat housuissa kohti koirankoppia ja sitä elämää. Nähty ja koettu on tämä paska, muttei ei enää onneksi tarvitse kuin kiertää kaukaa nämä pelle-alan kojootit ! Hyviä nousukausia van sinne virolaisten ja puolalaisten sekaan, siellä seassa se nousukausi odottaa.


    • timpakki

      ole timpek. Liike pyörii maataloustukiaisilla, eli rahaa on.

      • volvo2012

        valion meijerit ne maataloustukiaisilla pyörii ja niiden sopimus ajossa olevat uuden karheat jakeluautot


      • asidofilus1
        volvo2012 kirjoitti:

        valion meijerit ne maataloustukiaisilla pyörii ja niiden sopimus ajossa olevat uuden karheat jakeluautot

        Näin on.monta vuotta Valio kyykytti autoilijoita oikein todenteolla mutta
        nykyisin firma on autolijoiden taivas.ei muuta kuin uutta autoa tilaamaan.


      • tosi on !
        asidofilus1 kirjoitti:

        Näin on.monta vuotta Valio kyykytti autoilijoita oikein todenteolla mutta
        nykyisin firma on autolijoiden taivas.ei muuta kuin uutta autoa tilaamaan.

        Joo. Ovat autoijat kuulema hyvin tyytyväisiä. Sentään joku on ottanut opiksi.


      • Korvana
        asidofilus1 kirjoitti:

        Näin on.monta vuotta Valio kyykytti autoilijoita oikein todenteolla mutta
        nykyisin firma on autolijoiden taivas.ei muuta kuin uutta autoa tilaamaan.

        Siperia opettaa kuten Lipponen sanoi. Valio on nykyään asiallinen
        maksaa kyydeistä muttei kuitenkaan rikastumaan pääse.


      • taivo

        peltoakin taitaa olla riksun seusulla?


      • keijola
        taivo kirjoitti:

        peltoakin taitaa olla riksun seusulla?

        ammattiviljelijänä riksussa.


      • certu
        taivo kirjoitti:

        peltoakin taitaa olla riksun seusulla?

        ja muuta tilpehööriä


    • tyytyväinen työläine

      Timecap on yksi monista firmoista jotka toimittaa tuotteitamme.
      Vähääkään vähättelemättä paras kuljetusliike minkä kanssa olen ollut tekemisissä. Kuskit osaa hommansa, asiakkaat on tyytyväisiä, aina kun jotain pyytänyt niin hoidettu tyylillä, paras kalusto. Meillä on siis schenkeriä, kaukokiitoa, transpointtia ja muita jättikuljetusliikkeitä, jotka ovat suorastaan surkeita. Timecap on vaan ylivoimaisesti paras. Kertaakaan ei ole ollut mitään valittamista.

      (kauhee hypetys :D mutta on se :) )

    • pillipiupari

      Aina kannattaa.
      Kuljetuspiälikkönä savon kuningas Timpe palakkaa parhaat immeiset ruattii viäntää.
      Palakka parasta aaaaaaaa ryhmää. n.11 eggee tunti.
      Vaatimuksena savonviäntö ja ruatin kyäntö.

      • farila

        timpei on kunnon jätkä!


    • Arska Filunki

      Kuljetuksien keskikastia.
      Kuljetuspäällikkönä oikein mukava hemmo mutta pikkuisen laiskanpulskea.
      Korjaamopuoli hoitaa hommansa puolitiehen. Mikä luvataan ei pidetä.
      Kuljettajat ammattitaitoisia entisiä varastomiehiä.

      Pääasia että homma eteneeeeeeee.


      SUOSITTELEN

    • tulossako?

      Saako yli kymppii tunti ja saako majailla auton hytässä (ettei kotona tarttis olla)?

    • Loislisko

      Kalusto näyttää olevan 1990 alkupuolelta?

      • taapero tolonen

        Kyllä osa on hopeista 80-lukua. Niile uusille kavereille.


      • passila

        kalusto on parantunut pikkuhiljaa.


    • ´janneq`

      -hakemus osoitteeseen www.timecap.fi. -ei se ota jollei annakkaan.

    • Extrans

      Menet ja kysyt.

    • kyllä kulkee

      Milloinkohan rupeavat maksamaan palkkaa niinkuin tessi määrää

    • hubert hulivili

      en tiedä pitääkö paikkaansa mut mitä olen kuullut: jos ei ole keikkaa niin se on voi voi eli et saa ventta tunneista latin latia..jos joku ajaa tuolla palkalla niin siitä vaan!

    • Kuljetuspatruuna

      Minä en maksele ventoista ja ties mistä kuskikäppänöiden lorvimisista mitään! Painakaa nyt vihdoin ja viimein sekin kaaliinne että kun auto ei liiku---->ei liksaa tipu! Hommatkaa vaikka itse keikkaa sille autolle. Siihen ei vaan kuskikommareilla rahkeet riitä!! Heh heh heeee!!! TE VEIVAATTE RATTIA, AJATTE KEIKKAA, TEETTE J U S T NIINKO KÄSKETÄÄN JA SAATTE SIITÄ ASIANMUKAISEN KORVAUKSEN!

      • hubert hulivili

        sen takia sulla ei olekaan muita kuin turhapuroja töissä kun maksat vaan tessin palkkaa.. joka viikko auto ojassa ahahahaa sehän tulee kalliimmaks:D muista se, että halvalla ei saa hyvää!


    • pondewa

      Timecap maksaa ihan ok.miehestä kiinni on moni asia.

      • Kerran olin

        Mikä on kenenkin mielestä ok. Maksais tessin mukaan kaikki lisät niin sit ois ok.


    • ali silppula

      timecap on hyvä työnantaja.
      maksaa kaikki lakisääteiset velvoitteet kuten työvaatteet ja dieselit.
      hiessä sinun on töitä tehtävä.

      • rellu rules

        Pitääkö auton pesut maksaa itse ???


    • siivunen12

      kasavupaineissa taitavat olla koko virma kun on oman korjaamonkin panneet aikaseksi.

    • vapaamies

      timekappi on ihan hyvä paikka tehdä töitä. Palakka tulee ajallaan ja loma-anomukset mennöö toivieitten mukaan. Kalusto sen kun paranoo ja huollot toimii.

      teretulemast töihin timekappiin vaikka heti.

    • uusittu-kalusto

      clip Kalusto näyttää olevan 1990 alkupuolelta? clip

      Onko se koska uusinnu kaluston?

      justiinhan joku kuukausi sitte se oli 1970-80 luvulta.

    • V6Telligent

      ei ne autot ihan huonoilöta näytä, snow expressilä on hienommat kyllä.

      • jari kirppula

        uutta vastaavaa on kalusto.
        kuskit aAa ryhmää.
        homma pelittää.


      • ta11
        jari kirppula kirjoitti:

        uutta vastaavaa on kalusto.
        kuskit aAa ryhmää.
        homma pelittää.

        Suurin osa TARVITSISI AA-KERHOA !!! Neljä vuotta talossa ja tiedän jo 5 kuljettajaa siltä ajalta , jotka kärähtäneet ratista.... ELI SE SIITÄ AAA ja aa KERHOISTA...


      • 2porkkanaa
        ta11 kirjoitti:

        Suurin osa TARVITSISI AA-KERHOA !!! Neljä vuotta talossa ja tiedän jo 5 kuljettajaa siltä ajalta , jotka kärähtäneet ratista.... ELI SE SIITÄ AAA ja aa KERHOISTA...

        Eli aivan paska riistotalo,miksi tuo ta1 /11 on vielä sitten töissä tuollaisessa työpaikassa? onko kirjoittajaasa itsessään mitään vikaa jos joutuu tuollaista sietämään?


      • hYVINVOINNINLAITOS
        ta11 kirjoitti:

        Suurin osa TARVITSISI AA-KERHOA !!! Neljä vuotta talossa ja tiedän jo 5 kuljettajaa siltä ajalta , jotka kärähtäneet ratista.... ELI SE SIITÄ AAA ja aa KERHOISTA...

        Jos kuljettajat tarvii aaa-kerhoa niin so what. Ei se ole työnantajanvika.
        Ei kaikkea voi pistää työnantajan mpiikkiin sentään.Se se kuuluisa
        HENKILÖKOHTAINEN ONGELMA.


    • piälysmiäs

      Viina kuskin tiällä piättää.
      Hommo pelittää hyvällä kalustolla ja esimiäs osaamisella.
      Lomien pitäminen vähän hankalaa kuskipulan takia.
      Ylityätä ei tunneta.

