Mitenhän mahtaa käydä Soliferin taru?
Käsittääkseni useilla maahantuojan valtuuttamilla Soliferhuolloilla on saamatta takuuseen korjatuista Soliferin moposkoottereista työpalkkoja ainakin...
Olihan se hienoa katsella esitteistä kun Oulun "tehtaalla" niitä kasattiin ja kehuttiin suomaista insinööritaitoa ja suomalaista "osaamista"... mutta kuinka sitten kävikään...
Käsittääkseni maahantuoja muuttumassa ja homma sitäkautta tulisi vakaampi toiminta jatkumaan...
Soliferin maahantuoja konkurssissa
12
3043
Vastaukset
- Monkibomber_93
Olihan se suomalaista insinööritaitoa ja osaamista silloin kun Solifer oli vielä ihan suomalainen yritys. Hienoja mopoja tekivät joskus aikoinaan mutta nyt kun on tuotanto Kiinassa niin ihmeellisesti on laatu heikentynyt. Siis Kiinastahan tulee oikein hyvin toimivia mopojakin, jopa halvempia kuin nämä Soliferit, mutta miksi juuri Solikoissa esiintyy niin paljon vikoja? Korjaamolle kun vein omaa mopoani huoltoon niin huoltomies sanoi että on joutunut vaihtamaan koko moottorin jo kahteen Soliferin enduroon. Sitä en tiedä saiko maahantuojalta rahat niistä huolloista.
Toivotaan että maahantuojamuutoksen myötä olisi laatukin vähän vahvempaa, sillä Soliferin nimi hämää varmasti monia vanhempia ihmisiä luulemaan, että nämähän ovat niitä laadukkaita Suomi-mopoja. Sitten harmittaa kun leviää alle parin kuukauden käytön jälkeen.- (ei pakollinen)
ja sitten vielä pitäis tukea suomalaista työtä.. ja vitut tuetaan kun suomalaiset tekee heikkolaatusta osaa :(
- dgdsafdsaf
(ei pakollinen) kirjoitti:
ja sitten vielä pitäis tukea suomalaista työtä.. ja vitut tuetaan kun suomalaiset tekee heikkolaatusta osaa :(
Soliferin huono laatu johtuu yksinkertaisesti siitä että he ottivat parhaat katteet moposta. Varmaan halvin Kiinalainen skootteri ja sihen kunnon katteet päälle. Jos viel jättivät huollon maksamatta ni hyvät rahat joku kääris. No varmaan kaikille parempi ettei murheenkryynejä enää myytäis.
- scobisti
dgdsafdsaf kirjoitti:
Soliferin huono laatu johtuu yksinkertaisesti siitä että he ottivat parhaat katteet moposta. Varmaan halvin Kiinalainen skootteri ja sihen kunnon katteet päälle. Jos viel jättivät huollon maksamatta ni hyvät rahat joku kääris. No varmaan kaikille parempi ettei murheenkryynejä enää myytäis.
Hauska nähdä kuka haluaa seuraavaks pilata nimensä tuota sekundaa myymällä. Solifer nimi ainakin mopojen osalta on mennyttä. Veikkaan että joku Kone-Glansin tyyppinen koijari alkaa myydä taas mopojaan sillä nimellä eikä hoida takuuasioita. Voi kettu mitä meininkiä!!!
- ikitakuu
Saas nähdä, millaista huumoria revin talven alla ostamastani uudesta Zolihverista.
Varauduin jo ennen ostamista siihen, että pelkkään merkkiin ei kannata keskittyä.
Ne on kasattu yleisesti jaossa olevasta tavarasta. Pulaan ei tule jäämään.
Maailman "levinneimpiä" kulkineita. Aina saa korvikeosilla liikkeelle.
Omassa 50R:ssä oli venttiilien säätöpalan viiste jäänyt teräväksi,
ja pakoventtiili kadotti välyksensä. Pala piti vaihtaa pykälää suuremmaksi.
Pelottava tyyppivian mahdollisuus ja tarkastuksen kohde. Voipi olla joitain palanutkin.
Alkuperäistä iridiumkärkistä sytytystulppaa ei ole kuin Kiinassa, 5000kpl erissä.
NGK ER8EH-N 8mm tulpaa saa tilattua autotarvikeliikkeistä. Melko kalliilla.
Pitää kuluneeseen hitsata itse lisää kärkiä, jos tarkalle menee.
Jarrupaloja olen tehnyt puusta, tai vanhoista auton paloista.
Muita osia saakin sitten toisen merkkisistä mopoista ja rautakaupasta.
Nämät ovat pitkälle pääseviä kehitysmaamalleja. Rohkeutta ja huumoria.
Varmuus ja luottamus on muutakin kuin vain jonkun merkin takuuta.
Jos Solifer tulisikin kirosanaksi, niin minulle merkin arvo nousee.
Siitä tulee tehokas varkaudenestokeino, kuin Terhi perämoottoreissa.
Lukkoa ei tarvitse huoltaa eikä kuluttaa. Huoleton pysäköitävä.
Ei tule kiire päästä eroon.mistä sait hankittua säätöpalan "numeroa isompana"... itse kun kysyin niin ei suomesta saanut ollenkaan :(
- ikitakuu
PappaSkootteri kirjoitti:
mistä sait hankittua säätöpalan "numeroa isompana"... itse kun kysyin niin ei suomesta saanut ollenkaan :(
Anteeeksi, sotkin käsitteen, numeroa ohuempi pala tarvitaan välyksen suurentamiseen.
Sain palasarjan lainaan paikallisesta (Savosta) valtuutetusta mopohuollosta.
Sarjan hinta olisi alle 20€. Siinä on parikymmentä palaa. 0,05mm välein.
Pitäisi pelastaa itselle.
Jos vaikka seuraava osoite tietäisi huolto-osista, siellä näkyy tuttu sylinterin kansi:
http://www.virijavara.fi/shop/?puuhanurkka,24
Ulkomailta tätä mopoa löytyy Baotian-merkkisenä. Lähin kauppias on Virosta.
Meillä on kaverin kanssa 100% (3kpl) kaupunkimme 50R mopokannasta. 1 varaosina.
On muuten markkinoiden vähiten paska mopo. Eli kokonaisuutena toistaiseksi sopivin.
Olen ajellut erilaisilla mopoilla useita satoja tuhansia, kansainvälistäkin matkailua.
Kaikki ne aikanaan pysähtyvät. Näihin Kiinan härveleihin voi suhtautua huolettomasti.
On kuulunut pitkään takuuhuoltojen työtuntien takkuamisesta.
Mielenkiintoista tulee seurata rautakaupan myymättömien Soliferien pinon vaiheita.
- jk
Meille makso 4000 euroa tehdä näitä Kiinan Solifereita takuuna..
- ikitakuu
Varaosia on vapaasti kaupan "Poutiaiseen" (Baotian), Soliferiin:
Kaksiventtiilimoottori 329€, ja muitakin Baotian-osia:
http://www.jm-racing.fi/product_catalog.php?c=2
Toinen paja. Puuhanurkassa on kujeita:
http://www.virijavara.fi/shop/
Kaksiventtiilisten hajoituskuvat:
http://web.telia.com/~u41318892/engine_manual_139qma-b-fixed.pdf
Neliventtiilisestä löytyy hakemalla Googlella: 139qma-a
Neliventtiilisen mahdollinen osien toimittaja Englannista:
http://www.centralscooters.co.uk/product_info.php?products_id=3791
Tarkennetulla haulla, valitsemalla kieleksi viro,
löytyy Eesti rolleriklubin keskusteluja, joista voisi kysellä osia.
(Ma oskan natuke keelt. Käin sääreväristäjaga vahel külastamas.)
Ruotsin kielellä löytyy myös tarinoita 139qma-a mopedista.
Jos ei muu auta, niin on laskettava neliventtiilisen rakenteellista nopeutta.
Tehon ei pitäisi nousta. Vääntö helpottuu alemmille kierroksille.
Rajoitusnopeus ja teho ei muutu, rajoittamaton nopeus laskee.
Katsoin ulkomaan keskusteluista. Voi tätä laittomuutta!?
Myös tulpan reikä muuttuu halvemman kokoiseksi.
Tilathan lyhyemmät sylinteripultit, ja niihin 73cm3 pyttykansisarja,
eli koko huussin pönttö uusiksi. Naps.
Isompi pytty pudottaa suurimman tehon ja väännön kierroslukua.
Tässä neliventtiilimallissa myös huipputeho saattaa laskea.
Pitää yrittää säilyttää mahdollisimman alkuperäisenä, näin.- sc_2
Aika moni on korvannu Solikan osia Helkama sc2 osilla kun melkeen kaikki osat sopii suoraan toisiinsa. Sc2 osat vaan paljon parempilaatusia.
- antti8
älkää ostako niin halpoja mopoja
- sillaivissiin
helkaman mopot oli vähän kalliimpia,nyt niiden maahantuonti lopetettiin
kokonaan et sillai, onkohan ihan järkevää käyttää niiden osia ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 545369
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap233457Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei281582Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei1951503- 761066
MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna251013Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee49897Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel259826Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.71789Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..35788