Olisi mukava jos ihmiset tajuaisivat, että viime vuosien kulahtaneet, rikkinäiset ja värinsäpäästäneet vaatteet vietäisiin suoraan roskikseen ja keräsylaatikkoihin. Ei ole mitään järkeä kantaa mallinsa menettäneitä tai vanhanmallisia vaatteita kirpparille. Kukaan ei niitä juurikaan halua. Jos haluaa niitä myydä: parempi idea olisi esim. saksia vanhoja puuvillavaatteita räteiksi ja säkkiin - hinta esim 2€. Moni tarvitsee kodinhoidossa, auton korjauksessa, remontoidessa yms kunnon rättejä. Eikä välttämättä ole kotona tekstiilejä joita raskii saksia tähän tarpeeseen. Niitä on turha tyrkyttää vaatteina kenellekään - turha vaiva ja tuovat nuhjuisuutta kirppareille. Ilman viisasteluja - nyrkkisääntönä voisi pitää, että vaate joka ei kunnoltaan kelpaa itselle tuskin kelpaa muillekaan.
Rättejä KIITOS
3
352
Vastaukset
- mitä on myynnissä
ei kaikkia osta kukaan..ainakaan huonoja.
- myynti tullooooo
myynti tulo
- toista mieltä
Vanhanmallisia vaatteita? Siis haloo! Mihin nykyajan maailma on menossa. Niitä vanhan ajan rättejähän nimenomaan on muotikaupat pullollaan, kun koitetaan saada 70-80 lukua takaisin muotiin.
Vaatteen iällä ei ole mitään merkitystä.
Vittuttaa oikein, kun ihmiset jaksaa nirsoilla ja valittaa ihan älyttömistä. (sinäkin aloittaja)
Tahra vaatteessa, nukkainen, haisee tukkaiselle.. Ei helvettisentään.
Ei minua ainakaan kiinnosta moinen jos hinta on kohdallaan eli alle 5€.
Itse yleinsä valitsen 3-0,50e vaatteita ja alkkareista lähtien tulee kaikki ostettua kirpputoreilta.
Ja tosiaan jos rikkinäisiin mennään, niin ei tosiaan reikäisiä tai vetoketjut rikki olevia kannata myydä, ne on jo rättitavaraa. Itselle korkeintaan ottaa käyttöön ja korjauttaa mutta ei muille tarjota.
Meillä menee maalaus-räteiksi ja uaton massa, öljy sun muihin rättikäyttöön risaiset.
Mutta tosiaan mallilla ei väliä. Tuskin mummelitkaan muodin mukaan menee ja jokaisella on oma tyylinsä. Periaatteessa vanhoja vaatteita voi koitaa myydä vaikka teatteriinkin tai koulu näytelmiin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k583979Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k142793Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet552006Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille2071655- 721436
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761290Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911091- 901089
Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua41906Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?55904