    • kellukeet

      timecap vannoo vanhan kaluston nimeen.
      ajomestareina vanhoja kuskeja.
      vanhassa vara parempi.

    • ärhäkkäääsi

      Valion terminaali pitskussa on tuttupaikka.
      Timecapilla autoja siellä??
      tietääkö kukaan?

      • mjölkman

        Käsittääkseni Timecapilla on kylmälaiteautoja liikenteessä.
        Olisikohan ne Arlan ajossa?


      • koflman
        mjölkman kirjoitti:

        Käsittääkseni Timecapilla on kylmälaiteautoja liikenteessä.
        Olisikohan ne Arlan ajossa?

        Timecapia ei ainakaan tänään nähty sipoossa.
        Isot pojat kertoi autoja olleen koffinpihalla Keravalla.


      • Factum
        mjölkman kirjoitti:

        Käsittääkseni Timecapilla on kylmälaiteautoja liikenteessä.
        Olisikohan ne Arlan ajossa?

        Timecapilla ei ole yhtään autoa Arla Ingmannin ajossa.
        Arla käyttää vain Lempäälänkuljetusta,uudenmaankuljetuspalvelua ja
        VIP-Gargoa omien kuljettajien lisäksi. Aluevarastojen kuljetuksista vastaa
        Niinivirta.Oulun autokuljetus ja Kantola&Koramo sekä Kajo-trans.
        Nykytrendeistä poiketen oma kuljetuskalusto näyttää hyvin merkittävää
        osaa. Näin kaikissa pohjoismaissa esim Tanskassa ja Ruotsissa ja Englannissa.
        Arla on niitä harvoja firmoja jotka arvostavat myös omia kuljettajia
        (ja ihan aidosti)kuskit vaihtuu harvoin 30-40-vuotta talossa.


      • Hjalmari
        Factum kirjoitti:

        Timecapilla ei ole yhtään autoa Arla Ingmannin ajossa.
        Arla käyttää vain Lempäälänkuljetusta,uudenmaankuljetuspalvelua ja
        VIP-Gargoa omien kuljettajien lisäksi. Aluevarastojen kuljetuksista vastaa
        Niinivirta.Oulun autokuljetus ja Kantola&Koramo sekä Kajo-trans.
        Nykytrendeistä poiketen oma kuljetuskalusto näyttää hyvin merkittävää
        osaa. Näin kaikissa pohjoismaissa esim Tanskassa ja Ruotsissa ja Englannissa.
        Arla on niitä harvoja firmoja jotka arvostavat myös omia kuljettajia
        (ja ihan aidosti)kuskit vaihtuu harvoin 30-40-vuotta talossa.

        Olen huomannut,että Arlalle suoraan kuskiksi pääsy on vaikeaa koska
        henkilökunta ei juuri vaihdu. Sellaisia vanhoja fabujahan siellä
        tyytyväisen näköisenä ajaa aika asiallisilla menopeleillä.
        Eipä auta kuin odottaa kyllä ne kohta jää eläkkeelle ja silloin
        minä hyökkään.....


      • Rasmus rock
        Hjalmari kirjoitti:

        Olen huomannut,että Arlalle suoraan kuskiksi pääsy on vaikeaa koska
        henkilökunta ei juuri vaihdu. Sellaisia vanhoja fabujahan siellä
        tyytyväisen näköisenä ajaa aika asiallisilla menopeleillä.
        Eipä auta kuin odottaa kyllä ne kohta jää eläkkeelle ja silloin
        minä hyökkään.....

        hei haloo.. timecap oli keskustelunaihe. En haluaisi olla päivääkään firmassa
        jossa kuskit on ollut 30-40 vuotta. sairasta.Sairas työpaikka.
        Kyllä porukan pitää vaihtua ainakin puolen vuoden välein.


      • Stabiili
        Rasmus rock kirjoitti:

        hei haloo.. timecap oli keskustelunaihe. En haluaisi olla päivääkään firmassa
        jossa kuskit on ollut 30-40 vuotta. sairasta.Sairas työpaikka.
        Kyllä porukan pitää vaihtua ainakin puolen vuoden välein.

        Rasmus rock on ilmeisesti rock-miehiä. Perusta perhe ,osta asunto ja
        kummasti vakaat työolot ja hyvät pitkäaikaiset työkaverit on ihan yes!!
        Meistä kukaan ei ole kauan nuori ja vapaa.Se kannattaa muistaa.


      • Time over pappa
        Rasmus rock kirjoitti:

        hei haloo.. timecap oli keskustelunaihe. En haluaisi olla päivääkään firmassa
        jossa kuskit on ollut 30-40 vuotta. sairasta.Sairas työpaikka.
        Kyllä porukan pitää vaihtua ainakin puolen vuoden välein.

        Arlalla kuljettajat on sekatyömiehiä.ajetaan päivässä 50-100 km.
        Ei se ole kuljerttajan työtä sellainen meininki on sekatyömiehen hommaa.
        Sekatyömiehen liksa on 1800eur /kk( ihan virallinen .)

        Timecap miehet on kuskien aatelia. 100 000 km/vuosi on normaalia.
        alle100 000 km on lastentarhaporukan hommia.Ei ne voi kuskeiksi
        itseään edes tituleerata.


      • Arla -fafa
        Hjalmari kirjoitti:

        Olen huomannut,että Arlalle suoraan kuskiksi pääsy on vaikeaa koska
        henkilökunta ei juuri vaihdu. Sellaisia vanhoja fabujahan siellä
        tyytyväisen näköisenä ajaa aika asiallisilla menopeleillä.
        Eipä auta kuin odottaa kyllä ne kohta jää eläkkeelle ja silloin
        minä hyökkään.....

        Hei, ei yli 60-vuotias ole vielä nykyään vanha fabu. Kyllä sitä voisi
        vaikka muksuja alkaa bykata vielä.


      • Rolling St.....
        Rasmus rock kirjoitti:

        hei haloo.. timecap oli keskustelunaihe. En haluaisi olla päivääkään firmassa
        jossa kuskit on ollut 30-40 vuotta. sairasta.Sairas työpaikka.
        Kyllä porukan pitää vaihtua ainakin puolen vuoden välein.

        Timecap on tämän sivuston keskustelunaihe ei jotkut vanhat papat
        meijerissä. Tuore porukka parempi. Nämä papparaiset rakentelevat
        omia kuppikuntia työpaikoille. Työhyvinvoinnille on parempi reipas
        vaihtuvuus. Sanompa vaan.Tulee uutta näkemystä asioihin.
        Siihen pyrimme. Vierivä kivi ei sammaloidu.


      • Sivusta seuraaja
        Time over pappa kirjoitti:

        Arlalla kuljettajat on sekatyömiehiä.ajetaan päivässä 50-100 km.
        Ei se ole kuljerttajan työtä sellainen meininki on sekatyömiehen hommaa.
        Sekatyömiehen liksa on 1800eur /kk( ihan virallinen .)

        Timecap miehet on kuskien aatelia. 100 000 km/vuosi on normaalia.
        alle100 000 km on lastentarhaporukan hommia.Ei ne voi kuskeiksi
        itseään edes tituleerata.

        Time over pappa on selkeästi pihalla tai puhuu puuta heinää.
        Ei ne kilometrit ole mikään mittari siitä,että töissä on mukavaa.
        Sanoisin,että mitä enemmän kilometrejä sitä tylsempää.
        Kyllä ne siellä meijerissä vaan tekee ihan kunnon tiliä ja saa
        kaikki muitakin henkilökuntaetuja mitä vain suuret firmat pystyy
        tarjoamaan. Siksi siellä ei se porukka vaihdu. Minusta on ihan
        kunnioitettavaa jos 60 v. kaveri jaksaa kiskoa 26 tn. maitoa
        asiakkaille päivässä. Se kertoo ,että työnantaja on pitänyt
        huolta ikääntyvistä kuljettajista.Eli vanhakin jaksaa kun motivaatio
        on kohdillaan ja terveydestä on pidetty huolta.


      • havukka-ahon mies
        Time over pappa kirjoitti:

        Arlalla kuljettajat on sekatyömiehiä.ajetaan päivässä 50-100 km.
        Ei se ole kuljerttajan työtä sellainen meininki on sekatyömiehen hommaa.
        Sekatyömiehen liksa on 1800eur /kk( ihan virallinen .)

        Timecap miehet on kuskien aatelia. 100 000 km/vuosi on normaalia.
        alle100 000 km on lastentarhaporukan hommia.Ei ne voi kuskeiksi
        itseään edes tituleerata.

        Time over pappa puhuu puuta heinää. kilometrit ei ole mikään mittari.
        Mistä sinä tiedät kyseisen putiikin palkat. Varmasti on kohdillaan jos
        porukka ei vaihdu. Se on se vanhanajan luotettava mittari Palkat kun
        on asialliset,autot asialliset ja pomot asialliset=porukka ei vaihdu.


      • PROfeeli
        havukka-ahon mies kirjoitti:

        Time over pappa puhuu puuta heinää. kilometrit ei ole mikään mittari.
        Mistä sinä tiedät kyseisen putiikin palkat. Varmasti on kohdillaan jos
        porukka ei vaihdu. Se on se vanhanajan luotettava mittari Palkat kun
        on asialliset,autot asialliset ja pomot asialliset=porukka ei vaihdu.

        Kannattaa haastatella niitä kuskeja kun lastauslaitureilla heitä näkee. Kyllä ne nykyään valittavat heikkoa palkkausta, kun ylityöt on karsittu pois ja jokainenhan tietää mitä kuljetusalalla tienaa ilman ylitöitä. Ei mitään. Vaan papat valittelevat sitäkin, etteivät muuallekaan voi enää mennä, ikää on liikaa, eli ikärasismi karsii ja taidotkin rajoittuvat lähinnä juuri siihen pelkkään maidonajoon ja tyhjien maitolaatikoiden kuskaamiseen. Kilsoja niille tosiaan tulee vähän, niitä ei kovin kauas meijeristä päästetä ja jakopaikat ovat niitä surkeimpia, liikennöitsijät hoitavat kaikki isot ja helpot paikat.


      • Sipoon pappa
        PROfeeli kirjoitti:

        Kannattaa haastatella niitä kuskeja kun lastauslaitureilla heitä näkee. Kyllä ne nykyään valittavat heikkoa palkkausta, kun ylityöt on karsittu pois ja jokainenhan tietää mitä kuljetusalalla tienaa ilman ylitöitä. Ei mitään. Vaan papat valittelevat sitäkin, etteivät muuallekaan voi enää mennä, ikää on liikaa, eli ikärasismi karsii ja taidotkin rajoittuvat lähinnä juuri siihen pelkkään maidonajoon ja tyhjien maitolaatikoiden kuskaamiseen. Kilsoja niille tosiaan tulee vähän, niitä ei kovin kauas meijeristä päästetä ja jakopaikat ovat niitä surkeimpia, liikennöitsijät hoitavat kaikki isot ja helpot paikat.

        Herra PROFEELI....???? missä olet tällaisia papparoita nähnyt. Ei ainakaan
        Arlan kuskeista ole kyse. Kyseisessä firmassa vanhoja työntekijöitä arvostetaan
        ja heille on suunniteltu sellaiset työtehtävät ,että he mahdollisimman hyvin
        jaksaisivat normaaliin eläkeikään asti. Työterveyshuollosta saa vielä tarvittaessa
        apua jotta työkyky säilyisi loppuun asti. Palkatkin ovat varmasti ihan asialliset.

        Enemmän minä olisin huolissani pienistä kuljetusliikkeistä joilla ei ole mahdollisuuksia
        taloudellisesti nykyisin vaikeina aikoina panostaa ikääntyviin kuljettajiin saman lailla
        kuin kansainvälisillä suuryrityksillä joilla on ihan virallisia ohjelmia iäkkäiden ihmisten työssä viihtymiseen ja jaksamiseen.


      • Palkka maidosta
        PROfeeli kirjoitti:

        Kannattaa haastatella niitä kuskeja kun lastauslaitureilla heitä näkee. Kyllä ne nykyään valittavat heikkoa palkkausta, kun ylityöt on karsittu pois ja jokainenhan tietää mitä kuljetusalalla tienaa ilman ylitöitä. Ei mitään. Vaan papat valittelevat sitäkin, etteivät muuallekaan voi enää mennä, ikää on liikaa, eli ikärasismi karsii ja taidotkin rajoittuvat lähinnä juuri siihen pelkkään maidonajoon ja tyhjien maitolaatikoiden kuskaamiseen. Kilsoja niille tosiaan tulee vähän, niitä ei kovin kauas meijeristä päästetä ja jakopaikat ovat niitä surkeimpia, liikennöitsijät hoitavat kaikki isot ja helpot paikat.

        Taidot rajoittuu vain siihen maidon ajoon ja tyhjien laatikoiden keräämiseen.
        Tässähän meillä on ilmiselvä kuljetusalan rasisti PROfeeli.
        Eikö kaikki kuljetusalan työ ole tietyn tavaran kuljetusta paikasta A paikkaan B
        ja paluukuormana otetaan takaisin jotain jos kuuluu ottaa.
        PROfeelin kommenteista paljastuu katkeruus meijerialaa kohtaan.Meijerin
        EX-yrittäjä ken ties kyseessä????? Mikä erityisosaaminen puuttuu
        elintarvikekuljettajilta??? Voisiko PROfeeli kommentoida.


      • PROfeeli
        Palkka maidosta kirjoitti:

        Taidot rajoittuu vain siihen maidon ajoon ja tyhjien laatikoiden keräämiseen.
        Tässähän meillä on ilmiselvä kuljetusalan rasisti PROfeeli.
        Eikö kaikki kuljetusalan työ ole tietyn tavaran kuljetusta paikasta A paikkaan B
        ja paluukuormana otetaan takaisin jotain jos kuuluu ottaa.
        PROfeelin kommenteista paljastuu katkeruus meijerialaa kohtaan.Meijerin
        EX-yrittäjä ken ties kyseessä????? Mikä erityisosaaminen puuttuu
        elintarvikekuljettajilta??? Voisiko PROfeeli kommentoida.

        Palkkaus jää kyllä kauas kuljetusalan normaalista 50-80 tuhatta euroa per vuosi suoritteesta, mutta onhan se hyvä että kuljettajista pidetään huolta vanhoinakin, silloinhan ei välttämättä ylitöitä enää niin hyvin jaksaisikaan. Mutta ei sillä omakotitaloja maksella. Tuolla erikoisosaamisella tarkoitin, että itse ainakin palkkaan mieluummin nuoren ja kokemattoman, kuin vanhan ja kokeneen, mikäli kokemus rajoittuu vain yhteen hommaan. Riski vahingoista on silloin pienempi. Poikkeuksena se, että vanhemmalla on kokemusta jostain erikoisemmasta, kuten vaikkapa vaativista kuorman sidonnoista. Kaikki kuljetushommat eivät muuten ole samanlaisia, toisissa mahdolliset vahingot jäävät muutaman maitopurnukan kaatumiseen, toisissa ne aiheuttavat mittavia taloudellisia vahinkoja ja pahimmassa tapauksessa jopa ihmishenkien menetyksiä. Maitopuolellakin on ihan eri hommaa ajaa jakeluautoa kuin ajaa maidon keräilyautoa.


      • 33 v. alalla
        PROfeeli kirjoitti:

        Palkkaus jää kyllä kauas kuljetusalan normaalista 50-80 tuhatta euroa per vuosi suoritteesta, mutta onhan se hyvä että kuljettajista pidetään huolta vanhoinakin, silloinhan ei välttämättä ylitöitä enää niin hyvin jaksaisikaan. Mutta ei sillä omakotitaloja maksella. Tuolla erikoisosaamisella tarkoitin, että itse ainakin palkkaan mieluummin nuoren ja kokemattoman, kuin vanhan ja kokeneen, mikäli kokemus rajoittuu vain yhteen hommaan. Riski vahingoista on silloin pienempi. Poikkeuksena se, että vanhemmalla on kokemusta jostain erikoisemmasta, kuten vaikkapa vaativista kuorman sidonnoista. Kaikki kuljetushommat eivät muuten ole samanlaisia, toisissa mahdolliset vahingot jäävät muutaman maitopurnukan kaatumiseen, toisissa ne aiheuttavat mittavia taloudellisia vahinkoja ja pahimmassa tapauksessa jopa ihmishenkien menetyksiä. Maitopuolellakin on ihan eri hommaa ajaa jakeluautoa kuin ajaa maidon keräilyautoa.

        Hyvä veli PROfeeli. Ei ne vanhat kuskit mitään omakotitaloja maksele .Ne on maksettu aikaa sitten . Lapsetkin on saatu maailmalle joten voi ottaa rennommin
        työelämässä.Ylitöiden teettäminen kuljetusalalla ei muutenkaan ole muodissa.
        Se oli sitä kultaista 80-90 lukua kun painettiin menemään yötä päivää.
        Viranomaisvalvonta on kiristynyt ja kuljetusliikkeet suunnittelevat työt siten
        ettei ylitöitä tule tai sitten ne annetaan vapaana. Tästä asiasta on sekä
        työnantaja että työntekijäpuolella hyvä yhteisymmärrys. Ja jos palkoista
        puhutaan kyllä elintarvikekuljettaja pääsee 30-40 tuhanteen pienillä ylitöillä.
        80 tuhannen vuosiansiossa taitaa olla vähän pohjanmaan lisää.
        Jokaisella järkevällä kuljetusyrittäjällä on vakuutus kuljetusvahinkojen varalta.
        Mielestäni nuori ja kokematon kuljettaja hyvin vaativassa kuljetustehtävässä
        on todellinen riski jos mikä koska ei ole sitä kokemuksen tuomaa malttia
        miettiä ensin ja tehdä vasta sen jälkeen.Nuorissakin kuljettajista löytyy myös
        todellisia helmiä jotka hoitavat homman kuin homman .


      • PROfeeli
        33 v. alalla kirjoitti:

        Hyvä veli PROfeeli. Ei ne vanhat kuskit mitään omakotitaloja maksele .Ne on maksettu aikaa sitten . Lapsetkin on saatu maailmalle joten voi ottaa rennommin
        työelämässä.Ylitöiden teettäminen kuljetusalalla ei muutenkaan ole muodissa.
        Se oli sitä kultaista 80-90 lukua kun painettiin menemään yötä päivää.
        Viranomaisvalvonta on kiristynyt ja kuljetusliikkeet suunnittelevat työt siten
        ettei ylitöitä tule tai sitten ne annetaan vapaana. Tästä asiasta on sekä
        työnantaja että työntekijäpuolella hyvä yhteisymmärrys. Ja jos palkoista
        puhutaan kyllä elintarvikekuljettaja pääsee 30-40 tuhanteen pienillä ylitöillä.
        80 tuhannen vuosiansiossa taitaa olla vähän pohjanmaan lisää.
        Jokaisella järkevällä kuljetusyrittäjällä on vakuutus kuljetusvahinkojen varalta.
        Mielestäni nuori ja kokematon kuljettaja hyvin vaativassa kuljetustehtävässä
        on todellinen riski jos mikä koska ei ole sitä kokemuksen tuomaa malttia
        miettiä ensin ja tehdä vasta sen jälkeen.Nuorissakin kuljettajista löytyy myös
        todellisia helmiä jotka hoitavat homman kuin homman .

        En pidä 30-40 tuhannen vuosiansioita kummoisina, senhän tienaa jo tavallinen duunari mukavammilla työajoilla ja vähemmällä tressillä. En tiedä mistä olet saanut päähäsi, ettei ylitöiden tekeminen kuljetusalalla olisi muodissa. Tänä päivänä asiakkaiden vaatimukset kaluston suhteen ovat huikeita, ympäristöasioissa edelläkävijät vinkuvat jo euro kuutosia. Ei näitä autoja maksella millään 8-tunnin ajoilla, kyllä autojen on liikuttava likipitäen niin kauan kun laki sallii. Auton laittaminen kahteen vuoroon tuo useimmiten sen verran haasteita mukanaan ja on usein mahdotontakin, että tulee huomattavasti halvemmaksi teettää niitä ylitöitä ja tästä suurin osa kuskeistakin tykkää, kun pääsevät tienaamaankin.


      • Itse valitsit,väärin
        33 v. alalla kirjoitti:

        Hyvä veli PROfeeli. Ei ne vanhat kuskit mitään omakotitaloja maksele .Ne on maksettu aikaa sitten . Lapsetkin on saatu maailmalle joten voi ottaa rennommin
        työelämässä.Ylitöiden teettäminen kuljetusalalla ei muutenkaan ole muodissa.
        Se oli sitä kultaista 80-90 lukua kun painettiin menemään yötä päivää.
        Viranomaisvalvonta on kiristynyt ja kuljetusliikkeet suunnittelevat työt siten
        ettei ylitöitä tule tai sitten ne annetaan vapaana. Tästä asiasta on sekä
        työnantaja että työntekijäpuolella hyvä yhteisymmärrys. Ja jos palkoista
        puhutaan kyllä elintarvikekuljettaja pääsee 30-40 tuhanteen pienillä ylitöillä.
        80 tuhannen vuosiansiossa taitaa olla vähän pohjanmaan lisää.
        Jokaisella järkevällä kuljetusyrittäjällä on vakuutus kuljetusvahinkojen varalta.
        Mielestäni nuori ja kokematon kuljettaja hyvin vaativassa kuljetustehtävässä
        on todellinen riski jos mikä koska ei ole sitä kokemuksen tuomaa malttia
        miettiä ensin ja tehdä vasta sen jälkeen.Nuorissakin kuljettajista löytyy myös
        todellisia helmiä jotka hoitavat homman kuin homman .

        33 v alalla, no tässä on taas yksi jolla on elämä mennyt hukkaan , tosin ei i taida itse sitä tajuta, kun lukujaan otsikoihin laittaa. No omasihan oli elämä !


      • 33 v. alalla
        PROfeeli kirjoitti:

        En pidä 30-40 tuhannen vuosiansioita kummoisina, senhän tienaa jo tavallinen duunari mukavammilla työajoilla ja vähemmällä tressillä. En tiedä mistä olet saanut päähäsi, ettei ylitöiden tekeminen kuljetusalalla olisi muodissa. Tänä päivänä asiakkaiden vaatimukset kaluston suhteen ovat huikeita, ympäristöasioissa edelläkävijät vinkuvat jo euro kuutosia. Ei näitä autoja maksella millään 8-tunnin ajoilla, kyllä autojen on liikuttava likipitäen niin kauan kun laki sallii. Auton laittaminen kahteen vuoroon tuo useimmiten sen verran haasteita mukanaan ja on usein mahdotontakin, että tulee huomattavasti halvemmaksi teettää niitä ylitöitä ja tästä suurin osa kuskeistakin tykkää, kun pääsevät tienaamaankin.

        Tällä palstalla on menty täysin ulos alkuperäisestä aiheesta,mutta kommentoidaan
        nyt tätä PROfeeliä. 40 tuhannen vuosiansio on juuri se palkka joka tilastokeskuksen
        mukaan on miesten keskipalkka.Sillä tulee hyvin toimeen ja ehtii viettää laatuaikaa
        myös kotona lasten kanssa.Monilla akateemisilla aloilla johon vaaditaan pitkä
        opiskelu korkeakouluissa palkka on huomattavasti vaatimattomampi.
        Kyllä niillä pitkillä työpäivillä on myöskin rajansa.250 tuntia saa tehdä ylitöitä
        vuodessa.Anomalla saa pienen lisän siihen. Viranomaiset ovat tehostaneet valvontaa
        koskien ylitöiden teettämistä.Myöskin tilaajavastuulaki on saanut myös kuljetusten
        tilaajat varpailleen.Tästä syystä ainakin isot kuljetusliikkeet järjestävät ajot siten
        ettei isoja määriä ylityötunteja kuljettajille tule.Pidetään arkivapaita jne tasataan
        tunteja.Jotkut asiakkaat ottavat tilaajavastuulain niin kirjaimellisesti ,että saattavat
        kyselevät kuljettajilta suoraan ovatko asiat kunnossa kuljetusliikkeessä.
        Maksetaanko palkat niin kuin pitää saako kaikki kuuluvat lisät.

        .


      • Nuha nenä köh köh
        PROfeeli kirjoitti:

        Palkkaus jää kyllä kauas kuljetusalan normaalista 50-80 tuhatta euroa per vuosi suoritteesta, mutta onhan se hyvä että kuljettajista pidetään huolta vanhoinakin, silloinhan ei välttämättä ylitöitä enää niin hyvin jaksaisikaan. Mutta ei sillä omakotitaloja maksella. Tuolla erikoisosaamisella tarkoitin, että itse ainakin palkkaan mieluummin nuoren ja kokemattoman, kuin vanhan ja kokeneen, mikäli kokemus rajoittuu vain yhteen hommaan. Riski vahingoista on silloin pienempi. Poikkeuksena se, että vanhemmalla on kokemusta jostain erikoisemmasta, kuten vaikkapa vaativista kuorman sidonnoista. Kaikki kuljetushommat eivät muuten ole samanlaisia, toisissa mahdolliset vahingot jäävät muutaman maitopurnukan kaatumiseen, toisissa ne aiheuttavat mittavia taloudellisia vahinkoja ja pahimmassa tapauksessa jopa ihmishenkien menetyksiä. Maitopuolellakin on ihan eri hommaa ajaa jakeluautoa kuin ajaa maidon keräilyautoa.

        Tämähän on hauska juttu foorumi.Hyvä kun joku uskaltaa palkata myös
        nuoria kuskeja.Olen itse ollut aikoinaan kuljetusfirmassa jossa oli monta
        nuorta kuskia. Ensimmäiset vuodet meni hyvin,sitten alkoi kuskit vakiintua ja
        noita taaperoita oli vähän jokaisella. Siitä se rumba alkoikin varsinkin
        syksyisin ja talvisin.Lapset sairastuivat tarhassa.Kuskin piti lähteä kesken
        työpäivän hakemaan lapsi kotiin. Vatsatautia ja flunssaa koko ajan joku
        pois töistä.Ensin lapset sen jälkeen vanhemmat sairaana. Isyyslomat ja
        vanhempainvapaat. Ennen äiti jäi kotiin jos lapsi oli sairas.Nykyisin
        lasketaan kumman kannattaa taloudellisessa mielessä jäädä.Ja niinhän se
        menee kuskipoloinen jää kotiin. Fiksu yrittäjä palkkaa kaiken ikäisiä kuljettajia.
        Onkohan PROfeeli ajatellut asiaa tältä kantilta.


      • Vapise Profeeli
        PROfeeli kirjoitti:

        Palkkaus jää kyllä kauas kuljetusalan normaalista 50-80 tuhatta euroa per vuosi suoritteesta, mutta onhan se hyvä että kuljettajista pidetään huolta vanhoinakin, silloinhan ei välttämättä ylitöitä enää niin hyvin jaksaisikaan. Mutta ei sillä omakotitaloja maksella. Tuolla erikoisosaamisella tarkoitin, että itse ainakin palkkaan mieluummin nuoren ja kokemattoman, kuin vanhan ja kokeneen, mikäli kokemus rajoittuu vain yhteen hommaan. Riski vahingoista on silloin pienempi. Poikkeuksena se, että vanhemmalla on kokemusta jostain erikoisemmasta, kuten vaikkapa vaativista kuorman sidonnoista. Kaikki kuljetushommat eivät muuten ole samanlaisia, toisissa mahdolliset vahingot jäävät muutaman maitopurnukan kaatumiseen, toisissa ne aiheuttavat mittavia taloudellisia vahinkoja ja pahimmassa tapauksessa jopa ihmishenkien menetyksiä. Maitopuolellakin on ihan eri hommaa ajaa jakeluautoa kuin ajaa maidon keräilyautoa.

        Ihmishenkien menetys tulee kun 85 vuotias pappara peruuttaa Nissanilla
        lapsen päälle Siwan pihassa. Ei se kuljetusala nyt niin vaarallinen ala ole.
        Ei nyt luoda mitään kauhuskenariota asiasta. Ollaan onnellisia jos saadaan
        edes 62 vuotias "suomalainen" kuski. Kohtahan muita ei saa kun kukaan
        ei suostu kuorma-autokorttia ajamaan.


      • 33 v. alalla
        Itse valitsit,väärin kirjoitti:

        33 v alalla, no tässä on taas yksi jolla on elämä mennyt hukkaan , tosin ei i taida itse sitä tajuta, kun lukujaan otsikoihin laittaa. No omasihan oli elämä !

        Nimimerkki :Itse valitsit ,väärin.... On se kiva kirjoitella kommentteja keskikaljan
        voimalla. Mitä sinä tiedät minun elämästä????? Niin.... et mitään.
        Jo lapsena päätin siinäpä mukava työ. lukio käytiin ja armeijassa e-kortti.
        Ei muuta kuin ajohommiin. Koko ajan ollut sama työnantaja siis 33 vuotta.
        Aamulla työnantaja sanoo teet hommat niin kuin parhaaksi katsot ja minähän teen.
        Ajopelit on olleet aina viimeisen päälle ja olen itse osallistunut uusien autojen
        hankintaan ja saanut kaikki varusteet mitä olen vaatinut. olen myös tehnyt
        työtä muiden kuskien eteen jotta heilläkin hommat sujuisi mallikkaasti.
        Olen kouluttanut kymmeniä uusia kuljettajien alkuja työharjoittelujaksoissa
        ja sopeuttanut uusia kuljettajia taloon siten,että hommat lähtee jouhevasti pyörimään.
        Minua todella harmittaa kun joku tuntematon sanoo VALITSIT VÄÄRIN.
        Kenenkään ei tarvitse olla kuljetusalalla .Meillä ei ole orjatyötä. Voi vaikka
        lähteä opiskelemaan jotain suurempaa ihan aikuisiälläkin. Kommentoi !!!!!!!
        Jos on ns.munaa nimimerkki ITSE VALITSIT,VÄÄRIN


      • 33v. alalla
        33 v. alalla kirjoitti:

        Nimimerkki :Itse valitsit ,väärin.... On se kiva kirjoitella kommentteja keskikaljan
        voimalla. Mitä sinä tiedät minun elämästä????? Niin.... et mitään.
        Jo lapsena päätin siinäpä mukava työ. lukio käytiin ja armeijassa e-kortti.
        Ei muuta kuin ajohommiin. Koko ajan ollut sama työnantaja siis 33 vuotta.
        Aamulla työnantaja sanoo teet hommat niin kuin parhaaksi katsot ja minähän teen.
        Ajopelit on olleet aina viimeisen päälle ja olen itse osallistunut uusien autojen
        hankintaan ja saanut kaikki varusteet mitä olen vaatinut. olen myös tehnyt
        työtä muiden kuskien eteen jotta heilläkin hommat sujuisi mallikkaasti.
        Olen kouluttanut kymmeniä uusia kuljettajien alkuja työharjoittelujaksoissa
        ja sopeuttanut uusia kuljettajia taloon siten,että hommat lähtee jouhevasti pyörimään.
        Minua todella harmittaa kun joku tuntematon sanoo VALITSIT VÄÄRIN.
        Kenenkään ei tarvitse olla kuljetusalalla .Meillä ei ole orjatyötä. Voi vaikka
        lähteä opiskelemaan jotain suurempaa ihan aikuisiälläkin. Kommentoi !!!!!!!
        Jos on ns.munaa nimimerkki ITSE VALITSIT,VÄÄRIN

        Yksi ainoa päivä harmittaa urallani. Päivä jolloin jouduin vakavaan liikenne-
        onnettomuuteen. Siitä seurasi vuosien painajainen pääkopassa.
        Se myönnetäköön!


      • Jopeli
        33v. alalla kirjoitti:

        Yksi ainoa päivä harmittaa urallani. Päivä jolloin jouduin vakavaan liikenne-
        onnettomuuteen. Siitä seurasi vuosien painajainen pääkopassa.
        Se myönnetäköön!

        Tuollaiset 33 vuotta alalla olleet ovat melkoinen kehityksen jarru, etenkin johtavassa asemassa, ja siksi niistä pyritään eroon lähes joka firmassa. Nuoret ja koulutetut ne osaa ja tekee firmalle sitä tulosta!!!


      • 33v.alalla
        Jopeli kirjoitti:

        Tuollaiset 33 vuotta alalla olleet ovat melkoinen kehityksen jarru, etenkin johtavassa asemassa, ja siksi niistä pyritään eroon lähes joka firmassa. Nuoret ja koulutetut ne osaa ja tekee firmalle sitä tulosta!!!

        Jopeli poju!!!!! Mikä kehityksen jarru. Mistä sait päähäsi että olen johtavassa
        asemassa. Olen aina ollut sitä mieltä,että suutari pysyköön lestissä. Ihan duunari
        vaan ollaan ja suuri visioni on ollut saada kuljetusalalle se arvo mikä sille kuuluu.
        Televisiossa pyörii Monster.fi mainos jossa kaveri joka on ollut desing-suunnittelija
        ja varmasti tienannut ihan kivasti halusi elämään sisältö jolla on merkitystä.
        Opiskeli aikuisena raitiovaununkuljettajaksi ja uskalsi sanoa ihan omalla naamalla
        televisiossa ,että en päivääkään kadu lähtöä raitiovaunun kuljettajaksi.
        Mitä parhainta mainosta kuljettajille. Tällaiset Jopelit on sitä pahinta porukkaa
        jotka yrittävät vesittää koko kuljetusalan mainetta.Jos kuljettajat eivät arvosta omaa
        ammattiansa niin kuka sitä sitten arvostaa, Arvostakaa nyt pe.....kele sentään
        omaa työtänne. Eihän siinä muuten ole mitään järkeä.


      • Ratikalla onneen
        33v.alalla kirjoitti:

        Jopeli poju!!!!! Mikä kehityksen jarru. Mistä sait päähäsi että olen johtavassa
        asemassa. Olen aina ollut sitä mieltä,että suutari pysyköön lestissä. Ihan duunari
        vaan ollaan ja suuri visioni on ollut saada kuljetusalalle se arvo mikä sille kuuluu.
        Televisiossa pyörii Monster.fi mainos jossa kaveri joka on ollut desing-suunnittelija
        ja varmasti tienannut ihan kivasti halusi elämään sisältö jolla on merkitystä.
        Opiskeli aikuisena raitiovaununkuljettajaksi ja uskalsi sanoa ihan omalla naamalla
        televisiossa ,että en päivääkään kadu lähtöä raitiovaunun kuljettajaksi.
        Mitä parhainta mainosta kuljettajille. Tällaiset Jopelit on sitä pahinta porukkaa
        jotka yrittävät vesittää koko kuljetusalan mainetta.Jos kuljettajat eivät arvosta omaa
        ammattiansa niin kuka sitä sitten arvostaa, Arvostakaa nyt pe.....kele sentään
        omaa työtänne. Eihän siinä muuten ole mitään järkeä.

        Jopeli on lukihäiriöinen ihminen tai pitäisi sanoa kai lukihäirikkö.
        Olisiko ollut peruskoulussa sellainen koulukiusaajakin. Aika vahvat
        merkit viittaa tuohon suuntaan. 33 v puhui ihan täyttä asiaa.
        Kuljettajan työ on työ kaikkien muiden ammattien joukossa.
        Välillä tuntuu,että muissa ammateissa olevat ihmiset arvostavat
        kuljettajien työtä enemmän kuin kuljettajat itse.
        Kesällä kirjoitteluissa näillä sivustoilla nimimerkki REKKALIISA
        (vasta valmistunut kuljettajá) perheenäiti ilmaisi huolensa miksi kuljettajat
        eivät arvosta omaa työtänsä. Olen ihan samaa mieltä.
        Itse uskoisin ,että 75 % on tyytyväisiä ja 20 % ei osaa sanoa ja
        tällä sivustolla on ne 5 % jotka valittavat joka tapauksessa.
        Jopeli mistä päättelet ,että 33 v. pitäisi päästä eroon kun jokainen
        selkeästi huomaa kirjoituksen perusteella ,että hän on aika tärkeä
        työntekijä firmalle??? Mikä on sinun perustelu?????


      • Teräsbetoni !!
        33v.alalla kirjoitti:

        Jopeli poju!!!!! Mikä kehityksen jarru. Mistä sait päähäsi että olen johtavassa
        asemassa. Olen aina ollut sitä mieltä,että suutari pysyköön lestissä. Ihan duunari
        vaan ollaan ja suuri visioni on ollut saada kuljetusalalle se arvo mikä sille kuuluu.
        Televisiossa pyörii Monster.fi mainos jossa kaveri joka on ollut desing-suunnittelija
        ja varmasti tienannut ihan kivasti halusi elämään sisältö jolla on merkitystä.
        Opiskeli aikuisena raitiovaununkuljettajaksi ja uskalsi sanoa ihan omalla naamalla
        televisiossa ,että en päivääkään kadu lähtöä raitiovaunun kuljettajaksi.
        Mitä parhainta mainosta kuljettajille. Tällaiset Jopelit on sitä pahinta porukkaa
        jotka yrittävät vesittää koko kuljetusalan mainetta.Jos kuljettajat eivät arvosta omaa
        ammattiansa niin kuka sitä sitten arvostaa, Arvostakaa nyt pe.....kele sentään
        omaa työtänne. Eihän siinä muuten ole mitään järkeä.

        Jopeli on niitä luikureita joita luikuri isännät hyödyntää.Mistään säännöistä ei
        välitetä kaikessa mennään yli missä aita on matalin. Onhan näitä nähty.
        Magneettia vaidelaatikon kylkeen ja menoksi.
        Tilin tekee kuitenkin ne rehelliset yhtiöt sellaiset isot ja vakaat.


      • Rautainen 1960
        Jopeli kirjoitti:

        Tuollaiset 33 vuotta alalla olleet ovat melkoinen kehityksen jarru, etenkin johtavassa asemassa, ja siksi niistä pyritään eroon lähes joka firmassa. Nuoret ja koulutetut ne osaa ja tekee firmalle sitä tulosta!!!

        Kaikilla meillä on se kortti taskussa .Oli sitten nuori tai vanha.
        Jos niin kuin koulutusta meinaat. Vanhoilla on myös sitä
        elämänkokemusta ja malttia joka voi olla joissain tilanteissa ihan
        hyvä asia. Ei meistä vanhuksista kukaan kuljetusliike halua
        eroon. Kun lomalle jää niin heti itketään perään.


      • Vaimo on s-hoitaja
        PROfeeli kirjoitti:

        En pidä 30-40 tuhannen vuosiansioita kummoisina, senhän tienaa jo tavallinen duunari mukavammilla työajoilla ja vähemmällä tressillä. En tiedä mistä olet saanut päähäsi, ettei ylitöiden tekeminen kuljetusalalla olisi muodissa. Tänä päivänä asiakkaiden vaatimukset kaluston suhteen ovat huikeita, ympäristöasioissa edelläkävijät vinkuvat jo euro kuutosia. Ei näitä autoja maksella millään 8-tunnin ajoilla, kyllä autojen on liikuttava likipitäen niin kauan kun laki sallii. Auton laittaminen kahteen vuoroon tuo useimmiten sen verran haasteita mukanaan ja on usein mahdotontakin, että tulee huomattavasti halvemmaksi teettää niitä ylitöitä ja tästä suurin osa kuskeistakin tykkää, kun pääsevät tienaamaankin.

        Kun PROfeeli joutuu sairaalahoitoon ja osastolle. Löytyykö samaa
        sanavalmiutta niitä mukavia sairaanhoitajia kohtaan. En usko ,että
        kehtaa sanoa hoitajalle"minä en kyllä hoitaisi ketään 28 tuhannen
        vuosipalkalla. Minä kun en pidä tuollaista palkkaa juuri minään"
        Sellaista se elämä on elvistellään kun voidaan ja sitten ollaan ihan hiljaa.
        Rehellisissä perusammateissa palkat ovat aika pienet kautta linjan.


      • Jopeli
        Rautainen 1960 kirjoitti:

        Kaikilla meillä on se kortti taskussa .Oli sitten nuori tai vanha.
        Jos niin kuin koulutusta meinaat. Vanhoilla on myös sitä
        elämänkokemusta ja malttia joka voi olla joissain tilanteissa ihan
        hyvä asia. Ei meistä vanhuksista kukaan kuljetusliike halua
        eroon. Kun lomalle jää niin heti itketään perään.

        Tämähän nyt hauska keskustelu on, kun yksi ja sama seniili vastailee jopa omiin kommentteihinsa. Ai mistäkö tiedän..?? Kyseisen 33 vuotta alalla olleen papparaisen kommentit tunnistaa siitä, että rivit katkeavat hassusti. Ikä lienee aiheuttanut sen, että hän ei ole kuullut automaattisesta rivin vaihdosta. xD


      • Norton nörtti
        Jopeli kirjoitti:

        Tämähän nyt hauska keskustelu on, kun yksi ja sama seniili vastailee jopa omiin kommentteihinsa. Ai mistäkö tiedän..?? Kyseisen 33 vuotta alalla olleen papparaisen kommentit tunnistaa siitä, että rivit katkeavat hassusti. Ikä lienee aiheuttanut sen, että hän ei ole kuullut automaattisesta rivin vaihdosta. xD

        Jopeli. nörttien nörtti. Etkö tajua,että kun nämä herrat ovat olleet koulussa
        kansakoulussa,kansalaiskoulussa ja keskikoulussa. Siellä sitten on opiskeltu kone-kirjoitusta niin on opetettu niin kuin mekaaninen kirjoituskone vaatii. Pitää vaihtaa
        itse riviä.Nämä arjen sankarit eivät ole käyneet peruskoulua tuota ihmettä jota kukaan
        ei todellisuudessa kaipaa.Minun faija ei luota siihen ,että rivi vaihtuu automaattisesti
        vaikka kuinka vakuutan.65 ei mene perille. Mutta unohdat kuitenkin pääasian,että vanhukset ovat rautaa. Uusimmassa ajolinja-lehdessä on heppu 81 v. joka
        on ajanut 63 v. ammatikseen täysperää ja ajaa myös yhä edelleen. Taitaa pappa
        naureskella nykynuorisolle. Kyllä mielestäni kyseessä eri henkilöt. Oppi vaan ei
        mene perille näille 1950-60 kasvateille.


      • Norton nörtti
        Norton nörtti kirjoitti:

        Jopeli. nörttien nörtti. Etkö tajua,että kun nämä herrat ovat olleet koulussa
        kansakoulussa,kansalaiskoulussa ja keskikoulussa. Siellä sitten on opiskeltu kone-kirjoitusta niin on opetettu niin kuin mekaaninen kirjoituskone vaatii. Pitää vaihtaa
        itse riviä.Nämä arjen sankarit eivät ole käyneet peruskoulua tuota ihmettä jota kukaan
        ei todellisuudessa kaipaa.Minun faija ei luota siihen ,että rivi vaihtuu automaattisesti
        vaikka kuinka vakuutan.65 ei mene perille. Mutta unohdat kuitenkin pääasian,että vanhukset ovat rautaa. Uusimmassa ajolinja-lehdessä on heppu 81 v. joka
        on ajanut 63 v. ammatikseen täysperää ja ajaa myös yhä edelleen. Taitaa pappa
        naureskella nykynuorisolle. Kyllä mielestäni kyseessä eri henkilöt. Oppi vaan ei
        mene perille näille 1950-60 kasvateille.

        Älä nyt taas innostu ihan v....llakseni laitoin fabujen puolesta vajaita rivejä.
        Vanhat kuskit on mukavia heppuja ja niiden kanssa on hauska jutustella
        kahvikupin ääressä. Elämänkokemuksta on kiva kuunnella NÖYRÄNÄ.


      • Voi ihmettä?
        havukka-ahon mies kirjoitti:

        Time over pappa puhuu puuta heinää. kilometrit ei ole mikään mittari.
        Mistä sinä tiedät kyseisen putiikin palkat. Varmasti on kohdillaan jos
        porukka ei vaihdu. Se on se vanhanajan luotettava mittari Palkat kun
        on asialliset,autot asialliset ja pomot asialliset=porukka ei vaihdu.

        Time over. Nyt pienempää suuta. Kilometreillä ei palkkaa mitata.Mitä vähemmän kilometrejä ja mitä isompi palkka niin se on se yhtälö mikä toimii.
        vai viihdytkö mieluummin tien päällä kuin kotona. Hankala muija vai???????


    • tarmo reiman

      Timecap ja modulway autoja näkyy silloin tällöin ajamassa kramontuotteita porvoossa. vaikkuttaisiko virma porvoon suunnalla?

    • pieruhytti

      kyllä kannattaa.

      • paskolärvi

        mikä kannattaa?
        pierrä hyttiin vai?


    • rautiss

      timekappii etsii kokoajan hyviä kuskeja ajohommiin. ajavatko kaukokiitossa?

    • havannoitsija

      Timecapilla ei varmasti ole pysäköintipaikkoja kun kuormurit haisevat naapurien ikkunoiden alla

      • Handbreak

        Voit huomaamattomasti työntää ne käyntiin kun parkkeeraat alamäkeen.
        Ja naapurit nukkuvat onnellisina. Ai niin pe....kele ne ilmavuodot.
        Saakeli jarrut päällä ei onnistu sorry!!!


    • puukenkähattu

      kateellisten panettelua!
      timecap on ihan hyvä työpaikka.
      kalusto uutta vastaavaa ja esimiehet asiansa osaavia.
      palkka pikkaisen parempi kuin muissa talleissa.

      ja vielä lopuksi:

      timecap talousmittari on parasta AAA luokkaa.

      • Nalle W.

        Kaikki moukat. Talousmittari on lahjomaton. Paras AAA-luokka.
        Repikää siitä!!!!!


    • pannasot

      ei kannata.

    • Daf trucks

      Justiinsahan se mainosti että reilut 20 vuotta luotettavaa kuljetuspalvelua lähes alkuperäisellä kalustolla .

      • Paras DAF 66

        no sitten rehellisellä meinigillä mennään


    • kari kilpola

      missäs timpei on tätänykyä?

    • kari silppula

      eikös timpei aja kaukokiitossa pakulla paketteja pitkin keskustaa?

      • kaskila

        eikx se laitettu itellalle ajamaan trukkia?
        koska ei pärjänyt konttuurin hemmojen kanssa kahvitauolla!


    • jetsson

      kannattaa jos sinulle maksetaan tes alle yhden vuoden kokemuslisää.
      alan ammattilaisia ei sinne palkata.

    • toivo kantse

      ana kanataa kusua toeta.

    • lantureika

      tottahantoki kannattaa.

    • kattainen

      Myä tuun savosta helesinkii ajjoo aatoa.
      onko helpppoa hesan liikennekuri.

    • Factum factum

      Jos on peräpukamat niin ei kannata vaivautua. Ja se on ihan
      facta.

      • kari hilppola

        mie otan tyynyn mukkaan.


    • ali liiman

      virman autoissa huonot penkit jossa jouset näkkyy.
      tyyny mukkaan ja laastaria myäs.

    • Jousi persiissä

      Luin koko viestiketjun läpi ja ilmeisesti on kyseessä todella erikoinen firma.
      Älykkäin kommentti oli:"firman autossa on niin huonot penkit,että jousetkin
      näkyy". MITÄ PORUKKAA FIRMA OIKEIN PALKKAA: Kellokoskeltako
      nämä kaikki kommentoijat ovat. HUH heijaa sanon minä

      • pölhö

        Kellokoskelta, kellokoskelta....


    • Firman Kuningas

      Nyt poikki tämä höpötys tai haastan teidät käräjille! Minun firmani on laatufirma.Meillä on kaikki mahdolliset sertifikaatit,joita Suomessa on mahdollista saada!
      Kuljettajamme nauttivat ison talon eduista ja he ovat myös jokainen tiukan seulan läpi käyneitä huippuyksilöitä!

      Me olemme tämän maan Kuninkaita,joten repikää tästä,turvenuijat!

      • kessler1

        Hinnanpolkia koko firma, vie rehellisten kuljetusliikkeiden työt !
        Ja kunikaaksi ei pääse olemalla kuljetusliikkeen omistaja,tiedoksi vaan...


    • anusaukkot

      Isäntä ITE?
      Lärvätsalosta vai?

    • akri

      kyllä kannattaa aina

    • liustu

      Aina kannattaa hakea vaikka ei saisikaan.

    • pariluistelu

      tyäpaikkana asiallinen ja osaava yritys.
      keikkaa sopivasti.
      isäntä on asiallinen ja hoitaa hommat.

    • riman

      Hyvvöö tyätä on vähän ja tämmä olla sellainen.

    • RalfGoDuuni

      Hyvä riman,vanha kunnon savolainen piellysmies. Vetelä ja laiskanpulskea. Jostain syystä jollain mollaajilla on ikuinen tehtävä nostaa tämä Timecap aina tapetille tässä
      keskustelufoorumissa.Näen päivittäin Timecapin autoja liikenteessä. Rakennusala on kasvava sektori. Autot on täynnä LVI-alan tavaraa ja kalusto on ihan perussiistiä ja hyvin pidettyä.Myös kuskit ovat ihan ammattilaisia asiallista väkeä. Suomi on täynnä ihan toisenlaisia kuljetusyrityksiä.Sellaisia joissa autojen kunto on syvältä hanurista ja heti näkee päällepäin ettei asiat ole hyvällä mallilla. Miksi et kirjoita sellaisista yrityksistä
      joita ei oikeastaan johdeta ollenkaan asenteella "antaa mennä kun on alamäki"

    • NäinSeNytMakaa

      Viestiketjun aloittaja kysyi vuonna 2009 kannattaako laittaa työhakemus kyseiseen firmaan ja sitten vuonna 2017 yksi savolainen pellehermanni sanoo vankan mielipiteen asiasta eli HYVVÖÖ TYÖTÄ ON VÄHÄN. Mikä on Hyvvöö työtä?? Onko Hyvvöö työtä sellainen Helsingin rakennusviraston=Staran ajohomma jossa kuski istuu hytissä 8 tuntia ja hänen kaksi apumiestä nojaa lapioon montun reunalla tekemättä mitään paitsi kun on 1.kahvitunti ja sen perään ruokatunti ja vielä iltapäivällä 2.kahvitunti ja sitten "Jaa kai sitä pitäisi lähteä kotiin". Vittu minulta palaisi
      hermo heti kättelyssä. Työpäivän pitää olla sellainen ettei kelloon ehdi katsella.Sapuskat syödään ja lakisääteiset tauot pidetään. Ajan onteloelementtejä ja
      näen useasti Timecapin autoja raksoilla ja ihan särmä firma. Jos on autot tip top niin on myös henkilöstöasiat. Nämä kaksi asiaa on saletisti yhdessä kuin paita ja perse.

    • EtsivälöytääKyllä

      Riman kyllä me sinut tunnetaan.Voi että............... Että sitten viitsit kirjoitella satuja
      tälle sivustolle. Jokainen työnhakija on nykyään digiajassa ja osaa hakea tietoa netistä.
      kun timecapin taloustiedot tutkii niin ihan laatufirmahan se on.numerot sen kertovat joten suuta supummalle Riman.

    • turboluuvi

      Eikös tää Timecap hintoja pudottamalla syö muiden kuormasta?
      Kuulin Cramon vaativan uudehkoja autoja.

    • Käkriäinen

      Cramo ja kaikki muutkin isot toimijat aina elintarvikealalta raskaaseen metalliteollisuuteen vaatii Uusia autoja kuljetusyrittäjiltä ja tarkkoja tietoja henkilöstön koulutuksesta jne. Tällaiset isot yritykset haluavat laatu-standarteja ja ISO-luokituksia jotta heidän oma bisnes kukostaisi ja olisi kilpailukykyistä kovassa kilpailussa.Maailma on nykyään sairaankova paikka ja kaikkea hölönpöly koulusta vaaditaan yrittäjiltä. Jos auto ei ole euro-6 niin et juurikaan pääse mihinkään isoon yritykseen ajohommiin.Valtio ja kuntasektori vaatii yrittäjistä tarkat taloustiedot
      viimeiseltä 10 vuodelta. Mitään talouskuprua ei saa olla taustalla.putoat armotta
      tarjouskilpailusta. Amerikassa yrittäjä ei ole yrittäjä jos taustalla ole ainakin yksi konkurssi. Suomi on Suomi.Jos olet tehnyt konkurssin olet ikuisesti korvamerkitty luuseri. "ikävä kyllä"

    • KuihtuvaAla

      Auto oltava uusi Euro-6.Työsopimus kirjoitettu siihen muotoon,että kun auto on 5 vuotta vanha niin maksettava korvaus tehdystä työstä alenee alle kannattavuuden. Taas on mentävä ja ostettava uusi auto. Ainoa joka hyötyy on pankki ja autoliike.Ei näillä
      Euro luokituksilla maailmaa pelasteta silkkaa silmänlumetta herrojen papereissa.

    • RalfGoDuuni

      Hyvä työtoveri Turboluuvi,näinhän me vanhan kansan demarit tervehdimme toisiamme.Kirjoituksesi oli kyllä syvä pettymys.Eikös tämä Timecap syö muiden kuormasta hintoja pudottamalla?kirjoitit mielipiteesi kysyvään muotoon jolla halusit pestä kätesi koko asiasta jos olet väärässä. Mikä mies olet kun et uskalla sanoa suoraan "tiedän,että kyseinen yritys polkee hintoja alle kannattavuuden"eli rikkoo EU säädöksiä"Miltä sinusta kuulostaisi jos minä väittäisin eikös tuo meidän presidentti nuuhki kokaiinia päivittäin. Niin valhe kuulostaisi tosi pahalta.Kun joku yritys kilpailuttaa kuljetusyrittäjiä niin sopimusneuvottelut ovat hyvin salaisia.Niistä ei kerrota. Sopimuksessa voi olla hyvinkin tarkkoja asiakysymyksiä ja optioita tulevaisuuden varalle.Ne on liikesalaisuuksia joista ei julkisuuteen kerrota sanaakaan.Joten sellaiset "musta tuntuu" jutut voit jatkossa unohtaa Turboluuvi.
      Hyvä juttu ,että edellinen kirjoitukseni poiki hyviä mielipiteitä ! Hyvä meininki!alf

    • TääOnNiinTätä

      Niin samaa mieltä kanssasi RalfGoDuuni(tosi hyvän nimimerkin olet keksinyt)
      Minua ei mikään enempää voi kyrsiä kuin joku mielipide joka on asetettu kysyvään muotoon siinähän kirjoittaja ei ole oikeasti mitään mieltä. Virtuaalisesti pitäisi turpaan antaa kyseiselle ihmiselle. Hänen päätarkoitus on vain aiheuttaa hämmennystä,lietsoa epätietoisuutta.Hyi olkoon.Sellainen meininki on ikävä kyllä aina kuulunut Suomen kuljetusalaan. kaikki on kateellisia kaikille ja kilpailijat ovat epärehellisiä.

    • ScaniaMakeMeHappy

      Luin viime viikonloppuna näitä kommentteja kyseisestä kuljetusliikkeestä. 3 rakennusalan ajossa olevaa Timecapin autoa näin tällä viikolla liikenteessä. Eivät olleet uusia,mutta harvinaisen hyvin pidettyjä Scanioita ottaen huomioon autojen iän. Siistejä, ei kolhuja ja homma toimi, lastin siirto Hiabilla sujui H:gin keskustassa siisteissä työvaatteissa tosi särmästi. Huonosti johdetulla kuljetusliikkeellä ei ole noin siistejä autoja ja asiallisia kuskeja . Jollain henkilöllä täytyy olla hampaankolossa melkoinen paise kyseistä firmaa kohtaan.

    • sementikko

      Totta turiset. Alalla ei todellakaan ole huonohampaisia ja huonosti käyttäytyviä kuljettajia vaan iloisia kunnostaan huoltapitäviä ahkeria ammattitekijöitä.
      Tekemällä työt kaikkien directiivien mukaisesti niin siitäkin seuraa palkantarkastuksia ylöspäin niin kuin työnantajalla on tapana toimia.

    • ScaniaMakeMeHappy

      Nyt on kaikille selvä tämä tapaus. Me kuljetusalan ammattilaiset lupaamme ja vannomme ettemme mustamaalaa syyttä mitään yksittäistä yritystä vain huvin vuoksi.
      Kaikkien pitää muistaa,että kyseessä on monen kuljettajan työpaikka.Negatiivinen kirjoittelu vahingoittaa aina yritystä.Kuljettajien puskaradio on yllättävän tehokas tapa saada yritykselle huono mainetta ammattipiireissä. Kaikilla kirjoittajilla on siis suuri vastuu.(kaikki ei vain tätä asiaa ymmärrä)

    • vapaamiehes

      Eikös Timekapilla ole autojen korjauspajan lisäksi myös oma hammaslääkäripaja?

    • TuttujaOllaan

      Opiskele nyt Meelis Öhtumiäs edes kirjoittamaan kunnon suomea ei ole Timekap vaan Timecap.
      Meillä Suomessa on vain autokorjaamoja ja hammaslääkärin vastaanottoja. Ne kyläpajat on siellä Saarenmaalla mistä olet kotoisin.Suuri kunnioitus kyläsepille ne on ammattilaisia.Sellaisia ei vain enää Suomessa ole. Meelis taas kännissä kuin käki niin kuin ScaniaMakeMeHappy sanoi tällaisilla sivustoilla mustamaalaaminen on tosi tehokas tapa pilata ihan kunnon firman maine.Onneksi 80 %
      kuljettajista ei edes ole koskaan kuullutkaan tästä keskustelufoorumista.

    • sontasavotta

      Eikös Timecap aja vielä cramon ajoja?

    • KuorkkiBongari

      No ajaa se vaikka mitä mm. Onnisen ajoja ja autoja näkyy tiuhaan liikenteessä. Bongasin tuossa Porvoon moottoritiellä uudehkon Volvo FE/FL . Oli Timecap panostanut uuteen ilmeeseen firman nimen suhteen. Vanhahko teksti-tyyli oli vaihtunut uuteen mielestäni onnistuneeseen logoon. Oli varmasti jonkun alan ammattilaisen suunnittelema. On sanonta ettei nimeä muuttamalla asiat firmassa parane. Kyllä silti joskus kannattaa panostaa tällaisiin asioihinkin. Varsinkin jos logo näkyy selkeästi työasuissa,firman paperissa jne. Nuorennusleikkauksella on merkitystä kun haalitaan uusia asiakkaita.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5770
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3657
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      224
      1875
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1762
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1212
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1167
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      284
      939
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      937
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      877
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe