Suomen Kansanterveysyhdistys työpaikkana

myyntialalle aikova

Hei,

onko kellää kokemusta kyseisestä työpaikasta?

Kyseessä on ilmeisesti varainhankintatyö.
Kuinka onnistuu nykyään, millaisia liksoja maksetaan, onko pohjapalkkaa?


Jos joku tietää kyseisestä firmasta, olisin kiitollinen lisätiedoista.

52

6658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tipu

      Älä hyvä ihminen mene tuollaiseen työhön. Se on tosi törkeää ruinata rahaa pienituloisilta. Minä en ainakaan anna penniäkään tuollaiselle soittajalle.

      • myyntialalle aikova

        Joo, ymmärrän kyllä työn luonteen. Haluaisin silti mielelläni kuulla kokemuksia ko. paikasta, jos joku on ollut siellä töissä?


      • provikkapalkka
        myyntialalle aikova kirjoitti:

        Joo, ymmärrän kyllä työn luonteen. Haluaisin silti mielelläni kuulla kokemuksia ko. paikasta, jos joku on ollut siellä töissä?

        työpaikkana oli ja meni.Melkein vuoden sitä jaksoi.Kannattaa käydä haastattelussa sieltä selviää tarkemmin takuupalkka,provikat ym.Tällä hetkellä lama vaikuttaa.Ihmiset eivät halua antaa vähiä rahojaan hyväntekeväisyyteen.


      • .Huuliharppukostaja

        soittelijoiden talia otin salaisen puhelinnumeron.
        Nyt ei soittele kukaan tuntematon.


      • Ylpeys?
        .Huuliharppukostaja kirjoitti:

        soittelijoiden talia otin salaisen puhelinnumeron.
        Nyt ei soittele kukaan tuntematon.

        Järjestöt auttavat kuitenkin sinuakin, kaikissa elämän vaiheessa. Jos joskus tarvitset tukea tai apua.


      • Veljeä ei jätetä
        provikkapalkka kirjoitti:

        työpaikkana oli ja meni.Melkein vuoden sitä jaksoi.Kannattaa käydä haastattelussa sieltä selviää tarkemmin takuupalkka,provikat ym.Tällä hetkellä lama vaikuttaa.Ihmiset eivät halua antaa vähiä rahojaan hyväntekeväisyyteen.

        Huonoina aikoina me suomalaiset turvaamme toisiamme. Ei pidä paikkansa, ettemmekö osallistuisi. Järjestöiltä saatavilla oleva apu, jos pudotaan, on pääsääntöisesti meille kaikille maksutonta! Älkäämme siis aliarvioiko. Suomen Kansanterveysyhdistyksen yhden omistajan SOS palveleva puhelinkin on avoinna lähes 24/7, jotkut meistä saattaa tarvita apua. Lastentautien tutkimussäätiön rahoituksen avulla jopa pienten lapsisyöpäpotilaiden paranemisennuste on kohonnut huomattavasti sitten säätiön perustamisvuoden 1962 jälkeen! Vanhustyön Keskusliiton vapaaehtoisten avulla toimiva ystäväpalvelu saa monen vanhuksen elämän mielekkääksi. Veljeä ei jätetä. Sydänliiton toiminta on saanut suomalaiset miettimään ruokavaliotaan ja haluansa elää eheän sydämen kanssa. Jos on jaksanut olla vuoden töissä näiden järjestöjen toimintaa turvaamassa tulee myös muistaa, että jotkut ovat jaksaneet ylläpitää esim. Suomen Mielenterveysseuraa, maailman vanhinta mielenterveysasiaa ajavaa järjestöä jo vuodesta 1897. Hyvä me suomalaiset, eiköhän laiteta kortemme kekoon!


      • Veljeä ei jätetä
        .Huuliharppukostaja kirjoitti:

        soittelijoiden talia otin salaisen puhelinnumeron.
        Nyt ei soittele kukaan tuntematon.

        Suomen Kansanterveysyhdistyksen omistajajärjestöihin voit aina soittaa jos tarvitset apua! Numerot eivät ole salaisia vaan löytyvät jopa netistä.
        Suomen Mielenterveysseura SOS-kriisikeskus 09 4135 0510
        Suomen Sydänliitto 09 752 7521
        Vanhustyön Keskusliitto 09 3508 6010
        Lastentautien tutkimussäätiö rahoittaa perinnöllisten lastentautien tutkimusta yliopistollisissa sairaaloissamme, joten ei tee varsinasita valtakunnallista työtä kuten ylllä mainitut järjestöt.
        Huomioitavaa on, että saamme apua myös läheisillemme,jollemme ole itse avun tarpeessa. Eli luuri käteen ei ole PAHA SOITTAA! Vertaistukijat eivät KOSTA! PUHELINNUMEROT OVAT MEITÄ KAIKKIA SUOMALAISIA VARTEN!


    • Anni/83

      Itse olen ollut ko. firman palkkalistoilla. Kokonaisuudessaan ihan mukava työpaikka. Itsekin omasta mielestäni melko pitkään viihdyin työssä. Ja ihan varainhankinnastahan tässä on kyse. Pohjapalkkaa ei ole tai oman työntekoni aikana ei ollut. Kannattaa tosiaan mennessä haastatteluun niin selviää paremmin itse asia. :)

      • Anni/83

        Sinulle, joka kommentoit ettei tarvitse soittaa vähätuloisille niin eivät puhelimen kautta työtään tekevät ole ennustajia. Mielestäni hyvän tavan mukaista on puhelun aluksi sanoa, ettei ole varaa tai ei asia muuten kiinnosta. En ymmärrä miksi pitäisi olla töykeä.


      • laskelmat nähnyt
        Anni/83 kirjoitti:

        Sinulle, joka kommentoit ettei tarvitse soittaa vähätuloisille niin eivät puhelimen kautta työtään tekevät ole ennustajia. Mielestäni hyvän tavan mukaista on puhelun aluksi sanoa, ettei ole varaa tai ei asia muuten kiinnosta. En ymmärrä miksi pitäisi olla töykeä.

        suurin osa yhdistyksen pyörittämiseen ja ylempien toimihenkilöiden palkkaan, eikai kukaan niin lojaali ole että hyväntekeväisyyttään ovat perustaneet moisen lafkan ja tekevät ilmaiseksi töitä


      • tieto on julkista
        laskelmat nähnyt kirjoitti:

        suurin osa yhdistyksen pyörittämiseen ja ylempien toimihenkilöiden palkkaan, eikai kukaan niin lojaali ole että hyväntekeväisyyttään ovat perustaneet moisen lafkan ja tekevät ilmaiseksi töitä

        Kansanterveysyhdistyksen ovat perustaneet 1969 Suomen Mielenterveysseura perustettu 1890-luvulla, Vanhustyön Keskusliitto perustettu 1940 -luvulla, Suomen Sydänliitto perustettu 1950 -luvulla ja Lastentautien tutkimussäätiö perustettu 1960 -luvulla. Taustalla ei ole taloudellisesti hyötyviä yksityisiä tahoja. Suomen Kansanterveysyhdistys turvaa ainoastaan omistajajärjestöjenstä toteuttamaa valtakunnallista vapaaehtoistyötä Suomessa. Huomioitavaa on, että järjestöiltä saatava apu on tarvitsijoilleen maksutonta. Muun muassa tuhannet vapaaehtoistyöntekijät kautta maan, perinnöllisten lastensairauksien muutamissa vuosikymmenissä kehittynyt hoito todistavat työn tärkeyden.


      • kaikille samaa

        Minä olin Jyviksessä jonkin aikaa ko. yrityksessä töissä. Muuten ihan ok paikka, mutta työntekijöiden kohtelu ei tasa-arvoista. Olisin halunnut elämäntilanteeni takia (pari muutakin työntekijää) joustoa työaikoihin. Ei onnistunut, joko teet 6h/pvä tai et ollenkaan. Yksi työntekijä saa tehdä 4h/pvä ja välillä jopa 4h/pvä kolmena päivänä/vko. Myös jatkuvasti s-lomalla. Yhdelle se on suojatyöpaikka, toisilla ei ollut noita etuja. Osa meistä lähtikin pois. Demokratia ei pelaa. Muuten ihan ok paikka.


      • mlle ei järjestynyt

        kyllä siellä saa pienen pohjapalkan. työaika klo 9-15.30. noo, yks työntekijä saa tehdä kuten haluaa, 9-13, joko viitenä päivänä viikossa tai sitten 3pv/vko. mutta pääsääntöisesti 9-15.30. Jos olet hakemassa paikkaa, kannattaa kysellä sinulle sopivia työaikoja.


      • Veljeä ei jätetä
        laskelmat nähnyt kirjoitti:

        suurin osa yhdistyksen pyörittämiseen ja ylempien toimihenkilöiden palkkaan, eikai kukaan niin lojaali ole että hyväntekeväisyyttään ovat perustaneet moisen lafkan ja tekevät ilmaiseksi töitä

        Suomen Sydänliitto, Suomen Mielenterveysseura, Vanhustyön Keskusliitto ja Lastentautien tutkimussäätiö perustivat Suomen Kansanterveysyhdistys ry:n vuonna 1969 turvaamaan valtakunnallista auttamistyötään. Kukaan ei voi todistaa, etteikö Poliisihallituksen luvanvaraiset keräystuotot tahi muun varainhankinnan kautta saadut varat ohjautuisi meidän kaikkien suomalaisten hyväksi. Tiedot ovat julkisia ja tutustumalla omistajajärjestöjen mittavaan valtakunnalliseen työhön voi vakuuttua, että varoilla saadaan myös tuloksia! Siis ei voi edes olla totta, että joku voi ajatella, että esim. jo 1800-luvulla aloitettu mielenterveyspotilaiden auttamistyö olisi rakentunut vain yllämainitun "laskelmat nänhneen" kaltaisen kirjoittajan ajatteluun! Onkohan tutkinut kaiken?


    • keräys

      Olen tällä viikolla menossa haastatteluun suomen kansanterveysyhdistykselle, varainkeräystyöhön! Itseä kiinnostavat juurikin nämä asiat, työajat, palkat kuten millainen pohja vai onko edes pohjaa, sairauslomakäytännöt yms..

      • minäkin?

        minäkin laitoin hakemuksen tuonne ja minua pyydettiin soittamaan ja käymään mutten oikein tiedä pitäisikö! mielestäni ilmoituksessa luki, että varainhankkijat saavat 7 e per tunti plus provikka, eli ihan hyvin näin opiskelijalle. jos olet jo käynyt olisi mukava kuulla mitä haastattelussa kerrottiin työstä!


      • -niilo.
        minäkin? kirjoitti:

        minäkin laitoin hakemuksen tuonne ja minua pyydettiin soittamaan ja käymään mutten oikein tiedä pitäisikö! mielestäni ilmoituksessa luki, että varainhankkijat saavat 7 e per tunti plus provikka, eli ihan hyvin näin opiskelijalle. jos olet jo käynyt olisi mukava kuulla mitä haastattelussa kerrottiin työstä!

        miten meni?=


      • saanut tuta
        minäkin? kirjoitti:

        minäkin laitoin hakemuksen tuonne ja minua pyydettiin soittamaan ja käymään mutten oikein tiedä pitäisikö! mielestäni ilmoituksessa luki, että varainhankkijat saavat 7 e per tunti plus provikka, eli ihan hyvin näin opiskelijalle. jos olet jo käynyt olisi mukava kuulla mitä haastattelussa kerrottiin työstä!

        työsopparissa on sellaisia kompia, että niihin kompastuu ihan varmasti. se mikä haastattelussa luvataa (se haastattelu muuten ihan onnetonta) ei olekaan niin selvää kuin käytäntö osoittaa. varainhankinnasta menee liian iso osa organisaatiolle (pomojen palkat jne) heille hyvä bisnes. varainhankkija saa vain joko tuntipalkan tai provikan, ei kumpaakin yhdessä. ja 7 ekua/tunti, missä tahansa telemarkkinointi yrityksessä maksetaan enemmän ja pohjapalkan päälle, eli siis pohjapalkka provisio bonukset.


      • kaaposemi
        saanut tuta kirjoitti:

        työsopparissa on sellaisia kompia, että niihin kompastuu ihan varmasti. se mikä haastattelussa luvataa (se haastattelu muuten ihan onnetonta) ei olekaan niin selvää kuin käytäntö osoittaa. varainhankinnasta menee liian iso osa organisaatiolle (pomojen palkat jne) heille hyvä bisnes. varainhankkija saa vain joko tuntipalkan tai provikan, ei kumpaakin yhdessä. ja 7 ekua/tunti, missä tahansa telemarkkinointi yrityksessä maksetaan enemmän ja pohjapalkan päälle, eli siis pohjapalkka provisio bonukset.

        Et taida olla kovin konkari myyntialalla. Tuntipalkkaahan kaipaavat myyjät jotka ei saa kauppaa. Hyvin harvassa on paikat jossa saa tuntipalkan lisäksi heti provikat. Täytyyhän myyjän olla ensin kannattava talolle ja kun tuo jotain lisää niin sitten provikkaa.

        Sama palkkamalli monessa talossa ja mielestäni ihan hyvä systeemi. Olen ollut ko yrityksessä aiemmin töissä yli vuoden


      • saanut tuta
        kaaposemi kirjoitti:

        Et taida olla kovin konkari myyntialalla. Tuntipalkkaahan kaipaavat myyjät jotka ei saa kauppaa. Hyvin harvassa on paikat jossa saa tuntipalkan lisäksi heti provikat. Täytyyhän myyjän olla ensin kannattava talolle ja kun tuo jotain lisää niin sitten provikkaa.

        Sama palkkamalli monessa talossa ja mielestäni ihan hyvä systeemi. Olen ollut ko yrityksessä aiemmin töissä yli vuoden

        Totta puhut, enpä voi itseäni konkariksi kutsua, kun alaa on takana vasta 15 vuotta. Toivotaan, että toinen mokova vielä edessä, niin voisin kai mielestäsi jo jotain alasta tietää.
        Takana viisi eri yritystä myyjänä sekä kolme telemarkkinointi yritystä, joissa olen vetänyt porukkaa ja tällä hetkelläkin luotsaan menestyvää telemarkkinointi yritystä, eli jotain palkkausmuodoista tiedän.
        Kyllä nykyaikainen yritys maksaa jo reilua pohjapalkkaa eikä mitään takuita. Lisäsksi myyntikokemusta kenttämyynnistä ja eri yritysten koulutusta myynnissä ja markkinoinnissa konsulttina oman yritykseni kautta. Otahan konkari siellä selvää asioista ja kirjoittele sitten.


      • sama arvo jokaiselle
        saanut tuta kirjoitti:

        työsopparissa on sellaisia kompia, että niihin kompastuu ihan varmasti. se mikä haastattelussa luvataa (se haastattelu muuten ihan onnetonta) ei olekaan niin selvää kuin käytäntö osoittaa. varainhankinnasta menee liian iso osa organisaatiolle (pomojen palkat jne) heille hyvä bisnes. varainhankkija saa vain joko tuntipalkan tai provikan, ei kumpaakin yhdessä. ja 7 ekua/tunti, missä tahansa telemarkkinointi yrityksessä maksetaan enemmän ja pohjapalkan päälle, eli siis pohjapalkka provisio bonukset.

        totta, sitäpaitsi työntekijät eivät ole tasa-arvoisessa asemassa. meillä ainakin yksi työntekijä sai päättää työvuoroistaan, joskus 3pv/vko 4h/pv jne. lähdin ja pari muutakin lähti oikeisiin töihin. kaikilla pitäisi olla samat oikeudet valita työaikansa. koko porukan henki kärsi tuollaisesta. jos menet tuonne töihin pyydä heti haastattelussa itsellesi mieluisa työaika.


      • Oikea Työläinen
        sama arvo jokaiselle kirjoitti:

        totta, sitäpaitsi työntekijät eivät ole tasa-arvoisessa asemassa. meillä ainakin yksi työntekijä sai päättää työvuoroistaan, joskus 3pv/vko 4h/pv jne. lähdin ja pari muutakin lähti oikeisiin töihin. kaikilla pitäisi olla samat oikeudet valita työaikansa. koko porukan henki kärsi tuollaisesta. jos menet tuonne töihin pyydä heti haastattelussa itsellesi mieluisa työaika.

        Puhut samaan aikaan muista paikoista "oikeina työpaikkoina" ja samassa viestissä siitä miten pitäisi saada työajat päättää miten itselle sopii. Missä työpaikoissa voi tulla ja mennä miten huvitta ja itse päättää työajat. Ehkä kannattais opetella työelämän perusteet ennenkuin vertailee oikeita ja ei oikeita työpaikkoja. Parempi olis jos tuota valinnan vapautta ei olis kellään kuin että on kaikilla. Silloin olisi oikea työpaikka enemmän kuin työpaikat valitessa. Hyvä sinä!


      • Veljeä ei jätetä
        saanut tuta kirjoitti:

        Totta puhut, enpä voi itseäni konkariksi kutsua, kun alaa on takana vasta 15 vuotta. Toivotaan, että toinen mokova vielä edessä, niin voisin kai mielestäsi jo jotain alasta tietää.
        Takana viisi eri yritystä myyjänä sekä kolme telemarkkinointi yritystä, joissa olen vetänyt porukkaa ja tällä hetkelläkin luotsaan menestyvää telemarkkinointi yritystä, eli jotain palkkausmuodoista tiedän.
        Kyllä nykyaikainen yritys maksaa jo reilua pohjapalkkaa eikä mitään takuita. Lisäsksi myyntikokemusta kenttämyynnistä ja eri yritysten koulutusta myynnissä ja markkinoinnissa konsulttina oman yritykseni kautta. Otahan konkari siellä selvää asioista ja kirjoittele sitten.

        Suomen kielen kielioppikurssille kannattaisi "saanut tuta" pyrkiä. Ammattilaisuus olisi vakuuttavampaa!


      • Sonja52

        Olin 3 kuukautta Kansanterveysyhdistyksellä töissä . Koeaika 4 kk. Työsopimukseni purettiin ykskaks ilman minkäänlaisia perusteita. Muutama viikko aikaisemin minua oli kehuttu hyväksi työntekijäksi, mutta ongelma tuntui olevan " kun Sinä olet aina oikeassa". Mistään ei saanut keskustella muiden työntekijöiden kanssa ja pikku päällikön tärkein tehtävä oli vahtia mitä työväki puhuu keskenään. Työnantajalle oli erityisen tärkeää ettei työväki tutustu toisiinsa. Siellä ei saanit kritisoida mistään asiasta, luottmusmiehestä ja järjestäytymisestä puhuminen oli suorastaan rikos. Pohjapalkka koeaikana oi 8,50e ja koeajan jälkeen 9e. Jos provikoilla ylitti pohjapalkan, niin pohjia ei maksettu. Pohjapalkka toimi takuupalkkana. provisoit oli aseleltu niin, että yli takuupalkan oli käytännössä mahdoton päästä. ainakin silloin, jos teki uusasiakashankintaa.Työ oli helppoa, ei vaatinut muuta kuin vahvoja perslihaksia. En ole koskaan ollut noin pienipalkkaisessa työssä enkä nähnyt sellaista johtamista, mikä Kansanterveysyhdistyksellä vallitsi.


    • Mameha111

      Olen ollut nyt kuukauden ko. yhdistyksessä töissä. Takuutuntipalkka on 5€ MUTTA kannattaa tietysti lukea työsoppari huolella, sillä vaikka palkkapäivä on 2vk välein niin tuntipalkat maksetaan vain kerran kussa, vasta sitten kun olet ollut kuukauden vähintään töissä. JA työsuhteen on oltava voimassa palkanlaskentapäivänä jos mielii takuutuntipalkan saada. Eli takuupalkka on periaatteessa, mutta sen saamiseen voi työhönastumispäivästä riippuen mennä kaksikin kuukautta, ja jos tienaa yli takuurajan niin sitä ei makseta, 4kk jälkeen sitä ei saa ollenkaan jne jne. Eli takuupalkan perässä tuonne ei pidä missään nimessä tulla, vaan asennoitua siten että keräämällä tienaat palkkasi :)

      Itse saan noin 2-5 lahjoitusta päivittäin (teen 6h), mikä tarkoittaa n.16€ PÄIVÄPALKKAA. Eli sillä rahalla ei maksella laskuja, vuokria ja ruokia, mutta muun työn tai opiskelun ohella se on ihan kiva lisä (parisataa euroa kuussa)

      Työn raskaus riippuu ihan persoonasta, itse olen helposti stressaantuva herkkis ja pahoitan helposti mieleni ilkeistä asiakkaista (niitä tällä alalla riittää!), mutta moni työkaverini taas pitää varainhankintaa suunnilleen lomailuna. Kollegaani lainaten "no mikäs tässä nyt on vikana? Saa ihmisten kanssa vaan rupatella muutaman tunnin illassa ja saa siitä rahaakin!"
      Minulle tämä ei sovi, mutta enpä saanut muutakaan työtä tälle kesälle. Monelle muulle tuo homma käy kuitenkin kuin nenä päähän, kunhan muistaa pitää yllä korkeaa työmoraalia eikä sorru valehtelemaan tai huijaamaan vanhuksia niiden provisioiden perässä.

      • Veljeä ei jätetä

        Mistä hyvän myyjän tuntee? Ala kuin ala teet tulosta. Varmasti Sinullekin Mameha111 asetetut tavoitteet ovat suuremmat kuin mihin työlläsi pääset? 10 kauppaa päivässä takaisi jo myyjän ansiot, vai? Lähtökohta on, että jokainen meistä tietää minkä alan ammattilainen on. Ammattilainen myynnissä ei kehtaa sanoa ansaitsevansa liian vähän tai olevansa liian herkkä tekemään oman alansa työtä.


    • Eiii!!!

      Eiii!!!

    • pilipalihommaa

      Kerjäläisenä voi olla kadullakin.

      • tukiverkosto

        Samoin jos putoat. Halutessasi järjestöt kuitenkin auttavat sinua.


      • substanssia

        työntekijät eriarvoisessa asemassa. ainakin yksi naikkonen saa valiat työaikansa, eli tekee 4h/pv, työyhteisön henki kärsii tällaisesta, että tämä nainen osaa kietoa yksikön vetäjän sormensa ympärille. Lisäksi poissaoloja/kk enemmän kuintyöpäiviä. Joku hänen paikallaan olisi varmaan tuottavampi työntekijä. Eli tällainen demokratia tuossa työpaikassa. Häippäsin ja menin oikeisiin töihin, ettei tarvitse ihmisiltä kerjätä, josta suuri osa menee organisaatiolle.


      • Veljeä ei jätetä

        KaksPlussan kirjoittaja äiti ei ymmärrä mikä tuki on saatavilla jos esim. oma lapsi sairastuu. Mitä Lastentautien tutkimussäätiön rahoituksella on saatu aikaan? Suomi noussut johtavaksi syöpäsairauksien hoitoasiantuntijaksi maailmassa Hallo! Tekstin sävystäkin jo huomaa, että kirjoitus ei pohjaudu todelliseen tietoon. Tutkikaa ihmiset ennen kun hutkitte! Olkaamme ylpeitä siitä, että meillä Suomessa on luotu niin mittava turvaverkosto. Olkaamme ylpeitä, että meillä on maailman vanhin mielenterveysasiaa ajava valtakunnallinen apua tarjoava järjestö, olkaamme ylpeitä, että meillä on Euroopan vanhin vanhusten asiaa ajava auttava järjestö.
        Miten kukaan meistä voi aliarvioida vapaaehtoistyötä? Entä jos itse tai läheisemme tarvitsevat apua? Kieltäytyisimmekö auttavalta kädeltä? Tulisiko mieleen, että jonain päivänä tuli morkattua? Kehtaisiko näyttää naamaansa jos kommentit olisivat henkilöityneet? Katsoisiko sivusta kun muut saavat maksutonta tukea?


    • Kovaa, mutta reilua!

      Varmaan jokaisesta työpaista on liikkeellä jos jonkin näköisiä juttuja ja huhiuja, mutta omasta puolestani voin sanoa, että Suomen Kansanterveysyhdistys ja sen varainhankintatyö on yksi alan parhaiten organisoiduista ja luotettavimmista työpaikoista ja työnantajista.

      Selkeä työsopimus ja palkkaehdot. Palkka tosin riippuu pitkälti, miten onnistuu työssään, mutta takaavat kuitenkin perus ansiot, joka oli jotain 7 euroa tunnille vaikka ei saisi myytyä mitään.

      Loma- ja saitrauskorvauksetkin tulivat kuin nakutettu ilman, että niitä tarvitsi edes kysellä. Ja palkka kaksi kertaa kuukaudessa.

      Pitkään tehtynä työ muuttui minulle tylsäksi, mutta yksi asia oli minusta tosi kova juttu eli he maksoivat kaikista tilauksista, jotka tein! Ei siis vain niistä, jotka asiakas maksoi sitten joskus vaan ihan kaikista ilmoittamistani tilauksistani, joten tiesin aina ja joka päivä kuinka paljon tulisin seuraavassa tilissä saamaan rahaa.

      Toimi minulle pomppulautana nykyiseen hommaan, joten kyllä tämä minulle ainakin oli suotuisa kokemus - kirjoittivat vielä hyvän työtodistuksenkin ja sain muutaman hyvän tuttavan.

    • Ihan ok!

      Itselläni on myös myönteistä kokemusta ko. paikasta. Itse pitää kyllä olla sopiva työhön, tulos vaatii kärsivällisyyttä ja oikeaa asennetta.

      On paljon mielekkäämpää kerätä varoja hyviin kohteisiin, kuin myydä liittymiä tai jotain humpuukilehtiä.

      Kuten monessa ketjussa on todettu, kaikista ei vaan yksinkertaisesti ole puhelinmyyntiin, puhelinpalveluun, myyntityöhön tai yleensäkään työhön...

      • Veljeä ei jätetä

        Myyjä tietää olevansa myyjä. Taidemaalari tietää siveltimensä jäljen. Ei kannata hakeutua töihin alalle, mikä vaatii taitoja joita ei hallitse.


    • Charmdit

      Mä olin syksyllä pari viikkoa. Ei napannut, kun en saanut kauppaa. Ei mun juttu sitten millään vaikka mitä yritettiin ja esimies tsemppas ihan hulluna. Heitin hanskat tiskiin ihan omasta aloitteesta.

      Vieressä kaveri veti jotain 10 kauppaa illassa ja kehua retosteli, että liksaa tulee ihan sikana.

      Tosiaan noissa hommissa tuntipalkka on luusereita varten!

      • mulla kans

        Samaten mäkin lopetin ite, ihan ihme touhua ja osaan kyllä puhua ihmisille. Palkka oli pienempi se tunti palkka, kun se sit kerran tai tulla.
        esimies oli mukava mutta kierteli koko ajan seläntakana koppien takana, jotain pehmoleluja sai myyjät lahjaksi, en mä tajunnu koko hommaa, en tehnyt mitään erilailla kun vieruskaveri ja ...jäi mulle jotenkin joku jopa huijauksen maku, et ne vaan pyöritttää hirveellä vaihtoopeudellaa myyjiä ja se ei tuo tuloja ne lahjoutkse vaan kenties ray:n iso tuki tai valtion tuki, ja siks pyöritetään. onneksi pari työkaveria puhui mulle kokeumisiaan ajoissa, sääli mutta näin sen koin, en ala kaunistelmaan asiaa tänne...vaikka silti arvostan suunnattoasti suomen potilasjärjestöjä, tämä ei olekaan suoraan potilasjärjestö...


      • Veljeä ei jätetä
        mulla kans kirjoitti:

        Samaten mäkin lopetin ite, ihan ihme touhua ja osaan kyllä puhua ihmisille. Palkka oli pienempi se tunti palkka, kun se sit kerran tai tulla.
        esimies oli mukava mutta kierteli koko ajan seläntakana koppien takana, jotain pehmoleluja sai myyjät lahjaksi, en mä tajunnu koko hommaa, en tehnyt mitään erilailla kun vieruskaveri ja ...jäi mulle jotenkin joku jopa huijauksen maku, et ne vaan pyöritttää hirveellä vaihtoopeudellaa myyjiä ja se ei tuo tuloja ne lahjoutkse vaan kenties ray:n iso tuki tai valtion tuki, ja siks pyöritetään. onneksi pari työkaveria puhui mulle kokeumisiaan ajoissa, sääli mutta näin sen koin, en ala kaunistelmaan asiaa tänne...vaikka silti arvostan suunnattoasti suomen potilasjärjestöjä, tämä ei olekaan suoraan potilasjärjestö...

        Puuttuiko intohimo?


    • WholeWorld

      Mie oon ollu muutaman kuukauden ja tyjönnyt kovasti. Esimies on tiukka mutta reilu ja palkka tulee ajallaan kahedsti kuussa.

      Töitä saa tehdä... mutta kyllä tää ojankauvuun voittaa!

    • koettu on

      HEI!
      Olin 1-2 kk ja työnkuva oli puhellinluettelosta soitaa peräkkäin kaikille.
      Arvaa moniko lahjoittaa tai ostaa puhelimessa jotain kirjansulkijoita?
      jep, tais olla yksi.
      ei niinkun niin mitään järkeä tai tuloa.
      lähdin itse pois, en imoittanut koko hommaa työkkäriin, ei karenssiakaan siksi.
      en voi tajuta että noin alkeellista toimintaa oikeasti tehdään tänäpäivänä.
      tämä on totuus, en usko että ne ovat edes aitoja, joilta joku jotain ostaa.
      epäilen huijausta tai olen jopa varma siitä!
      olen itse hoitoalalla töissä ja osaan puhua ihmisille, mutta en niinkun oikeesti järjettömäpää rahankeruuta tiedä, menee jo feissareiden yli mennen tullen. tässä teille rehtiä puhetta.varokaa oikeesti. päivänjatkoja kaikille!

      • ihme hommaaa

        luulen että ne ovat myös huijareita, joilta joku muka ostaa koko ajan vieressä.
        niitä tais olla yksi tai kaksi, joten luulen että ne ovat vain peitehommissa,
        että muka ois kauppaa.
        ei se tartte kuin maalaisjärkeä, kuka ostaa vähintää 30 e juttuja puhelimessa, kuten jotain paperisulkijoita. ei vaan voi olla olemassa noin typerää toimintaa,
        ilman että sitä tehdään vain huijauksesa, saavat jostain ray:ltä bossit isot rahat.
        poliisi tutkintaan koko juttu!
        minäkin alan myymään kengännauhoja 40 e kpl, ja perustan siihen 25 hengen myyntiporukankin oikein. ois ihan sama asia.
        älkää hyvät ihmiset tonne menko, tai kokeilkaa vaikka ilman sopimusta yksi viikko, ettei tule karenssia tms.


      • siirasz
        ihme hommaaa kirjoitti:

        luulen että ne ovat myös huijareita, joilta joku muka ostaa koko ajan vieressä.
        niitä tais olla yksi tai kaksi, joten luulen että ne ovat vain peitehommissa,
        että muka ois kauppaa.
        ei se tartte kuin maalaisjärkeä, kuka ostaa vähintää 30 e juttuja puhelimessa, kuten jotain paperisulkijoita. ei vaan voi olla olemassa noin typerää toimintaa,
        ilman että sitä tehdään vain huijauksesa, saavat jostain ray:ltä bossit isot rahat.
        poliisi tutkintaan koko juttu!
        minäkin alan myymään kengännauhoja 40 e kpl, ja perustan siihen 25 hengen myyntiporukankin oikein. ois ihan sama asia.
        älkää hyvät ihmiset tonne menko, tai kokeilkaa vaikka ilman sopimusta yksi viikko, ettei tule karenssia tms.

        vai että "kuka muka ostaa yli 30 e juttuja puhelimessa". No aika moni. Joko surkea provo tai vielä läpinäkyvämpi mustamaalaamis yritys. Ostapa kanavapaketti 30 e/kk joka on kahden vuoden sopparilla on 720 e sopimus. Ja myy niitä kengännauhoja jos saat myytyä. Laita 10 000 e kii toimistoon, palkkaa kaltaisiasi ruikuttajia ja anna mennä. Kommari ei pärjää myynti työssä. Hyvän tekeväisyydessä jota tuo kait on kerätään pyyteetöntä tukee. eiks vaan?

        ja ehkä ne "huijaavat" vierus kaverit jotka tekee kauppaa on vaan parempia osaamaan kuin sinä. tai paremmalla asenteella. tai molempia


      • itäjaakoppoi

        "Arvaa moniko lahjoittaa tai ostaa puhelimessa jotain kirjansulkijoita?"

        siis toisinsanoen et vittu osannu myydä?!?!?!?!


      • hmmmm2
        itäjaakoppoi kirjoitti:

        "Arvaa moniko lahjoittaa tai ostaa puhelimessa jotain kirjansulkijoita?"

        siis toisinsanoen et vittu osannu myydä?!?!?!?!

        Kuka tietää minkäverran menee ja mihin hyväntekeväisyydestä? Näin listoja joistain nimmistä tutkijoita, mutta se tuskin on kokosumma mikä menee.
        Ja sopii itse yrittää myydä puhelimessa ennenkuin kommentoi toisten kokemuksia,
        olen itse ollut n 10 eri yhdistyksessä ja hallituksessa, joten tiedän mistä puhun.
        eihän suomessa tehdä lainkaan peitehhommia ja vedetä isoja tukia?
        kyllä rehellinen työ ja avoin työ kannattaa, se on asenteeni, ja silloin se pärjää,
        mutta yhdistys voi hakea lahjoittajia postiesitteellä, ei siihen tarvita satoja ihmisiä
        istumaan puhelimen ääressä ilman tuloksia, siis niin pölhön hommaa kun vaan voi olla...käykää tutustumassa itse paikan päällä ihan, niin vasta sit tajuatte mistä on kyse.
        hampparimyyjänä, jne olen viihtynyt ja kaikkea nuorten hommaa, mutta toi oli jotain
        jota ei voi enää järjelllä edes selittää...soita 3 min puheluita koko päivä ja tulos on
        se mitä on...kokeilkaa itse en ala siitä enempää puhumaan, kokeilkaa mitä saatte myytyä? väkipakollahan sitä myydään puhelimessa eikös? puhutaaan ihinen lajoittamaan??ei se mene suomessa niin. lahjoitus toimii siten että isellä tai tutulla on sairaus, ja sinne panostetaan tai muualta on kuulut tai valitaan tunnettu yhdistys.


    • kokeilin sitä

      Kokeilkaa kotona myydä siten että otatte tuntemattoman nimen ja esittelette
      jonun hyväntekeväisyys yhdityksen ja kauppaatte lahjoituksena 30 e jotain kirjansulkijaa?
      testatkaa vaikka tunti ja takaan että viikossa ehkä yksi ostaa????EI ole kyse
      siitä kuka ja myy ja miten vaan MITÄ myydään puhelimessa.
      Ei tarvitse neron taitoa osata lukea innosutneesti valmista myyntipuhetta, vaan useimmat vain kieltäytyvät koska se on outoa ostaa 30 e puhelun perusteella tänä päivänä.
      ja vain yksi myi paljon koko 30 ihmisestä, se koko juttu ei vaan voi olla aito, menkää katsomaan ennekuin kommentoitte täällä,ja opitte mistä on kyse!!TARKOITUS täällä on vain varoittaa nuoria laittamasta nimeään paperiin ennenkuin kokeilee, että ei tuisi karenssia!!!tarrkoituperä ei ole paha, vaan totuus.
      Myyminen sinänsä ei ole vaikeaa muissa olosuhteissa, mutta puhelinmyynti ei vaan toimi, joten herää kysymys miksi sitä tehdään. vai kuinka moni teistä lukijoista lahjoitaa 30 e puhelimessa jonnekin yhdisykselle mistä kuulee todennäköisesti ekan kerran elämäsään? luuseriudesta ei ole kyse, olen itse pärjännyt monilla aloilla, alkaen asiakspalvelusta, vastuullisiin kehittämistehtäviin, mutta varoitus vain on paikallaan.

      • 2+3

        Myynnissä tarttee henkistä kanttia. Sitä ei kehittämistehtävissä tarvitse tai edes asiakaspalvelussa siinä määrin kuin myynnissä. Mihin perustat väitteesi ettei puhelinmyynti toimi? Alalla on yrityksiä jotka tahkoavat miljoonien liikevaihtoa. Keräyksissä on saatu väärin toimimallakin isoja "myyntejä" vaikkei ne ole menneet kohteeseensa. Mutta kuitenkin puhelin myyntivälineenä toimii. Mielipidekysymykset on erikseen. Se että sinä et tykkää puhelinmyynnissä tai et siinä pärjää ei tee lajista huonoa. Tässäkin pätee juuri tämä että joka vähiten tietää, on voimakkaimmin asiansa takana.


    • ellu666

      Jo mainittu 2-5 kauppaa/lahjoiutusta per vuoro oli erittäin tyypillinen tulos silloin kun täällä soittelin. Tarkoittaa käytännössä sitä että ainoastaan takuupalkka tuli 95%:lle soittajista, mikä vaatii siis vähintään kuukauden työsuhteen. Puolen vuoden aikana pari-kolme soittajaa tykitti keskimäärin 5-10 kauppaa päivässä, ja huipuilla tulos koostui myös enemmän tai vähemmän kusetukseen. Ei suoranaisesti asiakkaan, vaan siihen että lahjoituslippuja lähetettiin ilman varmistusta lahjoituksen todellisesta saamisesta. Silti parhailla soittajillakin palkat oli max 10e tunti. Työsopimusehdot oli niin hämärät, ettei edes korkeakoulutetut ihmiset tajunneet niitä kunnolla. Pitemmän päälle joutui soittamaan myös jo monta kertaa ei-vastattuja numeroita, joille oli tietenkin ihan mahdotonta tehdä kauppaa kun ei ketään saa kiinni. Vaihtuvuus on ihan järjetön ja suurin osa viihtyi hommassa max kuuukauden päivät. Takuupalkka maksettiin kuitenkin ilman mutinoita eikä potkuilla ei uhattu jos vähänkin teki kauppaa. Takuupalkan pitäisi tosin olla väh. kaksinkertainen että sillä tulisi jotenkin toimeen.

      Henkisesti äärimmäisen kuluttavaa touhua, ja tuloksen tekeminen vaatii sellaista psyykeä että en ehkä edes haluaisi olla sellainen ihminen. Kuitenkin ihan varteenotettava vaihtoehto jos haluaa tienata vähän ekstraa ja toimeentulo ei ole palkasta kiinni. Pari viikkoa jos jaksaa istua luuri korvassa niin melkein kuka vaan tienaa sen pari kolme satkua siinä ajassa. Kunhan tajuaa kaikki ehdot, jotka sinänsä on hanurista niin kuin joka paikassa tällä alalla, jahyväksyy ne, ettei jää sonnan maku suuhun hommasta.

    • 776

      Enpä tiedä onko keskivartalolihavien suomalaisten elämäntapojen seuranta niin innostavaa...

    • työpaikkoja auki

      Keskustelut on aika vanhoja, onko pohjapalkka tänä päivänäkin noin huono?
      Onko työ ainoastaan puhelinmyyntiä? Kannattaako hakea?

    • Kannattaa kokeilla!

      Ovat muutaneet hijattain palkkausta ja pohjapalkka on nyt huomattavasti parempi kuin aiemmin. Muutama kaveri meni tuonne töihin ja ovat tehneet mukavasti rahaa kesää varten.

    • Santtu2

      Olin kerran parisen kuukautta töissä tuolla ja ihan ok fiilis jäi. Nykyään ilmeisesti määräaikaisille takuupalkka on 5 e/tunti ja osa-aikaisille 7 e/tunti, ja se maksetaan jos ei provikoilla muuten yllä tuohon tasoon. Lisäksi maksetaan jonkin sortin bonuksia jos tarpeeksi tekee kauppaa. Käytännössä piti olla vähän yritystä mukana jos halusi provikoilla elää eli olla tekemättä tappiota, eli hyvä on osata perustella asiansa. Työilmapiiri oli todella mukava ja kannustava, mutta itse työ vaati kärsivällisyyttä. Työtunnit sai itse valita kunhan ne ylitti tietyn minimimäärän viikossa (n. 12 h).

    • Anonyymi

      asumme ystavani kanssa ulkomailla, ja eras tuttava kertoi juuri, etta skty saattaa pesia suomen ulkopuolella kaiken aikaa, konekaannoksina, ns. varjoyrityksina. ilmiolla on myos nimi "little britain" tai "tinyfinland". tama tinyfinn -ilmio kulkee usein kasikadessa joidenkin radioasemien, ja tv-asemien kanssa. operaattoripalveluita, joiden vaitetaan olevan kopioston luvanvaraisia, on saattanut joillain alueilla olla 30 v. ajan niin, etta alueen suomenkielisia aivoja pieksevat kaikki valuuttataitoiset, antikvariaateista puhumattakaan.

      charity -koodien kopioituminen ulkomaille on todella outoa. saattaa loytya myos yhdistyksia - myos suomen alueella - jotka hyokkailevat konekielisesti. illuusio kansallisuuksien ja konekielten kayton valilla olisi syyta rikkoa. kielen konvertoituminen on yhden klikkauksen paassa, ja e-tietojen kaappailu yhta yleista.

      esim. kirjainyhdistelma FAS saattaa olla folkstone artists society, finnish authors society tai vaikkapa frequently asking saunas -niminen jarjesto. kilpailun esittaminen kirjainpankkien perusteeksi ei ole riittava syy.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe