kuntoutumisen tukemisen näyttösuunnitelma?

avuton13

Olisiko jollain ihanalla ihmisellä antaa näytille omaa näyttösuunnitelmaansa kuntoutumisen tukemisesta? (lähihoitaja)
en tajua mistään mitään.. Haluaisin vain katsoa, millainen sen yhtään pitäisi olla?
rakkaat kanssaihmiset, emmekö voisi auttaa toisiamme?

kiitos!

45

18837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jujuujuu-eti ite!

      Ei vapaamatkustusta!

      Kysyt opettajalta jos on jotain epäselvää!

      En halua lusmua työkaveriksi.
      Pitää edes vähän koittaa itse!

      • merja.mtt

        oikein...eikä vapaamatkustuksella tee itselleen minkäänlaista palvelusta ! Eli et opi mitään....


      • ketuttaa kusipäät

        Voi herranjumala, toivon etten ikinä saa kaltaistasi nillittäjää työkaverikseni. "En halua lusmua työkaveriksi" Haistappa paska. Jos joku kysyy apua näihin helvetin suunnitelmiin mitkä muutenkin ovat aivan turhia ja liian monimutkaisia niin ENTÄS SITTEN?! Piti silti tulla tänne aukomaan päätä ja valittamaan jos joku pyytää apua. Hanki elämä, tukari.


      • Lähihoitaja

        Taito tehdä hyvä näyttösuunnitelma= taitava käytännöntyössä ja hyvä työkaveri VÄÄRIN!


    • ehei,

      Olisiko jollain ihanalla ihmisellä antaa näytille omaa näyttösuunnitelmaansa kuntoutumisen tukemisesta?
      emmekö voisi auttaa toisiamme?

      -Ajattelit sitten ihan suoraan kopsata toisilta? Toiset tekevät työn, perehtyvät ja pohtivat, mutta sinä et jaksaisi?

      en tajua mistään mitään..

      -No sille ei voi mitään.Paras olisi oppia tajuamaan tai opiskella ahkerammin, näyttöjä kuuluu koulutukseen useita. Sun tehtävä on ratkaista ne.

      • mie kanssa

        Minulla on kanssa näyttö esissä ja pallukoitten on vaikea aukaista, niin että sen ymmärtää käytäntöön sopivaksi. Eikä kukaan voi toisen näyttösuunnitelmaa kokonaan kopsata, kun on erityyliset harjoittelu paikat ja et aina voi samoja asioita näyttää omassa paikassa, mutta jos joku kertoo omasta niin se auttaa tajuamaan mitä tässä oikein tarkoitetaan ja näin autat kaveria. Ei se sinulta pois ole jos autat kaveria, vai etkö osaa itsekään? Ei kukaan varmaan mitään vapaamatkustusta kaipaakkaan, eikö lähihoitajan työkin ole tiimityöskentelyä?


    • 16

      Millaisessa paikassa olet ollut työssäoppimassa? Onko tutkintotilaisuudenpaikka sama tai samanlainen?
      Sinähän teet näyttöviikon aikana sitä samaa duunia kuin tähänkin asti. Kun luet niitä pallukoiden kohtia, niin mieti mitä olet tehnyt tähän asti siellä työpaikalla kunkin kriteerit kohdalla. Ja muotoile ne tulevaa asiaa kuvaavaksi. Vastaa kunkin kriteerin kohdalla, mitä minä teen, jota tämä asia toteutuu työssä tässä paikassa

      En muista ulkoa niitä kohtia, mutta jos yksi kohtaa on asiakkaan toimintakyvyn havainnointi. Miten havainnoit jonkun tointakykyä: Minä....

    • hakua oikealla
      • avuton13

        " Tuntee yleisimpien vammaisryhmien ja mielenterveys- ja päihdeongelmaisten kuntoutuspalvelut ja tukimuodot sekä kuntoutusta koskevat keskeisimmät säädökset, ohjeet ja toimintaperiaatteet"

        --> miten hitossa tommosen näyttää? Antakaa nyt edes tähän vinkkejä, pliis!!!!!! paniikki


      • sswsss
        avuton13 kirjoitti:

        " Tuntee yleisimpien vammaisryhmien ja mielenterveys- ja päihdeongelmaisten kuntoutuspalvelut ja tukimuodot sekä kuntoutusta koskevat keskeisimmät säädökset, ohjeet ja toimintaperiaatteet"

        --> miten hitossa tommosen näyttää? Antakaa nyt edes tähän vinkkejä, pliis!!!!!! paniikki

        Suunnitelmaan sanamuodon saat keksiä itse.
        Miten näytät tuntevasi nuo asiat? No ainaskin sun pitää ottaa selvää niistä, jollei tähän mennessä. Ainakin oman kuntasi tai työpaikan kunnan palvelut ja mitkä lait ohjaa ja määrää niiden tekemisiä. Tämän tietämyksesi voit näyttää kertomalla asiat tutkintotilaisuuden arvioijalle ja opellesi. Voit varmaan lisätä tiedot port folioon, jos sellainen pitää tehdä. Mutta älä vaan tulosta mistään suoraan vaan kerro omin sanoin tai esimerkein.

        Kuntotutsta koskevat keskeiset periaattet näytät myös työskentelyssäsi. Kun toimit näin ja näin, niin periaatteet tulevat eläväksi.


      • ....
        avuton13 kirjoitti:

        " Tuntee yleisimpien vammaisryhmien ja mielenterveys- ja päihdeongelmaisten kuntoutuspalvelut ja tukimuodot sekä kuntoutusta koskevat keskeisimmät säädökset, ohjeet ja toimintaperiaatteet"

        --> miten hitossa tommosen näyttää? Antakaa nyt edes tähän vinkkejä, pliis!!!!!! paniikki

        miten hitossa tommosen näyttää? Antakaa nyt edes tähän vinkkejä, pliis!!!!!! paniikki

        --Kaikki koulut toteuttavat nuo suunnitelmat vähän eri tavalla, mutta idea on sama. En tiedä millaiset säännöt teillä on, mutta itse kirjoittaisin tuohon, että "teen kirjallisen selvityksen asiasta (palvelut säädökset jne) ja perehdyn työpaikalla millaisia kuntoutuspalveluja asiakkaat käyttävät tai heillä on sekä huomioin ne työssnäni"
        Eli otat selvää vaikka ohjaajaltaisi tai joiltain toiselta henkilöltä, asioista keskustelemalla.

        Mun mielestä kirjallinen selvitys ja perehtyminen työpaikalla asiakaskohtaisesti on se teko, jonka tehtyäsi hallitset kyseisen kriteerin.


      • aikuisopiskelija!
        avuton13 kirjoitti:

        " Tuntee yleisimpien vammaisryhmien ja mielenterveys- ja päihdeongelmaisten kuntoutuspalvelut ja tukimuodot sekä kuntoutusta koskevat keskeisimmät säädökset, ohjeet ja toimintaperiaatteet"

        --> miten hitossa tommosen näyttää? Antakaa nyt edes tähän vinkkejä, pliis!!!!!! paniikki

        Tässä itsekkin pohdin juuri noita samoja asioita! mut ei tulis mieleenikään kysyä toisilta
        korkeintaa koulukavereila! Katso netistä kyllä siellä tietoa löytää!


      • uudelle alalle
        aikuisopiskelija! kirjoitti:

        Tässä itsekkin pohdin juuri noita samoja asioita! mut ei tulis mieleenikään kysyä toisilta
        korkeintaa koulukavereila! Katso netistä kyllä siellä tietoa löytää!

        Minäkin juuri olen väsäämässä näyttösuunnitelmaa samoista pallukoista. Netistä löytää hyvin tietoa teoria-asioista, kun vähän viitsii vaivautua. Olen samaa mieltä kuin aikaisemmin vastannut, että en haluaisi työkaveriksi sellaista, joka haluaa päästä eteenpäin kopioimalla asiat muilta. Hyvä on se, joka itse pohtii ja päättelee. Voi tietenkin keskustella ja pohtia muiden kanssa, mutta valmiiden vastausten kopioimisesta ei opi yhtään mitään. Miten olisi edes mahdollista toimia hyvänä työntekijänä, jos ei ole tarvinnut ajatella opiskelun aikana mitään? Totta on, että pallukat ovat välillä aikamoista kapulakieltä ja niitä joutuu lukemaan monta kertaa ennenkuin tajuaa, mistä on kyse.
        Ketjun aloittaneella on näyttö jo takanapäin. Toivottavasti kaikki meni lopulta hyvin.


    • lähäriopiskelijaX

      "Olisiko jollain ihanalla ihmisellä antaa näytille omaa näyttösuunnitelmaansa kuntoutumisen tukemisesta? (lähihoitaja)
      en tajua mistään mitään.. "

      Ei huhhuhh sentään ja vielä pitäisi noilla eväillä valmistua hoitajaksi! Etenkin tuo "en tajua mistään mitään" on niin NOLOA, ettei mitään rajaa. Sentään olet jo ilmeisesti pari aikaisempaa näyttöä jo antanut, tiedät systeemin miten pallukoiden kanssa edetään. Jos noin hataralla pohjalla on tietosi kuntoutuksen asioista niin eipä taida olla vielä näytön paikka sinulla...

      Kuntoutus-osion pallerot on hyvin HYVIN helppoja avata, JOS tietää mistä puhutaan eli on läksynsä lukenut ja aiheeseen viitsinyt perehtyä. Itse aikanaan laadin näyttiksen viikonlopun aikana ja helppoa oli.

      • Lähäri tulossa

        Älä välitä noista idioottien kirjoitteluista! Sehän on hienoa että etsit apua ja rohkenet pyytää sitä! Tuskin sanan tarkasti olisit sitä edes kopioimassa. Naurettavan kireää porukkaa. Mä en halua tuollaisia tiukkapipoja mun työpariksi kun valmistun. Eikös sen lähihoitajan pitänyt olla empaattinen, ystävällinen ja vastuuntuntoinen??!! Mäkin olisin kaivannut apua monesti kun tein suunnitelmaa enkä tajunnut niitä pallukoita. Kuntoutuksessa jo alkaa päästä jyvälle..En ymmärä kuinka olen päässyt läpi ne edelliset. Ne oli hirveitä! Itse työ/harjoittelu on kuin pyörällä ajaisi mutta nuo paperihommat kusee!

        " Tuntee yleisimpien vammaisryhmien ja mielenterveys- ja päihdeongelmaisten kuntoutuspalvelut ja tukimuodot sekä kuntoutusta koskevat keskeisimmät säädökset, ohjeet ja toimintaperiaatteet"

        Mä ymmärtäisin tuon niiin että jos et voi näyttää sitä mitenkään niin sitten vaan kerrot nuo. Tai kirjotat suunnitelmaan ja kerrot sitten suullisesti. Riippuu missä olet harjoittelussa. Eli miten noita ihmisiä kuntoutetaan ja mitkä ovat ne keskeisimmät säädökset ohjeet ym.. Jos taas olet harjoittelussa jossain mielenterveyden kuntoutuspaikassa niin sitten näytät että osaat ne ja tiedät miten toimia..Tsemppiä! Ne on typerästi kirjoitettu ne pallukat ja aivan typerästi samat asia pyörii moneen kertaan ja vielä enimmät ihan itsestään selvyyksiä ettei niitä edes tajua heti!


    • näyttökauhu

      pakokauhusi. Tuolta minustakin tuntui, kun oli se näyttösuunnitelma edessä.
      Annan yhden neuvon *ajattele asia ihan tavallisella järjellä* äläkä hätäänny niiden hienosta kirjakielestä. Itselläni oli ihan erialan näyttö, mutta muistan miten alussa ei tajunnut mitään, mutta homma aukeni vähitellen. Kirjaa vähitellen eri asioita ylös ihan kaikessa rauhassa ja tee siitä runko.
      Kyllä se siitä. Tsemppiä.

      • pallukka ja tillikka

        Nuo pallukat joita kaikki lähes tulkoon nauraa, pelkää ym voitaisiin muuttaa ja vähän tarkemmin ajatella soveltuviksi lähihoitajiksi valmistuville. Täysin naurettavaa pallukointia


      • eka näyttö
        pallukka ja tillikka kirjoitti:

        Nuo pallukat joita kaikki lähes tulkoon nauraa, pelkää ym voitaisiin muuttaa ja vähän tarkemmin ajatella soveltuviksi lähihoitajiksi valmistuville. Täysin naurettavaa pallukointia

        Kertokaa mistä saan nämä uusien perusteiden mukaiset näyttösuunnitelman paperit kuntoutuksen tukemiseen ja ohjaukseen? opet on lomalla ja nyt vois ruveta asiaa pähkäileen. vuoden alkupuolella on näyttöviikko. aapuuva.kaikille tsemppiä, hieno ala!


    • lh

      Miten meinaat selvitä työ elämässä??????

    • Iloisuus...

      Juuri valmistunut lähihoitajaksi...ja työtä oon tehny alalla monen moista vuotta....mutta voin sanooo että te jotka ette oo valmiita auttamaan ihmisiä jotka pyytää apua täällä...ni miten te ootte valmiita auttamaan "kentällä"?????Tuskin se on teiltä pois jos tähän maahan valmistuu hoitajia koska meitä oikeesti tarvitaan vai ootteko noin piekkisieluisia ja omaan napaan tuijottajia että pitää kaikki "tieto2 pitää itsellä????HÄVETKÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!

      • tk

        Aikaa menny jo noista viesteistä.. ite etin apua omaan kuntun suunnitelmaan. Ei se helppoa oo, vaikka monta suunnitelmaa jo takana onkin. Ite antaisin apua, jos joku tarvii, HOHU:n suunnitelma ja arviointi meni kolmosella, samoin kasvun tukeminen ja ohjaus. Annan neuvoja tarvittaessa...


      • opis4
        tk kirjoitti:

        Aikaa menny jo noista viesteistä.. ite etin apua omaan kuntun suunnitelmaan. Ei se helppoa oo, vaikka monta suunnitelmaa jo takana onkin. Ite antaisin apua, jos joku tarvii, HOHU:n suunnitelma ja arviointi meni kolmosella, samoin kasvun tukeminen ja ohjaus. Annan neuvoja tarvittaessa...

        hei,
        olisiko sinulle kuntun näyttösuunnitelmaa näytiksi, koska olen ihan pulassa.

        kiitos


    • munkin pitäs alkaa kutun suunnitelmaa tekemään ja apuja tarviaisiin.

    • (000)(000)
    • halooo..28

      jos se osais sen tehä ni varmaa ois tehny eikä täällä ruikuttais.

    • marketta5

      Ei pidä ottaa ruikuttamisena jos apua pyytää! Asennevamma. Ei pitäs tuollasten hoitajiksi edes valmistua jos ei toista ole valmis edes vähän auttamaan. Itsekin painin nyt tuo kuntoutuksen tukemisen näyttösuunnitelman kanssa ja aika vaikealta tuntuu. Ei tunnu kivalta ku ei edes koulukavereilta mitään tukea tai apua heru. Että kyllä olette itsekkäitä tulevat lähihoitajat!

      • minna751

        Itse aloitan lähihoitajaopinnot viikon päästä ja luen KAUHULLA näitä keskusteluja..Itse kyllä olen valmis auttamaan, kunhan (jos) valmistun!! Miten voi olla tommosta porukkaa, ettei haluta auttaa, jos joku apua tarvitsee!!?? Ei ymmärrä... Tämmösiä työntekijöitä mulla on tulevaisuudessa, kivaa..:(


      • Hoituliini
        minna751 kirjoitti:

        Itse aloitan lähihoitajaopinnot viikon päästä ja luen KAUHULLA näitä keskusteluja..Itse kyllä olen valmis auttamaan, kunhan (jos) valmistun!! Miten voi olla tommosta porukkaa, ettei haluta auttaa, jos joku apua tarvitsee!!?? Ei ymmärrä... Tämmösiä työntekijöitä mulla on tulevaisuudessa, kivaa..:(

        Ihan jo siitäkin syystä että kuntoutumisen tukemisessa on niin paljon toimintaympäristöjä ettei niiden kopsaamisesta kukaan hyödy milläänlailla. Vai voitko esim. kopsata näyttösuunnitelman vammaispalvelusta kotihoitoon. Taitais siinä opella tulla pitkä nauru kun se lukis sen tekeleen. Sitäpaitsi ensin tehdään se suunnitelma minkä kouluttaja hyväksyy, pyytää tekemään lisäykset tai kokonaan uusiksi. Ei se ole sen kummempaa.


    • ninneli1

      voi herranjestas yks pyytää apua ja hirveet hikarit täällä vaa valittaa :D senku kerrotte tolle mitä se tekee näytössä.. en minäkää mistää tajuu :D hahh

      • puuma8

        Aika vaikeeta kertoa "tolle" mitä se tekee näytössä kun sitä ei tiedä kukaan muu kuin se itse.


    • katja20

      Ihmettelen suuresti miten vaikeaa on auttaa toisia jonkun " pallukan avaamisessa" jos auttaa esimerkillä ei tarkoita sitä että toinen sitä suorilta kopsaa. Työelämässäkn lähihoitaja ei voi tietää kaikkea ja silloin sitä kysytään toiselta lähihoitajalta jne. En vaan ymmärrä miten itsensä napaan tuijottia tässä on mutta toivottavasti ovat erilaisia työelämässä koska tuollaisella asenteella olisi jo kyse asiakasturvallisuudesta jos ei auteta kysyttäessä....miettikää asennettanne...kukaan ei halua valmista vastausta vaan esimerkkiä...

      • Kutun suunnitelma

        Meillä ainakin koulussa käydään kohta kohdalta jokainen kriteeri läpi ja suomennetaan, mitä se tarkoittaa! Eikö teillä muilla muka ole sellaista käytäntöä? Mielestäni tämä kutu:n suunnitelma on yksinkertaisin ja helpoin ja kriteerit aika helppotajuisia verrattuna pariin edelliseen. Monet kohdat kyllä aukeaa silläkin, että kaivaa opiskellut asiat esiin ja bongaa samat asiat sieltä, mitä sitten soveltaa käytäntöön.


      • Kutun suunnitelma
        Kutun suunnitelma kirjoitti:

        Meillä ainakin koulussa käydään kohta kohdalta jokainen kriteeri läpi ja suomennetaan, mitä se tarkoittaa! Eikö teillä muilla muka ole sellaista käytäntöä? Mielestäni tämä kutu:n suunnitelma on yksinkertaisin ja helpoin ja kriteerit aika helppotajuisia verrattuna pariin edelliseen. Monet kohdat kyllä aukeaa silläkin, että kaivaa opiskellut asiat esiin ja bongaa samat asiat sieltä, mitä sitten soveltaa käytäntöön.

        Viittä vaille olisi nyt valmis tämä suunnitelma, toivottavasti menee läpi! Paljon sujuvammin sujui kuin pari edellistä suunnitelmaa.


      • Itse sen tehneenä
        Kutun suunnitelma kirjoitti:

        Meillä ainakin koulussa käydään kohta kohdalta jokainen kriteeri läpi ja suomennetaan, mitä se tarkoittaa! Eikö teillä muilla muka ole sellaista käytäntöä? Mielestäni tämä kutu:n suunnitelma on yksinkertaisin ja helpoin ja kriteerit aika helppotajuisia verrattuna pariin edelliseen. Monet kohdat kyllä aukeaa silläkin, että kaivaa opiskellut asiat esiin ja bongaa samat asiat sieltä, mitä sitten soveltaa käytäntöön.

        Meillä on aivan samanlainen käytäntö. Opettaja auttaa ja kertoo kohdista jotka ovat epäselviä. Aivan turhauttaa lukea täältä tämmöistä, alkuperäisellä kysyjäläkään olisi mitään paniikkia, jos olisit ALOITTANU AJOISSA! Jokainen lähihoitajaksi opiskeleva tietää että joutuu tekemään harjoittelun aikana tuon suunnitelman, niin miksi sitä pitää sitten alkaa väsäämään viimeisenä iltana paniikissa, että pää meinaa räjähtää kun ei ymmärrä mistään mitään. Ajatelle itse ja käytä sitä maalaisjärkeä, ei se mitään ydinfysiikkaa ole, vaan sitä mitä teet siellä harjoittelussa!


    • mcdo

      Eihän kukaan voi kopioda toisen suunnitelmaa, vaan otttaa mallia...

    • lh -05 sh -10

      Lähihoitaja opinnot ovat miljoona kertaa helpommat kuin sairaanhoitaja opinnot.

      Itse opiskelin oppisopimusopiskeluna lh:ksi ja sen jälkeen aikuiskoulutus sh:ksi niin voin sanoa että jos vaan viittii koulussa käydä ja kuunnella tunnilla näyttösuunnitelmat lh on yhtähelppoa kuin facebookkiin kirjoittaminen satoja kertoja päivässä.

      Mut onnea kaikille opiskelijoille!

    • Käytän nyt tilaisuutta taas hyväkseni ja mainostan apuani :)
      Erilaisia näyttöjä ohjanneena, vastaanottaneena ja nykyään pääasiassa arvioijana toimivana autan kyllä mielelläni ongelmatilanteissa 20 euron muodollista korvausta vastaan!

      • &%&%&%111AB

        Eli teet pimeää työtä....


      • &%&%&%111AB kirjoitti:

        Eli teet pimeää työtä....

        Omaehtoiset verotkin on olemassa ;)


    • oikein ?

      no huhhuh opetäti...

    • mävaaan oon

      ompas paskoja pilkun viilaja ihmisiä kaikki, itse etsiskelen juuri tietoa samasta aiheesta, enkä halua kopioida vaan nimenomaan suuntaa antavaa että kuinka näitä pallukoita lähteä availemaan, niin sitte tulee tälläset urpot tänne huutelemaan. :DDD Ei tsiisus, toivottavasti ikinä koskaa ei teidänlaisia paskiaisia tule työkaveriks. Aamen. etsiskelemään tietoa muualta...

    • Menkää itseenne!!!!!

      Samaa mieltä kuin edeltäjä. Täällä myös minä painiskelen suunnitelman kanssa, enkä ymmärrä mitään. Tiedättekö te taukit jotka, haukutte tämän viestiketjun aloittajaa, että on ihmisiä joilla on esm lukivaikeus. He eivät todellakaan ymmärrä näistä kriteereistä mitään (en ole väittänyt viestiketjun aloittajalla olevan lukivaikeutta, lukivaikeus on esimerkki!!).

    • tunnollinen_lähihoitaja

      Kysykää vaan jos tarvitsette apua!
      Olen kahden viimeisen vastaajan kanssa täysin samaa mieltä.
      En ymmärrä mitä pahaa siinä on jos kysyy apua tuommosen turhan ja helvetin monimutkaisen hensun teossa, jota ei varmasti kukaan osaa tehdä ilman minkäänlaista opastusta!

      Se, joka sanoo, ettei ole tarvinnut kertaakaan apua sen typerän hensun kanssa, hän kyllä valehtelee!!

      Olen todella yllättynyt siitä, kuinka negatiivisia, itsekkäitä, epäystävällisiä, inhottavia ja vittumaisia eräät vastaajista ovat olleet lähihoitajaopiskelijalle, joka iältään voikin olla vasta 17-vuotias.

      Minä voin kyllä auttaa sen verran, minkä itse pystyn ja voin jopa näyttää hyväksytyt hensut, jos joku pyytää.
      Joskus auttaa pelkästään se, että toinen näkee mitä niissä oikein kysyttiin, kun ei välttämättä ymmärrä kysymystä.

      Moni on sanonut, ettei haluaisi apua pyytäneen kaltaisen henkilöä työkaverikseen.
      Mutta minä HALUAISIN nimenomaan hänenlaisia henkilöitä työkavereikseni koska he kysyvät ja pyytävät apua silloin kun sitä tarvitsevat, eivätkä ole olevinaan mitään kaikkitietäviä, kuten hänelle vastanneet itsekkäät ylimieliset siat luulevat olevansa!

      • Anonyymi

        Minulle näyttö voisitko auttaa


    • Meikkumyös

      Eivät niitä pallukoita ymmärrä kaikki arvioijatkaan, mutta silti arvioivat. Tässä onneksi opiskelijan puolella on kolmikanta, tai oli, nythän se menee kaksikantaan joista toinen osapuoli ei ole näkemässä koko näyttöviikon työntekoa, eikä työaikaa ennen sitä, vain kuulemassa ja lukemassa siitä.
      Pallukat ovat vaikeita ymmärtää, ja kielellinen lahjakkuus ei ole päivänselvyys käytännön työtä tekeville ihmisille. Jostain löytynevät näytön kriteerit selkokielellä, ja niiden lukeminen voi auttaa avaamaan niitä pallukoita.
      Koko näyttösysteemi on huono, kun opiskelija on kesken koulutuksen. Näyttöä pitäisi mielestäni harrastaa vain muodollisen pätevyyden hankinnassa niille ihmisille, jotka ovat vuosia toimineet kyseisessä työssä ilman olemassa olevaa tutkintotodistusta. Muiden kohdalla vanhentunut näyttösysteemi on silkkaa kiusaamista kesken opintojen. Miten voi olla valmis muutaman viikon työssäoppimisen jälkeen? (Ei olekaan, mutta edellytetään monilla työssäoppimispaikoilla olevan. )

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe