eli oon 15 vee enkä oo juonu yhtään mitään alkoholijuomaa ikinä ja mua ei ees kiinosta niiden juominen yhtään kaverit kyl vaan vetelee ja sit kerto maanantain koulus niide juomisist mitä vitun hienoo siin on et juo ??? eli oonko mä jotenki nolo tai jotain ? toivottavasti joku viittii vastata tähä...
olenko nolo ?
41
2546
Vastaukset
- ....
Ainoat nolot tässä ovat nuo typeryydellänsä mahtailevat kaverit.
- lisbeth_
olinhan mäkin kännissä ekaa kertaa vasta melkein 17-vuotiaana. älä siis ota turhia paineita. ja mikäli tuo taikajuoma ei oikeasti tunnu kiinnostavan niin kukaan ei pakota sua kokeilemaan. ei sun tarvitse juoda vaikka kaverit niin tekisivätkin.
- keinvs
joo et todellakaan ole nolo! mä join eka kerran 15-vuotiaana känniin ja se oli niin kamalaa ett en oo kahtee vuotee kavereitte kaa enää juonu. mitä vanhemmaks tosta tuut nii kyll ainaki mun piireis vähentyny ne juomapuheet tai ainakaan jutut ei oo niin tyhmiä
- talviunimurmeli
Olen 16 vuotias ja ainoastaan maistellut siideriä. Juominen, kännissä harppominen ja oksenteleminen ei vaa innosta. Kaverit ei ymmärrä, luulevat vaa että pelkään juhlimista ja yrittävät rohkaista mukaa.
Et oo nolo ja et ainut. On väärin, että (ainaki musta tuntuu ) on vaikeet saada kavereita jos ei juo. Mut eiköhän ne siitä pikkuhiljaa kypsy. Enemmistö juo siksi koska luulevat sen kuulevan asiaan ja ei oo muuta tekemistä. Ole ylpeä et sulla on !
- ff
Ei siinä ole noloa. Tuntuu kauhealta että nykyään pidetään ikäänkuin aikuistumisrituaalina seksin harrastamista, kännäämistä ja tupakan polttoa. Alkoholi on hyvä juoma jos sitä käyttää oikein, mutta oma perheenikin on esimerkki että sillä voi tehä myös pahaa jälkeä. Itsekin olen ollut useamman kerran humalassa mutta olen ollut seurassa jossa on turvallista ja minusta on huolehdittu viimeiseen saakka. Sinun kuitenkin kannattaa tutustua alkoholiin hiukan ja näin tietää omat rajat ennenkuin lähdet minnekkään "vetämään" kännejä, muuten voi käydä hullusti.
Mutta muista: sen asian suhteen ei ole mtn kiirettä! - jokuvainlkvdh
ja hei aattele niil sun kavereil o hirvee kaljamaha aikuisena ku sä oot hyväs kunnos =)
- Haha oot nolo
Olet erittäin nolo.
- d44h--
lähe ryyppää!
- ju
no oikeesti arvostan sua tosi paljon tässä asiassa. älä maista vaik kaikki sun kaveris nii käskis tehä. voin sanoo et oot aika järkevä mimmi jos et oo maistanut! tsemppiä
- kjnobn
sähä masennat jäbää entisestää:DD
- absolutisti
en ole koskaan juonut alkoholia. Maistoin joskus mut se maistuu niin hirveälle et en halua.
Kaverit aina ryyppäs ja minä olin mukana vaikken juonut. Meil oli ihan hauskaa ja kaverit hyväksyi etten juo. Meillä ei ollut mitään noloo siin etten juonut se yleensä vaan sai kehuja että pystyn siihen.
Oikeasti kun on katsellut kuinka kaverit on menettänyt rahansa, hakattu, viety vatsahuuhteluun ja kaikkea sitä muuta tyhmää mitä ihminen voi kännissä keksiä olen todella kiitollinen etten ole koskaan juonut. Aamusin kun muil on krapula niin se vaan kruunaa kaiken. Yks kaveri kuolikin alkoholimyrkytykseen 15 vuotiaana. En ymmärrä miksi ihmiset tekee tuollaista itselleen. Ihan sairasta kun usein siin on viel takana et halutaan olla kuin muut ja siksi juodaan.
Ole vahva ja uskalla olla oma itsesi.
Heikot seuraa muita. - --absolutisti--
Ei oo yhtään noloo olla raitis. Ja vaikket joiskaan, voithan sä silti mennä vaik bileisiin. Ei sun elämästäs tuu tylsää, vaikket joiskaan. Ei sekään oo kauheen kiva, ku eilisten kännien jälkeen on iha HIRVEEN huono olo. Se on just hyvä, jos ei juo! Kannustan sua pitään ton linjan jatkossakin!!!! Juomisessa ei oo mitään hienoo.
- Kokeillut
Et tosiaan oo nolo! Aika järkevä taidat vain olla.. Itekki oon 15 ja olen kerran ollut humalassa ja voin sanoa että ei siinä oikeen mitään järkeä musta ollu...
- derking
vitun nössö homo!!!
- tyttö :)
Et ole nolo päin vastoin..ne on noloja jotka ryypiskelee!!
- hm kl
emmä nyt tiiä, et onkse hirveen noloo jos ottaa kohtuudel. se on noloo ku näkee tuol pensais vitun ala-asteikäsii kaljapullo kädes oksentelemas. ja se et ne tulee pummaa röökii ku ei saa mistää ostettuu. ja jos joku on jostai saanu yhen ni ei osaa ees sytyttää sitä.
- dsdfsdfsdfs
''Et ole nolo päin vastoin..ne on noloja jotka ryypiskelee!! ''
Itse juon mutta osaan pitää sen kohtuudessa ja ei ole noloa olla juomatta..
Mutta jos aiot joskus juoda.. Syö ensiksi kun juot ! Muuten lentää laatta viel ; p
- ajajajajjajajajjaa
Oot helkkarin nolo - sinuna en näyttäis naamaa enää missään!
Huom! Sarkasmi on olemassa JOS et tiennyt ;D- Keittokingi94
vittu toi on jo noloa :D
oikeesti.
- juojaman
olet nolo
- vierailijaaaaaaaa
kaikki eivät tykkää juua alkoholia. Et sä nolo ole. Tiedän muutaman ihmisen jotaka eivät juo ollenkaan
- lhjg,
Vineet tääl jossai netis ku sun kaverit dokaa. Tota menoo sun kaveripiiri alkaa koostuu wowi nörteist
- Kohtuudella...
Taidat siis olla yksi niistä harvoista järkevistä teineistä. Mitä tässä nyt muistaa omilta (ei niin kaukaisilta) teiniajoilta ja näkee kaupungilla tai lueskelee netistä, niin kovin monia teitä ei sitten ilmeisesti olekaan. Täytyy olla kovin tyhjä elämä jos kännääminen on sen kohokohta.
- Aiheen vierestä
Mielenkiintoista muuten, äskeisen viestini yhteenlasku oli 15 15=10!
- LonelyWolff1990
Aiheen vierestä kirjoitti:
Mielenkiintoista muuten, äskeisen viestini yhteenlasku oli 15 15=10!
Ite alotin juomisen josain 13 ikävaiheilla...siinä 15-16 vee tuli jo joka viikonloppu oikeestaan ryypättyä ja aina välillä kekskellä viikkoakin... nojoo kouluthan on menny aivan vituksi ym.
Nyt vanhempana harmittaa tuo että niin nuorena tuli sen alkoholin kanssa läträttyä kun paljon järkevämpi olisi ollut keskittyä opiskelemiseen. Kyllä sä ehit ihan liiankin kanssa sitten aikusena sen kanssa leikkimään :)
Jätät ne alkoholin kokeilutkin kokeilematta ja keskityt opiskelemaan ja vittuako sillä väliä mitä muut aattelee tai sanoo...5 vuoden päästä saat naureskella vuorostas niille kun ovat alkoholisoituneita juoppoja vailla koulutusta ja sossun tuella elävät kun itelläs on kunnnon työpaikka :))
ENKÄ sano että kaikille noin käy... ai varamaan edes suurimmalle osalle mutta siinä on se mahollisuus että siihen jää "koukkuun" ja lähtee jo tuossa vaiheessa menemääv elämä viemäristä alas... - Ei kannata.
LonelyWolff1990 kirjoitti:
Ite alotin juomisen josain 13 ikävaiheilla...siinä 15-16 vee tuli jo joka viikonloppu oikeestaan ryypättyä ja aina välillä kekskellä viikkoakin... nojoo kouluthan on menny aivan vituksi ym.
Nyt vanhempana harmittaa tuo että niin nuorena tuli sen alkoholin kanssa läträttyä kun paljon järkevämpi olisi ollut keskittyä opiskelemiseen. Kyllä sä ehit ihan liiankin kanssa sitten aikusena sen kanssa leikkimään :)
Jätät ne alkoholin kokeilutkin kokeilematta ja keskityt opiskelemaan ja vittuako sillä väliä mitä muut aattelee tai sanoo...5 vuoden päästä saat naureskella vuorostas niille kun ovat alkoholisoituneita juoppoja vailla koulutusta ja sossun tuella elävät kun itelläs on kunnnon työpaikka :))
ENKÄ sano että kaikille noin käy... ai varamaan edes suurimmalle osalle mutta siinä on se mahollisuus että siihen jää "koukkuun" ja lähtee jo tuossa vaiheessa menemääv elämä viemäristä alas...Et ole. Ei kannata. :)
- t
Ei kannata. kirjoitti:
Et ole. Ei kannata. :)
Todellakin kannattaa... Tulee parhaita muistoja. Nyt oon jo 19v eikä oo enää niin hianoo mut kyl 4 vuotta sitten se vasta elämää oli:) Ehdottomasti korkki auki.
- Nuorena kirjottelen
Äläs yleistä! vaikka pointti on oikea.
Liian moni nuori kokee juomisen "pakoksi" ja järkeväksi ja hyväksi tavaksi hankkia esim. kavereita. MUTTA en sanoisi "yksi harvoista" sillä he, jotka juovat enemmän kuin vain maistelevat, ovat ehkä noin puolet kaikista nuorista.
Valitettavaa taas on, että monet, jotka eivät juo, ovat yksinäisiä. He luulevat, että jos juot, olet vähemmän yksinäinen, mutta vaikka liikkuisit aina suuressa laumassa, voit silti olla yksinäinen. Suomalaiset nuoret eivät enää osaa löytää "tosiystäviä", joille voi helposti puhua kaikesta, eikä vain dokata.
- iuyjgtrfd
mulla ei oo ees säköpostii eikä faceboogii!!!!
- xddddd1
XDDD
- selvävappu
Suomi on siitä paska maa, että täällä nuoret pitävät kännäämistä itsestäänselvänä, ja raittiita nuoria katsotaan kieroon, vaikka asian pitäisi olla toisin päin.. Kasvattakaahan nuoret kaljamahaanne, hyvin se vielä ehtii kasvaa, ellette sitten vahingossa heitä henkeänne kesken biletyksen :( raitista ja mukavaa vappua!
- Vitun tylsä vappu
Itse joisin KOHTUUDELLA jos vanhemmat eivät olisi tollasia.. Vituttaa ku ne ite ei juo nii sit vahtii etten määkään jua...
Valitettavasti se o totta et jos ei juo ja rällää joka vitun vkl nii ei oo kavereita saati mitää mahdollisuuksia tyttöihi... NÄI SE VAAN ON!!
Ja oon 17v, kohta 18 oleva poika
Ekaa kertaa maisteltiin viime juolukuus sen jälkee en oo voinut alkoholii koskea..- Nuorena kirjottelen
No et välttämättä niitä "tosiysäviäkään" saa rälläämällä. Ongelma on nimenomaan, ettei osata etsiä hyvää seuraa mistään muualta. mikä nyt määritellään 'hyväksi seuraksi'...
- tiedän tunteen
Ei mun mielest oo mitään noloo olla juomatta! Päinvastoin! Juominen on haitallista ja on oikeestaan aika ihailtavaa, et joku pystyy olee juomatta. Ite oon kans 15-vee, mut tyttö, enkä oo myöskään koskaa juonu. Vihaan alkoholin makua, joten juon paljon mielummin ihan normaalia limua. Enkä usko, et vanhempanakaan alan juoda... Tai ainakin tavote on olla juomatta ihan aikuisenakaan.
- kaunotar
Et mutta olet ruma
Ymmärrettävästi tämmöinen laittaa mietityttämään, kun ryhmässä on jäseniä, jotka tekevät erilaisia valintoja kuin muut. Tarkoitan tässä juurikin tätä, että ei itse käytä alkoholia, vaikka kaverit käyttää.
Et ole nolo. Moni käyttää alkoholia kaveripiirissä ryhmäpaineen vuoksi: "Koska kaikki muutkin juo." Olet rohkea, kun et juo ja pidät omista kiinnostuksen kohteista kiinni, et elä muiden mukaan.
Terveisin Atte Netti-Saappaasta.- ace92
ööö et !! se on jokasen oma asia et haluuko juoda alkoholia.
- Itsestä se lähtee
Et oo yhtään nolo todellakaan, lähinnä ilmeisesti se ainoo järkevä teiän porukassa. Kun vielä osotat kuin vahva oot olemalla juomatta ku muut yrittää painostaa ni saat olla ittestäs tosi ylpee ja muutki tulee ihailemaan sua.
Mä join ekan kerran 18-vuotiaana enkä oo ikinä katunu, että jätin sen vasta siihen ikään. Mul on aina pysyny juominen hallussa, enkä ikinä nykyäänkään juo enempää ku 2 annosta illasta. Kun vielä juo suht harvoin ni pysyy toleranssiki niin matalalla ettei mee juuri rahaakaan siihen juomiseen ja silti voi kokeilla ok hiprakkaa.
Ite en oo ikinä oikeen tykänny juomisesta, en alkoholin mausta tai esimerkiks siitä mitä ihmiset tekee parisuhteilleen ja ystäväsuhteilleen kännissä. En myöskään juurikaan tykkää olla kännissä, pieni hiprakka on ihan siedettävä.
Olen aina saanut paljon ihailevia lausahduksia siitä että olen "pystynyt pysymään juomatta", vaikka siinä ei ole ikinä ollutkaan minulle mitään hirveän vaikeata. Lähinnä on ärsyttänyt joidenkin älykääpiöiden painostus ja se että aina joutuu selittämään että miksi ei juo ja että miksi ei vain kiinnosta.. siinä taas tämän yhteiskunnan yksi ongelma.. Ja siis minähän olin jo 14-vuotiaana iso ihme kavereiden keskuudessa kun en juonut, vaikka lain mukaan lähimainkaan siinä iässä ei vielä kukaan saisi juoda.
Sitten 18-vuotiaasta asti kun kaikki olivat tottuneet siihen että en juo, ihmiset ovat suhtautuneet samanlaisella järkytyksellä siihen kun näkevätkin minun juovan sen yhden shotin tai siiderin ja taas saa selitellä. ; )
Ennen kaikkea olen aina ollut erittäin tyytyväinen ja iloinen siitä että olen pitänyt oman pääni ja tehnyt asiat silloin kun ne itselleni sopii ja kun itse haluan, enkä muiden painostuksesta. Teininä asiat lähtee niin helposti käsistä ja sellaiset asiat jotka haluaisi muistaa ei sitten muistakaan enää kun on ollut niin kännissä.. Viina on viisasten juoma. :) - nutivolon
Tiedät vasta sitten mitä iloa siitä on kun oot kokeillut. 11vuotiaana vedin 0.7l suomiviinaa appelsiinimehuun pläntättynä, oli se kiva olo silloin ekaa kertaa. Kannattaa kokeilla.
- Järkevä
On järkevää juoda vasta sitten kun haluaa, jos ylipäänsä ikinä edes tulee haluamaan. Mutta kannattaa kuitenkin kerrata, että mitä hyötyä siitä on? Se saattaa vain koukuttaa juomaan lisää, ja lopulta et pääse irti koukusta... Sitten voi vaan miettiä (jos on edes aivot enään toiminnassa) että kaikki ne suunnitelmat ja haaveet jotka olisivat olleet silloin vielä mahdollisia, menivät etäisiksi kun juonti riistaantui käsistä. Mutta en tarkoita että niin käy kaikille. Ei edes läheskään kaikille. Mutta miksi edes kokeilla jos; a) ei halua, ja b) Olet muutenkin ala-ikäinen
PS. Tiedän että tämä keskustelu on vanha, mutta tiedoksi niille jotka pähkäilevät samaa asiaa ja katsovat tätä. Minä tiedän erään 20-vuotiaan tytön joka on päättänyt pysyä täysin raittiina, mutta hän ei koe silti jääneensä mistään paitsi.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k553935Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet541932- 721406
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761270Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille1991237Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911081- 901059
Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua41886Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?55884- 64829