Kummassa paremmat kartat vakiona Garminissa vai TomTomissa?
Onko käynnistys ajoissa eroa noilla merkeillä?
Vertailua
18
807
Vastaukset
- frangrabba
riippuu mallista,käyppä kotisivuilla vertailemassa,saat fakta tietoa
- käy käy
Tompan One käynnistyy ainakin nopeasti.
Ratkaisevampaa onkin kuinka nopeasti se saa "kiinni" sateliiteista, se voi kestää muutaman minuutin, jos edellisestä käyttökerrasta on viikko ja ei ole päivittänyt sateliitteja home ohjelmalla...- Garmin-12XL
Garminin karttoja pystyt tutkailemaan hyvinkin tarkasti heidän jenkkisivuillaan olevalla karttaselaimella. TomTom ei tarjoa minkäännäköista karttojensa etukäteisselailua!
- pari vain
Garmin-12XL kirjoitti:
Garminin karttoja pystyt tutkailemaan hyvinkin tarkasti heidän jenkkisivuillaan olevalla karttaselaimella. TomTom ei tarjoa minkäännäköista karttojensa etukäteisselailua!
Karttojen toimittajia ei ole kuin pari isompaa, onko saman firman?
- Garmin-12XL
pari vain kirjoitti:
Karttojen toimittajia ei ole kuin pari isompaa, onko saman firman?
TomTomin kartat toimittaa TeleAtlas ja Garminin karttoja mm. Navteq, Jeppesen, Tiger ja Navionics sekä suuri joukko kansallisia toimittajia.
- Pukinkonttiin
Garmin-12XL kirjoitti:
TomTomin kartat toimittaa TeleAtlas ja Garminin karttoja mm. Navteq, Jeppesen, Tiger ja Navionics sekä suuri joukko kansallisia toimittajia.
No hyvä, sitten mä ostan Tom Tomin.
- Alex Lepajoe
Pukinkonttiin kirjoitti:
vaihtoehdon.
Aika pölvästi. - harkinnassa
Pukinkonttiin kirjoitti:
olen kallistumassa Garminiin. Miten niissä nuo päivitykset hoituu ja miten usein on tarvis?
Eikös Garminissa ole valmiina Navteqin kartat? - garministi 255
harkinnassa kirjoitti:
olen kallistumassa Garminiin. Miten niissä nuo päivitykset hoituu ja miten usein on tarvis?
Eikös Garminissa ole valmiina Navteqin kartat?Ostajana saat 60 päivän ajan päivittää ilmaiseksi kartat, sikäli kun uudempia on tullut (laitteessa voi olla melko vanhakin aineisto sisällä!). Päivitys ainakin koko Euroopan karttojen osalta oli mulla megan nettiyhteydellä isompi projekti siinä mielessä että imurointi palvelimelta kesti tuntikausia. Asennus sinänsä helppo.
Taitaa olla päivitystiheys jotain pari kertaa vuodessa ? Ja kun tuo 60 päivää kulunut niin sitten se kustantaa muutamia kymppejä kerralta ellet sitten osta Lifetime päivtystä (kalliimpi) jossa on laitteen elinikäiset päivitykset (eli niin kauan ilmeisesti kun laite kestää).
Joka tapauksessa uusimmatkaan kartat eivät ole ihan ajantasalla. uusimmat muutokset kun päivittyvät usein vasta vuoden viiveellä. - Garmin-12XL
garministi 255 kirjoitti:
Ostajana saat 60 päivän ajan päivittää ilmaiseksi kartat, sikäli kun uudempia on tullut (laitteessa voi olla melko vanhakin aineisto sisällä!). Päivitys ainakin koko Euroopan karttojen osalta oli mulla megan nettiyhteydellä isompi projekti siinä mielessä että imurointi palvelimelta kesti tuntikausia. Asennus sinänsä helppo.
Taitaa olla päivitystiheys jotain pari kertaa vuodessa ? Ja kun tuo 60 päivää kulunut niin sitten se kustantaa muutamia kymppejä kerralta ellet sitten osta Lifetime päivtystä (kalliimpi) jossa on laitteen elinikäiset päivitykset (eli niin kauan ilmeisesti kun laite kestää).
Joka tapauksessa uusimmatkaan kartat eivät ole ihan ajantasalla. uusimmat muutokset kun päivittyvät usein vasta vuoden viiveellä.Garminiin autonavigaattoreiden mukana tulee Euroopassa aina Navteqin kartat, joka Garminilla kulkee nimellä City Navigator. Näitä Garmin päivittää vähintäin 4 kertaa vuodessa. Tuo nüMaps Lifetime Europe optio kustantaa siis noin 120 euroa ja pitää sisällään vähintäin 4 City Navigator karttapäivitystä vuodessa navigaattorin koko elinajalle. Nämä Lifetime päivitykset on aina ladattava netin kautta.
- Mio C710
Garmin-12XL kirjoitti:
Garminiin autonavigaattoreiden mukana tulee Euroopassa aina Navteqin kartat, joka Garminilla kulkee nimellä City Navigator. Näitä Garmin päivittää vähintäin 4 kertaa vuodessa. Tuo nüMaps Lifetime Europe optio kustantaa siis noin 120 euroa ja pitää sisällään vähintäin 4 City Navigator karttapäivitystä vuodessa navigaattorin koko elinajalle. Nämä Lifetime päivitykset on aina ladattava netin kautta.
Eipä ole elinikäisiä päivityksiä olemassa. Oma Mioni C710 (2v vanha) jäi käytökelvottomaksi, kun ei saa päiitettyjä karttoja edes rahalla. Älkää siis ihmeessä ostako Mio navigaattoreita.
- One_first
Mio C710 kirjoitti:
Eipä ole elinikäisiä päivityksiä olemassa. Oma Mioni C710 (2v vanha) jäi käytökelvottomaksi, kun ei saa päiitettyjä karttoja edes rahalla. Älkää siis ihmeessä ostako Mio navigaattoreita.
Kannattaa valita kunnon merkki, esim.Tom Tom, ei tule tollasia ongelmia, minulla on 8vuotta vanha Tomppa ja hyvin saa päivityksiä.
- Garmin-12XL
One_first kirjoitti:
Kannattaa valita kunnon merkki, esim.Tom Tom, ei tule tollasia ongelmia, minulla on 8vuotta vanha Tomppa ja hyvin saa päivityksiä.
Miten Tomppasi voi olla 8 vuotaa vanha? TomTom nimittäin julkisti ensimmäisen autonavigaattorinsa keväällä 2004, siis mallin TomTom Go. Toki, TomTom oli jo ennen tätä tehnyt muutaman vuoden pelkkiä navigointisoftia. Aluksi firman nimi olikin PalmTop.
- harkinnassa
Garmin-12XL kirjoitti:
Kummalla merkillä parempi pidike tuulilasiin?
Käsittääkseni TomTomilla on lyhyt vartinen joten se menisi kauas eteen.
Onko Garminilla pidempi vartinen? - Huooh-hohoijaa
harkinnassa kirjoitti:
Kummalla merkillä parempi pidike tuulilasiin?
Käsittääkseni TomTomilla on lyhyt vartinen joten se menisi kauas eteen.
Onko Garminilla pidempi vartinen?Eiköhän tuo nimmari "One_first", jolla on näköjään maailman ensimmäinen Tömi kerro niistä pidikkeistäkin aivan yhtä luotettavaa tietoa!
- Tomppa lopetti tuen
One_first kirjoitti:
Mulla oli kämmentietokoneessa (Palm T3) Tompan navigointisofta. Hommasin systeemin jotain 2005 vaimilloinsenytoli, kun tuli koko Suomen kattavat kartat. Systeemi pelasi sinäällään hyvin, mitä ei voi sanoa saman aikakauden Navigonista, joka mm. *kaatui*, kun pyysi reititystä niinkin syrjäiseen paikkaan kuin itäkeskus. Toki laite buuttasi automaattisesti uudelleen, lähti reitittämään uudelleen ja kaatui uudelleen jne.
Mutta eipä Palmille sitten julkaistu ensimmäisten koko maan kattavien karttojen jälkeen AINOATAKAAN karttapäivitystä. Karttoja ei saanut edes rahalla - karttojen formaatti muuttui jollain tapaa (tuli uusia ominaisuuksia tms.), mikä olisi vaatinut päivityksen myös softaan. Tätä päivitystä TomTom ei vaivautunut tekemään. Perusteluna oli, ettei Palmissa riitä prossoriteho!
Tuo oli kyllä silkkaa kusetusta. Palmissa sekä käyttöliittymä että varsinaiset navigointitoiminnot toimivat PALJON rivakammin kuin varhaisimmissa autonaveissa.
Näytöt on siis "kunnossa" Tompallakin = ei mitään takeita, ettei nykyisten laitteiden kaikki tuki lopu vaikka ensi kuussa, kun keksivät taas jonkin uuden rahastusmekanismin. - Perustelepa
Alex Lepajoe kirjoitti:
vaihtoehdon.
Aika pölvästi.kommenttisi!
- elinikäinen liitto
häärregod teitä tyhmiä LIFETIME päivityksiä tekeiville. luuletteko että elinikäinen vastaa tässä tapauksessa edes linnatuomiota 12v. hhoijaa hyvä jos käytätte enää 5v päästä sitä navianne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1124358Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k773176- 991423
- 861296
- 91846
Lähes kaikki keskustelut kasvotusten
on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk21686Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka17682- 42667
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?109642- 43629