Canon hv40

melkein ostan sen

Voiko ko. kameralla tallentaa videota suoraan liitettyyn tietokoneeseen ts. kiintolevylle
Tiedän kyllä, että voi ottaa hd tasoisia kuvia 25/s muistikortille mutta ääni ei tule mukaan.

7

999

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HV 40 tallentaa HDV videoa mini-DV kasetille, mikset kuvaa sille ja siirrä videoa siitä tietokoneelle.
      Kasetit maksaa pari euroa kappale ja sille sopii tunti videoa.

      Itsellä on Lähes samanlainen edeltävä malli, HV 30. Noissa on hyvä kuvanlaatu ja monipuoliset säädöt.

      Periaatteessa voi onnistua tietokoneelle suoraan tallennuskin, en ole testannut.


      "Tiedän kyllä, että voi ottaa hd tasoisia kuvia 25/s muistikortille mutta ääni ei tule mukaan."

      Mistä moinen tieto?

      Stillkuvia voi ottaa sarjana muutamia peräkkäin, mutta ei 25/sek.

      • 17+7

        tallennusmedia ei ole minulle vieras, olen editoinut ja myös kasetteja on arkistossa runsaasti. Siinä missä lähes käyttämättömät dvdt on korruptoituneet, nämä magneettinauhat toimii onneksi yhä. Siksi olen hankkimassa nyt muistikorttien aikakaudella samanlaista, koska olen näemmä huono pitämään huolta kiintolevyistä ja muistikorteista. Dvd-levyjä ei huolenpitokaan pelastanut, pitäisi kai olla parempi poltin. Netti on pullollaan videoita joissa kameralla on kuvattu pitkään auringonlaskua. Ihmettelen onko todella käytetty vain nauhaa? Jos kameraa ei saa koneeseen suoraan kiinni ja kuvia vain muutama peräkkäin.. Videokamerassahan on nopea ja hidas sarjakuvausmahdollisuus. Jos nopea on 2-3x sekunnissa, se ei ole kovin nopea. Tietysti hd tasoisena vaatii nopeaa korttia


      • 17+7 kirjoitti:

        tallennusmedia ei ole minulle vieras, olen editoinut ja myös kasetteja on arkistossa runsaasti. Siinä missä lähes käyttämättömät dvdt on korruptoituneet, nämä magneettinauhat toimii onneksi yhä. Siksi olen hankkimassa nyt muistikorttien aikakaudella samanlaista, koska olen näemmä huono pitämään huolta kiintolevyistä ja muistikorteista. Dvd-levyjä ei huolenpitokaan pelastanut, pitäisi kai olla parempi poltin. Netti on pullollaan videoita joissa kameralla on kuvattu pitkään auringonlaskua. Ihmettelen onko todella käytetty vain nauhaa? Jos kameraa ei saa koneeseen suoraan kiinni ja kuvia vain muutama peräkkäin.. Videokamerassahan on nopea ja hidas sarjakuvausmahdollisuus. Jos nopea on 2-3x sekunnissa, se ei ole kovin nopea. Tietysti hd tasoisena vaatii nopeaa korttia

        "Netti on pullollaan videoita joissa kameralla on kuvattu pitkään auringonlaskua. Ihmettelen onko todella käytetty vain nauhaa?"

        Ilmeisesti haluat jotain tämäntapaista.
        http://www.youtube.com/watch?v=7Z6MaapDztc&feature=related

        Tuon pystyy kuvaamaan stillkamerallakin, jossa on laukasimessa joku ajastin.

        Nauhalle talletavallakin videokameralla voi saada aikaan jotain vastaavaa, kun editoinnissa hidastaa videoa riittävästi, tai ottaa mukaan vain osan frameja tasaisin välein. Mutta nauhan kuvausaika rajoittaa videon pituutta.
        Itsekkin tein HV 30:llä auringonlaskuvideon, jossa on myös pätkä voimakkaasti hidastettua auringonlaskua.
        http://www.youtube.com/watch?v=1brBYe3dmYo


      • digikummi kirjoitti:

        "Netti on pullollaan videoita joissa kameralla on kuvattu pitkään auringonlaskua. Ihmettelen onko todella käytetty vain nauhaa?"

        Ilmeisesti haluat jotain tämäntapaista.
        http://www.youtube.com/watch?v=7Z6MaapDztc&feature=related

        Tuon pystyy kuvaamaan stillkamerallakin, jossa on laukasimessa joku ajastin.

        Nauhalle talletavallakin videokameralla voi saada aikaan jotain vastaavaa, kun editoinnissa hidastaa videoa riittävästi, tai ottaa mukaan vain osan frameja tasaisin välein. Mutta nauhan kuvausaika rajoittaa videon pituutta.
        Itsekkin tein HV 30:llä auringonlaskuvideon, jossa on myös pätkä voimakkaasti hidastettua auringonlaskua.
        http://www.youtube.com/watch?v=1brBYe3dmYo

        Edellisessä piti tietenkin käyttää hidastuksen sijasta nopeutusta.


      • ssdfvsdermlö
        digikummi kirjoitti:

        "Netti on pullollaan videoita joissa kameralla on kuvattu pitkään auringonlaskua. Ihmettelen onko todella käytetty vain nauhaa?"

        Ilmeisesti haluat jotain tämäntapaista.
        http://www.youtube.com/watch?v=7Z6MaapDztc&feature=related

        Tuon pystyy kuvaamaan stillkamerallakin, jossa on laukasimessa joku ajastin.

        Nauhalle talletavallakin videokameralla voi saada aikaan jotain vastaavaa, kun editoinnissa hidastaa videoa riittävästi, tai ottaa mukaan vain osan frameja tasaisin välein. Mutta nauhan kuvausaika rajoittaa videon pituutta.
        Itsekkin tein HV 30:llä auringonlaskuvideon, jossa on myös pätkä voimakkaasti hidastettua auringonlaskua.
        http://www.youtube.com/watch?v=1brBYe3dmYo

        Mutta pystyykö kuvaamaan tällä hv40:llä? Minun digivalokuvakamerani on varsin toimiva, mutta sillä ei onnistu tuollainen kuvaus. kännykällä onnistuu, mutta luonnollisesti laatu on hämärässä surkeaa. En ole hankkimassa uutta valokuvauskalustoa, joten voitko kertoa onnistuuko tällä videokameralla ajastettu kuvien otto (laturissa tms.), kunnes käyttäjä keskeyttää. Saako muistikortille otettua minkääntasoista videota? Nykyisellä videokamerallani saa otettua heikompilaatuista ja huonosti pakattua .movia.
        Saako sitä käytettyä esim. messengerissä kamerana, ja myös ilman että se sammuu.


      • ssdfvsdermlö kirjoitti:

        Mutta pystyykö kuvaamaan tällä hv40:llä? Minun digivalokuvakamerani on varsin toimiva, mutta sillä ei onnistu tuollainen kuvaus. kännykällä onnistuu, mutta luonnollisesti laatu on hämärässä surkeaa. En ole hankkimassa uutta valokuvauskalustoa, joten voitko kertoa onnistuuko tällä videokameralla ajastettu kuvien otto (laturissa tms.), kunnes käyttäjä keskeyttää. Saako muistikortille otettua minkääntasoista videota? Nykyisellä videokamerallani saa otettua heikompilaatuista ja huonosti pakattua .movia.
        Saako sitä käytettyä esim. messengerissä kamerana, ja myös ilman että se sammuu.

        Ei näissä harrastekamerossa ole moisia hienouksia, kuin ajastettu kuvaus. Viiveellä toimiva tselaukaisin kyllä löytyy.
        Joku kekseliäs voisi kehitellä jonku mekaanisen härvelin painelemaan laukaisunappia sopivin välein.
        Omassa HV 30:ssä ja varmaan myös HV 40:ssä on stillkuvauksessa sajakuvaus, joka ottaa 10 kuvaa peräkkäin parin sekunnin aikana.
        Videokuvaa ei näissä pysty tallentamaan muistikortille.
        Minulla on joku hatara muistikuva, että on olemassa ohjelmia jolla voi tallentaa kovalevylle ajastetusti tietokoneeseen kytketllä kameralla.

        Josku vuosia sitten minulla oli videokamera Sony VX1000, siinä oli itervallikuvaus, jolloin kamera kuvasi muutman kymmeneosa sekunnin pätkän videoa muutaman sekunnin välein. Ja niitä aikoja pystyi myös säätämään. Sillä sai hienoja videoita vaikkapa aukeavista kukista.


    • nyt sen ostin

      Ja hyvin toimii. Kasetti pois, kamera laturiin ja dvgrapilla hdv-laatuisena suoraan koneelle. 10minuutin pätkän kokeeksi kuvasin joten kamera ei sammu (tietyissä tilanteissa virransäästötilaan n.5 minuutissa.)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe