Miltä myski haisee?

eräs epätietoinen

Ei ihan kuulu tämän palstan aiheisiin mutta kun en muualtakaan sen kummempaa vastausta löytänyt kuin että se on hajuvesissä käytettävää (synteettistä) talirauhasen eritettä, niin ajattelin kysäistä asiaa teiltä kun tätä osastoa kuitenkin muuten tapaan lukea.

Voisiko joku siis sanoin kuvailla miltä se haisee tai mitä muuta hajua se muistuttaa?

Voivatko kaikki ylipäätään edes haistaa myskin hajua?

16

12950

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minun mielestäni

      lämmin tuoksu, joka minun nenässäni on aina haissut jotenkin vastenmieliseltä. Kuuluu samaan kategoriaan kanelin ja neilikan kanssa, niistäkään minä en pidä. Ilmeisesti myski tuoksuu erilaiselta eri neniin. Narttukoirassa sen haistaa juuri ennen juoksuajan alkamista. Kissakin voi haista myskille. Nuoret tytöt usein pitävät siitä ja käyttävät myskin tuoksuista hajuvettä, mutta luopuvat siitä aikuistuttuaan.
      Myskin tuoksu ei ole raikas, eikä kevyt, se on raskas feromonin tyyppinen tuoksu, joka iholla muuttuu helposti pahaksi hajuksi.

      • ja kiitokset

        Myskiähän toki mainostetaan vaikka minkä hajuveden ainesosana mutta onko niissä kuitenkin mukana jotain muutakin hajustetta lisukkeena kuin pelkkää myskiä?

        Vastasin kerran ulkomailla johonkin pitkähköön kyselyyn, jossa yksi kysymyksistä oli, että pysytytkö haistamaan myskin hajun. No vastasin kieltävästi ja ilmeisesti juuri tämän vastauksen johdosta minut luokiteltiin joksikin poikkeusyksilöksi...


    • :D

      Voimakas hyvän hajuinen. Lyhyesti. Jos olet koskaan käynyt kanadassa myskihärkien luona niin tiedät ;)

    • edelleen ymmällä

      No ei ole tullut käytyä, pitäisi varmaan piipahtaa jos hajua ei lähempää löydy.

    • Myskihajuvesi

      Ihanalta! Juuri äsken laitoin Body Shopista saatavaa myskituoksua. Itse tykkään kovasti, mutta varmasti mielipiteitä löytyy monia. Olen nuori ihminen, mutta en sanoisi, että myski olisi vain nuorten tyttöjen tuoksu.

    • Mrs Musk

      Myski on minulla kuulunut aina osana mielituoksuissani. Vaikka olen jo aikuinen, pidän silti sen tuoksusta. Itse kuvailisin tuoksua makeahkoksi, hiukan raskaaksikin lämmin ja täyteläinen.
      Kissa tosiaan joskus tuoksahtaa samantyyppiseltä. Koiria en ole haistellut. Ei varmaan tarkoita kuitenkaan sitä märän ulkoilman hajua, joka koiria useinmiten seuraa. sehän on aivan hirveä lemu.
      Myski yksinään tuskin on pitkässä juoksussa kiinnostava, mutta osana jotain hedelmäistä tai kukkaista tuoksua varmaan toimiva "lemmenrohto". Onhan se tutkittu juttu, että miehet noin keskimäärin pitävät ns syötävistä tuoksuista.

    • Myskin renesanssi

      Myskihärän takapuolessa on sellainen rauhanen, joka erittää sitä tuoksua, oliskos uroksella, että saisi naaraita. Se aito myski lienee harvinaisempaa ja kallista, jos sitä mistään saakaan, mutta synteettisiä myskejä varmasti löytyy.

      Makeahko, raskas, ei mikään kevyt tuoksu, mutta aito myskivoide, jos se nyt oli sitä, kun kerran Intiasta tuliaisiksi sain, oli kyllä oikein ihanan tuoksuista. Olin silloin nuori neito, mutta tässä, itse asiassa tänään, löysin itseni nuuhkimasta yhtä myskihajuvettä ja se tuoksu alkoi taas miellyttämään omalla tavallaan.

      Voisiko olla, että jos vaihdevuosissa menee takaisin päin, vähän kuin teinitytöksi jälleen, joten ne samat tuoksutkin alkaisivat miellyttämään nenää ?

    • Nainen 47

      Myskin tuoksu on liian vahva minun ihollani - eli ei sovi minulle.

    • Mrs Musk

      Eiköhän nuo hajumieltymykset ole yksilöllisiä. Itse oon aina tykänny myskin tuoksusta. Silloin nuorena tyttönä ja nyt aikuisena - niin aikuisena, ettei varmaan enää muutoksia tule, ellei hajuaisti sitten katoa joskus dementiaosastolla 30-40 vuoden kuluttua.

    • ........

      Pitääpä käydä jossain nuuhkimassa miltä se myski tuoksuu. Olen ihastunut Lancôme Trésor'in tuoksuun ja käytän sitä. Poikani uroskoira tulee nuuskimaan minua innokkaana. Siksi epäilyttää että siinä olisi myskiä mukana.

    • Mrs Musk

      kyllä tosiaan Tresorissa on hippunen myös myskiä kaikkien kukkaistuoksujen lisäksi.

    • Myski girl

      Nuuhkaiseppa pillua niin tiedät!

    • Hyi!

      Myöskin haisee pesemättömältä kalulta!

    • Kuseksija

      Kuselle se haisee!

    • Mrs Musk

      Likaiset sukupuolielimet ei kyllä myskille haise vaan hielle, virtsalle ja muille eritteille.
      Mutta jos on puhtaat ja halut hyrrää, niin kyllä siinä vaiheessa voi aistia tuon hennon, makeahkon tuoksun myös ihmisellä.
      Ihminen on tässä ylihygieenisessä, tuksujen maailmassa vieraantunut omista hajuistaan.
      Eipä silti, tuskin itsekään ihastun likaisen ihmisen lemusta ;D

    • Ulkku

      Ulkulta se haisee, illua en ole haistellut!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5088
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3337
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1010
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe