Kuluneella viikolla "raportoin" tällä foorumilla lopettaneeni viinan juonnin n.4 vuoden putken jälkeen. Joku halusi kuulla silloin tällöin lisää edistymisestäni..että kuinka äijän käy.
No kalenteriani kun plärään, lopetus päivä oli 13.11. perjantai. Ilman olen ollut, tosin nyt juuri olen keksinyt kaikki perusteet mennä hakemaan alkosta hyvää viskiä..vaan en mene. Riemastuttavaa on näet se, että voimia riittää koko päivälle, toisin kuin aiemmin, jolloin vina poltti voimat kohta humauksen jälkeen.
viikko on mennyt siis ilman. Motivaati on nyt välillä sitä tai tätä, mutta kuten sanoin jo aiemmin ..ilman ollaan.
elämänpalon sikail..seikkailut
5
252
Vastaukset
- fdiohbgqeor
Onnea vaan ja tsemiä yrityksellesi. Kun alkon lopettaa, saattaa jo kahden viikon sisään olla lähtökuopissa, eli pullo on hankittu ja sitä suu hymyssä nautitaan ; Muistan tämän "monen sadan ei ikinä enää" lupauksen jälkeen.
Alku on pirun hankalaa - aina. Onnistuin sitten lopulta monen vuoden lupausten jälkeen lopettamaa. No, lopettamaan ja lopettamaan, seitsemän vuotta ja risat olen ollut ilman viinaa, ei huikkaakaan. Kukaanhan ei tietenkään osaa ennustaa huomista, ei kenenkään kohdalla.
Jo useamman vuoden ajan aikana en enää edes muista olleeni juoppo. Alkoa ei todellakaan tee mieli, eli aika ja raittiuden aikana syntyvä "viisaus" on tehnyt tehtävänsä.
Muista - yksin on aina vaikeampi tuota päätöstä pitää, tarvitset tukea, minkälaista se tuki sitten onkin. Joillekkin se on AA, joillekkin perhe, joillekkin keskustelupalstat.
Tsemppiä koko sydämestäni, tiedän henk.koht. mitä on eläminen raittiina. Toivottavasti sinäkin sen tajuat? - hyvä alku
kuulostaa, sori vaan, hassulta tuo sana lopetus. Viikon nyt pystyy kovempikin juoppo olemaan ilman sen kummemmitta vaikeuksitta. Omalla kohdallani entisessä elämässä (käytän tätä sanontaa mielelläni) kaksi viikkoa oli se vaikein kohta ja johti yleensä ylettömään juopotteluun kun kunto oli kohonnut jo inhimilliselle tasolle ja menojalka vipatti. Baariin ehkä parille ja sitten kotiin kumoilemaan alkosta hartaudella valitsemiani aarteita. Itsekin mainitsit tuossa tuon "hyvän viskin". Seuraavana päivänä oli sitten kankkunen ja juomaksi kelpasi mainiosti jo ihan keppana ja kossu. Kerran olin kaksi ja puoli kk ilman viinaa ja olin omasta mielestäni valmis kohtuukäyttäjäksi, no tutuin seurauksin....
Sitä vaan, että yksin harva selviää raittiuteen ja tahdon täytyy olla oma ja kova sellainen. Eipä siinä mitä, hieman pitempi breikkikin tekee hyvää elimistölle ja mielelle. Joten tsempit sulle!
Omalla kohdallani täysraittiutta on kestänyt vasta reilu kaksi vuotta, mutta kyllä olo onkin kuin uudessa elämässä, kiitos hoidon jota hain ja sain. - Archibald Lauder
Arvostetuimmat viskit ovat yhden tynnyrin (single cask) erien tosi vanhoja pulloitteita. Näitä ei Alkosta saa.
- voipytty
Minulla yksi tapa hakea lisää motivaatiota on käydä kuuntelemassa juomakentältä hiljattain tulleiden kokemuksia juomisesta. Samalla voin myös kuunnella raittiutensa säilyttäneiden kokemuksia siitä, miten on mahdollista säilyttää kerran alkanut raittius.
Jatketaan päivä kerrallaan. - miten vaan
tällä palstalla?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k583969Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k142793Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet541994- 721436
Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille2021418Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761290Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911091- 901089
Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?55904Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua41896