Kolposkopia

nainen23vv

jep eli tänään tuli postissa kutsu sairaalaan tuohon kolkoskopia hommaan. Johtuen siitä että papa luokka on ollut jo useamman vuoden 2luokkaa.
Vähän alkoi jännittää tuo ja siksi pyytäisin jos jollakin on kokemusta siitä, jos voisi vähän kertoa toimenpiteestä ym??

Aika on varattu suht aamusta ja vähän kismittää kun meillä töissä on samana iltana pikkujoulut, joten alkoholia tulee sitten otettua, toivon mukaan ei haittaa.

Jos joku vähän voisi selventää, lukeehan tuossa paperissa mm että on vähän kivulias toimenpide, mutta että saisin tämän jännityksen pois etten vaan mene perumaan aikaa.

31

18106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • papa4

      Mulle se ei ainakaan ollu mikään kivulias toimenpide, vaikka ei tietty kivakaan kun alapäätä sorkitaan. Etikan levittäminen vähä kirvelsi ja koepalojen otto nipisteli. Mieluummin se, kun pelko syövästä. Ite ainakin olin helpottunu, että jotain konkreettista asian eteen tehtiin. Mulla oli papa4 ja selvä muutos kohdunsuulla, joten vaadin samalla loop-hoidon. Nyt kaks kontrollia takana, jotka ok. Saatiin siis hoidettua. Seurannassa kuitenkin vielä, hyvä vaan.

      En usko, että mitään estettä alkoholin ottamiseen jos et tartte kipulääkkeitä toimenpiteen jälkeen. Mie en ainakaan tarvinnu. Ikävää tiputtelua tietty on, jos koepaloja otetaan.

      Rohkeasti vaan tutkimukseen!

    • monesti tähystetty

      Sinulta on otettu papa. Kolposkopia on emättimen tähystys. Mielestäni se ei tunnu yhtään enempää kuin papa. Toimenpiteenä se kestää vähän kauemmin. Yleensä kolposkopian yhteydessä otetaan uusi papa, tehdään etikkavärjäys, joka tuo erilaisia asioita esiin emättimestä ja sen värjäyksen perusteella lääkäri voi ottaa koepaloja emättimestä, kohdunsuulta tai häpyhuulilta. Koepalat ovat nuppineulanpään kokoisia ja niiden ottaminen tuntuu saman verran kuin nipistys.

      Joskus lääkäri voi ottaa näytettä kohdunkaulalta. Silloin saattaa tuntua kuukautiskivun kaltaisia tuntemuksia, mutta ne loppuvat samalla kuin kohdunkaulan tutkiminen loppuu.

      Töihin voit mennä heti toimenpiteen jälkeen ja pikkujoulusta voit nauttia ihan normaalisti.

      • nainen 23vv

        Onko tuo koepalojen otto ihan varmaa, eli voiko sitten ollakkin ettei niitä välttämättä tarvitse ottaa. Se on varmaan ne joka mua eniten jännittää tässä asiassa...


      • papa4
        nainen 23vv kirjoitti:

        Onko tuo koepalojen otto ihan varmaa, eli voiko sitten ollakkin ettei niitä välttämättä tarvitse ottaa. Se on varmaan ne joka mua eniten jännittää tässä asiassa...

        ...riippuu ihan siitä, että näkyykö etikkavärjäyksellä muutosalueita. Jos näkyy, ni sit ottavat siitä koepalan. Mulla ainakin ottivat. Mut kaks kontrollia takana loopin jälkeen ja nyt täs tokassa kolposkopiassa ei tarvinnu ottaa koepaloja.

        Hyvin se menee, älä suotta jännitä!


    • Jänistäjä

      Oletkin saanut hyviä vastauksia. Tässä viellä yksi vinkki jonka sairaanhoitaja antoi puhelimessa aikaa tilatessani. Ota ennen toimenpiteeseen lähtöä 600mg Burana. Itse otin ja voin sanoa että toimenpide ja koepalan ottaminen ei sattunut yhtään. Jännitin vain suotta toimenpidettä ja sen jälkeen olin rättiväsynyt!

    • eräs tulosta odottav

      ..on melko tuore - kävin kolposkopiassa kun papasta löytyi jotakin muutoksia. Itse kolposkopiaa jännitin jonkun verran. Ikävintä minun mielestäni tutkimuksessa oli se, kun emätin levitettään sellaisella vempeleellä että lääkäri pääsee tutkimaan kohdunsuuta ja ottamaan ne koepalat. Itse koepalojen otto ei tuntunut oikein miltään, ei myöskään etikkaliuotus. Minulta kaavittiin myös solukkoa kohdunsuulta joka ei myöskään sattunut. Itselleni kokemuksesta ikävähkön teki vaan se inhottava levitin.. yök :( meinasi tulla vähän heikko olokin mutta kyllä siitä selviää! otin ennen tutkimusta särkylääkettä ja suosittelen sitä sullekin. Tutkimuksen jälkeen tulee jonkun aikaa vuotoa, joten se on ehkä "suurin paha" mikä vaikuttaisi sun pikkujoulujen viettoon. Itsellä oli onneksi tutkimuspäivä vapaapäivä, joten ei tarvinnut töihin mennä. Olin tutkimuksen jälkeen tosi väsynyt, varmaan joku henkinen jännittäminen laukesi sen myötä. Tutkimuksen jälkeen minulle annettujen ohjeiden mukaan ei saa olla yhdynnässä eikä suositella saunomista ja uimista tulehdusriskin vuoksi niin pitkään kun vuotoa on.
      Toivotaan parasta ettei mitään vakavampaa nyt ilmenisi. Tsemppiä :)

      • papa3 toistuvasti

        kolposkopia on pieni hinta terveydestä. itse koin sen epämiellyttäväksi ja paikat olivat todella hellinä. etikkaliuos teki olon epämukavaksi loppupäivän ajan. mitään solumuutoksia etikka ei paljastanut mutta ottavat palat (jotka OK) ja PAPAn (joka oli TAAS lk3) keväällä siis menen uudestaan. ehkä otan tuota buranaa enen toimenpidettä jota useampi suositteli. kuukautiskipujen tapaiset krampit ovat mahdollisia (itsekin koin niitä). itkin kun lääkäri tyrehdytti verenvuotoa koepalojen oton jälkeen halusin vain sen ankannokan pois. melkein pyörryin tutkimuksen lopuksi. koin PAPA näytteen ottamisen epämukavaksi mutta kolposkopia vei pohjat! tuloksia odotin 8vk. jostain luin että negatiiviset tulokset tulevat nopeammin (kokemuksia?)


      • nAiNeN35
        papa3 toistuvasti kirjoitti:

        kolposkopia on pieni hinta terveydestä. itse koin sen epämiellyttäväksi ja paikat olivat todella hellinä. etikkaliuos teki olon epämukavaksi loppupäivän ajan. mitään solumuutoksia etikka ei paljastanut mutta ottavat palat (jotka OK) ja PAPAn (joka oli TAAS lk3) keväällä siis menen uudestaan. ehkä otan tuota buranaa enen toimenpidettä jota useampi suositteli. kuukautiskipujen tapaiset krampit ovat mahdollisia (itsekin koin niitä). itkin kun lääkäri tyrehdytti verenvuotoa koepalojen oton jälkeen halusin vain sen ankannokan pois. melkein pyörryin tutkimuksen lopuksi. koin PAPA näytteen ottamisen epämukavaksi mutta kolposkopia vei pohjat! tuloksia odotin 8vk. jostain luin että negatiiviset tulokset tulevat nopeammin (kokemuksia?)

        Mullakin kolposkopia oli aivan hirveä kokemus vaikka sainkin rauhoittavaa,kipulääkitystä ja puuditettiin useampaan kertaan. Nämä siksi kun papa:ssakin lähtee jalat alta kivun takia. Itkin,tärisin ja huusin lopettamaan,viiltävää kipua ja kirvelyä. Toista kertaa en mene vaikka mikä olisi jos eivät nukuta. Ihan hirveä juttu!! Loppupäivän makasin/nukuin ja lääkettä popsin. Päässä heitti ja tuntui kuin jalat pettäisivät. Että ei se ole kaikkien kohdalla "helppo nakki". :/


      • fsfdsfdsf
        nAiNeN35 kirjoitti:

        Mullakin kolposkopia oli aivan hirveä kokemus vaikka sainkin rauhoittavaa,kipulääkitystä ja puuditettiin useampaan kertaan. Nämä siksi kun papa:ssakin lähtee jalat alta kivun takia. Itkin,tärisin ja huusin lopettamaan,viiltävää kipua ja kirvelyä. Toista kertaa en mene vaikka mikä olisi jos eivät nukuta. Ihan hirveä juttu!! Loppupäivän makasin/nukuin ja lääkettä popsin. Päässä heitti ja tuntui kuin jalat pettäisivät. Että ei se ole kaikkien kohdalla "helppo nakki". :/

        Hyi.. eivät lopettaneet vaikka pyysit?!


    • SNella

      Itselläni oli tänään kolposkopia heti aamusta. Jännitin hulluna etukäteen, mutta se olikin aivan turhaa. Koepalojen otto tuntui, muttei sattunut. Vaikea selittää, mutta tunsin että jotain tapahtuu, mutta ei tuntunut lainkaan epämiellyttävältä tms.

      Vuotoakaan ei ole tullut juuri lainkaan. Menkkamaista alavatsakipua hieman havaittavissa, mutta muuten kaikki todella ok :)

      • nhgfngh

        Hieno homma! itsellänikin yhtä hyvä kokemus kolposkopiasta ja koepalojen otosta. Ihan turhaan jännitti ja todella hyvin kaikki hoitui.


    • rasasenjohanna

      Moikka!

      Osaatteko sano kun kotihoito-ohjeissa oli, että ondomia pitää käyttää 4viikkoa ja lääkäri sani mulle myöhemmin että 4kk. Sanoikohan lääkäi vahingossa väärin vai onko tosiaan 4kk kondimilla? Mulle tehtiin silmukkahoito 5.12 ja oon harrastanut tammikuussa seksiä kahdesti, molemmilla kerroilla on alkanut vuotamaan verta. Ei todellakaan kiva juttu... Onko muilla kokemuksia tästä? Eikö paikat oo vielä parantuneet ja kuinka kauan tollasta voi kestää. Veen vuoto kyllä loppuu sitten heti eikä oo tarvinnut pitää mitään sidettä. Mutta siinä itse homman aikana verta kyllä ihan kiitettävästi. Iso kiitos jos joku jaksaa ottaa kantaa... :)

    • ohjeet vaihtelevat

      Ohjeet varmaan vaihtelevat paikkakunnittain. Yleensä joka poliklinikalla on omat perusohjeensa, jotka annetaan potilaalle. Lisäksi lääkäri voi antaa suullisia ohjeita potilaskohtaisesti.

      Itselläni oli ohjeena, että yhdyntä ja uinti olivat kielletyt seuraaviin kuukautisiin asti. Mitään kondomiohjeita ei ollut. Toki ohjeet ovat tälläkin paikkakunnalla voineet muuttua, koska nuo sain muutama vuosi sitten.

      Kannattaisi ehkä olla yhteydessä poliklinikkaan.

    • muru

      haluaisin liittyä.

    • Tyttö21

      Itselläni oli tänään koepalojenotto juuri monta vuotta kestäneiden 2 asteen muutosten takia. En ollut lukenut hirveästi toimenpiteestä, silllä en halunnut suotta jännittää. Papa on itselleni ihan pikku juttu, eikä tunnu missään. Eikä tuntunut toimenpiteen alussa tehdyt tutkimukset ja etikkaliuoksetkaan. Mutta itse koepalojenotto sattui aivan järkyttävällä tavalla.Viiltävä pistävä ja repivä kipu oli täyttä tuskaa enkä ole pystynyt istumaan kipujen takia koko päivänä. Yhden burana 400 otin toimenpiteenjälkeen, koska kivut eivät hellittäneet ja seistä ja maata voin. Toimenpiteestä on nyt 4 tuntia ja tarvitsen edelleen särkylääkettä aaltoittaisten kipujen takia. Vuotoa ei tosin ole. Läääri sanoi vain, että kipu johtui koepalan suuruudesta ja sen kohdasta. Mutta minulle se ei ollut vain nipsaisu!

      • Nainen26

        Itselläni on hyvin samankaltainen kokemus kolposkopiasta kuin edellisellä. Minulle tämä tehtiin ulkosynnyttimissä olevien ihomuutosten takia. Itse kolposkopia ei varsinaisesti sattunut, mutta koepalan otto kohdunnapukasta oli täyttä tuskaa ja itkuhan siinä tuli. Tuntemus oli kuin olisi veitsellä viilletty koko alavatsa läpi sisältäpäin. Tämä ei ollut mitenkään verrattavissa edes pahimpiin kuukautiskipuihin vaan täysin erilainen tunne. Kovien kuukautiskipujen oloinen kipu jatkui loppupäivän eli särkylääkettä meni. Minulla koepala kohdunnapukasta otettiin varoiksi, vaikkei kohdunsuulla muutoksia näkynytkään. Myös ulkosynnyttimistä otettiin koepaloja puudutuksella. Puudutuksen laitto nipisteli melkoisesti. Puutuneet kohdat eivät tuntuneet miltään, mutta puuduteaine ei ollut vaikuttanut kunnolla joka kohdassa, joten yksi koepala oli myös melko kivulias. Puuduteaineesta sanottakoon sen verran, ettei kannata pelästyä, kun sen sisältämä adrenaliini alkaa vaikuttaa. Adrenaliinin vaikutuksen seurauksena ainakin itselläni alkoi aivan holtiton koko kropan tärinä. Tästä johtuen hoitaja joutui pitämään jalkojani paikallaan, kun ne tärisivät niin kovin. Adrenaliini saattaa myös tihentää sykettä melkoisesti. Etikkahappopenslaus ei juurikaan tuntunut, pientä kirvelyä lähinnä. Ennen toimenpidettä olin ottanut kaksi 600 mg Buranaa, joten niistä ei pahemmin apua ollut etukäteen. Sanottakoon myös, että normaalia sisätutkimusta en ikinä ole kokenut kivuliaaksi ja papakin aiheuttaa korkeintaa pieniä kuukautiskipujen kaltaisia tuntemuksia.


    • jännittää

      olen menossa, miten puudutetaan, jos tarvii ja mistä??

      • Älä jännitä

        Ei ne yleensä puuduta kohdunsuuta, koska se koepalan otto tai puudutuspiikki on suunnilleen sama nipsaus. Suurin osa koepaloista ei satu tai sattuu saman verran kuin pieni neulanpisto, sillä se koepala on ihan pikkuriikkinen. Joskus vain voi osua hermotettuun kohtaan ja sattua, se on huonoa tuuria. Joskus taas ei edes tunne että koko palaa otetaankaan. Ne ottaa ne niistä kohdista, joissa näkyy muutoksia.

        Ei kannata etukäteen murehtia, kyllä se varmaan hyvin menee. Suurin osa koepaloista ei satu.


    • fgsfd

      Kävin hiljaittain kolposkopiassa enkä tuntenut minkäänlaista kipua. Otin etukäteen 3 Panacodia, yhden Panadolin ja yhde Voltaren Rapidin. Tiedän, että melko suuri määrä, mutta otin riskin, en halunnut tuntea kipua enkä sitä tuntenut. Minulla on takana 2 luomusynnytystä (ei omasta tahdosta) ja minulla on suorastaan traumat kaikista alapäätutkimuksista. Kolposkopia meni oikein hyvin. Suosittelen kaikille reilua kipulääkitystä ennen toimenpidettä niin selviätte kyllä :)

    • panikoija

      Osaisiko joku kertoa kokemuksia..
      Viime kesänä papassa oli pieniä solumuutoksia (luokitus 2, ASC-US) ja nyt kävin tarkastuskäynnillä. Nyt tulos oli solumuutoksia (ei enää pieniä) ja tuo luokka oli "suurempi". Ei ollut kuulemma lievien mutta ei myöskään pahin, muuta ei sanonut. Sain kk päähän ajan kolposkopiaan.

      Nyt huolettaa, että jotain vakavaa on kun vuodessa pahentunut. Puhelimessa nainen kyllä sanoi, että papan aikana on saattanut olla esim. alempi "vastustuskyky" tms josta huonontunut tulos saattaa johtua.

      Onko vuodessa pahentuminen yleistä (26v)? Olisikohan kutsu tullut nopeammalla aikataululla, jos sielä näkyisi jotain vaarallista? Paniikissa sitä alkaa aina miettimään pahinta.. :(

      Hyvä, että näitä tarkkaillaan ja hoidetaan!!

    • tarkempitutkimus

      Ei ollut pahin.
      Siinä on tärkein tieto.
      Kolposkopiassa otetaan näyte tai näytteitä, jotta selviää tarkemmin, mitä sinulla on. Samalla nähdään, millä alueella sinulla on haitallista solukkoa.
      Tulosten perusteella päätetään jatkotoimista. Jatkotoimi voi olla edelleen seurantaa tai toimenpide.

      • SalonSairaalassaAsioinut

        Kuinkahan kauan kirkkaan punaista vuotoa voi tulla ennenkuin pitää alkaa huolestumaan. Itsellä toinen kolposkopian otto oli 10. päivä. Edellisellä kerralla, reilu puoli vuotta siten, kaikki sujui hyvin. Ei kipuja eikä juuri vuotoakaan. Nyt oli kivuliaampi. Ei mikään kauhuskenaario kuitenkaan. Menkkoja itselläni ei juurikaan ole, kierukan vuoksi. Jonka myös vuotoihin olen saanut hoidoksi. Ehkäisystä ei tarvitse huolehtia, klipsit... vaikkei sillä tämän asian kanssa merkitystä olekaan. En saanut kummallakaan kerralla ohjeistusta lääkäriltä yhdyntään, saunomiseen tai uimiseen liittyen.. vuodoista sen verran sanoivat molemmilla kerroilla, että voi hetken tiputella... kuinka pitkään teillä muilla on tiputellut...kiitos vastauksistanne jo etukäteen...


    • Gggggggä

      Kolposkopia ei juuri sattunut, vaikka jännitin. Kaksi koepalaa otettiin ja se ei tuntunut miltään. Eniten tuntui sen nokan laitto, eikä sekään ole paha. Ei ollut paha kokemus, en tarvinnut särkylääkettä tai muuta kivunlievitystä. Ei hätää siis, rentona vaan !

    • Anonyymi

      Jos joku tätä ketjua vielä lukee.. Oma kolposkopia ei tuntunut papa-koetta kummemmalta. Neljä koepalaa otettiin. Koepalan otto ei tuntunut miltään, mutta koepalojen oton jälkeen tuli kuukautiskipumainen tunne, joka kesti joitakin tunteja. Verta en vuotanut missään vaiheessa kotiinlähdön jälkeen, ja elämä jatkui ihan normaalisti. Otin särkylääkettä ennen toimenpidettä, sekin voi vaikuttaa. Parin viikon päästä olen menossa toimenpiteeseen uudestaan, eikä se enää jännitä yhtään.

      T. N35

    • Anonyymi

      Vastaan nyt tähän vaikka onkin vanha keskustelu, jos vaikka jotain toista auttaisi.
      Eli tänään juuri olin kolposkopiassa, kun sain papasta HSIL in. Ja suosittelen kyllä ottamaan särkylääkkeen ennen toimenpidettä vaikka edes varmuuden vuoksi. Itse luettuani keskusteluja otin varmuuden vuoksi panacodin ja luulin sen ainakin riittävän kipuun, kun kumminkin vähän vahvempi on, mutta ei todellakaan auttanut 😐
      Kyllä nuo koepalojen otot vielä kesti jotenkin tuon särkylääkkeen kanssa, mutta itsellä ronkittiin vielä hieman enemmän. Loppujen lopuksi meinasin pyörtyä pöydälle 🤔 jälkisupistuksia tai ainakin pahimpia kesti noin 1-2h, vasta hetki sitten uskalsin ensimmäisen kerran vessaan ja sen jälkeen hieman taas ollut kipuja 🤔 eivät suositelleet kävelemään kotiin.
      Tosiaan, jos jonkun neuvon osaan tähän antaa niin se särkylääke! Ja ehkä hyvä olla kyyti pois 🤔 kaikilla ei tietenkään yhtä paha varmasti ole, mutta hyvä on aina varautua.

    • Anonyymi

      Saakohan toimenpiteen yhteydessä sairaslomatodistuksen, kun joutuu sen takia olemaan töistä pois?

    • Anonyymi

      Mullakin ollut vahvoja esiasteita. Jos ei oo aiempaa kokemusta noista ronkkimisista niin suosittelen myös ehdottomasti särkylääkettä etukäteen :s Mulla meni kohdunkaula "piiloon" eli vetäyty vaginan perälle meni vielä paikat jotenki lukkoon vaikka olin rentona. Piti asettaa joku toinenki levittäjä sinne tukemaan. Sitä nupukkaa piti sit repiä tartuntapihdeillä esiin jatkuvasti ja se TUNTUI. Puudutus auttoi hieman mutta kipu oli silti niin kova että meinasin oksentaa ja pyörtyä. Koko hommaan meni komplikaation takia melkein tunti.. koepaloja 4 jotka viilsi jokainen, pahin oli viimeinen joka otettiin siitä nupukan suun sisäkäytävästä:( Oli samalla rauhottavaa ja hirveetä nähdä koko show pään vieressä ruudulta. Vuoto ei meinannut lakata joka venytti entisestään kestoa. Kivut ja vuoto jatkui vielä pari päivää. Jos jotain positiivista, niin ei enää pelota kierukan laitto.

      - Lisäyksenä et älkää tätä säikähtäkö halusin vaan itsekin jakaa kokemuksen. Oli huonolla tuurilla vaan vaikea koska meni paikat lukkoon, lääkärikin sanoi että poikkeavaa :(

      jatkohoitona oli loop (helppo) ja papat ollu puhtaat! tärkeitä juttuja - pakko vaan mennä!

      • Anonyymi

        Olin HUSissa kolposkopiassa ja samalla hoidettiin myös näkyvä muutos pois. Lääkäri ja hoitaja olivat aivan ihania. Ennen tutkimusta kannattaa syödä jotain pientä ja ottaa Panadol/ja tai Burana. Netistä löytyy useita potilasohjeita. Mahdollisesti myös jotain relaxanttia. Tutkimus on mielestäni epämiellyttävä, muttei mikään karmee. Minulla 3 puudutetta toimivat hyvin. Kannattaa soittaa etukäteen, jos tarttee lisälääkityksiä tms. Minulle sanottiin, että kuukauden verran on vältettävä uimista, ammeita ja seksiä. Johtuu siitä, että mulle tehtiin toi silmukkahoito samalla. Sanoivat myös, että tuonne Naistensairaalaan voi soittaa, jos mieleen tulee jotakin kysyttävää. Hoito oli kyllä ihan huippua ja ystävällistä.


    • Anonyymi

      Pakko kirjoittaa tämän päiväinen kokemukseni. Pelkäsin kamalasti, toimenpidettä ja tulevaa tuomiota että onko syöpä. Pelkään edelleen ja jo sanottiin että pahanlaatuista on.
      Toimenpide ei sattunut juuri lainkaan. Ensimmäinen puudutuspiikki tuntui mutta ei sattunut pistävänä kipuna. Jälkimmäisiä pistoja en tuntenut lainkaan. Sähkösilmukalla poistettiin iso pala, tuntui lämpimältä, ei kipua lainkaan, palanut lihahaisi. Kesti noin 30sekuntia. Vuotokohtia poltti kiinni, en tuntenut mitään. Kohdusta otettiin koepala, se tuntui pienenä pistona noin 30sekuntia ja oli ikävämpää kuin poltto mutta ei kipua. Älkää pelätkö. Gyne oli kyllä todella rauhallinen ja kertoi kokoajan mitä teki. Odottelen levinneisyystutkimuksiin ja pelottaa olenko syöpää täynnä. Tsemppiä kaikille!

    • Anonyymi

      Hei kohtalotoverit! Kiitos, että kirjoitatte tänne kokemuksistanne. Tässä minun tilanne:
      Sain kesällä otetusta papa kokeesta johtuen kutsun kolposkopiaan. Kutsun sain kuukauden päähän. Soitin klinikalle koska olin niin hermona. Sieltä vastasi aivan ihana hoitaja(?) joka ymmärsi hyvin jännytykseni ja selitti saamaani kirjettä. Hän rauhoitteli ettei tuo tulos vielä mitään kerro. Minun kirjeessäni luki: lieriöepiteelisolukossa on epäspesifiksi jäävää atypiaa ja korkean riskin HVP testi positiivinen. Ilmeisesti jotain on kohdunsuulla.
      Tänään syyskuun lopussa kävin kolposkopiassa ja sielläkin oli todella mukavat ihmiset vastassa. Sain tukea koko ajan ja myös selityksen mitä tehdään. Suihkepudutetta laitettiin ulkosynnyttimiin, että sisään. Se poltteli, mutta kivempi niin, jos se vähentää kipuja. Sisätutkimuksessa tehtiin ultraäänitutkimus. Sitten otettiin normaalit papa kokeet. Lääkäri laittoi etikkaliuosta joka ei ainakaan puudutteen vuoksi sattunut yhtään. Lopuksi otettiin kolme nipsaisua, se sattui mutta kestin hyvin ja tunne meni ohi nopeasti. Olen todella kipuherkkä. Lääkäri näki, että hoidettavaa saattaa olla. Verisuonista kuulemma näkee ja pintasolukosta. Olen kuulemma "rajatapaus". Tulokset sitten kertoo lopullinen tilanteen.
      Nyt tosiaabn odotan tuloksia. Niissä menee 5 viikkoa!
      Ihannhirveästi tsemppiä kaikille ketkä on samassa tilanteessa. Kirjoitan tänne mikä on seuraava askeleeni...

    • Anonyymi

      Unohdin kertoa, että kolposkopian jälkeen olo on kuin olisi kuukautiset. Mitään ei vuoda, mutta kohtu supistelee vähän ja kuumottaa vatsaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe