Mistä kennelistä?

uteliasvili

Kertokaa mistä kennelistä teidän koirat on ja ootteko ollu tyytyväisiä!

128

15560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tahmatassunpola

      Sensen Mann
      Ollaan oltu tyytyväisiä :)

      • selisep

        karvakedon
        todella tyytyväinen olen koiraan.


      • itä suomi
        selisep kirjoitti:

        karvakedon
        todella tyytyväinen olen koiraan.

        Barwaxan
        jep!!


      • Uteliashauhau

        Itsekään en yritä mitenkään provosoida tai mitään pahaa muutakaan, mutta olisi kiva tietää onko kellään kennel jenidon koiria ? Komeita koiria näyttää olevan sivuilla, mutta omia kokemuksia =)


    • poijjaan omistaja

      Todella tyytyväisiä. Upea koira. Mukavat ja osaavat ihmise kennelissä, apua saa aina kun vaan jotain kysyy.

    • pallopylly

      kertoa mistä mutta kasvattaja on ihan mulkku. Mitään ei voi kysyä kun aina saa siltä haukut vaikka sillä on vähemmän saksanpaimenkoirista kokemusta kun mulla. En kyllä enää mitään siltä kysykään vaan turvaudun kokeneempaan kasvattajaan joka jaksaa aina auttaa vaikkei ole hänen koirakaan.

    • tp

      Ja olen ollut tosi tyytyväinen

      • spl1

        tosi ihania ihmisiä ja todella koirista välittävää ja tietävää porukkaa!!!


      • varma tieto

        Pitää paikkansa! Eläinsuojelu käy usein jne.. ONGELMA!!!!


      • teuvotapio

        ...ja kaikkea muuta kuin tyytyväinen


      • noitako
        varma tieto kirjoitti:

        Pitää paikkansa! Eläinsuojelu käy usein jne.. ONGELMA!!!!

        tervetuloa tutustumaan kenneliini paikan päälle porvooseen...niin eiköhän nuo ns ongelmat selviä.
        koskaanhan ei tietenkään koiraa haluavassa henkilössä tai perheissä ole mitään moitteen varaa...
        pahimmat istuvat tuomiotaan jo.

        kennelissäni tehdään omasta pyynnöstä tarkastus määrä ajoin.ei huomautettavaa.

        mukavaa kesän jatkoa KAIKILLE !


      • tiedän vaa

        miksi itse tehdään mitä lystää?? jospa kerrottais sitte se oikea syy miksi paperit koirasta pysyvät kasvattajalla..!!! vai etkö ole huomannut itsessäsi mitään vikaa?? mielestäni sinua kohtaan oltiin reiluja!!


    • hilhal

      Hieno poika kasvamassa meillä :))

    • world cup

      Sensenmannilta.
      Ollaan oltu tyytyväisiä vaik koirista 99 prosentilla ahtautuneet selkäydinkanavat. Googleta spinaalikanavan sairaudet.

      • Kennel

        Kennel Fatikonista meillä wesh corgi pembroke. Todella lämmin kasvattaja ja asiansa osaava. Meille tärkeää erityisesti se, että kasvattaja kantaa huolta rodun terveydestä ja toiminta-/työkyvystä ja on huolissaan corgien nykyisestä tilasta (muotona usein ihan tappijalat ja liian pitkä selkä liikaa painoa jo ruumiinrakenteen takia). Auttaa aina ja välittää koirista oikeasti. Suosittelen.

        Ps. kannattaa ennen koiran hankintaa vilkaista
        http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=44215931


      • robot five
        Kennel kirjoitti:

        Kennel Fatikonista meillä wesh corgi pembroke. Todella lämmin kasvattaja ja asiansa osaava. Meille tärkeää erityisesti se, että kasvattaja kantaa huolta rodun terveydestä ja toiminta-/työkyvystä ja on huolissaan corgien nykyisestä tilasta (muotona usein ihan tappijalat ja liian pitkä selkä liikaa painoa jo ruumiinrakenteen takia). Auttaa aina ja välittää koirista oikeasti. Suosittelen.

        Ps. kannattaa ennen koiran hankintaa vilkaista
        http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=44215931

        Meikällä myös Fatikonin koiria. "Fatikonilaisissa" tiedän olevan myös kasvatajia mukana, ainaki yks heistä on tosi kiva. Hauska tyypi. Fatikonin "emokin" älyttömän kiva!
        Meidän koirat ollet terveitä,aina. Sellaisia, kun muistan pemukorgin olleen kauan sitten.


      • ?

        Mihinhän toikin väite perustuu? googlettamalla ei ainakaan löydy vastausta.


      • näin se vain on
        Kennel kirjoitti:

        Kennel Fatikonista meillä wesh corgi pembroke. Todella lämmin kasvattaja ja asiansa osaava. Meille tärkeää erityisesti se, että kasvattaja kantaa huolta rodun terveydestä ja toiminta-/työkyvystä ja on huolissaan corgien nykyisestä tilasta (muotona usein ihan tappijalat ja liian pitkä selkä liikaa painoa jo ruumiinrakenteen takia). Auttaa aina ja välittää koirista oikeasti. Suosittelen.

        Ps. kannattaa ennen koiran hankintaa vilkaista
        http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=44215931

        VAROITUS! Kennel Fatikon, se ämmä huijaa.


      • Kyselijä
        Kennel kirjoitti:

        Kennel Fatikonista meillä wesh corgi pembroke. Todella lämmin kasvattaja ja asiansa osaava. Meille tärkeää erityisesti se, että kasvattaja kantaa huolta rodun terveydestä ja toiminta-/työkyvystä ja on huolissaan corgien nykyisestä tilasta (muotona usein ihan tappijalat ja liian pitkä selkä liikaa painoa jo ruumiinrakenteen takia). Auttaa aina ja välittää koirista oikeasti. Suosittelen.

        Ps. kannattaa ennen koiran hankintaa vilkaista
        http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=44215931

        Onko teillä(kin) Fatikon? Meidän Welsh corgi (Pembroke sekin) on sieltä. Yritän löytää jos löytyisi hassulista "vauvakuvia". Löytyykö fatikonilta jo luovutettujen kuvia? Syntynyt v. 2010.


    • Mävaan....

      BW ja tosi tyytyväinen !

      • kino

        EG ja ihana penska onkin :)


    • jooooooooooooooooooo

      Barwaxan -sairas, meni monttuun puolivuotiaana.
      Svarzekoks -sairas, meni monttuun 10-kuisena.

      Kaverilla: Cerdaus -sairas, meni monttuun 9-kuisena.
      Royal Coctail -sairas, meni monttuun 2-vuotiaana.

      Toisella kaverilla 2 x paperiton, sairaita, menivät monttuun 1- ja 1,5 vuotiaina.

      Näistä oppineena nykyään on käyttölinjaisia, 2- ja 7-vuotiaat, TÄYSIN TERVEITÄ.

      Arvatkaa olenko tyytyväinen?

      • koiria on myöskin!

        Että eipäs joooooooooooooooo yleistetä siinä!

        Minun näyttelylinjainen sakemanni eli 15vuotiaaksi, lonkat oli b eikä koira ollut ikinä sairas! Ei siis oikeesti yhtään mitään!
        Viimeisenä parina elinvuotenaan tuli joskus kesällä hotspot alaselkään mut, sehän ei ole sairaus vaan johtui uinnin jälkeen märäksi jääneestä turkista mikä siis oli minun eikä koiran vika.

        Nyt mulla on 2vuotias taas näyttelylinjainen ja ainakin tähän asti ollut täysin terve ja erittäin enrginen sekä iloinen koira :)

        Näyttelylinjaiset ja käyttölinjaiset hyviä koiria molemmat! :) Olkaa onnellisia koiristanne, harrastakaa niiden kanssa. Älkää olko noin lapsellisia, että käytätte energiaanne tähän naurettavaan käyttikset vastaan näyttikset riitelyyn!


      • entinen eg
        koiria on myöskin! kirjoitti:

        Että eipäs joooooooooooooooo yleistetä siinä!

        Minun näyttelylinjainen sakemanni eli 15vuotiaaksi, lonkat oli b eikä koira ollut ikinä sairas! Ei siis oikeesti yhtään mitään!
        Viimeisenä parina elinvuotenaan tuli joskus kesällä hotspot alaselkään mut, sehän ei ole sairaus vaan johtui uinnin jälkeen märäksi jääneestä turkista mikä siis oli minun eikä koiran vika.

        Nyt mulla on 2vuotias taas näyttelylinjainen ja ainakin tähän asti ollut täysin terve ja erittäin enrginen sekä iloinen koira :)

        Näyttelylinjaiset ja käyttölinjaiset hyviä koiria molemmat! :) Olkaa onnellisia koiristanne, harrastakaa niiden kanssa. Älkää olko noin lapsellisia, että käytätte energiaanne tähän naurettavaan käyttikset vastaan näyttikset riitelyyn!

        No joo joku on tyytyväinen joku ei. Ei tulla toimeen kasvattajan kanssa ja koiraki oli viallinen


      • kkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
        koiria on myöskin! kirjoitti:

        Että eipäs joooooooooooooooo yleistetä siinä!

        Minun näyttelylinjainen sakemanni eli 15vuotiaaksi, lonkat oli b eikä koira ollut ikinä sairas! Ei siis oikeesti yhtään mitään!
        Viimeisenä parina elinvuotenaan tuli joskus kesällä hotspot alaselkään mut, sehän ei ole sairaus vaan johtui uinnin jälkeen märäksi jääneestä turkista mikä siis oli minun eikä koiran vika.

        Nyt mulla on 2vuotias taas näyttelylinjainen ja ainakin tähän asti ollut täysin terve ja erittäin enrginen sekä iloinen koira :)

        Näyttelylinjaiset ja käyttölinjaiset hyviä koiria molemmat! :) Olkaa onnellisia koiristanne, harrastakaa niiden kanssa. Älkää olko noin lapsellisia, että käytätte energiaanne tähän naurettavaan käyttikset vastaan näyttikset riitelyyn!

        Eli toi sun 15-vuotiaaksi (muka) elänyt ei ollut mikään näyttelylinjainen, tää linjajako tuli vasta muutama vuosi sitten, siihen asti kaikki oli samaa linjaa...


      • sanzax
        kkkkkkkkkkkkkkkkkkkk kirjoitti:

        Eli toi sun 15-vuotiaaksi (muka) elänyt ei ollut mikään näyttelylinjainen, tää linjajako tuli vasta muutama vuosi sitten, siihen asti kaikki oli samaa linjaa...

        Mitähän et nyt ymmärtänyt? Joo kyllä, mulla oli näyttelylinjainen sakemanni joka eli 15 vuotiaaksi eikä ollut ikinä sairas.
        Mikähän tossa muka on niin ihmeellistä ettei sitä voi uskoo ku olit laittannu, et (muka).
        Ootko siis kateellinen vai onko muuten vain huono päivä ku täyty tulla vittuileen vaik laitoin täysin asiallisen viestin mis kerroin vain omista koiristani. Tai sit oot vaan joku teini joka haluaa haastaa riitaa tai jotain.. Että kasva aikuiseks ja opettele käyttäytymään!


      • ....................

        Kannattaisikohan tutkia koiran suku ennen koiran ottoa tai tsekata oma hoito? Sairauksiin kun ei vaikuta kenneli vaan koirat suku, ruoka, liikunta ja hoito. Meillä täysin terve svarzekoksin näyttelylinjainen.


      • ..............
        kkkkkkkkkkkkkkkkkkkk kirjoitti:

        Eli toi sun 15-vuotiaaksi (muka) elänyt ei ollut mikään näyttelylinjainen, tää linjajako tuli vasta muutama vuosi sitten, siihen asti kaikki oli samaa linjaa...

        Linjajako sai alkunsa 70-luvulla. Taidat olla hieman vanhempaa sukupolvea ;) Otapa asioista selvää ja puhu vasta sitten.


      • tyttö tietämätön
        koiria on myöskin! kirjoitti:

        Että eipäs joooooooooooooooo yleistetä siinä!

        Minun näyttelylinjainen sakemanni eli 15vuotiaaksi, lonkat oli b eikä koira ollut ikinä sairas! Ei siis oikeesti yhtään mitään!
        Viimeisenä parina elinvuotenaan tuli joskus kesällä hotspot alaselkään mut, sehän ei ole sairaus vaan johtui uinnin jälkeen märäksi jääneestä turkista mikä siis oli minun eikä koiran vika.

        Nyt mulla on 2vuotias taas näyttelylinjainen ja ainakin tähän asti ollut täysin terve ja erittäin enrginen sekä iloinen koira :)

        Näyttelylinjaiset ja käyttölinjaiset hyviä koiria molemmat! :) Olkaa onnellisia koiristanne, harrastakaa niiden kanssa. Älkää olko noin lapsellisia, että käytätte energiaanne tähän naurettavaan käyttikset vastaan näyttikset riitelyyn!

        Etsin sivuja tai oikeastaan keskusteluja Saksanpaimenkoirista, omistajista yms mitkä liittyvät niihin.. Näin tämän sinun kirjoittaman ja ajattelin kysyä kun nämä koirat ja varsinkin Saksanpaimenkoirat kiinnostavat kovasti niin jos koiralla on esimerkiksi lonkat a/a tai b/c tai a/b niin mitä nämä tarkoittavat?? Olen yrittänyt koirakirjoista etsiä vastauksia mutta en ole löytänyt.. :( Olisi niin valaisevaa saada tietää jos tulevaisuudessa koiran hankin! :) Ja sitten olisi vielä sellainen kysymys että jos kyynärnivelet ovat 0/0 tai 0/1 tai 1/1 mitä ne meinaavat ? Mikä olisi kaikista paras arvo tai vaikkei niin paraskaan niin sellainen mikä ei ole ihan huono tai niin.. :) Toivon että ymmärrät ajatukseni.. :) Mitä tarkoittaa myös "jalostusindeksi" tai indeksi lonkat 110 ja kyynäret 104 onko nämä hyvät arvot?? Toivoisin että vastaisit kaiverruttaviin kysymyksiini.. ! :) Kiitos! :)

        Terveisin Kovasti saksanpaimenkoirista kiinnostunut !! :)


      • love dog
        tyttö tietämätön kirjoitti:

        Etsin sivuja tai oikeastaan keskusteluja Saksanpaimenkoirista, omistajista yms mitkä liittyvät niihin.. Näin tämän sinun kirjoittaman ja ajattelin kysyä kun nämä koirat ja varsinkin Saksanpaimenkoirat kiinnostavat kovasti niin jos koiralla on esimerkiksi lonkat a/a tai b/c tai a/b niin mitä nämä tarkoittavat?? Olen yrittänyt koirakirjoista etsiä vastauksia mutta en ole löytänyt.. :( Olisi niin valaisevaa saada tietää jos tulevaisuudessa koiran hankin! :) Ja sitten olisi vielä sellainen kysymys että jos kyynärnivelet ovat 0/0 tai 0/1 tai 1/1 mitä ne meinaavat ? Mikä olisi kaikista paras arvo tai vaikkei niin paraskaan niin sellainen mikä ei ole ihan huono tai niin.. :) Toivon että ymmärrät ajatukseni.. :) Mitä tarkoittaa myös "jalostusindeksi" tai indeksi lonkat 110 ja kyynäret 104 onko nämä hyvät arvot?? Toivoisin että vastaisit kaiverruttaviin kysymyksiini.. ! :) Kiitos! :)

        Terveisin Kovasti saksanpaimenkoirista kiinnostunut !! :)

        Lonkissa a on paras,b toiseksi paras, jne . Kyynärnivelissä o/o on paras,o/1 toisessa etujalan kyynärnivelessä on vaurio jne.
        Jalostusideksiä en osaa selittää. Jos tästä nyt oli jotain apua....


    • ....................

      Svarzekoks, Musketeers, Jatzarin, Willenskraft ja kaikkii on oltu hyvin tyytyväisiä. Yksi kasvattaja, jolla ei vielä kennelnimeä, on ollut täysin tietämätön kaikesta ja hänestä olisi paljonkin pahaa sanottavaa koirien pidon ja muun vuoksi..

      • jeguoo

        kaikki terveitä,pitkäikäisiä,menestyneitäkin,vaikka se ei ole kriteeri,harrastettu on ja koskaan ei ole tarvinnut taittaa kasvasttajan kanssa peistä tai riidellä,mukavia ihmisiä joka kennelissä.kiitos.


      • egggg
        jeguoo kirjoitti:

        kaikki terveitä,pitkäikäisiä,menestyneitäkin,vaikka se ei ole kriteeri,harrastettu on ja koskaan ei ole tarvinnut taittaa kasvasttajan kanssa peistä tai riidellä,mukavia ihmisiä joka kennelissä.kiitos.

        mikä on eg


      • tyytyväinen--
        egggg kirjoitti:

        mikä on eg

        sanoa mistä oma on, mutta todella tyytyväinen olen. Terve NÄYTTELYLINJAINEN uros.

        Joskus haaveilin, että ottaisin Barwaxanin koiran, aloin huvikseni lueskelemaan paikasta. Päädyin tulokseen, etten ikinä ota koiraa sieltä. Aivan älytöntä sukusiitosta, todella monessa yhdistelmässä prosentti on yli 12! Se on jo aivan liikaa. Juttelin myöskin tuttavani kanssa, jolla on kyseisestä kennelistä otettu koira. Tämä kasvattaja huijaa ja lahjoo tuomareita.
        Rehellistä touhua tämä koirankasvatus ja näyttelyissä käyminen. Samaa tapahtuu niin monen muunkin rodun kasvattajilla, että ei sitä enää tiedä, mistä uskaltaa koiran ottaa.


      • ihmetystä täällä
        tyytyväinen-- kirjoitti:

        sanoa mistä oma on, mutta todella tyytyväinen olen. Terve NÄYTTELYLINJAINEN uros.

        Joskus haaveilin, että ottaisin Barwaxanin koiran, aloin huvikseni lueskelemaan paikasta. Päädyin tulokseen, etten ikinä ota koiraa sieltä. Aivan älytöntä sukusiitosta, todella monessa yhdistelmässä prosentti on yli 12! Se on jo aivan liikaa. Juttelin myöskin tuttavani kanssa, jolla on kyseisestä kennelistä otettu koira. Tämä kasvattaja huijaa ja lahjoo tuomareita.
        Rehellistä touhua tämä koirankasvatus ja näyttelyissä käyminen. Samaa tapahtuu niin monen muunkin rodun kasvattajilla, että ei sitä enää tiedä, mistä uskaltaa koiran ottaa.

        Pakko ihmetellä, kuka kehtaa ja uskaltaa tunnistettavista ihmisistä puhua julkisesti palstalla tällaista - eikö tämä täytä herjauksen tms merkit ? Ajatelkaa ihmiset vähänm mitä puhutte.

        Pitää olla todisteita, jos puhuu. Muuten kannattaa pitää suu kiinni. Ettei itse joudu maksamaan paljon.


      • Sakemannin omistaja
        jeguoo kirjoitti:

        kaikki terveitä,pitkäikäisiä,menestyneitäkin,vaikka se ei ole kriteeri,harrastettu on ja koskaan ei ole tarvinnut taittaa kasvasttajan kanssa peistä tai riidellä,mukavia ihmisiä joka kennelissä.kiitos.

        Meil oli Aireddanilta koira ja ei todellakaan oltu tyytyväisiä kasvattajaan!Koiralla oli D/D lonkat (etupää 0/0).Kauppasopparissa lukee Lonkkatakuut eikä kasvattaja korvannu meille mitään.Syytti meitä et ois meidän vika ku koiralla p*skat lonkat.Koira söi kasvattajan suosituksesta 1v ikään asti Royal Caninin ruokaa,eikä sitä hypyytetty tms pentuna (sai mennä toheltaa omien rajoitusten mukaan...)Tiedän myös muutaman muun tyypin,jolla Aireddanilta koira,eivätkä hekään oikein tyytyväisiä ole.Yhdellä oli pallivikainen uros,eikä kasvattaja korvannu...Kasvattajalla on myös ainakin 1 narttu,joka ei ole tervepäinen...

        Nyt meillä on kohta 11kk ikäinen sakemanni narttu eräästä kennelistä ja kasvattajaan olemme todella tyytyväisiä


    • Koiraa haaveileva..

      Tietääkö kukaan kennel Hellraiserista? Millainen kasvattaja?

      • huheisentuulivei

        uskaliasta puhetta ,kuulin juuri jostain ,että se on kuin onkin tämäkin netti semmoinen,että nuo herjauksen ja perättömän puhumisen rajat täytyy tosi nopeasti,eli kuinka sitä uskaltaa nuinkin suoraan sanoa jostakin ihmisestä,että huijaa yms,sillehän pitää olla perusteet ja näytöt....saako sitä netissäkään laukoa mitä haluaa,meinaan nimettömänä....jokurajaseollapitäätässäkin....eli puheiden vastuuta.... siitä hellraiseristaotapa kuule yhteyttä ihan ite ,eläkä yritä provosoida...


      • koiraa haaveileva
        huheisentuulivei kirjoitti:

        uskaliasta puhetta ,kuulin juuri jostain ,että se on kuin onkin tämäkin netti semmoinen,että nuo herjauksen ja perättömän puhumisen rajat täytyy tosi nopeasti,eli kuinka sitä uskaltaa nuinkin suoraan sanoa jostakin ihmisestä,että huijaa yms,sillehän pitää olla perusteet ja näytöt....saako sitä netissäkään laukoa mitä haluaa,meinaan nimettömänä....jokurajaseollapitäätässäkin....eli puheiden vastuuta.... siitä hellraiseristaotapa kuule yhteyttä ihan ite ,eläkä yritä provosoida...

        En yritä provosoida ketään. Ehkäpä teen niin, että otan itse sinne yhteyttä.
        Ja samaa mieltä ole kanssasi siitä, että netissä on helppo laukoa perättömiä juttuja nimimerkin takaa.


      • niinpä niin
        koiraa haaveileva kirjoitti:

        En yritä provosoida ketään. Ehkäpä teen niin, että otan itse sinne yhteyttä.
        Ja samaa mieltä ole kanssasi siitä, että netissä on helppo laukoa perättömiä juttuja nimimerkin takaa.

        perättömiä ja perättömiä.. esim. barwaxanista puheet sukusiitoksesta näkee kyllä kaikki itsekin jalostustietokannasta. Ja niitä on tietysti monia muitakin kenneleitä, jossa prosentit hipoo taivaita.

        Ja harva tietenkään haluaa sanoa pahaa sanaa "omasta" kasvattajastaan, ellei ks. henkilö ole oikeasti kamala.


      • kiinnostus heräsi
        niinpä niin kirjoitti:

        perättömiä ja perättömiä.. esim. barwaxanista puheet sukusiitoksesta näkee kyllä kaikki itsekin jalostustietokannasta. Ja niitä on tietysti monia muitakin kenneleitä, jossa prosentit hipoo taivaita.

        Ja harva tietenkään haluaa sanoa pahaa sanaa "omasta" kasvattajastaan, ellei ks. henkilö ole oikeasti kamala.

        Näin sivusta seuraajana en ymmärrä mitä provoa tuossa oli kun joku kysyi tosta Hellraiser kennelistä. Minusta se ei ollut mitenkään ihmeellinen kysymys koska ihan outo kenneli minulle. Onko kyseisessä kennelissä/kasvattajassa sitten jotain hämärää kun heti tuli tuollainen tyly viesti, et otappa ite yhteyttä kyseiseen kenneliin äläkä yritä provosoida... Nyt ainakin minua alkoi tuo kenneli kiinnostaa, et mitä tuolla viestillä tarkoitettiin? Onko siis tosta kennelistä huonoja kokemuksia vai????


      • Evergrey's
        kiinnostus heräsi kirjoitti:

        Näin sivusta seuraajana en ymmärrä mitä provoa tuossa oli kun joku kysyi tosta Hellraiser kennelistä. Minusta se ei ollut mitenkään ihmeellinen kysymys koska ihan outo kenneli minulle. Onko kyseisessä kennelissä/kasvattajassa sitten jotain hämärää kun heti tuli tuollainen tyly viesti, et otappa ite yhteyttä kyseiseen kenneliin äläkä yritä provosoida... Nyt ainakin minua alkoi tuo kenneli kiinnostaa, et mitä tuolla viestillä tarkoitettiin? Onko siis tosta kennelistä huonoja kokemuksia vai????

        Täällä onnellinen ja tyytyväinen täysin terveen Evergrey's koiran omistaja.


      • ohra
        Evergrey's kirjoitti:

        Täällä onnellinen ja tyytyväinen täysin terveen Evergrey's koiran omistaja.

        Sullako se on? :)


      • hiawathasathajoku
        ohra kirjoitti:

        Sullako se on? :)

        ahistaa ,kun aina haukutaan ,taitaa kasvattaa tuo hellraiser enemppi mustia ja harmaita ja on toiminut jo vuosia ettei mikään uusi tarina ...kaikista hyvää ja pahaa kun oikein asialle aletaan....mutta mutta eikö ne jutut selviä suoraan kasvattajan kanssa ettei tarviisi täällä ruotia...en tiedä...ja kyllä kai koiran pitoon vaikuttaa omistajakin ...eikö kuin se kasvattaja tietää miten mustia kohellaan....tai ruokitaan tai hoidetaan ...uudessa koiramme lehdessä oli tuosta nettiketistä eli mitä saa ja ennenkaikkea ei saa sanoa...enkä ole siis sakukasvattaja että omaa lehmää kampeaisin ojasta ...mutta totuuden nimessä jos ei ole kaikilla kasvattajilla "inkkarit kanootissa" ei ole myöskään koiran omistajilla ....


      • myös eg
        ohra kirjoitti:

        Sullako se on? :)

        mikä terve evergreissi sulla?


      • sakutontonton
        myös eg kirjoitti:

        mikä terve evergreissi sulla?

        kenneleitä vaikka pilvin pimein,mutta aikas paljon romua syydetään maailmaan....eikö sakun pitäs olla kuin dieselin eli syttyä ja sammua ...ilman jäljellejäävää agressiota...ennen oli vain yksi rotu nyt on kaikenkarvaista sittiä....koukkuhäntää,arkaa,vihaista,muunnoksia ja kaikki omasta mielestään omistaa oikean sakun....meneekö pennun valinta oikeasti henkilökemian vai sen koiran rakenteen ,luonteen ja käyttötarkoituksen mukaan ....vai minkä palstan mukaan se pennunotto ratkaistaan.


      • sakutontontonton
        sakutontonton kirjoitti:

        kenneleitä vaikka pilvin pimein,mutta aikas paljon romua syydetään maailmaan....eikö sakun pitäs olla kuin dieselin eli syttyä ja sammua ...ilman jäljellejäävää agressiota...ennen oli vain yksi rotu nyt on kaikenkarvaista sittiä....koukkuhäntää,arkaa,vihaista,muunnoksia ja kaikki omasta mielestään omistaa oikean sakun....meneekö pennun valinta oikeasti henkilökemian vai sen koiran rakenteen ,luonteen ja käyttötarkoituksen mukaan ....vai minkä palstan mukaan se pennunotto ratkaistaan.

        unohdin ,minulla oli Svartzekoks,täysin terve A/B JA 0 JA SELKÄKIN KUVATTIIN OK.Siisti rakenne ,normaali luonne,ei arka eikä liian agressiivinen,näyttelyissä käytiin ja melko hyvin narttu pärjäsikin,yhdet pennut teki 4 pentua ,kaikki kuvattiin ( 2xA/A 0,B/B 0,C/B 0) ihan hyvä koira,suoritin jälkikokeen ja suojelussa en käynyt,kun en siitä itse pidä....kuoli vanhuuteen ja kennelin omistajan kanssa tulin aina toimeen ihan hyvin....


      • hämmentynytsakumaani
        sakutontontonton kirjoitti:

        unohdin ,minulla oli Svartzekoks,täysin terve A/B JA 0 JA SELKÄKIN KUVATTIIN OK.Siisti rakenne ,normaali luonne,ei arka eikä liian agressiivinen,näyttelyissä käytiin ja melko hyvin narttu pärjäsikin,yhdet pennut teki 4 pentua ,kaikki kuvattiin ( 2xA/A 0,B/B 0,C/B 0) ihan hyvä koira,suoritin jälkikokeen ja suojelussa en käynyt,kun en siitä itse pidä....kuoli vanhuuteen ja kennelin omistajan kanssa tulin aina toimeen ihan hyvin....

        ja ihan tyytyväinen eipä ole ollut mittään....siis svartzekoks.miksi ihmeessä pitäs olla koko ajan kauheesti tekemisissä kasvattajan kanssa.koirahan on omistajan jos se rahalla maksaa niin omahan se on....en minä soittele suomisoffan omistajallekaan jos sohvan ostan ,,,,en ole kyllä koskaan ymmärtänyt tuota kasvattajassa roikkumista ...itsehän sä olet omaisuudestasi vastuussa sinä ei kukaan muu eikö koira ole tavarakauppaaa...niin pirun tunneperäistä saissea tämä nykyään on .miksi ostajan pitää olla 10-vuotta kasvattajan riesana ....ja kasvattajan olla valmiusasennossa ja leelianlepotuolina koiran omistajalle....aivan hirveäää ajatellaki ....ostat koiran ja velvollisuutesi on hoitaa ja huoltaa se ...niin mä sen käsitän ...en tod roiku kenenkään riesana.


      • elotontontonton
        hämmentynytsakumaani kirjoitti:

        ja ihan tyytyväinen eipä ole ollut mittään....siis svartzekoks.miksi ihmeessä pitäs olla koko ajan kauheesti tekemisissä kasvattajan kanssa.koirahan on omistajan jos se rahalla maksaa niin omahan se on....en minä soittele suomisoffan omistajallekaan jos sohvan ostan ,,,,en ole kyllä koskaan ymmärtänyt tuota kasvattajassa roikkumista ...itsehän sä olet omaisuudestasi vastuussa sinä ei kukaan muu eikö koira ole tavarakauppaaa...niin pirun tunneperäistä saissea tämä nykyään on .miksi ostajan pitää olla 10-vuotta kasvattajan riesana ....ja kasvattajan olla valmiusasennossa ja leelianlepotuolina koiran omistajalle....aivan hirveäää ajatellaki ....ostat koiran ja velvollisuutesi on hoitaa ja huoltaa se ...niin mä sen käsitän ...en tod roiku kenenkään riesana.

        minäl
        kään ,antaa kasvattajankin elää ,ihan omaa eloansa....


      • ihiminen
        elotontontonton kirjoitti:

        minäl
        kään ,antaa kasvattajankin elää ,ihan omaa eloansa....

        kasvattajakin on ihminen


      • ege12
        ohra kirjoitti:

        Sullako se on? :)

        evergrys koira, harmi vaan että hiiva kiusaa muutenhan toi olis aivan mahtava peli


      • tontontontonton
        ihiminen kirjoitti:

        kasvattajakin on ihminen

        ei se kyllä siltä tunnu ,kun näitä palstoja lukee,sallittua riistaa se on ,koiria kasvattaa ,rahassa kylpee ja paskaa jauhaa sekä tietty huijaaaaaa ,ja ei usko ,että vain ja hyvin on pentu pidetty kuin liekään matonen ja alipainoinen ja allerginen ja ja ja ....ja vasta 7kk pitäshänm sen jo olla hyvä ....varmaan perinnöllistä nuo madot ja alipaino ...isästä ja äidistä ja loppu siitä paska kasvattajkasta....semmonen ihminen se kasvattaja on ,terv,kasvattaja joka on kasvattabut tosi huonon koirabb ,ois pitänyt muuttaa pennun mukana...mikä siinä on ,kun kasvattaja jättää itelleen pennun ,niin se kyllä menestyy ja juoksee kärjessä ja tekee myös niitä oikeita kokeita ....oisko hoidolla osuutta ja taidolla ...vaan niitähän se neuvojaan tyrkytti jopa kirjallisena sillekin ostajalle vaan ei tainnut taaskaan mennä jakeluun.


      • hehheheeeeee
        sakutontontonton kirjoitti:

        unohdin ,minulla oli Svartzekoks,täysin terve A/B JA 0 JA SELKÄKIN KUVATTIIN OK.Siisti rakenne ,normaali luonne,ei arka eikä liian agressiivinen,näyttelyissä käytiin ja melko hyvin narttu pärjäsikin,yhdet pennut teki 4 pentua ,kaikki kuvattiin ( 2xA/A 0,B/B 0,C/B 0) ihan hyvä koira,suoritin jälkikokeen ja suojelussa en käynyt,kun en siitä itse pidä....kuoli vanhuuteen ja kennelin omistajan kanssa tulin aina toimeen ihan hyvin....

        etkä osaa edes koiran kennelnimeä kirjoittaa oikein???


      • HAKUAMME
        hämmentynytsakumaani kirjoitti:

        ja ihan tyytyväinen eipä ole ollut mittään....siis svartzekoks.miksi ihmeessä pitäs olla koko ajan kauheesti tekemisissä kasvattajan kanssa.koirahan on omistajan jos se rahalla maksaa niin omahan se on....en minä soittele suomisoffan omistajallekaan jos sohvan ostan ,,,,en ole kyllä koskaan ymmärtänyt tuota kasvattajassa roikkumista ...itsehän sä olet omaisuudestasi vastuussa sinä ei kukaan muu eikö koira ole tavarakauppaaa...niin pirun tunneperäistä saissea tämä nykyään on .miksi ostajan pitää olla 10-vuotta kasvattajan riesana ....ja kasvattajan olla valmiusasennossa ja leelianlepotuolina koiran omistajalle....aivan hirveäää ajatellaki ....ostat koiran ja velvollisuutesi on hoitaa ja huoltaa se ...niin mä sen käsitän ...en tod roiku kenenkään riesana.

        onko sama kirjoittaja vai jopa toinen joka ei osaa kirjoittaa koiransa kennelnimeä oikein :DDD


      • KuisL
        kiinnostus heräsi kirjoitti:

        Näin sivusta seuraajana en ymmärrä mitä provoa tuossa oli kun joku kysyi tosta Hellraiser kennelistä. Minusta se ei ollut mitenkään ihmeellinen kysymys koska ihan outo kenneli minulle. Onko kyseisessä kennelissä/kasvattajassa sitten jotain hämärää kun heti tuli tuollainen tyly viesti, et otappa ite yhteyttä kyseiseen kenneliin äläkä yritä provosoida... Nyt ainakin minua alkoi tuo kenneli kiinnostaa, et mitä tuolla viestillä tarkoitettiin? Onko siis tosta kennelistä huonoja kokemuksia vai????

        löytyy meiltä. Ei voi kun kehua.


      • Samoin
        Evergrey's kirjoitti:

        Täällä onnellinen ja tyytyväinen täysin terveen Evergrey's koiran omistaja.

        Meillä myös täysin terve 7v EG koira ja nyt myös pentu samasta paikasta. Edellisten koirien kasvattajat eivät ole kasvattaneet enää pitkiin aikoihin.


      • tyytyväinen eg läine
        myös eg kirjoitti:

        mikä terve evergreissi sulla?

        Täällä kaksi tervettä Eg koiraa. Eg crownlessempres ja Eg ella. Ella


      • näillä lähti meillä
        ege12 kirjoitti:

        evergrys koira, harmi vaan että hiiva kiusaa muutenhan toi olis aivan mahtava peli

        Ootko koittanu peruna kala diettiä. Meillä autto ton vanhemman koiran hiivaan. Eli ruoaksi vaan pelkkää perunaa ja kalaa. Tietysti vitamiinivalmisteet ruokaan ja puolukoita. Maitohappobakteeria kanssa.

        Eg koirat meilläkin :D


      • ei ihan terveitä

      • korjauslakka
        tyytyväinen eg läine kirjoitti:

        Täällä kaksi tervettä Eg koiraa. Eg crownlessempres ja Eg ella. Ella

        Korjataanpas tämä. Mies muisti toisen koiramme nimen väärin - kun ei nyt niin paljon noiden virallisten nimien kanssa ole tekemissä.

        Eli siis meiltä löytyy EG Crownlessempres ja EG Elisa (ei siis Ella).


    • efofgnwoq

      Meillä on Meiltä. Riittääkö, jää nähtäväksi.:))

      • Hanski67

        narttu on mulla ja tyytyväinen olen .


    • näin se vain on

      Kukaan kasvattaja, jolla on enemmän kuin 10 kasvattia, ei ole saanut niitä kaikkia hyviin ja onnellisiin koteihin vanhenemaan terveenä ja koulutettuna 15-vuotiaaksi. Samoin kukaan ei ole selvinnyt useaman pentueen kasvattajana ilman riitoja kasvatinomistajien kanssa. Näin se vain on. Nykyaja ihmiset roikkuvat kasvattajissa. Tuntuu kuin kasvattajat olisivat eläinlääkäreitä, geenitutkijoita, toimintaterapeutteja, psykiatreja, avioliittoneuvojiaym ym.Auta armias, jos uskallat nätistikin sanoa että nyt riittää, niin jo täällä alkaa linnut laulamaan. Miettikää joskus myös omaa käytöstänne, sitä kasvattajaa kohtaan. Ei se kasvattaja ole mikään yli-ihminen jollekka ei kasvatuksessa tulisi virhearviointeja, tai kaikista yrityksistä huolimatta sairaita pentuja. Täälläkin haukutaan jatkuvasti kasvattajia nimeltä, eivätkä he voi puolustautua tai edes todeta onko henkilöllä edes heiltä kasvattia tai onko se sairas. Olisikin hyvä jos kasvattajat alkaisivat vaatimaan kirjoittajien nimiä , niissä tapauksissa, joissa aivan selkeästi heihin kohdistuu syytös tai heitetään huomattava epäilys. On aivan eriasia, jos myydään paperillisena koira ja sille ei sitten saakkaan papereita, koira on sekarotuinen, luvataan korvta ja ei korvatakkaan vaikka on eläinlääkärin patevät paperit. Silloin tietenkin voi ja pitääkin asioista mainita.

    • RC Vendetta

      Alkuperäinen kysymyshän oli se, että mistä kennelistä meidän koirat ovat, mutta kummasti keskustelu mennyt taas ihme taisteluksi. =)

      Meillä täysin musta saksanpaimennin Royal Coctail kennelistä, neidillä ikää vähän reilu 6kk. Erittäin lujatahtoinen ja johtajuutta haastaa päivittäin, mutta mistään hinnasta en pois vaihtaisi. =)

      • pekpe

        Koiramme on saksanpaimenkoira,ikää vajaa kolme vuotta. Kasvattajat löytyvät Kennel Jenidosta. On kyllä aivan mahtava kaveri,uskollinen,tarkka puuhassaan,ja leikkisä , suositun harrastus on jalkapallo,johon ei väsytä. Nyt,kun sakemanni on itsellä , olen joutunut pyörtämään ajatukseni tästä rodusta,että se kulkiessaan jättäisi jälkeensä verta ja suolenpätkiä. Toki niinkin voi käydä, jos sille ei ole töitä ja se turhautuu. Terkkuja Rekolta kaikille sakemanneille.


    • jjulle

      On Ozahulan kennelistä, Hämeenlinnasta. Koirien kasvattaja on oikein mukava ja ystävällinen henkilö. Myös tarkka siitä, keille niitä pentuja antaa ja keille ei. Myös upeita kasvatteja löytyy Ozahulasta, ei mitään pahaa sanottavaa. :)

      • HÄ?

        Tulokset?

        Kertokaapa miten noi sakujen tulokset oikeen menee...kenneleiden sivuilla on tuloksia koirilla joita ei löydy virallisilta kennelliiton listoilta.????( esim: ei muistettu ilmoittaa...)
        Ulkomailla tehtyjä tuloksia on osa...mutta miksi ne koirat eivät jatka koeuraa suomessa??
        Onko mainoskikka...
        Aika paljon tulee pentuja joiltakin kasvattajilta jota "mainostavat" olevansa käyttölinjaisen kasvattajia,kuitenkaan koirilla ei ole mitään tuloksia jos ei bh ja jk1 lasketa...
        Virkakoiriksi ne ei ole kaikki mennyt.


      • zugger
        HÄ? kirjoitti:

        Tulokset?

        Kertokaapa miten noi sakujen tulokset oikeen menee...kenneleiden sivuilla on tuloksia koirilla joita ei löydy virallisilta kennelliiton listoilta.????( esim: ei muistettu ilmoittaa...)
        Ulkomailla tehtyjä tuloksia on osa...mutta miksi ne koirat eivät jatka koeuraa suomessa??
        Onko mainoskikka...
        Aika paljon tulee pentuja joiltakin kasvattajilta jota "mainostavat" olevansa käyttölinjaisen kasvattajia,kuitenkaan koirilla ei ole mitään tuloksia jos ei bh ja jk1 lasketa...
        Virkakoiriksi ne ei ole kaikki mennyt.

        En muista vuosia tarkaan, mutta noin suunnillen - 2005, 2006, 2007 SPL kokeissa tehdyt tulokset eivät ole Kenneliiton tietokannassa.
        Lisäksi tietysti siellä ei näy ulkomailla tehdyt tulokset.


      • ...
        zugger kirjoitti:

        En muista vuosia tarkaan, mutta noin suunnillen - 2005, 2006, 2007 SPL kokeissa tehdyt tulokset eivät ole Kenneliiton tietokannassa.
        Lisäksi tietysti siellä ei näy ulkomailla tehdyt tulokset.

        Paskaa koko komppanja!!!!


      • perheen isä
        ... kirjoitti:

        Paskaa koko komppanja!!!!

        Evergrey's K ja Hellraiser G

        Erittäin tyytyväinen


      • pettynyt :/
        perheen isä kirjoitti:

        Evergrey's K ja Hellraiser G

        Erittäin tyytyväinen

        Ei mitään positiivista sanottavaa.


      • -happy-
        pettynyt :/ kirjoitti:

        Ei mitään positiivista sanottavaa.

        Kennel Demant´s ja loistava koira eli kyllä, erittäin tyytyväinen olen!


      • MariannePu
        -happy- kirjoitti:

        Kennel Demant´s ja loistava koira eli kyllä, erittäin tyytyväinen olen!

        Ei todellakaan mitään hyvää sanottavaa


      • EESTI
        MariannePu kirjoitti:

        Ei todellakaan mitään hyvää sanottavaa

        Kennel Margman (viro) huippu koirat!


      • kinnostunutkuulemaan
        MariannePu kirjoitti:

        Ei todellakaan mitään hyvää sanottavaa

        Miksi ei?


      • rottapaskan omistaja
        pettynyt :/ kirjoitti:

        Ei mitään positiivista sanottavaa.

        vieläkö davydovin kasvattaja hengissä ja onko uusia kokemuksia hänestä? pentua ajattelin ottaa sieltä?


      • terkuin kennelin om
        rottapaskan omistaja kirjoitti:

        vieläkö davydovin kasvattaja hengissä ja onko uusia kokemuksia hänestä? pentua ajattelin ottaa sieltä?

        juu hyvin ollaan hengis.....olisinkohan valmis myymään sulle mitään ?


      • maasu ja Remy
        pettynyt :/ kirjoitti:

        Ei mitään positiivista sanottavaa.

        Voitko kertoa hieman paremmin huonosta kokemuksesta "davydovista?


      • PK harrastaja
        HÄ? kirjoitti:

        Tulokset?

        Kertokaapa miten noi sakujen tulokset oikeen menee...kenneleiden sivuilla on tuloksia koirilla joita ei löydy virallisilta kennelliiton listoilta.????( esim: ei muistettu ilmoittaa...)
        Ulkomailla tehtyjä tuloksia on osa...mutta miksi ne koirat eivät jatka koeuraa suomessa??
        Onko mainoskikka...
        Aika paljon tulee pentuja joiltakin kasvattajilta jota "mainostavat" olevansa käyttölinjaisen kasvattajia,kuitenkaan koirilla ei ole mitään tuloksia jos ei bh ja jk1 lasketa...
        Virkakoiriksi ne ei ole kaikki mennyt.

        Se riippuu missä koirien tuloksia on tehty. Esim meillä koira on tehnyt suurimman osan suojelu tuloksista Saksassa. Lisäksi AD koe on myös saksassa tehty. Ne ei näy kennelliiton sivuilla, mutta koiran papereissa kylläkin. Ja voimme mennä ihan normaalisti ipo 3 suorittamaan, vaikka se ei täällä suomessa olekkaan niitä 1 ja 2 suorittanut.

        Siinä suurin syy, että monella koiralla ei kaikkia tuloksia näy kennelliiton sivuilla


    • SakemannniMamma

      12 vuotta on tullut taaplattua sakemanni (välillä useampikin) rinnalla. On kilpailtu ja näyttelyissäkin käyty sen mukaan mihin koiralla on riittänyt kyvyt. IHAN JOKAISEN itselleen koiraa hankkivan luulisi jo nykyään osaavan hyvinkin helposti etsiä tietoa rodusta eikä mikään yllätys pitäsi todellakaan olla se, että saksanpaimenkoira on valitettavasti aika sairas rotu. Aina kasvattajissa on ja tulee olemaan ihmisiä, jotka viis veisaa pentujen terveydestä, mutta törkeää on, että kehtaatte täällä nimeltä kasvattajia syytellä, he sentään tekee aika hiton arvokasta työtä rodun eteen enkä usko hetkeäkään, että vastuuntuntoinen kasvattaja edes toivoo mielessään, että kasvatti on sairas, mutta kun fakta on se, että pantueesta aina joku on sairas. Eli suuri kiitos kaikille kasvattajille, että ihan vapaaehtoisesti jaksatte tehdä työtänne tämän hienon rodun hyväksi :)
      Vaikka saattekin jatkuvasti kuunnella kaikenlaista haukkumista ja syyttelyä.

      Terveisin: Muutaman sairaan koiran itellekin ostanut, ilman että kasvattajaa moisesta syytin....

    • Kokemuksia?

      hmm.....

    • neitsyt*

      Ollaan varjojen maasta ja kuulemma jumalaisen kauniita ja fiksuja. Tämä on vain asuinpaikkakunnallani asuvien mielipide, ei siis se ainut ja oikea.;)

      • minäminä2

        Ei ole saksanpaimenkoiraa... vielä. Onko kellään kokemusta Lexiconista? Koirat.com:issa on ilmoitus pentueesta, emä Sissinheimon Vendetta ja isä Sissinheimon Stern.


      • 17'+9
        minäminä2 kirjoitti:

        Ei ole saksanpaimenkoiraa... vielä. Onko kellään kokemusta Lexiconista? Koirat.com:issa on ilmoitus pentueesta, emä Sissinheimon Vendetta ja isä Sissinheimon Stern.

        En ottaisi vandetan isän takia. Googlaa nimellä-löydät syyn miksi ei.


      • minäminä2
        17'+9 kirjoitti:

        En ottaisi vandetan isän takia. Googlaa nimellä-löydät syyn miksi ei.

        Enkö osaa googlata vai tulkita tuloksia... isästä selvisi, että käytetty paljon jalostukseen, huonot pisteet suojelukokeessa (ei haittaa, haen kotikoiraa harrastuskoiraa hakuun ja jälkeen) yhden jälkeläisen allergioista. Eli?


      • äitin kulta :)
        minäminä2 kirjoitti:

        Enkö osaa googlata vai tulkita tuloksia... isästä selvisi, että käytetty paljon jalostukseen, huonot pisteet suojelukokeessa (ei haittaa, haen kotikoiraa harrastuskoiraa hakuun ja jälkeen) yhden jälkeläisen allergioista. Eli?

        kasvatti kasvaa meillä. Erittäin tyytyväinen ollut koiraan ja kasvattajaan. Aina saa apua kasvattajalta jos tarvitsee. Hyvät ruokinta/kasvatus ohjeet tuli mukaan pentua haettaessa ja lisää tietoa löytyy nettisivuilta :)


      • jepssis
        äitin kulta :) kirjoitti:

        kasvatti kasvaa meillä. Erittäin tyytyväinen ollut koiraan ja kasvattajaan. Aina saa apua kasvattajalta jos tarvitsee. Hyvät ruokinta/kasvatus ohjeet tuli mukaan pentua haettaessa ja lisää tietoa löytyy nettisivuilta :)

        Tykkään kennel Demant´sin koirista, sopivan niin näyttöön kuin käyttöönki!


      • Eräs vaan
        jepssis kirjoitti:

        Tykkään kennel Demant´sin koirista, sopivan niin näyttöön kuin käyttöönki!

        Mä tykkään Sonorian kennelin koirista.Upeita suoraselkäisiä sakemanneja ja lonkka/kyynärtuloksetkin LOISTAVAT.Sieltä ku joskus sais sakemannin


      • jepssis
        Eräs vaan kirjoitti:

        Mä tykkään Sonorian kennelin koirista.Upeita suoraselkäisiä sakemanneja ja lonkka/kyynärtuloksetkin LOISTAVAT.Sieltä ku joskus sais sakemannin

        Kävin kattoon Sonorian kennelin sivut. Täytyy myöntää, et olivat komeita ja terveen oloisia koiria! Voisin minäkin joskus harkita sieltä koiraa... Tykkään ite kans mahdollisimman suoraselkäisistä sakemanneista. Vaik mulla on demant´sin koira niin se ei silti ole liuskaperse vaan myöskin aikalailla suoraselkäinen, vietikäs ja terve sekä tervepäinen koira.


      • höLFNMÖF
        minäminä2 kirjoitti:

        Enkö osaa googlata vai tulkita tuloksia... isästä selvisi, että käytetty paljon jalostukseen, huonot pisteet suojelukokeessa (ei haittaa, haen kotikoiraa harrastuskoiraa hakuun ja jälkeen) yhden jälkeläisen allergioista. Eli?

        Jättääkö haiman vajaatoimintaa???


      • mitä??
        höLFNMÖF kirjoitti:

        Jättääkö haiman vajaatoimintaa???

        kenelle tämä viesti oli tarkoitettu ja mitä siis edes meinasit "jättääkö haiman vajaatoimintaa???"
        En tajunnut tuota ollenkaan??


      • 11+14
        höLFNMÖF kirjoitti:

        Jättääkö haiman vajaatoimintaa???

        Haima-etsi googlesta ja terveystietokannoista. Eli riski.


      • minäjaminätaas
        mitä?? kirjoitti:

        kenelle tämä viesti oli tarkoitettu ja mitä siis edes meinasit "jättääkö haiman vajaatoimintaa???"
        En tajunnut tuota ollenkaan??

        siis gero. jättääkö haimn vajaatoimintaa? tämä riski on nähtävissä sen jälkeläisissä.


      • mitä??
        minäjaminätaas kirjoitti:

        siis gero. jättääkö haimn vajaatoimintaa? tämä riski on nähtävissä sen jälkeläisissä.

        En kyllä tajunnut vieläkään, voitteko selittää pikkasen tarkemmin, et mitä meinaatte?
        Tarkoittaako tuo: " siis gero." jotain Sonorian kennelin koiraa vai Demantsien? Kävin kattoon mut, en ainakaan Sonorianin kennelis löytänyt tuon nimistä koiraa. Muistaakseni Demantseilla ei ton nimistä ole, jos en sit oo vääräs..
        Niin jompi kumpi kennelikö siis käyttää sen nimistä koiraa jalostukseen jolla on haiman vajaatoiminta?
        Noin mä nuo viestit sit ymmärsin vaik ne on todella epäselkeesti kirjoitettu.....


      • 17-8
        mitä?? kirjoitti:

        En kyllä tajunnut vieläkään, voitteko selittää pikkasen tarkemmin, et mitä meinaatte?
        Tarkoittaako tuo: " siis gero." jotain Sonorian kennelin koiraa vai Demantsien? Kävin kattoon mut, en ainakaan Sonorianin kennelis löytänyt tuon nimistä koiraa. Muistaakseni Demantseilla ei ton nimistä ole, jos en sit oo vääräs..
        Niin jompi kumpi kennelikö siis käyttää sen nimistä koiraa jalostukseen jolla on haiman vajaatoiminta?
        Noin mä nuo viestit sit ymmärsin vaik ne on todella epäselkeesti kirjoitettu.....

        En ottaisi vandetan isän takia. Googlaa nimellä-löydät syyn miksi ei-Gero

        katso terveystietokannoista siten että isänä on Gero


      • seurannut läheltä
        äitin kulta :) kirjoitti:

        kasvatti kasvaa meillä. Erittäin tyytyväinen ollut koiraan ja kasvattajaan. Aina saa apua kasvattajalta jos tarvitsee. Hyvät ruokinta/kasvatus ohjeet tuli mukaan pentua haettaessa ja lisää tietoa löytyy nettisivuilta :)

        sen ohjeet ynm.kopsattu suoraan muiden sivuilta.....osa kennelliiton sivuilta.
        Ja on niinkuin muutkin koirankasvattajat.....tekee vaan rahasta pentuja!
        Kun ei muita töitä jaksa/kykene tehdä!


      • ....
        seurannut läheltä kirjoitti:

        sen ohjeet ynm.kopsattu suoraan muiden sivuilta.....osa kennelliiton sivuilta.
        Ja on niinkuin muutkin koirankasvattajat.....tekee vaan rahasta pentuja!
        Kun ei muita töitä jaksa/kykene tehdä!

        seurannut läheltä : nii kuka?


    • only-for-you

      Royal Coctail ja olen ollut erittäin tyytyväinen.

    • Sulo 7kk

      Kennel Ozahula, Hämeenlinna. Ostettiin tosi upea ja rauhallinen uros helmikuussa. Pieni paikka jossa pentue kerrallan kasvatetaan perheen piirissä. Suosittelen ehdottomasti. Pentueita kait aika harvoin. Löytyy kyl netistä osoite.

    • loistokoiran om

      Sissinheimo, loistokoira. Terve rakenne ja tervepäinen, hyvät hermot, kovuutta ja terävyyttä sopivasti, vietikkyyttä on... eikä rakennekaan huono!

      • täälkin

        kolme kappaletta kahdelle tehty tulokset ja pentu välikuvattu terveeksi kuten muutkin koirat.


      • pennun osto mielessä

        Onko ne Sissinheimon koirat käyttö- näyttö- seka vai mitä linjaisia? Kotisivuilla luki, että heiltä menee koiria myös viranomaisille, mutta en kyllä esim. poliisikoirien luettelosta löytänyt yhtään Sissinheimon koiraa.


      • vaktaa
        pennun osto mielessä kirjoitti:

        Onko ne Sissinheimon koirat käyttö- näyttö- seka vai mitä linjaisia? Kotisivuilla luki, että heiltä menee koiria myös viranomaisille, mutta en kyllä esim. poliisikoirien luettelosta löytänyt yhtään Sissinheimon koiraa.

        Taitaa kyseisen kennelin koirat olla tänä päivänä useimmiten sekalinjaisia käyttölinjoihin painottuen. Uusimmat tuonnit ovat puhtaasti käyttölinjaisia. Poliisikoirien luettelossa näkyy yksi Sissinheimon koira ja rajakoirien listassa (joka tosin on jo 3 vuotta vanha) on 10 Sissinheimon koiraa.


      • CU
        vaktaa kirjoitti:

        Taitaa kyseisen kennelin koirat olla tänä päivänä useimmiten sekalinjaisia käyttölinjoihin painottuen. Uusimmat tuonnit ovat puhtaasti käyttölinjaisia. Poliisikoirien luettelossa näkyy yksi Sissinheimon koira ja rajakoirien listassa (joka tosin on jo 3 vuotta vanha) on 10 Sissinheimon koiraa.

        Mulla 2 koiraa Mocca's-kennelistä (6 v. ja 10 vkoa). Ei mitään pahaa sanottavaa kasvattajasta eikä koirista. vanhempi koirani ollut koko ikänsä terve (B/B ja 0/0), myös pääkopastaan.

        Kasvattaja neuvoo aina, kun apua tartten. Ei tuomitse virheistä vaan ohjaa tekemään asiat oikealla tavalla. Hän on myös AIDOSTI kiinnostunut kasvattiensa kuulumisista ja pitää tiiviisti yhteyttä.

        Minulle oli täysin selvää jo aikoja sitten, että myös toinen koirani on Mocca's-koira, jos luoja suo. Ja soihan se!


      • selventäjä
        pennun osto mielessä kirjoitti:

        Onko ne Sissinheimon koirat käyttö- näyttö- seka vai mitä linjaisia? Kotisivuilla luki, että heiltä menee koiria myös viranomaisille, mutta en kyllä esim. poliisikoirien luettelosta löytänyt yhtään Sissinheimon koiraa.

        rajavartiosto on myös viranomainen, kuuluu sisäministeriön alaisuuteen, niinkuin ppoliisikin


    • Jeltson's Axell

      Sieltä on meidän ja pentu nyt 4kk, kasvattajat mukavia (Kivivainon kennel myös heidän!) ja hyvin tultu toimeen! Tyytyväinen olen ainakin tähän asti.

    • Kokemusta on

      Royal Smile on pentutehdas

    • 11111111111111111111

      En kerro koska olen varannut sieltä seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi kaikki enkä tahdo kenenkään muun menevän mun edelle.

    • RL

      royal coctail narttu löytyy ja seuraava tulee samasta paikasta, meidän uroksen jälkeläinen

      Kasvattajan kanssa homma toimii täydellisesti.
      Koira on mitä mainioin. Vikoja ei oo koskaa ollu ikää 7 v.

    • 3+9

      Mulla ei oo mistään ja olen ollut todella tyytyväinen.

    • joku vaan

      Näyttelylinjainen ja "terve"..Itselläni "terve" näyttelylinjainen lonkat a kyynäret 0 selkä ok joten jos näillä kriteereillä voimme kutsua koiraa terveeksi niin kyllä mun koira on terve mutta kun sitten kysytään mun koiran hierojalta et onko koira terve niin ei ole!! Jatkuvasti on lihaskipuja selässä ja nimenomaan siinä kohdassa mistä lähtee selkä kaartumaan alas ja kuten myös arvata saattaakin on myös takajalat huonot...!! Kuinka moni muistaa loppujen lopuks huolehtia koirien lihaksista kyllä sä voit käyttää koiran kuvis ja sit sanotaan et se on terve jne.. Toinen juttu kuinka monen näyttelylinjaisen omista on sitä mieltä et alkuperäinen saksanpaimenkoira on ollut näyttelylinjaisen näköinen??? Ihminen on jalostanut siitä tollasen ja rakenne ei ole enää terve perä laahaa maata ja jalat ei saa kunnon liikerataa,oikeesti nyt ihmiset järki käteen! Saksanpaimenkoira on työkoira eikä mikään silmän ilo ja nyt sit kun joku sanoo et voihan se näyttääkin hyvältä niin joo kyllä voi mutta se ei ole ensimmäinen eikä edes toinen kriteeri mitä pitää huomioida. Ne ei oo mitään seurakoiria ja jos et meinaa sakemaanin kanssa harrastaa älä osta..!! Itselläni on molemmat näyttis ja käyttis ei tarvi miettiä minkä ostan seuraavana!! Hauskaa kesää kaikille ja yritetään pitää rotu terveenä :)

      • Sakemannin omistaja

        Meil on vajaa 2v näyttelylinjainen narttu & sillä ei perse laahaa maassa.


    • :)

      Royal smile ja tyytyväinen olen ollut koiriin ja kasvattajaan!!

    • mävai

      Pskovland (venäjä)
      olen ollut tyytyväinen :))

    • diibadaabadaaa

      Itsellä haaveena Hellraiserilta tai Haus Zimmermannilta joskus koira :)

    • Täällä kans

      Noi onkin tosi hyviä kenneleitä. Osaavat hommansa ihan huipusti. Ehkä Suomen parhaat.

    • Rodun puolesta

      Kennel Jamosch. Kaveri paneutunut ja panostanut rotuun äärimmäisen paljon. Kilpailee, seuraa ja ymmärtää rodun puutteet ja mahdollisuudet. Ja mikä parasta mitä jokainen koiran ostaja haluaa. Suhtautuu realistisesti omiin kasvatteihin! Kaikista vaan ei tule SUPEREITA!! Suosittelen.

    • tina2

      Ei ainakaan Barwaxan koiraa kannata ottaa...Kasvattaja katsoo vain ulkonäköö ei mitään muuta. Ja huijaa minkä pystyy...

    • noips

      Jamoschin C-pentueesta teini perheessä. Plussaa kasvattajalle...

    • hohohohoh

      Kokemuksia Barwaxanista??

    • Siis Täh

      Miksi haluat koiran Barwaxanista?

    • Spector1

      Hanki mieluimmin sekarotuinen.
      Minulla oli Rottweiler/Saksanpaimenkoira sekoitus.
      Eli 15 vuotiaaksi.
      Terve!
      Maailman paras koira...fiksu ja hyvä oli vahtimaan ilman että olisi ollut agressiivinen tai vihainen turhaan.
      Iso ikävä!

    • Isotumma

      Olen tyytyväinen meidän poitsuun, kasvattaja valitsi pennun toiveitteni mukaan ja meni kyllä nappiin. Nyt ikää 7,5v ihana saku-poitsu ♡

    • näyttis-09

      Minulla oli Xeroge's kennelistä näyttis. A/A lonkkainen 0/2 kyynäräinen, mutta sairastui 3v 9kk ikäisenä selkäsairauteen (SP4). Eli 7v 9kk ikään asti. Aivan ihanat kasvattajat, jotka välittivät kasvatinsa kuulumiset tms.. Tyytyväinen olin koiraan. Ja ennen kuin kukaan alkaa mitään ihmeellistä lässyttämään, niin tässä isä: https://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=FIN42206/04&R=166 (B/C lonkat 0/0 kyynäreet, selkää ei kuvattu) ja tässä emä: https://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=FIN51653/07&R=166 (ulkomainen lonkkaniveltutkimus a ja ulkomainen kyynärniveltutkimus 0 selkä oli kuvattu tuloksein: välilevytyrä L5-L6 sekä L 7 - S spondyloosia selässä 26.04.2013 lopetettu (ei näy kennelliiton sivuilla, vaan emän nyk. om (ei mikä sivuilla näkyy) kertonut minulle Luonne omallani oli täys 10 Rakas karvakorva nukkui siis kotonaan ikiuneen 22.03.2017 Ikävä ja suru suunnaton <3

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe