TROIJAN HEVONEN

Apua!!!!!

Tietokoneelle tuli yhdeltä nettisivulta troijan hevonen. Sen jälkeen kone on käyttäytynyt
todella omituisesti ja ollut hidas. Kun asennettiin Vistan servicepack 1, tuli ikkunat tällaisilla
teksteillä:

Haitallista koodia on löytynyt tiedostosta C:\windows\System32\bridcomp.dll.
Tartunta: Trojan. Generic. 2929953

Haitallista koodia on löytynyt tietokoneesta COMPAQ.
Tartunta: Trojan. Generic. 2929953
Toiminta: Tarkistusohjelma ei pystynyt poistamaan tartuntaa.

Tuollaista "bridcomp"-tiedostoa ei ole kuitenkaan löytynyt mistään. Virustorjuntaohjelma ei ole löytänyt
viruksia koneesta, vaikka tällaiset tekstit tulivat.

Kone menee koko ajan jumiin. Internet explorer ei vastaa, jolloin on pakko painaa Ctrl Alt Del. Kun on painanut
tätä näppäinyhdistelmää, näyttö menee pimeäksi. Hetken päästä tulee ikkuna, jossa lukee: Virhe: Suojausasetukset.
Kun yrittää kirjautua sähköpostiin (luukku.com:iin) siinä kestää älyttömän kauan. Äsken koitin kirjoittaa
Suomi 24:seen viestiä tästä asiasta, mutta Mozilla Firefoxkin meni jumiin. Tekstiä ei vain tullut.

Mitä siis nyt pitäisi tehdä? Miten tämän Trojan. Generic. 2929953 saa pois? Onko muille tullut samankaltainen?

13

4448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taasen

      Käynnistä kone vikasietotilaan verkkoyhteydellä ja suuntaa jollekkin online skanneri svulle

      F-Secure
      -Kaspersky
      -Bitdefender tai
      -Panda

      Skannaa konees läpi.

      Ja/Tai

      Lataa Malwarebytes, päivita ja täys-skannaus.

      Ja/Tai

      Lataa Hitman Pro

      asenna ja skannaa konees läpi

      (Jok' ikinen asia löytyy guugelttamalla, en jaksa taas räpsiä noita osotteita tänne)

    • apuja_
    • saattaa auttaa

      lataa ohjelma troijan remover (ilmainen 30 päivää) ja sitte jos ongelma korjaantuu niin lopeta tuo IE:n käyttö koska sen kautta pääsee helpommin kaikki paska koneeseen. eli lataa ohjelma ja ala käyttää mozzillaa ja sit jos ei noi auta ni on paljon ohjelmia (Ad aware , spy bot search & destroy ja jne) jos ei mikään auta niin ei voi muuta kun tyhjentää koko kone

    • juu on kokemusta ku latasin runescape hacker v6.jotain,norton ilmotus tuli jossa luki runescape hacker v6.jotain sisälsi uhan trojan.gen.sitten olin tietenki ihan hädissään ja tein virus tarkistuksen,sitte vasta löyty semmone virus ku packed generic.joo mä poistin sen sekunnissa.hanki norton nii ei tuu genericcejä

    • simo
    • iSpaz

      Troijan hevonenha on semmonen virus joka lataa internetistä kokoaika lisää viruksia...

    • APUAHHH

      Minä olin prizerebelissä ja meinas tulla ku menin sivustolle, mutta onneks oli viruksentorjunta, säikähdin koska olen vasta 11, ja äiti maksaa koneen.

    • Minex20

      Juu samoja ongelmia latasin portal 2 jostain perseestä ja nyt on troijan hevonen koneella mutta kylläse muutamalla virus torjunta ohjelmalla lähtee

    • apua4

      huhhuh mulla on kait troijan hevone mutta mun yks viiruksentorjuntaohjelma sano että se havaittiin ja poistettiin . voiko siihen luottaa että se poisti sen?

      • Luulempa

        No luulisin jos se viiruksentorjuntaohjelma on yhtään luotettava.

        Voihan toki olla että vaikka se on luotettava, se voi myös munata


    • uuno0

      Trojan.Generic.11143198 ! oliskohan kenelläkään tietoa kyseisestä troijalaisesta ? mitä tekee ? kuinka vaarallinen salasanoille ?

    • PelaajaE

      Minulle tuli yhtäkkiä troija hevonen voiko sen poistaa mcafee nimisellä virus torjunnalla?

      • shitover

        kuvankäsittely ohjelma Picasa 3 on troijalaisen viruksen portti tietokoneeseeni, Mac Afee ,a tullut esto varoitus. Windows 8,1. onko Picasa sitten kokonaan saastunut. Harrastajan helppo kuvaohjelma. ???.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe