Kynttilän sydänlangat?

käsityötyttö

Hei! Haluaisin tehdä kynttilöitä näin joulun alla ja muut ohjeet on kasassa, paitsi se, että mistä saan sydänlankaa? Voinko ostaa ohutta punottua lankaa/köyttä jonka esiinjäävän kärjen valelen steariinilla? Vai tuleeko minun ostaa juuri kynttilöihin tarkoitettuja sydänlankoja ja jos, niin missä niitä myytäisiin?

Ystävällisin terveisin käsityötyttö

22

22502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nelda

      Mä olen käytänyt jo parissa erässä antiikkikynttilöitä sydäminä. Helppoa, ja toimivaa.

      • (taimitäsenyton)

        saa askartelukaupoista. En tiedä miten onnistuu punotulla langalla.

        Kiva tuo kruunukynttilävinkki. Nyt saa katkenneet kynttilät uusiokäyttöön. Tai voisihan noistakin kerätä langat ja kynttilämassan erikseen.


      • ap
        (taimitäsenyton) kirjoitti:

        saa askartelukaupoista. En tiedä miten onnistuu punotulla langalla.

        Kiva tuo kruunukynttilävinkki. Nyt saa katkenneet kynttilät uusiokäyttöön. Tai voisihan noistakin kerätä langat ja kynttilämassan erikseen.

        Kiitos tähän mennessä tulleista vastauksista! :) Täytyy katsoa ja kokeilla!


      • Vehnä

        Minä olen ostanut sellaiselta firmalta kuin Celeco


    • 8+8+8

      Luullakseni tavallinen puuvillalankakin käy sydämeksi, jos on kovin ohutta voi kiertää vaikka kaksin- tai nelinkerroin. Kynttilöitä en ole tehnyt, mutta ulkoroihuja vanhoista kynttilän jämistä ja niihin olen laittanut sydämeksi puuvillalankaa. Hyvin on palanut.

      • Muista ottaa huomioon sydänlangan vahvuus. Jos teet paksuja kynttilöitä, niin myös sydämmen on oltava vahvaa. Kastele sydänlanka muutaman kerran sulaan massaan ennenkuin laitat paikoilleen.


    • MaruXella

      Lahtisen vahavalimosta ja kaikkea muutakin aiheeseen liittyvää...löytyy netistä.

    • ja ei muuta kuin tekemään täksikin jouluksi itselle kynttilöitä.
      Muistan kun olin lapsi noin 50v sitten, meillä tehtiin kynttilöitä maitotölkkeihin ja vastaaviin.
      Itse olen kerännyt vuosien varrella kaikki kynttilöiden lasikupit talteen ja ajattelin nyt tehdä sinkkumiehenä ja kynttilöiden suurkuluttajana noin 40-50 uutta kynttilää.
      Olisiko kellään vihjeitä miten saan niistä ns tuoksukynttilöitä, kun olen ostanut esim Relaxin Zen tuoksua jota ainakin saa K-ketjusta ja jotain hyvää tuoksua siihen kuitenkin haluan.
      Miten paljon sitä suhteessa kynttilän koko massaan nähden lisätään?

      • dhsghgfjdhfasj

        50 vuotta sitten maito ei ollut tölkeissä vaan pussissa. Mutta mitäpä tuosta.


      • jarppa 957
        dhsghgfjdhfasj kirjoitti:

        50 vuotta sitten maito ei ollut tölkeissä vaan pussissa. Mutta mitäpä tuosta.

        kirjoituksessani lukee noin 50v sitten!


      • rtuipplkkhhgrty
        jarppa 957 kirjoitti:

        kirjoituksessani lukee noin 50v sitten!

        Niinhän siinä lukee. Maito ei ollut tölkissä vielä neljäkymmentäviisi vuottakaan sitten.


      • mjölk
        rtuipplkkhhgrty kirjoitti:

        Niinhän siinä lukee. Maito ei ollut tölkissä vielä neljäkymmentäviisi vuottakaan sitten.

        pullossa oli 50 v sitten


      • exmeijeristi
        dhsghgfjdhfasj kirjoitti:

        50 vuotta sitten maito ei ollut tölkeissä vaan pussissa. Mutta mitäpä tuosta.

        Heippa
        Kyllå 50 vuotta sitten maito oli tölkissä ja suljettuna metallilla joka oli puristettu ylä reunaan. Ahkerasti sai polkea, kun jokainen purkki suljettin ja täytettiin käsin.
        Muovipussit ainakin meidän meijeriin tuli syksylla -68 ja niitä ei millään onnistttu ensin saamaan pitäviksi.
        Kermat ja piimät meni purkeissa, vain maito oli pussissa


      • Tulatullallaa

        Ihana mies


      • Anonyymi

        Olisko vielä jotain maidon säilytykseen liittyviä muistelmia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisko vielä jotain maidon säilytykseen liittyviä muistelmia?

        joo,riittävän kauan kun maito vanheni niin alkoi maistumaan pahalta.

        Joskus katosi kokonaan astiasta kun astia tyhjeni tai tyhjennettiin.

        Ensimmäinen tuotettu maitoerä ei ole säilynyt näihin päiviin asti.


      • Anonyymi
        jarppa 957 kirjoitti:

        kirjoituksessani lukee noin 50v sitten!

        Maito tuli tölkkeihin 1975 tai 1976 eli noin 44 vuotta sitten


      • Anonyymi
        rtuipplkkhhgrty kirjoitti:

        Niinhän siinä lukee. Maito ei ollut tölkissä vielä neljäkymmentäviisi vuottakaan sitten.

        Oli jo - 70 luvulla.


    • neulova
    • Ruusukimppu123

      Saako nykyään prismasta?

    • Matsu999

      Myllyn Inspiraatiossa myydään sydänlankaa hyvin edullisesti

    • Anonyymi

      Ihan tavallinen kalastajalankakin käy, esim 6 säikeinen nelinkerroin punottuna lyhtykynttilöihin ja palaa kovemmallakin pakkasella tosi hyvin, paremmin kuin kaupan lyhtykynttilät

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5480
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3507
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1632
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      203
      1579
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1048
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe