Veittola Ylöjärvi

Veittola

Sattuuko kukaan tietään minkä takia Veittolaa pidetään kummitustalona? Mitä siellä on tapahtunu? Miksi siellä on valvontakamerat??...netistä sain vaan selville sen että se on testamentattu Suomen Kulttuurirahastolle ja jotkut puhu jostain kätköstä??

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC1P8TP

106

20236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cindy123

      Kävin itseasiassa juuri tänään kyseisessä paikassa :) Siis siihen liittyy semmonen tarina lyhykäisyydessään että:
      Siellä siis joskus asui perhe ja yhtäkkiä siitä perheestä kuoli kaikki lemmikkieläimet, sitten lapset ja sitten se isäntä ja vaan emäntä jäi henkiin (toistaiseksi). Ja siis näiden kuolemien syitä ei ole koskaan pystytty ratkaisemaan. Noh, tämä emäntähän sitten soitteli viikosta toiseen poliisille, että talossa kummittelee. No poliisithan kävi siellä sitten moneen otteeseen, tuloksetta kuitenkin. Sitten ne poliisit alko ihmetteleen kun ei siitä Veittolan emännästä ollut kuulunut mitään ja ne päätti käydä poikkeen siellä. Emäntä löytyikin talon keittiöstä seisaalteen kuolleena (kyllä:seisaalteen), kaulin kädessä ja suu niin ammolleen auki kuin olla voi. Että näin. Kavereilta olen kuullut kaikkia karmivia juttuja kun ovat siellä käyneet esim. valokuvassa näkynyt vaalea hahmo pitämässä kättä jonkun olkapäällä, autoon ilmestynyt pienet luiset kädenjäljet, puhelut kännykällä kuulostaneet hyvin oudoilta... Tosi karmiva paikka. En tiiä kyllä miksi siellä on valvontakamerat, johtuisko siitä et kun sitähän mun ymmärtääkseni vuokrataan, ettei siellä tehdä mitään tihutöitä... tai jtn...?

      • kyselijärrrr

        Minä vuosina nämä tapahtumat ovat tapahtuneet?


      • kyselijärrrr kirjoitti:

        Minä vuosina nämä tapahtumat ovat tapahtuneet?

        Et voi olla tosissasi ja pyytää täsmennyksiä? Jutussa oli niin selvät kaupunkitarinan merkit, että se ei muuta voi olla. Mutta niinhän se menee, että aina jotkut uskovat. Ja roskaavat tällaisia palstoja levittelemällä näitä edelleen ja keksimällä itse lisää.

        Surullista. Kyllä omia aivojaankin voi käyttää ja tehdä päätelmiä eikä vain sokeasti uskoa mitä hyvänsä roskaa.


      • Cindy123

        en tietenkää ole mikään vitun oraakkeli enkä tiedä kaikesta kaikkea, mutta tämän version olen kuullut ja that's it. Jokainen voi sitte ihan ite miettiä mitä uskoo ja mitä ei.Enkä mä oo väittäny että mä tohon uskoisin, vai olenko?!?!?


      • samaddd

        Tais osua omiin housuihis. Heitin rehellisen kysymyksen. Sinä päättelit siitä tuomiten, että uskon kaiken. Mikä typerys! Minussa on varmaan enemmän skeptikkoa kuin sinussa, mutta en silti ole toisia tuomitsemassa yhden lauseen perusteella.

        Ei se mitään poika, voit vielä oppia jotain elämässäsi vaikka nyt kaikkitietävänä huseeraat ympäriinsä. Varo, ettet uuvu omaan voittamattomuuteesi.


      • Suka

        Viettolassa asui jonkulainen perhe, kaverin isoveljen kummit. SItten niitten tyttö oli nähnyt jonkun mummon haravoittemassa niitten pihaa, no se tyttö meni tietysti psykiatrille tarkastamaan onko kaikki masiinat päässä toiminnassa, no olihan ne. Se kyseinen perhe muutti pois sieltä, ei siellä ikinä kukaan ole kuollut tai jos tota sitä ennen on, en tie. Yks kerta mentiin sitte käymää siel, pyörähdettiin piha ympäri, sitten siinä on sellanen talo aika leveähkö ja sitten ku auton valot osu ikkunaan näin jonku valkosen hahmon, näin sen saman hahmon taustapeilistä vähän matkaa, toisella kertaa käytii päivällä siellä, menin pimpottaa ovikelloo ei kuulunu mitää sit mentii uudestaa ehkä jossain 1-2 aikaa yöllä, menin painaa sitten sitä ovikelloo, ja se toimi. Asiasta toiseen valvontakamerat on sen takia siellä ettei siel rikota mitää...ja itse uskon/tiedän että veittolassa kummittelee.


      • 17+9
        Suka kirjoitti:

        Viettolassa asui jonkulainen perhe, kaverin isoveljen kummit. SItten niitten tyttö oli nähnyt jonkun mummon haravoittemassa niitten pihaa, no se tyttö meni tietysti psykiatrille tarkastamaan onko kaikki masiinat päässä toiminnassa, no olihan ne. Se kyseinen perhe muutti pois sieltä, ei siellä ikinä kukaan ole kuollut tai jos tota sitä ennen on, en tie. Yks kerta mentiin sitte käymää siel, pyörähdettiin piha ympäri, sitten siinä on sellanen talo aika leveähkö ja sitten ku auton valot osu ikkunaan näin jonku valkosen hahmon, näin sen saman hahmon taustapeilistä vähän matkaa, toisella kertaa käytii päivällä siellä, menin pimpottaa ovikelloo ei kuulunu mitää sit mentii uudestaa ehkä jossain 1-2 aikaa yöllä, menin painaa sitten sitä ovikelloo, ja se toimi. Asiasta toiseen valvontakamerat on sen takia siellä ettei siel rikota mitää...ja itse uskon/tiedän että veittolassa kummittelee.

        hahha

        "kaverin isoveljen kummit."

        Ennen sinun kaverin isoveljen kummeja siellä asui minun kaverin serkun kaiman veli. Kävin kylässä eikä näkynyt taustapeileistä mitään. Niillä oli kuulemma mennyt se ovikello rikki mutta kaupungin miehet halusi laittaa talon vuokrakäyttöön, joten olivat kuulemma korjanneet sen. Kuulemma ihmiset kävivät tekemässä siellä tihutöitä, niin kaupunki päätti vetää sen pois vuokralta ja asentivat kamerat. Kaiken maailman kummitushulluja siellä kuulemma pyöri jatkuvasti jonkun typerän kaupunkilegendan perässä. Ei ole perää koko tarinassa.


      • OSITutkimusseura

        Tästä hienosta tarinasta puuttui enää vain se, että paikan pelottavuus olisi ollut sitä luokkaa etteivät poliisit olisivat uskaltaneet hakea ruumiita pois. =)
        On tuo sen verran jännä tarina, että eiköhän sillä muutaman rippileiriläisen suolentoiminnan saa iskukuntoon syysnuotiolla, mutta valitettavasti sille tasolle se sitten jääkin.


      • ScaredGuy

        en tiedä pitääkö tarina paikkansa, mutta olen jopa itse siellä käynyt ja... ette halua mennä sinne. Saatanan kumma paikka.


      • epäilijä eero
        okivi kirjoitti:

        Et voi olla tosissasi ja pyytää täsmennyksiä? Jutussa oli niin selvät kaupunkitarinan merkit, että se ei muuta voi olla. Mutta niinhän se menee, että aina jotkut uskovat. Ja roskaavat tällaisia palstoja levittelemällä näitä edelleen ja keksimällä itse lisää.

        Surullista. Kyllä omia aivojaankin voi käyttää ja tehdä päätelmiä eikä vain sokeasti uskoa mitä hyvänsä roskaa.

        Onko sinulla todisteita ettei tuo em tarina olisi totta?Todisteet esiin


      • ghostmaster

      • Atte Ateisti

        no voi sun...


      • Osoite?

        Moi. Muistatko sen osoitteen? :) ois ihan kiva jos haluaisit antaa sen? :)


      • kumma kurkkii
        Atte Ateisti kirjoitti:

        no voi sun...

        Atelle tappio, jos jossain kummittelee. Mutta aika rankka homma atelle kierrellä kaikki maailman kummitustalot ja tukkia kummittelut.


      • itse nähnyt
        okivi kirjoitti:

        Et voi olla tosissasi ja pyytää täsmennyksiä? Jutussa oli niin selvät kaupunkitarinan merkit, että se ei muuta voi olla. Mutta niinhän se menee, että aina jotkut uskovat. Ja roskaavat tällaisia palstoja levittelemällä näitä edelleen ja keksimällä itse lisää.

        Surullista. Kyllä omia aivojaankin voi käyttää ja tehdä päätelmiä eikä vain sokeasti uskoa mitä hyvänsä roskaa.

        Oon nähnyt veittolan talossa paljon outoja asioita


      • Cindymeehoitoon
        Cindy123 kirjoitti:

        en tietenkää ole mikään vitun oraakkeli enkä tiedä kaikesta kaikkea, mutta tämän version olen kuullut ja that's it. Jokainen voi sitte ihan ite miettiä mitä uskoo ja mitä ei.Enkä mä oo väittäny että mä tohon uskoisin, vai olenko?!?!?

        Sä olet pöhkö.


      • Anonyymi
        17+9 kirjoitti:

        hahha

        "kaverin isoveljen kummit."

        Ennen sinun kaverin isoveljen kummeja siellä asui minun kaverin serkun kaiman veli. Kävin kylässä eikä näkynyt taustapeileistä mitään. Niillä oli kuulemma mennyt se ovikello rikki mutta kaupungin miehet halusi laittaa talon vuokrakäyttöön, joten olivat kuulemma korjanneet sen. Kuulemma ihmiset kävivät tekemässä siellä tihutöitä, niin kaupunki päätti vetää sen pois vuokralta ja asentivat kamerat. Kaiken maailman kummitushulluja siellä kuulemma pyöri jatkuvasti jonkun typerän kaupunkilegendan perässä. Ei ole perää koko tarinassa.

        Vitun pelle mun äiti o asunu siellä et en vittuilis


    • Belisama

      Tuo kätkö viittaa geokätköilyyn, eli siinä ei taida olla mitään yliluonnollista tai mystistä. :)

    • kummallinen perhe :D

      Mielenkiintosta keskusteluu.. olen itsekin jotain kummitusjuttuja kuullut, mutta nää oli uusia - siis oikeesti tekastuja. Valvontakamerat on ilkivaltaa varten ja vartijat käy säännöllisesti pyörähtämässä tilalla. Veittolalla on vuosikymmeniä ollut kummitustalon maine. Parhaiten asiasta tietäsivät varmaan vähän vanhemmat takamaalaiset/ muut ylöjärveläiset, jos suostuvat kertomaan. Parissa lehtijutussakin on kerrottu Veittolan kummituksista, artikkeleista on kyllä yli 15 vuotta aikaa.

      Paras oli kommentti jonkilaisesta perheestä :D. Noin kymmenen vuotta sitten sieltä muutti perhe pois, mutta ei kummitusten vuoksi, vaan siksi että kartano on asumiskiellossa vaarallisten homeitten vuoksi. Tämän takia talo on ollut tyhjillään, ja tyhjänä tulee pysyynkin.

      Veittolassa kummituksia näkee/kuulee/aistii ne, jotka niihin uskovat ja ovat tällasissa asioissa herkkii.. suurin osa ei siellä ikinä mitään koe, niin kun en itsekään ole kokenut.

      • itse nähnyt

        Olen siä kavereiden kans käyny ja me kaikki nähtiin ikkunassa valkone hahmo


      • Enoovarmaonkototta

        Tiiän et vähä vanha juttu mutta ylöjärvellä oli semmonen talo missä tapahtu yliluonnollisia asioita sen talon omistajajia syytettiin noituudesta oikeudessa joskus kauan aikaa sitten. Ihmiset kyllä uskoivat että sielllä oli haamuja/piruja. Sen jälkeen se talo purettiin ja lapset ovat nähneet haamuja lähellä olevan veittolan luona. Sen talon nimi taisi olla Martinin Torppa. Btw oon ylöjärvellä mökilä :)


      • Ilari43v

        Niin itse kävin pari päivää sitten ja valkoisiin pukeutunut naishahmo käveli talon kohdalta tien yli. Olin noin 40metrin päässä enkä löytänyt ketään. Että vähän oli outo kokemus.


      • Anonyymi

        Moi! Asun ylö ja oon käyny monesti... Nykyään rempassa/rempattu ilmeisesti muuttoa varten... Ekan kerran kävin tyylii 7v nä ja on kyllä 1 oudoinpia paikkoja missä on tullu käytyy


      • Anonyymi
        itse nähnyt kirjoitti:

        Olen siä kavereiden kans käyny ja me kaikki nähtiin ikkunassa valkone hahmo

        Cappp


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi! Asun ylö ja oon käyny monesti... Nykyään rempassa/rempattu ilmeisesti muuttoa varten... Ekan kerran kävin tyylii 7v nä ja on kyllä 1 oudoinpia paikkoja missä on tullu käytyy

        Joo niin on äitini on asunu ja asun kirjaston lähellä
        Et moro


    • jmalminen

      tiedättekö efraim martinin talon osoitteen missä on kummitellut 1800-luvun lopulla. tapauksia todistelttiin oikeudessa asti.

      • mörkö-maria

        Martinien talo on jo purettu :(


      • j.s.malminen
        mörkö-maria kirjoitti:

        Martinien talo on jo purettu :(

        kiitos vastauksesta kumminkin!


      • Martinien ja Turvan
        j.s.malminen kirjoitti:

        kiitos vastauksesta kumminkin!

        Vaikka se Martinien torppa on purettu aikoja sitten, toivoisin vastausta kysymykseen jos joku täällä tietää.
        Haluaisin tietoa siitä missä kohtaa Keijärveä tämä torppa on sijainnut? Jos jollain on ihan luotettavaa tietoa olisin todella kiinnostunut.
        Lisäksi etsin tietoja Turvan torpasta Hämeenkyrön Mahnalasta, jossa myös on sattunut erilaisia selittämättömiä tapauksia 1900 luvun alussa.
        Jos jollain tietoja näistä tapauksista voisi kirjoitella tänne.


      • salainen saunoja
        Martinien ja Turvan kirjoitti:

        Vaikka se Martinien torppa on purettu aikoja sitten, toivoisin vastausta kysymykseen jos joku täällä tietää.
        Haluaisin tietoa siitä missä kohtaa Keijärveä tämä torppa on sijainnut? Jos jollain on ihan luotettavaa tietoa olisin todella kiinnostunut.
        Lisäksi etsin tietoja Turvan torpasta Hämeenkyrön Mahnalasta, jossa myös on sattunut erilaisia selittämättömiä tapauksia 1900 luvun alussa.
        Jos jollain tietoja näistä tapauksista voisi kirjoitella tänne.

        Ollaan rakennettu sauna kavereiden kanssa juuri siihen kohtaan missä martinien torppa sijaitsi, mutta paikkaa emme tietenkään kerro.

        Kiva mennä saunomaan kun ei tarvi kuin kävellä vain sisään. Ovi aukeaa itsestään, piru hakee polttopuita metsästä ja sytyttää myös pesän. Vesi menee kans itsestään kiukaalle ja huuhteluvesikin on valmiiksi tehtyä sopivan lämpöiseksi. Pyyhekkin leijuu ilmassa valmistuneelle saunojalle.

        Kiltti piru sanoisin.


      • Efraim Martin
        Martinien ja Turvan kirjoitti:

        Vaikka se Martinien torppa on purettu aikoja sitten, toivoisin vastausta kysymykseen jos joku täällä tietää.
        Haluaisin tietoa siitä missä kohtaa Keijärveä tämä torppa on sijainnut? Jos jollain on ihan luotettavaa tietoa olisin todella kiinnostunut.
        Lisäksi etsin tietoja Turvan torpasta Hämeenkyrön Mahnalasta, jossa myös on sattunut erilaisia selittämättömiä tapauksia 1900 luvun alussa.
        Jos jollain tietoja näistä tapauksista voisi kirjoitella tänne.

        Vaikka olenkin ollut tuonpuoleisessa yli 200 vuotta, en hyväksy tontilleni omin luvin tunkeutumista. Ette tekään varmasti pitäisi siitä jos ventovieraat ihmiset tulisivat nurkkianne koluamaan vai pitäisittekö?


      • Hahahahhahah
        salainen saunoja kirjoitti:

        Ollaan rakennettu sauna kavereiden kanssa juuri siihen kohtaan missä martinien torppa sijaitsi, mutta paikkaa emme tietenkään kerro.

        Kiva mennä saunomaan kun ei tarvi kuin kävellä vain sisään. Ovi aukeaa itsestään, piru hakee polttopuita metsästä ja sytyttää myös pesän. Vesi menee kans itsestään kiukaalle ja huuhteluvesikin on valmiiksi tehtyä sopivan lämpöiseksi. Pyyhekkin leijuu ilmassa valmistuneelle saunojalle.

        Kiltti piru sanoisin.

        :DDDDD


      • Uuo
        Martinien ja Turvan kirjoitti:

        Vaikka se Martinien torppa on purettu aikoja sitten, toivoisin vastausta kysymykseen jos joku täällä tietää.
        Haluaisin tietoa siitä missä kohtaa Keijärveä tämä torppa on sijainnut? Jos jollain on ihan luotettavaa tietoa olisin todella kiinnostunut.
        Lisäksi etsin tietoja Turvan torpasta Hämeenkyrön Mahnalasta, jossa myös on sattunut erilaisia selittämättömiä tapauksia 1900 luvun alussa.
        Jos jollain tietoja näistä tapauksista voisi kirjoitella tänne.

        Asun hämeenkyrössä ekä ole kuullut koko jutusta


    • KUMMITUS! FORREAL

      jooooo, ite asun tossa 2km päässä ja käyn aina kaljalla sielä talossa, iha huvin vuoksi. Aina siinä 10 pullon keskikaljan jälkee mun viereen tulee aina se sama vaaleahahmo, joka tarjoo jointin ja sitte me poltellaa se siinä! Aamulla se antaa 10e kätee ja kiittää seurasta! that's WEIRD!!?!?!?!?!

      • Uuo

        Mä luen joka päivä näitä mutta en silti ole kuullut tästä nii


      • Anonyymi

        🤣🤣😂


    • Siis ihan oikeesti

      uskotteko te kaikki oikeesti joihinki kummituksii?!? (en kyllä lukenu noita kaikkia ei millään jaksanu) mutta silti???

      • Uuo

        No en usko mutta nää kiinnostaa


    • Veittola

      Kertokaa lisää veittolan historiasta.

      • Uuo

        Tietääkö kukaan muita häämeenkyrön kummituspaikkoja


    • oma tarina

      Asun itse veittolan lähellä. joskus ala-asteella luokalleni tuli poika jonka perhe muutti Veittolaan. No poika oli jonkin aikaa luokallani mutta yhtenä päivänä hän ei tullut kouluun eikä enään koskaan. Kukaan ei tiennyt missä poika on koko perhe oli häipynyt talosta mitään sanomatta. En tiedä tiesikö opettajat mitään. Jotkut miettivät että oliko perhe pelästynyt jotain niin paljon että pakannut tavarat ja lähtenyt pois. Mutta outoa että joku yhden yön aikana lähtee ja ei sano kavereilleen mitään.

      Itse kävin Veittolassa vähän aika sitten. En itse uskonut tuolloin yhtään kummituksiin tai että Veittolassa kummittelee. Heti ensimmäisenä kun pääsimme pihaportaille jäimme ihmettelemään miksi piipusta tulee savua vaikkei kukaan käytä edes koko taloa. Ja savu loppui saman tien kun olimme päässeet rappuset ylös. Sinä talvena lunta oli todella paljon, polviin asti. Mennimme talon etupuolelle ja katson ikkunaan, sanoin kaverilleni et "kato ihan kun tossa ikkunas ois joku" (se vain näytti siltä koska siinä oli tyyliin joku peitto jonku kalusteen päällä, tiesin ettei siinä mitään ole) mutta kuitenkin heti kun sain kuiskattua sen joku sanan niin samassa takaamme tosi isosta puusta tippuu todella iso oksa (jos olisimme ollut pari metriä taaempana oksa olisi tippunut päällemme ja se oli sen verran iso et siin ei ois iha helposti selvinny ku se ois päähän osunut) Katsoimme vain taaksemme ja lähdimme täysiä juoksemaan alas rantaan, eteenpäin ei siinä hangessa meinannut päästä ollenkaan. Tottakai voi olla että lunta oli kertynyt oksiin niin paljon ettei oksa jaksanut enään kantaa lunta. Meitä kiinnosti mennä katsomaan sitä oksaa joten kiersimme ja menimme toista tietä pitkin sinne. Saavuimme pihaan ja huomasimme ettei sitä valtavan suurta oksaa ole enään missään eikä hangessa näy jäljen jälkeäkään. Juoksimme pois niin lujaa kuin jaloista lähti. Sen jälkeen en ole siellä enään ollut.

    • joo siis itse kävin veittolassa kans. ekan kerran talvella 2011, kaikista kummallisinta oli se että talon kattooli lumessa mutta talon seinät oli ulkopuolelta lämpimät. ps.kyseisenä päivänä ei paistanut aurinko

    • perheen poika

      Olen asunut veittolassa ja katosimme perheeni kanssa yhtenä yönä :) nykyään kummittelen vain tietokoneen välityksellä :) tulkaa katsomaan minua kartanoon, olen aurinkoinen enkä tee kellekkään pahaa :)

      • perheen poika

        Oikeesti muutimme pois homeista johtuneen asumiskiellon vuoksi. Kartano on edelleenkin Suomen kulttuuri-rahaston omistuksessa. Itse asuin siellä syntymästäni seitsemän vuotiaasen asti enkä nähnyt koskaan ainuttakaan haamua :D tosin joskus aamuisin äitini kyllä hieman sellaiselta näytti :P


      • Joku
        perheen poika kirjoitti:

        Oikeesti muutimme pois homeista johtuneen asumiskiellon vuoksi. Kartano on edelleenkin Suomen kulttuuri-rahaston omistuksessa. Itse asuin siellä syntymästäni seitsemän vuotiaasen asti enkä nähnyt koskaan ainuttakaan haamua :D tosin joskus aamuisin äitini kyllä hieman sellaiselta näytti :P

        Moi ooks oikeesti asunu siä


      • pojan siskon koira
        perheen poika kirjoitti:

        Oikeesti muutimme pois homeista johtuneen asumiskiellon vuoksi. Kartano on edelleenkin Suomen kulttuuri-rahaston omistuksessa. Itse asuin siellä syntymästäni seitsemän vuotiaasen asti enkä nähnyt koskaan ainuttakaan haamua :D tosin joskus aamuisin äitini kyllä hieman sellaiselta näytti :P

        http://m.asunnot.oikotie.fi/talo/275122/veittola-30-ylöjärvi sääli sinänsä mutta tua sun home talos on myynnissä ;(


      • osoite ois ihan jees

        mikä se osoite on? haluaisin käyädä siel kans


    • ellafoob

      itse olen käynyt siellä kaveri porukalla ja kun pihaan ajettiin niin kissa mauku kolmesti oven vieressä mulla ulona ei ollu jäljen jälkeäkään ...mutta sitten kun mentiin autosta ulos niin koira haukku pihassa eikä näkynyt mitään eikä jälkiä missään ...pojat näkivät ikkunassa jokun vaaleahameisen imisen muotoisen olion ikkunassa mutta itse en nähnyt mitään epäilin kyllä että johtui siittä että oli rippiristi kaulassa .....ei tarvitse kenenkään uskoa mihin ei tahdo mutta minä uskon kaikkeen minkä kuulen nään tai tunnen :) sanon vain että kannattaa käydä tsekkaamassa jos kiinnostaa :D

      ( ristit pois kaulasta niin nää ehkäpä pahojakin henkiä :P )

    • Näinon!!

      Asun kanssa itse lähellä paikkaa.

      Olen kuullut tarinan Veittolassa asuneen läheiseltä. Sieltä muutettiin sen takia pois, että perheen lapset olivat välillä heränneet yöllä ja nähneet kuistilla naisen siivoamassa ja haravoimassa joka oli sitten kadonnut.

      Muutamia vuosia sitten oltuani vielä koulussa tuli puheeksi Veittola jolla on tosiaan aikamoinen maine. Yksi henkilö kertoi heidän olleen siellä yöllä ja näkivät rakennuksessa hahmon joka oli kadonnut ei siinä sitten vielä mitään, mutta yksi poika sitten pelästyi "meille kävi samanlailla" oli ollu ryyppäämässä siellä ja ottaneet kuvia, yhdestä kuvasta näkyy talossa taustalla hahmo vaikka kenenkään ei pitäisi olla siellä.


      Varmaa on ainakin että yllättävän moni täysipäinen henkilö välttää tuolla liikkumista, itse olen pari kertaa päiväsaikaan käynyt, mutta vaikka mitään en ole nähnytkään ei hirveästi lämmitä mieltä ajatus mennä yöllä yksin ^^

    • Näinon!!

      Lisätään vielä pari juttua legendan mukaan ikkunat paukkuvat joka vuosi jonain tammikuisena päivänä. Kuulemma oli ennen porukkaa aika lailla katsomassa. Olen itse nähnyt sen kuvan kännykästä jossa taustalla näkyy joku hahmo.

      Ensimmäisellä kerralla käytiin sisällä jossain ulkorakennuksessa josta roikkui köysiä "hirttoköysiä" kertoi vanhempi meidät sinne vienyt tyttö, uskottiin kun oltiin pieniä :))

      Lisäksi kaverit oli käyny siellä ja nauhottaneet puhelimella jotain ääntä kuin toisessa huoneessa vedettäisiin perässä jotain. Siellä oli mukana Veittolassa asuneen sukulainen, joka oli mennyt siellä käynnin jälkeen ihan oudoksi. Silmät katsoneet tyhjää ja hän pyysi vain päästä takaisin. En ollut mukana mutta nää oli kavereitani.

      Tiivistelmänä, monilla on tuolta tarinoita ja kokemuksia, ihmisestä kiinni mihin uskoo, vaikka ei uskoisikaan voi paikkaa välttää.

      Ylöjärveläiset ei mielellään puhu näistä asioista ulkopuolelle.

      • kummitustalo

        Aika paskan jauhantaa koko homma. Se perhe on mulle tuttu ja oon ollu veittolassa ristiäisis 13vuotta sitten. Perhe muutti pois homeen takia. Nyt kävin ite kattomassa mitä sie tapahtuu ja ei mitään outoo. Mut hieno paikka kannattaa käydä kattoon.


    • jutuista päätellen

      Ylöjärvellä asuu aika sakiaa porukkaa.

    • Sukisuki from kina

      Sukisuki haluta iso haamumeisseli mina nakea haamu. Olla pelottava. Mutta sukisuki ei pelata. Sukisuki olla rohkea. Sukisuki haluta ottaa haamumeisseli suuhu. Sukisuki olla kirkas niin kuin aurinko mielelta. Tsintao

    • halleluja!

      Pyörähdettiin ny viimekesänä sielä porukalla siinä ulkosalla, autossa istuttiin ku ei uskallettu mennä tarkemmin tutkiskeleen. Meitä oli auto täynnä eli viis ihmistä. Kaikki otettiin valokuvia sieltä, kaikkien puhelimilla otetut kuvat ovat suttusia ja sumeita, ei niistä oikein mitään saa selvää. Kuitenkin aika erikoista kun nykypäivän älypuhelimen kamera on tosi tarkka. Mun puhelin alko lisäks lagaan, kameraa ei oikein suostunut aukaseen ollenkaan, sitkun se viimein aukes niin anto pari kuvaa ottaa jonka jälkeen sammui itestään. Siinä veittolan pihassa on sellanen kaivo mistä ämpärillä nostetaan vettä, kaveri koitti ottaa siitä kuvaa mutta puhelimeen ei jäänyt siitä minkäänlaista todistetta vaikka yritti monta kertaa..

      Creepy paikka mutta erittäin kiehtova omalla tavallaan.

      • itse nähnyt

        Olin siä 9 illal kaverin kaa ja yritin ottaa videoo löytyy youtubest nimel veittola kestää 17sec ja kaverilla kännykkä vaan sammu eikä menny enää päälle


    • 17+1=18

      Piruako siellä pyöritte !!! Aivan ihana ja kaunis idylli ! Kesällä tosin roskaa ja muuta saastetta piha täynnä, hyvä jos joku teille kummitusta näyttää !!! Upea paikka, rauhaisa , silmä lepää niin saunalla kuin kartanolla, kumpa pääsisi sisälle opastettuna kuuntelemaan talon OIKEAA historiaa ja näkemään kalusteet ja tekstiilit yms...Jos näen roskaajia tai muuta epäkelpoa käyttäytymistä, huutelen mielelläni huu ja huu ja lakanaakin heilautan. Koirani rauhoittuu tai riehaantuu...riippuen siitä onko siellä kummitus tai huligaani porukka !

      • 19+5=24

        ja onneksi siellä on vartiointi ! kamerat ja vartiointifirma ! surullista , että tällaiseen ihanaan paikkaan tehdään ilkivaltaa, se on jonkun omaisuutta !!! minä nautin lenkeistä ystävien kanssa veittolan tiluksilla, mietimme aikaa kun siellä on asuttu ja viljelty,saunottu, Mikä olisi mukavampaa, kun kyseiseen paikkaan tehtäisiin vierailuja, vaikka pienestä maksusta, ja mää voisin kummitella, pienestä maksusta...


    • Ylöjärveläinen

      Hah, Veittola on ihan normaali paikka siinä missä meidän talokin. Siellä mitään kummittele.
      Ja kyllä me ylöjärveläiset siitä puhutaan, ootte vaan keksiny tuommosia. Ne vaaleet hahmot ikkunoissa on luultavasti kalusteita tai kuvissa PhotoShopilla tehtyjä. Ja tämä "haravoijamummo".... Saattaapi olla joku Veittolan kunnossapidon jäsen tai jotain.
      Ihmisestä kiinni Se on mihin uskoo, mut vaikka en ite oo käyny, niin ulkonäöltään on kyllä kaunis ja ihan normaali paikka. Tunnen monta tyyppiä, jotka on käyny veittolassa. Eivätkä oo mitään nähneet.
      Uskokaa mitä haluatte, mut haamut sun muut on urbaanilegendaa.

    • Dääm

      Käytiin työkaverin kans veittolassa toissapäivänä. Tarkistettiin talon öljysäiliö ja huollettiin poltin. En ollut aiemmin kuullu mistään kummitusjutuista, mutta mentyäni kelariin alkoi mielikuvitus laukata.. En nähny tai kuullut mitään siellä, eli kummitukset oli varmaan nokosilla. Veikkaan että asbesti ja homevauriot on asumattomuuden takana.. Sisällä muutenkin oli kaikki paikat rempallaan ja huonekaluja ei juurikaan ollut! Eli ei siellä mitään lakanoilla päällystettyjä piironkeja ole. En tiedä kyllä kartanon historiaa, mutta mielenkiintoinen paikka se on! Ilmeisesti myös nuorison juopottelupaikka, kaljabäkeistä huomioiden.

    • mitään kummittele...

      Veittola on tämmöinen urbaani nettilegenda, creepypaska vai mitä nää on...

      • yhhg

        Kuka haluu mennä veittolaan yös


      • idjxvhfbdnes
        yhhg kirjoitti:

        Kuka haluu mennä veittolaan yös

        Päriseee


      • hgdgkhfgkhdr2367436634&(
        idjxvhfbdnes kirjoitti:

        Päriseee

        Käyn siä joka päivä vetään 15 kaljaa niin kun oon kännissä niin nään siä jotain hahmoja


    • huaaah

      Oon käyny siä joku sata kertaa koiran kans lenkillä ja voin sanoo et vitut siä mikään kummittele. Päärakennushan on homeessa, minkä takia siellä ei kukaan voi asua ja valvontakamerat tosiaan sen takia, ettei porukka riko/sotke paikkoja. Huh huh -.-

    • Riku Rekola

      Kävimme äsken kavereiden kanssa veittolan kummitustalolla ja kiersimme autolla valkoisen rakennuksen kolme kertaa ympäri. Hetken odottelun jälkeen yhteen ikkunoista ilmestyi valkoinen valo, sekä musta hahmo. Rakennuksen sivussa olevasta ikkunasta heijastui myös valkoinen valo kun auton etuvalot sammutettiin.

      • spuugiduugi

        Olemme pari kertaa käyneet kavereiden kanssa ja viineisimmällä kerralla tuli todistettua kuvaan, ettei siellä yksin oltu... miten saisin kuvan tänne?


      • Hkkljbsk
        spuugiduugi kirjoitti:

        Olemme pari kertaa käyneet kavereiden kanssa ja viineisimmällä kerralla tuli todistettua kuvaan, ettei siellä yksin oltu... miten saisin kuvan tänne?

        Jos laitat sen kuvan facebookkiin tai johonkin muuhun sivustolle ja linkkaat sen tänne? Haluaisin nimittäin nähdä sen kuvan kun oon itekkin sielä ahkerasti käynyt ja huomannut että siellä on joku.


      • spuugiduugi
        Hkkljbsk kirjoitti:

        Jos laitat sen kuvan facebookkiin tai johonkin muuhun sivustolle ja linkkaat sen tänne? Haluaisin nimittäin nähdä sen kuvan kun oon itekkin sielä ahkerasti käynyt ja huomannut että siellä on joku.

        Mikä on nimesi niin pääsen laittamaan kuvan sinulle?


      • Siljaj
        spuugiduugi kirjoitti:

        Mikä on nimesi niin pääsen laittamaan kuvan sinulle?

        Haluan kans nähdä, laitatko mullekkin sähköpostiin? [email protected]
        Kiitos!


      • Djfkud
        spuugiduugi kirjoitti:

        Mikä on nimesi niin pääsen laittamaan kuvan sinulle?

        Ida Wiklund


      • riksa199
        Djfkud kirjoitti:

        Ida Wiklund

        Onnistuisiko saman kuvan lähettäminen minulle nimeni on Riku Rekola


    • hei homo

      Kun olin veittolassa näin miehen joka kuristi poikaa

      • kossu saatana

        Juon kossua nyt saatana tässä on automaatti kuohuminen vittu


      • hei homo

        Olin siä sun kaa ja näin saman


    • KILIKILI

      ME OLIMME SIELLA JA TURPEA EUKO KIERI MEITÄ KOHTI NAHKATAKISSAAN JUOKSIMME MINKÄ PÄÄSIMME HUUSIN KAVERILLE ET "SAATANA JUOKSE HENKES EDESTÄ" PASKATKIN SIINÄ TULI JA LIPSAHTI HOUSUHUN MUT HUHHUH ONNEKS EI KÄYNY KUIKNKAAN EKENÄ EN MEE ENÄÄ TOISTE VAROTAN SIEL TAPAHTUU SAATANANMOIISIA ASIOITA KANSSA NAHKATAKKIKIN KUULEMMA EDELLISTEN ASUKKEIEN JOKU NAHKAT LUONU ILIMEISESTI

      • TÄMÄ ON TOSI TARINA

        Käyn itse Veittijärven Koulua ja asun 2km päässä sieltä. Veittola on totta. Kävin kysyisessä paikassa.

        Tositarina.
        Siellä on asunut perhe. Eka kuoli lemmikkieläimet. Sen jälkeen kuoli molemmat lapset. Lapsien kuoleman jälkeen kuoli isäntä. Muija soitteli poliisille. Tietenkin Muijakin kuoli. Äiti kuoli aamulla seisten kaulin kädessä suu ammollaan järkytyksestä. Kun äidistä ei kuulunut mitään kuukauteen. Pelastuslaitos tuli käymään talossa. Poliisit kävi hakemassa Muijan.

        Tämän hetkinen tapahtuma.
        Kaverini olivat käyneet suunnistuksessa ja metsäretken jälkeen Veittolassa. Kyseinen kaverini nimeä mainitsemattomasti huusi APUA! Takkahuoneessa valkoinen olio katsoi julmasti. Meidän luokkalainen poika havaitsi lähistöllä kirveen ja konekiväärin.

        TULKAA VAIKKA ITSE KATSOMAAN NIIN USKOTTE.


    • VEITTOLA-DOKUMENTTI!

      Hei te kaikki! Olemme Voionmaan opiston opiskelijoita ja tekemässä lyhytdokumenttia Veittolasta. Meitä kiinnostaa kaikki tieto, historia, myytit, ihmisten kummituskokemukset ja havainnot Veittolasta. Jos haluatte päästä kertomaan kokemuksianne ja tietojanne kameran eteen (halutessanne nimettömänä), niin ottakaa viipymättä yhteyttä!! Haastateltavaksi saa tulla myös ihmiset, jotka eivät usko Veittolaan liittyvän mitään kummallista :) Dokumentti ei mene tällä tietoa laajempaan levitykseen, korkeintaan nettiin. Asialla tosiaan olisi suht kiire, joten toimikaa!

      Jos ette itse halua tulla kertomaan, niin kyselkää tutuiltanne jos jota kuta kiinnostaisi! :)
      - [email protected]

      • tutkinut asioita

        Olemme ikämme asuneet lähellä.Ei veittolassa ole mitään erikoisempaa.
        Paljon paremman dokumentin saa tehtyä Martinin piruista siitä lähellä.
        Vaikka talo on purettu alueella näkee edelleen kaikenlaista ja martinin kellari on piilossa edelleen metsässä, minne vietiin esineet piiloon jotka lensivät ja muut oudot tavarat sekä outo isäntä vietti aikaa siellä tehden piirroksia seiniin.
        Tässä jonkun videota kellarin alueelta.
        https://www.youtube.com/watch?v=2TCoXqfDlHY


    • oon nähnyt kuvan

      Kaverin sisko ja sen kaverit oli käyny Veittolassa nyt viikonloppuna. Ite en siis usko mihkää kummituksiin tai ainakaan uskonut, mutta kun näin sen kuvan ni huhhuh. Meni kylmätväreet selässä. Siis siinä kuvassa näky ihan selvästi joku hahmo kun muokkasi kirkkautta lisää! Tosi creepyä.

      • Perätön myytti?

        Jep tosiaan itsekkin käynyt paikan päällä viime vuonna. Kuvat olivat outoja, vasta myöhemmin niistä näki että ne olivatkin jotenkin ylivalaistuneita ja tärähtäneitä. Yhdestä vanhemmasta rakennuksesta näkyi ikään kuin jalat ladon oven alta mitä ei näkynutkään seuraavalla kerralla. Myös jotain "kaukaista puhetta" olimme kuulevinamme mutta tiedä sitten. Joku tuossa kartanossa kuitenkin mättää.


      • mummuni
        Perätön myytti? kirjoitti:

        Jep tosiaan itsekkin käynyt paikan päällä viime vuonna. Kuvat olivat outoja, vasta myöhemmin niistä näki että ne olivatkin jotenkin ylivalaistuneita ja tärähtäneitä. Yhdestä vanhemmasta rakennuksesta näkyi ikään kuin jalat ladon oven alta mitä ei näkynutkään seuraavalla kerralla. Myös jotain "kaukaista puhetta" olimme kuulevinamme mutta tiedä sitten. Joku tuossa kartanossa kuitenkin mättää.

        noissa kummitusjutuissa ei ole mitää perää,koska minun mummuni on asunut siinä lähellä pienenä ja leikkinyt montakertaa siinä tilan pihassa ja tunsi nämä Rytköset jotka tilan omistivat ja tänään kun kysyin sitä häneltä niin hän sanoi että kummitusjutuissa ei ole mitään perää


      • Anonyymi

        Vitun idiootti laita se kuva äläkä kirjota


    • Ylöjärveläinen

      Juttuhan menee niin että ei sielä talossa kummittele... Ainakaan omasta mielestä kun sielä olen pihalla ja joissan rakennuksissa käynyt kavereiden kanssa. Veittolan navetasta ja päärakennuksesta on löydetty ruumiita (perhe joka sielä joskus aikoja sitten asui) paikassa on valvontakamerat koska sielä on nuoret tehnyt paljon ilkivaltaa. En tiedä mihin kaikki uskoo mutta itse ainakin tähän. Oudot äänet jne, itse pidän sitä vain vanhojen rakennuksien kepposteluna vaikka päärakennushan on entisöity. Minusta ainakin Veittolan rantasauna oli vähä pelottava, koska sielä oli vielä kaikki tavarat paikoillaan... Kummitteluun en usko, mutta kyllähän se vähän pelottava paikka on :D

    • Ylöjärveläinen

      Mutta veittola ei mun mielestä oikein näkemisen arvone paikka ole... Jos haluaa jotai jännittävämpää kannattaa lukee Martinin piruista, siin on hyvä juttu. Taloahan ei enään ole mutta talon kellari vielä pitäisi löytyä ja siihen kellariin liittyy paljon juttujs :-)

    • Ylönking97

      Siellä on valvontakamerat sen vuoksi että veittolan kartanoa tarkkaillaan. Olen käynyt itse sielä jo moneen otteeseen aina kolmen aikaan yöllä. Siellä tapahtuu kummia asioita viime yönä. Ensin tuntui siltö että taivas pimenyisi, autoon oli piirrelty ristejä, tikku-ukkoja ja hirtto köysiä. Auton jarru valo ei välttämättä palanut auton valot menivät ylös alas sekä peilit alkavat liikkumaan. Autoon tuli käden jälkiä, syviä naarmuja. Tuntunsin kun autoa koitettiin työntää pois päin ja reinkaita kääntää. Auto liikkui ainakin metrin eteen päin ja renkaat kääntyivät vasemmalle päin, vaikka oli vaihde ja käsijarru päällä. Keittiön ikkunasta näkyy kokoajan valo, mutta ullakon, oven viereisessä ikkunassa näkyy valkoinen hahmo. Soitin kaverille joka oli 17vuotias jätkä. Kun kaverini vastasi mulle niin ekan sanan jälkeen kysyin kuka saatanan pikkutyttö siel kiljuu...

    • 420veittola

      Menimme eilen yöllä käymään veittolan autiotalolla ja pihaan ajettua huomasimme että pihassa oli toinen auto joka rupesi vilkuttamaan pitkiä. Lähdimme aika äkkiä pois mutta olisi kiva tietää oliko siellä joku haamujen etsiä vai kuka?

      • DALLASPULLA

        Olitko se sinä farmari volvolla


    • narisevaovi

      Mitä helvettiä te penikat meette keskellä yötä sinne? Mielikuvitus tekee satavarmasti kepposet kenelle vaan, kun rupee vielä leikkimään yksinäisen autiotalon kanssa!

    • Matkailia12324

      Kävin äskettäin kyseisessä noin 3.30-4 aikaan aamuyösta ja siellä oli himmeä sininen valo sisällä ja 2 punaista pistettä hohti kun katsoimme ikkunasta sisään. kaiken kukkuraksi jämme vielä jumiin sinne pihaan. Olihanse hieman pelottvaa kun kukaanhan siellä ei asu.

    • paikakuntalainen

      Veittola on purettu, siellä mitään valoja näy.

      • nössykkä

        Kummasti se vaan oli viikko tän sun kommentin jälkeen pystyssä ku siellä kävin. Mielenkiintonen paikka, itsekään (nössönä) en uskaltanut tulla edes autosta ulos eikä ajettu edes pihaan, mut kyllä se kammottava oli.


    • HåkanSvensson

      Minä tykkään käydä siellä Ollen ja Kallen kanssa vähän pyllyttelemässä.

    • Jauspaus

      Veittola on niin kaunis paikka, eikä siellä tosiaan kummittele. Usein käyn koiran kanssa lenkkeillessä ihailemassa paikkaa. Koira käyttäytyy normaalisti, puhelimella napsitut kuvat on aivan normaaleja, tunnelma aivan normaali...

    • impotenttipentti

      Ajoin Veittolan ohi ja sain mielettömän erektion joten jotain outoa siellä on.

    • lepakko56

      Olen viettänyt lapsuuteni kesiä veittolassa. Alkuperäiset omistajat olivat sukulaisiani😊Myöhemmin myös kaksi tätiäni ja äitini asuivat veittolassa. Kaikenlaisia muistoja sieltä on, mutta en kyllä kummituksia havainnut. Silloin, kun yläkerta oli vielä avovintti siellä oli lepakoita. Nukuimme vintillä kesällä ja lepakoiden ääntely pelotti. Myöhempinä vuosina lepakoita joskus lensi yläkerran ikkunoista sisään. Jos nyt joku siellä haluaa kummituksia nähdä niin kummitus on varmasti Suoma-täti, piti eläessään kyllä kaikki kurissa. Kesytti myös kaksi näätää pihapiiriin, että semmonen täti. Ei niitä näätiä kyllä kukaan muu uskaltanut lähestyä. Ihan löytyy kuvakin tähdistä ja näädistä.

    • Severus_Sahlberg

      Se on sitä nettikummituksen tekoa.

    • LuxuryMuidu
    • Holger_Sahlberg

      Koska nettikummitus vieraili siellä aikoinaan.

    • Yt-koukutus
    • Kusethousus

      Oltiin siel kavereitten kaa tänää ja mä oon 100% varma et siel vanhan talon ikkunas seiso joku valkoinen vanhus ja kaveri näki mettässä saman tyypin että en enää koskaan mee sinne ilman vähän rohkasuu

    • hipheijajänskää

      Veittola on myyty ja siellä ei kummittele tai ole koskaan kummitellutkaan. Marttiinin torpan tarkan sijainnin eli osoitteen tiedän ja paikalla on vain pieni kasa perustuskiviä, muutama istutuskasvi puskee edelleen maasta ja paikalla on iso vanha kuusi jonka alaoksat ovat havuttomat. Se myytiin 1900- luvun alussa ja siirrettiin tiikonojan vierustalle ja purettiin sitten kokonaan 1970-luvulla. Paikalle rakennettiin uus talo. Lähden tässä loman aikana kurkkaamaan tuota kuuluisaa marttiinintorpan paikkaa. Evan ja efraimin hauta löytyy tästä meidän kirkkohautuumaalta. Emmasta etsin vasta jälkikäden tietoja. Fiksun poppoon kans vois mennä torpan paikkaa katsomaan :)

    • MustaBanaani

      Joo' o luin kaikki vastaukset enkä tiedä että onko tää totta vai ei, mutta tosi kiinostava.

    • Anonyymi

      Missä vitussa se on

      • Anonyymi

        Veittijärven rannalla


    • Anonyymi

      Cap

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1148
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe